Portál AbcLinuxu, 6. května 2025 06:04

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
2.10.2009 03:42 Zadejte vaše jméno
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
DX 11 je sice pěkné rozhraní, ale ve srovnání s realističností raytracingu naprosto zaostalé.
3.10.2009 21:36 Tomas
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800

jak souvisi directx s raytracingem?

3.10.2009 23:07 Andrej Herceg | skóre: 43
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Nijako (a práve preto to písal).
4.10.2009 11:39 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Nó... on existuje hardware, který by byl schopen realtime raytraycingu aniž by stál desítky tisíc?
4.10.2009 12:18 Andrej Herceg | skóre: 43
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Hmm... nevedel som, že (ne)existencia nejakého hardvéru ovplyvňuje realistickosť raytracingu.
4.10.2009 17:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
A někdo snad řekl že ovlivňuje? Řekl jsem to snad já - kdyžtak mě cituj. To, že raytracing je extra-skvěle-cool-realistický nám je celkom nahouby, jestliže ho nemůžeme použít. A to nemůžeme, páč na to nemáme HW. Můžeme se tak maximálně koukat na to, jak se rychlostí 0.01 FPS vykresluje raytraycingem obrázek, to je celý. A to jaksi není ono...

Takže podobné poznámky ve stylu "Raytraycing je mnohem realističtější než DirectX, tedy DirectX je nahouby" jsou co? Nekonstruktivní.
corwin78 avatar 2.10.2009 06:38 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Očividně pěkně dělo, i cena nevypadá nejhůř, ale co support v Linuxu, bude to chodit? Nevím, jestli bych měl zatím odvahu vyměnit svoji nVidiu.
Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
3.10.2009 09:40 Martin Stransky | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800

Teprve pred mesicem se mi povedlo sprovoznit HD 4770 na Fedore 11. Do te doby mi lezela ve skrini a pouzival jsem naprosto bezproblemovou NV 6600. Podpora novych kernelu/X je od ATI naprosto tragicka...

2.10.2009 06:53 pht | skóre: 48 | blog: pht
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A podpora v Linuxu bude do roka a do dne ? :)
In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
2.10.2009 09:18 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
V 16 hodin 38 minut, dne 5. února, kolem roku 2010.
2.10.2009 09:42 Diego
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
+1
belisarivs avatar 2.10.2009 10:09 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
+-10 let
IRC is just multiplayer notepad.
vain avatar 2.10.2009 07:06 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dokud neuvedou novou generaci ovladačů pro Linux, tak nemá cenu se tady o tom bavit, ať už jsou ty karty sebe výkonnější (když je ten výkon na nic).
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
Kdakel avatar 2.10.2009 18:19 Kdakel | skóre: 24 | blog: kdakel | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
+1
pushkin avatar 2.10.2009 07:39 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Velikost
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Podobně veliké karty už jsem jednou viděl... jmenovaly se Voodoo5 a jejich výrobce poměrně krátce po jejich vydání zkrachoval...
🇺🇦 Pomoc pro obranu Ukrajiny | SOS Ukrajina | Web4Ukrajina | Web4Ukraine 🇺🇦
6.10.2009 12:12 Program
Rozbalit Rozbalit vše Re: Velikost

Jenže ty V5 neměly dostatečný výkon a hlavně M$ odmítal podporovat jejich technologie.

Petr Tomášek avatar 2.10.2009 07:39 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
27W v idle? Teda nevím, ale pro běžnou práci naprosto stačí ALIX, který se do tohoto příkonu vleze několikrát...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
2.10.2009 08:34 Nemo
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
"Přehrávat 1080p lze i za současně běžícího Windows Aero."

Klasika, jak to funguje v Linuxu se tu nedočteme, ale o Windows ano.
2.10.2009 09:39 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Mě spíš rozesmálo, že to vůbec zmiňují jako přednost... nemělo by to být automatické?
2.10.2009 08:35 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Presne tak a čo podpora opengl? (dúfam že sú tam aspoň 3.2). A čo catalisty pre linux alebo OSS drivre? Boli uvoľnené špecifikácie (plánujú sa vôbec)?

