Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 04:15


Map1.eu - vydána beta verze

Vyšla beta verze map1.eu, mapy založené na datech OpenStreetMap. Projekt si klade za cíl poskytnout turistické mapy podobné těm tištěným a to pro celou Evropu. Více informací lze nalézt na blogu autora

11.3.2014 11:14 | bigr | Nová verze


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Rezza avatar 11.3.2014 12:16 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ve FF 27.0.1 vidim jen ovladaci prvky, ale ne mapu.
11.3.2014 12:20 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Ve Chromu 35 vidím stejné houno jako ty. Super mapa. :-)
11.3.2014 12:22 asdfasdf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
v opere taky tak
11.3.2014 13:17 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Asi jsem objevil problem, chyba je opravena (jednalo se o chybu v geolokaci), budu vdecny, kdyz mi potvrdite ze uz vam to bezi. Mozna bude treba Zmacnout ctrl-F5
11.3.2014 13:43 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Firefox 27.0.1 ani QupZilla 1.6.3 na Debianu (Crunchbang) stále mapu nezobrazuje...
11.3.2014 13:46 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Toto se vam zobrazi? http://beta.map1.eu/#zoom=7&lat=49.91442&lon=15.60746&layers=B
11.3.2014 14:10 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Ne. Na alpha.map1.eu se mi zobrazí kompletní nenazoomovaná mapa Evropy, to je vše.
11.3.2014 14:25 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Alfa verze tak vypada. Nejde vam zoomvat? Nebo?
11.3.2014 15:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Mám stejný problém. AdBlock mi tam blokuje celkem 3 věci: buttons.js, Google Analytics a freegeoip.net. Počítám, že za to může ten poslední (request http://freegeoip.net/json/).

Šlo by s tím něco udělat? Imho pro blokování freegeoip jsou dobré důvody...
11.3.2014 15:56 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Iceweasel 24.2.0 + Adblock plus 2.5.1 a mapy mi fungují bez povolování, asi mám mírnější blacklist...
11.3.2014 15:59 mica
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
U mě totéž (ovšem Firefox 24.3.0).
11.3.2014 16:04 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Dekuji za informaci, pokusim se udelat robusnejsi reseni tak, aby pri neuspesnem volani http://freegeoip.net byl dan k dispozici nahled na celou Evropu jako drive.
Acci avatar 11.3.2014 16:19 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Ty důvody k blokování freegeoip by mne opravdu zajímaly...
11.3.2014 16:52 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Čím míň o mě server ví, tím líp ;-) (To není mířeno konkrétně na Map1.eu, ale obecně). Jinak samozřejmě řada webů, zejména větších, má geoip přímo u sebe na serveru, s čímž bohužel nic neudělám...

Jinak ale i kdybych freegeoip neblokoval, stále by imho aplikace měla být připravena na situaci, kdy třeba bude mít výpadek nebo ten request nedojde z nějakého jiného důvodu...
11.3.2014 16:55 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Ano souhlasim. Byla to samozrejme chyba a jiz je to opraveno.
Acci avatar 11.3.2014 18:58 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Tak on server tu informaci zná stejně – funguje to jen na základě databáze obsahující IP -> pozice, která jde samozřejmě získat i dodatečně z logů atd.

Jinak samozřejmě s druhou částí souhlas.
Jendа avatar 12.3.2014 03:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Ale i tak je lepší, když to zná pouze server, než když to zná server a ještě k tomu freegeoip.net.
pavlix avatar 12.3.2014 10:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Tak on server tu informaci zná stejně – funguje to jen na základě databáze obsahující IP -> pozice, která jde samozřejmě získat i dodatečně z logů atd.
V tom případě mi nejde do hlavy, proč by proboha na tu adresu měl chodit prohlížeč.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
11.3.2014 16:21 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Takze jsem se pokusil to opravit, prosim o otestovani. Jinak AdBlock blokuje freegeoip pokud si uzivatel nepreje byt sledovan, coz m,i pride logicke.
11.3.2014 16:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Už to funguje, díky moc. Jinak mapy jsou opravdu pěkné!
11.3.2014 14:52 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Vyřešeno, on to totiž nepustí Adblock Plus, pokud ho vypnu, tak to chodí.

Co se týká těch náhledů vpravo dole, nebylo by lepší, pokud nejsou relevantní fotografie k danému místu, nezobrazovat nic? V mé lokalitě to zobrazuje nesmyly.
11.3.2014 15:03 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
No ty fotografie jsou ilustracni, moje snaha je co nejrychleji uzivateli predat informaci, jakou zhruba cestu si ma predstavit. Rozhodne se nejedna o obdobu street view. Zvazuji proto pridani textu ilustracni foto.
11.3.2014 19:17 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Ilustracni foto je vyborny napad. Na idnesu to taky tak delaji. :-) Lidi se u toho muzou nekdy dorvat smichy. Pisou o letadlu, pisou, tak je na fotce letadlo. Ze je to z jineho statu, pripadne uplne jiny typ (vtrulove/proudove)...co uz. :-)

No a tu pouzite ilustrace ruznych silnic jsou pro nasi cast republiky, rekl bych, tuze optimisticke.... aby to nekoho nepopudilo. :-D
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
pavlix avatar 12.3.2014 10:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Předčasem jem byl ve vykolejeném vlaku v ostravě. Vykolejil v lese mezi Vítkovicemi a Svinovem, kam nedokázali dopravit ani sanitku a tak i zraněné nakonec převážel k sanitce jiný vlak. Jako ilustrační foto byly na různých serverech různé věci, na jednom náklaďák s rozbitými auty :D.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Josef Kufner avatar 11.3.2014 21:57 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Ilustrační fotografie, které nemají nic společného s realitou, jsou značně zavádějící, obzvlášť na mapách. Buď tam dej ručně kreslené obrázky (případně prohnané vhodným filtrem) nebo nic.

