Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 14:32

Distribuce s komerční podporou

22.7.2008 09:20 | Přečteno: 1307× | Linux

Po předchozím zápisku jsem začal přemýšlet nad distribucemi s komerční podporou.

V první řadě jsou tady enterprise distribuce, například SLED. Ty jsou ale až příliš stabilní - SLED obsahuje například pouze KDE 3.5.1. A většinou jsou spíše mířené na serverové nasazení (RedHat).

Ideálním řešením by byla desktopová distribuce s komerční podporou. Ta ale nemůže být externí, protože pak problém zůstává stejný, jenom místo mně uživatele bude do distribuce tlačit patche nějaká firma (což je snad ještě horší než první varianta).

Moc distribucí nám nezůstává. Je tady Ubuntu (které poskytuje komerční podporu sice jenom pro firmy, ale to je ten nejmenší problém), Mandriva a to je asi tak všechno.

Další problém je cena. Enterprise podpora nikdy nebyla levná záležitost a tak se pohybujeme v řádech desítek tisíc ročně.

Ubuntu poskytuje komerční podporu pro desktop už od necelých 4000 KČ ročně, což už je hodně rozumná částka, bohužel jsme se nikde nedočetl co všechno tahle podpora pokrývá. Mandriva poskytuje pouze pay-per incident s cenou cca. 650 KČ za jeden incident (což je docela dost, když si uvědomím, že 99% věcí se kterými potřebuji pomoct jsou řešitelné do 5 minut).

Nějaké další varianty?

       

Hodnocení: 80 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

extender avatar 22.7.2008 09:24 extender | skóre: 1 | blog: extender
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jde ti o pořádnou podporu (například přijede technik), nebo spíše přítele na telefonu?
Zed's dead baby, Zed's dead.
22.7.2008 09:31 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
Spis pritele na telefonu, ale alespon s nejakou garanci, ze se opravdu bude neco dit (samozrejme pokud je to resitelny problem).

