Portál AbcLinuxu, 21. května 2025 14:02

 

12.9.2009 12:37 | nic | poslední úprava: 28.12.2018 16:46

Cupiditate sit voluptatibus architecto minus voluptatem quia et in. Facere repellendus natus ullam sunt eius non. Tempore inventore et nihil alias. Possimus sequi voluptates repellat odio quia suscipit dolores. Et nihil nihil dolore nemo harum qui quidem excepturi. Sit ut ipsa eum.

       

Hodnocení: 67 %

        špatnédobré        

Anketa

Letní čas v zimě?
 (70 %)
 (16 %)
 (15 %)
Celkem 89 hlasů

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

12.9.2009 12:41 hajoucha | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

obavam se, ze spotreba domacnosti zpusobena svicenim je v celkove spotrebe pouze malou casti. Obecne bych ale velmi uvital, kdyby se s casem prestalo sachovat tam a zpet. V idealnim pripade bych cas zrusil uplne.

Fluttershy, yay! avatar 12.9.2009 12:45 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
obavam se, ze spotreba domacnosti zpusobena svicenim je v celkove spotrebe pouze malou casti.

Tak proč ti blbci zakazují žárovky?

Obecne bych ale velmi uvital, kdyby se s casem prestalo sachovat tam a zpet.

Takže by byl letní čas stále. ^_^

V idealnim pripade bych cas zrusil uplne.

To je ale kravina.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Grunt avatar 12.9.2009 12:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Tak proč ti blbci zakazují žárovky?
Počkat, ty si opravdu jako myslíš, že to má něco společného se spotřebou energie svícením nebo tak něco, jo?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Fluttershy, yay! avatar 12.9.2009 13:11 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Ne, nemyslím. Ale někteří (Filip Jirsák) to tak zdůvodňují.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
12.9.2009 13:26 hajoucha | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě

>> V idealnim pripade bych cas zrusil uplne.

> To je ale kravina.

i kdepak. K cemu je dobre vedet, kolik je hodin? Dulezite je byt na miste vcas. Tj. pouze relativni cas ma vyznam a to stejne jeste pouze lokalne. Napriklad v praci:  je uplne putna, jestli je 5 hodin nebo 10 hodin. Dulezite je udelat praci drive, nez ji po me nekdo chce. Dulezite je prijit, kdyz me ostatni cekaji. ...atd. Takze proc kravina?

 

Fluttershy, yay! avatar 12.9.2009 13:33 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Jak chceš řešit třeba jízdní řády?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
mkoubik avatar 12.9.2009 20:38 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Autobus přijede za 3 minuty a v cíli bude za 15. V čem je problém? O zrušení času už se tuším nějaký marxista v asii pokusil.
12.9.2009 20:43 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Autobus přijede za 3 minuty
To jsi ten čas moc nezrušil.
Quando omni flunkus moritati
mkoubik avatar 12.9.2009 20:51 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Absolutní čas.
Fluttershy, yay! avatar 12.9.2009 21:24 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Ehm, co ty papírové cedulky na zastávkách? Co když jede jen jeden autobus denně? ...?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
13.9.2009 10:29 hajoucha | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě

>Jak chceš řešit třeba jízdní řády?

to je velmi hloupa otazka. Ve svete bez casu zadne jizdni rady nejsou potreba. Maji snad taxiky jizdni rad? A to je jenom jedna ukazka. Obecne je cas potreba pro masiny, nikoli pro lidi. Lidem staci bezny denni rytmus. Slunce vychazi, Slunce zapada. Je rano, je den, je vecer, je noc... zadny problem.

 

Marek Bernát avatar 13.9.2009 10:48 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
To nie je hlúpa otázka. Taxíky fungujú na tom, že odvážajú obvykle jedného človeka. To si fakt myslíš, že celú hromadnú dopravu nahradíš taxíkmi? Na jedného cestujúceho jeden taxikár? Ale aspoň by sa vyriešil problém s nezamestnanosťou :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
13.9.2009 11:16 hajoucha | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě

Je to _velmi_ hloupa otazka. Taxiky byl samozrejme jenom priklad. Navic Ty tu neresis otazku jizdnich radu, ale otazku hromadne dopravy. Je treba pochopit, ze to jsou dve _ruzne_ otazky. Pokud chcete dalsi priklad, tak nabizim treba takovouto moznost:

Kdo chce nekam jet, posle pozadavek. Az se nahromadi dostatecne mnozstvi pozadavku, vyjede dopravni prostredek a rozveze lidi. 

Myslenka neexistence casu neni vubec nova. Chce to jenom trochu osvobodit mysl od nazirani sveta jednim zpusobem. Potazmo, jak jsem psal vyse a jak psal jiz take nekdo dalsi ... cas je pouze lokalni zalezitost. Ani lidske telo neoperuje v jednom case.

