Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 14:07

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
18.7.2007 19:29 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
sice se článek jmenuje deset důvodů, ale víc mě jich zatím nenapadá, doufám že mi s dalšími pěti pomůžete ;-)
Aby jich tedy bylo dohromady 11? :-)
18.7.2007 19:30 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ano, někomu těch několik stříleček stačí.
Luboš Doležel (Doli) avatar 18.7.2007 19:54 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Co furt mají všichni s těmi střílečkami? Mám tu komerčních her pro Linux, že to nestíhám pařit, a nic z toho není střílečka.
18.7.2007 20:00 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
S tím že tvůrce uvádí podporu pro linux? Bohužel žádná hra, kterou bych si chtěl zahrát, nativně pro linux není.
Luboš Doležel (Doli) avatar 18.7.2007 20:21 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Bohužel žádná hra, kterou bych si chtěl zahrát, nativně pro linux není.
Tak nezevšeobecňujte stav her pod Linuxem...
18.7.2007 20:36 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
A aky teda ten stav je? ;-)
Ja teda hry nehram, som na to uz stary ;-) (maximalne ksudoku), ale hypoteticky:
pokial niekto cital knihy o Zaklinacovi a pozrie si trailer a uplne navnadeny na hru sa opyta, co podobne si moze zahrat na linuxe, tak co mu povies?
Project Satan infects Calculon with Werecar virus
Luboš Doležel (Doli) avatar 18.7.2007 21:22 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Hry pro Windows mě nezajímají. Je to stejně hloupé, jako by nějaký uživatel Macu buzeroval windowsáka, že si nemůže zahrát komerční hry, co on má na Macu.

Nebudu se opakovat, najděte si nějaký seznam na webu...
18.7.2007 21:25 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Já jsem si takový seznam našel - http://icculus.org/lgfaq/gamelist.php. Když si vyberu jen hry s komerční licencí, tak zjistím, že střílečky v něm drsně dominují. A je tam spousta vykopávek, je dost možné, že některé z nich už dnes ani nepojedou.
18.7.2007 21:39 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Asi sa bavime o roznych veciach. uzivatel macu si moze vacsinou kupit hru podobnej kvality a hratelnosti pre windows na aku je zvyknuty.
Zrejme si zareagoval na Ignorove "nekolik". Ja zas na jeho "hry ktore chcem".
V kazdom pripade toppic su nazory win-bfu na linux a sice ich v tomto bode neschvalujem, ale uplne chapem ;-)
Project Satan infects Calculon with Werecar virus
AsciiWolf avatar 19.7.2007 11:23 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Pro Linux sice existuje dost dobrých her (mám to i v patičce) ale jeden žánr her furt na linuxu pokulhává - MMORPG

Pro linux nativně existuje jen málo MMORPG,bohužel :(

A ty co by šly portovat (WoW,atd) ,tak jejich autoři na linux kašlou...

...

Mno,beru to i s té lepší stránky - alespoň jsem přestal hrát MMORPG a jedinou hrou,kterou si na linuxu někdy zahraji je Tremulous a mám teď o moc víc času ;)