Navíc to okénko je docela otravné, jak tam při pohybu myši pořád bliká. Rozklikávací panel by byl lepší – malé okénko pevné velikosti, které zobrazuje nějaký základ a po stisku tlačítka (jako je na comboboxu) ukazovat stávající velké.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
11.3.2014 21:59 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Me ilustracni fota na idnes i jinde taky stvou. Ale snazim se vcitit i do te mene racionalni vetsiny (ktera se ovsem na techto strankach nevyskytuje), nicmene negativni reakce zde na foru vnimam a budu premyslet, nebojte se.
11.3.2014 22:17 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Nic ve zlem, ale mene racionalni vetsina bude ukrivnedna a bude Te podezirat z podvodu, kdyz ji utkvi v pameti obrazek ilustrujici "silnice 3. tridy"... a oni si pak nabiji tlamu, bo misto krasnych bilych krajnic tam bude sterk, obcas klasicke vytluky a v obci sem-tam kanal trcici 5cm nad teren...nebo propadly 10 cm pod. V horsim pripade se okamzity projev vzteku snese na jejich pribuzne, kteri je tam vytahli a ne na Tebe. :-D
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
12.3.2014 08:17 karel.k001
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
A me se ty fotky zase docela libi... :-) Co jsem na ne koukal tak treba pro ruzne typy lesnich a polnich cest to docela sedi.

Co k tomu okenku pridat moznost rucniho vypnuti? Pokud je pro nekoho otravne tak si ho uzivatel vypne/minimalizuje a vsichni jsou spokojeni, ne? :-)
12.3.2014 12:40 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
To vypinani mam urcite v planu, jen zatim nevim jak to provest vizialne tak aby to bylo intuitivni. Zatim premyslim o nejake ikonce v pravem dolnim rohu.
12.3.2014 12:23 Filip Jirsák
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Mne by víc než ilustrační fotky zajímaly ty tagy. Jenže to je šedé písmo na šedém tlačítku na šedém pozadí, případně jiné šedé písmo na jiném šedém tlačítku na šedém pozadí, a prakticky to nejde přečíst. A to pokud vím nemám žádnou vadu zraku, která by tohle ovlivňovala. Doporučuju inspirovat se třeba metodikou přístupnosti pro zrakově postižené.
12.3.2014 12:38 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Ja tu metodiku znám. Ty tagy jsou nenapadne protože pro většinu lidí sou nedůležité. Dokonce se objevují názory že je nemám zobrazovat vůbec. Blbý je že nějaký rozbalovátku tadz použit nemůžu. TOhle je kompromis. Možná špatný. Zatím nemám lepší.
Josef Kufner avatar 12.3.2014 17:13 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
To je na prd. Pokud jsou pro většinu nedůležité, nezobrazuj je defaultně vůbec. Pro menšinu tam nech čudlík, který zobrazí dobře čitelné detaily.

Dej tam malé dvouřádkové políčko pevné velikosti, kde bude to podstatné a k tomu trojúhelníček, kterým se vysune ten zbytek. Na takové trojúhelníčky jsou lidé zvyklí z různých lišt, obvykle u jména právě přihlášeného uživatele bývá taková nabídka označená trojúhelníčkem (viz Facebook a StackOverflow). Další možností jsou tři velké tečky (Android).
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
11.3.2014 14:25 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Mě se zobrazuje v pořádku na všem. Zkoušeno: openSUSE 13.1; Firefox 27.0.1, Konqueor 4.11.5 a W7 Firefox (nevím jaká verze)
Rezza avatar 11.3.2014 14:47 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Uz je to ok a funguje to, vypadaji moc pekne.
11.3.2014 14:15 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Je nutno vypnout ad-block pro doménu...
12.3.2014 17:47 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Taky nic, nejspis to bude nastaveni proxy v praci (jsem logicky v Britanii). Ale je mi to jedno, mapu bych radeji offline, nicmene beztak preji autorovi hodne stesti.
Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
11.3.2014 12:28 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dobre, pekne, ale treba mizejici tur. znacky jsou trosku skoda. treba zde (uprostred) se ve skutecnosti modra nemeni na zelenou, ale odbocuje na jih, preleze celou Rusavu a pokracuje na protejsi svah... :-(

(Rezza: ve FF 27.0.1 z ub. vidim mapu...)
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
11.3.2014 13:23 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Data, ktera pouzivam vychazi s OpenStreetMap. Muj projekt se stara pouze o jejich vykresleni. Co se tyka turistickych znacek, tak ty bohuzel KCT v Ceske Republice bezplatne neposkytuje. Proto je dobrovolnici mapuji od zacatku. Je to skoda KCT pokud vim platime my vsichni z nasich dani.
11.3.2014 14:15 motyq
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Pokud platíme KČT z daní, a je to nějaká polo-státní věc, tak by tam měl být podobný přístup jako u CHAPSu, ne?
11.3.2014 14:18 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Predevsim chci zopakovat, ze ja se zabyvam opravdu vykreslovanim dat. Jejich vytvareni se ucastnim pouze jako radovy dobropvolnik projektu OSM. Vim ze se na ceskem OSm mailing listu KCT jiz mnohokrat resilo. Necitim se ale kompetentni tady o techto vecech spekulovat.
11.3.2014 14:20 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Řešilo, z daní se to neplatí, KČT je normální neziskovka, "pouze" jdou na to některé z dotací. Více viz ten mailing list
11.3.2014 14:27 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
takhle jednoduché to není

ve zkratce, v principu:

a) dokument vytvoří státní zaměstnanec v rámci své práce => freeware pro občany ČR

b) státní úřad outsourcuje tvorbu díla na soukromou firmu => práva zůstávají firmě, úřad dílo občanům může poskytovat jen jak mu firma licencí dovolí

navíc nevím o tom, že by si stát nechával od KČT tvořit nějaká mapová data, dotuje se jenom údržba tras a podobně (někde transparentněji, někde ani není specifikováno, co vlastně má KČT za ty prachy udělat ... :-/ )
11.3.2014 15:06 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Co znám lidi, kteří dělají informační systémy v bankách, tak všichni mi řekli, že všechny převoditelná práva z jakékoliv zakázky zůstávají bance. (Samozřejmě autorství díla je nepřevoditelné a to zůstává dodavatelské firmě, ale banka s dílem a informacemi, které takto dostala, může dělat, co chce.) Takže myslím, že je to hlavně otázka smluv.
11.3.2014 17:14 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
myslím, že sis odpověděl sám :-)
Josef Kufner avatar 11.3.2014 21:59 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Autorství není firmy, ale toho člověka, který to naprogramoval.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
11.3.2014 18:26 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Je to tak, ze pokud dilo vznika "ze zakona" je zcela automaticky free, zcela nezavisla na tom, zda jej tvori primo urad nebo nekdo dalsi. Viz napr jizdni rady.

