Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 16:25
Asi největším letošním překvapením pro mně je neúspěch FAQ. Idea je perfektní - opakující se otázky budou zodpovězeny ve FAQ a lidé je průběžně budou vylepšovat. Díky preferenci v hledání se sníží frekvence těchto otázek a pokud někdo otázku přesto zadá, místo dlouhého vysvětlení mu do odpovědi dáte jen link na příslušný FAQ.
Tenhle koncept vypadá perfektně. Bohužel ale nefunguje v praxi. Počet zodpovězených otázek mimo tým by se dal spočítat na prstech jedné ruky. Kde je chyba? Třeba slovník se neustále rozrůstá přes všechny jeho chyby. Já to nechápu. Poradíte?
Tiskni
Sdílej:
Bezne lze vzit existujici diskusi, vyzobat z ni to podstatne a ulozit jako FAQ.Nojo, tohle (vyzobat to podstatne) je ale prave hodne kvalifikovana prace, vyzadujici nemale usili. Kdo by to byl rek :) Napsat plny blog tlachu nebo flamovat je proti tomu neskonale lehci, dalo by se rici odpocinkova cinnost.
Napsat plny blog tlachu nebo flamovat je proti tomu neskonale lehci, dalo by se rici odpocinkova cinnost.Nejvýstižnější vysvětlení.
Späť k otázke; ak chceš, aby sa FAQ plnilo tak treba:
Mne osobně ještě nenapadlo psát do faq nic. Na to mám málo zkušeností a taktéž málo drzosti, abych opisoval něčí vědomosti. Časem rád přispěji.
Do slovníku není problém přispět, ono vysvětlit jeden termín pro laika a přidat pár odkazů je pro mne větší sranda. Už proto, že mohu psát o něčem, co je na linuxu nezávislé, jako jsou třeba síťové protokoly.
Až do teď jsem o žádné sekci FAQ nevěděl.
Když teď kouknu na stránky, tak na něj vidím odkaz, ale před tímto blogem jsem jej neviděl
Píšeš o tom, že je FAQ zvýhodněn při vyhledávání před diskuzí. Ale mě se ještě nestalo, že by mi v odkazech po hledání vyskočil odkaz na FAQ.
alebo priamo :"chcem aby ste napisali FAQ ako naištalovať driver na ads modem".To by se zvrhlo v kopii diskusního fóra.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.