Fluttershy, yay! avatar 13.9.2009 11:35 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Úžasné. Někde mezi několika dědinami jezdí autobus. Všichni vědí, že jede ve středu v poledne a pak v listopadu. Takže přijdou v příslušný čas na místo, mohou si podle toho naplánovat navazující program (obíhání úřadů apod. -- ty mají samozřejmě pevné otevírací hodiny, což je další zajímavá otázka na tebe). Jenže když chceš zrušit pevný jízdní řád, budeš závislý na tom, jak se rozhodnou ostatní (takže se třeba na ten úřad, do nemocnice, na návštěvu vůbec nedostaneš, z toho mohou plynout komplikace).

Nehledě k tomu, že pro historii a přidružené vědecké obory je počítání času nutné.

Ovšem pokud se život člověka skládá z toho, že ráno vstane a vyrazí do lesa na lov potravy kusem klacku, pak se se soumrakem vrátí a hned zalomí, je to dostatečné. Zemědělci už ale potřebují aspoň kalendář.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Marek Bernát avatar 13.9.2009 12:25 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
"Oslobodiť sa"? A nemám sa oslobodiť aj od racionálneho nazerania na svet a začať uctievať Bohov, aby som dosiahol nirvánu? :-) Ja proste používam mozog a ten hovorí, že keď sa chcú dve entity synchronizovať, tak potrebujú nejaký pojem času. Zavedenie času bolo úplne fundamentálne pre pokrok fyziky a vedy vôbec. Nechápem idiotov, ktorí ho chcú rušiť len preto, aby sa odlíšili od bežného prístupu. Nepovieš mi aj, že sa mám oslobodiť od dýchania a prijímania potravy? Veď je to úplný prežitok :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
12.9.2009 14:11 Robo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě

no kolega chcel skor poukazat nato, ze sa svieti hlavne v kancelariach, skolach  ... ; ten letny/zimny cas je posunuty preto, aby prirodzene svetlo pokrylo hlavne pracovnu dobu

Fluttershy, yay! avatar 12.9.2009 14:40 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Jenže v těch kancelářích/školách/... se velice často svítí, ať je venku jakkoliv. Navíc, v těchto prostorách lze provádět optimalizace zařízení, které v domácnostech nejsou.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
14.9.2009 07:40 Robo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě

no nejake studie ohladom tejto problematiky k dispozicii urcite budu; nedovolil by som si tvrdit s takym presvedcenim to, co tvrdis ty :-)

Grunt avatar 12.9.2009 12:42 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kdy vstávají jiní lidé?
Nechci ti do toho kecat ale ranní pracovní směna začíná v 6.00, takže když to chce člověk stihnout tak musí vstát tak min v 5 nebo o čtvrt.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Fluttershy, yay! avatar 12.9.2009 12:43 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
To je ale tma tak jako tak.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
13.9.2009 07:52 Jan Klaus
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě

...ranní pracovní směna začíná v 6.00...

No nevím, ale v obchodě na rohu otevírají v 9.00 a v některých obchodech poblíž až v 9.30 nebo v 10.00. Zaměstnanci se do obchodů trousí těsně před otevřením. Areály továren, kde se dříve dělalo od 6.00, dnes často zejí prázdnotou.

kotyz avatar 12.9.2009 12:48 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A co mit celorocne zimni cas?
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
kotyz avatar 12.9.2009 12:49 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
No hlavne aby byl celej rok jenom jeden. Kdo ma furt prerizovat ty hodinky a vobracet listy v kalendari ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Marek Bernát avatar 12.9.2009 14:13 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Furt? :-D
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Jan Drábek avatar 12.9.2009 13:01 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě

Proč zimní, ten byl zaveden jen jeden rok po druhé světové válce?!

01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
12.9.2009 13:08 hugis | skóre: 7 | blog: hlod | Poprad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Zimný čas je ten pravý, letný je posunutý.
Andy Darcia avatar 12.9.2009 13:15 Andy Darcia | blog: Cyborg_is_not_dead
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě

Zimní čas se nepoužívá. Je standartní pásmový čas, tedy u nás středoevropský. a pak letní čas. zimní čas byl na území čr zavedený jendou kdysi dávno...

http://cs.wikipedia.org/wiki/Zimn%C3%AD_%C4%8Das

Mám rád kulturu, sociální sítě, web 2.0 atd. CSFD last.fm twitter blog
kotyz avatar 12.9.2009 15:53 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
No ja sem myslel ten normalni, stredoevropskej. Zajimavy ze se mu tak ale vsude mozne rika - preridte si hodinky na zimni cas, za tejden konci zimni cas, ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Andy Darcia avatar 12.9.2009 16:10 Andy Darcia | blog: Cyborg_is_not_dead
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě

 Rozšířená a zaužívaná chyba... Však to zmiňují i v tom článku na wikipedii.

Mám rád kulturu, sociální sítě, web 2.0 atd. CSFD last.fm twitter blog
12.9.2009 17:42 xurpha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě

Tato úprava je patrně světovým unikátem. Zákon č. 212/1946 Sb. o zimním čase nebyl zrušen a stále teoreticky umožňuje vládě kdykoli zimní čas zavést.

