Portál AbcLinuxu, 9. srpna 2025 04:07


Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem

Novell zveřejnil aktuální informace o příjmech a výdajích firmy. Veřejnost se rychle zaměřila na to, kolik peněz firma dostala za spolupráci s Microsoftem a jak velký podíl celkových příjmů to představuje. Během roku 2007 tedy dostal Novell od Microsoftu 355,6 milionu dolarů, což je přibližně třetina příjmů. Tato platba je však údajně na delší časové období, takže je třeba čísla brát s rezervou.

2.1.2008 17:28 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

2.1.2008 20:04 Murry | skóre: 16 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, zajímavé...
Nečekal jsem, že to bude tolik.....
2.1.2008 20:40 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
Tak málo? To co Novell dělá pro Microsoft je přece k nezaplacení.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
2.1.2008 20:40 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
Toto není reakce na první příspěvek. Omlouvám se.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
freshmouse avatar 2.1.2008 21:15 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
Souhlasím.
2.1.2008 20:59 bluemoon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
takze jsme se definitivne dockali doby, kdy microsoft plati novellu a ne naopak, takze s tim vyhrozovanim je to tedy i uredne potvrzeno, ze slo o FUD. Skoda ze to bude jen jako zpravicka a ne jako clanek vzhledem k tomu, jak se dezinformace okolo porusovani microsoftich patentu vsude na portalech sirily. Snad to vrhne i lepsi svetlo na novell v linuxove komunite, nebot to co prave pro linux za cely tenhle rok udelal je na potreseni rukou a na pripitek, aspon tedy ja to tak chapu.
2.1.2008 21:19 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
"Corporation, n. An ingenious device for obtaining individual profit without individual responsibility."

- Ambrose Bierce
Co jsem viděl, tak OpenSUSE 10.3 nepřineslo žádný razantní pokrok (1-click install průvodce ve skutečnosti asi na 5 kliků), Moonlight má nainstalovaný jen málokdo a o OOXML se všichni jen dohadují, ale kvalitní podpora v oo.org ani jinde nejni.

A navíc, abych navázal na ten citát výše, korporacím jde v první a poslední řadě o zisk, nemají nějaké pocity nebo lidskost, to mají zaměstnanci. Takže gratuluju nezaslepeným (smůla, Migueli) zaměstnancům Novellu, pokud mají pocit, že skutečně pro GNU/Linux (nejen pro svůj i firemní profit) něco minulý rok udělali.
5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
2.1.2008 22:03 kub. | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
Pět kliků? Vzhledem k tomu, že ještě nedávno to znamenalo kilobajt textu v konzoli to je docela pokrok :-)
2.1.2008 23:43 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
Komu stačí exit kódy, vystačí si s ( ./configure && make && sudo make install ) > /dev/null, ostatní ocení krásu odklopené kapoty.
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
3.1.2008 08:48 Lucas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
Vite, to je sice pekne se koukat pod kapotu, ale vetsina lidi proste chce jezdit. Jednou za x kilometru jim v servise vymeni olej a vsechno seridi a jedou dal. Takze 1-click install, balicky apod. proto to tu mame :)
3.1.2008 15:27 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
Máte pravdu, bohužel netuším, v čem že 1-click install překonává balíčky, resp. co na balíčcích není 1-click install.
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
genius2000.log avatar 3.1.2008 18:38 genius2000.log | skóre: 10 | blog: poznamky_linuxaka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
Například nutnost manuálně přidávat repozitáře.
djhanz.cz - music is my life.
6.1.2008 00:03 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
Pro instalaci balíčku nepotřebujete přidat celý repositář, zkuste něco jiného.
Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
2.1.2008 23:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
A navíc, abych navázal na ten citát výše, korporacím jde v první a poslední řadě o zisk, nemají nějaké pocity nebo lidskost

Což ale nevylučuje, že mohou udělat něco prospěšného.

freshmouse avatar 2.1.2008 21:20 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
Chybí tu tyto informace: 1) kolik naopak Novell zaplatil Microsoftu v penezích 2) jak se Novell s MS (a naopak) vyrovnal mimopeněžně, 3) jak se to komu vyplatí do budoucna -- nejdůležitější informace (s tím souvisí i otázky jako: kolik by Novell vydělal bez spolupráce s MS atd.; ale chápu, že někomu stačí říct něco jako: "Novell letos vydělal tolik a tolik, to mi připadá jako hafo prachů, takže se to muselo asi vyplatit"...).

