Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 18:28

Aquarela do Linux!

OpenBSD 5.2 vyjde 1. listopadu. Oficiální píseň je ale už od 6. října k dispozici. Nejnovější hudební hit z produkce OpenBSD v rytmu samby s názvem Aquarela do Linux! (MP3, OGG) vychází ze slavné písně Aquarela do Brasil. OpenBSD vývojáři nechápou, že se linuxovým vývojářům nelíbí, že existuje software, který běží pouze pod Windows, přitom jim ale vůbec nevadí, že software, na kterém pracují lze spustit pouze pod jejich konkrétní linuxovou distribucí. Místo aby byly dodržovány standardy se "linuxismy" do unixových standardů protlačí: "Linux, the one and only true Unix, We are in every way Posix, ...".

25.10.2012 19:30 | Ladislav Hagara | Komunita


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

25.10.2012 20:06 skywaker
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ono maju aj celkom pravdu. .vid adresarova struktura v linuxu alebo systemd a uplne odpisanie starych sysv init skriptov.. narazam na ARCH.. uvidime kedy sa na tuto cestu da aj Slackware a moj oblubeny Salix.

na druhu stranu co sa tyka openbsd tak si nemyslim ze su ty pravy co maju nieco kecat do standartov staci pozriet sa portov kolko patchov je potrebnych na skompilovanie niecoho v openbsd a kompatibilitu medzi linuxovymi distribuciamy.

inac som privrzencom openbsd, paci sa mi ich svojske ponatie umenia a este viac ich system.. :D

co sa tyka openbsd neskusal niekto co ma Radeon 6570 alebo 6xxx radu pridat PCI ID do radeon drivra ? ja na to nemam znalosti neviem ci by som dokazal prelozit kernel :D

25.10.2012 22:26 lempl
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
mozete toto neak rozviest ? "... na druhu stranu co sa tyka openbsd tak si nemyslim ze su ty pravy co maju nieco kecat do standartov staci pozriet sa portov kolko patchov je potrebnych na skompilovanie niecoho v openbsd a kompatibilitu medzi linuxovymi distribuciamy. ..."

pretoze to chapem tak, ze openBSD potrebuje vela patchov na aplikaciu/soft ktory bol tvoreny v linuxe , to ale nemusi znamenat ze je openBSD ten co nedodrzuje standardy

co sa tyka openBSD celkovo (freebsd uz menej a netbsd ani neviem ako je na tom) tak mam skor pocit, ze su nekompromisnejsi co sa tyka kompatibility a standardou nez ktorykolvek iny open source projekt
26.10.2012 05:55 x
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Ten problem je samozrejme dlouhodobejsi Marc Espie on portability , ale myslim, ze nutnou potrebu kompatibility se jim dari urdrzovat v rozumnych mezich a porad se najde dost SW, ktere neni Linux-only.

Pridani karty je jednoduche, zde napriklad Radeon HD4670 nebo neco o USB

Co se tyce treba Sandybridge, tak tam postupuji zatim zajimave upravama UMS verze ovladacu . Jasne, ze pracuji na KMS, ale to taky chvilku trva, kdyz to je taky tak trochu Linux-only. Nicmene FreeBSD/PC-BSD KMS jiz maji v novych verzich, NetBSD a DragonFlyBSD (ti dokonce v ramci GSOC) na podpore taky delaji.
26.10.2012 10:59 Program
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
systemd je jednoznačně krok správným směrem. init scripty jsou prostě zastaralé, zbytečně složité a neschopné.