Takto vyzerá článok ako čisté PR.
2.10.2009 09:35 bh3
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Musim souhlasit s ostatnimi, clanek je slaby, jenom dalsi preklad informaci od AMD. To samo o sobe neni spatne, ale chybi nejaky vlastni komentar, a hlavne informace jak to chodi v linuxu (nejlepe vlastni zkusenost), co ovladace, nejake novinky v OpenGL, jak to vypada s DX11 (nebo aspon DX10) pod wine, atd.
David Ježek avatar 2.10.2009 09:59 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
OK: v linuxu to imho nechodí, novinky o opengl si hledej v článcích o opengl, tahle karta pochopitelně podporuje úplně vše. jak to vypadá s dx11 pod wine, to hledej ve zprávičkách, nebo lubošově seriálu, ale ne u hardwarového článku. atd atd. já taky po lubošovi nechci v článku o wine praktické testy na radeonu hd 1234, tak po mě nechtěj linuxové/wine testy v článku představujícím nové železo.
2.10.2009 10:09 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Davide, v podstatě s tebou souhlasím, ale trochu méně útočný tón by myslím neškodil :-)
David Ježek avatar 2.10.2009 10:19 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
pravda, to ranní kafe je svinstvo. kde mám ten brzdový pedál? ;-)
2.10.2009 10:14 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Zejména vzhledem k tomu, že je to spíše OpenGL samo, které jen s těžkostmi dobíhá vývoj grafických karet. Teda dobíhá... nejsem si jist, jestli v současnosti náskok stahuje nebo spíš naopak...
belisarivs avatar 2.10.2009 10:18 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Nechci byt hnidopich a tve clanky hodnotim snad vzdy kladne protoze si cenim toho, ze je pises, ale musis uznat, ze kdyz uz zminujes DX11, zes mohl zminit i OpenGL. To je pro Linuxaky proste relevantnejsi nez DX.

Pokud OpenGL nepovazujes za platnou soucast clanku o hardwaru, proc DX 11, ktere je v podstate ekvivalentem OpenGL, ano?

Navic, mam obavu, ze to s podporou OpenGL nebude az takove ruzove. Nvidia je v tomto IMHO napred. Pokud si dobre pamatuju, ATI chtela podporu OpenGL vyradit uplne.
IRC is just multiplayer notepad.
2.10.2009 11:12 Nemo
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
+1
2.10.2009 20:52 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Hardwarově jsou ty karty jaké jsou, opengl je v podstatě o tom, napsat na ovladače které by funkce zpřístupnily... Nvidia je úplně stejná, vývoj také určuje directx (i když teď zdá se zase hodně tlačí gpgpu...), nicméně myslím, že verzi 3.1 měli v ovladačích přece jenom dříve...
6.10.2009 09:43 neelx
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800

a to dříve, než byla přijata specifikace standardu.

2.10.2009 10:45 ZeXx86 | skóre: 19 | blog: ZeXx86 blog | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Grafika vypada pekne, ale bez informaci jak funguje na Linuxu mi prijde tento clanek zbytecny. DirectX ani informace o Windows me tedy nezajimaji, naopak marne hledam neco o OpenGL.
ZeX/OS - http://zexos.org
2.10.2009 14:27 jura
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To jsem se asi ocitl nekde u extrahardware, pctuning, svethardware nebo u ddwordu? Co tento clanek ma spolecneho s Linuxem? Je tento portal o linuxu, ze? Takze po x-te, co jiz zaznelo, grafika super, popis prepis marketingovych kecu od ati, zadny test, zadna spojitost s linuxem. Jak je to s ovladacema, OpenGL, kdy budou atd? Takhle je tento clanek uplne na ... , kdo ma zajem o HW, navstivi jine, informovanejsi weby, ja jsem chodim pro info o linuxu, takze u me palec dole..
2.10.2009 14:37 Andrej Herceg | skóre: 43
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Prečo to čítaš, keď ťa to nezaujíma?
Shadow avatar 2.10.2009 23:21 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Protože dotyčný čte ABC _Linuxu_, předpokládal, že článek obsahuje nějaké informace relevantní k provozu daného HW na _Linuxu_. Proto daný článek četl. Teprve až když článek dočetl do konce, zjistil, že článek žádné takové informace neobsahuje, což ho rozladilo. Vážně je to tak těžké pochopit?
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
belisarivs avatar 3.10.2009 09:08 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Samozrejme. Za cely rok (nebo jak dlouho zpravicky jsou) si nevsiml, ze to o Linuxu neni a ted je najednou prekvapeny, ze to vazne o Linuxu neni. A tak tu hrima jak hlavni papalas UV KSC na stranicke schuzi, jak jsou Hardwarove Novinky uplne na hovno (pro vsechny) jenom proto, ze on "Kral nas, pan nas, slunce nase jasne" to takto rozhodl.

Nelibi, necti. Tvoje volba. Mne to vyhovuje, nechodim po vsech certech abych vedel o kazdem nejnovejsim modelu jake ma detailni parametry.

Kouknu sem, projdu si, jsem v obraze, jsem spokojen. A rozhodne jsem nikomu nedal mandat, aby _za mne_ rozhodoval jestli to tu ma nebo nema byt, jestli to je nebo neni na hovno...
IRC is just multiplayer notepad.
Shadow avatar 3.10.2009 14:00 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
No jo, máte pravdu, toho objektivního tónu původního příspěvku jsem si nevšiml.
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
belisarivs avatar 3.10.2009 21:32 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800

Netreba vykat. My Linuxaci jsme si rovni.

