Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 20:35

KDE Plasma 5.5 : Velký test

Phoronix obsáhle otestoval KDE Plasma 5.5. A závěr? Při přechodu na KDE Plasma 5 pozor na grafické karty Intel. Při malé ram vypněte Akonadi. Pozor na exotické nástroje, které ještě nebyly portovány a nemusely by správně fungovat. Pokud vám ani jedno nehrozí, nevidí Phoronix důvod nadále setrvávat u KDE Plasma 4.
Podle plánu by měla následující verze KDE Plasma 5.6 vyjít 22. 3. 2016, viz Schedules/Plasma 5.
Např. distribuce Arch Linux vyřešila otázku přechodu na KDE Plasma 5 místo uživatelů tím, že podporu pro KDE Plasma 4 ukončila v srpnu 2015 a z repozitářů došlo k odstranění v prosinci 2015.

10.1.2016 19:49 | Max | Zajímavý článek


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

10.1.2016 20:00 pupu | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja bych tedy jeden duvod mel. Napriklad ze potrebujete pracovat a nemuzete si dovolit stravit dva dny migraci a prizpusobenim prostredi. Pokud zacate s cistym stolem, budiz. Pokud jste si par let prizpusobovali cely desktop a ted muzete cele nastaveni projet pekne znova, protoze importovat se neda, je to drsny opruz. Pokud nekdo znate na toto nastroj, rad vyzkousim a budu jedine rad, kdyz zjistim, ze se mylim.
11.1.2016 15:22 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Jasny, tohle se resi pouzitim neceho pricetnyho typu w7 nebo macosx jako ui a pokud je treba nejakej toolchain, tak do virtualu. Nikdo normalni neco tak ve vsech ohledech nedtabilniho jako linuxovej desktop na praci nepouzije.
11.1.2016 15:32 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Trochu prikrmim: linuxovy desktop != KDE 5.
11.1.2016 15:46 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Hm mam nesmart telefon fotky na nem pred bt chci nejaky stahnout. Jaka je soucasna nejjednodussi cesta jak toho na linuxovym desktopu dosahnout? Pred deseti lety stacilo v kfm nebo konaueroru nebo jak se to jmenovalo tehdy napdat obexfs:// ...
little.owl avatar 11.1.2016 16:04 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
V Gnome 3 to resim pres Obexd a Gnome Files (prijem do Downloads pres aktivavane Bluetooth a sparovane zarizeni). Na Fedora 22 mi to chodilo, snad to nerozbili.
A former Red Hat freeloader.
11.1.2016 16:40 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
To snad je o cem je tu mj rec..
Josef Kufner avatar 11.1.2016 21:27 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Zrovna bluetooth je po dlouhé době opět hezky funkční. Na telefonu si je vybereš a pošleš, na desktopu ti v KDE5 vyskočí notifikace o přijatém souboru (pokud je telefon spárovaný a automatický příjem je povolen). Procházení souborů v telefonu by mělo fungovat v KDE 5.5 (aspoň podle novinek u vydání).

Jinak také funguje přehrávání zvuku na desktopu z telefonu a ovládání přehrávače hudby na telefonu z desktopu. A to i současně (z desktopu ovládaný telefon, který posílá zvuk na desktop).
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
12.1.2016 11:45 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
no ja to zminoval, protoze to dobre demonstruje zpusob, jakym se v linuxu zachazi s uzivateli; ficura; nova reimplementace (protoze reimplementace je zabava, opravovat bugy nuda, nejvetsi zabava je samozrejme delat novy UI, protoze to je videt), neni ficura, jsou bugy, je ficura, jsou bugy, jsou jiny bugy, je nova reimplementace..

malokdy se to nachazi nekde jinde nez na detskym piskovisti; jsem ale rad, ze to zrovna ted funguje, drzim palce vsem hrajicim si detem!
Václav 12.1.2016 11:59 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
A pak tu máme MS, který nadšeně zveřejní novou vlastnost, ve výsledku je to nedodělek, ale nikdo už na to nikdy nesáhne (jsem zvědav jestli někdy dojde k opravě virtuálních ploch, ale dost pochybuju)

KDE i s bugama co má dovede usnadnit práci podstatně víc než Explorer, který je vlastnostma někde na úrovni prastarého Window Makeru. Ale jasně, kde nic není, nejde nic zkazit :)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
12.1.2016 12:17 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
nema smysl, abych ti jakkoli cokoli vyvracel, ziju mezi lidma, kde veci jako gmc/kfm/konqueror/explorer jsou sprosty slova..

vlastne prvne v zivote vidim, ze to je pro nekoho esencialni soucast jeho prace (a tudiz ze nejak resi UI pouzitelnost, ktera tam od zacatku nikdy nebyla), vazne
Rezza avatar 12.1.2016 12:03 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
No, ale tohle je bezny zpusob, jak funguji i komercni veci na jakemkoliv systemu a jakykoliv system :). A vlastne ne jen software.
12.1.2016 12:15 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
to zijeme v krapet jinych svetech; opravdu myslis, ze pulrocni cyklus, na ktery presla vsechna velka distra se da srovnat s tim, jak dlouho tu budou (a budou se chovat +- stejne, at uz je to jakkoli) w7 napr.?

to je prece fundamentalismus jak prase..

ja mluvim o celkem zjevne ruzne mire tech veci, jsi schopen to vnimat?
Václav 12.1.2016 12:17 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
>Půlroční cyklus

Pokud dobře chápu to jak funguje update od Windows 10, MS v podstatě přešel na rolling updates.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
12.1.2016 12:22 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
naprostej souhlas, ze to je picovina
Rezza avatar 12.1.2016 12:26 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Takze beres, ze rozdil neni open source vs proprietarni sw, ale jen jak si oni sami zvoli jejich politiku :). Dneska je proste v mode rolling mod a kdyz to uzivatelum a zakaznikum nenabidnes, tak budou nastvani a je jedno u jakeho OS. Tech par lidi, co to nechteji. Ti maji moznost si to bud forknout nebo prijit za MS a rict hele, tady mam strasne velky balik penez a nedelej to (tohle funguje asi nejlip, ale ten balik musi byt megaobri).
12.1.2016 12:39 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
beru, ze rozdil neni v teoretizovani ale v praxi

a praxe je takova, ze linuxovej ekosystem vlivem vsech okolnosti vypada nejak a svet win napr., chces-li, vypada taky nejak

a v dusledku to pro nekoho, pro koho je os prostredek a ne cil (tozn. hodne linej, zlej - ve smyslu: os je tu pro me, ne ja pro nej, marnivej uzivatel), je celkem jasna volba
Rezza avatar 12.1.2016 13:06 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Oba svety se hodne priblizily a je to dobre. Libi se me, ze se model z linuxovych distribuci prebira jinde. A naopak spousta linuxovych distribuci resi, jak prevzit ten stary model z Windows sveta. Coz je spatne.
12.1.2016 15:38 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
to je porad takovy nerdovsky filozofovani a sneni o stavu coby kdyby za x let.. a ono to stale neprichazi ( https://www.reddit.com/r/linux/comments/3038d4/when_was_the_first_year_of_the_linux_desktop/ )

pravda pritom je, ze neco jako unixova filozofie, ktera byla na linuxu (krom toho, ze linux proste existoval) atraktivni, se vytraci, stejne jako duvody, proc linux volit; kdysi davno to byla stabilita preemptivniho multitaskingu, lepsi ochrana pameti a nenarocnost na zdroje a otevrenost, ktera linux dostala tam, kde mu bylo nejlip - na servery a do rukou nekoho, kdo na jeho zaklade za tezky prachy vybuduje neco hodnotnyho (android); krom ty otevrenosti vsechno padlo..
Václav 12.1.2016 13:46 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
No, a přesně tady je to „jak pro koho“. Já se třeba při práci ve Windows cítím jako bych musel všechno uzpůsobovat klackům které mi háže pod nohy, přičemž Linux je pro mě prostředek kde nemám problémy. A když už se nějaké vyskytnou, narozdíl od Windows to mohu většinou snadno změnit.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
12.1.2016 12:40 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
vsak taky jsem z w10 celkem nestastnej; upgradovat nebudu, v 2020 pravdepodobne prejdu na macos..

