Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 13:41

Nástroje: Začni sledovat (3) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
stanger avatar 17.1.2006 12:08 stanger | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Sehnat dalkovy studium IT je problem prave proto, ze IT je celkove tezkej obor. :)
eXces avatar 17.1.2006 12:17 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
Dálkový se sehnat dá a v případě Brna by to podle mě problém nebyl, kdyby se trošku snažili. Všechny přednášky by mohli dávat na net a bylo by. Ale když to bude v Praze, tak dálkový nepotřebuji...
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
17.1.2006 20:00 azero | skóre: 10 | blog: azero | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
Všechny přednášky by mohli dávat na net

Oni uz je tam davaji (video.fi.muni.cz, ted tam uvidite jen "neskolni prednasky"-ty co se konaly na pude FI, pro stahovani prednasek z jednotlivych predmetu je treba login - obdrzite po prijeti).

Ale zrovna FI MUNI bych teda dalkove (pri stejnem slozeni predmetu v programech) rozhodne nedoporucoval.

Jakub Hájek avatar 17.1.2006 12:31 Jakub Hájek | skóre: 14 | blog: zamek | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No ja bych byl pro tu mff. Matiky postupne ubyde, a to ze je ji v pocatku vic, ma dle meho nazoru jednoduchy duvod.

a) z neceho te hodnotit musi

b) nauci te to premyslet, coz je potreba v kazdem technickem oboru.

Treba se pletu, mozna po svem prvnim zkouskovem na mff zmenim nazor. Ale stjne myslim, ze neexistuje skola, kde by do tebe uz od prvniho semestru rvali jen IT.
Teprve tehdy, až nebudeme mít co ztratit, budeme opravdu svobodní.
eXces avatar 17.1.2006 13:41 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE

Nemám nic proti matice. Ale abych udělal mff, tak bych:

a) tam musel chodit

b) musel si doma počítat spoustu (a to myslím fakt hodně) příkladů

c) mít trošku jiný smysl pro humor:)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
17.1.2006 15:46 Ondřej Čečák | skóre: 33
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
"b) musel si doma počítat spoustu (a to myslím fakt hodně) příkladů"

Neni to tam s par vyjimkami spis tak, ze jde predevsim o to latku pochopit? :)
-- "Ja vim, on vi, ty pico!"
17.1.2006 16:09 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
no a právě kvůli těm pár vyjímkám musí člověk nejvíc makat :-(
17.1.2006 18:55 Honza Král | skóre: 3 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
nemyslim - jsem na mff informatice ve ctvrtaku, nejsem zadny zazrak a do skoly skoro nechodim (na prednasky vubec, obcas na cvika - tak jednou do mesice) a zatim to jde...

je ovsem otazka, co mi ta skola dava, kdyz se z kazdeho predmetu naucim jen to co je nezbytne nutne na zkousku ci zapocet...

ja si myslim, ze je to vyborna skola a jsem rad, ze jsem si ji vybral, je sice o poznani teoretictejsi, ale praxi se muzes naucit sam doma, to co te tam donuti se naucit bys nikdy sam ani neotevrel... ;)
Daniel Kvasnička ml. avatar 17.1.2006 12:48 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
matice se nevyhnes, ani u nas v Opave na Slezske. Tady je ale matika kvalitni a MU jako takovy je fajn. Ma to tu vyhodu, ze je to celkem mala uni, takze je to takove komornejsi. Nevyhoda vidim dve: malo aplikovane informatiky a malo predmetu na vyber, pricemz druha nevyhoda jde ruku v ruce s tim, ze je to proste mala univerzita a da se to castecne nahradit predmetama z UF, kde je obor Pocitacova technika a jeji aplikace a muzes tam sehnat Python, XML, sitarinu a tak...
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
eXces avatar 17.1.2006 13:43 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
Matice se vyhnout nechci, ale nechci se jí zase zaobírat až příliš:)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
alblaho avatar 17.1.2006 12:55 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A co třeba FAV v Plzni, ZČU? Matiky tak akorát, žádná elektrika...
eXces avatar 17.1.2006 13:32 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
No jo, tu jsem nějak zazdil, taky se na to mrknu...
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
17.1.2006 12:55 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No píšeš, že se bys chtěl na FI MU anebo na MFF a v další větě prohlašuješ, že informatika na VŠE by mohla být podobná té na MU! Informatika na VŠE je, to je fakt. Ale přibližně polovina tvých předmětů bude ekonomických (alespoň podle situace na Mendlovce v Brně), což je věc, se kterou by jsi měl počítat. Ne každému tohle vyhovuje.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
eXces avatar 17.1.2006 13:06 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
No jasně, podle mě se to zas tak moc nevylučuje. Nechci prostě takovou tu praktickou informatiku, elektro a tak. To na VŠE nebude. Myslím, že by mi ekonomické předměty nevadily, s tím samo počítám, ale je pravda, že fakt nevím, jak to je na VŠE, protože tohle nikdo v mém okolí nestuduje.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
Shadow avatar 17.1.2006 12:56 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Máte s touto školou někdo zkušenost?

