Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 05:39
no, ja se vsadim, ze na zaklade toho posledniho odstavce bude zase rec jen o cestine ....
"A těžko použiji někde v budoucnu ty jejich praktiky z toho psaní což je být narovnaný, nemít ruce opřené na klávesnici ...."
....dokud tě nezačnou bolet záda a zápěstí
Hmm, tak nevim - nejsi ty nahodou nekde na prumyslovce? Nejsem asi zas az o tolik starsi (cti: jsou tu vetsi "dedkove"), ale muzes mi verit, ze tenhle nazor jsem slysel v zivote mockrat. Dalo by se to rozebirat z mnoha stranek, ale zkusim se chytit toho, co jsi tu ted nadhodil - programovani.
Opravdu si myslis, ze dobry programator (abych specializoval - rekneme v Jave) se pozna podle toho, ze cely zivot nedelal nic jineho nez programoval v Jave? Nechci urazit nikoho tady na foru, ale takovemu cloveku ja (a myslim ze nejsem sam) rikam "code monkey". Programovani neni zdaleka jenom o specializaci, ale docela dost i o rozhledu. Cokoliv znas mimo svou specializaci se Ti muze (a dost casto i bude) hodit. Od te tvoji proklinane elektroniky (sakra, dodnes si nadavam ze jsem se tomu sam vic nevenoval - obcas se hodi aspon zhruba znat principy zeleza na ktere vyvijis) pres matematiku (algoritmy, formalni jazyky, grafy, algebra, ...) az klidne po psychologii (na gymplu se to bralo jako ZSV, u Tebe predpokladam neco jako obcanka) .
Jako programator se mozna obejdes bez zakladu ekonomie (pokud zrovna nebudes delat neco pro financni sektor - jsi si jisty ze nebudes?), prava, nebo filozofie (rika Ti neco jmeno Noam Chomsky?) , ale muzes si byt sakra jisty, ze pokud nebudes zit nekde v izolaci, tak se Ti tyhle veci hodit BUDOU.
A nez zas nekdo zacne nadavat na zbytecnost Cestiny na skolach, necht si prosim precte Tvuj zapisek (sakra, vedet kdo je Tvuj cestinar, tak mu to hned preposlu). I jako programator budes psat dokumentaci a ver mi, ze nekdy pri jejim cteni sve drahe kolegy dost proklinam pri premysleni nad smyslem jejich [s/z], nebo [i/y].
PS nez me nekdo sprdne za hacky/carky - jo, vim ze bych to mel delat. Nedelam - a mam pro to i duvod (nebo mozna vymluvu? ;o). O tom ale tenhle zapisek neni...
+1
Máš na mysli stahování čtenářských deníků z netu, případně (u šťastnějších jedinců) recyklaci deníků starších sourozenců? Naprosto absurdní koncept. Od té doby, co jsem konečně vypadl ze střední (cca rok) jsem přečetl víc knížek než za celou střední školu. Proč? Protože mě k tomu nenutí žádný praštěný češtinář a čtu to co chci ...Presne - dnes je klasicka povina skolni cetba spise kontraproduktini - nejen, ze diky moznosti stazeni onech deniku (za nas se nanejvys opisovaly
Tak to máš mimořádné štěstí -- já jsem za posledních 6 let nepřečetl de facto nic. Ještě ostřeji bych řekl, že gympl je čas, kdy člověk má číst spousta knížek -- teď už na to opravdu nemám čas. (Nějak si neumím po celodením čtení odpočnout čtením -- moje oči to prostě nedávájí. Už takhle ke konci "pracovní doby" občas vidím místo textu jenom šedé fleky.) Dodnes je mi líto, že jsem na gymplu nepřečetl například celého Dostojevského.
Předtím jsem k tomu měl vyloženě vypěstovaný odpor - vážně si někdo na MŠMT myslel, že budu číst takové výplody jako třeba Máj? Hmm, to jo![]()
Jistě, systém výuky češtiny má velké mouchy, ale na druhou stranu tě to donutí přečíst si něco, co bys normálně ani nezkusil. (Pozn. Pokud se čte poezie stejně jako próza tak to nemůže dopadnout dobře.) Co se týče přínosu, tak to máš stejné jako se seminárkama. Kdo to odněkud obšlehne tomu to nic nedá, ale tomu kdo se s tím dělá, to něco dát může -- minimálně zručnost v metodice psaní.