V pripade KCT jde ovsem o sdruzeni (ponovu/staru ...spolek), ktery (jako kazdy jiny) muze (a nemusi) pozrat nejaky ty dotace. Ale nevytvari dilo ze zakona, takze neni ani jejich povinosti jej poskytovat.

To samo neznamena, ze by to nebylo vubec od veci takto ze zakona stanovit = ze prijemce dotace je povinen dat svuj vytvor verejne k dizpozici. To by totiz teprv nastala ta spravna sranda ... trebas vsechny filmy co se u nas natoci pozerou nejaky ty dotace ...
11.3.2014 21:28 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Je to tak, ze pokud dilo vznika "ze zakona" je zcela automaticky free, zcela nezavisla na tom, zda jej tvori primo urad nebo nekdo dalsi. Viz napr jizdni rady.
kuk na shrnutí na Wiki

- ke které z těch tří odrážek bys přiřadil to svoje "vzniká ze zákona"?

(IMO to nejde přiřadit žádné, neboť motivace vzniku díla je zcela jiná otázka než práva k němu ...)
Grunt avatar 11.3.2014 12:39 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ty fotky ke každému typu objektu fotil kdo? To je fakt docela pěkné.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
11.3.2014 13:24 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Nefotil jsem nic, vetsinou jsou z wikipedie, nekdy z jincych zdroju. Doufam ze sem vsude dodrzel licenci pouziti.Pokud se vsak najdou dobrovlnicim, kteri umi fotit esteticky krasne fotografie, budu jedine rad.
Karry avatar 11.3.2014 13:40 Karry | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Děkuji! Dle mého jsou přehlednější jak původní "Hike & Bike" OSM mapy. Kdyby si někdo chtěl tyto mapy přidat do Marble, tak zde je url dlaždic:
http://beta.map1.eu/tiles/{zoomLevel}/{x}/{y}.jpg
unzip; strip; touch; grep; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep
pools avatar 11.3.2014 14:33 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Neporušuje to tak trochu licenci? Používáš Non-comercial licence a vybízíš k placení? Taky bys měl podle tohohle dokumentu mít v rohu mapy zdroj dat: http://www.openstreetmap.org/copyright
Vivre libre ou mourir!
11.3.2014 14:38 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Zacnu od zadu: Pokud vim zdroj dat nemusi byt v rohu. Je uveden v About. Non-comercial licence je pro pouziti vyrenderovanych tilu to podle meho nazoru nema nic spolecneho s tim ze vybizim k daru na rozvoj projektu. Darem si nikdo, zadne tily nekupuje. Navic ja jako autor si pokud se nepleto mohu udelit uplne jinou licenci nez tu, kterou poskytuji verejnosti.
Fill avatar 28.3.2014 14:46 Fill | skóre: 19 | blog: Fill | Třebíč
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
NC varianta nerika, ze dilo nemuze komercne vyuzivat autor, ale naopak uzivatel dila by jej dale nemel komercne vyuzivat (patrne se autori domnivali, ze to autorovi k necemu dobremu je, ac je to dost diskutabilni, viz tato diskuse, ci nazor autorky Niny Paley, ktera ma zkusenosti s publikovanim pod totalitnim All Restrictions Reserved Copyrightem, Creative Commons variantami i Public Domain), takze to je z pravniho hlediska v poho.

Problem ale je, ze je to v rozporu s licenci CC-BY-SA samotnych OSM map, nebot ono SA vynucuje zachovani svobod, tj. neni odvozena dila mozno omezovat napr. NC nebo ND variantou.
28.3.2014 15:16 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Myslim ze se zde zamenuji dva pojmy: A to OSM data a vygenerovane tily. Osm data lze pouzivat i komercne, zjednodusene receno je jedinou omezujici podminkou uvedeni odkazu na OSM. Standartni vygenerovane tily OSM jsou vydany pod CC-BY-SA licenci, Tily map1.eu pod NC. Coz je naprosto v poradku.

Znova zduraznuji CC-BY-SA maji pouze vygenerovane osn tily, nikokiv osm data, ty maji licenci Open Database License.
Fill avatar 2.4.2014 22:29 Fill | skóre: 19 | blog: Fill | Třebíč
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
OK, diky za upreseni, evidentne mas vic informaci, nez jsem se dopatral ja ;). Pak je vse de iure cajk, jen nevim k cemu je to -NC- dobre ;).
2.4.2014 22:39 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Reknu to na rovinu. Chci mit monopol pro pripadne komercni vyuziti meho dila. Pokud dojde na nejhorsi a ja nesezenu prostredky jinak, budu nucen prodavat vygenerovane tily. Ovsem pouze offline verze ty online nikoliv. Pokud by to chtel nekdo jiny delat zadarmo sice by mohl, ale bylo by to pro nej narocne, diky objemu dat, ktere toto obnasi.
11.3.2014 15:11 psonek | skóre: 20 | blog: psonek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ty mapy jsou fakt krasne udelany. Pouzivam je uz nejakou dobu a nic hezciho a prehlednejsiho neznam. Super, dik moc.
11.3.2014 15:58 2X4B-523P | skóre: 38 | blog: Zelezo_vs_Debian
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
+1 ale používat a doporučovat je teprve začnu, zatím jsem neměl tu čest...
Jardík avatar 11.3.2014 16:24 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je to rozbitý. Ukazuje mi to 5 ikon a nic to nedělá. Když vypnu adblock (ačkoliv nerad, protože špehouni), tak to taky nefunguje. Když povolím javascript pro map1.eu (ačkoliv nerad, protože špehouni), tak to taky nefunguje. Javascript pro ověřené špehouny jako ajax.googleapis.com, google-analytics.com, ... povolovat nebudu. Webové stránky, které nefungují bez javascriptu nestojí za to navštěvovat. Proč je problém v dnešní době udělat pořádně webovku, která funguje bez sraček typu javascript, flash, cookies, to je nad mé chápání.
Věřím v jednoho Boha.
11.3.2014 16:41 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
A muzete mi prosim vas vysvetlit jak byste bez javaskripu udelal dynamicke nacitani tilu pri XY skrolovani mapou? Ja plne souhlasim ze tam kde to jde by meli stranky fungovat bez JS. Tohle je ale aplikace kterou jen v html nemate jak udelat. Nebo se pletu?
Jardík avatar 11.3.2014 18:23 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Jakej je problém dát tam pár tlačítek doleva/doprava/nahoru/dolu, zoom +/-, třeba do tagu noscript, jako alternativu pro vaše "dynamické" načítání? Nebo když už ten javascript tak nutně potřebujete na všechno, tak alespoň linkovat soubory z toho serveru, a né z nějakých 3rd party serverů a umožňovat tak špehování, kde, kdy a kam chodím.
Věřím v jednoho Boha.
11.3.2014 18:36 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Od jednusiho ke slozitejsimu:

Ad Skripy z tretich stran) Snazim se setrit prostredky kde se da, i kdyz uznavam ze toho moc neusetrim. Toto zvazim. Ad zjednodusene GUI) Ano bylo by idealni mit i jednoduche prostredi ale neni tak jednoduche ho vyvinout jak si predstavujete a hlavne bylo by zbytecne ho vyvijet, zde mate standartni openlayers i s jinejma vrstvama http://beta.map1.eu/debug.html. Jinak v principu s vami souhlasim, ale zatim nemam prostredky na to se soustredit na minoritz jako jste vy.
stativ avatar 11.3.2014 20:12 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Jardík není minorita, Jardík je jenom jeden ;-)
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
11.3.2014 22:17 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
A i to je nekdy dost. :-D
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
11.3.2014 16:46 uu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Neplet si aplikaci s contentovou strankou.
11.3.2014 16:53 uu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je to moc pekny, ale mam par komentaru:

- to co vyskakuje vpravo dole je vetsinou dost mimo misu a hlavne to vecnym preblikavanim rusi. Urcite bych to defaultne vypnul ...

- prijde mne divne kombinovat geografickou (vysoky zoom) a politickou mapu (nizky zoom). Neni to pekne hlavne na urovni zoomu 8 - Cesko je pak cele jakasi vyblita seda. Treba na mapy.cz je to lepsi, jdou tam i na nejnizsim zoomu pekne videt pohori a niziny a zaroven i hranice statu.
11.3.2014 17:01 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Ad 1) Ja porad laviruji nad uzitecnosti a neuzitecnosti gridinfa. Osobne ho pouzivam, kdyz si planuju nejaky cyklovylet a zajima me jak spevnena je kde cesta. Dale ho pouzivam na zjisteni odkazu na web objektu a tak podobne. Vlastne ho na vych mapach pouzivam dost casto. Priznavam ale, ze mi nekdy i vadi. Obecne cim vetsi rozliseni displaye mam tim mene mi vadi. Kdyz bych ho defaultne vypnul, o cems jsem opravdu dlouho uvazoval. Tak ho vetsina uzivatelu vubec neobjevi. A ja ho opravdu povazuju za takouvou malou zbran. Tezko rict co stim. Mozna ho povolim jenom pro vetsi zvetseni a na velkych displaych.

Ad 2) Nemam rad kdyz se mezi jednotlivimi zoomy mapa radikalne lisi, chapu vsak, ze moje reseni neni uplne stastne. Nasadil jste mi brouka do hlavy.

Dekuji za pripominky.

11.3.2014 17:33 mc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Co tak to aktivovat až po klepnutí na nějakou přepínací ikonu? Je to užitečné a plno map nic takového nemá, ale defaultně to bude často rušivé.

Rendering mapy je pěkný. Jak často jsou dlaždice aktualizovány? Vidím, že nějaké změny několik měsíců staré schází, ale například plánovač cest je již registruje. Vykreslení nalezené cesty se mi zdá zbytečně tlusté a ani přerušovaná čára možná není nejlepší volba.

Kdo financuje připojení a železo na kterém to je?
11.3.2014 17:43 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
S kliknutim jsem experimentoval, problem vsak je v tom ze aby uzivatel mel duvod kliknout, musel by se mu zmenit kurzor, jenze ten byl zmeneny temer porad, pusobilo to velmi blbe. Jinak uznavam ze gridinfo muze byt rusive. Posledni aktualizace probehla v rijnu, cela Evropa se renderovala necely mesic. Zatim neni system zcela autonomni a vyzaduje moji asistenci. Uplna automatizace je v TODO listu. V routingu jsou nova data protoze vyuzivam routing tretich stran. Cely system je udelan tak, aby nebyl narocny. Jeden server se pouziva na zobrazovani, tam bezi pouze nginx, nic vic neni potreba. Druhy server je pro renderovani. Tyto dva servery mi poskytuje: https://ulticloud.com, za což jim srdečně děkuji. Další server mám jako rezervní, ten financuji sám z na paypalu shromážděných prostředků.
11.3.2014 17:52 mc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Můj návrh byl asi nepochopen. Myslel jsem, že přibude v nástrojové liště ikona, kterou půjde zapnout současný stav, ale také půjde vypnout a nic nebude naskakovat.

Uff - měsíc počítání dlaždic. Děkuji za přiblížení jak taková záležitost může být náročná. Ono tam asi roste geometrickou řadou čas u každého hlubšího zoomu.
Rezza avatar 11.3.2014 17:02 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Souhlas s obojim!
stativ avatar 11.3.2014 20:41 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
- to co vyskakuje vpravo dole je vetsinou dost mimo misu a hlavne to vecnym preblikavanim rusi. Urcite bych to defaultne vypnul ...
Mapa samotná mi přijde snad nejkrásnější mapa, co jsem viděl, ale tohle mě taky dost ruší. Pokud by to mělo zůstat, tak bych měl pár drobných připomínek:
  • defaultně by se nemuselo zobrazovat gridinfo pro les. Na rozdíl od cest tam není pro běžného uživatele nic zajímavého a ve chvíli, kdy je kurzor např. nad křižovatkou tak je obrazovka gridinfem přímo přeplněná
  • přidat krátké zpoždění, než se info zobrazí nebo zmizí aby se odstranilo nepříjemné blikání způsobené vyskakováním a mizením infa když člověk přejíždí myší přes mapu.
  • udělat zjednodušenou verzi infa, která by zobrazovala např. u silnic typ povrchu (třeba i s překladem) a hlavně která by nezobrazovala věci jako osm_id a další detaily, které jsou možná podstatné pro člověka, který do OSM přispívá, ale běžného uživatele matou. Vedle by mohlo být třeba tlačítko, které by zobrazilo informace tak, jak je to teď. Jde mi o to, že na první pohled ty informace vypadají jako nějaké debugovací výpisy, které se shodou okolností dostaly do ostré verze než jako něco, co má uživateli pomoct.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
11.3.2014 21:36 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Taky tak, všechno super, ale to vyskakující vpravo dole jsem první vůbec nepochopil, pak jsme si řekl, že to ukazuje blbosti, protože se dívám na blbá místa, ale ono to ukazuje blbosti i na dost profláknutých turistických místech. Řekl bych, že to člověka informuje o tom, že je v Pelhřimově když je v Pelhřimově, ale ukáže to kostel z Příbramy. Pro mě to dost kazí celkově velmi dobrý dojem.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
11.3.2014 22:07 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Koukam ze info se hodne nelibi. Mozna ho vypnu. Na jeho prepracovani nemam dost chleba v kapse, jednoduse receno jak jsem psal musim se venovat marketingu.

