Portál AbcLinuxu, 21. května 2025 14:12

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
30.6.2007 08:12 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Cim to je, ze je u nas celkem v mode chlubit se podvadenim? :-)

Ja teda, kdyz uz bych si poridila a pouzila tahak, bych mlcela jako hrob a chodila kanalama...
^D
Max avatar 30.6.2007 09:27 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Tak, tak, souhlas :) ...
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
30.6.2007 10:17 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Proc :) ? Prece nechces, aby se clovek vsechny ty ***** ucil ;)
... mam chut na jablicka ;)
vencour avatar 30.6.2007 10:43 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi

A co je na tom?

Ok, po někom zbyde na světě jen vypitá sklenice.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
30.6.2007 10:46 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi

No ono záleží na tom, co je na tom taháku napsaného. Já si teda udělat tahák párkrát za život zkusil, ale dopadlo to tak, že jsem to po sobě ani nepřečetl :) Od té doby taháky nedělám, jenom si dělám poznámky na lavici. Jako třeba, že \int f'(x)\cdot g(x)\, dx = f(x)\cdot g(x) - \int f(x)\cdot g'(x)\, dx, někdo by mohl namítnout, že i toto se dá z věty o derivování součinu funkcí odvodit, ale kdo na to má u písemky čas, že? :) A taky si do poznámek ukládám informace obsahující různá "důležitá" čísla, třeba letopočty narození a úmrtí různých autorů, ale už bez jejich jmen, dokážu si totiž celkem jednoduše zapamatovat na kterém místě mé lavice je umístěný ten letopočet, který náleží tomu autorovi.

Nicméně znám i borce, kteří dokáží na svůj tahák napsat třeba veškeré učivo za pololetí ze silnoproudých zařízení. Ale tihle si ty taháky vytvářejí na počítači a to už pak nechápu, proč se to rovnou nenaučí, je to totiž většinou tak jednoduché, že si to stačí jednou přečíst (cestou v tramvaji) a pak už to člověk umí. Nebo máme ve třídě kluka ( 3. září už možná nenastoupí, má 5 z praxe -- neumí ani naprogramovat ústřednu Ateus Omega s pomocí manuálu), který věděl, že bude psát písemku z matiky na konkrétních 50 příkladů... tak otravoval své kamarády, aby mu těch 50 příkladů spočítali, on si je pak každý napsal na jeden papír a tyto papíry si schoval na různá místa a při písemce vždycky našel ten správný a z toho papíru je opsal.

Prostě fantazii se meze nekladou, jen nevím jestli by u některých aktivistů nebylo prostě rychlejší a jednodušší se to naučit :)

freshmouse avatar 30.6.2007 11:18 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Jo jo, u nás na gymplu to taky jelo, ty velké taháky. No, spíš tam bylo hodně učiva, ale písmo bylo tak velikosti 2 a řez Comic Sans. :-)

A na lavici je dobré si psát poznámky (tužkou -- lze to vygumovat; nesnáším ty počárané lavice). Jenže já jsem si o velké přestávce vždycky naběhl tam, kde jsme měli být, sepsal, co potřeboval... ale pak nám většinou oznámili, že je změna a jsme jinde. :-)
30.6.2007 11:53 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
(tužkou -- lze to vygumovat;
-- když to člověk, který chodí do školy jen s blokem, notebookem, propiskou a tužkou gumuje prstem tak to za chvilku začne pálit :) To je to tření..
Karel60 avatar 30.6.2007 10:47 Karel60
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Ono podvádění je pro některé výrazem hrdinství. Jen málo si jich uvědomuje, že se učí pro sebe a ne pro učitele.
fx-95 avatar 30.6.2007 11:49 fx-95 | blog: Achjo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Znalost anglikých spisovatelů třináctého století nebo rozpoznání dvaceti poddruhů pampelišky je pro mě opravdu přínosem. Nakonec je to vidět na tomto národě, není rok aby nějaký Čech nezískal nobelovku, nepostavil montovnu v zahraničí nebo dokonce neuměl pracovat s jeho encyklopedickými znalostmi. No hlavně že si můžou dvě promile rádobyintošů mentálně zaonanovat nad "kulturním rozhledem" a "všeobecnými znalostmi" jejich ovcí, které si neumí ani přepočítat svou směšnou výplatu.
Most Inteligent Consumer Realize Our Software Only for Fools (and) Teenagers
30.6.2007 21:33 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Znalost anglikých spisovatelů třináctého století nebo rozpoznání dvaceti poddruhů pampelišky je pro mě opravdu přínosem.