Co se týče výuky češtiny tak je blbý, že ti co to učí to fakticky neumí -- AFAIK mají vystudovanou jenom českou literaturu a tu světovou lepí jak se dá. Z toho také možná pramení to, že na Božku je vyhrazeno cca 8 hodin + polovina povinné četby a Dostojevský se prosviští za 5 minut i s referátem. To mě popravdě řečeno točilo asi nejvíc -- učení brutálních slintů typu "Turbína" a "Pantáta Bez oušek" jsem fakt nenáviděl (a taky jsem to nikdy neuměl).
Proč se učí literutura nám pěkně vysvětlili na gymnáziu, protože ji na některých vyskokých školách požadují, jenom proto ji učí, ale dokud ji budou na školách učit tak budou existovat vysoké školy kde se vyžaduje k přijímačkám. A proto ji ani kdyby ten učitel češtiny chtěl nemůže udělat zajímavější a musíme se učit skoro stejné autory jako před 100 lety.
Dik za odkaz, ale stojim pred dilematem - psat bez diakritiky s tim, ze si to laskavy ctenar domysli, nebo to prohnat automatem, ktery mi obcas tu diakritiku rozhaze bez ohledu na kontext? Abych dal priklad - pri psani tehle odpovedi napoprve jsem to chtel prohnat tim automatem a hned po podekovani jsem se zeptal "Jak moc je to spolehlive?". Odpoved z automatu znela "Jak moc je to spolehlivě?". Asi uznas sam, ze to me docela "spolehlivě" odradilo...
+1 Palec nahoru
Všeobecný přehled na všech úrovních i literatura, chemie, fyzika je prostě potřeba, nikdy nevíte kdy se to může hodit, kdy se vás bude snažit někdo obelhat...
Literatury si vážím (existují ale i autoři, kterých si opravdu nevážím, protože se do osnov dostali jen díky své šílenost a ne díky tomu co napsali) protože nejsem kulturní barbar, o věci se zajímám a mám na ně nějaký názor, který by díky všeobecnému rozhledu v co nejšírším záběru neměl být takový jako tady reprezentuje "obyčejný Čech" (viz tv noha)...
+1
Kde v budoucnu využiji při svém zaměstnání takovou elektroniku (doteď mě nezajímají el. obvody či tranzistory) asi nikde.A jaké přesně to bude, to budoucí zaměstnání? Programátor? To je dost obecné. Myslíš že budeš celý život psát kód? Od devatenácti do důchodu? Co když ti to ve třiceti poleze krkem? Jistě, něco nového se naučíš, ale už to tak dobře nepůjde, pokud budeš začínat od nuly. Obecně vzato, programování je vždy jen podpora něčeho - nějakého jiného oboru. Samotným programováním se nic reálného nevyrobí, nic nevypěstuje, nic nevydělá. Jako programátor se tedy pravděpodobně budeš částečně pohybovat v úplně jiných oborech a veškteré znalosti (byť jen základní a hrubé) jsou velké plus. Samozřejmě, existují oblasti které slouží jako podpora jiného programování (operační systémy, kompilátory apod.), ale je to poměrně malá část a není moudré si malovat budoucí kariéru omezenou jen na tento obor. Navíc třeba tvorba OS většinou vyžaduje mít alespoň přehled o elektronice.
Tak, tak ... Crtl-C, Ctrl-V a kdo je vic...
Jenom ta češťyna kdyby tak nebolela, že ano, Zdeňku...
Díky tomu, že chodím na gymnázium všeobecného zaměření a občas v hodinách i dávám pozor, jsem schopen se trošku dorozumět německy,
Díky tomu, že jsem se chtěl naučit jazyk, jsem se z knih/poslechu řeči na internetu naučil angličtinu a to ve výrazně vyšší kvalitě než spolužáci ve škole. A to nejsem žádný talent na jazyky. K němčině ve mě škola vzbudila už od 3. třídy odpor a jsem docela spokojený, že už si téměř nic nepamatuju (raději s němcem anglicky, člověk pak není tolik za debila).
potkal jsem spoustu zajímavých knížek,
Knížek, které pro mě byly zajímavé jsem (zvlášť v cizím jazyce) přečetl dost. Naštěstí jsme neměli na střední povinnou četbu, protože na to, co dobrovolníkům bylo navrhováno, jsem neměl žaludek. Nemusím číst to, o čem se učí ve škole a co je IN, abych mohl být knihou obohacen.
dozvěděl jsem se leccos zajímavého například o organické chemii (co jsou to vlastně plasty, jak se vyrábí léky,...) nebo psychologii (třeba definice "normálního člověka")
Tady vydím obrovskou výhodu dokumenů v TV. Ze školy mám problém si cokoliv zapamatovat, z dokumentu nebo pěkné encyklopedie nebo zajímavého článku si pamatuji výrazně víc a mohu s čistým svědomím říct, že tu škola prohrává na celé čáře.
