Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 22:40
Mílovými kroky se blíží doba, kdy bude platit nový silniční zákon.
Čím je tato doba blíže, tím více se o tom mluví a dovídáme se nové věci. Nejsem si ale jistý, že se silnice stanou bezpečnějšími. Trestné body, obrovské pokuty i za nejmenší hlouposti, které ani bezpečnost neohrozí.
Pár příkladů:
* celoroční svícení - jedete v létě v poledne a přestane Vám svítit žárovka. Vy si toho nevšimnete, protože je krásně slunečno a na světla si nevidíte. Policisté ano.
* jedete po rovince, kde je přehledno, ale je tam zákaz předjíždění a "narazíte" na pomalu jedoucí traktor, toto je reálná situace, znám takové úseky. Určitě se Vám nebude chtít táhnout se za pomalu jedoucím traktorem!
* u nás za barákem je parkoviště. Je tady jednosměrka a stání je šikmo na druhé straně cesty od domu. Pak je parčík. Parkoviště bývá ale plné "díky" vietnamským spoluobčanům i našim podnikatelům, kteří zde parkují své dodávky. Když přijedete večer domů, a je plno, tak auto zaparkujete podél domu, místa je dost, projede v pohodě a bezpečně i Avie, a ráno odjedete nebo přeparkujete. Jenže podél domu je zákaz stání.
Podobných příkladů je mnoho. Nový zákon je podle mě jen hloupost, na kterou budou doplácet obyčejní řidiči. Vždyť ti politici ani nevědí, co odsouhlasili. Ohromně se diví, když se dozví, co zákon obsahuje. A sami pak řeknou, že je to hrozné, že to zredukuje počet řidičů na polovinu. A již teď se mluví o novelizaci zákona, který ještě ani neplatí. Hlavně, že řidiči kamionů budou moci jezdit i o víkendech. V obci, kde jedu 50 km/h mě předjíždějí nejméně 80-kou atd. Proč naši politici nevymyslí konečně něco pořádného, co bude prospěšné?!?!!??
Tiskni
Sdílej:
Vždyť ti politici ani nevědí, co odsouhlasili.Protože většinou, zdá se, mají politici operační paměť tak malou, že se jim do ní nevejde ani jedno delší souvětí, natož pak celý paragraf, nebo dokonce zákon. Pak nemohou myslet v souvislostech. Mohou si za to sami, protože se neumějí vyjadřovat a tvoří zbytečně dlouhá souvětí plná prázdných plků, v kterých je opravdu problém se vyznat.
Dost vtipné je, že policie měří rychlost na čtyřproudovce, kde je padesátka, např. Petřvald u Karviné, a vybírají pokuty, protože tam se fakt nedá těch 50 jet a kromě staříků tak ani nikdo nejezdí. Zažil jsem i policajta schovaného za pilířem mostu. Z dálky byl opravdu nenápadný..
Když bývají záběry z pracoviště našich milých politiků, jak jsou ty lavice poloprázdné, přítomní spí, čtou si noviny nebo se něčím dost baví a smějou se. Ve předu za mikrofonem jeden stojí a háže špínu na druhého kvůli blbosti, tak je to dost smutné. A výsledek si zažijeme za pár měsíců..
Svítit celej rok je naprosto super a toto muže hodnotit špatne jenom člověk kterej malo jezdí.nevím, co považuješ za "málo" nicméně mám pocit přesně opačný, tedy že prohlašovat o celoročním svícení, že je super, může jenom člověk, kterej málo jezdí - kterýmu se ještě nestalo, že kvůli nějakýmu kreténovi, kterýho nenapadne nic lepšího než si za normální viditelnosti svítit dálkovkama i mlhovkama, málem přejel chodce nebo cyklistu ... světla strhávají pozornost, a to je špatné, kromě zmíněné možnosti přehlídnout objekt kterej nesvítí je tu třeba problém s odhadem rychlosti (oko nedokáže zůstat fixováno na pozadí, proti kterému by rychlost odhadlo), což je další bezpečnostní mínus navíc se tím z dlouhodobého hlediska otupuje pozornost řidičů, čili jestliže teď začneme svítit, můžeme za chvíli začít jezdit s majáčkama, abychom zachovali úroveň toho, co upoutá pozornost řidiče, ovšem nevím, co potom budeme dělat se semaforama a vůbec třeba s normálníma značkama, jestliže je řidiči přehlížej už teď pokud je problém s tím, že řidiči jsou čím dál nepozornější, tak se maj k řidičákům zavést zrakový testy, a ne řešit to takovouhle berličkou - kdo na silnici za normálního osvětlení nevidí objekt velikosti auta (navíc pohybující se, což je taky věc, která by přirozeně měla připoutávat pozornost), ten nemá za volantem co dělat! kdybych byl trošku militantnější
Tedy ne, že by to dřív bylo lepší.přinejmenším byla povinnost mít na kole funkční světla že se je většina lidí nenamáhala používat je jiný problém, a dle mého názoru by to jakožto vážný prohřešek proti bezpečnosti mělo být důrazně postihováno (stejně jako nesvícení v autě za snížené viditelnosti) ale uvedl jsem to jako příklad toho, jaké se dělají voloviny - na jednu stranu se zavádí větší buzerace pro řidiče, na druhou stranu se uvolňují pravidla pro cyklisty (kterým mnohem více hrozí, že budou přehlédnuti, a kteří nejsou chráněni žádnými airbagy a deformačními zónami, čili i následky toho jsou pro ně fatálnější) (podobně s těmi zmíněnými chodci, a) zastavit tunu z rychlosti 50 km/h, nepřehlédnout postavu a odhadnout její úmysly versus b) zastavit 90 kg z rychlosti 4 km/h a všimnout si auta, které má trasu jasně vytyčenou silnicí (a v případě změny směru musí dávat znamení blinkrem)) ... hm, proč je to postaveno tak, jako kdyby a) bylo výrazně snazší než b)???)