Co je spíš horší, že ze systemd se stává moloch zcela proti zásadě "Dělej, jen co máš, ale dělej to pořádně". Jsem zvědav, kdy pod systemd bude vlastí 3D engine...
Rezza avatar 26.10.2012 11:11 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Pod tohle se podepisu, presne to si myslim ;-) Jen ten pristup...
pavlix avatar 26.10.2012 11:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
systemd je jednoznačně krok správným směrem
Co by mě zajímalo, je zda je to podle tebe krok správným směrem třeba i z pohledu Gentoo, kde prakticky všechnu propagovanou funkcionalitu systemd už měli dávno.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
26.10.2012 12:24 Program
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Mluvil jsem o init script -> systemd. Pokud to už gentoo mají pořešené, tak to takový skok samozřejmně není, ale nemůže to každá distribuce mít vyřešené jinak... Resp. může, ale je to naprd.
pavlix avatar 26.10.2012 12:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Mluvil jsem o init script -> systemd.
A právě proto se ptám, zda bys to rozšířil na openrc či nikoliv.
Pokud to už gentoo mají pořešené, tak to takový skok samozřejmně není, ale nemůže to každá distribuce mít vyřešené jinak...
Ale může. A někteří dělají všechno pro to, aby to tak bylo. Protože když někdo udělá nový projekt, který řeší to stejné, co stávající projekt, ale vůbec nekomunikuje s vývojáři toho stávajícího a vůbec všeobecně ignoruje existenci stávajícího projektu, dopadne to tak, že je ten nový projekt v mnoha oblastech vnímán jako regrese. Přínosy se hledají jen těžko.
Resp. může, ale je to naprd.
To říkej autorům software, kteří postupují, jak jsem popsal výše.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
26.10.2012 13:09 Program
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Mě je ralativně jedno, jestli se prosadí systemd, upstart, openrc, nebo něco jiného. Ale dělat 1 věc 100x jinak je blbost. A bohužel ten, kdo určuje směr je RedHat, ne Gentoo. Proč se nikdo nezajímal o OpenRC teď fakt nevím, ale všichni ho tak nějak hodili přes palubu, asi k tomu měli nějaký důvod.
pavlix avatar 26.10.2012 16:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
A bohužel ten, kdo určuje směr je RedHat, ne Gentoo.
Proč se nikdo nezajímal o OpenRC teď fakt nevím, ale všichni ho tak nějak hodili přes palubu, asi k tomu měli nějaký důvod.
Mám podezření, že důvody se dělí na následující oproti systemd:

1) Neznalost. Často se mi stává, že se lidí ptám na srovnání jejich novinky existující věcí a oni vůbec netuší.

2) Arogance a not invented here. My přece nikoho nepotřebujem. Tím spíše ne nějaké Gentooisty, vždyť to není ani firma.

A následující oproti sysvinit:

3) Nejsme na to zvyklí

4) Nic nového nepotřebujem, sysvinit + klasické skripty stačí
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
pavlix avatar 26.10.2012 16:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
A gentooisti se zpravidla se svým software nevnucují.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
AsciiWolf avatar 29.10.2012 00:20 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
+1
Rezza avatar 27.10.2012 20:48 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
s/Red Hat/Lennart ;-)
pavlix avatar 27.10.2012 20:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
;)
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
little.owl avatar 29.10.2012 00:03 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
A kdyz uz, v minimalni forme, jak jsem byl kdysi upozornen, s/RedHat/Red Hat
A former Red Hat freeloader.
little.owl avatar 26.10.2012 14:15 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
+1
A former Red Hat freeloader.
Bedňa avatar 25.10.2012 20:16 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Koho zaujíma BSD.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
25.10.2012 21:17 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Me a nejsem sam :-).
Bedňa avatar 25.10.2012 22:23 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Si si istý :-)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
25.10.2012 23:00 AlYoSHA
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Moze si byt isty :-)
Luboš Doležel (Doli) avatar 25.10.2012 23:09 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Co se *desktopu* týče, tak poměr uživatelů Linux : BSD je podobný jako Windows : Linux (získáno z GA z různých webů včetně Abc). Takže hodně málo. Ale to nevadí.

Jenže když vidím lidi od BSD, jak jim ten Linux vadí a mají pořád potřebu se proti tomu vyhrazovat, to je prostě tlupa uplakánků.
25.10.2012 23:19 AlYoSHA
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
S rodinou BSDciek som si celkom blizky a pritom nemam problem s fungovanim na linuxoch snad okrem beznych nesvarov typu KDE4/GNOME3. To iste mozem povedat aj o kolegoch a ludoch s ktorymi som pracovne v kontake a viem ze aktivne vyuzivaju kombo Linux/BSDnieco.
26.10.2012 06:21 x
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Vsude se najdou divni lide. To neni o systemu. Ja mam k Linuxu technicke vyhrady a "organizacni", ale ty ma posledni dobou cim dal casteji i Linus, tak nevim jestli taky nebude jen nejaky uplakanek :-)