PS. To ze se tam objevuji uplne jine veci je zajimava chyba, zatim jsem je nenasimuloval
11.3.2014 22:29 Radek | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Myslím, že záleží na koncovém uživateli. Lidé, kteří často pracují s OSM daty mohou boxíky (bez fotek) ocenit. Bojím se však, že pro ostatní je tato informace příliš neintuitivní.

Osobně jsem někde mezi. Na první pohled mě boxík zmátl - připomněl mi Google Street View. Až po chvíli mi došlo, že takhle naše ulice nevypadá...
Grunt avatar 12.3.2014 17:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Myslím, že záleží na koncovém uživateli. Lidé, kteří často pracují s OSM daty mohou boxíky (bez fotek) ocenit.
Já to spíš beru jako velmi zajímavý nástřel. Tohle je „brand new feature“ na kterou doposud nikdo nepřišel. Samozřejmě by bylo fajn kdyby člověk projel nad Lanžhotem a zobrazila se mu miniatura Lanžhota, přejel nad Brodským a zobrazila se mu miniatura Brodského, přejel nad Lužním lesem a zobrazil se mu lužní les,… ale i tak to nevypadá špatně. To by ty reálné data musel někdo doplnit a musel by je někam zařadit. Jenže tohle už je těžko starost pro projekt typu Map1.eu. Ostatně sednout na Babettu, jet na nějaké místo, počkat na správný moment a vyfotit ho v HDRku už dnes může téměř každý. Ona už vůbec to že jsou silnice kategorizovány do nějakých tříd je oproti běžným u nás dostupným mapám docela plus (při plánování trasy určitě).
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Josef Kufner avatar 12.3.2014 20:21 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Ono ani není třeba nikam jezdit. Například Osmand má mezi mapami i vycucanou Wikiedii. Prostě se na mapě objeví hromada POI, které odkazují na stránky ve Wikipedii. Odtamtud vytáhnout popis a ukázat ho na mapě místo toho debug bordelu by snad nemělo být moc těžké. (A debug bordel hodit do druhého panýlku.)
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Grunt avatar 12.3.2014 20:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Ono ani není třeba nikam jezdit.
Jako že bychom mohli v poklidu dál hnít u počítačů? To není teda moc motivační.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Josef Kufner avatar 12.3.2014 20:44 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Ok. Tak co doplnit OSM o komunitní street view?
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Grunt avatar 12.3.2014 23:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Viz níže. Podle všeho se o tom zrovna vede diskuse.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Josef Kufner avatar 12.3.2014 23:52 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
No... ono jedna věc je nacpat obrázky do mapy (což by měla být samostatná služba, i když úzce propojená s OSM) a druhá je udělat opravdu street view. A tím street view myslím opravdu panoramatický obraz celé ulice tak, jak to má Google.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Grunt avatar 13.3.2014 00:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Good luck with that. A jednotlivé panoramatické slajdy se budou fyzicky nacházet na servrech infrastrutkury OSM, Wikipedie, Sourceforge.net a dobrovolníků dohromady, ne? (a každý večer se budou mirrorovat po celém internetu)
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
13.3.2014 17:57 M4rtinK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Ta tagy se můžou dost hodit pro hledání chyb v OSM datech - tak jak je to udělané je to mnohem rychlejší než třeba v JOSM kde je potřeba na všechno klikat. Otázkou je však jak často budou data pro tuto funkci obnovována, aby tam daná chyba ještě vůbec byla. :)
11.3.2014 23:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Tak mně např. se to info i celkem líbí. Že jsou fotky ilustrační je imho jasné na první pohled. Co mi na něm přijde mírně negativní, je, že neustále generuje requesty. Ale jestli ti to jako majiteli serveru nevadí, tak se asi nic neděje ;-)
11.3.2014 17:13 vetinari
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ahoj,

je to prosim kompatibilni s Mobile atlas creatorem (http://mobac.sourceforge.net/) - resp jina cesta, jak to dostat do mobilu bez dat? Vypada to super, jen by se vice hodilo mit to sebou v prirode, nez na pocitaci.

Diky Vetinari
11.3.2014 17:46 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Zatím jediná mne známá a hojně využívaná cesta je Locus. Tam je možné mapu stáhnout i offline. Zde musím bohužel poznamenat, že dobudoucna bude možná, pokud se mi nepovede sehnat dostatek prostředků jinak, offline data v různých formátech prodávat. Určitě však za velmi nízké ceny.
12.3.2014 08:11 karel.k001
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Příloha:
Ano je. Je je treba vlozit prilozeny soubor do adr. mapsources

11.3.2014 18:50 Dirka | skóre: 15 | blog: dirka12345
Rozbalit Rozbalit vše Proc ajax.googleapis.com?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nerikals uz kdysi pred spoustou verzi, ze tu zavislost odstranis nebo aspon predelas? Sluzba co potrebuje toto u me nema sanci.
11.3.2014 22:05 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Proc ajax.googleapis.com?
Pokud jsem to rikal, tak to zapadlo, nyni ani nevim proc tam ta zavislost je. Omlouvam se, ale na TODO listu to davam hodne dospod.
11.3.2014 18:55 apk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Lze tyto mapy zobrazit nějakou android aplikací v mobilu, aby gps ukázala aktuální polohu na této podkladové mapě? Obdoba aplikace mapy.cz.
Michnzee avatar 11.3.2014 19:05 Michnzee | skóre: 10 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Dobrý nápad, něco takového by se hodilo... +1
11.3.2014 21:56 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Locus to umi
12.3.2014 08:12 karel.k001
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Ano. Treba v oruxmaps. Jen je potreba upravit si mapsources
11.3.2014 23:11 andrej
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
mapa fajn, vsetko celkom pekne funguje, ale vyhladavanie trasy nie je vzdy optimalne.
12.3.2014 08:24 karel.k001
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Diky za zpravicku. Potesilo me ze tenhle projekt stale zije. Uz jsem ani nedoufal (podle aktivity na githubu/twiteru/fb) :-).

