Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 19:07

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
David Ježek avatar 15.12.2011 10:45 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dvě otázky: opravdu máš problém se ZIPem, se kterým snad nejsou problémy vůbec nikde? A druhá: opravdu máš problém s RARem, když pod linux existuje RAR přímo od jeho tvůrců?
15.12.2011 10:54 xxx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Asi máš pravdu. Já sem zase TC opustil kvůli špatnému rozbalování archivů pod Linuxem. Na to jsou nativní nástroje, i když pravda je, že některé fungují blbě.
15.12.2011 11:08 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Jinak řečeno - je nutné dělat z někoho blbce, když ten problém s archivy skutečně má? Kdybych na to opět před několikati minutami opět nenarazil, tak bych o tom asi nepsal.
15.12.2011 11:11 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Ono totiž na nástroj, který ti ze stovky souborů v archivu vybalí třebas jen jeden s nulovou velikostí, aniž by o tom žbleptnul, se totiž jaksi nedá spolehnout.

Ale ano - týká se to především vybalování archivů přes mc.
cezz avatar 15.12.2011 11:26 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
No musim povedat, ze som zatial nenarazil na jediny problem pri rozbalovani archivu. Takze celkom chapem Davidovu reakciu - prve co mi napadlo, ze pouzivas zle nastroje. Takze by som to nepovazoval za snahu robit z niekoho blbca, skor je proste fakt, ze mne by ani nenapadlo, ze to vobec moze byt problem.
Computers are not intelligent. They only think they are.
=^..^= AmigaPower® avatar 15.12.2011 15:31 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
jedinej problém co mam s widláckejma archivama je ten, že místo některejch písmen mam hovna, díky kterejm nejdou soubory smazat a systém mi tvrdí že nejsou, ale tušim že za to může spíš KDE, pod LXDE se mi to snad nějak odstranit dařilo, už si moc nevspomínám jak to s tim je, můj komp je jeden velkej bordel... :-D
kotyz avatar 15.12.2011 16:22 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Jo, s tim sem měl taky problémy, že soubor co měl nějaký paznaky v názvu (archiv kde byly soubory s diakritikou zabalený na win) mi v kdečkách šel rozbalit, ale pak ty soubory nešly ani smazat ani přesunout ani přejmenovat, furt mi to hlásilo že soubor neexistuje, ale vidět byl. V KDE 3 s tim manipulovat šlo, v KDE 4 ne, v konzoli to taky držkovalo a nakonec sem to dělal tušim v nautilusu, kde mi sice skákalo upozornění o neplatnym názvu souboru, ale povedlo se mi to v něm přejmenovat. A ten samej den sem stáhnul a rozbalil jinej archiv, kde byly soubory pojmenovaný v japonštině a tam nebyl žádnej problém. Jó unicode to je věc. Ale ty na widlích balený archivy co mají názvy souborů v cp1250 to je mor a kdo je vyrábí by zasloužil pořádně zlískat ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
16.12.2011 08:28 kapo | skóre: 16 | blog: runtime
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Pouzivat mc na rozbalovani zipu? Od toho uz jsem davno upustil, silene pomale. unzip <archiv> je o nekolik radu rychlejsi. Diakritika ma souvislost s tim, v jakem kodovani je nazev souboru ulozen v ZIPu a jake kodovani se pouziva pro pristup na filesystem. Vetsinou se to bije (UTF-8 / cp1250/852) a pak jsou nazvy zprzneny.
Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
David Ježek avatar 15.12.2011 11:29 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
nepochopils mě. já se tě neptám, jestli ti blbne nativní rozbalování raru, tos jasně napsal, já se tě ptám, jestli ti blbne nativní rar od rarlab, tvůrců raru, nebo ti blbne nativní "jakýsi unrar napsaný nekým jiným". pokud ti blbne nativní rar od rarlab, zatímco tcmd pod wine s jeho interním unrarem, pak mi to nedává ani v nejmenším smysl. je to tak, používán rar od rarlab? ... http://www.rarlab.com/download.htm
15.12.2011 12:24 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Neblbne to jen u raru, ale také u zipu a jak jsem zmínil následně - při použití s mc. Bohužel nevím jakou knihovnu mc přitom používá - mám nainstalovaný distribuční unrar i unrar-free (debian).