Na práci jsem se připravoval už někdy od konce základky, kdy jsem začal programovat. Strávil jsem neskutečně mnoho hodin programováním (což je tady na abclinuxu asi postup spousty lidí) a realizací projektů v nejrůznějších oblastech se dostal na naprosto dostačující úroveň pro to, abych pak bez problémů zaměstnání našel (škola mě nebaví a neviděl jsem žádný skutečný důvod, proč v ní pokračovat, takže jsem šel rovnou po střední do práce).
Jak jsem psal, vždycky se najde něco, co škola dala, ale málokdy to stojí za ten čas, co tomu člověk každý den musí dát (i když formou spánku v zadních lavicích))). Zároveň je mi jasné, že je to věcí povahy. Jsou lidé, kteří prostě nejsou "ten typ" aby doma seděli a něčemu se věnovali. Nebo z nějakého jiného důvodu - škola může být pro některé lidi jediným/jedním z mála zdrojů rozvoje.
Díky tomu, že jsem se chtěl naučit jazyk, jsem se z knih/poslechu řeči na internetu naučil angličtinu a to ve výrazně vyšší kvalitě než spolužáci ve škole. A to nejsem žádný talent na jazyky. K němčině ve mě škola vzbudila už od 3. třídy odpor a jsem docela spokojený, že už si téměř nic nepamatuju (raději s němcem anglicky, člověk pak není tolik za debila).
Díky škole a skvělému kantorovi se dokáži jakž takž domluvit (po necelých čtyřech letech výuky školním tempem). Nebýt školy, němčinu bych vůbec nepotkal.
Tady vydím obrovskou výhodu dokumenů v TV. Ze školy mám problém si cokoliv zapamatovat, z dokumentu nebo pěkné encyklopedie nebo zajímavého článku si pamatuji výrazně víc a mohu s čistým svědomím říct, že tu škola prohrává na celé čáře.
Nevím, nemám čas se pořád dívat na televizi a na Wikipedii bych bez školy na hesla typu "lipidy" také nezabrousil.
Jak jsem psal, vždycky se najde něco, co škola dala, ale málokdy to stojí za ten čas, co tomu člověk každý den musí dát (i když formou spánku v zadních lavicích))). Zároveň je mi jasné, že je to věcí povahy. Jsou lidé, kteří prostě nejsou "ten typ" aby doma seděli a něčemu se věnovali. Nebo z nějakého jiného důvodu - škola může být pro některé lidi jediným/jedním z mála zdrojů rozvoje.
S tím se dá v zásadě souhlasit.
Nevím, nemám čas se pořád dívat na televizi a na Wikipedii bych bez školy na hesla typu "lipidy" také nezabrousil.
Kdybyste netrávil 8 hodin denně ve škole, měl byste času na efektivní vzdělávání habaděj;) A zabrousil byste třeba na něco jiného, třeba něco užitečnějšího, než jsou lipidy, o čem se ve škole nedozvíte.
Efektivní samovzdělávání je velmi náročné a jen málokdo ho zvládne - a i to jen pokud je motivován. Navíc základní problém zůstává: jak zjistit, čemu se mám věnovat? Nejdřív musím mít právě ten všeobecný rozhled, protoža pak vím co ještě neznám.Nevím, nemám čas se pořád dívat na televizi a na Wikipedii bych bez školy na hesla typu "lipidy" také nezabrousil.Kdybyste netrávil 8 hodin denně ve škole, měl byste času na efektivní vzdělávání habaděj;) A zabrousil byste třeba na něco jiného, třeba něco užitečnějšího, než jsou lipidy, o čem se ve škole nedozvíte.
Efektivní samovzdělávání je velmi náročné a jen málokdo ho zvládne - a i to jen pokud je motivován.
Efektivní samovzdělávání podle mě vůbec není náročné, pokud má člověk motivaci. Pokud ji nemá, nemá se vzdělávat a má jít dělat něco užitečného. Pokud ji nemá, tak stejně pravděpodobně brzo zapomene to, co do něj kdo hustil.
