Portál AbcLinuxu, 29. března 2024 11:20

Sonda do duší předváděčů desktopů?

24.11.2007 21:22 | Přečteno: 1788× | hic et nunc | poslední úprava: 24.11.2007 21:24

Tak koukám, že se objevila nová "služba", zejména pro ty návštěvníky portálu, kteří jsou postiženi touhou ukazovat, jakou kůlovou tapetu si právě připíchli a nakolik se jim povedlo zachytit v akci otáčení "kostkou", neřkuli průhlednost oken, nejlépe všech na všech, a pro oko ladné rozestavení "desktopu" tak, jak se to při normální práci pravděpodobně podaří jen zřídka.

Já svůj desktop nevystavím, neboť nevím, co by na něm bylo tak zajímavého na cizí pohled - konfiguroval jsem si ho totiž z hlediska funkčnosti pro sebe tak, abych měl všechno potřebné po myši či po oku, aby mě nerušila žádná tapeta a aby styl, barvy a písma byly především dostatečně kontrastní, rozlišitelné a nesnadno zaměnitelné. Už dávno mě opustila touha kašírovat si pracovní nástroj tak, aby vypadal co nejlépe na screenshotu.

Nicméně už taky dávno vím, jak je lidská duše nevyzpytatelná, takže něčemu takovému se nedá bránit, ani kdyby se chtělo. Přesto mi taková místní přehlídka toho, jaký nejkůlovější a masově originální wolpejpr se komu podařilo stáhnout, a jak dovedně si kdo dokázal naaranžovat displejky, ikonky a ciferníčky, vnuká jednu otázku:

Proč je u screeshotu individuálně upraveného desktopu důležité uvádět distribuci a její verzi, což je naprosto irelevantní, ale už ne odkud byla stažena tapeta, jaké zvolil upravovač výchozí téma a jaký styl, s jakou dekorací oken, jakým způsobem ho upravil, popřípadě jaké aplikace (s jakým tématem) tam nechal pro potěchu ostatních "na ploše" pobíhat?

V rámci vylepšení nové "služby" bych se tudíž přimlouval za to, aby ke každému screenshotu patřil malý formulář, kam by každý malý umělec své dílko okomentovati mohl, a tak přispěl ke zvelebení zatím zbytečné a zanedlouho jistě poněkud fádní rubriky něčím užitečným a inspirativním. Kdoví, třeba by se mohla časem rozvinout i vášnivá diskuse o designu a snad i jeho funkci.

       

Hodnocení: 78 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

24.11.2007 21:36 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Juchů, nejsem sám… :-)
24.11.2007 21:36 source | blog: read_the_fucking_manual
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
okomentovat to jde, pripadny zajemce se muze zeptat v komentari na cokoli. ja svuj desktop ukazal, proc ne kdyz je ta moznost, treba nekomu se bude libit fluxbox jak ho mam ja a tak si rekne, ze ho zkusi.. treba taky ne, to je vec lidi
24.11.2007 23:11 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Keď tak pozerám na tvoj avatar, tak ma napadlo, prečo to BSD už neoslobodia :D
Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
24.11.2007 22:01 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Spíš mě udivuje, jak vážně se tato blbůstka bere - lze se přidat na seznam lidí, kterým se to líbí (kvůli tomu nejde obrázek změnit), a obrázek nejde smazat, pokud jsou u něj komentáře. Ale pořád raději takovéhle jemně cáklé ale neškodné fíčury než GF nápady na zavádění cenzury na linuxsoftu (kde se navíc u "článků" objevují obvykle 2-3 komentáře a to ještě navíc někoho z TEAMu nebo některého z autorů) :-D
25.11.2007 14:15 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Ta nemoznost smazat desktop, je-li pod nim cizi komentar, je z duvodu konzistence s blogy. At je to chovani jednotne.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
24.11.2007 22:26 pica
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
no nevim jak vy ale ja sem to pochopil tak, ze az se me nejaky muj novy kamos zepta jak ten linux vlastne vypada tak se muze mrknout na tohle. navic, ne vsichni tam maji wallpaper stazeny. alespon ja si sve wally vetsinou vyrabim..
24.11.2007 22:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Asi bych odpověděl: "Vypadá tak, jak chceš, aby vypadal."
25.11.2007 11:31 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
no nevim jak vy ale ja sem to pochopil tak, ze az se me nejaky muj novy kamos zepta jak ten linux vlastne vypada tak se muze mrknout na tohle.
Aha, a až si "ten linux" pak nainstaluje, tak bude čumět jako puk, že tam nic z těch obrázků vlastně nemá. :-D