- Parkování na sídlišti je kapitola sama pro sebe, ale ještě jsem nikdy neviděl že by někdo dostal pokutu za takové stání přes noc (a to i přímo před policejní stanicí). Ale to je spíš shoda okolností, v principu je to s tím značením bída...
Zrovna o tomhle si myslím, že PČR dokáže docela tolerovat a i občas brojí proti takovýmu značení, který ma na svědomí připitomělej úředník z úřadu, kterej snad v životě na sídlišti (popř. v hustý zástavbě) neparkoval resp. nemusel parkovat. Úplně jiný kafe je nemístná buzerace od tupounů z městské policie, kteří se jenom honí za splěním svých plánů a výmýšlí si občas neskutečný věci a přitom neznají ani pravidla - viz. kolega, kterej zaparkoval a kolem řady zaparkovaných vozidel procházela hlídka a kvůli zákazu zastavení umístěnýmu asi 200m níže rozdávala s radostí jednu pokutu za druhou. Už ale bohužel přehlídla, že ty auta stojí za křižovatkou a křižovatka nám s platností značky provádí co?
Parkování na sídlišti je kapitola sama pro sebe, ale ještě jsem nikdy neviděl že by někdo dostal pokutu za takové stání přes noc (a to i přímo před policejní stanicí).
Tak si někdy cvičně zkuste zaparkovat v rezidentní zóně na pražském Starém Městě. Jednou jsem tam zaparkoval v pátek kolem deváté večer, kdy byla obsazena asi třetina míst. Stál jsem tam asi čtvrt hodiny a po návratu už jsem měl lísteček… :-(
Blbější příklady už asi vymyslet nešlo, co?uznávám, že nejsou postaveny nejlépe, nicméně ...
- Vypadnutí žárovky je normální a policajti vesměs tolerují že si řidič nevšimlproblém je v tom slůvku "vesměs"; mě tedy není úplně jasné, proč bych zhasínal, když mi svítí alespoň to jedno světlo, ale pokud by někdo jel neosvětlen a chtěl se bránit, že o tom ví a opraví to, tak může začít rozhovor, jaktože nemá náhradní žárovku (nebo už to z povinné výbavy zrušili?), a proč si ji nekoupil, když to mají na každé benzínce, a že když bude remcat, tak mu to auto prohlídnou pořádně atd. (a neříkej, že někteří policajti takoví nejsou)
- Pokud předjíždíš na zákazu předjíždění nebo dvojité plné, tak doufám že ti ten řidičák seberou co nejdřív, dřív než někoho zabiješ.tedy za prvé, něco se smí předjíždět i na zákazu, překážka se smí objíždět i na dvojité plné za druhé, mluvil celkem jasně o přehledné situaci, proč by tedy měl někoho zabíjet? promiň, ale z tvé reakce mi připadá, že patříš do té skupiny řidičů, kteří jsou (někdy velmi) nebezpeční právě tím, že berou ohled především na pravidla a ne na reálnou situaci
- Parkování na sídlišti je kapitola sama pro sebe, ale ještě jsem nikdy neviděl že by někdo dostal pokutu za takové stání přes nocže tys' to neviděl neznamená, že se to běžně neděje např. u nás, když policajti potřebujou nasbírat body, tak si projdou uličku před domem, kde auta stojí naproti sobě - když jsou to dvě širší auta a stojí těsně u obrubníku, dostanou pokutu, že není volný jízdní pruh, zatímco když stojí kolem přes obrubník (aby tam byly ty 3 metry), dostane pokutu za stání na zeleni
Tak za prvé, objíždění a předjíždění je docela rozdíl. Za druhé, smyslem zákazu předjíždění není vybírání pokut. Zákaz předjíždění znamená, že označený úsek vypadá jako přehledný, ale není. Vím o několika takových úsecích, kde zákaz předjíždění dali po několika vážných (i smrtelných) nehodách. Totéž platí o omezení rychlosti. Většinou je to vinou idiotsky naprojektované a fušersky postavené silnice. Jistě, věřím že existují takové úseky bez zjevné příčiny. K tomu napíšu komentář jinde, jako odpověď na jiný příspěvek.- Pokud předjíždíš na zákazu předjíždění nebo dvojité plné, tak doufám že ti ten řidičák seberou co nejdřív, dřív než někoho zabiješ.tedy za prvé, něco se smí předjíždět i na zákazu, překážka se smí objíždět i na dvojité plné za druhé, mluvil celkem jasně o přehledné situaci, proč by tedy měl někoho zabíjet?
