Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 14:37

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
28.8.2006 19:22 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
misto par pendolin, ktery sou uz nyni zastaraly, se mohlo nakoupit padesat souprav modernich klimatizovanych rychliku i s masinkou
Na čemž je nejhorší, že je to pravda…
Copak toho není dost?
vencour avatar 28.8.2006 19:26 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Drobnost: mně se líbí trať víc než dálnice.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
28.8.2006 19:53 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nejvíc mě dokáže vytočit vlak kategorie IC/EC. Zaplatím příplatek nehorázných 60,- a za ty prachy si chci ve vlaku sakra aspoň sednout. Omyl, vlak je plnej.
deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
vencour avatar 28.8.2006 20:00 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů

Jezděte s Kilometrickou bankou, budete to mít bez příplatku. A když je volná jednička, tak si tam občas (pravda, zatim jednou) vlezu, za tu větší volnost to stojí.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
28.8.2006 20:50 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Což o to, já si aspoň sedl (našli jsme místenky, které byli sice jenom do Prahy, ale on to nikdo nečte :-D). Bohužel od Pardubic vydechla klimatizace.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
29.8.2006 09:29 Dan
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
V tom "nehoraznem priplatku" je i mistenka... to ze si ji nevyzadate (neobstarate v predstihu u spoju, ktere byvaji plne) je jen vase blbost :-)
29.8.2006 14:07 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
V IC a EC není v příplatku místenka (teda pokud se to během posledního roku nezměnilo).
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
Luk avatar 29.8.2006 14:19 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Bývala (ještě v roce 2001 zcela jistě), ale možná se to změnilo.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
30.8.2006 12:38 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Když jsem posledně jel EC-čkem, tak to z Prahy do Brna ve 2. třídě stálo nehorázných 354,- Podotýkám že šlo o normální hlučnej koženkovej neklimatizovanej rychlík, ne o Pendolino. Protože druhá třída byla přeplněná, tak jsem si nadrzo sedl do jedničky, která byla aspoň klimatizovaná, ovšem v půli cesty mě chtěli vyhodit. Chvíli jsem se hádal že za 354,- přece NEBUDU stát na chodbě, ale po chvíli mě ukecal že v prvním vagóně jsou ještě nějaká místa a že tam má hezkou kolegyni průvodčí, tak jsem poslušně odešel. Nekecal (s těma volnejma místama). Ale stejně je to ostuda- takový prachy za tak mizernej servis.
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
30.8.2006 12:40 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Jo když mě chtěli vyhodit tak jsem se aspoň přeptal kolik je doplatek za první třídu. Když jsem se dozvěděl že dalších 80,- tak jsem měl co dělat abych se nezačal smát.
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
28.8.2006 20:00 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Něco tady. A spíš, globál tady. Za zdroje se omluvám, nemohl jsem nalézt dostečně neekogicko--neaktivistické.
28.8.2006 22:42 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ta anketa je špatně udělaná. Já jsem letadlo a mám rád mašinky. Takhle jsem si musel vybrat jestli mám víc rád mašinky nebo jestli jsem víc letadlo :-D
θηριον ειμι
Dalibor Smolík avatar 29.8.2006 09:19 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
To je lepší být víc tučňák :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
29.8.2006 12:12 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Nejlepší by bylo, kdyby tam byla možnost "Jsem tučňák, který si myslí, že je letadlo, a má rád mašinky." :-D
θηριον ειμι
28.8.2006 22:58 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
"-okolky u modernich vozu se pro snizeni treni behem jizdy mazou peknou karcinogenni srackou" Toto je nějaká blbost ne? Ještě jsem neviděl namazené koleje. Jo vlastně jedno jo, bylo to nedávno v TV ve zprávách jak někdo namazal v kopci koleje tomu výletnímu vláčku a ten to pak nevyjel a začal sjížet do údolí, našestí se nikomu nic nestalo. Jenže to namazal nějaký sabotér. Koleje a kola se nesmí mazat. Klozalo by to, nebrzilo byto a byl by špatný vodivý kontakt z kolejí a to by bylo velmi nebezpečné.

Železnice má narozíl od cest velkou výhodu která už se zde začíná velmi projevovat a to je, že na cestách nevsakuje voda, ale vetšinou se na nich a kolem cest v příkopách zbírá z okolí a při vekých deších se tvoří potoky a místní záplavy, eroze půdy atd. Kdežto v případě železnice zůstává krajina kolem trati pořád přibližně stejná.