Jsem v 5. semestru na VŠE.

Jak moc je to náročné?

Informatika ani moc ne, s tím ostatním bývají drobné problémy (ekonomie, účetnictví, atd.).

Jak je kvalitní výuka?

Ehm, no, jde to, jak u kterého předmětu a záleží samozřejmě na kantorech.

Co se tam tak člověk naučí?

Řekl bych, že až na výjimky spíše základy, zbytek si člověk musí projít sám.

A hlavně, dá se rozvrh nějak dobře přizpůsobit?

Úplně skvěle, rozvrh si student sestavuje sám.

Musí se tam v praxi hodně chodit, nebo stačí střídmá docházka?

Stačí střídmá docházka. Na některých předmětech se ale absence příliš netolerují (zejména jazyky).

Je tam hodně testů po celý rok, nebo vše ve zkouškovém?

Pár průběžných testů s větším důrazem na zkouškové.

Ještě bych vlastně chtěl, aby přijímačky měly úroveň jako ty na MATFYZ.

Přijímačky jsou v pohodě. Dá se koupit knížka s variantami na matiku, z jazyka je testík, podle mého celkem pohodový.
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
eXces avatar 17.1.2006 13:36 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE

O těch přijímačkách vím. Taky jsem slyšel, že většinou stačí splnit těch předepsaných 50% v každém testu a s přijetím by neměl být problém.

Mohl bych se zeptat, na co je tam informatika zaměřena? Někde jsem snad četl, že tam dělají ve velké míře webdesign...

A ještě by mě zajímalo, kolik předmětů je informatika a kolik ekonomie, účetnictví, etc...? Zhruba... Ale ne, aby ty procenta vycházeli jako v anketě na Abíčku;) Teď tady koukám, že to je 80%, 52% a 10%:)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
Valoun avatar 17.1.2006 13:52 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
No, pokud máš rád HTML, PHP a XML, tak tu máme kolegu Koska. Dobré jsou i databáze, a líbí se mi i projektové zaměřené věci. Java také slušná. Ale i na VŠE platí základní pravidlo informatiky: Co se nenaučíš sám, to neumíš.

První tři roky budeš mít plný kalhoty ekonomie, účetnictví, matiky a dalších dobrot (právo, management, podnikovka). Takže informatiku taky, ale asi na ní nebudeš mít tolik času kolik by sis přál. Na navazujícím studiu už to je lepší, tam máš ekonomii, vedlejší specializaci a jináč samou informatiku.

PS: U anket, kde můžeš zatrhnout více možností může být součet vyšší (až 100% x počet možností). To mi připomíná, že na bakaláři budeš muset absolvovat i statistiku ;-)
eXces avatar 17.1.2006 14:04 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE

Ha, moje chyba! Nějak mi uniklo, že se u anket již dá zaškrtávat více možností. Tak to potom jo:)

Základní pravidlo informatiky mi vyhovuje.

No to vypadá celkem dobře... Ekonomii bych snad měl zvládnout, účetnictví se hodí vždycky... Asi to zkusím, vyhodit mě můžou vždycky;)

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
17.1.2006 13:18 Dunric | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevím jak to na VŠE funguje teď, ale pokud mohu hodnotit stav před cca 5 lety, tak matika tam byla určitě jednodušší než na ČVUT nebo (nedejbože) MatFyzu, přednášky se daly proflákat, u cvičení to bylo složitější - někdy se dělala prezence, někdy měl profesor jen dobrou paměť a u zkoušek dával "novým tvářím" co proto :-) Někdy se psaly testy během semestru, někdy až na konci. Kvalita vyučujících byla velmi různorodá. Nezřídka měl stejný akreditovaný předmět výrazně rozdílnou náročnost na absolvování podle toho kdo v tom semestrálním kurzu učil a zkoušel.