Jedna z perverzit tohoto vystavování vyšperkovaných desktopů totiž je, že právě neznalým sugerují, jako by šlo o defaultní vzhled té které uváděné distribuce. Proto bych se přimlouval za (nejlépe povinné) uvádění popisu úprav výchozího stavu nebo dokonce i důvodů k těmto úpravám. Tohle by byla rubrika skutečně hodná odborně zaměřeného média, která by dokonce jako jistý druh návodů i k něčemu praktickému byla.

Ony totiž i k Windows existují různé vychytávky třetích stran, s jejíž pomocí si můžete udělat omalovánky (fakt je ten, že na tohle má málokdo náladu), ale nikoho by asi nenapadlo vydávat je za ukázku toho, jak "ty windowsy" vlastně vypadají.
Michal Fecko avatar 24.11.2007 22:40 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
F**k screenshots! Videoshots rulez! :-D
25.11.2007 09:55 Robo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
na vyvolanie kalkulacky mam na klavesnici specialnu klavesu ;)
martin() avatar 25.11.2007 12:51 martin() | skóre: 6 | Prievidza / Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
OT: Akym programom si urobil to video obrazovky ???
Hovor múdro, nepriateľ načúva ! -- S. J. Lec --
25.11.2007 13:55 abr | skóre: 24 | blog: ab
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
martin() avatar 25.11.2007 14:38 martin() | skóre: 6 | Prievidza / Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Dakujem ;-)
Hovor múdro, nepriateľ načúva ! -- S. J. Lec --
26.11.2007 10:31 miro | skóre: 19 | blog: miro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Farebne monitory uz dnes nie su az take drahe ;)
24.11.2007 22:59 martyone | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
"""Já svůj desktop nevystavím, neboť nevím, co by na něm bylo tak zajímavého na cizí pohled - konfiguroval jsem si ho totiž z hlediska funkčnosti pro sebe tak, abych měl všechno potřebné po myši či po oku, aby mě nerušila žádná tapeta a aby styl, barvy a písma byly především dostatečně kontrastní, rozlišitelné a nesnadno zaměnitelné. Už dávno mě opustila touha kašírovat si pracovní nástroj tak, aby vypadal co nejlépe na screenshotu."""
A proč by právě funkčnost nemohla být předmětem onoho vystavování? Screenshot je jen způsob zachycení myšlenky – vybrat tu správnou a pokudmožno užitečnou je na Vás.
Jan Drábek avatar 25.11.2007 00:03 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Například pro mě funkčnost a efektivita znamená: čistost křišťálu, optimistické barvy, nepřílišné zakulacení, kontrastní barvy, rychlé vykreslování...

Najít tu správnou kombinaci mi dalo dost práce, někomu by to mohlo pomoct.

Třeba na vzhledu Windows XP a Visty téměř nedokážu pracovat - starý dobrý vzhled Windows 2000 :D
01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
25.11.2007 11:52 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
A proč by právě funkčnost nemohla být předmětem onoho vystavování? Screenshot je jen způsob zachycení myšlenky – vybrat tu správnou a pokudmožno užitečnou je na Vás.
Protože ta "zachycená myšlenka" je v podstatě k ničemu, pokud není důkladně okomentována: co, jak a proč. Bez popisu jde o to, jak hezky či nehezky cosi vypadá při vlastně nezúčastněném a zběžném pohledu na jakýsi obrázek. Vybrat si sice můžete, ale jen podle obrázku velmi těžko "tu správnou a pokud možno užitečnou" variantu, a i kdyby, tak ji budete jen horko těžko bez podrobného popisu dávat dohromady.