w7 je ale uplne jina pisnicka
little.owl avatar 12.1.2016 13:01 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
prejdu na macos
Ktery na tom bude asi jako ostatni. Updady OSX jsou uz ted celkem problematicke a zpetna kompatibilita neni nejlepsi.

Paradoxne, model s appshopem, ktery tlaci jak Apple, tak Google ci Microsoft je ve sve podstate podobny centralizovane linuxove repository a povede ke stejnym dusledkum.
A former Red Hat freeloader.
12.1.2016 15:30 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
nepovede

odecti dependency hell; a pak je tu samozrejme nezanedbatelnej (svetelny roky) rozdil v user experience..

Rezza avatar 12.1.2016 15:43 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Nahrazen bundling hellem :). A 90% bloatware v danych app storech. Ano, z mega tam muze byt 100000 uzitecnych aplikaci, ale kdyz v tom bordelu nejdou najit :D.
12.1.2016 15:46 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
gugl, znas? ja si svoje tools vybiram celkem peclive.. nebo soudis podle svejch navyku z mobilu?
12.1.2016 15:52 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
ted mi tu s cistym svedomim rekni, ze mam v 2020 vybrat fedoru a ne macos

ze je pro me lepsi, kdyz pouziju betaverzi rhelu a zapojim se do dobrovolnicke neplacene prace pro redhat

ze je pro me lepsi 15 tisic balicku v repozitari nez appstore

ze je pro me lepsi mit vzdycky vsechno aktualne nahodne nefunkcni (fedora ma v tomhle bohatou historii, pamatuji kauzy gcc 2.96 a prvni openjdk jvm misto toho sunovskyho, na kterym v ty dobe nic nebezelo..)

kdyz mi to prodas, fakt to udelam, jsem pristupnej :-)

prej bloatware..
Rezza avatar 12.1.2016 16:04 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
No nedavno jsem potkal na jedne univerzite ve Vidni cloveka co se tam o IT stara, jestli nemuzeme zamakat na podpore Fedory na macich. Ze uz jsou z toho smutni. Nerikam, ze by z Fedory nebyli treba jeste nestastnejsi, ale...
12.1.2016 16:10 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
to bylo to doporuceni s cistym svedomim?
Rezza avatar 12.1.2016 16:52 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
S cistym svedomim muzu doporucit jedine prodat veskerou elektroniku a zbytek zivota prozit v nejakem krytu hluboko pod zemi. Asi aktualne neni zadny system, ktery bych s cistym svedomim mohl doporucit :). Ale samozrejme z tech ktere jsou, je pro me Fedora nejlepsi.
12.1.2016 18:35 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
na fedore a redhatu se mi libi, ze spolu s poznamkama k vydani vydavaj hned day 1 known bugs; to ocenuju ale vrah, kterej se k cinu prizna, je stale vrah
little.owl avatar 12.1.2016 20:20 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
day 1 known bugs; to ocenuju ale vrah, kterej se k cinu prizna, je stale vrah
Kazdy SW se releasuje i se znamymi bugy a jen nektere release blokuji. Podstatne je ze jsou dokumentovany a odstrani se v updatech. Vite asi kulovi o release procesech. Pokud vam to vadi, tak se vykaslete na Apple, releasovat OS, ktery je nejen nekompatibilni s neprodavanejsim SW pro OSX (Microsoft Office), ale i s jejich vlastnim mailovym klientem, vyzaduje notnou davku ignorance a ilustruje to tu zpetnou kompatibilitu, viz. zde.
A former Red Hat freeloader.
12.1.2016 18:43 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
tvl dyt ta fedora neni pouzitelna ani v ramci neceho jako "pouzitelne linux distro".. tohle je neuveritelny ten bias asi je nutny to sirit, aby tech betatesteru neubejvalo a nemusel je nekdo ferove platit (totez samozrejme plati pro suse)
12.1.2016 12:28 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
na druhou stranu je otazka mira tech veci

ms muze strilet aktualizace co menej veci pod rukama co tejden; taky to muze s pompou oznamovat jednou za dva roky..
Rezza avatar 12.1.2016 12:23 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
A pro lidi, kterym pulrocni cyklus nevyhovuje jsou tu distra s 15 letou podporou. Staci si vybrat. Mimochodem na tenhle model prechazi i spousta proprietarniho software vcetne Windows a lidi rvou, kdyz nedostanou posledni update na jejich telefony. Doba se zmenila. Jinak bohuzel mam doma dost proprietarniho softwaru, kde vyrobce treba pul roku po vydani vypnul servery s tim, ze prodali min, nez chteli a udrzba stoji moc penez. Zcela bezne. Kdyby to byl open source, tak je aspon nejaka nadeje rozjet treba komunitni server. Bohuzel neni. Utratil jsem 2.5k a dodavatel se na me (a dalsi desetitisice vytento).
12.1.2016 12:35 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
je update a update; lidi maj radi update, kterej tvori nadmnozinu toho, co maji; proste pridava ficury; lidi nemaj radi, kdyz jim update nalosuje novy (neco ubere, neco prida, proste jiny) ficury/bugy

a opet je to o mire; na linuxu se prilis casto deje prave toto

stran 15lete podpory - hrusky/jablka; v linuxu se nevyhnes dependency hell; proste ten ekosystem je tak delanej; nova verze neceho ma novy zavislosti; win ekosystem ma jinou mentalitu, jakkoli ma plusy/minusy, ve vysledku to vede k tomu, ze na w7 pustim aplikaci v r. 2010 a jeji nejnovejsi verzi v r. 2020 bez problemu; v linuxu tohle bude obnaset s velkou pravdepodobnosti velkej oser

a opet - je to o mire, ideal neni nikde a nebude nikdy; ale ty misky vah jsou nakloneny stran tohohle pohledu celkem jednoznacne imho
12.1.2016 12:54 Erbureth | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
win ekosystem ma jinou mentalitu, jakkoli ma plusy/minusy, ve vysledku to vede k tomu, ze na w7 pustim aplikaci v r. 2010 a jeji nejnovejsi verzi v r. 2020 bez problemu; v linuxu tohle bude obnaset s velkou pravdepodobnosti velkej oser

a opet - je to o mire, ideal neni nikde a nebude nikdy; ale ty misky vah jsou nakloneny stran tohohle pohledu celkem jednoznacne imho
Zlaté oči... za éry Win 2000 byla spousta aplikací, které nešly spustit na Win 98, v dobách XP už hodně aplikací nefungovalo pořádně na Win 2000, teď už např. novější DirectX (a určitě další aplikace) nejdou spustit na XP... Nemyslím si, že by to do budoucna mělo být jinak, API se pořád vyvíjí.
12.1.2016 15:25 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
ruzovy brejle, duhovy houbicky, co..