Tehdy to nebyla špatná škola pro ty, kteří chtěli relativně jednoduše získat vysokoškolský diplom, ale zároveň měli dostatek vůle na sebedovzdělávání dalším samostudiem, aby obstáli v praxi.

In the garden sleeps a messenger ·
eXces avatar 17.1.2006 13:37 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
To by mi asi vyhovovalo. Možná to tedy zkusím.. Jen se bojím, aby se mi podařilo dát ty rozrvhy nějak dohromady:)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
17.1.2006 14:09 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše ČVUT
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
proč jsi vypustil ČVUT? - fujtajfl (FJFI) je imho druhá nejlepší informatika v republice ...

co se týče matiky, rozdíl je imho asi takovýto:
alblaho avatar 17.1.2006 14:23 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČVUT
Já bych s tím skoro souhlasil.
Jo, matematika je na FJFI _důkladná_, od základní po aplikovanou. Teoretická informatika ve 3. až 5. ročníku taktéž. Horší je to už s praxí (mluvim o zaměření Softwarové inženýrství), tam záleží opravdu na Tobě, narozdíl třeba od FELu, kde máš jednu seminárku za druhou.
17.1.2006 15:22 anyd
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČVUT
muzu vedet co te vedlo k tak perfektnimu blabolu? co vsechno o tech skolach vis? jestli jen toto, tak bys radsi mel mlcet ;o) ...

abych se drzel tematu tak fav rulez! ;o) na programovani p. herout na matiku skvely kapacity ... a hlavne v plzni by si konecne pil pivo ;o))
alblaho avatar 17.1.2006 15:46 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČVUT
Já jsem na FAVce spokojen. Ale ber, že průměrný matfyzák je chytřejší než průměrný FAVák. A nároky na předměty, konkurence atd podle toho na obou školách vypadají. Na matfyzu se naučíš víc (pokud to zvládneš), je mi líto.

Viděl jsem zkoušku z céčka na MFF a oproti Heroutově zápočtovce (která byla docela maso, ale už to zrušil) to bylo těžší.

No a s těma kapacitama na Matiku. Drábek jistě kapacita je a mě se matalýza líbila. Ovšem na MFF jí mají čtyři semestry a musejí perfektně ovládat důkazy.

Osobně si myslím, že pro informatika je takováhle masáž trochu zbytečná. A jak říkám, se svou školou jsem zatím celkem spokojený. Ale respektuju, že někde je to těžší a víc tam naučí.

Ovšem s pivem máš pravdu. :-)
17.1.2006 16:46 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČVUT
A jak náročné by to bylo pro blbého průmyslováka s matikou nula celá nula a spíš ještě míň? (tím nemyslím známky ale výstupní znalosti z průmky)
Copak toho není dost?
alblaho avatar 17.1.2006 17:53 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČVUT
Je tu spousta průmyslováků, co to zvládli. Ale některým to asi dalo zabrat. Ale to i gymplákům.

Samozřejmě platí že čím lepší SŠ, tím líp, to je jasné.
17.1.2006 18:52 Ondra
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČVUT
Ve studijním programu informatika jsou již pár let na matfyzu povinné jen tři semestry matematické analýzy.
17.1.2006 16:03 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČVUT
muzu vedet co te vedlo k tak perfektnimu blabolu?
hm, tak na to ti nemohu odpovědět, ježto to není blábol nýbrž posbírané zkušenosti moje a mých kamarádů ...
co vsechno o tech skolach vis?
promiň, ale na toto také nebudu odpovídat, to by bylo na dlouho ... :-p
abych se drzel tematu tak fav rulez! ;o)
hm, o které jiné škole víš alespoň polovinu toho, co o FAV, že si troufneš na takovéto výkřiky?
na programovani p. herout na matiku skvely kapacity ...
však jsou taky (skoro) všichni z matfyzu a z jaderky ;-)
a hlavne v plzni by si konecne pil pivo ;o))
no, Lochota není zrovna v rozumném dosahu od kolejí, nějakým zázrakem býval na Borech k sehnání Herold, ale zrušili ho (stejně jako noční provoz kuchyně), takže nevím, jaké pivo tam chceš pít, když je všude Gambrhnus?
17.1.2006 17:08 anyd
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČVUT
zacnem si premerovat delku prirozeni a pak uptime?

chodim na fav takze jedine co muzu "radit" je, ze fav pro studium it v pohode, prezit uvodni matiku a pak uz je to v poradku .. tvoje moudro sveta, ze ktereho vubec necisi pohrdani je smesne. ano vse je nejtezsi gympl v cr ... stejne tak jako mff nejvetsi mazec co se tyce matiky, ale hrotit to tak, ze jedina skola kam muze jit je mff je kec!