Taky si myslim, ze zpusob, jakym se u nas vyucuje, je hodne smutny. Ale nemyslim, ze podvadeni je tam spravny zpusob, jak se tomu postavit... kazdopadne, tohle je na svedomi kazdeho. (Mezi nami, schopnost nalit si do hlavy na kratkou dobu vetsi mnozstvi celkem nahodnych udaju uz se mi taky parkrat v zivote zatracene hodila a vdecim za ni gymplu, jen by to IMHO nemelo byt teziste vyuky.)

Ale o to mi ve skutecnosti vubec neslo...

Ja spis ale opravdu nerozumim tomu, ze kdyz uz nekdo svindluje, tak se tim pak jeste chlubi - asi je v nasi spolecnosti vazne neco shnileho, kdyz to navic jeste ani spouste lidi neprijde divne :-)
^D
fx-95 avatar 30.6.2007 21:51 fx-95 | blog: Achjo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Já tě pochopila :) a reagovala jsem na učí se pro sebe a ne pro učitele. To s tím chlubením se švindlování mtaky nechápu.
Most Inteligent Consumer Realize Our Software Only for Fools (and) Teenagers
30.6.2007 22:21 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Tak zrovna anglické spisovatele 13. století se naučím velice rád - ze zájmu. :-) Nebo aspoň tam, kde jejich jména známe (že? - Ich was in one sumere dale, in one suthe diyhele hale... ;-)) Ale na střední by mě k tomu nikdo nedonutil. Celou dekádu mi trvalo, než mi došlo, jak zajímavé mohou být některé konkrétní pasáže školních osnov - zdůrazňuji, některé a konkrétní. Jen stěží bude někoho zajímat všechno, naopak se dost často najde někdo, komu se něco nebude líbit. Je to snad nenormální?

Na druhou stranu, já si na školu moc stěžovat nemůžu. Naši gymnazijní profesoři byli výborní, féroví a uměli učit.
30.6.2007 23:23 anicka | blog: ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Souhlas, ja taky :-)
Moc rada mam treba tuhle (uz od stredni :-)):

Miri it is while summer ilast
With fugheles son
Oc nu neheth windes blast
And weder strong
Ei, ei! What this night is long
And ich with wel michel wrong
Soregh and murn and fast
^D
freshmouse avatar 30.6.2007 11:13 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Já bych to taky neříkal, ale ne pro ostudu, ale proto, že by si na mě pak učitelé dali pozor. :-D A jinak je samozřejmě za tahák postih (obvykle koule), takže do toho člověk jde s tím, že ji může vyfásnout...
30.6.2007 11:52 springer | skóre: 10 | blog: engineering
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
...cim to je ...??

je to tim, ze Paroubek kdysi rekl, ze neexistuji spinave penize no a lide se tim ridi, rodice doma vypraveji, jak na nekoho vyzrali a jak by meli byt potomci 'chytri' atp. ...
kralovna Alzbeta a Stallmanuv holic diskutuji free software
2.7.2007 10:33 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Opravdu Paroubek???
onion avatar 30.6.2007 15:50 onion | skóre: 8 | blog: onion | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Chlubit se mozna zapotrebi neni, nicmene na tahacich samotnych nevidim nic spatneho. Chtit po nekom aby se ucil veci jako literatura (zbytek zde jmenovanych predmetu diky bohu jiz notnou dobu nemam)? Tak to ani omylem ;)
m$ lipo $m avatar 30.6.2007 17:46 m$ lipo $m | skóre: 19 | blog: čaj o páté | Redmond
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
naucit se to dokazde kazdej ale napsat pomoci tahaku uz ne ;-)
Albuquerque, New Mexico (April 4, 1975)
30.6.2007 20:36 HS | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
+1

Ja take zasadne nepodvadim, a pak tezce nesu to, ze spoluzak ktery to jenomn zkopiroval a zmenil podpis nakonec dosahne lepsiho vysledku .....
xxx avatar 30.6.2007 21:40 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi

Njn, to už je u nás tak v módě. Tuhle se někdo na Strahovských news chlubil tím, že ukrad mobil (reakce ostatních však příliš obdivu neobsahovali).