ja tady mluvim o "nejakym +- stejnym pod rukama se nemenicim prostredi" na plose zivotniho cyklu w7; srovnavam to s pulrocni loterii vetsiny mainstream linuxovejch distribuci..

a do toho argument win 98 a 2k.. jo, tak muzeme zacit u inkvizice..
12.1.2016 16:00 Erbureth | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Argument byl
na w7 pustim aplikaci v r. 2010 a jeji nejnovejsi verzi v r. 2020 bez problemu
čemuž dosavadní chování nenasvědčuje.
12.1.2016 16:05 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
na to bych si i vsadil, nasvedcuje tomu vsechno
12.1.2016 16:17 Erbureth | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Sázku beru
12.1.2016 18:36 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
tak jo, pouzivam ted Sublime Text 3, tak v 2020 dam vedet, ze to furt funguje (aktualni verze ST)..
13.1.2016 10:47 Erbureth | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Přihoďte k tomu Photoshop a Visual Studio s .NET a můžeme se domluvit...
Václav 12.1.2016 13:50 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Na Windows se tohle vlastně neděje vůbec. Vista -> 7 ikonkový taskbar, 7-8 dlaždice, 8-10 centrum nastavení. Office - ribbon.

K té kompatibilitě aplikací, to je taky dobrej fór. Staré programy často fungují líp ve Wine než pod novou verzí Windows.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
12.1.2016 16:07 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
+1
___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___
12.1.2016 12:01 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
hele ja se nechci posmivat trpicim, ale linuxovej desktop je mj. misto, kde se lidem libej veci jako 3d velryby v akvarku nebo okna, co zumujou jak hypnokolo (tudiz veci, co do mist, kde by 3d akcelerace byla zcela zbytecna, dodavaji naprostou totalni zavislost na ni)

A ZAROVEN je to misto, kde majoritni desktopova prostredi zvoli pro svuj beh abstrakci (EGL), ktera neni kompatibilni s necim (fglrx), co tuto totalne nadbytecnou zavislost hardwareove podpori..

ne, nechci se posmivat
Václav 12.1.2016 12:05 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Trpím tak strašně, že mám na notebooku dualboot Windows 10 a Manjara s KDE a kvůli normální produktivitě Windows 10 prakticky nebootuju :)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
12.1.2016 12:12 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
je nutne cist, co pisu; win 10 je zlo stran UI
Václav 12.1.2016 13:58 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Je nutné číst i co píšu já. Z hlediska UI je pro mě Windows 10 nejpoužitelnější MS OS a stejně to používat pořádně nejde.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
little.owl avatar 12.1.2016 12:28 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
hele ja se nechci posmivat trpicim,
Netrpime.
ale linuxovej desktop je mj. misto, kde se lidem libej veci jako 3d velryby v akvarku
Mozna v KDE, ale znovu, Linux desktop neni jenom KDE.
majoritni desktopova prostredi zvoli pro svuj beh abstrakci (EGL)
EGL je dobra volba, to je problem fglrx a naopak FOSS driver je u AMD celkem dobry.
A former Red Hat freeloader.
12.1.2016 12:49 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
to je logika naruby; problem "linuxu" je, ze neumi prijit s abstrakci, ktera vytezi maximum z toho, co zdarma (tozn. bez prace komunity) doda vyrobce (fglrx); ne naopak, to opravdu neni problem vyrobce, ze se netrefil do zrovna ten tejden prevazujiciho popularniho nazoru na nejakou vhodnou mezivrstvu..

pokud neco v poslednich letech linux zdaleka nejvice ovlivnilo a myslim tim linux na stanici, pak je to snaha dostat ho do mainstreamu prostrednictvim picovin kolem ui; to je myslim celkem dost jasnej trend;

jestlize nekdy v minulosti slo vzit jednu/dve distribuce, nainstalovat v default nastaveni a zacit pouzivat pro nejake ucely, pak toto dnes plati v daleko mensi mire (napr. vybirani window manageru NEROVNA SE pouzivat pro nejake ucely, window manager je prostredek, ne cil..); protoze bugy, nedodelky atd., je prakticky nemozny na to nenarazit
Václav 12.1.2016 13:57 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Problém Microsoftu je, že neumí přijít s abstrakcí která vytěží maximum z toho co zdarma dodá výrobce. To že vydá novou verzi DirectX která vyžaduje změny v ovladačích a podporu v GPU je vlastně špatně.

Celá věc spěje k Waylandu a EGL, které tady s náma zůstanou na dlouhé roky, stejně jako dosud dlouhé roky fungovaly staré technologie. Ale jo, jak si vůbec někdo může dovolit nějakou snahu o pokrok.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
little.owl avatar 12.1.2016 14:40 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
EGL je standard podporovany vetsinou vyrobcu HW, zadna tyden popularni mezivrstva, a i AMD to zacala podporovat. Ostatne kdysi ATI byla take jeho tvurcem.
mainstreamu prostrednictvim picovin kolem ui; to je myslim celkem dost jasnej trend;
Napriklad? Pouzivam roky Gnome 1/2/3, spolecne s nejakym lehkym managerem fvwm2/fluxbox/i3 pokud potrebuji, na Red Hat/Fedora/CentOS a nepozoruji to.
window manager je prostredek, ne cil..
To nikdo nepopira.

A former Red Hat freeloader.
12.1.2016 15:23 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
egl neni standard podporovany vetsinou vyrobcu hw; to je celkem zrejmej fakt.. bud to funguje, nebo ne, neni nic mezi v tomto pripade, staci vyzkouset..

vskutku nepozorujes? to sis nevsiml, ze zadny lehky wm neni v default konfiguraci? opravdu?

little.owl avatar 12.1.2016 15:51 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
egl neni standard podporovany vetsinou vyrobcu hw; to je celkem zrejmej fakt..
Nasledujici vyrobci grafickych jader EGL v soucasnosti podporuji: Intel, AMD, Nvidia, ARM, Broadcom, Imagination Technology, Qualcomm, Vivante, Samsung (Mongoose GPU), plus prakticky vsechny OSS drivery. Ted ty mi vyjmenujte tu vetsinu ostatnich, kteri EGL nepodporuji.
to sis nevsiml, ze zadny lehky wm neni v default konfiguraci?
Defaultni instalace s tim co jste rikal nesouvisi. Za druhe, instalacni image s defaultni instalaci lehkych wm jsou k dispozici.
A former Red Hat freeloader.
12.1.2016 16:08 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
zeptej se kohokoli s ati kartou ve svym okoli, zdali mu zaroven bezi fglrx a gnome 3..

souvisi; to je ten trend; v utrobach balickovaciho systemu je dozajista i padesat verzi menstruacniho kalendare nebo kamasutra pro spastiky, rec byla o trendu.. trend je soucasna podoba gnome/kde
little.owl avatar 12.1.2016 17:53 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
To je jina zalezitost nez podpora EGL, uz jen proto ze zadna ATI kartu nema dnes podporu fglrx. FOSS drivery nabizeji jiz casto dostatecny vykon srovnatelny s Catalystem, dost velky na to, aby na soucasnem desktopu nebyl problem. Na Radeon jedu od ATI7500 (2001), dodnes mam pasivni ATI HD2350 (2007), ktera mi chodila i pod Gnome 3.2, v dobe kdy fglrx ji uz nepodporovali.