19.7.2007 16:59 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
spis bohudik :-)
AsciiWolf avatar 19.7.2007 18:36 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Hmm,a mohu vědět důvod,proč bohudík? (kromě toho,že MMORPG jsou strašné žrouty času a tak by hodně linuxáků místo programování užitečných aplikací hrálo tu svoji mmorpg) ;)
18.7.2007 21:02 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
No to jistě ne. Ale nativních her pod linux je prostě řádově méně než pro windows. Pokud to někdo odhadne slovem "žádná", zas až tak daleko od pravdy.
Luboš Doležel (Doli) avatar 18.7.2007 21:26 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Počet nativních her pro Linux se blíží k číslu 400. Nevím, kde všichni lidé berou čas na takové paření, ale ani jako student na to čas nemám. Neříkejte mi, že si mezi 400 hrami nevyberete.
18.7.2007 21:33 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
To je podle mě chybný přístup. Na to přece každý odpoví, že si nechce zahrát jednu z těch 400 her, ale řekne, že si chce zahrát svoji oblíbenou hru x. Když si vsugeruju, že existuje jenom linux, tak jo, nejspíš si vyberu, ale když přijdu do obchodu, tak pravděpodobnost, že si vyberu zrovinka tu, která pod linux je, je dost malá.
Luk avatar 18.7.2007 21:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Na to přece každý odpoví, že si nechce zahrát jednu z těch 400 her, ale řekne, že si chce zahrát svoji oblíbenou hru x.
Na to přece každý odpoví, že se nechce vozit v jednom z těch 400 japonských aut, ale že chce svoji oblíbenou škodovku ;-)
když přijdu do obchodu, tak pravděpodobnost, že si vyberu zrovinka tu, která pod linux je, je dost malá
Když přijdu do libovolného autosalonu, také je pravděpodobnost, že mi tam nabídnou Ferrari, dost malá :-D
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
18.7.2007 22:01 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Na to přece každý odpoví, že se nechce vozit v jednom z těch 400 japonských aut, ale že chce svoji oblíbenou škodovku ;-)
LOL, fakt si myslis, ze je to vystizny priklad? ;-)
Project Satan infects Calculon with Werecar virus
Luk avatar 18.7.2007 23:05 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Je to velmi výstižný příklad. Když někdo pátrá mezi japonskými auty a hledá tam "tu svoji škodovku" (myšleno podle vlastností), je to velmi podobné tomu, když někdo pátrá mezi hrami pro Linux a hledá tam "tu svoji hru", která byla napsána pro Windows. Jinak řečeno, asi jako Honda (Subaru, Mazda, Suzuki...) není a nemůže být Škoda, Linux není a nemůže být Windows. Není nikde řečeno, že vlastnosti jednoho se musí objevit i u druhého a naopak. V obou případech.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
19.7.2007 10:07 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
"velmi výstižný příklad" je porovnanie vyberu benzinovych a plynovych aut
Bohuzial
Project Satan infects Calculon with Werecar virus
19.7.2007 11:15 zelial | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
hra neni vlastnost operacniho systemu. hrac si chce zahrat "hru" ne zahrat "linuxovou hru". chce hru na kterou videl trailer, cetl recenzi, libila se mu, kdyz ji videl u kamose, nekdo mu ji doporucil. nesedne si vecer k pocitaci a nezacne listovat seznamem 400 her jedoucich pod linuxem, aby si vybral.

proste herni prumysl na linux zvysoka... jsou tu konzole a windows, za nima poskakuje mac. linux sbira drobky. howg