"vsude je gambrhnus" jedna perla za druhou ;o) ...
17.1.2006 19:35 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČVUT
zacnem si premerovat delku prirozeni a pak uptime?
ne; tedy je mi srdečně jedno, jestli ty si poběžíš pro šupleru, ale já toto téma nepovažuji za vhodné k diskusi zde

... člověče nepřehnal jsi to dneska nějak s tou nažloutlou alkoholickou limonádou?
chodim na fav takze jedine co muzu "radit" je, ze fav pro studium it v pohode, prezit uvodni matiku a pak uz je to v poradku .. tvoje moudro sveta, ze ktereho vubec necisi pohrdani je smesne.
fajn, tak se drž hodnocení FAV, a pokud budeš rozporovat nějaké tvrzení o jiných školách, tak to prosím podpoř konkrétními argumenty místo doposavadních planých výkřiků a demonstrace (bezdůvodně) uražené ješitnosti

mohl bys třeba začít tím, že ve své reakci na předchozí příspěvek budeš odpovídat na otázky v něm položené, namísto psaní volných asociací na náhodný výběr obsažených klíčových slov
jedina skola kam muze jit je mff
hm, a na tohle jsi přišel jak?

ze kterého mého příspěvku takovéto tvrzení plyne, jestliže začínám otázkou, proč vynechal FJFI, ze které implicitně plyne, že by tam dle mého teoreticky jít mohl, což už samo o sobě popírá myšlenku "jedině matfyz", a dále kromě stručného zhodnocení úrovně matematiky matfyz už nezmiňuju?
"vsude je gambrhnus" jedna perla za druhou ;o) ...
a není to snad (v daném kontextu) pravda? - kde v blízkém okolí FAVáckých kolejí točí (resp. točili, stav se přeci jen mohl změnit) něco jiného, nepočítaje Prazdroj? ... Studna měla G, Fairko mělo G, bowling měl G, na hřišti měli G ...
17.1.2006 18:18 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČVUT
Bohužel mám trochu představu, jak se na FJFI matematika učí. Musím konstatovat, že pokud tamní student matematice opravdu porozumí, je to spíše navzdory výuce než její zásluhou…
17.1.2006 19:54 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČVUT
hm, pak mám asi vyjímečné štěstí na lidi ve svém okolí, a tudíž zkreslenou představu o výsledku působení FJFI ;-)

... jinak to málo, s čím jsem měl tu čest, mi přišlo trošku více pro cvičené opice, ale nikoliv bránící pochopení věci
17.1.2006 23:20 Radek Šlesinger | skóre: 13 | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČVUT
Muzes prosim trosku rozvest ten bod o FI MUNI? Docela by me zajimalo, co tim mas konkretne na mysli.
18.1.2006 09:10 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČVUT
no, co jsem měl možnost pozorovat ... vypíchnu takový "detailík", který se ale vine napříč předměty:

MFF - hm, tady se hodí brát to jako množiny ... tady je názornější vektorová representace ... tady se budeme držet logické notace ... tady to je lepší jinak ...

FI - všechno je množina!
18.1.2006 10:17 Radek Šlesinger | skóre: 13 | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČVUT
Priznam se, ze jsem ocekaval neco konkretnejsiho. Nevim, ze kterych predmetu a vyucujicich tvuj zaver vychazi, takze se k tomu nevyjadruji. Jinak zrovna vyuka matematiky pro Aplikovanou informatiku od tohoto roku doznala znacnych zmen.
19.1.2006 14:51 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: ČVUT
Priznam se, ze jsem ocekaval neco konkretnejsiho.
no, že to nemůže být konkrétní vyplývá (resp. vyplývalo by při znalosti kontextu) už z té původní poznámky - nejde o to, že by se učili nějaké zcestné (třeba ve smyslu informaticky nepoužitelné) teorie apod., což by se dalo konkrétně napadnout, ale spíše o omezené obzory, přístup "my to děláme tak, a tak je to nejlepší"

