Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 10:22
V tom TV šotu ta mluvčí drah ještě uvedla, že ty úschovny rušej aby ČD ušetřily a že to bude k dobru cestujícím. Tak to jsem fakt nepochopil.
V tom TV šotu ta mluvčí drah ještě uvedla, že ty úschovny rušej aby ČD ušetřilyPodle osvědčeného pravidla eliminace nákladů, které způsobují zejména služby zákazníkům. Jak píše autor, úkol číslo jedna je zbavit se obtížného hmyzu (= cestujících), aby pak již nic nebránilo dráze v rozletu. Nenašel by se na to nějaký paragraf ve smyslu omezování osobních svobod občanů tohoto státu (= cestovat jako lidi a ne jako dobytek) za jejich peníze? :D
Ostatne nevim, proc sam nejdete podnikat do dopravy a nepredvete nam, jak to lze delat lepe... moznost konkurovat ma kazdyUž jsem o tom uvažoval
Je to dalsi klasicky stret, kdy na jedne strane jsou lide, ktere zachovani (nerentabilni) sluzby pozaduji a na strane druhe jsou ti, ktere pozaduji likvidaci nerentabilnich sluzeb, ktere nejsou primou soucasti vlastniho 'zakladniho' byznysu - tedy prepravy osob.a tento trend nakonec povede k tomu, že ČD se zbaví kompletně všeho kromě úřednického aparátu a bude outsourcovat své kompletní služby na autobusy Student Agency. Dvakrát hurá a až si toho pak po několika letech někdo všimne a zruší i ten aparát, hurá potřetí... Služby (i dopravní) jsou tak podivnou oblastí podnikání, že míra jejich využívání (a tedy rentabilita) je nepřímo úměrná míře snahy zbavovat je přidané hodnoty k "základnímu byznysu", neboli "základní byznys", tedy přeprava XY z A do B, není sám o sobě dostatečným důvodem pro to, aby se člověk rozhodl jet raději vlakem než autobusem, taxíkem nebo vypůjčeným autem. Hodně naivně vypadá strategie snížovat kvalitu poskytovaných služeb, protože samy o sobě jsou pochopitelně prodělečné, a přitom třeba ještě zvyšovat ceny jízdného za "základní byznys", který odbouráním prodělečných dodatečných služeb ztrácí na kvalitě. Dávám Českým drahám rok, maximálně dva... :DDD
Rok, dva davali draham uz pred sesti-sedmi lety.Viz původ této hlášky ;)
Ze by tam kvuli tomu ubylo cestujicich se rict nedaProtože vlakem dnes jezdí už jen šílenci nebo zoufalci (co nemají jinou možnost). Horší je, že díky tomuto "opatření" žádní noví cestující nepřibydou. V Německu se nádraží postupně proměňují v nákupní a zábavní centra, aspoň ta větší. V Česku budeme rádi, když tam za pár let zbyde střecha, abysme při čekání na pendolíno nemokli :P![]()
Rozumnejsi mi prijde pridana hodnota, kterou pociti vice cestujicich (tj. napr. zkulturneni prostor nadrazi jako celku).Do čehož mi jaksi možnost uložit si zavazadla, abych nemusel hlídat, kdo mi je ukradne, dost zásadně zapadá.
Protože vlakem dnes jezdí už jen šílenci nebo zoufalci (co nemají jinou možnost).Asi jsem zoufalý šílenec (nebo šílený zoufalec), ale já vlakem jezdím často a docela rád
Jj, minimálně Znojmo a Tábor se už proměnily k lepšímu obrazu.
Jj, co s tim technickym stavem, podat žalobu pro obecné ohrožení? Vyfotit, dát datum, označení vlaku a poslat do novin?
Na trase Praha - Pradubice v pátek odpoledne, vážně nic těžkýho. Já tuhle stál asi na 8cm plochy.
