Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 20:03

Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!

Skype vzdala odvolání v případu "Welte vs. Skype" a uznala rozsudek soudu nižší instance, že musí zcela vyhovět podmínkám GPL. Skype se snažila argumentovat, že GPL licence je neplatná, protože porušuje německý protimonopolní zákon a je nekompatibilní s německou legislativou. Soud rozhodl, že Skype nepředložila dostatek argumentů a materiálů potvrzujících takové tvrzení a několikrát v průběhu slyšení podotkl, že Skype nemá šance na úspěch. Více viz blog Heralda Welte.

8.5.2008 22:49 | xm | Zajímavý článek


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (3) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

9.5.2008 00:53 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To bylo docela pravděpodobné, proč jen do toho Skype šlo, že by si chtělo udělat reklamu?
Intel meltdown a = arr[x[0]&1]; karma | 帮帮我,我被锁在中国房
rincewind avatar 9.5.2008 08:24 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Negativni reklama taky reklama? ;) Spis to vidim tak, ze se Skype za cca pul roku zacne chlubit jak vychazi linuxove komunite vstric :(
9.5.2008 09:09 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Ne, jenom to jsou blbci a neumi si spocitat ze 1 a 1 neni vzdycky 2.
9.5.2008 08:37 steh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Budou teda teda dodavat zdrojovej kod? Asi neni moc pravdepodobny, ze by ukazali neco z kodu Skypu, co?
9.5.2008 09:34 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
So zdrojakom Skype to nema nic spolocne.
9.5.2008 08:50 Clarke
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Skype nepouzivam, vadi mi jejich pristup k otevrenym protokolum a ta uzavrenost, ze nikdo nevi co se nasimi daty po ceste deje a zda tam jsou zadni vratka ci ne. Ale to ze se na uzemi Nemecka snazili zneplatnit GPL me dostalo. Zhyn Skype.
9.5.2008 09:43 networ
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Zhyň cype Skype!
9.5.2008 11:04 CandySan | skóre: 11 | blog: bonzacek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Skype mne neoslovil a nerad telefonuju, takze pro mne neni Skype nikterak dulezity a tedy o nic neprijdu kdyz zhyne. Zajimava je ale skutecnost, ze lamy kolem me povazuji Skype za zcela zasadni aplikaci. Mam zkusenost, ze kdyz se nechci starat o cizi kompy, tak jim domu nasazuju linux a mivam od nich uz pokoj (nepada jim to a jen cas od casu provedu upgrade kdyz se mi zrovna chce - nikdy se mi ale nechce a aktualizace jim zakazuju stejne jako na widlich abych mel jistotu, ze to zustane navzdy funkcni). Pred prechodem z windows vsak vzdy padne (mimo jine) zasadni otazka: "umej ty linuxy skype? jinak to nemuzu pouzivat! mam toho a toho tam a tam v zahranici a komunikujeme jedine pres skype...". Takze kdyby nebylo Skype (ktereho se i tak trochu bojim) pro Linux, tak se tech lam nezbavim...
rincewind avatar 9.5.2008 13:02 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
To je obdobny jako jsem se rozcilil na kolegyni, kdyz nervomoci chtela posilat mail ze Squirrelmailu a neslo ji tam dat cervena cisla a podtrzitko (ano vim o rozsireni html_mail, ale ani me nehne), ke konci uz velmi rozcilen jsem rekl, ze takovy prasarny do mailu nepatri a ze na to ma tabulkac a textak :) obdobne na telefonovani pres net je SIP nebo podobny protokol a ne balast skype (pro rypaly myslim jak program tak protokol :-P ).
xkucf03 avatar 9.5.2008 13:47 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
ano vim o rozsireni html_mail, ale ani me nehne
HTML v mailech mi nevadí, teda pokud nejde o spam :-), pokud se poiužívá s mírou, tak smysl má. Nevidím důvod, proč posílat nějaký dokument jako přílohu, kterou příjemce musí zvlášť otevírat, když trocha toho formátování se dá dát přímo do mailu: tučné písmo, střídmé barvy a odrážky výrazně zvyšují přehlednost textu.
obdobne na telefonovani pres net je SIP nebo podobny protokol
Kéž by, kdyby to fungovalo bezproblémově a člověk se vždy dovolal i přes všeljaké buzerace na síti, tak klidně, ale SIP je mnohdy nepoužitelný. Spousta lidí tu používá torrent a nikdo se nepohoršuje na tím, že lidi sosají od nich a používají jejich počítač jako server, zatěžují jim linku, výkon počítače a berou místo na disku. Naopak ten, kdo by nesdílel dostatečně bude kritizován. Myšlenka Skypu se mi líbí - decentralizace s sdílení podobné jako u P2P sítí (využíváš počítače ostatních uživatelů), což mu umožňuje bezproblémově fungovat i na velmi omezených sítích (firewally). Jediné, co je na něm nepřijatelné je uzavřenost protokolu, ale celková neprůhlednost (což ovšem lamy nevidí). Ovšem ten technologický princip je fajn*. Chtělo by to aby konečně fungovalo telefonování v Jabberu a dostatek proxy (klidně tvořené klientskými počítači).