Luk avatar 28.8.2006 23:38 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Mažou se nákolky, ne koleje. Tedy jak tohle někoho může napadnout... :-D

Tento olej obsahuje kromě různých uhlovodíků také jedovatý a karcinogenní tetrachlorethylen. Jinak když už jsme u těch karcinogenů, tak konzervační olej na dřevěné pražce obsahuje polycyklické aromatické uhlovodíky a fenol (pěkné lahůdky ;-)). Kromě toho se železniční spodek často stříká herbicidy, aby nezarůstal - to jsou další "příznivé" látky.

Tady jsou kdyžtak výsledky výzkumu emisní zátěže u švýcarských železnic (je to česky). Pochybuji, že na tom v Česku budeme lépe.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
29.8.2006 10:53 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Nákolek je na kole a kolo se po něm odvaluje po kolejnici a okolek je zboku kola a drží dvoukolí na kolejnici aby nespadlo z kolejnice. Okolek je velmi namáhaný v zatáčkách a nákolek drží jen váhu vozu. Starší vozy o nákolek brzdily takovýma "špalkama". Oboje se ve styku s kolejnicí a brzdami na nemůže se mazat.

Olej v pražcích je svinstvo, ale ne horší než to co je v autě. Navíc dřevěné pražce už se dávno nepoužívají (nechavají se dosloužit) maximálně na vyhýbkách.

Luk avatar 29.8.2006 11:23 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Samozřejmě jsem měl na mysli okolky (jak to bylo už v původním příspěvku), právě kvůli tomu tření v obloucích. Jestli se mažou u nás, to nevím, ale podle té zprávy ve Švýcarsku jednoznačně ano.
Olej v pražcích je svinstvo, ale ne horší než to co je v autě.
To bych tedy v žádném případě netvrdil. V autě je minerální (nebo syntetický s podobným složením) olej s minimem karcinogenních složek (nějaké se tam dostanou během provozu, ale není jich zase tolik). Kdežto olej na pražce obsahuje fenol, dehet a další nebezpečné látky. I když se možná už dnes používá olej s jiným složením.
Navíc dřevěné pražce už se dávno nepoužívají (nechavají se dosloužit) maximálně na vyhýbkách.
Na hlavních tratích se nepoužívají už dlouho a ty menší se zase neopravují. Možná to bude tím ;-)
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
29.8.2006 22:00 moira | skóre: 30 | blog: nesmysly
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Na masinach se okolky mazou urcite. Na vagonech bych tipoval ze ne.
Překladač ti nikdy neřekne: "budeme kamarádi"
30.8.2006 11:02 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Na mašinách se někdy sype pod kola písek (tak jako na tramvaji), kdyby se okolky mazaly zamastilo by se celé kolo a mašina by se měla problém rozjet. Na železnici se mažou tak akorát vyhýbky.
Luk avatar 30.8.2006 13:39 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
A hračky jako je tahle se vyrábějí asi na ozdobu, že? :-D
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
29.8.2006 00:38 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Když mě tak napadá, používá se někde brždění rekuperací v opravdu velkém měřítku?
Copak toho není dost?
29.8.2006 00:56 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
No brněnský šaliny prej rekuperujou jako o život :-D
θηριον ειμι
29.8.2006 01:01 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
No jo, ale šalina není těžký nákladní vlak o stovkách tun. A kolik jich je najednou v provozu?
Copak toho není dost?
Luk avatar 29.8.2006 01:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
U vlaků s lokomotivou se rekuperuje těžko, hlavně když mají hodně vagónů. Mnohem lepší je to u souprav, které mají hodně poháněných (a tedy i rekuperace způsobilých) náprav.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Josef Kufner avatar 29.8.2006 01:39 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Když to ta lokomotiva může rozjet, proč by nemohla taky brzdit? IMHO by to neměl být problém (aspoň né moc velký).
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
29.8.2006 01:47 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
No, nevím jestli je realistické brzdit tisícitunový vlak jenom lokomotivou :-)
Copak toho není dost?
29.8.2006 02:41 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Když pojede v protisměru dostatečně ryhle, tak se při té srážce hybnost vyruší, ne? :-D
29.8.2006 02:45 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Obávám se, že při takové srážce se vyruší mnohem víc věcí :-) Navíc mi není úplně jasné, jak při tom chceš rekuperovat :-)
Copak toho není dost?
29.8.2006 02:47 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Problém je, že se rozjíždí pomalu (úměrně k výkonu, který lze dodat do motoru), ale brzdí rychleji (vinutí by tedy muselo být přizpůsobeno proudu při brždění, což přináší větší hmotnost lokomotivy a víc ztracené energie)
Quando omni flunkus moritati
29.8.2006 09:42 Jan Přech
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
To samozřejmě může (a všechny nové lokomotivy jsou na to konstruované), ale problém je jednak v rychlosti brždění (brzdný výkon, který je schopna lokomotiva odebrat vlaku a dodat do napájecí soustavy), ale hlavně v tom, že v "dosahu" (elektricky vzato) musí být jiné vozidlo, které ten výkon přijme, což je v praxi většinou jiná rozjíždějící se souprava. To u MHD většinou není problém, nejmarkantněji se o tom může běžný smrtelník přesvědčit třeba u modernizovaných souprav Metra v Praze (v současnosti trasa A), kde je brzdový odporník opravdu hodně slyšet. Vždycky, když ta souprava brzdí a tlumeným měkkým pískáním měniče se začne prolínat takové protivně ostré svištění na stejné frekvenci, tak souprava brzdný výkon maří v odporníku, protože prostě v blízkosti není jiné vozidlo, které by ho spotřebovalo. A to je metro, které má podmínky pro rekuperaci principielně velmi příznivé.