Btw. tahle technicka podpora je fakt technicka podpora a ne instalacni podpora jak to bylo u starsich verzi?
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
extender avatar 22.7.2008 09:42 extender | skóre: 1 | blog: extender
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
Nevím Nezkoušel jsem. Ale pokud to neposkytuje přímo bloue-point (vlastník portálu), lze 100% zakoupit podrporu u Blue-pointu. Myslím že není problém tam zavolat a poinformovat se, nebo napsat mail, pokud nenalzneš potřebné informace zde.
Zed's dead baby, Zed's dead.
22.7.2008 12:52 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
U současných verzí krabicí od Novellu je AFAIK stále "jen" 90 denní instalační podpora... Tahle krabice je od blue.pointu a nemá nic společného s tou Novellí.
22.7.2008 09:58 pnemec | skóre: 8 | blog: jotter
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
se SLEDem to opravdu netrefite. Pocet balicku ve SLEDu je maly. Jedna z moznosti je openSUSE. V krabici je 60ti deni instalacni. Bluepoint pak nabizi rocni subscription. Vychazi to lepe nez 4k.
Viz http://www.suseportal.cz/opensuse_subscription
a
http://www.blue-point.cz/podpora
Osobni zkusenost ale nemam.
22.7.2008 10:50 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Aha. Takze byste chtel bleeding edge distribuci s podporou za rozumny peniz? Tyhle dva pozadavky si nutne primo protireci :-)
^D
Heron avatar 22.7.2008 10:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
Ano, taky jsem si při větě SLED obsahuje například pouze KDE 3.5.1 vzpomněl na Michala V. a jeho výrok podobný tvému :-D
22.7.2008 12:20 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
Problem je v tom, ze 3.5.x jsou v podstate bugfixy (a rozhodne si dovolim tvrdit ze ciste KDE 3.5.1 bude mnohem mene stabilni nez KDE 3.5.9). Otazka pak je co vsechno se backportuje.
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
22.7.2008 12:26 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
Spis desktopovou za rozumny peniz (a to moje rozumny je relativne vysoko, ale zase ne v radech desetitisicu). Potrebuji bleeding edge nektere aplikace (gcc, gdb, insight, valgrind, a par dalsich aplikaci). Vetsina z nich je docela indiferentni vuci zbytku systemu.
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
22.7.2008 14:07 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
Ano, zejmena to gcc :-)
^D
22.7.2008 14:38 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
No což o to, když si tím gcc nebude zkoušet kompilovat jaderné moduly a ostatní věci v systému, ale udělá si balíček, který mu up-to-date gcc nainstaluje do /opt a bude s jeho pomocí překládat jen své vlastní projekty (předpokládám, že je to důvod proč chce tyhle aplikace co nejvíc up-to-date) tak by to neměl být zásadní problém. Mohl by k tomu použít funkce OBS (Patchuji, patchuješ, patchujeme v mém článku) tak by si mohl do svého home:Let_Me_Be:gcc-backport nalinkovat gcc přímo z openSUSE:Factory a pomocí jednoho diffu na spec by se mu buildilo gcc do /opt/gcc a balíček by si pojmenoval třeba s prefixem opt, takže by si pak nainstaloval gcc, gcc-c++,gcc-fortran,.. pro jaderné moduly,... aby měl stejnou verzi gcc jakou má kompilovaný kernel a ostatní systémové věci a pak opt-gcc, opt-gcc-c++,opt-gcc-fortran,... aby měl nástroje pro své vlastní věci. :-)
22.7.2008 16:17 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
Jenze zas na takovyhle balicek tezko sezene nekoho, kdo bude delat tu podporu :(
^D
22.7.2008 16:31 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
No určitě v té cenové relaci, kterou si představuje, ale zase si na druhou stranu může koupit libovolnou distribuci s podporou a bude mít podporu pro zbytek systému, nic lepšího nevymyslí.
22.7.2008 10:50 HonzaRez | skóre: 19 | blog: Jsou_mezi_nami
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
"Ty jsou ale až příliš stabilní" Nechtěl jsi napsat spíš konzervativní...?
http://bandzone.cz/_90972
Heron avatar 22.7.2008 10:55 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
Ne, on chce nestabilní distro, aby si pak mohl pokecat s tou komerční podporou :-D
22.7.2008 11:07 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
Alespon nema poruchu osobnosti a vyhledava socialni interakci :-)
22.7.2008 12:17 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
Jo, konzervativni je rozhodne lepsi slovo. I kdyz spis je problem v tom ze SLED ma priserne dlouhy cyklus, takze v dobe kdy SLED vysel nebylo KDE 3.5.1 moc stare a to, ze nove KDE nedaji do SP docela chapu.
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
hajma avatar 22.7.2008 13:57 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
pay-per incident s cenou cca. 650 KČ za jeden incident (což je docela dost, když si uvědomím, že 99% věcí se kterými potřebuji pomoct jsou řešitelné do 5 minut)
rána kladivem: 1 Kč
Know-How kam praštit: 999 Kč
oprava celkem: 1000 Kč
kde je problém?
21 promarněných znaků
23.7.2008 02:42 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
Problem je v tom, ze ja obvykle vim kam prastit jenom nemam to kladivo.
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
23.7.2008 13:42 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
Ty nemáš vim? :-)
23.7.2008 13:47 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
Ne, nemam pristup do Gentoo repa abych mohl aplikovat patch.
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
Luboš Doležel (Doli) avatar 23.7.2008 13:56 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
No vidíš, měl jsi jít na věc jinak. Místo zlobení se se ucházet o místo Gentoo devela ;-)
23.7.2008 14:04 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
Jo, to je dalsi vec ktera by mne docela zajimala. Na webu jsem nic o tom nenasel.
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
pavlix avatar 26.7.2008 04:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Distribuce s komerční podporou
Co třeba Gentoo Overlay? :)
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.