*) samozřejmě že by bylo lepší bojovat proti firewallům, NATům a dalším buzeracím, ale...

BTW: Skype nepoužívám, radši komunikuji přes Jabber a když už telefonuji, tak z mobilu.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
rincewind avatar 9.5.2008 14:31 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Ad mail - Ja to beru v normalnich pripadech, ale ne kdyz se zakaznikovi posilaji nejake vykazy, pak to musi mit nejakou formu, a stejne to smerovalo k tomu ze do mailu chce vytvaret v podstate tabulku, cim vic takovych veci tim vetsi pravdepodobnost, ze to pres nejaky spam filtr neprojde a stejne to bude muset "psat znovu". Krom toho takhle to zacina, a pristi tyden, "hm, minule sly barvy a podtrzeni, dneska tam potrebuju dat obrazek a jeste tenhle soubor poslat jako prilohu, on ma jen 30MB"...
Ad skype - Ve firme mame zatim VoIP od jedne nejmenovane ceske firmy a bezproblemu, jinak osobne radeji pisu, takze jabber ;)
xkucf03 avatar 9.5.2008 14:59 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Ve firme mame zatim VoIP od jedne nejmenovane ceske firmy a bezproblemu, jinak osobne radeji pisu, takze jabber ;)
Taky mám SIP účet u jedné české firmy, ve škole se s tím dá telefonovat v pohodě, tam je dost rychlé a kvalitní spojení, ale doma na ADSL mi to nefungovalo (nekvalitní až nepoužitelný zvuk). Možná by pomohl HW telefon s lepšími kodeky...
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
9.5.2008 18:51 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Ovšem ten technologický princip je fajn
No jak pro koho - přece jenom když jako supernode přešvihneš FUP limit a nevíš proč, tak už to tak fajn není...
Quando omni flunkus moritati
xkucf03 avatar 9.5.2008 19:13 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
To je totéž jako u torrentu nebo jiných P2P sítí. Centrální server by musel někdo platit, takhle se to zaplatí z připojení jednotlivých uživatelů a nemusí do toho nikdo zvlášť cpát peníze nebo otravovat s reklamou. U toho Jabberu bych si to představoval tak, že by člověk nastavil třeba denní nebo měsíční limity svojí proxy.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
9.5.2008 20:35 lukas.ramlich | skóre: 3 | blog: linux_a_ja
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Když si chci s nějaký popovídat videotelefonem, řeknu mu "moje Skype jméno je blahblah" a za pět minut už mi volá.