Dovolím si tudíž tomuto projektu prorokovat velkou nudu, až se tam nashromáždí nějakých sto až dvě stě obrázků. Kromě toho, že se začnou "originální" motivy zcela neoriginálně opakovat, bude mít asi málokdo chuť proklikávat se neutříděnou směsicí. S možností třídit podle různých nálepek (KDE, GNOME, fancy, přísně pracovní, dekorace oken, detaily, tapety apod.) by to asi bylo zajímavější. Tak nějak bych chápal smysl a účel.

Pokud chce jen někdo mermomocí exhibovat svoje vlastní umění, ať si strčí obrázek desktopu do uživatelského profilu třeba na místo fotky, anebo jako dosud, jednoduše do zápisu v blogu, kde po zásluze zmizí v propadlišti stejně rychle jako jeho aktualita.
Cubic avatar 24.11.2007 23:22 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
premyslim proc sis vybral takovej bohorovnej, preziravej ton k napsani prisvku o nicem, pokud si dobre pamatuju tak blogove zapisky o a nasledne "diskuze" o screenshotech byli pomerne popularni
ja svuj dekstop taky nezverejnim(ikdyz jsem nad tim vahal), protoze by pravdepodobne byl nezajimavej ale rad se podivam na to co pouzivaj ostatni
mimochodem kdyz jsem se na funkci dival poprve kostka nebyla zadna a ted jsou tam dve coz neni tak hrozne, ne?
Do you like what you see? No? Well, bloody look harder.
belisarivs avatar 25.11.2007 11:07 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Vyjadril hlavne nepochopeni nad tim, proc kazdy uvadi distro, coz je naprosto irelevantni informace, aniz by uvedl kde nabral wallpappery, thematka apod.
IRC is just multiplayer notepad.
25.11.2007 04:01 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No proč to tam nedat? Sice mám pocit, že tam ten můj moc nezapadá, ale co člověk nadělá :-).
Weblate - překládání přes web | Gammu SMSD - posílání SMS | Blog
25.11.2007 11:19 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já svůj desktop nevystavím, neboť nevím, co by na něm bylo tak zajímavého na cizí pohled - konfiguroval jsem si ho totiž z hlediska funkčnosti pro sebe tak, abych měl všechno potřebné po myši či po oku, aby mě nerušila žádná tapeta a aby styl, barvy a písma byly především dostatečně kontrastní, rozlišitelné a nesnadno zaměnitelné.
A proč právě tohle nevystavíš a nepopíšeš? Třeba zrovna tohle bude někomu užitečné - leckdy tušíme, že by se dalo něco udělat líp, jen nevíme přesně jak. Já třeba dlouho netušil, jaké barevné schéma do Vimu by se mi líbilo nejvíc, dokud jsem neobjevil Wombat. Ale nevím, jestli bych k němu byl dokázal dokonvergovat sám.
Jak moc jsou ábíčkáři inteligentní? ;-)
25.11.2007 12:03 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Já svůj desktop nevystavím, neboť nevím, co by na něm bylo tak zajímavého na cizí pohled - konfiguroval jsem si ho totiž z hlediska funkčnosti pro sebe
A proč právě tohle nevystavíš a nepopíšeš? Třeba zrovna tohle bude někomu užitečné - leckdy tušíme, že by se dalo něco udělat líp, jen nevíme přesně jak.