Mel bych prosbicku. Bylo by mozne renderovat take tag 'fixme=continue' na konci cesty? Obcas je uzitecne vedet ze cesta tam nekonci, ale pokracuje jeste dal, jen neni zmapovana. A to at uz pro bezneho uzivatele nebo pro cloveka ktery to mapovani provadi.

Diky moc za tuhle mapu.

Conscript89 avatar 12.3.2014 10:03 Conscript89 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mapy se mi hodne libi, nektere stezky ktere znam na ni ovsem chybi (at uz nektere nove z roku 2012, tak i pomerne dost stare). Chybi mi nejak informace, jak postupovat a napravit situaci a taky jak prispet fotkami, nektere se mi vali na disku a daly by se pouzit.
I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
Jendа avatar 12.3.2014 10:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Chybi mi nejak informace, jak postupovat a napravit situaci
Je to openstreetmap, takže to normálně přidej do openstreetmap a při příštím přerenderování se to tam objeví.
a taky jak prispet fotkami, nektere se mi vali na disku a daly by se pouzit
Nevím o tom, že by někdo sbíral fotky k OSM.
12.3.2014 10:32 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
a taky jak prispet fotkami, nektere se mi vali na disku a daly by se pouzit
Nevím o tom, že by někdo sbíral fotky k OSM.
openstreetview?

tag image?
12.3.2014 12:42 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Jak bylo receno, data jsou OSM. Co se fotek tyka tak fotky jsou ilustracni. Chci dbat na to aby byli esteticky krasne, ne na to aby byly s prislusneho mista. Pokud mas nejake hezke fotky cest a tak podobne budu rad kdyz mi je posles na klinger zavinac map1 tecka eu.
Conscript89 avatar 12.3.2014 13:24 Conscript89 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
To jsem zrovna nemyslel, myslel jsem fotky objektu, napr. slune u Kralickeho Snezniku. Kdyz na nejaky takovy objekt najedu mysi, tak se ukaze "rozbity" obrazek.
I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
12.3.2014 14:50 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nějak ti tam mizí dolní úseky řek, třeba: zoom 9, zoom 8, zoom 7. To by se stávat nemělo je-li řeka nebo nějaká její zdrojnice proti proudu od dotyčného úseku vykreslena (což v tomto případě je).
oVirt | SPICE
12.3.2014 15:01 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Dekuju za upozorneni, zvetseni 8-, jsou generovany zvlast a troslu jinym algoritmem. Chyba bude asi v nem.
12.3.2014 15:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Teď koukám, že u Frankfurtu asi chybí nějaké dlaždice...
What Big Oil knew about climate change
12.3.2014 15:29 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Oblíbené téma vrstevnice: tady se ti tvoří bezodtoká kotlina, srovnej s mapy.cz
oVirt | SPICE
12.3.2014 15:34 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Presnot digitalniho vyskovyho modelu je dana presnosti SRTM. Ta neni kdovi jak velka, ale portad je to to nejlepsi co je zadarmo k dispozici.
12.3.2014 16:12 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Jestli je to nepřesností podkladových dat, tak OK. IIRC dřív jsi tam měl problémy s vrstevnicemi i když data byla (relativně) v pořádku.
12.3.2014 16:24 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Nejvetsi problemy s vrstevnicema jsem mel diky tomu, ze jsem pred tim pouzival data ASTER, ktera maji sice hustsi grid, ale jak se ukazalo maji spoustu nepresnosti.
12.3.2014 17:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Občas ty vrstevnice dělají zvláštní věci, třeba tady - ten jakoby trojúhelník oprostřed. Ale je to celkem drobnost...
12.3.2014 19:29 aceman | skóre: 27
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dobry den. Ako pravidelny prispievatel do OSM mam k tejto mape tieto postrehy:
  1. dizajnovo je velmi pekna a paci sa mi viac ako napr. openstreetmap.cz
  2. ilustracne foto a info v rohu je zaujimava novinka. Paci sa mi to, len to treba doladit ako pisu aj ini - oznacit, ze su len ilustracne, skryt zdrojove tagy a zobrazit len ak chce pouzivatel.
  3. na to ze je to v jpg je to celkom pekne bez zjavnych artefaktov (na rozdiel napr. od openstreetmap.cz).
  4. zapracovanie vrstevnic do mapy je tiez pekne.
  5. data z OSM pre mapu vsak mate velmi stare (radovo mesiace). V akych intervaloch je planovana aktualizacia?
  6. zaujimave, ze cele rozhranie je anglicky, ale instrukcie pri najdenej trase su slovensky. A co je posledny pokyn v zozname: "Pokračovať na fini" ? Niektore instrukcie su velmi divne: "Zabočiť doľava na Bus N ... (nazov relacie MHD). Nasledujte cestu 125 m." Mam nastaveny rezim "auto" a napriek tomu nejako zohladnuje relacie pre mestsku dopravu?
Grunt avatar 12.3.2014 20:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
na to ze je to v jpg
Proč ne SVG o tom padla řeč už minulue, ale když už to teda bitmapa být musí, tak proč ne cokoliv jiného, rozumnějšího?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
stativ avatar 12.3.2014 21:16 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Nebýt stínování kopců, tak by to mohlo být naprosto perfektní využití GIFu. Tolik barev to nemá a oproti PNG je GIF s malou paletou obvykle menší. Jedině to separovat a mít zvlášť stínování kopců třeba v PNG/JPG a zvlášť mapu v GIFu.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
12.3.2014 21:32 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
PNG taky podporuje indexované barvy.
stativ avatar 13.3.2014 11:22 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Podporuje, ale gif je obvykle menší, protože má menší hlavičku.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
pavlix avatar 13.3.2014 07:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
GIF bych radši neoživoval. Pokud vím nemá nic, co by PNG nezvládlo (včetně té palety). Diskuzi o animovaném GIFu, MNG a aPNG nechávám stranou.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
13.3.2014 09:50 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Ad 5. Data jsou z rijna. Zatim proces pregenrovavani neni automatizovany. Pro celou Evropu se mapa generuje mesic. V nejblizsich tydnech planuji dalsi pregenerovani.