Stale cekam na ten 'jasnej fakt', ze vetsina vyrobcu nepodporuje EGL.
trend je soucasna podoba gnome/kde
Coz je totez co sleduji OSX ci Windows, a tam nemate alternativu.
A former Red Hat freeloader.
Václav 12.1.2016 18:16 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Na tohle jsem celkem zíral. Doteď bych si AMD grafiku nekoupil, ale Radeon HD 8790M co mám v novém služebním notebooku má i s OSS drivery výkon velmi dobrý. A „přepínání“ grafiky funguje naprosto bezchybně. Fakt přemýšlím že v dalším desktopu opustím Nvidii.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
little.owl avatar 12.1.2016 20:22 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Pokud to hodnotim po patnacti letech zpetne, ATI/AMD mela mizerne binarni drivery a dobre FOSS drivery, u Nvidie tomu bylo spise naopak. S vyjimkou prvni ATI7500 jsem kupoval pasivne chlazene karty cca kazde 2-3 roky, tedy lownend a nikdy jsem nebyl v situaci, kdy by mi soudoby desktop nechodil.
A former Red Hat freeloader.
Václav 12.1.2016 21:59 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
No, já si právě že občas i rád zahraju, ale zároveň preferuju OSS drivery. Tak 10 let zpátky byly OSS drivery pro AMD lepší než proprietární hlavně kvůli tragickému stavu fglrx, v porovnání s Windows to bylo pořád dost slabé (narozdíl od Nvidie, kde se proprietární drží pro všechny OS na stejné úrovni). Teď už to ovšem vypadá že ty OSS drivery pro AMD půjdou použít i na hry.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
12.1.2016 18:41 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
to neni jina zalezitost; karty, co jmenujes, jsou vykopavky; pochopitelne vice nez plne dostatecne na cokoli, co nepotrebuje 3d; linuxovej kompozitor tuto funkcionalitu tak nejak nanestesti vyzaduje (na veci, na ktery vubec nejsou potreba, zejo, nakonec jde o ty aplikace..); cili volba je pouzivat oss drivery, ktery maj podporu novejsich a novych karet ve hvezdach a rozhodne ne srovnatelnou s fglrx anebo fglrx..

tvl to je neuveritelny tahle slepota vuci realite; nikdy by me nenapadlo tvari v tvar sracce tvrdit, ze to je nalesteny zlato; o win bych mohl sepsat tuny toho, co je tam zpiceny; presto..

macos a win funguji; kde & gnome maji rozbite nahodne casti podle faze mesice..
Václav 12.1.2016 19:04 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
No já nevím… Grafika mi funguje, kompozitor funguje, hry si zahraju, celé je to celkem nové… Kde dělám chybu? Win mi nefunguje, btw. Tomu že mi dvakrát za den zkolabuje ovladač síťovky nepovažuju za funkčnost.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
12.1.2016 22:38 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Jenže pro lidi, kteří nehrají hry je otázka grafických karet mimimálně zajímavá. Kromě her jsou asi jen dvě oblasti, kde je separátní grafická karta potřeba. Tou první je překódování a někdy přehrávání videa. Tou druhou jsou multimonitorové konfigurace. Třetí monitor na integrovaném Intelu nerozběhnu a to je první důvod, proč si budu kupovat grafiku.
13.1.2016 10:50 Erbureth | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
cili volba je pouzivat oss drivery, ktery maj podporu novejsich a novych karet ve hvezdach a rozhodne ne srovnatelnou s fglrx anebo fglrx..
I to už je jenom (u AMD) relikt minulosti, dneska je podpora nových grafik dodělaná rychle. (Např. když jsem před 2 lety kupoval Kaveri (tehdy relativní novinka na trhu), tak mi grafika s FOSS ovladači jela hned od začátku.)
Václav 12.1.2016 13:52 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
3D velryby jsou spíš Compiz, KDE jde na to efektama trochu střídměji. Navíc tyhle magory co musí mít všude tunu blikátek vídám na Windows taky plno.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Rezza avatar 11.1.2016 15:34 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
No ono ani jedno z tech jmenovanych neni stable. Takze clovek musi volit to nejvic stable pro jeho pouziti a nekdy muze skoncit tak, ze proste bude delat s notebookem, jako tim pravym, papirovym.
11.1.2016 15:48 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Je to o mire, mire stability, fundamentalismu a averzi k sebetryzneni.
Václav 11.1.2016 16:34 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Možná je W10 Explorer trochu stabilnější než Plasma 5, ale neschopnost toho DE a OS pod tím jsou muka nehorázná. I kdyby mi pravidelně padala Plasma, dělá se mi s tím líp.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
11.1.2016 16:38 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Klidne zkus neuhnout od tematu. Sedmicky tu budou a shejny program jako dnes na nich pobezi minimalne do 2020..
11.1.2016 16:42 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Je ti znmo ale, ze tohle vsechno muzes delat i v tom virtualu, zejo..
Václav 11.1.2016 20:23 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
No však si na těch pár věcí na které je to potřeba Windows do virtuálu přesouvám. Jinak, ne. Zkoušel jsem opačný přístup a fakt to nejde :) Plasma 5 je stokrát použitelnější než explorer, i ve svém stavu. Mimochodem, od tématu jsi první uhnul ty.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
12.1.2016 11:36 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
to je nejaka obsese s tim explorerem? nebo to je to co delaj linuxari ve windows? proc? tohle vsechno je totalne marginalni, nainstaluju, co potrebuju k cinnosti, kterou vykonavam, jestli to vyzaduje linux, windows, cokoli.. ale potrebuju, aby to, co sedi primo na hw, se nemrsilo, nemenilo, nedivergovalo kazdy dva tejdny a abych kvuli tomu necemu nemusel podstupovat prilis mnoho tanecku; linuxovej desktop je v tomhle smyslu oxymoron
Václav 12.1.2016 12:03 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Všechno mi funguje, drivery které fungovaly před roky fungují stále (od Windows 7 si neškrtnu se svou SB Live), dokonce mi ani každých pár hodin nevypadne wifi síťovka (kterou musím ve Windows pravidelně deaktivovat a aktivovat ve správci zařízení. Hardware je označen jako plně podporovaný).