No ale vždyť o tom právě píšu: popsat přesně co, jak a proč. Tohle pouhý screenshot nezastane - ten je bez popisu právě jen jakési zobrazení duševního stavu svého tvůrce. Soudím tak podle sbírek screenshotů na jiných všeobecných, linuxových i distribučních portálech, kterých jsou všude mraky a od nichž se ta zdejší nebude takto ničím lišit. Důsledný popis by ji odlišil a dokonce učinil užitečnou. Nesměl by být ovšem ponechán jen náhodě.
David Ježek avatar 25.11.2007 12:35 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak pod tenhle zápisek se podepíšu. Je hloupost uvádět u desktopů distro, verzi kde a podobné ptákoviny. NAOPAK to opravdu chce uvádět, co je to za wallpaper, theme, widgety atd. To bude zájemce zaímat víc, než že to dotyčnému běží na debianu. Jinak co se mě týče, já svůj desktop někdy klidně vystavím, ale nečekejte nic zvláštního. Prostě standardní vizáž a pozadí formou černé barvy. Takhle to mám již mnoho let, ať již jde o Lin nebo Win.
25.11.2007 14:17 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
S tou distribuci souhlasim. Mozna jsem pricinou te mody ja. V ramci testovani jsem nahral screenshot s nazvem Default Mandriva 2007.1. Robert svuj druhy nazval Debian neco a ostatni uz to vzali jako normu.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
David Ježek avatar 25.11.2007 15:16 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
v pořádku, vždyť o nic nejde. abych to Leoši upřesnil, mě osobně nevadí, pokud tam někdo napíše distro a verzi KDE, to je dobrá doplňující informace, nad kterou si mohou lidé pak dále pokecat. Ale vždy by tam mělo být jmenováno to theme atd. Jinak ještě jsem si vzpoměl, že už jsem sem svůj desktop kdysi dával. Za tu dobu se vlastně nic nezměnilo, furt to vypadá takhle.
juraj-bit avatar 25.11.2007 17:24 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Myslim, ze s uvadzanim distribucie je to vporiadku. KDE v Ubuntu vyzera trochu inak ako napr. KDE v PCLinuxOS, v Archu alebo SUSE aj s pouzitim tych istych tem. Lisi sa to len v malickostiach ale je tam rozdiel. Podobne je to s Gnome. Neviem sice cim to je ale ako sa hovori ak dvaja robia to iste, nie je to to iste. Aspon mne sa nikdy nepodarilo dosiahnut uplne identicky vzhlad v roznych distribuciach.
25.11.2007 17:56 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Myslim, ze s uvadzanim distribucie je to vporiadku. KDE v Ubuntu vyzera trochu inak ako napr. KDE v PCLinuxOS
KDE vypadá tak, jak si ho kdo nastaví, aby vypadalo - pokud se nebavíme o výchozí podobě čerstvě nainstalovaného systému (ještě předtím, než si uživatel spustil konfigurátor).
ak dvaja robia to iste, nie je to to iste. Aspon mne sa nikdy nepodarilo dosiahnut uplne identicky vzhlad v roznych distribuciach.
Ono je docela dobře možné, že dokonce tatáž distribuce na jiném HW nebude mít úplně identický vzhled. Je rozdíl rozložení desktopu na 12" notebooku a na 22" LCD i když máte tutéž distribuci, jsou úplně jiné nároky na rozlišení, barvy, písmo i dekorativních prvků.

Takže pokud chcete být úplně přesný, měl byste popsat nejen přesnou verzi distribuce, ale zároveň také přesné verze použitého SW i HW a taky nezapomenout na verzi a parametry aplikace, kterou jste screenshot pořizoval...