Hej, to by byla prdel :-D

Marek Bernát avatar 12.9.2009 14:14 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Pravý znamená čo presne? Píše sa tak v biblii? :-) Jediný objektívny čas by mohol byť podľa slnka (12 hodín v zenite), ale ten by sa menil každý deň :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Jendа avatar 12.9.2009 14:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Jediný objektívny čas by mohol byť podľa slnka (12 hodín v zenite), ale ten by sa menil každý deň :-)
Asi jsem blbý, ale pokud zanedbáme výkyvy v rychlosti rotace Země, nebude na 15. východním poledníku Slunce v zenitu vždy ve 12?
Andy Darcia avatar 12.9.2009 14:47 Andy Darcia | blog: Cyborg_is_not_dead
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě

Ne, nejsi blbý :) I když tedy, v případě SELČ bude na 15° v.d. slunce v zenitu ve 13:00

Mám rád kulturu, sociální sítě, web 2.0 atd. CSFD last.fm twitter blog
Jendа avatar 12.9.2009 14:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Jo, samozřejmě jsem myslel ve 12 časového pásma, které k tomu poledníku "patří" :-)
Marek Bernát avatar 12.9.2009 20:54 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Tak možno som blbý ja, ale ja problém vidím :-) Ale záleží to od toho, ako máme definovaný čas. Ak tak, že jeden deň = jedna rotácia Zeme, tak je zrejmé, že keď za pol roka bude 12 hodín presne uprostred noci (kvôli absolútnej orientácii Zeme). Takže predpokladám, že dĺžka dňa je definovaná práve tak, aby bolo tých 12 hodín stále v zenite, ale potom sa nutne musí líšiť doba rotácie Zeme a dĺžka dňa o deň/365 ~ 4 minúty. Ale netuším, ako sú tie veci v skutočnosti definované. Niekto snaživý by to mohol pogoogliť :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Jendа avatar 12.9.2009 21:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Ó, aj sí :-)

IMHO je den odjakživa od Slunce v zenitu do Slunce v zenitu.

Den

Krása, zase jsem se v diskuzi na ABC dovzdělal i v nějakém nepočítačovém tématu :-).
Fluttershy, yay! avatar 12.9.2009 21:59 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
To jste nebrali ve škole? o_O
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Jendа avatar 12.9.2009 22:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Ne. V jakém předmětu se to mělo brát? Na jazykovce jsou přírodní vědy dost chudé.
Fluttershy, yay! avatar 12.9.2009 22:27 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Zeměpis, obecná geografie (nebo tak něco).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Marek Bernát avatar 12.9.2009 22:49 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
To nie je dobrá otázka. Lepšia je: existuje niečo, čo ste v škole nebrali vy? :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 12.9.2009 22:55 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Ale jo, existuje. Jenom mě zrovna nic nenapadá. ^__^
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Marek Bernát avatar 12.9.2009 22:53 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Hm, na to, že som si to všetko cucal z prstu, to sedí podozrivo presne. Na druhej strane, je to základoškolská látka :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Marek Bernát avatar 12.9.2009 22:54 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Tou úrovňou základnej školy myslím teda úvahy ktoré vedú k výsledku. Či sa to niekde (okrem Kolibáčovho gympla) berie netuším :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Fluttershy, yay! avatar 12.9.2009 13:12 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Aby bylo v létě světlo ve tři ráno? Fuj!
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Jendа avatar 12.9.2009 14:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Jo, to by mě rušilo při usínání :-D:-D:-D:-D
Luk avatar 12.9.2009 14:43 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Proč? Jak říká Petr Hapka, nejlepší je jít spát s vycházejícím sluncem :-D
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Fluttershy, yay! avatar 12.9.2009 14:45 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Nejlepší pro něj. Je nemálo lidí majících potíže se spánkem a i já jsem zjistil, že ve dne (tj. za plného světla) se vyspím výrazně hůře než v noci.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Luk avatar 12.9.2009 14:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Na to mají vliv dvě věci. Jednak vrozené vlastnosti a pak také nastavení na určitý rytmus (stačí přeletět pár časových pásem, po nějaké době se člověk v zásadě aklimatizuje). Nelze zanedbat ani případné světlo, které proniká i přes zavřená oční víčka do očí a tlumí produkci melatoninu.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
kotyz avatar 12.9.2009 15:57 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
nebo svetlo ze superjasnejch modrejch ledek na kompu a displej na radiobudiku. to je pak prd tma ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
12.9.2009 20:37 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Jednu dobu jsem takhle se svítáním chodil spát poměrně často (a ne, nebylo to kvůli pařbám až do rána, respektive já nepařil), tak jsem spal s polštářem na očích. Háček je, že jsem si na to zvykl a teď bez něj špatně usínám i v noci.
Quando omni flunkus moritati
kotyz avatar 12.9.2009 15:56 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Alobal do voken a plny dvere! :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
16.9.2009 08:00 freshmouse
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě

Já myslel, že řekl, že nejlepší je jít spát s Michalem Horáčkem...

