Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 09:53
Třeba výuka na UPOLu začíná někdy třetí, čtvrtý týden po zahájení semestru.
To je mi jich docela líto. Z dob, kdy jsem cvičil, si moc dobře pamatuji, jak zoufale krátkých je těch 12-13 týdnů semestru, a zkrátit si to o třetinu… to si nedokážu představit. Na nás tedy Ilja Černý spustil hned první den semestru (tři dny před imatrikulací) od 7:20 pěkně zostra a ani na dalších přednáškách to nebylo jiné…
Hodnotit se nedá po týdnu a obzvlášť matematika na VŠ začíná být zajímavá až ve třetím ročníku.Přesně tak, až když je pokoj od analýzy, statistiky a numerických metod.
Na CVUT FEL mame taky eduroam a k tomu se nemuze zaboha nikdo pripojit
LOL. Nemuze se k nemu pripojit banda lam, co si neumi precist navod. Jinak uznavam, ze je strasne tezky stahnout ze stranek Cesnetu certifikat ulozit si ho na disk a zadat we wpasupplicantu cestu k nemu.
Jinak priznavam, ze jsem dlouhou dobu pouzival pod linuxem eduroam-simple, kvuli problemum s wpa supplicantem. Jinak navod je na strankach eduroamu, nebo treba tady dole.
To mi připomíná moje začátky... přišinul jsem se na 7:15 na přednášku s tím, že to bude beztak jen takové přivítání a seznámení se s tím, co nás čeká, a že skutečná výuka začne až další den. Přinesl jsem si s sebou jen takový malý kapesní notýsek na poznámky a tužku.
Vzápětí se na nás vyřítil přednášející z Matematické analýzy, představil se a pak se dvě hodiny nezastavil... odcházel jsem totálně vyřízený, s úplně popsaným notýskem a tupou tužtičkou.
Zničující bylo teprve cvičení z matematické analýzy ten den večer, protože cvičící se vyznačoval schopností vyřešit jakýkoli příklad zpaměti, včetně netriviálních derivací složených funkcí a integrálů.
To je po 2-3 letech cvičení celkem normální. Zvlášť když si ty příklady dotyčný sám připravuje… :-) Dnes zase pro změnu s hrůzou zjišťuji, že si pamatuji z hlavy čísla všech RFC, o kterých se na školeních zmiňuji.
Jmenuji se Drahoš.? To mne kdysi dostalo také...
1. Definice: ...
student nema behem semestru odhad, narocnosti predmetuTo je svatá pravda, ale krom toho je tu i problém s "tempem" výuky. Především na matice na PřF se mi pravidelně stává, že o čem ten předmět byl pochopím až po zkoušce (tj. po prvním opravném termínu
Hned v pondělí v 9 ráno začínala matika. To mě vyřídilo natolik, že jsem na další dvě přednášky nešel.."Stačil mi jeden pohled na rozvrh a byl konec. Měli sme přednášky jako první věc už od půl jedný. Tak brzo nevnímáš, to ještě cejtíš chuť zubní pasty…"
Na matfyzu se traduje historka o akademiku Kořínkovi, kterému rozvrhář z neznalosti dal přednášku na devět ráno. Akademik Kořínek k němu údajně přiběhl a křičel na něj: "Mladý muži, vy si myslíte, že já přednáším v noci?!"
Pravdou ale je, že my v prváku začínali tři dny v týdnu v 7:20 (dvě přednášky z analýzy a cvičení), ve druháku nejdřív v 8:10 a ve třeťáku 9:00. V páťáku už jsem měl ale i semestr, kdy jsem neměl nic před polednem. Takže to chce vytrvat… :-)
Měli jsme v Plzni na "Počítače a programování" přednášející, co se nám zdála taky tupá, suchá a bezbarvá, pak jsme se doslechli, že prej bravurně řádí v asembleru. Neni vše vidět hned.
Mne nejvíc odrovnala na začátku algebra, než jsem se vyrovnal s tim, jak se o něřem tak jednoduchym, jako jsou lineární prostory třeba, složitě mluví.
Na "Teorii informace" jsme psali zápočtovej test asi od 19:45 ... fakt nás bylo moc.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.