Mně osobně titulek Mandriva 2008.0 s KDE nebo XFCE na Debianu neřekne vůbec nic o screenshotu, který se pod tím nachází, a obrázky to jen dokládají. Linux - to je ten super systém, kde může vypadat KDE jako XFCE a XFCE jako GNOME :-D
juraj-bit avatar 26.11.2007 04:10 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Vo vacsine veciach mate asi pravdu ak sa na to pozerate svojimi ocami skuseneho uzivatela. Pre zacinajuceho uzivatela poskytuju informacie vo forme obrazu dost podstatne kvantum informacii. Je docela mozne ze BFU ma dokonca nainstalovanu tu istu distribuciu aka je uvedena na screenshote a bude velmi prekvapeny, coze to tam za window manazer vidi na tom obrazku a zacne experimentovat. Vecina BFU totiz nema moc velke povedomie o inych spravcoch okien ako o tych co sa im defaultne nainstaluju. Kubuntu si tak identifikuju s KDE, Ubuntu s Gnome, PCLinuxOS s KDE a pod.. Podobne kombinacie distribucii, roznych spravcov okien, tem a softveru ich aspon podnieti zauvazovat o com ten GNU/Linux vlastne je. A v tomto ohlade chvalim aj zavedenie tejto sekcie na abicku.
Daniel Kvasnička ml. avatar 25.11.2007 17:38 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
konfiguroval jsem si ho totiž z hlediska funkčnosti pro sebe tak, abych měl všechno potřebné po myši či po oku, aby mě nerušila žádná tapeta a aby styl, barvy a písma byly především dostatečně kontrastní, rozlišitelné a nesnadno zaměnitelné. Už dávno mě opustila touha kašírovat si pracovní nástroj tak, aby vypadal co nejlépe na screenshotu.
Pokud nechapes, ze desktop muze byt zaroven hezky a funkcni (nebo si to tak proste jen nedokazes zaridit a tak si to tu lecis), tak je mi te lito. Nechapu ale, proc se tu takovym trapnym zpusobem navazis do lidi, kteri svuj pocitac pouzivaji k praci a dokazou s nim byt dostatecne produktivni i s hezkym wallpaperem a barvami.

Ja bych nikdy neudelal ustupek pouzitelnosti, protoze na pocitaci potrebuju pracovat -- ze ti hlava nebere, ze tohle jde dohromady s hezkym wallpaperem, to ale neni moje chyba ani chyba dalsich, co tam svuj shot dali.
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
25.11.2007 18:18 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Pokud nechapes, ze desktop muze byt zaroven hezky a funkcni
To já jistě chápu. Jenomže taky vím, že je velký rozdíl mezi "hezký a účelný v realitě" a "hezký (a impresivní) na screenshotu" asi jako mezi fotkou modelky a reálnou ženskou. O funkčnosti nevypovídá samotný screenshot bez dalších údajů vůbec nic.
(nebo si to tak proste jen nedokazes zaridit a tak si to tu lecis), tak je mi te lito.
A co si léčíte tímto výpadem vy? ;-)
Nechapu ale, proc se tu takovym trapnym zpusobem navazis do lidi, kteri svuj pocitac pouzivaji k praci a dokazou s nim byt dostatecne produktivni i s hezkym wallpaperem a barvami.
To byste musel zkusit citovat, protože já nemohu najít, že bych se nějak do lidí navážel. Mým tématem je zdejší rubrika Desktopy, její obsah a smysl, respektive návrh na vylepšení její funkce, totiž víceméně povinné doplňování popisu toho, co se na screenshotu nachází.

Pokud považujete za "navážení se trapným způsobem" ironické popíchnutí vášnivých šperkovačů svých "desktopů", tak jsem vám asi šplápl na kuří oko?
Ja bych nikdy neudelal ustupek pouzitelnosti, protoze na pocitaci potrebuju pracovat --
Tak proč si to berete tak k srdci, když to není o vás?
ze ti hlava nebere, ze tohle jde dohromady s hezkym wallpaperem, to ale neni moje chyba ani chyba dalsich, co tam svuj shot dali.
Jednak je "hezký wallpaper" velmi relativní, protože subjektivní, záležitost (pro někoho je "hezký" obrázek přírody, pro jiného futuristická změť robotů, pro dalšího planeta Země či pohled do mlhovin), a za druhé je například wallpaper ten asi nejzbytečnější designový prvek pro člověka, který dělá u počítače něco jiného než že převážnou dobu svoji tapetu obdivuje anebo právě předvádí někomu jinému, jak skvělou má tapetu. Paradoxně se věnuje obrázku tapety ta největší pozornost, protože ho na screenshotu nebo prázdném desktopu zachytíte na první zběžný pohled.