Luk avatar 16.9.2009 14:25 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Možná toho řekl více. Ale s oním výrokem to bylo AFAIK nějak takhle: "Tobě nevadí, že nevidíš východ slunce, když chodíš tak pozdě spát?" "Naopak, není nic krásnějšího, než jít spát s východem slunce za zády."
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
12.9.2009 13:43 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Podle prirody je pouze zimni cas, letni cas je umely.
GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
Jan Drábek avatar 12.9.2009 14:05 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě

Ach jo, zimní čas není normální. Normální čas je pásmový a podívejte se co vlastně zimní čas znamená, odkaz najdete v přechozích 10 příspěvků.

01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
kotyz avatar 12.9.2009 15:59 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
mas to marny, vsude tomu rikaji "zimni" cas tak to proste je zimni cas. to je jako s ceskem, kdyz se neco protlacuje dost dlouho tak je to pak oficialni ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
19.9.2009 20:29 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Hmm, tak to se rad zchytrim ;-)
GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
12.9.2009 12:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak nevím, byl to vtip, nebyl to vtip…
Fluttershy, yay! avatar 12.9.2009 13:12 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Druhá možnost je správně.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
12.9.2009 14:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Hm, a co se takhle zamyslet nad tím, jestli to, že máme v létě světlo ráno i večer, není spíš než skvělými vlastnostmi letního času dáno faktem, že je prostě o několik hodin delší den.
Fluttershy, yay! avatar 12.9.2009 14:35 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Ale když už si úředníci mohli hýbat časem při zavedení letního času, proč neudělat totéž za účelem světla ve dne i v zimě?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Jendа avatar 12.9.2009 14:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Ale v prosinci a lednu je světlo ~9 hodin (~ 7.30 - 16.30 GMT+1) a ty bys chtěl, aby se přešlo na GMT+2, tedy světlo by bylo 8.30 - 17.30?
Fluttershy, yay! avatar 12.9.2009 14:44 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Přesně tak. (Kolik lidí využije světlo v 7.30? A v 17.30?)
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Grunt avatar 12.9.2009 14:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
IMHO ta hodinka nehraje až takovou roli. Nehledě na to, že občas už ve čtyři bývá tma jak v pytli.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 12.9.2009 14:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
A ještě musím odhlédnout od toho, že ve většině fabrik co znám se přes zimu svítí i kompletně celý den.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
12.9.2009 14:59 mektige
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Tohle dává smysl, ale na druhou stranu když už musím vstávat brzo, mnohem radši bych to dělal za světla... Tma večer mi tolik nevadí.
Marek Bernát avatar 12.9.2009 20:58 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
+1 -- nie je nič horšie ako vstávanie za tmy. Aj keď ja mám teda problém sa zobudiť aj za svetla. Ideálny život si predstavujem ako ten Odinov z Adamsovho Dirka Gentleyho :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
Luk avatar 12.9.2009 13:52 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ale doby Habsburského mocnářství už jsou pryč. Podle mých pozorování minimum lidí vyráží do města před sedmou, maximum kolem osmé.
Jenže se podstatně změnila i další věc. V dobách "Habsburského mocnářství" (které z hlediska vstávání skončily až po roce 1989) byla ranní špička velmi ostrá (do práce se chodilo hlavně na šestou, v menší míře pak na osmou). Čili lidé vstávali z velké části přibližně ve stejnou dobu, takže posun začátku pracovní doby (letní čas není vlastně nic jiného) měl energetický smysl. Dnes má okamžik vstávání úplně jiné rozložení, je mnohem rozprostřenější (leckde se začíná stále v šest nebo i dříve, ale často v sedm, osm, devět nebo deset, případně v nějakou půlhodinu). Proto by podle mého názoru bylo nejlepší s časem vůbec nehýbat a nechat ten "normální" (středoevropský) platit celý rok. S letním časem jsou jen komplikace.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Fluttershy, yay! avatar 12.9.2009 14:05 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Jenže pořád jsou tu vnější vlivy, například nutnost být ve škole v osm. Jelikož tyto časové údaje jsou obvykle blízko té osmé hodině, ovlivňuje se tím celodenní harmonogram. A upřímně: je lepší mít ráno tmu (a případně vidět východ Slunce ~_^) a večer světlo, nebo být velmi brzy ráno probouzen Sluncem (v létě před čtvrtou) a večer/odpoledne svítit?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Luk avatar 12.9.2009 14:56 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Jenže pořád jsou tu vnější vlivy, například nutnost být ve škole v osm.
Jenže ta "nutnost" už není tak úplně nutnost. Dříve to bylo skutečně povinné, nicméně nyní už zákon tak striktní není. Na některých školách už se dnes začíná například v 9 hodin, jinde to plánovali, ale rodiče se vyslovili proti.
A upřímně: je lepší mít ráno tmu (a případně vidět východ Slunce ~_^) a večer světlo, nebo být velmi brzy ráno probouzen Sluncem (v létě před čtvrtou) a večer/odpoledne svítit?
Jde o to, co je cílem. Já se tedy nerad probouzím do tmy. Někdo to má možná rád, ale nikdo mu nebrání vstát dříve a některé aktivity přesunout do této časně ranní doby. Horší je, když k tomu takoví lidé chtějí nutit i ostatní.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Grunt avatar 12.9.2009 14:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Existuje na toto téma nějaká studie? Já když jezdil u nás do školy, tak dávno už byli všichni v práci. A navíc co vím, tak první špička v elektrické síti se počítá na 11. hodinu.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Luk avatar 12.9.2009 14:56 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Existuje na toto téma nějaká studie?
Něco se dělalo, ale teď to nenajdu.
Já když jezdil u nás do školy, tak dávno už byli všichni v práci.
Hodně záleží na tom, kde to je. Ve velkých městech (hlavně v Praze, kde už není moc výroby a je tam hodně kanceláří a obchodů) se začíná obecně později, např. v těch devět nebo deset (některé obchody).
A navíc co vím, tak první špička v elektrické síti se počítá na 11. hodinu.
Spotřebu elektřiny v republice lze on-line sledovat zde. Je tam i historie, takže se lze například podívat, jak se liší jednotlivé dny v týdnu. Dnešní špička (sobota) byla okolo jedenácté, ale včera (pátek) vrcholila již po deváté hodině a byla (s malým sedlem) roztažená až ke třinácté hodině.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
12.9.2009 14:09 dad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