Ono staci videt priliv ex-Linux uzivatelu na BSD systemech. Jak pomerne novych prechazejicich z Ubuntu vetsinou na PC-BSD nebo dlouholetych, protoze na svych serverech nebo jinych systemech by radi neco vice "cisteho". Ono to neni jen o pisnickach, trickach, CD a jinych vecech co se daji koupit, ale i o celkovem systemu a treba zrovna takove OpenBSD je system, ktery je do 5 minut nainstalovany bez hromady GUI dotazovacich oken a potvrzovacich dialogu a restartu. Tohle si napriklad pochvaluji vsichni a je to jen jeden z mnoha duvodu pro lidi, kteri to pouzivaji pokud potrebuji napriklad rychle nasadit system nejvice blizky Unixu (a zaroven porad open source) treba do VMware.
andree avatar 26.10.2012 08:00 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
pred par dnami som instaloval linux (ubuntu) a bolo to hotove za mozno aj 2-3 minuty (dobre, podvadzal som instalaciou z SD karty na SSD disk :) ), jedine co bolo treba nastavit boli particie, prvy uzivatel, casova zona a locale. Restarty teda zazivam iba ked vecer vypnem komp a pustim ho druhy den.. Takze za tym *BSD musi byt nieco ine .-)
Luboš Doležel (Doli) avatar 26.10.2012 08:31 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
ale ty ma posledni dobou cim dal casteji i Linus, tak nevim jestli taky nebude jen nejaky uplakanek
Jedna věc je kritizovat vlastní projekt, druhá věc je vyhrazovat se vůči někomu, komu je to úplně jedno. To je jako ten vtip "Co si myslí Pražáci o Brňácích? Vůbec nic."
Ono staci videt priliv ex-Linux uzivatelu na BSD systemech.
A příliv je při počtu uživatelů BSD kolik? 5 lidí? Ne, zcela vážně, ten příliv se jaksi nikde neprojevuje...
ale i o celkovem systemu a treba zrovna takove OpenBSD je system, ktery je do 5 minut nainstalovany bez hromady GUI dotazovacich oken a potvrzovacich dialogu a restartu
Tak to ale není systémem, ale jeho instalátorem. Podle toho si systém nevybírám.
pavlix avatar 26.10.2012 11:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
To je jako ten vtip "Co si myslí Pražáci o Brňácích? Vůbec nic."
A co si myslí pražští lidi od open source o těch brněnských? To by mě zajímalo víc :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
26.10.2012 06:37 Nereknu | skóre: 23 | Neřeknu:)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
bsd breci nad linuxem a .inuxari zas breci nad windowsem. abych trochu upresnil, tak bsdckari rikaj, jak je linux na nic, ze je roztrousenej atd atd. a linuxari rikaj na windows jak je windows na nic, nelze si ho upravit (abys udelal vlastni distro), je hrozne closed source atd atd.... mensi vzdybreci nad nejblizsim vetsim, coz je pro linux windows (apple nepocitam, ten jde jen na jejich zarizenich oficialne).
Bedňa avatar 26.10.2012 08:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Jenže když vidím lidi od BSD, jak jim ten Linux vadí a mají pořád potřebu se proti tomu vyhrazovat, to je prostě tlupa uplakánků.
Súhlas a pri tom by BSD bez linuxáckej komunity bol už dávno mrtvý projekt.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
26.10.2012 11:05 AlYoSHA
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
No myslim ze BSD* by existovalo s linuxom aj bez neho. Osobne neriesim ktory OS ma kolko uzivatelov. Ked sa tymito vecami zivis (a nie hras) tak sa k takymto veciam budes staviat viac pragmaticky. Ak chce zakaznik riesenie postavene na NetBSD tak sa nebudem hrat na linuxoveho evanielika ale proste mu riesenie dodam na NaetBSD pokial to je v mojich silach. Prave taky isty postoj mam Win* teda aspon pokial ide o OS.
pavlix avatar 26.10.2012 11:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Súhlas a pri tom by BSD bez linuxáckej komunity bol už dávno mrtvý projekt.
A nebo mnohem živější :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Heron avatar 26.10.2012 18:59 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Právě naopak.
Bedňa avatar 26.10.2012 23:20 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
No ak si myslíš že práve BSD komunita by ju nahradila si na omyle, no už túto flame nebudem kŕmiť.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
pavlix avatar 27.10.2012 11:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Linus Torvalds se tuším kdysi vyjádřil, že by se zapojil do BSD pro x86, kdyby se o něm včas dozvěděl.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bedňa avatar 27.10.2012 13:19 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
To som nevedel. No možno by dnes bol MS prevalcovaný, ale bolo by BSD rock stable ako je dnes Linux? Bol by otvorený kód? Ja som rád že to je tak ako to je. Kód tvoria ľudia a keď má niekto charizmu ako Linus, ten tým sa nabaľuje sám.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
pavlix avatar 26.10.2012 11:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
To skoro vypadá, jako že je počet uživatelů nepřímo úměrný kvalitě systému samotného. Teď nemluvím o kernelu, od toho jsou jiní. Ale síťové schopnosti linuxových systémů a zvláště těch s glibc jsou oproti BSD značně omezené, až bych řekl občas chromé.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
27.10.2012 18:55 Martin Mareš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Mimchodem, co konkrétně?
pavlix avatar 27.10.2012 19:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
getaddrinfo()
To je v tuto chvíli dokonce chromé ve smyslu rozbité (včetně RFC, které ho popisuje), vše lze najít v bugzille GLIBC buď podle názvu funkce nebo podle psimerda at redhat.com v Cc.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bedňa avatar 27.10.2012 23:08 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Nepozeral som to ale počítam že to bude nejaký IPv6 gona hate :)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
pavlix avatar 27.10.2012 23:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Až na to, že některé z těch problémů mají přímý vliv na IPv4 a to nejenom u uživatelů dualstacku a IPv4-only sítí, ale dokonce můžou mít vliv na uživatele, kteří jsou úplně bez konektivity (na některé z nich jsem přišel ve vlaku bez připojení). A co víc, pokud ti vše funguje správně, tak je to často kombinací dvou chyb, které se vyruší, takže stačí jednu opravit a jsi zase víme, kde.