Uspořádání ovládacích prvků, typu a velikosti písma, funkčnosti dekorace oken a třeba hintingu si při takových přehlídkách všímá jen málokdo, ačkoliv tohle jsou věci, které si každý laik nenastaví tak lehce jako si stáhne "cool" tapetu (kam si může dát i vlastní fotku).

Takže mně jen připadá, že zdejší komunita má na víc než jen na nástřely svých obrazovek, jakých jsou už milióny rozesetých po webu.

Co na tomhle mém názoru vadí vám?
David Ježek avatar 25.11.2007 18:39 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Jenomže taky vím, že je velký rozdíl mezi "hezký a účelný v realitě" a "hezký (a impresivní) na screenshotu" asi jako mezi fotkou modelky a reálnou ženskou. O funkčnosti nevypovídá samotný screenshot bez dalších údajů vůbec nic.
100% souhlas
Daniel Kvasnička ml. avatar 25.11.2007 20:09 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Pokud považujete za "navážení se trapným způsobem" ironické popíchnutí vášnivých šperkovačů svých "desktopů", tak jsem vám asi šplápl na kuří oko?
Vypada na to muj screenshot? Mam tam vsude nalestene obri hodiny, animovany dock, desitky ikon a meraky vseho mozneho, co se v pocitaci merit da? :-)
Jednak je "hezký wallpaper" velmi relativní, protože subjektivní, záležitost (pro někoho je "hezký" obrázek přírody, pro jiného futuristická změť robotů, pro dalšího planeta Země či pohled do mlhovin)
To by me nenapadlo ;-)

Na wallpaper narazim tolik proto, ze jste napsal:
Já svůj desktop nevystavím, neboť nevím, co by na něm bylo tak zajímavého na cizí pohled - konfiguroval jsem si ho totiž z hlediska funkčnosti pro sebe tak, abych měl všechno potřebné po myši či po oku, aby mě nerušila žádná tapeta
Takze vas rusi tapeta. A koho nerusi, je jeste stale nedospely sperkovac desktopu? :-) Jsou lide, kteri kdyz zrovna nemaji spusteny program zabirajici celou plochu nebo jeji vetsinu, radi vidi neco podle vas nejzbytecnejsiho, avsak pro ne esteticky hodnotneho, i kdyz treba jen na chvili -- a proto to vystavi, protoze je jista pravdepodobnost, ze se to bude libit nekomu dalsimu, kdo by na ten obrazek jinak nenarazil. Pocitac pouzivam drtivou vetsinu casu k praci a proto i kdyz wallpaper nevidim casto, je pro me dulezite si ho vybrat, protoze kdyz uz plochu nejaky cas vidim, je pro me dulezite, aby to byl pohled na neco hezkeho.

Mimochodem, proc tedy ten desktop nevystavite a nepopisete jake jste pouzil temata a fonty, aby se ostatni mohli poucit z vasi pokladnice ergonomie a abychom mohli "diskutovat o designu a jeho funkci"...ne?