Pokud byly otevřené, pak proto, že je někdo nezavřel... A je smutné, že jako synonymum 21. století se uvádí naprostá závislost na technice.Stále se tu bavíme o vlacích, kde se dveře zavírají povelem strojvůdce (pneumaticky nebo elektricky). Takových vlaků je min. 95 % z vozového parku ČD (možná skoro 100 %). Pokud není zima, není důvod tyto dveře ručně zavírat, protože by je zájemce o nastoupení musel zase otevřít, což je v některých případech docela fyzický výkon.
To nejsme schopni v 21. století si sami všimnout, jestli jsou dveře zavřené nebo ne? To na to musíme mít kontrolku?Když už máme technikou řešeno zavírání, proč ne i kontrolu? Kromě toho, když si člověk otevřených dveří všimne až za jízdy, nejdou většinou dovřít bez předchozího většíhi otevření. To ale není zrovna moc bezpečné, kromě toho je to i porušení přepravních podmínek. A jít hledat v přeplněném vlaku průvodčího? Ne, vážně, pořád mi z toho vychází jako nejvhodnější kombinace dobrý technický stav (funkční zavírání) a indikace otevření.
A obávám se, že nám tu kolem Brna jezdí asi jiné České dráhy než u Kutné Hory , protože alespoň tady rozhodně není poměr vlaků s automatickým zavíráním ku ručnímu 95:5Asi ano
U tohoto typu vagónů jsem totiž neviděl jiný systém otvírání než do strany, takže by daný jedinec musel padat opravdu velmi nešikovně , ale to je jedno.Asi jsem tak velký nešika, když jsem málem vypadl
A já končím, tahle debata nemá žádné perspektivyNemá. U někoho, kdo začíná nenávidět IT, bych snad ani jiný postoj nečekal
Nemá. U někoho, kdo začíná nenávidět IT, bych snad ani jiný postoj nečekal
Stále se tu bavíme o vlacích, kde se dveře zavírají povelem strojvůdce (pneumaticky nebo elektricky). Takových vlaků je min. 95 % z vozového parku ČD (možná skoro 100 %). Pokud není zima, není důvod tyto dveře ručně zavírat, protože by je zájemce o nastoupení musel zase otevřít, což je v některých případech docela fyzický výkon.95% ze vsech vlaku, nebo si tu vetu spatne vysvetluju? no ja tedy ovladane dvere videl pouze v "lokalce" a pak pred lety, kdyz tu jezdila nejaka "pokusna" souprava , no je pravda, ze rychliky moc nejezdim, nechce se mi tu vyskakovat ;) (ale rychliky pokud vim maji jenom nejaky "zamek", ktery ale funguje pouze, pokud byly dvere zavreny) .. a v EC nebo IC jsem nejel nikdy, ale to rozhodne neni 95% vozoveho parku CD :)
Ručně se zavírají jen tehdy, pokud se je nepodaří zavřít automaticky (když si toho vlakvedoucí všimne).Jak jsem psal - vypozoroval jsem, že ty dveře opravdu zavírají ručně.
no jak jsem rikal, rychliky mozna ano, osobaky urcite neSamozřejmě že taky. Viděl jsem vagón z osobáku (ten co nemá kupíčka) připojenej do rychlíku a taky se dveře uměly zavřít samy.
Zase kdyz udelam nekam vylet , nechci se vracet na start. Treba mne to prestane bavit uz po par hodinach, tak sednu na bus nebo vlak a trada dom. Nebo po mnohem vic hodinach a to same. Nemusim si kazit cestu premyslenim, kolik casu bude potreba, nez se doplazim tam kde parkuju a pod.Akorát že v praxi je to přesně naopak.