Nicméně ano, máš pravdu, všechny mají nějakou souvislost s IPv6. Tudíž jsou to všechno novinky, se kterými ještě nebyl čas se srovnat, protože se IPv6 vyvíjí teprve dvě dekády. IPv6 hater by napsal, že mu kvůli zbytečnému IPv6 rozbíjíme jeho léta fungující systém.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
pavlix avatar 27.10.2012 23:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
IPv6 hater by napsal, že mu kvůli zbytečnému IPv6 rozbíjíme jeho léta fungující systém.
Mimochodem, kde je Petr Tomášek, aby si do mě s radostí kopnul?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bedňa avatar 28.10.2012 00:46 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Neviem nejak sa stratil. Inak dík za potvrdenie zbytočného IPv6 problému :) Nie to je len hate, osobne som sklamaný že IPv6 v jadre viazne.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
pavlix avatar 28.10.2012 01:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Tak podle mě vázne i IPv4.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
29.10.2012 08:03 x
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Zesmesnovani nekoho jako IPv6 hater a podobne je vzdy usmevne, protoze to dokazuje to jak malo clovek ve skutecnosti vi o tom jaky je IPv6 kram :-) PDF Hacking IPv6 networks
pavlix avatar 29.10.2012 12:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Být IPv6 hater je vždy úsměvné, protože to dokazuje, že dotyčný dává u technických věcí přednost emocím, povrchní znalosti či neznalosti.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bedňa avatar 29.10.2012 13:05 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
To bola len sranda.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
28.10.2012 11:58 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Ale síťové schopnosti linuxových systémů a zvláště těch s glibc jsou oproti BSD značně omezené, až bych řekl občas chromé.