Navíc základní problém zůstává: jak zjistit, čemu se mám věnovat? Nejdřív musím mít právě ten všeobecný rozhled, protoža pak vím co ještě neznám.
To, myslím, vůbec není žádný problém. Stačí vědět, kam chci, aby můj život (třeba profesní) směřoval. A pokud nejsem úplně mentálně pozadu, pak mi i dojde, co přibližně potřebuji ve svém životě znát, co můžu/nemusím znát a obohatí mě to a co už je zbytečné znát. Podle toho se věnuji oblastem, které jsou pro mě zajímavé místo toho, abych se 95% času věnoval věcem, které se reálně v životě hodí 5% populace.
Nemužete přeci tvrdit, že nebudu vědět co neznám, když se o tom nedozvím ve škole. Nežiji v izolovaném světě a mimo školu se obvykle dozvím o tom, co neznám, daleko víc.
Jiná situace je, když nevím, kam chci, aby můj život směřoval. To neznám, nedokážu posoudit a myslím, že je to hlavně problém doby/výchovy.
Uz za totace se vedelo, ze clovek v prumeru trikrat za zivot zmeni profesi.
Co z toho vyplyva si laskavy ctenar vyvodi sam.
To, myslím, vůbec není žádný problém. Stačí vědět, kam chci, aby můj život (třeba profesní) směřoval. A pokud nejsem úplně mentálně pozadu, pak mi i dojde, co přibližně potřebuji ve svém životě znát, co můžu/nemusím znát a obohatí mě to a co už je zbytečné znát. Podle toho se věnuji oblastem, které jsou pro mě zajímavé místo toho, abych se 95% času věnoval věcem, které se reálně v životě hodí 5% populace.
To ale znamená, že víš od věku malého prďoly, co budeš dělat za práci. Jenže to se u spousty lidí mění. Třeba mě by v patnácti nenapadlo, že bych mohl programovat. Kdybych se měl tehdy rozhodovat, skončil bych jako historik někde v archivu. Vůbec by mě ani nenapadlo, že bych mohl mít něco s vývojem OSS. A ty vědomosti se nehodí jen 5% populace (ostatně asi 80% jsou blbci, opravdoví blbci, jen ten zbytek má rozum) --- co třeba vytápění sklepa v zimě umístěním kýblu se zamrzlou vodou? To je středoškolská fyzika. Rozhodně velice užitečná. Nebo znalost různých ustálených slovních spojení? Třeba Pyrrhovo vítězství nebo danajský dar se běžně používají a pokud nevíš, kterak dopadl Pyrrha při tažení na Řím nebo jak byla dobyta Trója, těžko to můžeš vědět.
... Pyrrhovo vítězství nebo danajský dar se běžně používají a pokud nevíš, kterak dopadl Pyrrha při tažení na Řím nebo jak byla dobyta Trója, těžko to můžeš vědět.Davide, treba to fakt vedet nepotrebuje, treba mu opravdu staci delat stejnou, nudnou a stereotypni praci od 17 do 65 let, v horsim pripade nekde sedet za pokladnou v Kauflandu, v lepsim delat neco stejne nudneho ve statnim urade ci klepat bez premysleni recyklovany kod v PHP od 7-4 kazdy den, skrtat roky do duchodu a nadavat na bohate. Treba nema chut ani potrebu se ucit, treba neni zvedavy a nadany. Proc ho do toho nutit? Proc na nej plytvat vzdelanim o ktere nestoji? A je-li to jeho pripad, je myslim opravdu zbytecne ho/ji neco takoveho ucit, prostredky by mely byt presmerovany na vyuku tech talentovanych, zvydavych, schopnych, tech co maji dobry track rekord, odmenit jejich nadani a uspechy, dat jim sanci se rozvinout aby pak z jejich objevu, z jima zaplacenych dani, z jejich podnikatelskych uspechu mohl tezit i on, treba tim ze ho zamestnaji, nebo tim, ze mu bude z jejich odvodu placen duchod a nemocenska. Je to to same jako rozdelovani grantu ve vede. Mas omezeny balik penez, at uz od statu, agentury, sponzora ci prumyslu, a je treba rozhodnout, zda je das tymum, ktere jsou PROKAZATELNE uspesne, tem co publikuji, maji patenty a pritahuji treba i odborniky ze zahranici, ci zda se rozhodnes pro pristup "rovnost predevsim" a budes podporovat podle politickeho klice, ze kazdy, kdo ma diru do prdele dostane 50.000 za ktere koupi 2 zidle a PC, ze trosku dostane kazdy matlak na regionalni univerzite, kazdy, prestoze nic nevyzkoumal a nejspis ani nevyzkouma, prestoze jeho track record za posledni 3 roky ukazuje ze nepublikoval ani prd, ze od nej utikaji studenti a ze se jak cert krize boji nejakych meritelnych a exaktnich vystupu, ktere by ukazaly jak je na tom zle, a zastituje se tim, ze je natolik specificky, ze vlastne jeho prace vubec nejde merit a hlavne, ze nejde pomerovat s ostatnima kteri jsou v jeho oboru lepsi. Bude to vzdy rozhodovani o tom, zda odmenis uspech ci neuspech.
