Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 17:12
Nejlepší je když posíláš někam něco na reklamaci, když je pár dní před ukončením záruční doby.Já takhle reklamoval rok a 11 a půl měsíce starý foťák, kterému velmi kreativním způsobem havaroval firmware. Servis to vyřešil kompletní výměnou elektroniky, ale kdyby ta oprava byla pozáruční, stála by 70 % ceny foťáku…
1 a půl měsíce starý foťákcopak měl foťák jen 12 měsíců záruky? Snad by měl mít 24 měsíců? Já jsem mluvil o tom, když Ti třeba HDD odejde do kytek a do konce záruky je 10-20 dní. To jsem zažil a dopadlo to tak, že mi servis poslal "certified repair disk" a prodloužil záruku o dobu kdy disk byl na reklamaci. Ale stalo se mi i to, když disk od jednoho zákazníka odešel během 3 let po třetí a já sem po nich chtěl vrátit peníze. To byl teprve šrumec, ale nakonec peníze dodavatel vrátil. Musel hodně skřípět zuby.
copak měl foťák jen 12 měsíců záruky? Snad by měl mít 24 měsíců?Někdy do konce roku 2002 byla zákonná záruční doba jen 6 měsíců.
copak měl foťák jen 12 měsíců záruky? Snad by měl mít 24 měsíců?rok a 11 a půl měsíce = 12+11+0,5 = 23,5 měsíce
To jsem zažil a dopadlo to tak, že mi servis poslal "certified repair disk" a prodloužil záruku o dobu kdy disk byl na reklamaci.Mno ale to, že ti servis prodloužíl záruku o tu dobu, co bylo zařízení v servisu je dané zákonem
Nejlepší je když posíláš někam něco na reklamaci, když je pár dní před ukončením záruční doby.Jednou jsem takhle posílal video-combo (kombinaci DVD + VHS) na reklamaci v předvečer poslední dne záruční doby. Jako na potvoru se to podělalo takhle blbě. Poslal jsem raději to pomocí EMS. Necukali se, v rámci záruky zařídili výměnu laseru a větráku, za týden jsem to měl zpět opravené. Ale už nevím, který e-shop to byl (žádný z těch největších). Podobných případů jsem zažil víc - prostě životnost navržená něco přes záruční dobu byla o trochu kratší no
Co vy na to?Hlasujte příště peněženkou, mě czc nasralo už asi 3x, takže tam kupuju jen když fakt neni zbytí.
Ked sa znalec vyjadri v prospech zakaznika, tak je vyssia pravdepodobnost, ze sa tak vyjadri aj sud a budu platit jak toho znalca, tak aj ten sud. A navyse aj tu reklamaciu a dalsie naklady.Pokud už se to dostane k soudu a oni budou stále přesvědčeni o pravdě na své straně, navrhnou nové posouzení jiným znalcem. Soud na to nejspíš přistoupí, náklady půjdou k tíži neúspěšné strany. Nový posudek může mít jiný závěr než ten první, ale v praxi tomu (podle jednoho bývalého soudce) údajně moc často nebývá, protože by nový znalec musel velmi důkladně obhájit, proč se odchýlil od prvního posudku.
znalecky posudky a hnat to k soudu? z toho mi vychazi ze by to stalo vic nez nova grafika.I kdyby, tak jde o princip. Pokud takové věci nikdo nebude řešit, bude se to snadno rozrůstat.
Pro vsechny oponenty a nespokojence. Jak jinak ma prodejce poznat, ze mu vracite kartu, kterou jste koupily? Jedine podle serioveho cisla! To ze seriove cislo nekdo strhne, to je jeho problem. Pokud bylo spatne prilepene, nebo necitelne se ma resit hned na miste.Nálepka může odpadnout i za provozu, protože se karta zahřívá a nálepka tomu nemusí odolat. Jinak - jak se vyřizují reklamace u zboží, které nemá sériová čísla (a že je takového zboží hodně)? V první řadě je to celé o přístupu k zákazníkovi. Pro někoho je zákazník pán (a proto se mu odpustí i takové detaily, jako je odpadlá nálepka), pro někoho je to póvl, který je dobrý jen k tomu, aby se z něj vytáhly peníze, a když příště nepřijde, nic moc se nestane, protože blbců čeká ve frontě dost. Doporučuji proto nakupovat spíš v místních kamenných prodejnách, kde si obvykle váží každého jednotlivého zákazníka. U e-shopů s miliardovým obratem je jeden nespokojenec (pokud to skončí jen jeho odpadnutím) jen slabým bzučením u ucha.
Pokud vím, tak většina HW komponent nemá sériové číslo na nějaké nálepce, ale vyletováno / vytištěno někde na sobě.
A pak, k reklamaci stačí pouze nákupní doklad a vadné zboží, nic jiného prodejce požadovat nemůže (a už vůbec ne přítomnost nějaké nálepky). Ani původní obal není nutností, můžete jim to poslat zabalené v toaleťáku (raději nepoužitém ) a oni tu reklamaci musí přijmout.
Tak panu Brablecovi z CZC jsem uz napsal mail. Musim rict, ze me tohle opravdu prijemne zaskocilo. Jsem zvedavy jestli se to nejak vyresi.
Nicmene uz jsem behem dopoledne kontaktoval primo EVGA EU, ktera byla velmi vstricna. Rekli mi, ze s prodejci byva v tomto smeru obcas problem. Okamzite mi nabidli, ze muzu reklamaci uplatitnit primo u nich a ze neni problem vyreklamovat i kartu bez S/N, protoze oni maji vetsi moznosti toto cislo ziskat, nez jake moznosti ma obycejny prodejce.
Vzhledem k tomu, ze jsem behem dopoledne do CZC jeste volal s negativnim vysledkem, tak jsem pres stranky EVGA uz vygeneroval novou reklamaci a uz od nich cekam jen instrukce kam poslat kartu - v CZC mi rekli, ze mi kartu poslou dnes nebo zitra.
No ale pokud se bude CZC chovat rozumne, tak to urcite budu radeji resit v ramci CR a reklamaci u nich bych zrusil.
Pan Brablec z CZC uz mi odpovedel na mail a rekl, ze vse predal vedoucimu reklamaci (s tim uz jsem parkrat mluvil) a ze me budou kontaktovat. V pripade dalsich potizi s reklamaci se na nej pry mohu obratit. Kez by takovehle jednani bylo od zacatku.
To je asi pravda. Dal se v tom nema cenu stourat, pockam az se mi ozvou z CZC (dnes uz to urcite nebude) a pak teprve uvidim - hodim sem pak update.
Jinak z EVGA mi uz prisly instrukce, kam a jak kartu poslat. Takze v pripade, ze se s CZC nakonec nedomluvim, je tu porad tahle moznost.
Tak mám další nové informace ohledně stejné reklamace akorát u obchodu Alza.cz zde:http://jirikuvblog.blogspot.cz
Další nové informace o mé problémové reklamaci alza.cz. Viz zde můj blog http://jirikuvblog.blogspot.cz/
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.