No, dle mych zkusenosti - V OpenBSD nefunguji listening IPv6 sockety v souladu se standardem (funguji jak s V6ONLY option), V nekterych BSD variantach nefunguji IP_SENDSRCADDR na raw sockety, IPv4 multicastove API v BSD neumoznuje (narozdil od Linuxu) nastavit zdrojovou IP adresu, Nenasel jsem alternativu k Linuxovemu SO_BINDTOIFACE (pro raw sockety). A (AFAIK) tam neni rozumna moznost synchronizace programu s kerneli routovaci tabulkou, pouze jednorazovy dump, pozadujici buffer o velikosti cele tabulky, takze BIRD na BSD spotrebuje cca dvojnasobek pameti.
pavlix avatar 28.10.2012 19:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Asi to bude něco za něco. Nicméně vyzdvihovat linuxový svět jako spoluvývojář síťového démona fakt nemůžu. A to ani kernel samotný, alespoň pokud jde o IPv6, zatím mám stále ještě pocit, že jediný způsob, jak správě implementovat IPv6 konfiguraci by bylo tu kernelovou úplně vypnout a udělat vše ručně znovu. Nicméně takové duplikaci bych se rád vyhnul.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bedňa avatar 28.10.2012 22:59 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
A v čom je taký veľký problém aplikovať IPv6 podľa špecifikácie? Nebolo by to nakoniec lepšie presunúť to do userspace? Celkovo mám pocit že je dosť vecí čo kernel do svojho monolitu možno zbytočne nabaľuje.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
pavlix avatar 29.10.2012 13:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
A v čom je taký veľký problém aplikovať IPv6 podľa špecifikácie?
1) Protože nejsou lidi

2) Podle specifikací by to nefungovalo
Nebolo by to nakoniec lepšie presunúť to do userspace?
Možná, možná ne. Ale duplikovat to by určitě nebylo lepší, pokud je jiná možnost. Kdyby se kernelová implementace doladila tak, aby měla možnost být samostatně i nesamostatně funkční, tak to může být ve specifických případech výhodou.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
little.owl avatar 29.10.2012 00:13 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Koncne to zacina byt zajimave. V cem je hlavni problem soucasneho kernelu?

Ja jsem se pred par lety hrabal v casti network stacku FreeBSD, chteli jsme z nej neco portovat (licencni duvody) a linuxova implementace byla lepsi a prehlednejsi. Takze o nejake superiorite BSD stacku mam pochybnosti.
A former Red Hat freeloader.
pavlix avatar 29.10.2012 13:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Koncne to zacina byt zajimave. V cem je hlavni problem soucasneho kernelu?
Snažím se průběžně doplňovat. Za dnešek jsem přidal dvě položky, jednu z toho u kernelu.
Takze o nejake superiorite BSD stacku mam pochybnosti.
Ustupuju. Nemám dostatek znalostí, abych mohl FreeBSD bránit, natož BSD obecně.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
little.owl avatar 29.10.2012 16:19 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Snažím se průběžně doplňovat.
To je tedy masakr, diky.

Zacinam byt rad, ze v projektech na kterych pracuji se pohybuji prevazne jen v layer2 a jen lehce v layer3.
A former Red Hat freeloader.
29.10.2012 08:08 x
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
S tema IPv6 socketama bych rekl, ze asi narazis na tohle -

For security reasons, OpenBSD does not route IPv4 traffic to an AF_INET6 socket, and does not support IPv4 mapped addresses, where IPv4 traffic is seen as if it comes from an IPv6 address like ::ffff:10.1.1.1. Where both IPv4 and IPv6 traffic need to be accepted, listen on two sockets.
29.10.2012 09:38 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Presne tak. Je vtipne, kdyz si OpenBSD vyvojari ve svem songu stezuji, ze software neni plne portabilni mezi Linuxy a BSD, a pritom si sami umyslnym odklonem od standardniho chovani (kvuli neprilis smysluplnym 'bezpecnostnim' duvodum) zajistuji, ze programy vyvijene pod Linuxem budou potrebovat modifikace, aby fungovaly pod OpenBSD.
little.owl avatar 29.10.2012 10:45 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
+1
A former Red Hat freeloader.
30.10.2012 13:07 mpel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Kdyz vytvorim socket s AF_INET6, chci, aby komunikoval po IPv6. Pokud se mi to nelibi a chci na nem mit spojeni z IPv4, pouziju NAT64. "Standardni" chovani je v tomhle prispevku mysleno "Linuxove", coz jen ukazuje, o cem ta pisnicka je... RFC 4291 pokud vim nikde nema napsane, ze vsechny implementace tohle MUSI podporovat. Naopak timhle paskvilem si admin snadno udela diru do systemu (napriklad s IPv4 z nejakeho smeru nepocita a proto ho nezafirewalluje).