Taky to neblbne vždy stejně. Když jsem si "nalistoval" ten soubor v archívu přímo, tak ho vykopíroval správně. Ovšem když jsem vybaloval celý adresář s podadresáři (v jednom z nich byl ten soubor) tak skončil s nulovou velikostí.
15.12.2011 12:31 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
V mc sa mi uz viackrat stalo, ze som pozeral nejaky subor v archive, medzitym som archiv zmenil a chcel pozriet ten subor znova, ze ci je tam spravna verzia. A on ukazoval stale ten povodny stary subor z nejakej debilnej cache! Pomohlo az nove spustenie mc...
bambas avatar 15.12.2011 10:52 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pouzivej mc a zkopiruj si bindings z defaultu sve distribuce. Tam vse co se tyce archivu funguje.
Cowboys from Hell
15.12.2011 11:06 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
V mc nefunguje poriadne skoro nic a praca s archivmi nie je vynimkou. Skus si napr. rozbalit zaheslovany ZIP...
bambas avatar 15.12.2011 11:37 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Zajimave, ja ani kolegove s archvivy v mc nemaji problem. Zaheslovane archivy jsem nezkousel. A co vsechno v mv nefunguje? rekl bych, ze je to spise otazka konfigurace a tedy problem mezi klavesniici a zidli (nebrat osobne). Popripade, kdyz mu nic tak nevyhovuje, proc si nenainstaluje 7zip? Je soucasti repository temer kazde distribuce.
15.12.2011 14:34 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Tak si urob trivialny test:
$ touch test.txt
$ zip -e -P test test.zip test.txt
A teraz otvor ten test.zip v MC a skus sa pozriet cez F3 do suboru test.txt.
bambas avatar 15.12.2011 15:08 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Doma vyzkousim. Kazdopadne predpokladam, ze ze zaheslovanymi archivy nepracuje 10x denne, takze to muze vyresit prikazovou radkou. S nezaheslovanymi archivy nebyl v mc nikdy problem...
15.12.2011 17:10 klingger | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Zaujímavé, u mňa to mc spoľahlivo zasekne.
15.12.2011 17:31 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Presne tak. mc si spusti unzip a caka, kym dobehne. Lenze ten sa spyta na heslo a nedobehne nikdy.
Luboš Doležel (Doli) avatar 15.12.2011 17:43 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Spouštět podprocesy namísto použití existující knihovny je bohužel typická zvrhlost, kterou páchají někteří unixoví vývojáři :-(
15.12.2011 20:18 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
mc je plne podobnych zverstiev, napriklad som raz skumal, preco je ten prenos suborov cez "Shell link" tak nechutne pomaly a zistil som, ze okrem ineho tam bezal proces "dd" s parametrom "bs=1"...
xkucf03 avatar 15.12.2011 21:14 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
A udělal jsi s tím něco? Zrovna tohle je typ chyby, kde dá nejvíc práce ji najít – samotná oprava je už pak triviální – přepsat jedno číslo. (aspoň tedy takhle nahrubo – nejlepší by samozřejmě bylo se bez dd úplně obejít)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
15.12.2011 21:41 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Prace na najdenie bolo minimum - jedno spustenie "ps". Na opravenie by to chcelo podstatne viac prace, ktoru som nebol ochotny do toho investovat (myslim, ze vtedy bol dokonca mc bez vyvoja, tak aj keby som urobil patch, nemal by ho kto zaclenit...).
16.12.2011 00:50 Pavel Píša | skóre: 18 | blog: logic
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí

S tím opravdu moc udělat nejde. FISH protokol je založený na tom, že se přes SSH spustí na druhé straně běžný shell a do něho se posílají příkazy, které se spouští na cílové mašině a do nich se přes standardní vstup sypou data. Přitom jména souborů se musí pro shell příkazy escapovat tak, aby znich po odescapováním shellem vyšlo to co má. Je to hromada berliček, ale má to výhodu, že na druhé straně opravdu stačí jen SSH a shell.

Jakmile je na protistraně SSH-2 kompatibilní SSH daemon s podporou SFTP (většinou ve formě binárky /usr/lib/sftp-server -> /usr/lib/openssh/sftp-server) a daný uživatel má přidělené oprávnění k jeho využití (většinou default k právu loginu), tak je použití FISH nesmyls. Bohužel MC je staré a z dob SSH-1 uvázlo na FISH. Současná vývojová verze již v jedné větvi zahrnuje i plnou podporu SFTP, takže se blíská na lepší časy.

Jinak podpora ZIP vychází v MC velmi špatně. Při kopírování více souborů je často archiv pro každý otevíraný zvlášť. ZIP má sice výhodu (i nevýhodu), že je každý soubor komprimovaný zvlášť, takže není všechny soubory okolo nutné dekomprimovat, ale seek na pozici souboru je vražedý. Přitom MC,alespoň co vím, využívá volání externí bunárky a k naskenované adresářové struktuře offsety k souborům nezná, předat neumí. Co se týče problémů se jmény, tak při UTF-8 localech jména v osmibitových kódováních nadělají strašnou paseku. UNIX přitom pro nativní souborové systémy žádné konverze jmnen neřeší - uloží je binárně 1:1 jak je open/create zavolaný. Stejně tak je dodá při čtení adresáře. Při snaze o interpretaci předaného "unicode" pak dojde vychlášení nepovolených sekvencí UTF-8 kódování a prostředí se s tím poperou různě.