ps: co lidi tahne konstruovat ke vsemu analogie s auty? neni den, aby to nekdo nekde v diskuzi nevytahl.
19.7.2007 11:44 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Mne ani tak nevadi sucasny stav hier, ako skor to, ze sa o tom v komunite dost mlzi (napriklad prave tu).
Taky [obcasny] hrac ma potom pocit, ze v Linuxe nebude mat ziadny problem a potom je samozrejme sklamany :-(.
Project Satan infects Calculon with Werecar virus
Dalibor Smolík avatar 19.7.2007 12:11 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Syn má nový nb, má dual boot. Do Windows restartuje na hry, jinak jede v Linuxu. Je možné řadu her provozovat v Linuxu (např. přes Cedegu), ale to není záležitost pro laiky.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
19.7.2007 15:46 Red Dog | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
V takovém případě nevidím jediný rozumný důvod k tomu, aby lidi na linux přecházeli. Koupili si přeci notebook s licencí na widle. Mají tedy legální systém a není problém k němu přidat hromadu free softwaru, pokud tedy ten člověk nechce kupovat kancelářský balík atd. A pak může vedle práce taky pařit nejmodernější herní pecky třeba až do bezvědomí a o nějakém linuxu přitom ten člověk nemá potřebu ani uvažovat.
19.7.2007 16:04 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Treba si koupil notebook, aby na nem provozoval Linux (rad se citi bezpecne, nerad resi problemy s cervy, viry a spywarem, vic se mu libi KDE nez GUI Windows, pracuje jako programator a chce mit stejne prostredi, v jakem pobezi jeho aplikace na serveru atd...). Prodejce mu s nim vnutil i Windows (radeji nerozebirejme, zda a jak se to projevilo v cene notebooku). No a protoze mel i ta Windows, dal je na druhou cast disku jako zavadec her - predpokladam, ze legalne zakoupenych.
19.7.2007 16:36 Red Dog | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Není problém koupit notebook bez widlí, pokud člověk chce používat linux. Stále nějak postrádám rozumný důvod k tomu mít dualboot.
19.7.2007 17:00 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Je stale problem koupit konkretni model konkretniho vyrobce, ktereho si vyberu bez Windows. To ze se na trhu vyskytuje par lacinych notebooku, ktere lze koupit bez OS, vec rozhodne neresi. Ve chvili kdy chci _konkretni_ hardware, ktery se mne libi mam tento problem.
Dalibor Smolík avatar 19.7.2007 22:00 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Stále nějak postrádám rozumný důvod k tomu mít dualboot.
Například na VŠE je nutné se přihlašovat a zapisovat se na předměty pod Windows. Toto je třeba dělat několikrát za semestr a přesně v určené hodiny, aby si zajistil možnost zápisu. V takovém případě Windows potřebuje, ve zbytku času může brouzdat po netu v Linuxu, stejně tak psát dopisy, tabulky ..
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Dalibor Smolík avatar 19.7.2007 22:04 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Ještě něco - i já mám v práci na jednom stroji dualboot. Občas se objeví programy, které se mi hodí a pod Linuxem neběží(např. program se zákony) - potřebuji je jen občas a nemusí mi běžet Windows pořád. Mám na všech strojích stejný systém (Debian testing) a to zjednodušuje práci a správu systémů. Na dualbootu (s legálními Windows) nevidím nic nelogického.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
19.7.2007 22:39 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Pokud ten "program se zákony" je ASPI, tak existuji verze pro unixy ...
Dalibor Smolík avatar 20.7.2007 08:39 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Pro zájemce: Program vydává Počítčová škola Bárta viz odkaz. Je založen na databázi Firebird (vím, že tato databáze pod Linuxem funguje) verze 4.0. - avšak provedení programu to neumožňuje a autor programu s tím nemíní něco dělat. Pokud by se někomu podařilo to rozchodit, bylo by to zajímavé, program je jinak velmi užitečný. Starší verze 3.6 nebyla založena na databázi a pod wine fungovala do konce minulého roku.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
18.7.2007 22:19 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Ten můj obchod samozřejmě obsahoval všechny možné hry pro všechny platformy a nic mi tam nenabízeli, dlouho jsem se tam procházel a hledal, jaká hra by se mi tak nejvíc líbila a zprvu se nedíval na údaj o vhodném OS. Když jsem pak zjistil, že takhle to nepůjde a že musím hledat podle operačního systému, tak už jsem si nějak nemohl z hlavy vytěsnit vzpomínku na všechny ty báječné hry, které jsem si vyhlídnul předtím, a jestli jsem si tam nakonec něco vybral a koupil, tak jsem určitě po cestě domů přemýšlel nad tím, jak bych si zapařil, kdybych nebyl takový blázen a měl ta zpropadená Okna.
Luk avatar 18.7.2007 23:09 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Jestli ono to třeba nebude tím, že GNU/Linux nebyl zamýšlen jako systém pro tyto účely. Že byl zamýšlen jako svobodná verze Unixu - a o Unixech je známo, že nebyly určeny na hry. Jinými slovy, Linux prostě není herní systém. Tak, jako se Windows nehodí na server, se Linux nehodí na hry. Co na tom, že pro něj nějaké existují - pro Windows také existují serverové aplikace, ale to z nich nedělá serverový systém.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
18.7.2007 23:17 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Jenže tato diskuze je o tom, zda argument ""pro linux nejsou hry"" je validní nebo ne. Je úplně jedno, kde je příčina toho, že ty hry nejsou. Já zde hájím to, že to argument je a nesouhlasím tedy s autorem zápisku.
Luk avatar 18.7.2007 23:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Argument "pro Linux nejsou hry" validní není. Debata může být jen o tom, že určité hry pro Linux nejsou, nebo že jich je menší počet než pro Windows.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
19.7.2007 15:52 Red Dog | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Na kdejakém mobilu si dnes může člověk zahrát neporovnatelně víc her než jenom těch několik málo vykopávek které jdou pod linuxem a o kterých si myslíte že si před nimi někdo sedne na zadek. Viděl jste vůbec někdy nějakou moderní PC hru? Vždyť na widlích je už dnes dokonce ani ne tak dávno vydaný Oblivion v podstatě vykopávkou. Co teprve nějaký UT 2004 :-D
michich avatar 19.7.2007 07:08 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
o Unixech je známo, že nebyly určeny na hry.
UNIX byl určen k tomu, aby se na něm hrála hra Space Travel :-)
19.7.2007 15:56 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Konecne nekdo, kdo o tom neco vi...
Kdysi (radove 15-20 let) dokonce vysel kdesi nejaky clanek o Unixu, nadepsany "Zrozen ve znameni her" (nebo tak nejak).
Jinak si i ja myslim, ze je pro Linux her dost. Mym potrebam to staci :-). Ale chapu, ze jedinec se spotrebou 2 nove buhvikdeopatrene hry denne a milovnik spywaru (typicky domaci cesky uzivatel PC) se situaci na Linuxu spokojen nebude.
19.7.2007 08:34 Chulda | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Reknu to jinak - chtel bych valecnou strategii, nejlepe realtime. Tim nechci konkretni hru, ale konkretni zanr. Z kolika her si tak muzu vybrat?