Jo, a co se "FUDu okolo patentů týče", tak se stalo to nejhorší, co vůbec mohlo: Novell i MS prakticky říkají, že SW patenty (a vše související) existuje a platí. A vůbec nejtrapnější výmluva je ta novellí: "Sice to neuznáváme, ale i tak s tím obchodujeme." Můj názor.
2.1.2008 21:37 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
(s tím souvisí i otázky jako: kolik by Novell vydělal bez spolupráce s MS atd.; ale chápu, že někomu stačí říct něco jako: "Novell letos vydělal tolik a tolik, to mi připadá jako hafo prachů, takže se to muselo asi vyplatit"...).
Novell 'žije' len vďaka tomuto obchodu. Finančný rok, ktorý uzavrel 2007/10/31 skončil so stratou 26 miliónov dolárov (8 centov za akciu v hodnote 7USD). Zober si aká by bola strata kebyže prídu o tretinu príjmov. Samozrejme, že by výpadok nebol tretina, ale strata by sa určite prehĺbila. Linuxová časť síce utešene rastie, ale firmu do mínusu ťahá ten zbytok.
3.1.2008 00:01 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
Linuxová časť síce utešene rastie, ale firmu do mínusu ťahá ten zbytok.
Ktery zbytek myslite? Netware? Identity management?
3.1.2008 00:42 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
Priznám sa, že čo všetko je v pluse a čo v mínuse neviem. Ak si pamätám správne, tak general consulting by už mal byť preč. Firma sa prekopáva ďalej, ale IMHO žiadna z kľúčových vecí sa príliš meniť nebude, ak nepočítame nejaké presuny do Indie :)
3.1.2008 13:15 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
Mno, z komentaru, co jsem za posledni rok videl k vysledkum Novellu, tak Linuxova cast roste, ale rozhodne ne dostatecne na to, aby vykryla postupny upadek prijmu z Netware, ktere zbytek firmy udrzuji.
=^..^= AmigaPower® avatar 2.1.2008 21:36 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vidíte to pane faráři?! Chce se mi zvracet...
I♥DRX * www.KERNELULTRAS.org
=^..^= AmigaPower® avatar 3.1.2008 00:09 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kolik dostal Hácha za spolupráci s Hitlerem?
I♥DRX * www.KERNELULTRAS.org
3.1.2008 06:46 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
Spolupráci? Kde? Hmm...
3.1.2008 12:47 Láďa | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
Lidi vážně už neblbněte :-) Hitler != Microsoft, trh se SW != 2. svět. válka.
3.1.2008 13:05 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
Doporučuju ti, aby ses podobných komentářů zdržel, dokud si o Háchovi a jeho roli v 2. republice a protektorátu nepřečteš víc. ;-)
=^..^= AmigaPower® avatar 3.1.2008 19:21 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
Doporučte něco, ve vnitrostátním dění mám fakt mezery ;-) politika a války ve světě, mezi roky 1916-1952,1953 je moje oblíbené čtivo, nic jiného už pár let nečtu.
3.1.2008 19:44 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
Už jsem doporučil o kousek níž - Pavel Tigrid: Kapesní průvodce inteligentní ženy po vlastním osudu. Jsou tam pěkně popsány dění a souvislosti především mezi lety 1938 - 1970.
=^..^= AmigaPower® avatar 3.1.2008 20:04 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
díky, mrknu na to ;-)
3.1.2008 14:16 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
Háchu nechali po válce shnít za živa, když to řeknu vulgárně. A označení kolaborant je podle mě u něho docela křivda. Kolik by měl dostat Beneš, za to, že vlastním přičiněním přivedl komunisty do čela státu...
belisarivs avatar 3.1.2008 15:44 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
Pokud vim, tak komunisti regulerne vyhrali volby. Jak se k tomu pricinil Benes?

Vzhledem k tomu, ze Gottwal byl pouze jedna ze 3 moznosti, jak si nas chteli Rusove podmanit, byl by tu komunismus s Benesem i bez Benese.
IRC is just multiplayer notepad.
3.1.2008 16:17 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Kolik dostal Novell za spolupráci s Microsoftem
Pokud vim, tak komunisti regulerne vyhrali volby. Jak se k tomu pricinil Benes?
Vším, co udělal od září 1938 včetně . Pěkně to popsal Pavel Tigrid v této knížce.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.