Na příkazové řádce je pak řešením použít "rm" nebo "mv", kde se místo nezobrazitelných/nezadatelných znaků použije žolík - ? nebo *.

ZIP z příkazové řádky většinou žádné problémy s rozbalením nemá, ale žádné překódování jmen také neřeší - binární řetezec z archivu předá open/create. TotalCommander správně očekává, že ve Windows mohou být s podivnými znaky potíše ještě větší a proto je nějak ošetří. Zároveň soubory vytváří přes Wine, které Windows kódování (CP852 nebo 437 +/-) (které je natvrdo ve jménech) převede na UTF-8.

Takže na ZIPy vytvořené na Windows není nakonec TC ve Wine špatná volba. Alternativa je buď naučit přímo unzip převádět jmnéna přes iconv knihovnu nebo soubor rozbalit a buď v C nebo oprasy v shellu jmnéna překódovat do utf-8. Zatím na to používám jen skript, který jsem někde potkal, upravil možná i částečně vymyslel.

for x in *; do
 y=`echo $x | iconv -c -f ISO-8859-2 -t ASCII |  tr -d '[!:+*]'`
 if [ "$x" != "$y" ]; then
  mv -v "$x" "$y"
 fi
done
16.12.2011 08:44 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
No ja som prave naivne ocakaval, ze to bude pouzivat SFTP...
xkucf03 avatar 16.12.2011 11:37 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
S tím opravdu moc udělat nejde.
Zvětšit hodnotu bs. Stále to sice bude ošklivé, zbytečně složité a se spoustou berliček, ale o něco rychlejší. Za minimum práce (změna jednoho čísla) alespoň nějaké zlepšení.

BTW: už řadu let používám SSHFS a je to už hodně dávno, co jsem potřeboval shell link v mc, takže mě to ani tak netrápí.

Se zbytkem souhlasím.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
16.12.2011 08:32 kapo | skóre: 16 | blog: runtime
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
No zrovna shell link bych v mc pouzival tak maximalne na kopirovani ze zdroje. Kdyz neco uploadujes, tak si to napred zkopiruje nekam k sobe to tempu a z nej teprv to vali ven. Nechapu proc...
Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
16.12.2011 09:35 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Toto som nepochopil...
15.12.2011 11:02 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nepamatam si nejaky problem. :)
Jakub Lucký avatar 15.12.2011 11:13 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Rozbaluju v konzoli utilitkou unp (wrapper nad cli nástroji), v GUI file-rollerem a nikdy jsem se nepotkal s problémem kromě diakritiky (a to občasně)
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
15.12.2011 11:20 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
S diakritikou je problem v ZIPoch, pretoze ten format ziadnu podporu diakritiky nema. Nazvy suborov su v ASCII a vo Windows tam programy naseru nazvy v CP1250 (u nas) alebo kludne aj CP1258 (vo Vietname) a neda sa to nijako zistit...
15.12.2011 11:17 Jack Hokus | skóre: 34 | blog: LostHeaven
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dobrý den,

mohl by jste mi prosím, některý z těch problémových souborů poslat? rád bych se na to podíval podrobněji.

Děkuji

Petr
http://www.jackhokus.cz/
15.12.2011 11:22 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Bohužel mailem rozhodně ne. Archív RAR u kterého jsem na to zrovna narazil má přes 500MB.
15.12.2011 11:17 Jix0 | skóre: 24 | blog: Not only for humans
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
WinRAR pusteny pod Wine, jelikoz pouze WinRAR mi prisel jako jediny rozumny a velice pouzitelny archivator.