Ja jsem proste alergicky na ty plky jak to to nema co delat a tak. Tak at to proste dotycni lide nectou. Ja to tu vidim rad.

Tim, ze tu takove clanky budou, ma kazdy moznost je cist nebo necist. Kdyz tu nebudou, bude moznost jenom jedna.

A ja bych se opravdu nerad dockal toho, aby to tu David kvuli par urvancum zabalil, protoze mi to takto vyhovuje. Proto davam vzdy pozitivni hodnoceni (nebo prinejhorsim nehlasuji).

IRC is just multiplayer notepad.
Shadow avatar 3.10.2009 22:46 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800

Já se příznám, že jsem byl překvapen tím, jak málo je tento článek relevantní pro mne jako linuxáře. Proto jsem článek za sebe hodnotil "špatně" a podivil se tu nad tím. Pokud je to v HW článcích standardem, pak jsem měl věc asi řešit jinde a jinak.

Máš pravdu v tom, že každý má možnost články nečíst. Ale zase na stranu druhou, na webu zaměřeném na Linux bych čekal, že články budou v rámci možností podávat informace užitečné pro uživatele Linuxu. U tohoto článku bych třeba ocenil, kdyby obsahoval mj. informaci o tom, jestli a jak tato karta funguje v Linuxu (tedy že v něm vůbec nefunguje). To by zase vyhovovalo mně.

If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
belisarivs avatar 3.10.2009 22:55 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800

Ale jo. On i david ma trochu maslo na hlave. Nejake info pro Linuxaky by uvest mohl. Ackoliv, na druhou stranu, byla by celkem nuda cist porat: Nova Nvidia - v Linuxu funguje, nova Ati - nechte si zdat.

OpenGL taky docela zamrzlo a DX uz neni ten, kdo kopiruje.

Ale vriskat tu, ze to tady nema co delat je proste nesmysl.

IRC is just multiplayer notepad.
2.10.2009 15:06 lib | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
+1

u mne taky
2.10.2009 15:11 Andrej Herceg | skóre: 43
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Ani ty to nemusíš čítať.
2.10.2009 20:46 vice | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Dokud to nepřečtu, jak vím, že je tam v podstatě prd (neboli je to PR)?
Není důležité co se stane, ale jak se to vysvětlí.
2.10.2009 22:21 hun
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Ako je dnes v Zalubovej?
Shadow avatar 2.10.2009 23:09 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na ABC Linuxu bych čekal, že článek bude mít jasnou spojitost s Linuxem a bude pro uživatele Linuxu relevantní. Tato relevance mi u tohoto článku uniká. Dokonce ani to nejpodstatnější, tj. zda-li a jak karta v Linuxu běhá, není v článku uvedeno. To, že snad ani vůbec neběhá, jsem se musel dočíst až z komentářů. Ale hlavně, že jsem se dozvěděl, jak karta spolupracuje s Windows Aero...

Nemohu si pomoci, ale vzhledem k výše uvedenému dávám článku špatné hodnocení a snažím se přijít na to, proč redakce článek v této podobě vzala.
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
2.10.2009 23:18 Andrej Herceg | skóre: 43
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
S Linuxom to súvisí minimálne tak, že viem, že sa pravdepodobne oplatí trochu počkať a snáď trochu zlacnia grafické karty od Nvidia. :)
Shadow avatar 2.10.2009 23:26 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Ano, ale to víte až z komentářů, kde teprve zazněla klíčová informace o tom, že tato karta v Linuxu nefunguje. Já bych čekal, že tohle bude primárně zmíněno v článku. Třeba i s tímto vaším doporučením.
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
2.10.2009 23:32 Andrej Herceg | skóre: 43
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800
Aby som pravdu povedal, mňa ATI, DirectX 11 a podobné veci nezajímajú. Verím ale, že sem chodia aj ľudia, ktorých to zaujíma (napr. preto, že nechodia na stránky, na ktorých sú informácie o hardvéri, takže ich poteší mať tu informácie o tom, čo sa v tej oblasti deje).
4.10.2009 12:49 skywaker
Rozbalit Rozbalit vše Re: AMD uvádí generaci Radeon HD 5800

čo je zlé na tom že AMD vydalo vykonnu grafiku.. však neda sa vari používať aj na Linuxu? ja mam sice len integrovany Radeon HD4200 ale na linuxu frci jak ďábel... akceleracia s fglrx bez problemov takže nechapem co mate proti ATi.. vsak toto ma vykon ako predosle 2jadrove karty. a vyuzitie to ma.. su aj taky ktory pouzivaju wine atd. alebo blender

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.