promiň, ale z tvé reakce mi připadá, že patříš do té skupiny řidičů, kteří jsou (někdy velmi) nebezpeční právě tím, že berou ohled především na pravidla a ne na reálnou situaciJistě, jsem postrach silnic. Každou chvíli se mi stává (jak jsem již psal), že se málem čelně srazím s protijedoucím vozidlem. Nebo že musím brzdit dělat místo autu co mě předjíždí a potřebuje na poslední chvíli uhnout. Ale to je vlastně moje chyba, už mlčím. Možná je má reakce přehnaná, ale předjíždění na zdánlivě přehledném úseku je jedna z nejnebezpečenějších věcí co lze při jízdě autem udělat - způsobuje ty nejnebezpečnější nehody. Pokud bych tedy v tomto konkrétním případě něco vytýkal, tak je to malý počet bodů.
Za druhé, smyslem zákazu předjíždění není vybírání pokut. Zákaz předjíždění znamená, že označený úsek vypadá jako přehledný, ale není.asi žiješ v jiném státě než já ... různé zákazy na místech, kde k ním není důvod (jiný než politický, viz níže), jsou naprosto běžné, naopak na mnoha místech, které by si plnou čáru zasloužily právem, žádné omezení není
Vím o několika takových úsecích, kde zákaz předjíždění dali po několika vážných (i smrtelných) nehodách.ano, také znám místa, kde je nějaké omezující značení z jednoho jediného důvodu, a to že se tam někdo zabil - což zřejmě platí i na tvůj "komentář jinde"
Jistě, jsem postrach silnic. Každou chvíli se mi stává (jak jsem již psal), že se málem čelně srazím s protijedoucím vozidlem.zajímavé, mě se to nestává - resp. ne nějak často poslední případ byl někdy začátkem února v jednom pěkném klesání, není tam přes oblouky kopce pořádně vidět, ale přesto tam na dvou místech je přerušovaná čára(*), no a v tom horním z nich se nějakej debil s autem sportovního vzezření rozhodl předjet pomalu supící náklaďák ... to jeho autíčko jaksi nemělo odpich, na kterej vypadalo, no ale měl štěstí, že tam vždy jezdím s nohou na brzdě a že byla zrovna suchá silnice ale na předchozí bych si fakt nevzpomenul ... (*) no, ono se tam dá předjíždět - pokud se něco nepříliš dlouhého vleče krokem (v tom kopci často) a dojedu to přesně na začátku té přerušované aniž bych za tím zpomalil, čili rozdíl rychlostí je aspoň 40 km/h a ještě zrychlím, takže to spolehlivě zvládnu za méně než 2 sekundy, auto vynořící se shora na hranici viditelnosti v okamžiku začátku předjíždění mě už nemůže ohrozit ... ale zrychlovat z toho "kroku" někde v půlce úseku, na kterém ta přerušovaná je, to je fakt sebevražda
Nebo že musím brzdit dělat místo autu co mě předjíždí a potřebuje na poslední chvíli uhnout. Ale to je vlastně moje chyba, už mlčím.nerozumím, jakou situaci máš na mysli?
předjíždění na zdánlivě přehledném úsekuhm, nějak jsem nepochopil, jak má ten "zdánlivě přehledný úsek" vlastně vypadat - buď tam vidím nebo tam nevidím ...
Pokud předjíždíš na zákazu předjíždění nebo dvojité plné, tak doufám že ti ten řidičák seberou co nejdřív, dřív než někoho zabiješ.Rozhodně se nechci zastávat prasat, co předjíždějí bez ohledu na cokoliv a kohokoliv. Ale uvedu příklad: Znáš např. úsek Lhota u Přelouče - Chvaletice? Ten je totiž naprosto příkladný. Většina tohoto úseku je naprosto přehledná, je to přímá 9 m široká silnice. Nebývala tam žádná dopravní omezení. Loni v létě však v celém cca 5 km dlouhém úseku osadili kombinaci 70 km/h a zákazu předjíždění. Tam když dojedu pomalu se vlekoucí Avii, tak ji předjedu - dělal jsem to tak dlouho předtím, udělám to i nyní. Ta silnice se ani v nejmenším nezměnila, jen tam přibyly značky.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.