S pouzitim linuxovych variant snad jedine PeaZip.
If you will not cooperate, you are to be executed! | Starting as a DJ
Salamek avatar 15.12.2011 12:08 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
OMS, lidi co fetujete ?
Pochopim hru ve wine, ale WinRAR ??? (staci ze me sere kazdy den v praci)
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
Jezekus avatar 15.12.2011 18:25 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Musim souhlasit, nikdy jsem nepochopil proc vsichni (90% lidi kolem mne) ma neskutenou potrebu balit veci do raru a jako jediny rozbalovaci nastroj pouzit WinRAR. Je to neskutecny plevel.
Abych nebyl tak uplne OT tak pouzivam file-roller a kdyz to nejde tak cli primo pro dany typ archivu. Ale celkem jsem si oblibil 7zip takze pouzivam pri baleni prevazne ten.
=^..^= AmigaPower® avatar 15.12.2011 18:45 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
proc vsichni (90% lidi kolem mne) ma neskutenou potrebu balit veci do raru
LOL! Chytráku! :-D Když svejm kokotoidním windoze lama známejm něco zabalim do taru, nejsou schopný si ani vygooglit vyseznamit, že se jedná o archiv a místo toho to 10x projedou avastem a 5x online kasperskym, to si ani nedokážeš představit co znám za bfu... :-D
xkucf03 avatar 15.12.2011 18:49 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
něco zabalim do taru
A to buď rád, že to nejsou policajti – jednou se mi dostalo odpovědi – ať to prý pošlu nezašifrované :-D
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
=^..^= AmigaPower® avatar 15.12.2011 19:18 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
LOL! :-D
kotyz avatar 15.12.2011 19:47 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Njn, orgáni museli mít radost když u mě při domovní prohlídce zabavili asi 30 zip disket na kterejch bylo tužkou napsáno office 97 :-D Ani já nemam tušení co na nich aktuálně je a voni na to nejspíš ani neměli mechaniku (ale pučit si jí ode mě nechtěli). A trvalo jim 3/4 roku než zjistili že na těch pár desítkách cd s linuxem je fakt linux a že tam žádný mp3 fakt nejsou. A když sem podával vysvětlení tak jim nejdřív nešel net a pak tiskárna. Až by je jeden politoval, v jakejch podmínkách a za jaký peníze musej dělat ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
15.12.2011 20:04 Aminux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
:-D Tak to je hustý.
gtz avatar 15.12.2011 21:35 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
když u mě při domovní prohlídce
To na tebe byl někdo hodný a naprášil tě?
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
kotyz avatar 15.12.2011 22:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Agent provokatér si ode mě na DC sosnul dvě mp3. To byl nějakej celorepublikovej zátah na sdíleče tenkrát. A prej ty co měli share 10 GB a míň ignorovali, aby nebyli přetížený no a já měl asi 11 (měl sem tam třebas ovladače, freeware, iso obrazy s mandrivou, pár mp3, filmy žádný, protože to sem tenkrát měl ještě dialup tak sem stahoval jen menší věci) :-D A přišli si pro mě akorát v době kdy sem už to DC přestal používat, protože to byla síť nahovno. To nasere ...

Od tý doby jenom uložto a spol. a výjimečně torrent, ale těm se taky snažim vyhnout.

Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
gtz avatar 15.12.2011 22:53 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
To byl nějakej celorepublikovej zátah
jo to si tehdy pamatuji
protože to byla síť nahovno. To nasere ...
to máš pravdu, že to nasere. Já jsem nějak DC nepoužíval.
výjimečně torrent
taky ne, uložto a mediafire mi stačí.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
kotyz avatar 16.12.2011 13:02 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Zas na TPB sou věci co na uloz.to a spol. nenajdu. A třeba dvd image Ubuntu a nový epizody Pioneer One (ten free seriál jak ho dotujou sami diváci) stahuju zásadně přes torrent a po stažení to necham pár hodin ještě seedovat (zrovna u takovýho artiklu se toho nebojim).
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
gtz avatar 16.12.2011 17:56 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
No kdybys přes TPB stahoval Transformers apod tak to by asi bylo možná jiné.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
kotyz avatar 16.12.2011 20:00 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Tak zrovna takovýhle věci sou k sehnání i kdekoliv jinde, to spíš třeba hry na ps2 který nikdy v evropě nevyšly ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
kotyz avatar 15.12.2011 19:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Přitom to winrar rozbalit umí! Já když chci aby to rozbalil každej debil, tak použiju obyčejnej zip, to jim rozbalí i průzkumník ve widlích. Asi znáš větší bfu než já, ikdyž já měl taky takovýho co chtěl přeinstalovat widle a office protože si zmáčk insert a ve wordu mu mizely písmenka za kurzorem. A musel sem ho přesvědčovat že sem si ten insert nevymyslel a že ho má i na svý klávesnici :-D No ale stačilo pár měsíců ignorovat všechno co mi napsal a ono ho to přestalo bavit ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
=^..^= AmigaPower® avatar 15.12.2011 21:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
insert
to se mi sem tam taky stane, že se mi hotovej text nahrazuje tim co píšu, ale insert sem teď skoušel a tim to neni :-D
15.12.2011 11:27 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
RARy rozbaluju prakticky denně (velké archivy) a nikdy jsem na žádný problém nenarazil. Pravda používám k tomu konzolový unrar, což je nástroj přímo od výrobce.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
bambas avatar 15.12.2011 11:38 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Proc nepouzijes 7zip? Pracuje jak s prikazovou radkou, tak s gui a je soucasti repository temer kazde distribuce.
Cowboys from Hell
15.12.2011 11:39 limit_false
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Zip - v podstate zadny vetsi problem.