Trackpoint se chová podstatně inteligentněji a grafické prostředí mi neháže klacky pod nohy svou neschopností (přepnu virtuální plochu a nepřepne se focus, super!)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
12.1.2016 12:11 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
hm, to je zcela jina zkusenost, nez mam ja

ve sklepe mam stroj s geforce 3, na kterem bezel quake 3 pod linuxem pred asi 10 lety nejakejch 90 nebo kolik fps

ted je na nej problem nainstalovat soucasnou distribuci, mohl bych tu do detailu rozebrat anabazi s ovladacem treba pro tu grafiku.. (na soucasnych nouveau napr. tato karta nepodporuje hw akcelerovany overlay.. neprehraje to na fullscreen ani blby avicko, aby se netrhalo)

ale obecneji - oprostime-li se od argumentu typu "mne to ne/funguje" a prejdeme-li k "podpora hw napric os", pak myslim ani zaryti linuxari nerozporuji, ze linux na tom moc dobre nebyl/neni..
Václav 12.1.2016 12:13 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
A to jsem zapoměl na naprosto ukrutnou vlastnost Windows, že AltGr se v systému interpretuje jako Ctrl + Alt, což dělá z jakéhokoliv rozšíření keymapy nepoužitelnou věc. Altgr + R – Skype začne vytáčet číslo, protože Ctrl + Alt + R je zkrtaka pro vytočení hovoru. Windows 10 mám kvůli tomu obalenou tunou AutoHotkey skriptů. Ať žije příjemná práce a produktivita :)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
11.1.2016 21:08 VK
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Nikdo normální nepoužije k práci Windows, když nemusí. Devět let jsem se Windows v práci úspěšně vyhýbal. Poslední týden jsem bohužel v novém zaměstnání, kde nemám na výběr, a už jsem si vzpomněl, proč jsem Windows tak nesnášel. Ještěže mohu používat KDE (tedy zatím KDE4) alespoň doma.
12.1.2016 11:41 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
to je naprosta pravda; vsichni, kdo pracuji, totiz k praci pouzivaji program X, Y nebo Z, neco jako operacni system je vubec nezajima

jen dost z tech lidi chce, aby se jim to, co je nezajima, nesralo do toho X, Y nebo Z..
10.1.2016 20:13 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Počkejte do jara. Spadnou. :-) Já doporučuju počkat na ten březnovej release.
10.1.2016 22:57 Michal
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
A už to bude rozumně podporovat externí monitor k notebooku?

Měsíc jsem se snažil OpenSUSE Leap 42.1 přesvědčit že si má zapamatovat nastavení různých externích monitorů se kterými pracuju (doma, v práci, projektor, ...) tak jako KDE4 a ne pokaždé použít buď default nebo nastavení toho předchozího - což je obzvlášť vopruz když domácí mám otočený o 90° a pak připojím ten v práci a všechno je otočené.

A už tomu nebude padat konsole při odpojení ext monitoru?

A už zůstane panel s task barem na primárním displeji když připojím externí monitor místo toho aby se náhodně přesunul nebo dokonce přímo zmizel?

Prostě z Plasmy 5 velké zklamání. Všechno jsem to nareportoval do KDE Bugzilly a potupně se vrátil k OpenSUSE 13.2 s KDE4 které funguje jak má.
11.1.2016 08:01 hermelin | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Zkoušel jsem i nejposlednější verze z repozitářů a ani tam to není opravené což je deprimující že se ani nesnaží tyhle základní věci uchodit přednostně. Udělal jsem i bug report a po měsíci bez odezvi - na OpenSuse 13.2 se mi přecházet nechce protože to za rok končí takže jediné řešení je asi Linux Mint s KDE4 který má podporu až do 2019 a do té doby doufat že KDE5 bude ok.
Rezza avatar 11.1.2016 12:08 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Odpojeni monitoru by snad konecne melo resit Qt 5.6. Snad. Protoze to melo resit i Qt 5.5. A dokonce i Qt 5.4 s patchi. Me to tedy zacalo fungovat od te 5.4. Ale porad je prace s vice obrazovkama v Qt hodne rozbita. S 5.6 aktualne ani Plasma nenastartuje. Takze ano - na jednom monitoru neni s Plasma 5/KDE 5 problemu, s vice uz jo. Zvlast kdyz to ma clovek ve vsech urovnich. Nekdy fyzicky proste OneLink Dock Pro zacne stavkovat (a externi monitory nejedou ani pri bootu), pak kernel ma problemy s probouzenim monitoru (proto bezim na 4.4 a stejne to jeste neni ono) a nad tim KDEcka :).

Jinak ja presel i v dobe, kdy to bylo min stabilni. Dokonce jsem ve Fedore byl asi nejvic proti unahlenemu prechodu, ale pak jsem zkusil a ctverky uz jsem nemohl pouzivat.
11.1.2016 15:28 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
A co bys teda poradil nekomu, komu nepouziti vsech tech displeju, co ma na stole, jen proto, ze nejaka 7. vrstva abstrakce z 30 s tim ma vyvojovej (infantilita) problem, prijde jako wtf? Ze proste na linux je potreba moral?
Rezza avatar 11.1.2016 15:33 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Ze proste na vice monitoru je potreba moral. Bohuzel ano. Zvlast kdyz i ten HW je dost zpraseny a je jedno, jaky je to system :(.
11.1.2016 15:44 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Proc si vy linuxari tak casto kupujete zprasenej hw? :(
Rezza avatar 11.1.2016 18:39 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Protoze ho kupuje IT :). Jako Carbon je fajn hracka, ale kvalitou zpracovani neodpovida sve cene. Ne, vubec ne.
12.1.2016 11:40 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
vy vsichni tady s tema problemama pouzivate carbon (ani nevim, co to je)? tvl tak jim to reknu, ne, ze to neni vhodny pro moji praci.. zajdu za nima, popovidam si s nima, reknu - hele, kluci, ja u toho trpim, vy prece taky chcete, abych to, co delam, mohl delat dobre, zejo, dyt nam de vo to jedno :) kdepak, linuxari, to jsou sebemrskaci
Rezza avatar 12.1.2016 11:54 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Ne, to je korporatni IT. Ale ti by radi poridili neco slusnejsiho, kdyby neco bylo. Jen nic neni. I to Lenovo ma problem dodavat. Ale aspon zacali poslouchat na feedback a par veci se snazi resit.
12.1.2016 12:05 koroptev
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
to je smutny :( ja tu mam na stole takovy levny a stary "mrdky" a vsechno slape, jak ma (ted predpokladam, ze ta logika bude ve tvaru - oni vyrabi mrdky, protoze mne mrdka v mrdce systemu bezi ok a ja nic vic nez mrdku tudiz ani nepozaduju, cili je nic nenuti vyrabet nemrdky.. ach jo)
Josef Kufner avatar 11.1.2016 21:31 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
S více displeji a KDE5 problém nemám. Stačí vypnout tu službu v KDE, která monitory detekuje a nastavuje. Pak už je potřeba si jen do menu nasázet položky volající xrandr a po připojení monitoru si na tu položku kliknout (nebo ji mít na klávesové zkratce). Vzhledem k tomu, že při přenastavení displeje potřebuju přenastavit i dotykovou obrazovku a Wacom tablet, tak to u mne ani jinak nejde. Plasma panely se na různé konfigurace chytají hezky a polohu si pamatují.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
12.1.2016 07:57 hermelin | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Dík za tip - funguje bez problému :-)
otula avatar 11.1.2016 12:37 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
potupně se vrátil k OpenSUSE 13.2 s KDE4 které funguje jak má.
No má vlastní zkušenost na více počítačích mi říká, že to není žádná hitparáda ani v KDE4. Jednak při nevhodné kombinaci fyzického odpojení a rekonfigurace zůstane člověku aktivní plocha, na kterou nevidí, ale běží tam aplikace, a jednak i když se to udělá všechno správně, tak prostředí často a rádo po odpojení monitoru nehezky vytuhne...
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
Ruža Becelin avatar 11.1.2016 14:14 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Jo, KDE 4 a screenlock na dva monitory, to je jista smrt :-(
mirec avatar 10.1.2016 20:37 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Akonadi sa ešte používa?
LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
10.1.2016 20:53 XX
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Ano pouziva, alespon KDE5 ve Fedore 23. Bohuzel to zere 1GB pameti, aniz bych cokoliv KDE specifickeho (kmail, kontakty, ...) pouzival, indexaci mam vypnutou. ($ ps -eo %mem,rss,args | grep akonadi)
Václav 10.1.2016 21:09 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Tak tohle nechápu, když tak počítám všechny součásti, žere mi to na KDE 5.5 kolem 100 MB…
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
10.1.2016 21:00 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Aktuální počtení kolem toho je zde: http://www.dvratil.cz/2016/01/kde-pim-still-alive-and-rocking/
10.1.2016 20:37 Jozinzbazin
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ve Fedoře je to již dávno. No a přesně dle očekávání to je katastrofa. Když to vydali poprvé, tak nefungovalo snad vůbec nic, kromě vyskakování, že zas něco spadlo. Teď to stále dost zlobí a k práci se to dá použít jen s výhradami. Občas musím použít na záložní LXQt, abych vůbec aspoň něco udělal.
xxxxxx avatar 10.1.2016 21:01 xxxxxx | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Taky jsem měl zálohu - Cinnamon. Pak mi KDE několikrát za sebou freezlo systém (možná intel grafika + Noveau + KDE?) a po chvíli se rozsypal /home, takže jsem z KDE byl nucen přejít na Cinnamon a už nemám chuť se vracet. Možná tak ještě si s tím hrát na jiném stroji, ale pro denní práci to bohužel není.
Václav 10.1.2016 21:10 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Pokud jedeš na Intel grafice, bývají časté pády Plasmy způsobené ovladačema. Pomohlo přepnití z SNA na UXA.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
10.1.2016 20:58 hermelin | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Používám OpenSuse Leap 42.1 s KDE5 na notebooku a je to hodně neodlazené. Jedním z neřešitelných problémů je přepínání výstupu grafiky na externí HDMI a i když zůstavá stejné rozlišení tak to stejně padá. Nechápu proč nezůstali u vychytané KDE4 když nefungují takové základní věci. Po 10 letech vážně přemýšlím že přejdu na jiné distro pro desktop.
10.1.2016 23:02 mck182
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Nechápu proč nezůstali u vychytané KDE4
Protoze Qt4, nad kterym je "KDE4" postavene, slo do modu udrzby (ted uz neni ani v udrzbe) a vsechen vyvoj sel do Qt5. Takze driv nebo pozdeji by se to stejne muselo vsecko portovat a diky Qt5 "open governance", cili kdokoliv muze prispet patch, bylo lepsi to "drive" a zaroven dostat do Qt vsecko, co je treba, hned od zacatku (a tim znacne zestihlit kod v KDE)
skunkOS avatar 11.1.2016 06:56 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
To sou kecy. Na Qt 5 se dalo přejít s daleko menším overhaulem, API v Qt 5 je z 99.9% stejné jako v Qt 4. Kdyby se nerozhodli to všecko nepřepsat "from scratch", bylo by KDE 5 super. Bohužel, nasrali spoustu lidí (i mě). Bugzilla jim totálně přetéká bugama a nepolevuje to nijak zvlášť.
http://martinrotter.github.io
11.1.2016 18:28 mck182
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Kdyby se nerozhodli to všecko nepřepsat "from scratch", bylo by KDE 5 super
Tohle jsou kecy :)