Strasne se mi libi projekty na vystavbu celych ctvrti ci mest, kam auta vubec nesmi. Kdo chce mit auto, parkuje na zachytnem parkovisti mimo. Ostatni si auto pronajmou ci jsou v nejakem Klubu vlastniku aut a pujcuji si z nej, kdyz potrebujou.Ale fuj fuj, zase ty "komunistický" myšlenky, zase to omezování osobní svobody k omezování! Snad byste ještě nechtěl, aby byla v takových čtvrtích měststká doprava k parkovištím zadarmo! A vůbec, jak si jako workoholik a konzument discountů a televize (ideální člověk dneška) můžete dovolit trávit nějaký čas na ulici? A ubírat druhým právo na svobodnou dopravní zácpu? Dětem svobodně dýchat výfukové plyny? Styďte se! (PS. to můžou chtít jenom socky, co maj čas se flákat. Schopní buď pracují a vytvářejí kapitalistické hodnoty anebo si užívají na Bahamách, a necourají se po českých noclehárnách :P) :DDD
V autě se člověk musí celou cestu věnovat řízení, což znamená, že práce např. s notebookem je značně ztíženaPředstava práce s notebookem vestoje na konci vagónu mě docela rozesmívá
Nehledě na začnou neekologičnost takového cestování (obzvlášť známe "jedno auto=jeden člověk").No, když to porovnám s ekologičností motoráku se třemi cestujícími, pořád to auto vychází líp. Tedy když nepočítám to, že mé přesednutí do auta znamená, že místo toho pojede motorák se dvěma cestujícími a auto k tomu.
Já řízení auta beru jako ještě vetší zlo, které musím navíc prakticky denně podstoupit.Mě řízení taky moc nebaví, hlavně ne po trase, kterou jsem projel tisíckrát. Ale mnohdy je to pořád lepší než tím vlakem.
Jinak doufám, že ta poznámka s podobnou ekologickou zátěží vlakové a automobilové dopravy, byl jen vtipTak porovnej, kolik nafty vypálí motorák, který veze tři lidi, a kolik benzínu by vypálily tři osobní auta. A aby toho nebylo málo, množství škodlivin, které vypouští automobily se s postupujícím časem stále snižuje, protože automobily se zdokonalují. Vlaky oproti tomu zastarávají čím dál víc, velké neelektrické lokomotivy pálí mazut a o nějakém katalyzátoru si můžeme nechat jenom zdát (ostatně katalyzátor pro naftový motor AFAIK neexistuje) A nové lokomotivy jen tak nebudou - dráhy vyhodily spoustu peněz za zbytečná Pendolina, která jsou potřebná tak, jako Gripeny pro české letectvo.
ostatně katalyzátor pro naftový motor AFAIK neexistujeExistuje oxidační katalyzátor, existuje filtr pevných částic, ale o tom si u lokomotiv můžeme nechat jenom zdát. Nové něco takového možná obsahují, ale ty tu hned tak nebudou. A to, co jezdí po kolejích, se složením výfukových plynů nezadá s nechvalně proslulými Aviemi.
A nové lokomotivy jen tak nebudou - dráhy vyhodily spoustu peněz za zbytečná Pendolina, která jsou potřebná tak, jako Gripeny pro české letectvo.Pendolino je hezké jen na efekt. Skutečný přínos je bez pořádné modernizace tratí (a ne té na 140-160 km/h; pendolino je stavěné na 230 km/h) zanedbatelný. Nákup nových lokomotiv a vagónů pro vyšší rychlosti by byl výrazně levnější.
nevytváří se tolik výrobků, které je třeba po pár letech recyklovat...To je pravda, protože ČD používá i soupravy, které mají deset let po konci životnosti.
Jenže lidé se nerozhodují podle ekologičnosti, ale spíš podle ekonomičnosti - co to bude stát a jak dlouho se pojede. U toho prvního vyhraje autobus (a pro tři lidi i auto) u toho druhého vyhraje auto.
kdyby místo motoráku investovali...
Tak to souhlasím. A nemám z toho radost.
Jinak doufám, že ta poznámka s podobnou ekologickou zátěží vlakové a automobilové dopravy, byl jen vtipNebyl. Na rozhýbání desítek tun mrtvé váhy se nějaké to "trakční palivo" spotřebuje. A tipuji, že ve velkém množství případů bude ten vlak méně ekologický než auto.