Rar - nekolik tipu:

"keep broken" flag -kb zachova i nekompletni fajly a fajly s blbym CRC

unrar x -kb blabla.rar

"recover" command: hodi se pri poskozeni nebo kdyz nejaka cast multipart archivu chybi (zachrani co se da)

rar r blabla.rar
rar rc blabla.rar

Diakritika: AFAIK moc problemu nebylo (kdyz je to blbe, tak se soubor prejmenuje pozdeji).

Salamek avatar 15.12.2011 12:05 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Lol TC ...
A ty tuhle sracku jeste spoustis ve wine pod linuxem (kde muzes pouzivat 100x lepsi krusader)ocividne trpis nejakou sadomasochistickou poruchou ci co...
PS: mas nainstalovany unzip a unrar...?
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
15.12.2011 12:30 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Tuhle "sračku" pouštím jenom a pouze v tomto případě. A to mě právě irituje. A takové sádlo máslo, abych si instaloval kvůli blbému krusaderu celé KDE fakt nejsem.
Salamek avatar 15.12.2011 13:19 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
wow, cele KDE se uz vejde jen do kdebase-lib, kdebase-runtime, kdeutils-ark !
Dependencies (1):
  • irony-mode
PS: a proto si nainstaluju WINE a do nej TC! :D
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
15.12.2011 13:34 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Wine mám i na jiné věci. KDE mám na ...
pavlix avatar 15.12.2011 21:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Kolik že to zabírají kdelibs?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
kotyz avatar 15.12.2011 22:41 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
200 nebo 300 MB? Co to dneska je? :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
15.12.2011 23:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
U mě 60MB (pacman -Qi kdelibs)...
kotyz avatar 16.12.2011 13:02 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
A to má balíček nebo to tolik zabere po rozbalení? ;-)
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
16.12.2011 13:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Po rozbalení. Balíček má 11MB - viz. Taky jsem čekal víc...
pavlix avatar 16.12.2011 02:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
200 nebo 300 MB? Co to dneska je? :-D
Tak to bych chtěl vidět, jak jsi to zjišťoval, kotyz.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
kotyz avatar 16.12.2011 13:03 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Vycucal sem si to číslo z prstu, jak jinak ;-)
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
15.12.2011 16:23 kýblhárdvér
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
tím by se mohla vysvětlit ta vaše deprese...
Jezekus avatar 15.12.2011 18:30 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Osobne hledam nejaky GUI dvoupanelovy filemanager podobny TC, ne v poslednich verzich, ale podobny stare v6.3 (napr.), ktery by rozume spolupracoval treba i s gvfs, fuse... Jediny jsem nasel Gnome commander, ale je to padave zabugovane a tak... :-( Krusader mi absolutne nevyhovuje rozhranim.
15.12.2011 20:05 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
(kde muzes pouzivat 100x lepsi krusader)
To by mě zajímalo, podle jakýho měření je Krusader 100x lepší než TC. Přijde mi to naopak. Beru v úvahu přehlednost zobrazení, ovládání klávesnicí a FTPS.
15.12.2011 12:05 CET
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V xtermu pouzivam mc na prochazeni archivu (vetsinou RPM a DEB, protoze do tech se primo v xtermu jednoduse nekouknu, ale i RAR a ZIP, casto take tar.gz/bz2). Castejc ale proste pouzivam z cmd.

z FF a z posty se mi spousti file-roller. Zatim jsem nezaznamenal zadne problemy (doufam, ze jsem zadne nemel).

Mozna zkus aktivovat v MC logovani a sledovat, co se deje. MC nejdriv archiv rozbali do /tmp - mozna tam neco nesedi, pokud je to neco s kodovanim, tak tomu bych veril, ze tam nejake problemy budou.

U MC mam problem dost casto s /#sh: prenosama. Tam se obcas neco ztrati.
15.12.2011 12:32 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Zákeřné je na tom to, že to není vždy a všude. Obvykle na to narazím spíš náhodou. Jako zrovna dnes, kdy jsem se konečně po dlouhé době dokopal k tomu, abych začal dělat pořádek ve starších věcech.

Takže po pravdě ani netuším, o kolik dat jsem díky tomu v minulosti už přišel.
15.12.2011 12:17 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Unzip, unrar... Zadny problem kam ma pamet saha.
bambas avatar 15.12.2011 12:30 bambas | skóre: 20 | blog: bambasovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dejte to do poradny kurva.
Cowboys from Hell
15.12.2011 12:34 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Dej si to tam sám. Čistě pragmaticky se zamysli kolik lidí si toho povšimne tam a kdo zareaguje.
15.12.2011 12:49 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
zdravim,

zrovna s timto jsem problemy nezaznamenal.

Co me ale vadi, ze se na tyto aplikace pouziva pouze jeden procesor a ostatnich 5 se flaka. Klasicky zip urcite, ale rar tusim take.