pana profesora se jednou take ptali , co si o tom letnim case mysli. Odpovedel, ze to je jeden z dalsich byrokratickych nesmyslu, ktery si EU vymyslela. Na to odpovedel novinar, ze letni cas existoval jeste pred zalozenim EU. Na to odpovedel ten genius z Vinohrad:

'ale kdyby to tu nebylo jiz pred EU, tak by to Brusel urcite zavedl'

12.9.2009 14:12 Michal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě

Proč mátě neustále potřebu se vyjadřovat o Klausovi?

xxxs avatar 12.9.2009 15:46 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě

klaus je iba ekonom, dad je strojny inzinier. klausa pozna polka europy, ako neprisposobiveho prezidenta. dada, jeho rovesnika, nepozna nikto. asi to ma nieco spolocne s nizkou cukornatostou hrozna.

12.9.2009 14:23 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

 Nebuď taková zkostnatělá zpátečnická struktura totáně bez fantazie a myšlení do budoucnosti. Když už měnit tak pořádně. Den má mít 10 nebo 100 hodin, o tom by se dalo diskutovat, hodina 100 minut a minuta 100 sekund. Amusí být samozřejmě na celé zemi univerzální.

Pokud cheš byt považován za futuristicky uvažujicího člověkaa ne za konzervu tak samozřejmě nemůžeš založit počítání času na základě nějakého otáčení bezvýznamné planety kolem vlastní osy a kolem bezvyznamné hvězdy v bezvýznamné části ještě bezvýznamnější galaxie. Bude to mít tu výhodu, že nebude třeba hnout s definicí sekundy, která je v mnohých oborech příliš "zapečená" než aby se s ní dalo jakkoliv hnout. Další výhodou je, že můžeš klidně prohlásit, že rok ma 100 dnů a hotovo. Také zmizí zbytečné hlouposti jako přestupný den a přestupná vteřina.

Dalo by se také uvažovat o zavedení StarTrekovského počítání času á la stardate. 

PS. Doufám, že ten blogpost byl myšlen jako vtip stejně jako tento komentář :)

Jendа avatar 12.9.2009 14:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Nebuď taková zkostnatělá zpátečnická struktura totáně bez fantazie a myšlení do budoucnosti. Když už měnit tak pořádně. Den má mít 10 nebo 100 hodin, o tom by se dalo diskutovat, hodina 100 minut a minuta 100 sekund. Amusí být samozřejmě na celé zemi univerzální.
Pokud by to byly vhodné mocniny dvojky, tak by se lépe využila paměť při ukládání těchto hodnot. To by znamenalo, že v počítačích může být měné paměti, která tím pádem bude konzumovat méně elektrické energie a zabrání se tím globálnímu oteplování!
Fluttershy, yay! avatar 12.9.2009 14:38 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
On třeba takový kalendář má logiku z hlediska zemědělství. Podobně mají určitou logiku i ostatní obskurní časové míry. Protože kontext. Stejně tak kontext toho, co se děje přes den a jak je u toho světlo.