Udelat druhy socket na IPv4, pripadne napsat do poznamky "vyreste si to pomoci pf(4)" je pri portovani programu z Linuxu trivialni ve srovnani s tim, cim prochazi Marc Espie a ostatni pri portech do BSD.
30.10.2012 14:44 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Standardnim se mysli chovani specifikovane v RFC 3493, (basic sockets interface extensions for IPv6). Konkretne bod 3.7:
Applications may use AF_INET6 sockets to open TCP connections to IPv4 nodes, or send UDP packets to IPv4 nodes, by simply encoding the destination's IPv4 address as an IPv4-mapped IPv6 address, and passing that address, within a sockaddr_in6 structure, in the connect() or sendto() call. When applications use AF_INET6 sockets to accept TCP connections from IPv4 nodes, or receive UDP packets from IPv4 nodes, the system returns the peer's address to the application in the accept(), recvfrom(), or getpeername() call using a sockaddr_in6 structure encoded this way.
A nikde v RFC 3493 jsem nenasel nic o tom, ze by to bylo volitelne chovani. Je to tedy chovani popsane v nezavislych standardech (RFC 3493), dela to tak Linux a AFAIK i ostatni BSD, akorat OpenBSD to ma jinak. Rozhodne tedy ne 'Linuxove specifikum'.

A admin si tim diru do systemu neudela, protoze tohle je vec, ktera se admina netyka - pokud admin v programu nastavi, ze ma poslouchat jen na IPv6, tak by programator mel ten socket vytvorit s IPV6_V6ONLY option. Maximalne programator muze to API spatne pouzit, ale to lze trivialne opravit v jednotlivych programech.
Vykook avatar 26.10.2012 12:36 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Víš že jakožto uživatel OS X a BSD mám tenhle dojem právě z Linuxářů? A je to rok za rokem horší a horší. Před lety tady bylo minimum trollů, vzpomínám si vlastně jen na jednoho(Ať odpočívá v pokoji :( ), ale teď tu je armáda "už půl roku mám Ubuntu a všechno ostatní je na p*ču" uživatelů, kteří si navíc pletou s prominutím podělanej software s náboženstvím a votravujou akorát vzduch.
Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
Ruža Becelin avatar 26.10.2012 13:39 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Tohle je vseobecny problem - za par letu muzes mit to same s BSD (OSX nezminuju, to je v blede modrym)
Luboš Doležel (Doli) avatar 26.10.2012 13:42 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Troll != uplakánek
26.10.2012 13:44 AlYoSHA
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Suhlas. Uz dlhsie mam dojem ze medzi linuxovymi uzivatelmi je viac dogmatikov a nabozenskych fantikov ako medzi uzivatelmi Win. Asi je to v ludskej povahe delit svet na nas a tych ostatnych. Je to vidiet v roznych zabomysich vojnach typu Intel/AMD, Linux/Win, Nokia/Ericson (blahej pameti), Katolici/Pravoslavny, metalisti/depesaci :-) , 32bit/64bit atd atd.
pavlix avatar 26.10.2012 17:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Víš že jakožto uživatel OS X a BSD mám tenhle dojem právě z Linuxářů?
Tak bacha, abyses nakonec nezařadil mezi směsici mamlasů z od obou „táborů“, kteří se budou překřikovat, jak jsou ti druzí netolerantní, zlí a hloupí.

Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
26.10.2012 06:08 x
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Jenom NetApp, Apple , Adobe, Cisco (jen jeden z prikladu pouziti u nich) , Juniper , Coyote (DTrace pro NetBSD) , Microsoft(eMIPS) a hromady dalsich a "bezvyznamnych" prikladu (hehe).
Bedňa avatar 26.10.2012 08:41 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Tiež sa čudujem koľko šikovných ľudí zbytočne plytvá svojimi silami ;-) BSD nikomu neprospieva, zato slušne "vykrádajú" Linux a ešte si sťažujú že linuxáci neprogramujú tak ako oni chcú. Jasne aj linuxáci zas nadávajú na Windows, ale to má aj reálne základy a kto videl tú hrúzu mi dá za pravdu.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
pavlix avatar 26.10.2012 11:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
BSD nikomu neprospieva
Nesmysl.
sťažujú že linuxáci neprogramujú tak ako oni chcú
Tak jako si linuxáci stěžují vždycky když někdo udělá něco pro ně zajímavého windows-only. Ono by občas stačilo kdyby lidi nebyli hovada a viděli si dál než na špičku nosu.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bedňa avatar 26.10.2012 14:31 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
BSD nikomu neprospieva
Nesmysl.
Mne to pripadá horšie ako Ubuntu, nič nedať a ešte si sťažovať. Je to možno len moja zlá skúsenosť.
sťažujú že linuxáci neprogramujú tak ako oni chcú
Tak jako si linuxáci stěžují vždycky když někdo udělá něco pro ně zajímavého windows-only.
Mne nechýba z Windows nič, teda Láďa tu občas vyrváva o CADe :-)
Ono by občas stačilo kdyby lidi nebyli hovada a viděli si dál než na špičku nosu.
S tým súhlasím, ale keď väčšina open source projektov začne ako pár riadkový kód a potom sa to začne nabalovať a prerábanie na standarty nikoho nebaví :-)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
26.10.2012 15:25 El Puffiachi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Mne to pripadá horšie ako Ubuntu, nič nedať a ešte si sťažovať. Je to možno len moja zlá skúsenosť.
OpenSSH? Znalci a Google jistě doplní další...
Luboš Doležel (Doli) avatar 26.10.2012 16:07 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Mimo to se to nedá srovnávat s linuxovou distribucí. Dělají si vlastní jádro a vlastní hlavní součástí userspace.
pavlix avatar 26.10.2012 17:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Mne to pripadá horšie ako Ubuntu, nič nedať a ešte si sťažovať. Je to možno len moja zlá skúsenosť.
Nenapadá mě žádná zkušenost, která by tě mohla vést ke střízlivé úvaze, že vývojáři, kteří jsou uživateli či přispěvateli některého z BSD systému, nepřispívají k vývoji software používaného na Linuxu, nebo že nedej bože jakožto slabší minorita Linuxu nějak výrazně škodí.
S tým súhlasím
A u toho bych taky zůstal.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bedňa avatar 26.10.2012 17:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Nenapadá mě žádná zkušenost, která by tě mohla vést ke střízlivé úvaze, že vývojáři, kteří jsou uživateli či přispěvateli některého z BSD systému, nepřispívají k vývoji software používaného na Linuxu, nebo že nedej bože jakožto slabší minorita Linuxu nějak výrazně škodí.
Podľa mňa robia len dve veci, svoj systém a z linuxáckej komunity si robia prdel. Pritom smrdia na všetkých linuxových portáloch. No fakt ľutujem že som sa do tohoto flame vôbec zapojil, nikomu to nič neprinesie.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
pavlix avatar 26.10.2012 17:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Podľa mňa robia len dve veci, svoj systém a z linuxáckej komunity si robia prdel.
A dobře dělají. I když, slušný linuxák si ze sebe umí dělat prdel sám :).
No fakt ľutujem že som sa do tohoto flame vôbec zapojil, nikomu to nič neprinesie.
Nepřinese, je to zcela nekonstruktivní a nespravedlivá hate speech.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bedňa avatar 26.10.2012 18:06 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Podľa mňa robia len dve veci, svoj systém a z linuxáckej komunity si robia prdel.
A dobře dělají. I když, slušný linuxák si ze sebe umí dělat prdel sám :).
Dnes mi kámoš poslal link na Gnome3, fakt som sa dobre pobavil, je to v nemčine, ale má to anglické titulky.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
pavlix avatar 26.10.2012 18:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Nepustilo se. A youtube-dl taky selhal.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bedňa avatar 26.10.2012 18:40 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Som si ani nevšimol že to nieje HTML5, tak to máš smolu :)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
pavlix avatar 26.10.2012 18:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Dřív mi youtube-dl fungoval i na flashoviny.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
26.10.2012 23:08 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
A máš nejnovější verzi? Já musel tenhle měsíc aktualizovat, abych si vůbec něco mohl stáhnout. (Odkazované video se mi stáhnout podařilo.)
Kryptoměny a bločenka.
pavlix avatar 27.10.2012 11:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Budu muset, no.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
27.10.2012 14:34 x
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
minitube a mas klid ;-) Pripadne get-flash-videos, ten je mnohem lepsi nez youtube-dl a neni omezeny jen na youtube.
little.owl avatar 29.10.2012 00:20 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Takova blbost, nenachal jsem se napalit od Bedni. :-( Dluzite mi minutu zivota!
A former Red Hat freeloader.
Bedňa avatar 29.10.2012 07:08 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
To zas niekto pozeral "In Time" že? :-)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Vykook avatar 26.10.2012 12:37 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Někdy se projevuješ docela inteligentně, ale dnes se ti to úplně nepovedlo. Zkus to znova. :D
Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
Bedňa avatar 26.10.2012 14:36 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Pritom sa už dosť dlhý čas snažím vyhýbať flame, pôvodne som chcel napísať len tú prvú vetu po smajla :-)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
26.10.2012 12:57 x
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Ja si napred rikal, ze to bude nejaka zdravotni komplikace, ale tahle reakce uz to vyjasnuje. Dalsi troll :-)
Bedňa avatar 26.10.2012 14:41 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Keď som to písal, tak mi to až také zlé s porovnaním tej skladby neprišlo, no radšej by som to zmazal, tieto diskusie sú fakt neproduktívne. Tak a teraz si môžeš zaspievať Aquarela do Linux! :-)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
28.10.2012 12:02 xxxxxxxxxxxxxxxx | skóre: 2 | blog: xyzxyz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
+1
28.10.2012 12:02 xxxxxxxxxxxxxxxx | skóre: 2 | blog: xyzxyz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
BSD nikomu neprospieva, zato slušne "vykrádajú" Linux