Osobne pouzival bzip2 anebo postupne prechazim na 7zip.

gf
15.12.2011 12:52 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Ten problém se netýká archívů z poslední doby, ale starších archívů vytvořených jinde a na jiných OS.
Jardík avatar 15.12.2011 12:53 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mně poslední dobou blbne Dolphin, nebo tak něco, pokud vlezu do archivu (mám nastavenou, aby se to tvářilo jako adresář), tak to zobrazí jen top-level adresář v archivu a při pokusu kopírovat to vytvoří jen ten adresář a žádné soubory v něm. file-roller 'neumí' rozbalovat rary, i když máte 'originál' rar, pokud rozbaliji, neukazuje průběh rozbalování (jen jakousi pulsující blbost), což nepovažuji za schopnost rozbalovat archiv, potřebuju vědět, jaký je stav. Naštěstí je do Dolphinu integrován 7-zip, který rozbalí snad všechno a ukazuje průběh. Ještě jsem s ním ale nerozbaloval tary, protože jsem s tím měl špatnou zkušenost ve Windows - neuměl symlinky, ačkoliv to Windows/NTFS filesystém umí a nemám páru jestli je umí linuxový port.
Věřím v jednoho Boha.
Luboš Doležel (Doli) avatar 15.12.2011 13:01 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je otázka, v čem to člověk dělá. V konzoli mi to obvykle chodí dobře.

Samozřejmě KIO je srágora. To jejich rozbalování založené na spouštění podprocesů, to je tedy vážně mňamka. Zajímalo by mě, jestli autor tohoto nápadu opravdu věřil, že tohle bude fungovat.

Krusader v jistých ohledech taky dost bída. Naprosto mu chybí rychlost a stabilita Total Commanderu. Před pár lety jsem plánoval správce souborů, kde by bylo to nej z Krusaderu, ale přitom by to fungovalo stejně spolehlivě a dobře jako TC; bohužel mě příliš zavalil FatRat.
rADOn avatar 15.12.2011 13:56 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Rozbaluju už léta v kdečkovém arku a midnightu, pro moje účely f poho. Ark má navíc krásnou vlastnost že když neví, tak se zeptá na formát. Takto jdou rozbalit i různé podivnosti (deb a rpm balíčky, msi instaláky, javovské zavařovačky, *office dokumenty, komixové archivy) které se schovávají za jinou příponu. Problém jsem měl s hesly a dělenými archivy, ale takové vylomeniny používám minimálně takže mě to netrápí.
"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
Max avatar 15.12.2011 14:55 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Musím říci, že jsem se už setkal s něčím podobným. To, když kolega napsal backupovací nástroj na db (psal to ve visual foxpro a nevím, co použil za knihovnu pro packování). Export db balil do zip archivu. Zajímavé bylo, že tento zip archiv dokáže rozbalit opravdu jen total commander :-/. Neštrejchnul jsem si ani se 7zip, ani s unzip apod.

Na tento problém se přišlo až později, páč se všude TC používal a v něm to jelo. 7zip apod. vyhazovaly CRC error a nebo to padala na nenzámé chybě, už nevím. Každopádně záloha šla po rozbalení v TC normálně obnovit a nebyl problém s daty. Osobně si tedy myslím, že ten archiv byl nestandardní, blbě vytvořený a jediný TC jej dokázal rozbalit, páč si asi nehlídá základní věci a je mu všechno jedno.