Jak to děláš ty? "Nainstaluj si Linux, pak patchni kernel, rozchoď Video for Linux 2.5, stáhni CVS verzi UltraHyperLinuxVideoHovor 0.01, zkompiluj, vygoogli errory, patchni zdrojáky, zkompiluj znovu, stáhni pár -dev knihoven, konečně zkompiluj, ukradni windows kodeky, přečti Calling with UltraHyperLinuxVideoHovor 0.01 for beginners, nastav si na routeru forwardování portů a VOLEJ!"
Luboš Doležel (Doli) avatar 9.5.2008 21:04 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Nechápu smysl, ale pokud tady napíšu třeba něco o orgiích s ovladači na Windows, nebude ho to dávat o nic víc.
9.5.2008 23:36 phero | skóre: 17 | blog: techblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
ze na takovy sracky vubec reagujes
10.5.2008 10:54 Karel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Nejhrosi je, ze ma pravdu....
xkucf03 avatar 10.5.2008 11:14 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Jednak to není spor Linux vs. Windows, ale SIP vs. Skype a jednak pravdu má tak leda v tom nastavování firewallu/směrovače.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Luboš Doležel (Doli) avatar 11.5.2008 14:39 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Je to naprostý nesmysl.
10.5.2008 15:08 robo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Skuste Openwengo, ten prelezie cez NAT vacsinou bezproblemovo. Trochu horsie je na tom Ekiga.
Saljack avatar 9.5.2008 10:21 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já nechápu proč teda používají GPL kód, když GPL neuznávají. Za tohle by se měli platit stejné pokuty jako když někdo používá neoprávněně nějakou aplikaci je to to samí.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
9.5.2008 12:53 Karel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Hm, mohli by do GPL pridat neco stylu: This code cannot be used by Skype.. To by jim smejdum patrilo!
9.5.2008 13:55 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Takové omezení v GPL být nemůže a nesmí (stejně jako tam nesmí být třeba omezení zaměřené proti využití k vojenským účelům nebo cokoliv podobného), šlo by totiž proti duchu GPL a základním svobodám definovaným Free Software Foundation. Licence s takovým dodatkem by nejenže byla nekompatibilní s GPL, ale hlavně by byla nesvobodná.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
9.5.2008 14:35 Karel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Vis, ja nejsem moc ideologicky zamerenej clovek, ja jsem spis praktik no.... a takovy to davani svobody nesvobody nezivym (ci dokonce abstraktnim) vecem me proste moc nebere, ani se mi vlastne nelibi to pouziti slova svoboda...
9.5.2008 15:23 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
No a hlavně by takový dodatek byl zbytečný, Skype klidně může GPL používat, pokud GPL dodržuje. Pokud ne tak nemá nárok, navíc když ignoruje GPL, tak by mohl ignorovat i ten dodatek :-D.
9.5.2008 15:42 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
K té svobodě - to je o svobodě sdílet a upravovat aplikaci. Tedy svoboda pro uživatele, nikoliv pro neživou věc.

K GPL - osobně tuto licenci nepovažuji za příliš svobodnou - ona ta svoboda sdílet se v tomto případě stává tak nějak povinnou a tudíž nesvobodnou (ačkoliv některé pohnutky pro to chápu). Sice GPL respektuji, ale preferuji BSD.

Ke skype - jsem také praktický člověk, takže přes výhrady k uzavřenému protokolu, skype používám a vítám to, že je portován na Linux.
xkucf03 avatar 9.5.2008 16:02 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
K GPL - osobně tuto licenci nepovažuji za příliš svobodnou
Každá svoboda s sebou nese i povinnosti a odpovědnost. To by jinak nebyla svoboda, ale anarchie :-) BSD licence mají bohužel blíže k té anarchii, a tak bývají často zneužívány. GPL je dlouhodobě udržitelné, protože uživatelé (upravovatelé kódu) jsou neceni přispívat, takže dochází k rozvoji a ten vztah není jednostranný (ten, kdo používá, často taky přispívá). Zatímco u BSD licencí je možné vykrádání kódu a pak se stává, že někdo vyvíjí a nic z toho nemá, zatímco jiný nic nedělá a jen kód používá (resp. upravuje dále). Což je neudržitelné, resp. udržitelné pouze tak, že do toho systému bude někdo (stát, univerzita, štědrý sponzor) z jedné strany cpát peníze a z druhé strany bude někdo jiný (nějaký vykuk), kdo nehnul ani prstem, brát užitek.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Sešívaný avatar 9.5.2008 18:13 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Přesně tak, svoboda jednoho jedince končí tam, kde začíná svoboda (práva) druhého jedince. Pokud někdo vytvoří kód pod svobodnou licencí pro všechny je jeho právem, aby to tak i zůstalo. Komu nevadí, že může někdo jeho kód zavřít a udělat si z toho uzavřený software, ať si zvolí BSD nebo Apache licenci, každý má právo volby.
hase avatar 10.5.2008 08:30 hase | Hendaye
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nech je Skype ake chce, ale len vdaka tomu, ze ponuka verziu aj pre Linux, rastie pocet uzivatelov GNU/Linuxu. Uz to tru bolo napisane na zaciatku debaty - Skype sa pre siroku verejnost stalo podmienkou a "nezbytnostou". Dnes nikto nebude prechadzat a ni skusat Linux, ked mu nezarucime, ze mu tam pojde aj Skype. Nejaky kod a protokol nikoho nezaujima...Takze suma sumarum -BUDME RADI ZE SKYPE VOBEC JE! A co si budeme hovorit, Skype je jednoznacne najsikovnejsi a najspolahlivejsi komunikator. Uz som roschadzal par Voipov, Ekigu, Wengo, vcera 2 hodiny problem, ako poslat files z Kopete na Gaijm. Az bude nieco fungovat tak ako Skype: jednoducha instalacia, okamzite plna funkcnost + hromada FUNKCNYCH doplnkov..., tak mozeme nieco hodnotit...
...niesom az taky blby - niekedy ma aj osvieti...
10.5.2008 09:40 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Ne, nejsem rád, že Skype vůbec je. Ten krám mi do počítače nesmí.
Quando omni flunkus moritati
xkucf03 avatar 10.5.2008 11:16 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
To sice ano. Ale když už Skype (na světě) je, buďme rádi, že je i verze pro Linux, protože s těmi lamami, co by bez něj nepřešli, je to pravda.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
11.5.2008 11:46 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Kdyby verze pro Linux nebyla, byl by větší tlak na vytvoření otevřené implementace reverzním inženýrstvím protokolu (podobně jako k tomu došlo třeba u ICQ). Takže to že oficiální Skype pro Linux existuje považuji za nevýhodu (nehledě na to, že o takovou sr*čku jako Skype stejně nestojím).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
xkucf03 avatar 11.5.2008 12:07 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
vytvoření otevřené implementace reverzním inženýrstvím protokolu (podobně jako k tomu došlo třeba u ICQ).
To by byla IMHO ztráta času. Akorát bys měl open source klienta, ale ten protokol by byl pořád stejně špatný (pod kontrolou jedné firmy, neprůhledný). Lepší by bylo to úsilí věnovat do Jabberu-Jingle nebo do softwarových SIP klientů.