90% kodu se vubec from scratch neprepisovalo. Prepsala se akorat cela Plasma, protoze Plasma1 bezela nad hybridem QGraphicWidgets a QtQuick1, ktery v Qt5 byl zcela "deprecated", protoze ho uplne nahradil QtQuick2.

99.9% aplikaci se portovalo v ramci "99.9% stejneho API".
skunkOS avatar 12.1.2016 07:29 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Myslel jsem Plasmu, samozřejmě.
http://martinrotter.github.io
12.1.2016 03:57 mck182
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Bugzilla jim totálně přetéká bugama a nepolevuje to nijak zvlášť.
Jo jeste teda k bugzille, konkretne Plasma je na tom relativne dobre - momentalne 413 otevrenych reportu (vcetne "wishlist"), pricemz mezirocne pocet narostl o 204 otevrenych (s 2179 uzavrenyma!). Coz podle me rozhodne neni "pretekani bugama" vzhledem k poctu lidi, kteri na tom delaji.

To vsechno pekne tady (produkt plasmashell) a taky v grafu, kde je obzvlast pekne videt, jak to totalne nepreteka.

Obcas by stalo za to tam zavitat pro nake fakta :P

Josef Kufner avatar 12.1.2016 09:31 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Na tom grafu je vidět, že to přetéká. Počet confirmed bugů je vytrvale rostoucí. Sice se s tím vypořádávají docela obstojně, ale zelená a červená čára by se měly vracet k nule.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
12.1.2016 15:49 mck182
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Jako pretekani bugama bych si predstavil, kdyby otevrene bugy byla ta cerna cara. Takhle to velmi slabe roste, coz koreluje s tim, ze cim dal vic lidi instaluje novou Plasmu, ale vyvojaru je porad stejne (stejne malo; 2 full-time, asi 3 part-time a mozna do peti, co delaji neco po vecerech). V takovem poctu lidi se to zrovna moc neda tlacit k zemi.

Taky nutno dodat, ze hodne tech otevrenych bugu jsou pady s backtrace v QML enginu, ktere nemame jak reprodukovat, natoz rozumne opravit. Treba tohle.
Rezza avatar 12.1.2016 16:03 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Nebo tenhle. S Qt 5.6 Beta proste Plasmu na vice monitorech nerozjedu. Nekdo tvrdi, ze to jde. Ale klidne zreprodukuji a kdyz me nekdo navede, pomuzu i opravit :).
Rezza avatar 11.1.2016 12:13 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
+1.
10.1.2016 21:01 hmmm
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
K tomu mam svuj nazor. Nucene pouzivam KDE 5 a zdaleka nedosahuje stability jako KDE4. I zakladni nastroje na "idealnim stroji" jsou nestabilni.

Od doby co se vyviji KDE 5 v KDE 4 navic vznikly nove bugy, ktere se asi resit nebudou.. To byly casy, kdy se daly editovat soubory pres sftp realtime (jak to umi vsechny starsi verze). Problem je v tom, ze je KDE pro me jedine pouzitelne prostredi pro seriozni praci. Ma to featury, ktere proste zadne jine prostredi nema a zrejme mit nikdy nebude.

Tohle si u me Arch podelal. Naopak FreeBSD to vyresilo spravne. Dokud to nebude opravdu stabilni, tak to podporovat nebudou.
10.1.2016 21:06 hmmm
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Pomalu ale jiste prechazim na MATE, ktere ma taky svoje mouchy, ale u tech se zadne revolucni zmeny konat snad nebudou. O zmene distribuce take uvazuji. Arch je perfektni, rychly, ale uz jsem vyrostl z toho, kdy se semtam neco rozbije a musim to resit. Jo to byly casy, kdy to bylo podobne FreeBSD.
little.owl avatar 11.1.2016 06:11 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Pomalu ale jiste prechazim na MATE, ktere ma taky svoje mouchy, ale u tech se zadne revolucni zmeny konat snad nebudou.
Nemam uz pocit, ze tyhle starsi prostredi preziji, pokud neudelji vyrazne zmeny. Postupne prijde Wayland, HiDPI 4K monitory a W10 standardizuji touch screen. V praxi to tedy znamena ze prostredi musi byt postavene na GTK3 nebo Qt5. Takze budoucnost jsou spise veci jako Gnome3/KDE Plasma, pripadne jejich forky a modifikace, ci neco uplne noveho.
A former Red Hat freeloader.
skunkOS avatar 11.1.2016 06:58 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
MATE má GTK3 větev, která stabilně funguje.
http://martinrotter.github.io
little.owl avatar 11.1.2016 10:14 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Progress je strasne pomaly, viz zde a Wayland kompozitor v nedohlednu.
A former Red Hat freeloader.
11.1.2016 09:21 hmmm
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Ja myslim, ze cim dal vice lidi je naopak pouzivat zacnou. Na touch screen muzu hodit bobek, tohle nema s praci nic spolecneho. A na windows 10 uz zcela :)
11.1.2016 10:09 deamon
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Osobne doporucuji Lumina Desktop. Je to cele psane v Qt5 a vypada to nadejne.

http://lumina-desktop.org/

Uspesne to provozuji na notasu kde jsem presel na FreeBSD.