Osobně bych tedy autora blogu nijak nekamenoval, možná je to podobný případ, co jsem zažil já, nehledě nato, že autor blogu má nemalé zkušenosti s linuchem apod. věcmi okolo, než mnozí z vás.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
15.12.2011 15:14 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Dík náčelníku, že ses mě zastal ;-)
15.12.2011 15:34 pedro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nikdy jsem s tim problem nemel. Kdyz sam neco chci zabalit, tak pouzivam tar.gz
=^..^= AmigaPower® avatar 15.12.2011 16:10 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
"zabalit" / "rozbalit" ...přihořívá, přihořívá...
xkucf03 avatar 15.12.2011 15:42 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kdysi jsem si dělal takový test různých kompresních formátů a s diakritikou v názvech souborů byl vždycky problém – jediné, co fungovalo multiplatformně, byl 7-Zip. Ono je to tím, že názvy souborů jsou v těch archivech většinou uložené jen jako posloupnost bajtů, ale chybí tam informace, v jakém kódování.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
15.12.2011 15:57 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Mne sa zda, ze som rozbaloval niekolko RARov a diakritika bola OK.
xkucf03 avatar 15.12.2011 16:00 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
A byly balené na Windows a rozbalované v GNU/Linuxu (s UTF-8) nebo naopak? Tohle mi právě tehdy nefungovalo, ale možná tam je dneska nějaký automatický převodník kódování znaků.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
15.12.2011 16:23 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
RARy balené na Windows, kde jsou uložené názvy souborů s diakritikou, rozbaluje unrar na Linuxu (s UTF8 locale) naprosto korektně.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
15.12.2011 17:39 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Rozbaloval som v Linuxe, balene boli vo Windows. Pokial viem, tak RAR uklada nazvy v unicode.
Luboš Doležel (Doli) avatar 15.12.2011 16:16 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Dobře udělaný RAR obsahuje název souboru v "char" i "wchar_t". Takže pokud je správně uložená ta UCS-2 varianta a aplikace ji použije, neměl by být problém.
kotyz avatar 15.12.2011 16:24 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Ale tady narážíme právě na to "dobře udělaný" a "správně uložený". Teorie a praxe jsou teoreticky totožný, ale v praxi se liší ... ;-)
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
pavlix avatar 15.12.2011 21:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Jo... ale pravé UCS-2, tedy šestáctibitové kódování pevné šířky znaků (ne UTF-16 s proměnnou šířkou) zace nepodporuje celý unicode.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Luboš Doležel (Doli) avatar 16.12.2011 01:24 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Nepodporuje, ale to lidi z rozvinutých zemí nepálí... I když po pravdě nemůžu vyloučit, jestli to není UTF-16.
pavlix avatar 16.12.2011 02:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Lidi z rozvinutých zemí nepálí ani čeština.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
pavlix avatar 15.12.2011 21:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Mimochodem tvůrci linuxových FS mají neustále v oblibě bytestringy místo mnohem vhodnějšího unicode (v bajtové podobě ideálně utf-8). Nechápu to.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Heron avatar 15.12.2011 22:02 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Otázkou je, zda systém souborů je ta správná vrstva, která by měla řešit (re)kódování znaků do různých kódování. Pro FS je název souboru jen identifikátor a co si tam kdo uloží je jeho věc.

A když už unicode, tak spíše UTF32, ne? Ať je pevně daná maximální délka řetězce.
pavlix avatar 15.12.2011 22:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Otázkou je, zda systém souborů je ta správná vrstva, která by měla řešit (re)kódování znaků do různých kódování.
Právě. Použitím univerzálního kódování, které by bylo zároveň fyzickým uložením ve filesystému a zároveň v API, by úplně odpadla potřeba překódování. Tady vše hraje pro UTF-8, které je navíc používáno v aplikacích.
A když už unicode, tak spíše UTF32, ne? Ať je pevně daná maximální délka řetězce.
Mně je to v celku jedno... v oblasti filesystémů jsem obyčejným uživatelem. Ale taky bych se rozhodoval mezi UTF-8 a UTF-32. Všechna ostatní kódování znaků mi dneska přijdou zbytečná.

Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
16.12.2011 08:49 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Filesystem predsa neriesi ziadne kodovanie. Nazov suboru je jednoducho postupnost nenulovych bajtov. Ci si tam das UTF-8 alebo nieco ine, tak to uz je tvoj problem.
pavlix avatar 16.12.2011 10:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Filesystem predsa neriesi ziadne kodovanie. Nazov suboru je jednoducho postupnost nenulovych bajtov. Ci si tam das UTF-8 alebo nieco ine, tak to uz je tvoj problem.
Zřejmě jsi nikdy neslyšel o NTFS, že?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
16.12.2011 21:45 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Predtym si hovoril o linuxovych FS...a rovnako to plati pre UNIX. Ze musi mat MS nieco specialne, to je uz tradicia. V NTFS by som cakal UTF-16 alebo UCS-2 a milion obmedzeni k tomu.
16.12.2011 11:40 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Filesystem predsa neriesi ziadne kodovanie. Nazov suboru je jednoducho postupnost nenulovych bajtov.
Což je ale špatně, protože názvy souborů jsou informace především pro uživatele. A uživatele nezajímají nějaké bajty, ale znaky.
xkucf03 avatar 16.12.2011 13:10 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
To je pravda, ale uživatele nezajímá ani ovladač souborového systému, uživatel ani často neví, že něco takového v počítači má. Z tohoto pohledu je celkem jedno, na které úrovni se to vyřeší, důležité je, aby to na té nejvyšší (uživatelské) vrstvě fungovalo dobře.
  • názvy nebudou ukládané jako bajty, ale jako řetězec v jednom konkrétním kódování (jiné nepůjde použít)
  • názvy budou ukládané jako posloupnost bajtů, ale každý oddíl bude mít v metadatech uložené použité kódování
  • názvy budou ukládané jako posloupnost bajtů a konkrétní kódování si musí uživatel pamatovat a zadat ho jako parametr při připojování souborového systému
Třetí možnost je úplně nejhorší a vede ke spoustě chyb a zbytečných problémů (hlavně dříve jedno z nejčastějších témat v poradnách). První dvě možnosti jsou dobré. Druhá je navíc univerzálnější, protože nevynucuje „jediné správné kódování“ a daný FS půjde použít třeba i v jednoduchých zařízeních s jednoduchým OS, který nechce řešit nějaká pokročilejší kódování a stačí mu třeba úplně obyčejné ASCII pro názvy souborů. Je to obecně flexibilnější přístup, protože můžu chtít použít daný FS kvůli nějakým jeho zajímavým vlastnostem, ale zároveň chci použít svoje specifické kódování – je to takový unixovější přístup, umožňuje si libovolně nakombinovat ty nejlepší nástroje.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
16.12.2011 21:42 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Pravda, bolo by vhodne, keby kazdy filesystem niekde v hlavicke obsahoval jedno pole, kam by sa dalo zapisat pouzite kodovanie znakov. Ovladac filesystemu by nijako kodovanie neriesil, vrstva NLS by fungovala rovnako ako teraz, akurat pri mounte by sa kodovanie precitalo z filesystemu.
17.12.2011 11:39 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Ono by klidně stačilo dát to do rozšířeného atributu kořenového adresáře toho souborového systému. Jenom se bojím, aby se to ukládání metadat do souborového systému stačilo rozšířit dřív, než budeme všechny soubory tahat odněkud z oblak přes HTTP, kde ta metadata jsou už dávno…
15.12.2011 16:40 alfonz mucha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
nepoužívám sice mc na rozbalování raru a zipů ale vím že je v něm plno problematických částí, za to někdy dokáže zachránit .