S napadem zridit ve formulari pole na zadani jmena GUI tematu a dalsi podobne veci souhlasim (dokonce bych to klidne vyzadoval). Ale to se dalo napsat i bez te omacky ve stylu "ja jsem jiz dospely hoch a proto wallpaper nepotrebuji".
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
25.11.2007 20:33 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Vypada na to muj screenshot?
Nevím, protože mě váš screenshot vůbec nezajímá, a jestli jsem ho někde čirou náhodou viděl, tak je mi úplně jedno, jestli to byl váš nebo kýhovýra ;-)
J Takze vas rusi tapeta.
Ne, tapeta mě neruší, protože už žádné nepoužívám :-D
A koho nerusi, je jeste stale nedospely sperkovac desktopu? :-) Jsou lide, kteri kdyz zrovna nemaji spusteny program zabirajici celou plochu nebo jeji vetsinu, radi vidi neco podle vas nejzbytecnejsiho, avsak pro ne esteticky hodnotneho, i kdyz treba jen na chvili -- a proto to vystavi, protoze je jista pravdepodobnost, ze se to bude libit nekomu dalsimu
Taky si dovolím psychologický odhad: Lidi se většinou rádi něčím "pro ně esteticky hodnotným" hlavně chlubí před ostatními, protože jinak to není žádná zábava. Taková tapeta je jako supertričko se superlogem - to si taky neschováte do skříně a nechodíte se na něj jen koukat.

Přitom si troufnu odhadnout, že jakákoliv obrázková tapeta se časem okouká a přijde na řadu jiná. Proto považuju screenshot s tapetou spíš za sondu do momentálního duševního (chcete-li estetického rozpoložení) stavu vystavovatele než za cokoliv jiného.

A její vystavování spíš za (ano, svou povahou pubertální) chlubení se tím, co jste našli, než za snahu zpřístupnit tapetu ostatním a ponouknout je k tomu, aby si něco tak "cool" dali na plochu taky.
i kdyz wallpaper nevidim casto, je pro me dulezite si ho vybrat, protoze kdyz uz plochu nejaky cas vidim, je pro me dulezite, aby to byl pohled na neco hezkeho.
Ano, rádi se obklopujeme věcmi, které se nám líbí, a ještě radši se jimi pak chlubíme. Obyčejná lidská marnivost, no a?
Mimochodem, proc tedy ten desktop nevystavite a nepopisete jake jste pouzil temata a fonty, aby se ostatni mohli poucit z vasi pokladnice ergonomie a abychom mohli "diskutovat o designu a jeho funkci"...ne?
Jednoduše protože necítím tu nutkavou potřebu, aby mi někdo vypisoval do reakcí, jak je to megahypersuper a áááách, a že si to taky hned takhle udělá. Necítím potřebu ani nikoho poučovat o tom, jak si má ergonomicky uspořádat desktop, protože to záleží na spoustě individuálních kritérií.
Ale to se dalo napsat i bez te omacky ve stylu "ja jsem jiz dospely hoch a proto wallpaper nepotrebuji".
Jako návštěvník portálu jsem prostě pocítil potřebu vyjádřit se k jeho jedné nové rubrice a jejímu obsahu, a to tak, že jsem již velký hoch, a proto rubriku v téhle podobě skutečně nepotřebuju ;-)
Daniel Kvasnička ml. avatar 25.11.2007 23:28 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Jednoduše protože necítím tu nutkavou potřebu, aby mi někdo vypisoval do reakcí, jak je to megahypersuper a áááách, a že si to taky hned takhle udělá. Necítím potřebu ani nikoho poučovat o tom, jak si má ergonomicky uspořádat desktop, protože to záleží na spoustě individuálních kritérií.
To si ale protirecite. V blogpostu pisete, ze byste si rad precetl i neco inspirativniho a pisete take o diskusi o designu a jeho funkci (nebo jsem ta slova nemel brat vazne?). Pokud to tedy myslite vazne, pak je logicke, abyste svuj desktop ukazal, protoze existuje jista pravdepodobnost, ze vase pojeti ergonomie (a ted bez ironie) bude nekoho zajimat, nekomu prospeje a bude do te hypoteticke diskuse prispevkem...