Takže rekuperace je prima věc, každá kilowatthodina dobrá, ale pokud by někdo předpokládal, že se to nějak podstatně blíží perpetuu mobile, tak bude asi zklamán. Prakticky podíl navrácené energie málokdy překročí 50%. Ale samozřejmě, i tak je to velké plus, pokud to srovnáme třeba s autem...;-)
Godot používá GNU/Hurd.
30.8.2006 12:49 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
> tak souprava brzdný výkon maří v odporníku, protože prostě v blízkosti není jiné vozidlo, které by ho spotřebovalo.

Huh, to bude nějaká hloupost, ne? Když jsou dráty do soupravy metra dost dimenzované na to aby nějakou energii dodávaly, měl by ji být schopny taky odvádět zpátky do rozvodné sítě, ne?
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
30.8.2006 13:47 Jan Přech
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Jenomže například v MHD se používá (alespoň u nás) výhradně trakce stejnosměrná, tj. ty "dráty" jsou v měnírně tak nějak přerušené diodou. A diody, mrchy jedny, uměj víst proud jenom jedním směrem. A vo vo vo vo tom to je :-)
Godot používá GNU/Hurd.
Luk avatar 30.8.2006 15:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Ale dá se udělat měnič, který to pošle obráceně. Je ovšem otázka, jestli o to dodavatel proudu vůbec stojí (jsou to velice krátkodobé dodávky, které tak ve své podstatě nikde energii neušetří - žádná elektrárna kvůli nim výkon nesníží, jen se ho v takové chvíli pošle víc přímo do vzduchu) :-D
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
31.8.2006 08:05 Jan Přech
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
No, odběr by se asi zařídit dal, s tím odpařením dodané energie bych to taky úplně černě neviděl (ale samozřejmě taky ne zrovna růžově :-) ), ale spíš bych řekl, že náklady na ty čtyřkvadrantové měniče by byly tak velké, že provozovatel (dopravní podniky) do ničeho takového investovat nebude. Tyristorový usměrňovač ve střídačovém chodu v tomhle výkonu začíná být dneska z hlediska EMC asi mimo realitu, takže by to zřejmě skončilo pulsním usměrňovačem, což by byla strašně velká, složitá a drahá obluda.