KDE je bloatware a stejne tak jako GNOME3 chysta/ma tvrde zavislosti na systemd....

Pokud si chcete Luminu vyzkouset doporucuji stahnou baliky pro vasi distribuci a nebo rovnou ve virtualu napr. s PCBSD

http://www.pcbsd.org/

little.owl avatar 11.1.2016 10:14 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Nikto tomu neutece i kdyz u desktopu to asi nebude primarni vstup.
A former Red Hat freeloader.
11.1.2016 11:11 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Mam asi dva roky notebook s dotykovym displejem, ale vsimnu si toho, akorat, kdyz mi nekdo neco chce ukazat a dotkne se ho :-) Ale ani to neni tak casto, protoze me to jeste nedonutilo to zakazat.
... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
Josef Kufner avatar 11.1.2016 12:03 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Naopak to odnaučuje lidi chmatat po displeji.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
little.owl avatar 11.1.2016 12:44 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Ono potrva urcity cas nez to uzivatele adoptuji a nez aplikace budou pripravene. Jak se to uzivatele Windows nauci, bude to handicap, pokud Linux nebude mit take tuto moznost. Nemluvim o externich 27" monitorech, to bude neco jineho, ale o malych laptopech s flip ci odpojitelnym displayem, kterych bude jenom pribyvat.
A former Red Hat freeloader.
11.1.2016 15:34 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Dotykove notebooky a all-in-one PC sa robili pred par rokmi s Windows 7 a potom 8. Nikto to nepouzival.
Josef Kufner avatar 11.1.2016 21:37 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Protože aplikace to nedokážou využít. A ještě bude chvilku trvat než tomu bude jinak. Ale třeba takové Chromium se dotykově ovládá pěkně. Myslím, že se najde dost lidí, pro které tablet nemá smysl, ale malý konvertovatelný notebook už ano.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
little.owl avatar 11.1.2016 23:24 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
V soucasnosti maji hybridni PC asi 10% prodeju a to cislo bude spise pozvolna rust, coz staci na to, aby to nebylo minimalne na urovni OS ignorovano.
A former Red Hat freeloader.
Josef Kufner avatar 11.1.2016 12:06 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
U desktopu ne, ale u lehkých konvertibilních notebooků to je o něčem jiném.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
11.1.2016 09:49 Frank
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Nejen ta starší prostředí, ale i menší desktopy. Takové Xfce už roky portuje na GTK3, o Waylandu si můžou zatím nechat jenom zdát. Ta malá prostředí obecně nestíhají vývoj v oblasti desktopu a grafiky a vlak ujíždí...
little.owl avatar 11.1.2016 10:15 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Take mam ten dojem. Ono je asi lepsi to udelat jako Cinnamon, tedy upravit existujici Gnome, s limitovanymi zdroji tak dosahnete vice.
A former Red Hat freeloader.
11.1.2016 00:32 cestujuci
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Problem je v tom, ze je KDE pro me jedine pouzitelne prostredi pro seriozni praci. Ma to featury, ktere proste zadne jine prostredi nema a zrejme mit nikdy nebude.
Mozem sa spytat, ktore to su?
little.owl avatar 11.1.2016 06:12 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
+1

Produktivne se da pracovat i s vecmi jako i3 s desktop k tomu netreba.
A former Red Hat freeloader.
11.1.2016 15:49 Tommy Angelo | skóre: 2 | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
suhlasim s uzitocnostou a vhodnostou i3 sam ho pouzivam uz dlhsiu dobu.
little.owl avatar 11.1.2016 16:03 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
i3 je jeden z mala manageru, kde se zacina rysovat funkcni Wayland verze (Sway).
A former Red Hat freeloader.
skunkOS avatar 11.1.2016 06:57 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Přešel jsem na Cinnamon.
http://martinrotter.github.io
10.1.2016 21:11 mataku
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chjo, přitom jsem s takovým nadšením sledoval raný vývoj, zkoušel každou betu a vypadalo to tak slibně, svěží vzduch plný nápadů. Jenže to bylo tak 8 let zpátky a žádná revoluce se nekoná, kominita nemá žádný kreativní tah na branku, vždycky to zmatlá do nudné šedi s hypertechnogiemi, které zůstanou nedokončené, jen aby je nahradil další nedokončený paskvil.

Škoda, škoda, škoda.
mirec avatar 10.1.2016 22:02 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test

No kedysi som to sledoval ak ja. Vtedy som ešte používal KDE3. Na 4 som doteraz neprešiel, zdá sa mi nestabilná.

LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
10.1.2016 23:16 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Ja som na 4 presiel a potom naspat na 3, lebo tam nic nefungovalo a bolo to pomale. Potom som to este parkrat vyskusal a po prechode PIM na Akonadi uz to nema zmysel ani skusat.
12.1.2016 17:31 martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
a stejne ti to nezabranilo to tu roky spamovat tim, jak jsou KDE 4 na hovno, protoze nefungujou poradne na pocitaci s 500 MB RAMky...
10.1.2016 23:04 Tommy_CZ
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je synchronizace s Google kalendářem a spol. pořád ještě rozbitá? protože už X verzí funguje oběma směry jen asi den... pak už jen směrem Google->korganizer(kontact), zpátky nikoli, ať už se jedná o kalendář, nebo úkoly.
10.1.2016 23:21 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já vidím na linuxovém desktopu dva zásadní problémy. Ten první je, že se příliš často zasahuje do backgroudu desktopu, tedy základních knihoven nad kterými všechno stojí. Druhý problém je podfinancování. Pokud by se do knihovem mělo zasahovat tak často jako nyní tedy cca za 10 let je to neuřiditelné v současném stavu. Na to rozumně změnit, otestovat a odladit v čase, který je pro uživatele přijatelný, je podle mne potřeba několikrát více vývojářů a jasný testovací plán. Bez toho to dopadne tak, že fakticky 50-70% je to prostředí polotovar.