Pokud někdo netuší, k čemu je vzdělání dobré, a ani to vědět nechce, tak to asi nebude nic pro něj, měl by toho ve vlastním zájmu nechat, přestat ztrácet čas a vrhnout se na kariéru.S zivotopisem: vzdelani: zakladni, to bude urcite skvele!
Co se týče náročnosti: Jedna přednáška alespoň průměrné úrovně (důležitá podmínka, uznávám) je lepší než týden samostudia. A ten zbytek... To jako opravdu má mít každý od čtrnácti let naprosto jasno o tom co bude v životě dělat a že na tom musí tvrdě makat? Kolik takových lidí je? Procento? Dvě?Efektivní samovzdělávání je velmi náročné a jen málokdo ho zvládne - a i to jen pokud je motivován.Efektivní samovzdělávání podle mě vůbec není náročné, pokud má člověk motivaci. Pokud ji nemá, nemá se vzdělávat a má jít dělat něco užitečného. Pokud ji nemá, tak stejně pravděpodobně brzo zapomene to, co do něj kdo hustil.
Kritéria:
Ale samozřejmě také trošku záleží na očekáváních, protože podle tohoto bych byl skoro normální.
# vytyčení životního cíleTo by mě zajímalo kolik lidí z celkové světové populace má vytyčen životní cíl
schopnost správného hodnocení sebe a druhých
Jak napriklad volba podle preddvolebnich slibu nebo programu ...
pocit identity
Pokud si dobre vzpominam (preci jen jsem mel biologii pred xx lety) ziskava dite pocit identity (ja - ne ja) nekdy kolem 2 mesicu
schopnost seberealizace a autonomie
Ma cca 1-5% populace - neni to jako podminka normalnosti trochu ...
snášenlivost
A to jako koho ci ceho? Vuci mnoha vecem jsem tolerantni, jine odmitam akceptovat i jen v naznaku.
nezávislost na vnějších vlivech
Ty chodis v zime venku nahaty? Pokud ne, dovolil bych si pochybovat o tve nezavislosti na vnejsich vlivech
tolerance a odolnost vůči stresu
To funguje jen do vycerpani rezerv. Potom prichazeji takove zajimave prihody mozkove, zaludecni vredy, neurozy, ...
sociální adaptace
Hezky vyraz. Jen ponekud bez obsahu, kdyz neni urceno, do jakeho prostredi ma byt adaptace provadena. A zda neni lepsi pokusit se ono prostredi zmenit.
vytyčení životního cíle
Kdo ho ma? Ukaz mi ho, chtel bych ho poznat!
No, bylo by fajn mít předměty rozdělené do několika úrovní a stanovit určitý počet předmětů vyšších úrovní, které musí člověk vystudovat, ale aby si už sám zvolil, zda se bude do detailů zabývat chemií, matematikou nebo historií.
Semináře? Maturita z dotyčných předmětů?
Místo a způsob usazení je možná to nejdůležitější z toho. No to by si ale člověk musel všude s sebou vozit své křeslo, klávesnici a stůl...
To je dost individuální. Třeba já rád klečím, ruce mám maximálně položené (od loktů po špičky prstů) atd.
Btw možnost si dělat inviduální poznámky nebo snad dokonce používat v hodině notebook (kde bych si poznámky dělal tisickrát efektivněji, po sobě nic nepřečtu a na pc píšu všemi deseti, zápisky, pokud už je potřebuju, si většinou pujčuju od spolužáků, mé sešity jsou torzem, který mám jen kvůli tomu abych měl co ukázat učitelům) je pro mně pouhým nepředstavitelným snem . U nás ve škole se zápisy diktují a kdo je nemá, má dost velký problém projít, protože přece sešit je tvým výstupním dílem, který se hodnotí (největší <>, co jsem kdy slyšel).
