Portál AbcLinuxu, 24. dubna 2024 05:21

Jak organizovat poštu

15.6.2010 06:00 | Přečteno: 2193× | Počítače | Výběrový blog | poslední úprava: 14.6.2010 18:23

U mnoha uživatelů neustále narážím na stejný problém - naprostý chaos v poště. Ve složce s příchozí poštou mají někteří lidé typicky tisíce až desetitisíce zpráv a až několik stovek nepřečtených mailů. Osobně jsem nikdy nepochopil, jak se v tom může někdo vyznat.

Pokud pomineme, že se ve schránce, která čítá desítky tisíc zpráv, obecně špatně orientuje, je velmi obtížné v takové schránce vůbec najít novou poštu. Představte si situaci, kdy vám z adresy zakaznik@bohata-firma.cz přijde poptávka na váš produkt, ale vy o tom nevíte, protože pan Zákazník má v počítači špatně nastavené datum a pošle vám v červnu poštu s dubnovým datem. Ve schránce s desítkami tisíc zpráv takovou poštu nikdy nenajdete, protože vás nenapadne hledat novou poštu mezi zprávami dva měsíce starými. Pokud vám pan Zákazník z Bohaté firmy nezavolá: "Dostali jste můj mail?", přišli jste díky chaosu ve své poště o zakázku!

V chaosu vám nenajde poštu ani čmuchací pes

Pes čmuchací

Velmi často se mi stává, že lidé s podobně chaotickou poštovní schránkou volají, že poštovní systém špatně funguje a že se jim ztracejí zprávy. Při osobní inspekci pak obvykle zjistím, že jediným kliknutím do záhlaví seznamu se zprávami se jim podařilo setřídit zprávy například podle velikosti a dnešní zprávy se tím pádem ocitly někde v půlce seznamu, kde je nenajde ani počítačový čmuchací pes. Půlhodina, kterou mohli dva lidé a jedno cvičené čmuchací zvíře věnovat užitečnější práci, je nenávratně ztracená kvůli jedinému kliknutí a kvůli chaosu v poštovní schránce.

Začněte svůj pracovní den úklidem

Používejte automatické filtry

Mnoha lidem chodí poštou různé příspěvky do konferencí, reklamní materiály, bankovní výpisy, informace o virech a další důležité, ne však zcela urgentní informace. Zařidte se tak, abyste se touto poštu zabývali, až když vy sami chcete, nikoli v momentě, kdy vám taková pošta přijde do schránky.

Výhody dobře spravované složky

       

Hodnocení: 85 %

        špatnédobré        

Obrázky

Jak organizovat poštu, obrázek 1

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Amarok avatar 15.6.2010 07:48 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jo filtry, kdyby aspon v gmailu byly dobre pouzitelne, tam jsou fakt uplne naprd :( Nedaji se tam pouzivat wildcards (*? apod). Jinak ty aliasy pod vlastni domenou jsou dobry napad, taky pouzivam, hlavne pro registrace v e-shopech a diskuznich forech apod.
GNUniverse - May the source be with you...
stativ avatar 15.6.2010 10:03 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
Pokud jde o filtrování jenom podle domény tak stačí napsat jen část za @. S tím jsem si zatím vystačil.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
Amarok avatar 15.6.2010 10:10 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
To prave v mem pripade nestaci, chodi mi obcas spam od nekoho, jehoz jmeno se objevuje v adrese e-mailu, ale domena se meni.
GNUniverse - May the source be with you...
Josef Kufner avatar 15.6.2010 08:24 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Moje zkušenosti ukázaly, že nejlepší je právě ta jedna složka, ve které jsou příchozí i odchozí maily dohromady. S tím, že pracovní a školní věci mají své velké složky.

K dlouhodobé udržitelnosti je jen potřeba nějak uklízet staré maily stranou. Thunderbird má na to čudlík "Archivovat", který vybrané maily přesune do "Archiv/rok", což je celkem praktické.

Samozřejmě, mail listy, různá upozornění od počítačů a podobné věci mají své složky. Ale třeba všechny mail listy mám pohromadě v jedné.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Petr Bravenec avatar 15.6.2010 08:30 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
Já nejsem proti velké složce, ve které je všechno. Ale měla by ta složka být oddělená od příchozí pošty. Když už má kdosi v příchozí poště pár stovek zpráv, tak prostě rezignuje na jakýkoliv úklid, protože už je to pro něj příliš zatěžující.
Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
Josef Kufner avatar 15.6.2010 14:01 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
V tom je právě ta pointa. Do té velke sloźky jde všecko a samo – příchozí i odchozí. Je na poštovním klientu, aby ti označil nové zprávy a předložil ti je k přečtení. Úklid se pak může v klidu dělat sám.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Heron avatar 15.6.2010 08:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ve schránce s desítkami tisíc zpráv takovou poštu nikdy nenajdete, protože vás nenapadne hledat novou poštu mezi zprávami dva měsíce starými.