Spíš to vypadá, že tyhle věci se budou řešit bateriemi superkondenzátorů jako součástí pevného trakčního zařízení - je to logičtější, energie se nepřelévá tam a zpátky s pochybnou účinností, ale schová se tam, kde za chvíli bude tak jako tak potřeba. Siemens už to někam dodal a vytahuje se, jak to hezky funguje. Nevím kam, ale když pohledáte, určitě to najdete. Jestli se nepletu, byly tam superkondenzátory Maxwell...
Godot používá GNU/Hurd.
29.8.2006 01:45 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Taková souprava je třeba právě ta tramvaj :-)
Copak toho není dost?
29.8.2006 12:03 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
v praze tramvaye rekuperujou nepriklad pri jizde z barandovskyho sidliste. jak je to v brne nevim, maji tam vubec elektrinu?
29.8.2006 12:46 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Co tě nemá, ve štatlu jezdí pořád ještě koňky a rekuperují se maximálně koblihy :-)
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
29.8.2006 13:20 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Když jsem tam byl naposled, tak už ji buď zavedli a nebo to aspoň dokážou docela dobře imitovat :-)
Copak toho není dost?
29.8.2006 00:56 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
V učebnících na elektroškolách?
-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
29.8.2006 09:52 Jan Přech
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
U ČD jenom pendolino a elektrická jednotka 471 (ešus, taková ta bílá dvoupatrová souprava, k vidění třeba na osobákách Praha-Kolín, Praha-Beroun), ale v opravdu velkém měřítku se to používá u MHD. Řekl bych, že u nás snad každé vozidlo MHD konstrukčně mladší dvaceti let (nebo konstrukčně starší, ale rekonstruované na pulzní výzbroj) nějak rekuperuje. Cestující to může odhadnout snadno, protože pokud vím, tak u nás stoprocentně platí poučka "co kvičí, umí rekuperovat". Jakmile slyšíte z metra, tramvaje nebo trolejbusu pískání měniče, zpravidla to vozidlo rekuperovat umí (a používá se to, kdykoliv to je možné).
Godot používá GNU/Hurd.
29.8.2006 10:37 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Ano, přesně tak to je. U tramvaje to jde dokonce vidět když se budete dívat řidiči do kabinky na ovládací pult kde je ampérmetr. Při rozjezdu bude ukazovat velký proud který spotřebovává motor a při brždění (pokud nepoužije řidič rychlobrzdu) bude taky ukazovat velký proud který se vrací do sítě.

Není technický problém aby se ta energie z rekuperace dostala přes měnírnu i do veřejné sítě, ale nevím jestli zde mají české dráhy měnírny které to umí.

29.8.2006 15:57 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Moment, ty ampéry to tam ukazuje a u klasických T3 se zrychlovačem (jezdí ještě někde?) které brzdí do odporu a o rekuperaci si mohou nanejvýš nechat zdát. Navíc to, že vozidlo "umí" rekuperovat, ještě neznamená že se to využívá, protože to nezávisí jen na vozidle ale i na dalších částech napájecí soustavy (měnírny apod.). Pokud vím, začátkem devadesátých let - to jest v době, kdy se už tyristory v tramvajích běžně používaly - pražská MHD nerekuperovala, protože to odstatní části napájení prostě neuměly.
29.8.2006 16:02 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Oprava: ...ukazuje i u klasických T3...
Luk avatar 29.8.2006 16:18 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Starých T3 se zrychlovačem jezdí po Praze ještě stále dost.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
29.8.2006 16:34 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Já si právě teď nebyl jist, protože už dávno nesleduju, jestli ještě jezdí vozy bez škatule na střeše. Takže jsem tu poznámku pro sichr přidal pro mladší ročníky. ;-)

Až pojedu z práce, zkusím si toho všimnout.
30.8.2006 09:13 Jan Přech
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Pokud vím, u nás se v měnírnách pro 3kV používají dvanáctipulsní neřízené usměrňovače, které vracení rekuperované energie do rozvodné sítě neumožňují. Jako kuriozitu je zajímavé dodat, že na střídavém systému 25kV/50Hz, který zpětnou dodávku do sítě umožňuje už z principu, se nerekuperuje (i když by se to teď týkalo asi jenom pendolin a možná i modernizovaných jednotek 560 - to už jsem na opravdu tenkém ledě) ze zcela prostého důvodu: České dráhy nemají uzavřenou smlouvu o zpětném odběru rekuperované energie. ;-)

Jinak ty ampéry u tramvají jsou taky opravdu hezky vidět u nejstarších sériových rekonstrukcí tramvají T3 na pulzní výzbroj (dodávky Škoda, řízení Dioss Elcom) - jezdí třeba v Plzni, Ostravě nebo v Liberci. Na ten zelený dvouřádkový displej jsem poprvé valil bulvy, kolik si taková tramvaj při rozjezdu vezme...:-)
Godot používá GNU/Hurd.
Luk avatar 29.8.2006 11:13 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: š š š hů
Řekl bych, že u nás snad každé vozidlo MHD konstrukčně mladší dvaceti let (nebo konstrukčně starší, ale rekonstruované na pulzní výzbroj) nějak rekuperuje.
Rekuperovat uměly např. už trolejbusy z roku 1935. I když to samozřejmě nebylo na dneší úrovni, bez polovodičového řízení se to realizovalo docela špatně.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.