Jediné předměty, které jsou mi opravdu přínosem, e matematika a databázové systémy, SQL znám, ale přece jen přičichnout k oracle či ERD modelování se hodí. Pak nezatracuju fyziku, chemii, češtinu, EPO (teď momentálně ASM a 8051 mikroprocesor), protože smysl obecného rozhledu chápu. Ale i když je zajímavá náplň, stále to může znechutit kantor. Ale předměty jako měření (a protokoly do nich) a podobné bych s radostí poslal do pekel.
Ale předměty jako měření (a protokoly do nich) a podobné bych s radostí poslal do pekel.
Jasne, kdyz se ma neco udelat ... a dokonce je presne urceno, co to ma byt a jak ma vypadat vystup ...
V roku 1995 jsem nastoupil na elektroprůmyslovku, protože jsem chtěl proniknout do počítačové a elektrotechnické oblasti. Obojí mě bavilo. Druhák, třeťák a čtvrťák jsem proseděl u Pascalu a myslel jsem si, že ze mě bude programátor. (I když klasická elektrotechnika mě pořád bavila). Po maturitě jsem nějak ztratil životní jistotu, kterou bylo chození do školy a z této nejistoty po maturitě jsem šel na VŠ i když jsem si říkal, že mě hned po prvním semestru vyhodí. Spolužáci kteří přišli z gymplů tak excelovali ve fyzice a matematice, já vynikal akorát v rychlosti, jak jsem dokázal zapojit voltmetry a ampérmetry ve fyzikálním praktiku, jinak jsem nebyl výrazný student. Pořád jsem si mylsel, že budu programátorem. Táta říkal, že když se něco začne, má se to dokončit. VŠ pro mě byla obtížná, jeden předmět jsem opakoval, vetšinu věcí jsem měl po trojkách. Na konci třeťáku jsme se rozdělovali do oborů a já už věděl, že na IT obor nechci. Za ty dva roky jsem trošku nahlédnul pod pokličku tohoto oboru. Chtěl jsem programování, ale ve spojitosti s HW. Pak přišly státnice a já vyrazil do světa jako absolvent kybernetického a automatizačního oboru. Pořád jsem si myslel, že budu programovat mikroprocesory a oživovat tak nějaký HW. Pak přišla po prázdninách roku 2004 možnost pracovat u jedné firmy, ale ve strojním oboru. (Asi na ně zapůsobil diplom ze školní zkoušky z Autocadu [ó jak zbytečný předmět]). Dál na ně zapůsobila němčina (jak já ji považoval za zbytečnou). Také jsem se asi na rok ocitnul pracovně v německu. Je to zajímavý pocit, když skončíte 800 km daleko v cizí zemi a v základu se domluvíte. Tehdy bych svým učitelům němčiny ruce líbal, protože až tehdy jsem pochopil...Teď mě živí němčina a znalost 3D konstrukčních programů. Pascal, Assembler i C jsem za tu dobu pozapomněl, i když kdo ví. Takže člověk míní, ale život mění. Všechno, co se můžeš naučit, všechny obalsti, které neznáš prozkoumávej, svůj mozek stejně využívás na 5%, ten hned tak nezaplníš.
Teď ta literatura. Student jako ty potřebuje odpovídající motivaci. Je to jednoduché. To že něco znáš z literatury zatraceně dobře využiješ, až budeš potřebovat nějaké slečně napsat pár řádek. To se jen pak zahledíš z okna a docela lehce poskládáš pomocí klávesnice dohromady slova a věty, které budou hezké a udělají jí radost
Přeji ti do tvého žiota, aby se ti splnila tvá přání, máš život před sebou a jen na tobě záleží, jaký si ho uděláš. Jsou před tebou obrovské možnosti a velké výzvy. Myslím, že máš velkou šanci na kvalitně a užitečně prožitý život. Záleží jen na tobě, jak budeš připravený.
mrw
Není to zápisek z linuxového světa, ani ze světa počítačů je to bohužel ze školy.
Jednou budeš rád vzpomínat.
Poslední dobou jsem ze školy šíleně unaven a čím to asi bude?
Člověk neni fyzicky stavěnej aby X hodin seděl a skoro nic nedělal.
Že by nás učili zbytečné učivo? Já říkám ano.
Jak se to pozná ? Vybral jsi správnou školu ? Lze to poznat ?