já mám skoro pocit ... všechno souvisí se vším ... nedávno tu v jednom blogu proběhlo téma Praha jako středobod světa a co na to ješitní moraváci ... no, že ta FI tak trošku odráží brňáckou mentalitu ...
Nevim, ze kterych predmetu a vyucujicich tvuj zaver vychazi,
nepamatuju si jména - ostatně ani jsem se na ně neptal ...
Jinak zrovna vyuka matematiky pro Aplikovanou informatiku od tohoto roku doznala znacnych zmen.
no, možná sami pocítili, že to není (resp. nebylo) úplně ono ;-)
17.1.2006 14:55 hyperion
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
- VSE je skola ktera svym charakterem pripomina velkou fabriku a ma to nasledujici dopady: - musis mit ostry lokty, vsechno si sam zaridit, obehat - znamosti, smecka delaji svoje jak na kolejich, tak ve skole - pokud vis ke komu se zapsat, u koho delat zkousku, kdy a u koho vytahnout ten spravnej tahak, kdy si muzes uprdnout, dela ti to na VSE zivot az o 200% jednodussi - prakticky vsechno z informatiky se budes muset naucit sam - krome svetlych vyjimek (Kosek, Vorisek..mozna jeste nekdo) tam jsou bud stary trollove, kteri baziruji na nesmyslech, nebo IT profici z praxe, kteri na cviceni serou a skoro je tam neuvidis - z veci jako Verejne Finance, Penize banky a fin. trhy, zkouska z ucetnictvi u nejaky kravy co to dela celej zivot a ty o tom nevis vubec nic a dalsich chutovek ti mozna bude trosku "soufl" - priprav se na masakr v podobe statnice z ekonomie

suma sumarum: - trochu te pripravi na zivot v individualismu, coz se dneska hodi;) - budes mit titul ze skoly, ktera ma jeste pomerne dobre jmeno (ale myslim ze to je spis efekt z minulosti) - budes muset pretrpet nektery nastrahy a sracky, ktery na tebe na ty skole cekaj, a nemaj s IT pranic spolecnyho viz. studijni program ale ktera skola je dnes ciste orientovana na informatiku?

a ted babo rad. druha varianta je neztratit 5 let zivota kvuli tomu papiru, ale jit do praxe a soubezne si udelat nejakou soukromou skolu za penizky. - uci tam ti sami lide z VSE;) co to maji jako bokovku - bezne delaji 3 zamestnani naraz a pak nestihaji ani jedno. je jim uprimne u prdele, jestli uz u nich cekas pul hodiny jinde na konzultacni hodiny - praxe te nauci, co je skutecne potreba a co je ten 90% balast
17.1.2006 16:05 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jsem na FIS VSE, konkretne obor podnikove informacni systemy.

Informatika nic moc, ale je tady spousta vedlejsich predmetu ktery mi daly hodne (napriklad pravo, ucetnictvi...)

VSE je hlavne o samostudiu, nekdo studium prochlasta, nekdo ziska behem studia hromadu kontaktu, prehled v oboru a muze dokonale zvladnout nejakou technologii (java?)

A dalsi podstatna vyhoda: jsou tu pekne holky.

Osobne bych dneska sel ale na FI MUNI.
17.1.2006 16:28 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše PEF MZLU
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak nejak uvazuju asi nejvic o Provozne ekonomicke fakulte MZLU v Brne, proto bych se chtel zeptat, jestli tam nekdo "odsud" studuje...

Otazky podobny, na jaky asi odpovidal Tinkertrain. Konkretne mi jde o obor Systemove inzenyrstvi a informatika.

Kdyz uz jsme u tech vysek :-)
17.1.2006 17:55 Espinosa | skóre: 24 | blog: Espblog | London
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Promoval jsem v roce 2001, tedy před čtyřmi a půl lety, právě na téhle fakultě. A docela jsem se rozepsal ;) joj, vzpomínky. Celé to je na mém blogu: http://espinosa.bloguje.cz/
17.1.2006 21:45 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
Ad 2: No z .net mit radost asi nebudu :-), ale s tim, ze naucit se programovat musim sam, pocitam. To je tak asi vsude. Zni to celkem lakave, neco takovyho bych celkem chtel delat, jsem rekneme lehce podnikatelskeho typu a tak me to (mimo Linuxu) zajima.

Ad 3: O UML jsem uz slysel...a klikat jsem se naucil uz na stredni, tak by to snad melo jit ;-)

Ad 4: Jo, tohle me zaujalo uz na dnu otevrenych dveri, ani jsem to necekal, kam jsem se podivam, tam sedel nejakej peknej kus...dobrej argument, proc studovat zrovna tam :-)

Moc diky za info, aspon si o tom, jak to tam chodi, udelam trochu obrazek.
17.1.2006 21:53 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
LOL tak takovy prehlidnuti jsem uz dlouho nezazil...cely tohle jsem psal v domeni, ze jde odpoved na moji otazku :-D
eXces avatar 17.1.2006 22:34 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE

1) no problem, pro mě spíš plus. Dobrá rada!