? Který poštovní klient neumí iterovat přes nepřečtené zprávy?

Zákazník z Bohaté firmy nezavolá: "Dostali jste můj mail?", přišli jste díky chaosu ve své poště o zakázku!

Email nemusí vůbec dojít. Nikde to není zaručeno, nedá se ani ověřit (emailovým systémem), zda došel a v době spamových filtrů teprve ne. Důležité věci by se tedy neměly posílat emailem.

Heron
Petr Bravenec avatar 15.6.2010 09:26 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
Umí to asi všechny poštovní klienty. Ale umí to i ti lidi? Je v lidských silách najít poštu, pokud je nepřečtených zpráv několik stovek? Lidi obvykle projdou prvních pět (přeci to zákazník neposílal dneska, ve zprávách z minulého měsíce to nebude) a pak zvednou telefon a volají, že už zase pošta nefunguje.

No a že pošta vůbec nemusí dojít? Jo to vím. Ale jednoduchý dotaz typu "Dočetl jsem se na webu, že děláte jachty. Děláte i luxusní jachty?" není důležitý pro pana Zákazníka (když nepřijde odpověď, tak se zeptá jinde), důležitý je pro moji firmu. Když má prodejce bordel v poště, je větší pravděpodobnost, že se v něm pošta ztratí, než že nepřijde.
Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
15.6.2010 10:13 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu

Několik stovek nepřečtených zpráv? Za jak dlouho? To někdo asi poštu moc často nekontroluje...

V každém případě mně se celkem osvědčilo mít několik složek (v mém případě 4), které jednoduše nazvu Priorita 1Priorita 4 a do nich maily padají podle pravidel. Takže např. od šéfa automaticky pošta padá do Priorita 1, věci ze školy (nikdy nehoří tak, aby bylo nutné je ihned zpracovat) do Priorita 3 atd. Složky pak procházím podle priority, 1 sleduji téměč neustále, většinou ihned po příchodu mailu, 2 několikrát denně (3x popř. když je čas a nový e-mail), 3 večer když přijdu z práce a 4 podle nálady.

Petr Bravenec avatar 15.6.2010 10:41 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
Jo. Několik stovek nepřečtených zpráv: "To je nějaký spam, to nebudu číst..." Za týden už je to tak dávno, že to dotyčný už nikdy nesmaže.

Lidi, co poštu nekontrolují, mívají ve schránce pár zpráv, nepřečtené jsou všechny (prostě poštu nepotřebují). Lidi, kterým chodí pošty hodně a pracují s ní neustále, mívají kupodivu často takovýto chlívek.
Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
15.6.2010 12:40 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu

Několik stovek nepřečtených zpráv? Za jak dlouho? To někdo asi poštu moc často nekontroluje...

Stačí pár subskribcí k high traffic mailing listům a stovky zpráv se vám do mailu hrnou během relativně krátké doby. Ale na tohle jsou právě ty filtry (a složky/labely), stovky zpráv denně v inboxu nemájí co dělat.
Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
15.6.2010 18:35 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
Ale da. Dnesni servery nastesti umi dorucenky (nemyslim takovou tu blbost co vyskakuje na uzivatele, ale primo na urovni serveru).
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
15.6.2010 08:53 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Postu nejak priblizne filtruju do stitku (asi 30 filtru), zbytek tridim rucne ale stejne vetsinou vyhledavam ve vsech mailech a najdu v pohode to co potrebuju. Gmail proste vyhledavat umi.
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
Jan Drábek avatar 15.6.2010 09:19 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pár poznatků k podobně fungujícímu systému organizace:

0. Pokud nelze mít obsah všech složek na očích, pak:
1. Nemá smysl používat filtry - protože jednou zfiltrované zprávy už si nikdy nepřečtete
2. Nemá smysl používat složky - protože jednou zařazené maily doslova "sejde z očí, sejde z mysli"

Mě se tedy osvědčil nejlépe systém s gmailem - vytvořil jsem si štítky:

* Udělat
* Odpovědět
* Delegovat/delegováno
* Pozdržet

Všechny vidím (díky rozšíření více složek doručené pošty) na indexu. Přičemž moje workflow je takové:
0. Zapnu mail
1. Roztřídím rychle maily (maily, které jde udělat pod 2 minuty dělám rovnou). Maily, které nespadají ani do jednoho štítku archivuji (to jim u gmailu odebere štítek doporučená pošta a dává je to do složky Všechna pošta).
2. Dělám činnosti jednotlivých štítků podle toho jak moc spěchají
3. Po dokončení archivuji.
01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
15.6.2010 10:50 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ve hlavni slozcece mam zhruba 20000 zprav za poslednich 10 let. Mazu jen spamy a nedulezite maily. Neni zas tak problem v tom udelat poradek.
Dalibor Smolík avatar 15.6.2010 11:17 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
Já to mám taky tak, ale pokud má zákazník špatně nastavené datum, lze to přehlédnout ..
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
15.6.2010 12:48 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
Od toho se obvykle v klientech ztučňují, případně jinak označují složky s nepřečtenou zprávou… Hledání právě přišlé zprávy z roku 1960 (moje "nejstarší" zpráva v inboxu je z 31.12.1969, "nejnovější" naopak z 8.5.2013 :-D) je pak obvykle záležitost přerovnání mailů místo podle data podle stavu (přečtená/nová/zodpovězená/přeposlaná). Pravda, gmail je v tomhle směru dost nepoužitelný, páč pokud máte víc labelů tak jich větší část nevidíte a nevíte, že v nich něco je (mimochodem jeden z důvodů, proč nepoužívám googlí webmail, ale desktop klienta).
Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
15.6.2010 23:47 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
Pravda, gmail je v tomhle směru dost nepoužitelný, páč pokud máte víc labelů tak jich větší část nevidíte a nevíte, že v nich něco je (mimochodem jeden z důvodů, proč nepoužívám googlí webmail, ale desktop klienta).
Koľko je viac? Momentálne sa mi ich tam zobrazuje asi 15 a predpokladám, že ich môže byť aj výrazne viac (bez toho by bola funkcia "Vnorené menovky" nepoužiteľná).
16.6.2010 19:58 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
Nepočítám-li standardní, tak zobrazených jich tam mám 22 a dole pak mám klikátko [32 more]… A navíc, tím jak je mám pěkně povnořované (struktura, která se mi v klientu zobrazuje jako strom), tak zpravidla není čitelná ta nejpodstatnější část názvu složky…
Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
=^..^= AmigaPower® avatar 15.6.2010 11:42 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
U mnoha uživatelů neustále narážím na stejný problém - naprostý chaos v poště.
Amigapower neustál naráží na stejný problém - naprostý chaos v celém počítači. :-D
I♥DRX * www.KERNELULTRAS.org
Petr Bravenec avatar 15.6.2010 11:51 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
:-)
Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
15.6.2010 12:14 Jiri
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
a vcelem baraku, ze jo?
=^..^= AmigaPower® avatar 15.6.2010 12:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
Jen na stole odkládací ploše. :-D
kotyz avatar 15.6.2010 14:45 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
nevedel si co je chaos, ted ho v hlave mas ... :-D ;-)
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
=^..^= AmigaPower® avatar 15.6.2010 15:52 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
...co je spravedlivej svět, to asi nepoznáš, že lidi jsou svině, tos poznal v okamžik, ale vůbec nevíš, jak ti chaos v hlavě vznik, vaůůůůů, vaůůůůů :-D
lmanik avatar 15.6.2010 17:56 lmanik | skóre: 11 | Vracov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu

:-D ani po 3. kdyz jsem si to precetl, jsem z toho nechapal :-D

A komu to cpes?
kotyz avatar 15.6.2010 19:22 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
nahodou ten text je bozi, kdyz sem byl jeste mladsi tak me to hodne oslovovalo (no nektery veci este dneska, treba ze kdo dneska nekrade ten hovno ma, kdo sedi na kase jen prachy zna nebo ze sme preci vsichni v hajzlu). taky exhalace sou dost dobry a nebo mega klasika brutalita na vaclavskem namesti ...
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
kotyz avatar 15.6.2010 19:17 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
nasel sem na druhym disku nejaky stary empetrosky, tak sem si dneska poustel SPS a E!E ktery sem neslysel tak 5 let ...
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
15.6.2010 12:06 Jiri
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak? Nijak! Gmail + webmail...
16.6.2010 08:40 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Já osobně používám filtry se složkami s tím, že si sám odznačím kdy je přečtená, mám tedy pořád na očích vidět nevyřízené věci ať jsou kde jsou.

Toto APT má schopnosti svaté krávy.
=^..^= AmigaPower® avatar 16.6.2010 10:32 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
Já osobně používám filtry se složkami
Já osobně používám filtry ze zavírání (poklopu) krabičky od cigaret, pěkně si tam udělám "Z" a stočim okolo :-D
17.6.2010 10:57 satan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
a pak nemáš mít chaos v hlavě, v počítači, na stole, v životě, ve vesmíru...
20.6.2010 14:48 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To se těma aliasama je velmi dobrá věc. Používám to velmi často na gmailu ve formátu něco+uživatel@gmail.com. Škoda jen, že některé registrační formuláře mi odmítají to plusko sežrat. Podle těch aliasů se pak dobře dá zjistit, která že to služba prodala vaši adresu spammerům a následně ji vyfiltrovat.

Ve všech ostatních případech, kdy je mi jedno, zda zadávám pravé či falešné údaje, tak používám některou z domén Mailinatoru.
Jakub Lucký avatar 20.6.2010 21:34 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak organizovat poštu
Já na tohle používám emaily domain.tld@example.cz kde domain.tld je doména, kde se registruju a example.cz je doména, kde mám email (a doménový koš)
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.