Jakožto bych chtěl být budoucí programátor snad se mi to i splní, tak nevím proč se učíme takovou Digitální techniku či občanskou nauku, nebo dokonce ekologii je to zbytečný?
Co ty víš co se stane ? Ekologie je hold ta nová doba, nutěj to každýmu. Občanka může bejt i zábavná, bohužel většina učitelů to bere špatně.
Máme ho v rozvrhu vybarvený šedou barvou což jsou předměty dobrovolné, ale podle učitele je to povinné.
Povině volitelné ;), ale neni jinej výběr. Za psaní deseti bych byl bejt tebou vděčnej, já se k tomu dokopám dva roky a ještě jsem se k tomu nedostal, je to docela užitečný, já píšu jak prase .
A těžko použiji někde v budoucnu ty jejich praktiky z toho psaní což je být narovnaný, nemít ruce opřené na klávesnici ....
Až se dotoho vžiješ nebudeš muset bejt narovnanej, se začátku ti to trochu pomůže.
Půlka předmětů je tam jen proto, že to schválilo nějaký ministerstvo a považuje to za povinnost.
A to je ta naše svoboda, nic nejde podle přání.
Přestože tě to teď se*e jednoho dne třeba jeden z vaší třídy tu občanku použije, jinej zas Digitální techniku, je možný, že i tobě se hodí, má programování zas tak velkou budoucnost ?. Když tě to nebaví, kdo tě nutí se to učit ? Občas se naučíš něco co použiješ úplně jinde, ale je toho málo, pokud nechceš nemusíš, jak si sám napsal sešit jsi za půl roku neotevřel, tak proč si to psát a dávat o hodině pozor ? Je takovej problém otevřít si knížku o něčem co tě baví ?
Jsou lidi co jsou na tom hůř, třeba všeobecnej gympl :( - mam fůru předmětů, z toho mě žádnej nebaví, ani IVT(kompy), celou dobu C# na novejch kompech(2GB ramky asi 2.5 GHz core 2 dua od intelu ) se zastarýma XPéčkama(tahle sestava by už nádherně unesla Visty). Učitel zaujatej proti M$ a jeho technologiim(Vistě) - opravdu zajímavý poslouchat tyjeho hemzy, že se za pár let bude v C# dělat všechno. Divný, že se nikdy nezmínil o Linuxu, Solarisu, BSDčku, MACu, OS/2 a jinejch systémech ? Proč se místo C# nemůžeme učit Python, kterej má budoucnost jak na webovejch technologiích, jako interpretovanej jazyk a navíc lze zkompilovat pomocí speciálních nástrojů(asi převod do C++ a pak zkompilovat, co jsem pochopil) do binárek výkonnějších než C#(subjektivně mi přijde obyčejná grafická aplikace nenažranější než interpretovaný aplikace v pythonu). Navíc nechci být programátor, půl hodiny hledat velkou chybu v malym detailu ničící celej program, celý takový monotóní :) a kdybych chtěl naučim se něco lehčího s čim jdou dělat větší věci(c++, ale nevěřim v budoucnost programů tak jak je známe dnes, budoucnost je na webu :).A to je výpočetka předmět, kterej je na tom poměrně dobře, je to mnoho dalších úplně nezajímavejch(jak já nenávidim jazyky hehe), ale nestěžuju si - všeobecnej gympl je o rozhledu, stejně jako většina škol, kdybych chtěl určitej obor udělam si kurz a nechodim na školu(o dost bych přišel).
Jinak docela pěknej zápisek, den ode dne lepší, příště to bude o Linuxu a zajímavý, jak to tak vidim.