ROFLMAO...
25.10.2012 23:04 maleprase | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ma pravdu predsedo! ta burzoazie v linuxovem userspace uz zacina byt neudrzitelna
26.10.2012 08:47 Honz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já zas nechápu "produkci" písní, které jsou vlastně přesrávkou nějaké originální písničky. Opravdu to někomu může připadat zábavné...?
Rezza avatar 26.10.2012 11:13 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je to asi tak - jak se Linux vymezuje vuci Windows, BSD se vymezuje vuci Linuxu. Kazdy potrebuje sveho fackovacicho panaka :) Na akcich potkavam casto jednoho borce, co bere podporu BSD profesionalnejsi nez snad veskere distra kdy delala, vozi si tiskarnu, skladacku letacku a ty letacky nejsou nic jineho, nez pamflet proti Linuxu :)

Btw. ja mam BSD rad, kdysi jsem si s nim hral.
26.10.2012 13:41 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
A ako dlho vyberal tu tlaciaren, kym nasiel nejaku, co mu chodi v BSD? Alebo tam ma notebook s Windows 7?
26.10.2012 16:26 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Drivery na tiskárny se už přesunuly z jůzrspejsu do jádra, že jim záleží na kernelu?
pavlix avatar 27.10.2012 13:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
To by mě taky zajímalo :D.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
28.10.2012 15:09 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Binarne sracky, co dodavaju niektori vyrobcovia, su spravidla len pre Linux. Ale pripustam, ze v emulacii to moze aj v BSD fungovat.
Luboš Doležel (Doli) avatar 26.10.2012 13:44 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
Nemyslím si, že by se vývojáři Linuxu vyhrazovali proti Windows a Linus dával rozhovory na téma, jak to v tom MSFT dělaji blbě. Ještě jsem nic takového na kernel.org nebo jinde neviděl.
little.owl avatar 26.10.2012 18:00 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Aquarela do Linux!
+1
A former Red Hat freeloader.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.