A argumentovat, ze na to nemuzou mit cas - no, trochu ujety, ne?
19.7.2007 10:22 Petr Masopust | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Me se hodne libi warzone2100.
19.7.2007 10:36 Robo
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Okrem nativne linuxovych hier mozes pustat vela starych ale dobrych DOS hier cez DosBox. Stiahnut sa daju napr. na www.abandonia.com. Abandonware je napr. klasika Dune2, Fields of Glory, Settlers, Warcraft.
19.7.2007 15:39 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Nejlepší nativní realtime strategie pro Linux je StarCraft ve wine. Bohužel.
Quando omni flunkus moritati
18.7.2007 19:56 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Nic osobního proti Tobě, ale o takových lidech co argumentujou jako ty právě píšu ;-)
Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
18.7.2007 20:04 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Však vím, píšeš i o lidech, co mají tak nějak v podstatě pravdu, když se to nevezme doslova.
18.7.2007 23:32 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
OpenTTD a ufo2000 (až se dokopu si to přeložit) - kdeže jsou ty střílečky? ;-) Ostatní hry jsou zbytečné, snad s výjimkou Civilizace a Baldurs Gate.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
19.7.2007 01:20 hub | skóre: 26 | blog: bg
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Fallout2, to je střílečka...
Josef Kufner avatar 18.7.2007 19:49 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Troufám si říct, že jako letitej uživatel obou systémů už mohu mít tak trošku "objektivní" pohled na věc, jen ještě dodam, že doma mi windows už několik let nikde nejede, kromě PC klientů, který mam pořád reinstalovat, odvirovávat apod.
Tak mě tak napadá, co jim udělat na disku něco jako je na Thinkpadech? Prostě to rozdělit na 3 partišny. První systémová, druhá datová a třetí jako kopie systémové? Veškerá reinstalace by vypadala tak, že by se ve Slaxu udělalo dd if=/dev/hda3 of=/dev/hda1 a bylo by vystaráno. Navíc by to bylo u každého klienta jiné a přesto stejné. A pokud by se ta třetí partišna schovala, tak by to ani nemuseli rozbít... :-D
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
18.7.2007 20:11 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
myslim ze neni potreba delat partisnu, staci obraz disku umistit do souboru a vypalit pak treba na dvd (nevim kolik zabira instalace win ale snad se to na dvd vleze).
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
Josef Kufner avatar 18.7.2007 20:28 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Jo, ale pak bys musel to DVD umístit někam, kde to uživatel nezničí a neztratí. Jediné místo, které mě napadá je vnitřek zaplombovaného počítače (prostě to strčit do obálky a nalepit zevnitř do kejsu). Ale to už mu to radši strčím na partišnu, protože mě nebude trápit velikost instalace, přítomnost vypalovačky a shánění prázdného média. Dalším zpohodlněním by mohlo být umístění nějaké minimální instalace linuxu na tu partišnu s obrazem a připravení obnovovacího skriptu, takže by se to vlastně udělalo samo po zadání hesla v grubu... Akorát by pak mohl být problém přesvědčit zákazníka, že s tím bylo opravdu spousta práce :-D
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
18.7.2007 20:38 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Pokial nemas klimu, tak by videl, ze si spoteny ;-)
Project Satan infects Calculon with Werecar virus
18.7.2007 20:43 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
no, jestli jde opravdu do tuhého, tak zpocený bude spíš zákazník, že přijde o fotečky malé s pusou od borůvek a že mu za to manželka doma udělá saigon :-)