Ad 6) Navigaci dodava treti strana (yournavigation), ta ma localizace i pro slovenstinu. Jinak pokud si ve FF nastavite pred anglictinu cestinu, budete mit web cesky.
13.3.2014 09:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Je generování možné distribuovat? By se třeba lidi zapojili.
13.3.2014 10:14 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
ad generování - mohl bys to generování udělat distribuovaně? Mám k dispozici pár strojů, které se s CPU v podstatě flákají, takže bych je mohl dát občas k dispozici.
Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
13.3.2014 10:50 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Uz sem o tom premyslel. Problem je, ze k tomu aby render bezel je potreba stahnout hodne dat. Asi by to slo optimalizovat a automatizovat. Jenomze nemam bohuzel cas se tomu venovat. Kdybych dokazal zautomatizovat proces renderovani, tak i bez distribuovani bych mohl pregenerovavat jednou za mesic. Cesta, kterou se ale chci ubirat je sledovat zmeny a prekreslovat jen to co se zmenilo. Jenze opet na to nemam cas.
Marián Kyral avatar 13.3.2014 11:49 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
No openstreetmap.org překresluje primárně oblasti, o které se někdo zajímá - zbytek až dle volné kapacity.
13.3.2014 11:54 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
To by v mem pripade asi nefungovalo protoze map1.eu ma navstevnost jenom neco kolem 1000 unikatnich ip dene. Vetsina kouka na CR. Je to proste moc malo na takovou strategii.
13.3.2014 12:50 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Tak asi nejdříve bych to chtělo nějakou reklamu. Sestavit zprávičku o webu, najít fóra podobného typu jako abclinuxu v evropských zemích a poslat to do nich.
Marián Kyral avatar 13.3.2014 13:47 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Tak asi nejdříve bych to chtělo nějakou reklamu. Sestavit zprávičku o webu, najít fóra podobného typu jako abclinuxu v evropských zemích a poslat to do nich.
Na Talk-CZ na mail zatím nikdo neodpověděl (asi jsou všichni vyčerpáni diskuzí o správné podobě adresy) :-)
Na OSM SK si všimli, ale tam zase mají svou verzi mapy www.freemap.sk

Další lokální konference jsou tady: http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Mailing_lists. Ale přímo s mapery bude trochu potíž, ti něco zakreslí a chtějí to co nejdříve vidět prerenderované. Data pár týdnů až měsíců zpátky je neuspokojí.
13.3.2014 15:36 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Na Talk-CZ na mail zatím nikdo neodpověděl (asi jsou všichni vyčerpáni diskuzí o správné podobě adresy) :-)
no, jestli ono to spíš nebude tak trošku souviset s tím, co píše kolega MiMiNo, a jak vypadala diskuse minule ...

... ovšem když už jsem to vytáhl, mně to prostě nedá :-) -

sliby:

Mapa skutečně není optimalizovánapro barvoslepé. Snažím se, aby byla mapa dobře čitelná a kontrastní. A věřím (podlereakcí), že se mi to relativně i daří. Optimalizace pro barvoslepé zatím nebyla brána v potaz a po této připomínce se to nenaruší-li to celkovou estetickou hodnotu mapy změní.

realita:

Jenže to je šedé písmo na šedém tlačítku na šedém pozadí, případně jiné šedé písmo na jiném šedém tlačítku na šedém pozadí, a prakticky to nejde přečíst. A to pokud vím nemám žádnou vadu zraku, která by tohle ovlivňovala.
13.3.2014 15:49 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Nezlopte se na mne, ale zde musim nesouhlasit. Renderovani mapy je vzdy kompromis. Pokud bych zakazdou cenu dodrzoval maximalni kontrast nedokazal bych udelat duletitejsi veci vyraznejsi.
13.3.2014 13:54 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Zkousel jsem poslat tiskovou zpravu do nekolika technicky zmarenenych magazinu v cizine. Celkem ocekavane bez odezvy. Jsou hold zavaleni. Reklama je pomerne neefektivni. Nezapominejme na to ze ja s uzivatele nemam ani korunu. A abz to fungovalo takto musim na web dostat 10000 lidi denne. Vzhledem k tomu ze cena prokliku je v tomto pripade nekde kolem 5kc. Pohybujeme se v naprosto nerealnych cislech.

Zpravicku o webu v zahranici chci. Nicmene vytipovavani serveru v Italii, Francii, Nemecku atd. Je velmi narocne, jazykova bariera a tak. Kdyby jste mi v tomoto ohledu nekdo dokazal pomoct byl bych vdecen.
Jendа avatar 13.3.2014 20:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Marián Kyral avatar 13.3.2014 13:15 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Tomu nerozumím. Právě proto, že zatím není tolik navštěvníků, je to podle mně ta správná strategie. Ti co přijdou, dostanou podle možností aktualizovaná data. A ten zbytek, kam se nikdo nekouká, může být zatím pár týdnů pozadu a nikomu to vadit nebude.
13.3.2014 13:49 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
No problem je, ze vetsina teritoria je pokryta prave nekolika malo navstevami. Proste jeden navstevnik pride podiva se na to potrebuje a uz se nevrati. Me pride daleko zajimavejsi stahopvat hodinove aktualizace a renderovat selektivne nejvice se menici oblasti. Problem je v tom, ze renderuju pomerne velkou oblast najednou ajeji fragmentizace je obtizna, protoze delam statistiky s pomerne velkeho okoli. Tyto statistiky potrebuje moje heuristika, ktera se snazi odhadnout jak velke detaily ma pro danou oblast v danem zvetseni vykreslovat. Ostatne to ze vykresluji pomerne velke oblasti najednou brani i one zminovane distribuovanosti.
13.3.2014 14:08 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
No problem je, ze vetsina teritoria je pokryta prave nekolika malo navstevami.
To snad platí jen pro menší zoomy, nebo se pletu?
13.3.2014 14:16 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Ano to plati pro vice podrobne zoomy, jenomze na nich prave mapa nejrychleji starne
13.3.2014 15:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Problem je, ze k tomu aby render bezel je potreba stahnout hodne dat.
Bittorrent ;-)
13.3.2014 16:03 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Hodne dat z OSM pres nejakou API. Chtel jsem rict, ze je potreba hodne mista na disku hodne to zatezje sit. Ale primarne je proste nemam cas na to takhle robusni reseni dotahnou do konce.
13.3.2014 16:25 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Jasné, tomu rozumím. Život je NP-hard, ale člověk na něj má jen lineární čas...
13.3.2014 16:44 m.s.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mapa je skvělá, jednoznačně nejlepší rendering OSM co znám. Používám ji přes půl roku v Locusu na MTB cykloturistiku po ČR, v dobře zmapovaných oblastech je lepší (a přesnější) než většina komerčních map. Potěšilo mě že projekt ještě žije, podívám se do prasátka po drobné finanční motivaci.