Kolik to muže zbaštit na rozjetí takového 20 vag. vlaku si netroufám ani tipnoutNo, takový vlak váží 20 x 40 tun (vagóny) + 80 tun (lokomotiva) = 880 tun. Když bude cestovní rychlost 120 km/h, pak je kinetická energie 0,5 x 8,8e5 x (120 / 3,6) ^ 2 = 490 MJ. Litr nafty má kolem 40 MJ, účinnost je asi 25 %, takže 490 / 40 * 4 = 49 litrů. To není moc, ale k tomu se připočítávají všechny odpory, takže to asi bude o dost víc.
A ja myslel ze socialismus je davno za namiVidíte, a přitom v socialistických systémech jsou ceny všeho nekvalitní a drahé, jako je to u dnešních Českých drah. Platíte jízdné a máte pocit zákazníka? Já ani náhodou. Když náhodou jedu vlakem (a dělám to opravdu v nouzi nejvyšší), tak mám ze špinavých nádraží a vagónů pocit, že jsem socialisticky okrádán, cesta je dražší a delší než jiné varianty. To co navrhuji, není právě socialistické ani trochu. Tomu se říká lákadlo kapitalistického pozlátka: nabídnout kvalitní služby naoko za babku a nechat si je zaplatit od takto přilákaných zákazníků za ostatní služby, které mohou mít pak o něco vyšší ceny. Takto fungují dnešní discounty a hypermarkety, stejně tak benzínové pumpy, lékárny apod. jestli jste si nevšiml. Socialistický způsob je přesně to, co se děje nyní: ceny rostou, financováno je to celé dost neprůhledně z veřejných rozpočtů a úroveň služeb se nezlepšuje, a ani není žádná perspektiva, jak by se zlepšit mohly. Přes velkohubé spění k zářným zítřkům je typické pro socialistický styl, že se vše pytlíkuje, jak se dá a čeká na mesiáše (apokalypsu a komunismus).A ono ejhle, v myslich nekterych jedincu preziva i nadale...
Vas byznysmodel je jiste zajimavy - jen si nepamatuju, ze by mel nekde ve svete v zeleznicni doprave realne obdoby. Nechcete nam to predvest v praxi na svem vlastnim podnikani v doprave?V oblasti hromadné dopravy tento až model ojedinělý není. Dotýká se ale ideologických tabu, takže... V praxi jde o to, sečíst příjem z jízdného a namodelovat (a vyzkoušet) koncovou bilanci se snížením nákladů na jeho výběr a zvýšením podílu zákazníků pro ostatní přidanou hodnotu (v oblasti MHD např. kompenzované zlepšením dopravní situace v centrech apod.). Pochopitelně se vždycky najdou chytráci, co budou chtít, aby v případě takové změny snášel projekt hned zlatá vejce a když ne, tak běda... Cílem takového modelu je však pokud možno optimálně zajistit dobrou dopravní obslužnost pro obyvatelstvo - proto se také dotuje. Takže dotace by se samozřejmě těžko snížila, možná dokonce zvedla - s tím rozdílem, že by výše přijmů pro podnik závisela více na tom, že přilákají více cestujících než na tom, že se zvedne cena jízdenky, což by podle obecně uznávané kapitalistické doktríny mělo vést ke zlepšování kvality služeb. Tak například firmy nabízející OpenSource projekty fungují podobným způsobem, Abclinuxu.cz funguje podobným způsobem. Benzínová pumpa drží ceny na minimu (v rámci kartelových dohod ehm ;), aby přilákala zákazníky i pro další zboží. Obrat lékáren zdaleka netvoří jen "léky", ale právě zboží prodávané okolo. A nákupní a zábavní centra na nádražích nepřitáhnou cestující do vlaků. V Německu si to mohou dovolit hlavně proto, že je tam na delší vzdálenost poměrně pohodlnější jezdit vlakem než autobusem nebo autem (i když je to taky docela drahé, ale