A bylo to myšleno vážně.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
12.9.2009 14:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Šedesátka je praktičtější než stovka třeba v tom, že se dá dělit čímkoli až do šesti.
mkoubik avatar 12.9.2009 20:50 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Snad každé rozumně velké číslo krom některých prvočísel je lepší základ poziční číselné soustavy než 10.
12.9.2009 20:47 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Dalo by se také uvažovat o zavedení StarTrekovského počítání času á la stardate.
Ano, pokud možno založeného na současném unixovém času :-)
Marek Bernát avatar 12.9.2009 21:08 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Ono by to bolo všetko pekné, keby neprišla špeciálna relativita s tým, že nič ako absolútny čas neexistuje. Klinec do rakvy tomu ale dala obecná relativita, ktorá hovorí, že čas je závislý na rozložení objektov v tvojom okolí :-)
physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
12.9.2009 15:01 Stevko | skóre: 3 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja som nikdy nepochopil, porečo sú všetky vecí posunuté smerom k večeru. V zime je "stred dňa" (čas, pred ktorým a po ktorom je zhruba rovnako dlho vidieť - ono to asi bude poludnie, ale pomenovanie stred dňa je krajšie) o dvanástej, v lete o trinástej hodine. Ale keď sa človek pozrie na ľubovoľné otváracie hodiny, alebo si všimne, ako sú rozdelené činnosti, tak nikdy nie sú symetricky okolo stredu dňa. Napríklad obyčajné supermerkety (8:00 - 21:00) majú otvorené štyri hodiny pred a deväť hodín po "strede dňa". V lete je to trošku vyváženejšie, ale stále je vidieť tú nerovnomernosť.

Ale predpokladám, že keby sa čas posunul tak, že stred dňa bude zhruba o šestnástej, tak by sa zasa všetko posunulo k večeru.
Príspevok nemá byť ukončený spojením „môj názor“.
12.9.2009 15:06 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Zrovna u otevírací doby obchodů je to IMHO docela jasné: většina lidí nakupuje až po pracovní době. Naštěstí už to není jako za socialismu, kdy všichni měli přibližně stejnou pracovní dobu (kromě směnných provozů) a ve stejnou dobu měly otevřeno i úřady, pošty a víceméně i obchody.
Luk avatar 12.9.2009 15:21 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Bohužel to leckde stále je jako za socialismu. Úřady mají typicky 8 - 17 (s tím, že často berou posledního člověka 15 nebo 30 minut před koncem), čili kdo má pracovní dobu třeba 8 - 16.30 nebo 7.30 - 16 a nepracuje v místě bydliště, na každou návštěvu úřadu (a že je jich někdy na jednu operaci - třeba výměnu občanky nebo řidičáku - potřeba více) si musí brát dovolenou. Podobně pošty - k čemu je provozní doba 8.30 - 16.00?

U těch úřadů by bylo optimální, aby třeba jeden den v týdnu měly až do 20 hodin. Nejlepší by samozřejmě bylo tam nemuset chodit vůbec ;-)
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
kotyz avatar 12.9.2009 16:09 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Nejlepší by samozřejmě bylo tam nemuset chodit vůbec ;-)

Na to by meli bejt datovy schranky. Kdyby poradne fungovali ...

Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Luk avatar 12.9.2009 17:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Jenže datové schránky řeší jenom úkony, které byly doteď řešitelné poštou. Například výměnu dokladů a řadu dalších věcí lze vyřizovat jen osobně, často prostě proto, že někteří úředníci považují sami sebe za vrchnost a občany za své poddané. Lidé jsou prý trubky a nejsou schopni ani správně vyplnit formulář. Viz můj seriál Nejste rádi, že jste řidiči?
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
kotyz avatar 12.9.2009 17:49 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
imho ty formulare sou schvalne delany tak, aby to normalne myslici clovek sam nedokazal spravne vyplnit :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Luk avatar 12.9.2009 17:59 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Vždyť se říká: "Dej blbci funkci, vymyslí lejstro." :-D
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Luboš Doležel (Doli) avatar 12.9.2009 21:48 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Přitom to bývá naopak. Jako nedávno, když jsem si šel na městský úřad Prahy 13 pro úředně ověřený podpis na žádost o voličský průkaz.

Na tenhle úkol sedí v kanceláři hned dvě ženské najednou. Věc jako voličský průkaz je překvapil a ženská musela obvolávat kdoví co, aby si byla jistá, že za to fakt neplatím. V této jejich kanceláři jsou dvě knihy, kam se zapisují věci, jedno je na oveřené podpisy a to druhé na něco jiného. Blbé dvě knihy a ženská si je spletla a divila se, že jí nesedí číslování s počítačem.

Pak svůj omyl odhalila a konečně zapsala věc do knihy správné. Následně vytiskla štítek, přilepila jej na mou žádost, dvakrát to orazítkovala a já jsem konečně mohl jít. Za nějakou chvíli jsem zjistil, že blbá ženská nebyla ani pořádně schopná opsat moje příjmení, takže to celé bylo na houby.