Beta vylepšila řadu drobností co mi vadily, pár nedostatků zůstalo (orientace čísel na vrstevnicích), ale to jsou detaily. Jednu věc jsem ale pořád nepřekousnul - zobrazení lesních/polních cest při větších zoomech. Mám zafixované, že souvislá bílá čára s černými okraji = asfaltová/dlážděná silnice s pevným rovným povrchem. Souvislá bílá čára s přerušovanými okraji je tatáž silnice ve výstavbě. Cokoliv napůl zpevněného nebo nezpevněného je pak černé/hnědé a přerušované. (Nevím jestli je na to nějaká norma, nebo jen léty odpozorovaná zvyklost z jiných map.) Čili renderovat bílou čárou všechny "dvoustopé" cesty typu "track" bez ohledu na povrch mi přijde hodně matoucí. Několikrát už jsem v lese nadával, když se ze silničky vyklubala zpustlá lesácká cesta. Která byla sice v OSM správně označená jako "track grade4", jenže v terénu na smartphonu jsem přehlídnul, že bílá čára má přerušovaný okraj :-(

A co je horší, při zoomování jedna a tatáž cesta přechází z tmavé přerušované na souvislou bílou. Vizuálně se tak z "nezpevněného" povrchu přiblížením stává "asfaltový". Takže při identifikaci silniček a polňaček si musím kromě čárkovaného okraje hlídat i zoom, na kterém zrovna jsem, grrrr ;-)

Nešel by použít styl čar podle http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:tracktype a držet se ho i při větších zoomech? Nebo aspoň vyměnit bílou barvu za nějakou (hnědo)šedou. Aby při každém zoomu byl jasně rozlišitelný nezpevněný povrch (unpaved track, v termínech OSM).

GUI funkce hodnotit nebudu, ty používám málokdy. Gridinfo bych ale určitě zachoval, to je skvělá unikátní funkce právě pro zjištění vlastností OSM objektů na mapě, včetně ilustračních fotek. Jen by měla existovat možnost ho skrýt pro uživatele, kteří nevědí o co jde. A/nebo dvě úrovně zobrazení, jedna ořezaná pro běžné usery a druhá se současnými OSM detaily.

(Btw, v Locusu se beta objeví až Menion vydá další release, hádám?)
13.3.2014 17:00 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Dekukji za konstruktivni kritiku. S tema cestama, vzhledem k tomu ze jsem se parkrat nachytal i ja sam na vlastnim dile, zvazim vyraznejsi odliseni. Co se tyka locusu, tak nevim, jak to bude dlouho trvat, podaval jsem jim zpravu. Uvidime.
16.3.2014 16:05 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pro všechny, kterým vadila zastaralá data, před pár hodinami jsem publikoval nový render střední Evropy.
Josef Kufner avatar 17.3.2014 19:18 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Btw, železniční zastávky se značí bílým obdélníem na trati a ne ošklivou ikonkou.

A například konečná v Dobříši zmizí dřív než sousední zastávka: http://beta.map1.eu/#zoom=13&lat=49.78842&lon=14.19764&layers=BT
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
17.3.2014 22:32 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Btw, železniční zastávky se značí bílým obdélníem na trati a ne ošklivou ikonkou.
zjevně jsi nepochopil, že "Projekt si klade za cíl poskytnout turistické mapy podobné těm tištěným" :-)
A například konečná v Dobříši zmizí dřív než sousední zastávka: http://beta.map1.eu/#zoom=13&lat=49.78842&lon=14.19764&layers=BT
nic nového

(podrobněji k té značce - poslední odstavec)

ale protože "Rozhovor s vami je naprosta ztrata casu", soudím, že i oprava chyb, o kterých jsem mluvil, také ... tak máš asi smůlu :-p

(hm, proč zde, tedy obecně na projektu, ne konkrétně ve výše uvedeném, jenom vidím tolik paralel s lennartware ... :-/ )
18.3.2014 00:15 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Jsem moc rád, že většina lidí, se kterými jsem se na komunitních webech setkal, není jako vy a svými konstruktivními připomínkami mi pomohla map1.eu zlepšit. Vaši zášť, kterou vůči mě máte již od počátku spuštění map1.eu, si neumím vysvětlit a přijde mi zcela nesmyslná.
Marián Kyral avatar 18.3.2014 06:50 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
On Kavol už je takový. Na všechny, nejen na tebe.
Grunt avatar 18.3.2014 12:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Já už si dokonce začal vést nějaké teorie:
  • kavol zdědkovaťel a je z něj starý, protivný, otravný dědek
  • kavol je manažer, který ví všechno líp
  • kavol bojuje s příznaky těžké sociální izolace, tohle jsou projevy nemoci (resp. projevy frustrace z toho plynoucí) a kavol by měl v každém případě vyhledat odbornou lékařskou pomoc
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
18.3.2014 22:22 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
tak jste se pánové hezky poplácali po zádech, a teď by bylo fajn, kdyby mi někdo vysvětlil, co jako mám vědět líp když kolega upozorňuje na totéž, a co je tak strašně protivného na mailu, který jsem odkázal, aby snížil moji frustraci ze sociální izolace :-D
18.3.2014 00:03 bigr | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Jsem si toho vědom, již dříve jsem to někde komentoval. V OSM jsou železniční zastávky reprezentované jako body. Bylo by třeba napsat algoritmus, který by našel nejbližší koleje a pak stanici orientoval podél těchto kolejí. Díky obtížnosti a hlavně nespolehlivosti tohoto řešení jsem od toho opustil.
stativ avatar 18.3.2014 10:33 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Mě se třeba ta ikona líbí, je výraznější než nějaký prťavý obdélníček.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
18.3.2014 00:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - vydána beta verze
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Možnost drobného vylepšení featureinfo: Pro natural:wetland mají docela hezké obrázky na wiki (1, 2), pro natural:water by se mohl použít ten samý co pro landuse:reservoir.
What Big Oil knew about climate change

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.