na rozbalování maám hlavně File-Roller, který je imho téměř naprosto bezbproblémový až na nějakou diakritiku a i tu vezme bez problémů.

Jinak obecně platí se vyvarovat raru a používat raději zip nebo 7zip v nejlepším případě.
pavlix avatar 15.12.2011 21:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Já jsem se mc zbavil v době, kdy jeho autor odmítal začlenit podporu utf-8, zatímco prakticky všechno ostatní už mi na UTF fungovalo.

Btw, vždycky jsem si myslel, že RAR je specilalizovaný archivační program na porno. Všechno ostatní jsem vždy dostal v TGZ nebo ZIP.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
16.12.2011 06:59 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Já na něj narazil u .cbr. Což jsou v podstatě zabalené stránky naskenované knížky.
pavlix avatar 16.12.2011 10:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
To jsem zatím dostal vždycky v PDF. A když to bylo kvalitní, tak jsem čas od času zkoušel vyhledávat, než mi zase došlo, že mám jen scan.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
16.12.2011 12:23 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Ono to souvisí s tou čtečkou co jsem si pořídil. Jak jsem zjistil, tak nelze prohlížet přímo obrázky. Ovšem rychlejší než je ručo vkládat do nějakého html, nebo na to smolit skript, je - udělat z nich .cbr archív a ten pak prohnat přes calibre do fb2. Výsledek je lepší, než když to je rovnou v PDF a taky mi to umožňuje podle potřeby ty obrázky předtím upravit (natočit stránky, optimálně snížit počet barev, spojit stránky atp.) tak aby pak byla optimálně využita celá plocha čtečky.
16.12.2011 08:51 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Skor na warez vseobecne, nielen na porno.
pavlix avatar 16.12.2011 10:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Skor na warez vseobecne, nielen na porno.
My používáme jenom OSS warez :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
16.12.2011 10:50 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
To je pravda. Ono to má svoje opodstatnění - RAR má slušnou podporu pro rozdělení do nechvalně známých "partů" a zároveň slušné šifrování. Co bohužel většině těch lidí nedochází je, že komprimovat média v moderních formátech typu AVC skutečně nemá smysl. Kompresi tam bohužel často nechávájí by-default.
pavlix avatar 16.12.2011 11:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Jo to je další věc, která mě na tom fascinuje.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
gtz avatar 15.12.2011 20:29 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kombinace Total Commander/Krusader je vždy dobře použitelná. Co mně na kombinaci rar/zip štve je to, že při použití mc je vybalování z některých souborů šíleně pomalé (ale to není zipem/rarem, ale tím co mc volá). O problémech s zaheslovaným archívem ani nemluvím (TC v pohodě, Krusader taky a mc skoro nikdy).
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
=^..^= AmigaPower® avatar 16.12.2011 09:03 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
15070 státem spočtenejch rytířů Jedi používá na rozbalování sílu!!!

:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
I♥DRX * www.KERNELULTRAS.org
kotyz avatar 16.12.2011 13:04 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Rozbalování ZIP a RAR archivů v linuxovém prostředí
Jo, taky mě potěšilo že je nás tolik! :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.