Nadruhou stranu bez taháků bych z literatury nikdy neměl líp než za 5.

Please rise for the Futurama theme song.
30.6.2007 11:48 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja byl tak blbej, ze jsem se za celou dobu studia nenaucil ani opisovat z tahaku nebo od kolegu :-)
30.6.2007 11:51 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Ona to vlastne nebyla blbost ale lenost ty tahaky pripravovat, to si to radsi clovek nacpal do hlavy nebo obetoval znamku. Jinak v principu co je to vlastne takovy tahak? Resp. co jeste je a co neni tahak? Kdyz si to nekdo koduje a vytvari si vlastne jen takovypomocny obrazce je to uz tahak? Nevim zkratka jsem to nikdy neresil, tech par trapnych pokusu ktere jsem v prubehu zkusil jen abych se presvedcil ze na to zkratka nemam vlohy a naturu teda nepocitam.
30.6.2007 12:56 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Jsem na tom stejně ;), nikdy mi taháky nešly...
Baník pyčo!
vencour avatar 30.6.2007 13:43 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi

Já se při jejich psaní naučil tolik, že jsem je pak nepoužil. Pak jsem se na přijímačky na ČVUT připravoval z těch sebraných vzorců, asi z 8 A4, co jsem si připravil místo taháků. Principy jsem si pamatoval, jen doladit detaily.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
onion avatar 30.6.2007 15:52 onion | skóre: 8 | blog: onion | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Od te doby co vymysleli ftp, tak je udela jeden a ma je automaticky i zbyvajicich 24 lidi :)
David Watzke avatar 30.6.2007 16:31 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Heh... ty tady blbneš s dvojkama... ;-)
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
30.6.2007 17:02 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Se slzou v oku jsem vzpomenul na staré časy když vidím tvoje výsledky... Nebýt letos toho, že jsem angličtinářce řekl, že jsem za ten rok s ní víc zapoměl, než se naučil, tak mám vyznamenání. Nakonec mě dala trojku i přesto, že jsem měl nejlepší Vector (Scio test) ze třídy. A jestli mě to mrzí? Ani trochu, za pravdu je třeba bojovat na všech frontách.
Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
30.6.2007 17:40 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Uff, řešit jestli člověka se stabilní čtyřkou z matiky vezmou na technický obor bez přijímaček… Spíš by mne zajímalo, která fakulta ČVUT je na tom tak bídně, že někdo se stabilní čtyřkou z matiky na průmyslovce může vůbec uvažovat o přijetí (i když… osobně tipuji, že nejspíš všechny kromě FJFI a FEL). V každém případě bych řekl, že má-li někdo pravidelně čtyřku z matiky a jedničku z informatiky, je něco hrubě v nepořádku s ním nebo se školou…
David Watzke avatar 30.6.2007 17:52 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
To teda díky, ale nejspíš to bude pravda, no. Nemám stabilní čtyřku, na základce jsem byl v matice nejlepší (v 8. třídě) - tu jedničku jsem IMO fakt nedostal zadarmo. Kdybych se to trochu učil a při těch hodinách dával pozor, tak bych měl klidně 1 i teď, ale mě to strašně nebaví :-( Hlavně ta geometrie na konci, fuj.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
David Watzke avatar 30.6.2007 18:03 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
V každém případě bych řekl, že má-li někdo pravidelně čtyřku z matiky a jedničku z informatiky, je něco hrubě v nepořádku s ním nebo se školou…
Proč? Informatika - učitelka zadá úkol (např. udělat tabulku a odkaz v HTML nebo nějakou blbost v excelu/calcu) a já ho mám za 2 minuty hotovej. Matematika - dostanu příklad, kterej nevím jak se počítá a sbohem...
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
30.6.2007 18:36 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
A snaha byla? Umět něco vypočítat nění nějaký dar (i když ten dar může lecos ulehčit). Je třeba taky trochu pracovat, mít napočítáno. Já míval jedničky díky tomu, že jsem nebyl (na rozdíl od spousty ostatních) líný před písemkou sednout a počítat a počítat. Za prvé člověk získa praxi (ví, ve kterých místech třeba dělává chyby a s velkou pravděpodobností si na ně bude na písemce dávat pozor) a za druhé objeví různé záludnosti, které se můžou vyskytnout, takže když dostane nějaký příklad, u kterého to chce nějakou "fintu", tak třeba nebude tak překvapený, protože s trochou štěstí už něco podobného počítal.