Jsou lidi co jsou na tom hůř, třeba všeobecnej gympl :( - mam fůru předmětů, z toho mě žádnej nebaví, ani IVT(kompy), celou dobu C# na novejch kompech(2GB ramky asi 2.5 GHz core 2 dua od intelu ) se zastarýma XPéčkama(tahle sestava by už nádherně unesla Visty). Učitel zaujatej proti M$ a jeho technologiim(Vistě) - opravdu zajímavý poslouchat tyjeho hemzy, že se za pár let bude v C# dělat všechno. Divný, že se nikdy nezmínil o Linuxu, Solarisu, BSDčku, MACu, OS/2 a jinejch systémech ? Proč se místo C# nemůžeme učit Python, kterej má budoucnost jak na webovejch technologiích, jako interpretovanej jazyk a navíc lze zkompilovat pomocí speciálních nástrojů(asi převod do C++ a pak zkompilovat, co jsem pochopil) do binárek výkonnějších než C#(subjektivně mi přijde obyčejná grafická aplikace nenažranější než interpretovaný aplikace v pythonu). Navíc nechci být programátor, půl hodiny hledat velkou chybu v malym detailu ničící celej program, celý takový monotóní :) a kdybych chtěl naučim se něco lehčího s čim jdou dělat větší věci(c++, ale nevěřim v budoucnost programů tak jak je známe dnes, budoucnost je na webu :).A to je výpočetka předmět, kterej je na tom poměrně dobře, je to mnoho dalších úplně nezajímavejch(jak já nenávidim jazyky hehe), ale nestěžuju si - všeobecnej gympl je o rozhledu, stejně jako většina škol, kdybych chtěl určitej obor udělam si kurz a nechodim na školu(o dost bych přišel).
Moje řeč. Copak je to za školu?
Věřím v internetovou anonymitu ;)
Těžko můžeš posoudit jestli jsou ty předměty opravdu zbytečné. Až život ukáže.
Chodil jsem na průmyslovku a sem tam jsem nadával na některé předměty úplně stejně. Ve čtvťáku jsme měli ekonomiku 4x týdně. Brali jsme to letem světem, projeli založení firem, výpočet daní, odpisů majetku, neviditelnou ruku trhu a pod. Nechápal jsem na co mi to bude, studoval jsem přece elektroniku se zaměřením na komunikace.
No a po škole jsem skončil jako vývojář v jedné firmě co vyvíjí účetnictví. Najednou se mi mé velmi hrubé znalosti z ekonomiky a ekonomie velice hodily. A jak já na to nadával. Škoda, že mě ve škole nenaučili psát všemi deseti. Jak by se mi to teď hodilo. Stejně tak správné držení rukou při psaní na počítači (ušetřilo by mi to 14 dni s rukou v sádře kvůli zánětu šlach a s tím spojené "radosti"). Prostě je lepší to nějak překousnout, snažit se najít v tom něco zajímavého. Pokud se ve škole nic zajímavého nedozvíš, máš Internet. Můžeš si zajímavosti najít tam.
Na školu velice rád vzpomínám, dala mi hodně.
Petr
Těžko můžeš posoudit jestli jsou ty předměty opravdu zbytečné. Až život ukáže.z puvodniho zapisku:
V Digitální technice si píšeme zápisky ani nevím o čem a kreslíme milion obrázků obvodů...IMHO toto zvysi kvalitu jeho zivota aspon tisickrat, skoda ze si to neuvedomuje, holt cas mu ukaze vid
Přesně tak, až čas mu ukáže.
Když neví, o čem ty zápisky jsou, je dobré se zeptat.
Petr
Jakožto bych chtěl být budoucí programátor snad se mi to i splní, tak nevím proč se učíme takovou Digitální techniku či občanskou nauku, nebo dokonce ekologii je to zbytečný? Pro mě ano. Kde v budoucnu využiji při svém zaměstnání takovou elektroniku (doteď mě nezajímají el. obvody či tranzistory) asi nikde.
Co z toho vyplívá? Půlka předmětů je tam jen proto, že to schválilo nějaký ministerstvo a považuje to za povinnost.On se ani nesaží házet vinu na učitele - on si prostě myslí, že mu to k ničemu nebude a že neexistuje jiný důvod pro existenci těch předmětů, než "nějaký ministerstvo". Pokud jde o Tvoji poznámku o mimoškolní aktivitě, je krásně vidět, že si pleteš pojmy "vzdělání" a "papír o dosaženém vzdělání" (ne, že by to nečišelo z ostatních Tvých příspěvků v téhle diskusi).
Pokud jde o Tvoji poznámku o mimoškolní aktivitě, je krásně vidět, že si pleteš pojmy "vzdělání" a "papír o dosaženém vzdělání" (ne, že by to nečišelo z ostatních Tvých příspěvků v téhle diskusi).sorry, ale to uz je snad demagogie
Pokud je ta škola tak špatná, že učitelé chtějí jenom obkreslování obrázků bez jejich pochopení, je na čase začít řešit přestup na školu, kde učitelé zájem na pochopení mají.A nez najdes skolu, kde je pocet predmetu, kde jde ucitelum, at uz z jakychkoliv duvodu, jen o obkreslovani obrazku, minimalni, tak stravis pet let prvaku.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.