A kdyz se nad tim vlastne zamyslim. Opravdu musi byt nutkani pochlubit se necim hezkym pubertalni? To jsou vsichni ti tricatnici a ctyricatnici, co se chlubi svym kamosum s novym autem, pubertaci? Nechcete se spis smirit s tim, ze je to proste lidska prirozenost, ktera se s vekem neztraci a nema s (ne)dospelosti co delat? Pred X tisici lety to byl uloveny mamut, dneska jsou to wallpapery a nova auta na dvorku. Clovek muze byt zodpovedny dospely jedinec a stejne teto neresti obcas propadnout. Ja vim, vy jste vyjimka :-) Ale ta potvrzuje pravidlo :-)
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
David Ježek avatar 25.11.2007 21:17 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Ale to se dalo napsat i bez te omacky ve stylu "ja jsem jiz dospely hoch a proto wallpaper nepotrebuji".
zapomínáš na jednu věc. na tu zapomínám velmi často i já a mnozí další a je prostě dána tím, že jsou zde blogy "nedílnou" součástí serveru jako takového. A sice, že xkesh zde nepublikoval článek na nějaké téma, on pouze ve svém osobním blogu vyjádřil osobní názor. je na tom něco divného? maximálně zhruba to, co je divného na tvých osobních reakcích zde v jeho blogu. nic.

a právě tak fungují flejmy. kašlete nato, asi se nedomluvíte. ;-)
25.11.2007 22:07 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V rámci vylepšení nové "služby" bych se tudíž přimlouval za to, aby ke každému screenshotu patřil malý formulář, kam by každý malý umělec své dílko okomentovati mohl, a tak přispěl ke zvelebení zatím zbytečné a zanedlouho jistě poněkud fádní rubriky něčím užitečným a inspirativním.
Součástí formuláře pro vložení screenshotu přeci je pole pro popis. Není sice povinné do něj něco vyplňovat, ale nemyslím, že by něčemu prospělo, kdyby to povinné bylo.

Kromě toho - co je špatného na tom, když se chce někdo pochlubit tím, jak vypadá jeho pracovní prostředí? Lidé si ukazují svoje auta, kuchyně i kočky. Neříkám, že by mě některá ze jmenovaných věcí zajímala, ale lidi to zjevně baví, tak proč jim to neusnadnit? Zbytečná funkce? Proč? Musí mít všechno nějaký vyšší účel, který slouží všeobecnému blahu? Co třeba pobavení, soutěživost, ješitnost? Pokud bude některé uživatele bavit si ty desktopy prohlížet, tak funkce splnila, co se od ní očekávalo - zabavila.
25.11.2007 22:24 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Kromě toho - co je špatného na tom, když se chce někdo pochlubit tím, jak vypadá jeho pracovní prostředí? Lidé si ukazují svoje auta, kuchyně i kočky.
Špatného na tom není nic - stejně jako na tom, když napíšu do blogu (ne do bugzilly), že pro mě je to rubrika veskrze nudná a zbytečná.
Neříkám, že by mě některá ze jmenovaných věcí zajímala, ale lidi to zjevně baví, tak proč jim to neusnadnit?
A když by mě osobně zjevně bavilo něco trochu jiného, tak to proč to neusnadnit mně? ;-)
Musí mít všechno nějaký vyšší účel, který slouží všeobecnému blahu? Co třeba pobavení, soutěživost, ješitnost?
To jistě nemusí, ale proč by nemohlo být něco pro některé zábavného i užitečné pro druhé?

Pokud bude některé uživatele bavit si ty desktopy prohlížet, tak funkce splnila, co se od ní očekávalo - zabavila.
:-D Amen.
Josef Kufner avatar 25.11.2007 23:31 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Sonda do duší předváděčů desktopů?
Součástí formuláře pro vložení screenshotu přeci je pole pro popis. Není sice povinné do něj něco vyplňovat, ale nemyslím, že by něčemu prospělo, kdyby to povinné bylo.
IMHO by to tam akorát chtělo napsat, ať tam vkládající napíše nějaké rozumné informace, jako třeba odkaz na wallpaper, témátko, ... a že název distribuce je zrovna celkem nezajímavá věc.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.