po jejich záchraně bude klečet na zemi a leštit Ti adidasky, takže si ani nevšimne, že že jsi nudou ukousal půl wersatilky :-)
Josef Kufner avatar 18.7.2007 20:44 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Jsem měl za to, že u téhle práce nezáleží na ročním období :-(
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
18.7.2007 21:50 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Tohle jsem taky zkousel (pracovni notebook) a "cerstva instalace" (rozumej: se vsemi programy a jinymi blbostmi, ktere potrebuju k praci) mi velikost obrazu prelezla pres 5G. Opravdu cerstva instalace by se na jednovrstve DVD asi vesla, otazka je, kolik casu pak clovek stravi nastvovanim veci, ktere se mezi tim zmenily.
18.7.2007 21:05 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
A proč by to někdo dělal? Pokud to teda nedělá zadarmo...
18.7.2007 20:54 kojotak
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Myslím, že takové články přispívají k tomu, že windowsáci nemají rádi linuxáře a naopak. Pokud si nějaký nováček článek přečte, tak mu to k ničemu nepomůže.
18.7.2007 21:07 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Koukni na fóra třeba na lide.cz tam je podobných příspěvků plno, já je jen sepsal a dodal k tomu komentář :-)
Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
18.7.2007 21:26 kojotak
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Takze pred forem z lide.cz se neschovam ani na abclinuxu :( Vybral sis jenom cos chtel a odpovedel taky jen na to, cos chtel :( Tak ja taky :) - hry: nativnich zrovna moc neni: ID soft, Unrealy, NWN,... ? A rychlost? Tusim, ze na Anandtechu porovnavali dooma3 ve win vs lin a... bohuzel :( - komunita: neni to muj osobni problem, ja s lidmi snad zatim docela vychazim :)) ale rada lidi co znam a co zkusila na linux prejit si na to fakt stezuje

v tom vyctu mi chybi treba, ze pro pouzivani linuxu musi byt clovek vic zapaleny a vice ochotny se porad neco ucit - ve win staci koukat a klikat, v lin uz musi minimalne vedet, jak to funguje (pokud chce vyresit nejaky problem - spustit *office umi dnes kazdy) - metoda pokus/omyl s rootem na prikazove radce neni nejstastnejsi (vlastni zkusenost)
18.7.2007 21:32 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Co ja mel moznost, tak jsem do jedny rodiny GNU/Linux hodil, konkretne edubuntu, problem s tim nemaji... Jediny co jsem ja udelal je zakladni konfigurace (abych pravdu rek, nezvladly by nainstalovat ani windows :-) ) a jedou bez problemu uz dyl jak pulroku, vzdycky kdyz se k nim dostanu, zceknu system a zatim porad OK.
Internet, textovej editor, hudba, fotky, synchronizace s mobilem, proste vsechno co potrebujou jim funguje.
Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
19.7.2007 02:00 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
resit problem se systemem na desktopu? a to jako proc? :-)
vencour avatar 18.7.2007 21:20 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Asi jsem se neměl v těch konfigurácích hrabatasi jsem se neměl v těch konfigurácích hrabat :-D

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Dalibor Smolík avatar 18.7.2007 22:20 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Ale proč ne ...já jsem měl možnost mít stroj "na zkoušku" - tam jsem testoval všechno možné, když něco kleklo, nic se nedělo :-). Tak jsem se učil pracovat s Linuxem v dobách, kdy se o nějakém *buntu ani nesnilo. Až po čase jsem nasadil první stroj naostro ...
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
18.7.2007 23:21 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
nez se zacnu hrabat v nejakem konfiguraku tak ho (skoro) vzdy zkopiruju na stejne misto s priponou .backup
BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
Dalibor Smolík avatar 19.7.2007 01:08 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Jistě, já s příponou _old :-) ale přesto jsem v počátcích nadělal dost paseky. Další problém byl s mícháním balíčků z různch repozitářů (stable, testing, sid..) a experimenty s ./configure - pak již nezbylo než reinstalovat. Chybami se člověk učí.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
19.7.2007 09:52 Robo
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak som si toho blogera vygooglil a pobavil som sa riadne :)