Na tenhle úkon MČ Praha 13 zaměstnává dvě souběžně pracující ženský, co se ani pořádně nevyznají ve svých věcech, mají v nich bordel a ani příjmení neopíšou. Prosím, nahradit je roboty!
kotyz avatar 12.9.2009 16:11 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
No baze a to do tech 17:00 maji jenom v pondeli a ve stredu, ostatni dny sou tam treba jenom do 12:30 nebo 15:30! Do 20:00 ma u nas otevreno akorat zubarka a to jenom jeden den v tejdnu ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
12.9.2009 16:30 ddd
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

zas nejaky zmrd co musi ostatnim neco narizovat. chces vstavat extremne brzo? fajn, my ti v tom nebranime: zarid si pruznou pracovni dobu nebo si najdi skolu kde zacinaj normalne a prestan tu kokotit s posouvanim casu. kurva i v tej osvetimi se makalo od osmi. jsi zavistiva mrdka a fasoun!

Fluttershy, yay! avatar 12.9.2009 16:59 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Zato ty jsi hrozný inteligent, jak to tak čtu.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Jardík avatar 12.9.2009 17:25 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Se máš, já do školy většinou vstávám v půl čtvrtý ráno, v půl pátý mi jede vlak, v 6:30 jsem ve škole, kde hodinu čekám na začátek vyučování. Vlakem v šest to už však nestíhám, kdybychom začínali alespoň v osm místo půl osmý, to bych jím jet mohl.
Věřím v jednoho Boha.
kotyz avatar 12.9.2009 17:50 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
a proc sis nepozadal o kolej? mel bys to bliz ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Jardík avatar 12.9.2009 18:13 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Asi tak: 1) Maminčin mazánek, kterej by bez ní nevydržel den. 2) Tatínkův mazánek, kterej by bez něj nevydržel den. 3) Počítače mazánek, kterej by bez něj nevydržel den.
Věřím v jednoho Boha.
Luk avatar 12.9.2009 18:56 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
(3) asi ne, na kolejích počítač mít může a dost možná s rychlejším připojením, než má doma.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Jardík avatar 12.9.2009 19:42 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Bavíme se o mně, né o něm :-) Doma mám 8Mbit, co můžou mít na koleji ... 10? 100 mít asi nebudou, už jen z důvodu, že bych jim postahoval přes noc celý internet :-)
Věřím v jednoho Boha.
Luk avatar 12.9.2009 20:05 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Bavíme se o mně, né o něm
Nějak jsem to pomotal, reagoval jsem jen na poslední příspěvek, ne na celé vlákno. Tak mi nějak ušlo, že se to týká tebe a ne kotyze.
100 mít asi nebudou, už jen z důvodu, že bych jim postahoval přes noc celý internet
Proč by ne? Stovku mít klidně mohou, ale je otázka, kdo všechno bude chtít současně tahat stovkou, takže se to musí tak jako tak všechno nacpat do nějaké linky ven (CESNET2 má do NIXu 2x10 Gb, většinou nepříliš vytížených, ale je otázka, co je mezi CESNETem a tou kolejí).
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Luboš Doležel (Doli) avatar 12.9.2009 21:50 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Na Strahově je 100 Mbit/s. Upload je sice dle mých měření pomalejší, ale furt je to hodně.
kotyz avatar 12.9.2009 20:11 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
ja si o ni taky nezadal, ono to ani nebylo tak nutny. vetsinou stacilo vstavat v sest. a to se uz da. autobusem se tam dojelo za necelou hodinu.
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Jendа avatar 12.9.2009 22:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
To je ta obec Radnice mezi Plzní a Berounem? Jenom hodinu?

Jsem rád, že jsem cajzl! :-) (tedy za předpokladu, že se nerozhodnu studovat na VUT nebo v Liberci :-))
Grunt avatar 12.9.2009 17:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Abych pravdu řekl, též mě to štve. Absolutně nechápu proč staví školy v tak špatně přístupných místech. Třeba na kraji města. To se člověk musí proplést přes celé město aby se tam dostal. A proč je vůbec staví ve městě? IMHO jen proto abych musel projet celé město a aby se mi celé město mohlo plést pod nohy na cestě do ní a já si tak zvednul tlak na normalizovanou hodnotu. Kdyby k nim alespoň vedly nějaké hlavní tepny.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Luk avatar 12.9.2009 18:06 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Okolo ČVUT v Dejvicích vede poměrně velká dopravní tepna (Evropská třída napojená na R7) a další je poblíž (Milady Horákové pokračující jako Patočkova a Bělohorská následně napojená na R6). Nemyslím si, že by to k něčemu bylo, maximálně k dlouhému postávání v zácpách. Mnohem důležitější je stanice metra, protože ta umožňuje rychlou dostupnost z většiny Prahy.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Grunt avatar 12.9.2009 18:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Tak to zas je jen v té vesnici všech vesnic?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
12.9.2009 18:41 ddd
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě

v brně už maj metro?