aspoň si člověk připadá jako člověk), na nádraží budou tedy utrácet cestující vlakem. Samozřejmě, že kvalitní infrastruktura služeb spojená s cestováním vlakem hraje úlohu i v rozhodování, zda někam vlakem pojedu. Jsem ovšem skeptický k tomu, že lépe vybavená nádraží při zachované úrovni a cenách "základního byznysu", tj. přepravy, vlakové dopravě nějak pomohou. A samozřejmě je to jen nástin, nápad, inspirace. Vychází z myšlenky, že pokud je osobní přeprava dotována z veřejných rozpočtů, měla by být pro obyvatele státu a daňové poplatníky co nejlepší a nejdostupnější. Anebo si nehrát na "tržní" prostředí a dotace natvrdo zastavit. Tragika je v tom kočkopsu, co v těchto oblastech přetrvává, přičemž bohužel v českých podmínkách managementy nežene dopředu ani touha po vyšším zisku. Že po mně hned chcete kompletně zpracovaný podnikatelský záměr, je v internetové diskusi spíše úsměvné :P Ale zato si můžete nastínit zcela svobodně svou vlastní vizi, co říkáte? ;)Kibicovat od stolu umi kazdy... tak kdyz si to tak jednoduse predstavujete, muzete zacit sam podnikat.
Nechcete nam to predvest v praxi na svem vlastnim podnikani v doprave?Příklady, kde to takto funguje, jsi už dostal o pár příspěvků výše.
Já mám vlaky taky rád, přijdou mi "lidovější" a je tam, sice hnusnej, ale záchod. Autobus nesnáším, vždycky se mi v něm chce čůrat. Nejčastěji hned poté co vyjedeme. A vydržet to do Brna...
To se ukáže časem, co se tam bude prodávat.Vše za 39,-? :D
deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
Jen tak naokraj, ne že bych s vámi nějak zásadně nesouhlasil:
1. ...příjezd a odjezd přesně v tom čase... Jakožto řidič ovlivním pouze odjezd, příjezd je zcela mimo můj vliv.
2. Řízení je práce navíc, je to otravné a únavné.
Jakožto řidič ovlivním pouze odjezd, příjezd je zcela mimo můj vliv.
Příjezd mám také docela slušně pod kontrolou. Když vím, že mi cesta do práce trvá 50 minut a chci tam být v 8 hodin, tak vyjedu po sedmé a většinou to tak vyjde. Občas mě můžou zpomalit různé vlivy (objíždky, zácpy, náledí), ale autobus je na tom stejně a vlaky mají také často zpoždění. U hromadné dopravy příjezd neovlivním vůbec - buď existuje spoj, který jezdí na místo určení v požadovaný čas nebo ne. Když ne, mám smůlu.
Řízení je práce navíc, je to otravné a únavné.
To je věc názoru, já strávím v autě každý den skoro dvě hodiny a zase tolik mně to nevadí. Autobusem to trvá podstatně déle, další ztrátu času představuje cesta z domu na zastávku, ze zastávky do práce a zpět.
Občas mě můžou zpomalit různé vlivy (objíždky, zácpy, náledí), ale autobus je na tom stejně a vlaky mají také často zpoždění.Když porovnám průměrná dosahovaná zpoždění vlaku s tím, s jakou přesností jezdím stejné trasy autem, auto vede (cesty přes Prahu nepočítám). Jinak nejčastější příčinou zpoždění při cestách autem je jednoznačně čekání u závor
Autobusem to trvá podstatně déle, další ztrátu času představuje cesta z domu na zastávku, ze zastávky do práce a zpět.Pokud cesta vlakem/busem vypadá tak, že nasednu, nějakou (delší) dobu jedu, dá se klidně pracovat na notebooku (pokud je místo k sezení). Ale pokud je to ve stylu "10 minut jízdy - přestup - 10 minut jízdy - přestup - 20 minut jízdy" atd., je to na nic.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.