Matematika není od ostatních předmětů tak odlišná. Taky nenaskočí do hlavy sama od sebe. Problém může být v tom, že například u učení se o průběhu první světové války člověk nepotřeboval vědět, jak to bylo tenkrát s Kartágem, kdežto v matematice, když někdo neví naprosto nic o goniometrii, tak si později třeba ani neškrtne.

Samozřejmě, že se může stát, že někomu matematika prostě nejde. Stejně tak jako má někdo problémy se čtením, se zapamatováváním a podobně. Ale u drtivé většiny mých spolužáků, kteří měli s matematikou problémy, byly jejich potíže způsobeny zkrátka jejich leností (to ostatně platí i pro ostatní předměty :-)).
David Watzke avatar 30.6.2007 18:39 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Jo, je to moje lenost. Prostě si radši povídám s kámošem, než abych makal. Chtěl bych s tím něco dělat, ale to "nejde", neukecám se.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
fx-95 avatar 30.6.2007 19:01 fx-95 | blog: Achjo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Vůbec to neřeš, středoškolská matika jsou vidlácký počty, na které se nemá cenu učit a stačí jen proplouvat.
Most Inteligent Consumer Realize Our Software Only for Fools (and) Teenagers
30.6.2007 18:57 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
neví naprosto nic o goniometrii, tak si později třeba ani neškrtne.
Dovolím si nesouhlasit. Na střední škole mu pak bude ulítávat jen limita funkce (pokud nezná per partes, pokud jo tak ty vzorce stejně umět nemusí) a určitý/neurčitý integrál u goniometrických funkcí (a tam stačí snad jen goniometrická jednička a věta pro součet úhlů [sin(x+y)=sin(x)cos(y)+sin(y)cos(x),..] víc jsem toho pokud vím u integrací nepoužil).
30.6.2007 20:21 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Plácnul jsem první příklad ve stylu toho o tom Kartágu, který mě napadnul. Podstatné pro mě bylo poukázat na tu návaznost mezi učivem (na rozdíl třeba od toho dějepisu).
xxx avatar 30.6.2007 21:35 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi

Přesně tak. Matika je stejná jako kterýkoliv jiný předmět. Dlouho jsem tomu nechtěl věřit. Namlouval jsem sám sobě, že se matika nedá našrotit jak jiné předměty. Že je třeba jí prostě pochopit. Pak jsem dostal čtverec na vysvědčení. To mě přinutilo změnit názor. Zjistil jsem, že stačí spočítat několik příkladů a dostávat trojky na vysvědčení. To jak velké je několik pak skutečně záleží na tom čemu se říká nadání.

Další věcí která mě utvrdila v tom, že matika je obyčejný předmět byla 01M1 a 01M2 na FELu. Na gymnáziu jsme počítali příklady z Děmidoviče (na FJFI znají). Docela dost jsem jich spočítal, a pak jsem najednou zjistil, že jsem během prázdnin spoustu věcí zapoměl. Najednou jsem nebyl schopen spočítat to co dřív z fleku. No a jako v kterémkoliv jiném předmětu stačilo spočítat pár příkladů, oživit vzpomínky.

No a pak je tady ta matematická teorie. Věty a důkazy. To už je ale asi trochu jiný kafe.... Ta se sice dá našrotit jak dějepis, ale to je něco jiného než tomu skutečně rozumět. Tam už je to nadání asi skutečně třeba.

Please rise for the Futurama theme song.
Max avatar 30.6.2007 20:37 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Myslím, že na CVUT na strojárnu by ho vzali ... :), pokud je tam teda ten stav stále stejný, jako před dvouma rokama ...
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
30.6.2007 21:13 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Treba ho vezmou, ale porad bude mit stablni 4 z matiky :)
1.7.2007 03:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Jen už by to pak asi nebral tak s humorem… :-)
30.6.2007 18:53 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
No, si si to pokazil tou informatikou :)
Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
1.7.2007 03:45 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Všem pilným studentům na povzbuzení... :-D (/me evil ;-))

http://lamer.cz/quotes/show/6352
Jak moc jsou ábíčkáři inteligentní? ;-)
1.7.2007 08:49 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vysvědčení je za námi
Hmm dobrý, teď je jen otázka, zda-li mají obě školy stejnou úroveň :)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.