- i když distribuce Linuxu obvykle obsahuje vše potřebné pro práci, občas musíte něco, díky balíčkovacímu systému, neskutečně složitě instalovat. Za to se naučíte příkazy su, make a exit a textová konzole vás bude doprovázet ve snech,
- Linux dodržuje standardy stejně dokonale jako Microsoft, zkuste spustit webové stránky odladěné v IE7 třeba v Conqeroru a naopak a nebo acid test v obou,
- u Linuxu jste ochuzeni o požitek z konfigurace firewallu (v tom se fakt radši nehrabte), antiviru, antispyware a deaktivace vyskakovacích oken a Active X,
- díky tomu, že za Windows XP (nebo Vista) zaplatíte, můžete na ně svobodně nadávat, což je v případě Linuxu zřejmě zakázané v nějakém paragrafu licence GNU-GPL.
19.7.2007 11:57 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
- i když distribuce Linuxu obvykle obsahuje vše potřebné pro práci, občas musíte něco, díky balíčkovacímu systému, neskutečně složitě instalovat. Za to se naučíte příkazy su, make a exit a textová konzole vás bude doprovázet ve snech,
??? Co timhle chtel basnik rici ...??? Kdyz balickovaci system, tak rpmbuild ci neco podobneho, ne?
- Linux dodržuje standardy stejně dokonale jako Microsoft, zkuste spustit webové stránky odladěné v IE7 třeba v Conqeroru a naopak a nebo acid test v obou,
Kdyz uzivatel MS totalne zprasi stranku bez ohledu na standardy, tak se maji ostatni prizpusobit? Proc???
ACID2 test je sice hezky, ale ...
BTW: Kde sezenu nejaky program s nazvem "Conqeror"? Konqueror znam ...
- u Linuxu jste ochuzeni o požitek z konfigurace firewallu (v tom se fakt radši nehrabte), antiviru, antispyware a deaktivace vyskakovacích oken a Active X,
:-)
- díky tomu, že za Windows XP (nebo Vista) zaplatíte, můžete na ně svobodně nadávat, což je v případě Linuxu zřejmě zakázané v nějakém paragrafu licence GNU-GPL.
Huh? Proc by se nesmelo nadavat? Nadavat se klidne muze, jen je potreba pocitat s reakci bud "Tak to oprav, zdrojaky mas" nebo "A do bugzilly jsi to napsal?". A, pochopitelne, s poslanim do prislusnych mist, kdyz je odpoved v obou pripadech negativni :-D
20.7.2007 12:07 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Skoda, ze prave v Konquerore ten Acid2 funguje :)
19.7.2007 13:26 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
- díky tomu, že za Windows XP (nebo Vista) zaplatíte, můžete na ně svobodně nadávat, což je v případě Linuxu zřejmě zakázané v nějakém paragrafu licence GNU-GPL.
Půjde to protlačit do GPLv3? :-D
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
19.7.2007 15:40 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Pozdě.
Quando omni flunkus moritati
20.7.2007 13:52 juice | blog: dzusoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
další dôvod: - nechcem používať linux, pretože nemám čas každú chvíľu kompilovať jadro a ani sa nechcem učiť programovať na to, aby som dokázal nainštalovať nejakú aplikáciu, to vo windowse mi stačí kliknúť na setup.exe a všetko sa nainštaluje samo

tak toto som videl na fórach aspoň tisíckrát :-)
Luk avatar 20.7.2007 15:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: 10 důvodů proč nepoužívat linux
pretože nemám čas každú chvíľu kompilovať jadro
:-D:-D:-D

Tohle je jak mor. Bohužel je to i tím, jak někteří ortodoxní linuxáci pořád zdůrazňují, že umět kompilovat jádro je základní věc.
ani sa nechcem učiť programovať na to, aby som dokázal nainštalovať nejakú aplikáciu, to vo windowse mi stačí kliknúť na setup.exe a všetko sa nainštaluje samo
Pro BFU jsem napsal tohle. Ve Windows sice opravdu stačí kliknout na setup.exe (a pak se proklikávat přes další dialogy, většinou zbytečné), ale když vyjde aktualizace, je potřeba to udělat znova. Pro 50 nainstalovaných aplikací padesátkrát. BFU to většinou řeší tak, že neaktualizují a mají systém jak cedník.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.