Portál AbcLinuxu, 22. července 2025 02:46
Bob Sutor z IBM, který ve své přednášce na konferenci LinuxCon zpochybnil snahu prosazovat Linux jako platformu pro desktop, nyní vyjádřil podobný sentiment ohledně her. Ačkoliv ve svém novém zápisku neodrazuje od vývoje linuxových her, nevěří, že by mohl Linux v herní oblasti hrát významnější roli.
Tiskni
Sdílej:
Otazka je kedy to pisal(vyslo to v prvej polovici tyzdna), lebo ta poznamka je od vcera out of date There's A Direct3D 9.0 Gallium3D State Tracker Posted by Michael Larabel on January 22, 2010 http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=NzkwOQa za tri roky vyjde prvni beta verze, jejiz hlavni uspech bude, kdyz na polovine instalaci nespadne ...
+1,
Tomuto faktu nahrávají i různé crap-ochrany proti kopírování typu Starforce. Takže nakonec i ten, kdo má originálku, musí stejně na hru hledat crack.
U konzole prostě nic takového člověk neřeší - prostě jen vloží CD a hraje.
Nebo druhá možnost je, že Nintendo či někdo podobný zbankrotuje a jeho kupec uvolní vše jako open source: Linux třeba získá kompletní engine a nástroje pro tvorbu her, který začnou využívat další komerční výrobci.Zjevně ti uniká naprosto zásadní rozdíl mezi hrami na Wii a hrami na PC.
Hry nemaji budoucnost (urcite) ani na windows.
Já to nechápu. Linux může fungovat na telefonu, na kdejaké routovací krabičce, v televizi, DVD rekordéru, set top boxu, na serveru i na velkých superpočítačích. Jenom na desktopu nemůže fungovat (ve významnější roli)No malé i obrovské (a v menší míře i ty středně velké serverové) krabičky jsou defakto unifikované a často uzavřené platformy (to a to libc s těmi a těmi parametry, ...) s relativně dlouhou dobou života. Zatímco distribuce představují něco jako současný snapshot světa upstreamu, kde neexistuje prakticky žádný stabilní bod (i když směrem nahoru je to horší, než jinde).
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.