Ad ICQ: kdyby se nedělalo zpětné inženýrství a nevznikly programy jako Miranda, Trilian, Gaim... tak by už dávno lidi používali Jabber, zatímco takhle jsme zabředli do stavu, kdy má každý svoji nelegální Mirandu a je relativně spokojený (resp. je natolik líný, než aby přešel na něco lepšího).
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
14.5.2008 14:12 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Souhlas s tim volanim pres jabber, to by bylo super ;-)

A ICQ - neni to tak jednoduchy prejit na jabber kdyz ho v CR skoro nikdo nepouziva, ja pouzivam transport ale rikam si jestli to neni blbost kdyz 90% kontaktu je ICQ...
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
hase avatar 11.5.2008 17:58 hase | Hendaye
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Tak to je zasa nejaka fanaticka poza...Ja uz som za par rokov Skype solidne vyuzil, usetril hromadu prachov za telefony, poslal spustu dat, filmov a fotiek...a nic sa mi nestalo! Osaobne existenciu Skype ocenujem a najma to, ze je pre Win. Linux aj Mac. A najskor to ucenuju vsetci, ktori to pouzivaju a chcu pouzivat - alebo ze by tie miliony ludi boli sami idioti?
...niesom az taky blby - niekedy ma aj osvieti...
11.5.2008 20:20 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Problém u Skypu je zavřený kód. Kdyby ho otevřeli, tak bude mnohem kvalitnější a více bez bugů, pak by se jistě nestalo, že mě po spuštění rozhovoru na slacku 10.1 (už nepoužívám) kompletně zamrzne systém.
xkucf03 avatar 11.5.2008 20:35 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Problém u Skypu je zavřený kód.
Chtělo by to ale dosáhnou otevřenosti na stejné úrovni, jako má Jabber/XMPP. Tedy nejen open source klienti, ale i protokol a servery a možnost provozovat vlastní servery... Pak se teprve kvalita pohne rapidně dopředu. Akorát mi to přijde jako znovuvynalézání kola - IMHO by stačilo obohatit Jabber o chybějící funkce (reps. konečně je pořádně rozchodit).
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
14.5.2008 10:13 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
Jenomže k tomu je potřeba nejdřív to, aby se rozšířilo IPv6. Protože otevření klienta znamená, že rázem budou existovat klienti, kteří nebudou podporovat funkci supernode (či jak se to jmenuje – prostě ten počítač, přes který jde tranzit spojení klientů, kteří jsou za NATem). Takže než by bylo možné mít dost klientů bez takové funkce (a aby se síť zároveň nerozpadla), musí být dost klientů bez NATu – tedy musí být rozšířené IPv6.
14.5.2008 14:46 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
A proto si do kalendáře na konec roku 2011 poznamenáme tlustou červenou fixou, že ISP již nedostanou od RIRů žádný další IPv4 blok, takže začne být docela těsno.
Drom avatar 15.7.2008 17:16 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype vzdala odvolání, GPL vítězí!
vcera 2 hodiny problem, ako poslat files z Kopete na Gaijm
Nj, taky netusim, kdo vymyslel takovou ptakovinu, jako posilani souboru pres IM a podobny veci.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.