KDE 4 nebylo rozumně použitelné tak do verze 4.7. Gnome 3 podobně. Canonical se svým Unity to období nefunkčnosti nového prostředí měl mnohem kratší, a i když ho nejsem schopen používat oceňuji, že tu křivku nefunčnosti měl malou. Navíc po změně prostředí to totiž dopadne tak, že všechny aplikace řeší portaci a ne co by mohly dělat lépe. Pro mne v KDE je několik důležitých aplikací, jednak Krusader, což je pro mne nejpoužitelnější filemanager ve všech systémech, ale už jeho portace na KDE 4 trvala dlouho a nedokážu si představit portaci na KDE5. digiKam je další a tam mne mnohem více trápí, že když exkluzivně edituji fotky tak nebere více paměti aby si předpřipravil to co mám nastaveno na současné fotce pro předchozích a následujících několik a přitom toto ACDSee uměl někdy v roce 1999. a mohl bych pokračovat s PIM a akonadi, které zabírá mnoho místa a pár dalších věci.
little.owl avatar 11.1.2016 06:14 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Canonical se svým Unity to období nefunkčnosti nového prostředí měl mnohem kratší,
To byla mala zmena, pod kapotou je to stale Gnome. Jak je tezke neco napsat znovu je videt na Unity 8.
A former Red Hat freeloader.
Max avatar 11.1.2016 08:00 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
O krusaderu mi ani nemluv. Roky čekám na něco použitelnýho a né a né. Resp. je to použitelný, ale všechno trvá 100x delší dobu, než by mělo. A to nepřeháním.
Základní operace se sebouroy nefungují, nebo fungují šíleně dlouho. Ještě to není tak dávno, kdy jsem v krusaderu kopíroval desetitisíce souborů a vše ok, až později jsem zjistil, že je nezkopíruje všechny, ani nevyhodí chybu. Všechno se tvářilo ok, ale nebylo vše zkopírováno (několikrát jsem to pak simuloval).
Práce s archivy nějaká je, ale zda tomu tak říkat (jsou stavy, kdy rozbalení jednoho megového archivu s jedním souborem trvá třeba 10s).
Directory listing je také pomalý, obzvlášť u síťových věcí, protože někdo na nějaké optimalizace kašle. Šílené IOPS, co KDE generuje také nevypovídá o něčem rozumném :-/.
Všechno to jsou věci, co jdou ve win udělat 100x rychleji, prostě běžné denní operace.
A situace s KDE4 se opakuje. Nová verze nefugnuje ani na 70% a už se stará zahazuje a nutí se lidi přecházet na novu verzi. Navíc aby toho nebylo málo, tak nově s Archem bez supportu starší verze. Kdo nechce přecházet na nové KDE5, tak má stop update systému.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
11.1.2016 13:24 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
jeste ze tu mame normalni klasickej old school desktop Xfce :)
corwin78 avatar 11.1.2016 06:44 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak KDE5 má svoje mouchy, ale aktuální verze chodí už celkem dobře. Jediné co je asi větší problém je malé množství widgetů, kdy některé zásadní zatím chybí.
Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
Marián Kyral avatar 11.1.2016 07:21 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na pracovním stroji mám KDE čtyřky a fungují naprosto super.

Doma zkouším pětky a jako vypadají o něco lépe a zdají se i svižnější, ale padá mi krunner. Zřejmě proto, že jsem si dovolil vypnout baloo - ten způsoboval krátkodobé, ale velmi nepříjemné, zamrzání desktopu. Taky blbne vysouvací lišta a chybí některé plasmoidy - nechce někdo pomoct s přepisem Yawp? Absolutně nestíhám a zbytek týmu nemá KDE 5 a taky dělá jiné věci :-(

A k těm "exotickým" aplikacím - třeba takový Krusader. Verze pro KDE 5 zatím v nedohlednu a pod KDE 5 nefunguje minimálně ftp kio - docela zásadní věc. Naštěstí to funguje alespoň pod Dolphinem. Nebo Amarok - ten naštěstí funguje s KDE 5 dobře.

Takže KDE 5 se sice používat dají, ale člověk může narazit na menší či větší brouky.
xxxxxx avatar 11.1.2016 09:47 xxxxxx | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
O baloo mi ani nemluvte, ten mi vždycky jedno jádro vytáhl na 100% a výsledkem byl několik GiB velký soubor baloo_index. A přínos pro mě žádný.
11.1.2016 07:29 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je to momentálně katastrofa. S defaultním GUI OpenSuse Leap 42.1 se díky tomu "skvostu" v podstatě nedá pracovat. Do stabilních dister to může dát jedině člověk, řekněme, méně bystrý...
Šmudlové mně nadávali, že používám video karty od Nvidie(jsou prý zlé a ošklivé). S AMD jsou také problémy. Teď čtu, že si mám dát pozor i na čipy od Intelu :-). Neuvěřitelné, jak to vše dokázalo v posledních cca 8 letech zdegenerovat. Ladit a opravovat chyby - to ne. Otravovat uživatele hovadinami to jo, to je cool :-(
Naštěstí lze přejít na Leap 42.1 poměrně bezbolestně na Cinnamon. A světe div se ono to funguje !
11.1.2016 07:53 Brainwall
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Momentalne najstabilnejsie KDE na pracu je Debian 8 Jessie KDE, co mam doma na desktope. Tam ide vsetko ako ma, a nepadlo mi to snad ani neviem kedy a funguje tma vsetko korektne, jak Nvidie karty tak plasma tak synchronizacne sluzby a podobne... na KDE5 tak mozno o rok o dva, tak isto ako to bolo s KDE4 po 3 rokoch ladenia pouzitelne..

11.1.2016 15:39 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Neboj sa, do Debianu 9 na*ebu zase nedokoncene KDE, tentokrat verziu 5.
11.1.2016 10:32 juras
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Moje osobní zkušenosti zatím vypadají tak, že velice záleží na konkrétním distru. KDE5 v Kubuntu je naprosto rozbité a prakticky nepoužitelné. Na druhou stranu experimentuju s Chakra OS (KDE fork Archu) a zatím se až na pár much (krusader z neznámého důvodu nenajde kate) zdá mnohem funkčnější.
LukynZ avatar 12.1.2016 11:08 LukynZ | skóre: 2 | blog: status_quo | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Presne tak, na Archu naprosta pohodicka a spokojenost
Blaazen avatar 12.1.2016 18:59 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Taky jsem přes vánoce po delším váhání upgradoval Chakru na Plasma5 a jde to. Nějaké věci ještě nechodí - Qt aplikace neberou nastavení z KDE a nějaké widgety chybí, ale stabilní to je. Funkčnost více monitorů nemohu posoudit. Provozuju to na ATI Mobility Radeon HD4670 s open source driverem. Wayland ovšem ani ťuk, pouze X server.
Václav 12.1.2016 19:06 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Na nastavení Qt4 aplikací zkus qtconfig-qt4. Qt5 aplikace by měly fungovat s nastavením ze systemsettings bez problémů.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
11.1.2016 10:49 Brad | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nechápu, proč vždycky když se v něčem zku*ví Widle, tak se ten hnus musí hned zkopírovat a zkur*it tak i linuxové prostředí. Ještě ať přidají dlaždice a bude to komplet.
Václav 11.1.2016 11:12 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
V čem Plasma 5 kopíruje Windows? Spíš mi připadá že je to opačně.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
11.1.2016 12:10 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Běžte se s tím "pokrokem" vycpat. Zůstávám u Xfce.
jiri.one avatar 11.1.2016 15:47 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE Plasma 5.5 : Velký test
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já jsem z Plasmy 5 a z OpenSUSE Leap přešel na Fedoru s Gnome 3 a jsem maximálně spokojen. KDE jsem používal dlouho, ale pětková řada to totálně zabila a Leap s ní šel ruku v ruce.
www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.