2) To by mi vyhovovalo, i když programovat bych se chtěl naučit. Ale tento přístup je pro mě ideální.

3)Taky si myslím, že to může být sranda. Rozhodně se s tím dobře machruje. Kdyby se k tomu ještě přidaly prezentace v PowerPointu (nevím, co je v OOo, prezentace jsem naposledy dělal na střední), tak už by to bylo dokonalý:)

4) Podle tohodle se nerozhoduju, ale je pravda, že ta spousta pěkných kluků na mff, mě odradila natolik, že jsem tam nešel:) Jednu pěknou holku jsem si už našel a zatím jich víc nepotřebuji;)

5) Jo, to znám i ze své školy. Ale mám dobré kámoše a s ostatními udržuji radši virtuální styk:) Jen pro zajímavost, co je to SOMADO?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
eXces avatar 17.1.2006 22:39 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
Pročetl jsem i blog... Zajímavé informace, díky, přesně tohle jsem potřeboval;) Prej nadšenec;)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
18.1.2006 08:27 ext3fs
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ty chceš studovat informatiku,ale co to je informatika podle tebe? Informatika se vždy aplikuje do nějakého odvětví/oboru. Informatika sama o sobě není nic. To je první věc. Dále si uvědom, že pokud chceš studovat místo prezenčního studia dálkové (kombinované), tak si platíš pojištění a nemáš další výhody jako je sleva na MHD, atp. No a konečně, pokud se chceš přihlásit na školu, kam nebudeš moc chodit, tak se tam dlouho neudržíš, takových odpadlo v prvních dvou semestrech nejvíc. Věř tomu :)
18.1.2006 09:01 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
dálkové (kombinované), tak si platíš pojištění a nemáš další výhody jako je sleva na MHD, atp.
dálkové už skoro nikde není

kombinované je téměř totéž co presenční, akorát tam nemusíš chodit (většinou) ... slevu na MHD dostaneš na ISIC, dostaneš slevu na daních - pojištění je spíš otázkou, jestli člověk pracuje (když ne, tak ho za něj platí buď škola nebo sociálka, když pracuje při škole, tak - co si pamatuju, třeba je to teď jinak - má nárok na 100 hodin brigády ročně, co je nad to, z toho musí pojištění odvádět)
No a konečně, pokud se chceš přihlásit na školu, kam nebudeš moc chodit, tak se tam dlouho neudržíš, takových odpadlo v prvních dvou semestrech nejvíc. Věř tomu :)
mohu potvrdit :-/
eXces avatar 18.1.2006 09:27 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE

Informatika sama o sobě není nic.
Dobře. Ale rozebírat to tady už nebudu.

pokud chceš studovat místo prezenčního studia dálkové (kombinované), tak si platíš pojištění a nemáš další výhody
To všechno je mi vcelku jasné. Naštěstí studentské výhody mám a druhou školou mi nezmizí. Nebyl bych schopen studovat prezenčně v jiném městě než je Praha, ale neříkám, že hledám dálkové studium.

na školu, kam nebudeš moc chodit
Moc jsem myslel, že nebudu schopný tam chodit 4 dny v týdnu na celý den. Ne že tam nebudu chodit vůbec. Na semináře/cvičení bych asi chodil.

tak se tam dlouho neudržíš, takových odpadlo v prvních dvou semestrech nejvíc.
OK, ale to mi zas tak nevadí. Kdybych to nezkusil, tak nikdy nevím, jak na tom budu já.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
Valoun avatar 19.1.2006 18:28 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
OK, ale to mi zas tak nevadí. Kdybych to nezkusil, tak nikdy nevím, jak na tom budu já.
Nechci ti brát iluze o krásách studia na dvou školách zároveň (sám jsem to nikdy nezkusil), ale fakt je, že předměty z jiných škol uznává VŠE nerada, a úmrtnost studentů na informatice v prvních dvou semestrech je kolem 50%. Zvlášť s dálkovým studiem IMHO nemáš na informatice šanci.
eXces avatar 20.1.2006 12:05 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
Rozbalit Rozbalit vše Re: FIS na VŠE
Hm... A co?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.