Grunt avatar 12.9.2009 18:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Proto se ptám jestli je takový bordel jen v Brně.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
13.9.2009 08:56 Jimmy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě

Pokud se jedná o vysokoškolské areály, je zcela logické, proč se staví na kraji města. Protože pokud je záměrem postupně vybudovat celou vysokou školu na jednom místě včetně všech nebo alespoň většiny fakult, je potřeba značně velký pozemek. A volný několika hektarový pozemek uprostřed města ve většině měst prostě nenajdete.

Ono stejně většinou než je celý areál dostavěn tak se z místa za městem zvolna přesune na kraj města a pak do okrajové čtvrti a časem možná i do širšího centra a to vše bez toho aby se hnul z místa ;-)

12.9.2009 19:18 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vstávám do školy v šest, vracím se leckdy v pět večer. A vždy při přechodu z letního na zimní (s pásmovým jděte někam) si říkám - super! Ráno tma (ta bude tak či tak), po škole tma (a ta už mi vadí hodně). Takže tahle myšlenka mě napadla už někdy v prváku, a musím s tebou naprosto souhlasit!
Baník pyčo!
Fluttershy, yay! avatar 12.9.2009 20:01 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Totiž, mám to úplně stejné. '_'
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Luk avatar 12.9.2009 20:12 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
A co takhle posunout výuku? Co se dohodnout prostřednictvím akademického senátu, že se bude začínat jindy? Mimochodem já bych něco takového rozhodně nepodpořil (ať už na jakékoli úrovni), už začátek v 7.30 je na můj vkus příliš časný. Pokud to šlo, snažil jsem se vždycky to plánovat v rozvrhu tak, abych takhle nelidsky nic neměl. Proto nezapomenu několika "aktivistům", že chtěli přesunout páteční přednášku (už nevím čeho, bylo to něco u Žáry, asi MUS) na čtvrtek 7.30 místo původně navrhovaných 16.15 a pak se tam neukázali za celý semestr ani jednou.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Fluttershy, yay! avatar 12.9.2009 20:25 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Jenže střední škola... (U nás je navíc konzervativní vedení.)
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Luk avatar 12.9.2009 21:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Každá střední škola má přece svou radu, ve které má studentstvo typicky třetinu (místo těch, kterým ještě nebylo 18 let, hlasují rodiče; zbývající dvě třetiny mají učitelé a zřizovatel školy, tedy většinou kraj). Tato rada schvaluje zásadní věci ohledně provozu školy, takže by mohla řešit i toto.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Fluttershy, yay! avatar 12.9.2009 21:28 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Pan ředitel prohlásil, že takové novoty tady zavádět nebudeme, ač si sám rád pospí. ~_^

Nějakou Radu tady máme, ale nevšiml jsem si, že by něco vykonala v posledních letech.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Luboš Doležel (Doli) avatar 12.9.2009 21:52 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
No jo, ředitelé. Pamatuju, že u nás na gymplu ředitel přísně trestal hulící studenty, ale sám si v kanclu hulil tak, že to smrdělo po půlce patra.
Fluttershy, yay! avatar 12.9.2009 21:56 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Pozor, já jsem to nemyslel tak, že by chodil pozdě. To určitě ne, chodí včas. Jenom říkal, že rád spí, se spánkem potíže nemá a úplně klidně by spal déle.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Luk avatar 12.9.2009 22:33 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
U nás na průmce postupně přituhoval režim pro dýmající studenty (nejdřív jim zakázali kouřit před vchodem do školy, pak to rozšířili na okruh 100 nebo 200 m od školy). Pak ale vyměkli a zřídili ve dvoře pod přístřeškem kuřárnu ;-)
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Fluttershy, yay! avatar 12.9.2009 22:39 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
U nás to zkoušeli (spíš zkoušely) na záchodcích, ale to je hnali. Tož tak teď se ta pakáž (ostatně jako tomu bylo vždycky) shlukuje za plotem školního pozemku, případně u nedaleké Anči (to se k té pakáži někdy připojím). ^_^
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Luk avatar 12.9.2009 22:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
U nás to bylo čistě pragmatické rozhodnutí. Přišli na to, že kuřákům v kouření nezabrání (a dávat důtky nebo dvojky z chování tak masově, to si opravdu netroufli), tak vybudováním kuřárny aspoň zajistili, že už se před školou nepovalovaly hromady vajglů.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Fluttershy, yay! avatar 12.9.2009 23:04 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Škola s dvanácti sty lidmi... to (u nás) snad musí vedení mít nějakou smlouvu s tou hospodou.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
12.9.2009 20:47 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Nevýhoda je desynchronizace s ostatními lidmi, kterým škola v 7 nezačíná. Navíc by musela být posunutá pouze po dobu trvání zimního (neopravovat ;)) času (jinak je to v letním zbytečné vstávání) - ještě větší zmatek.
Baník pyčo!
Luk avatar 12.9.2009 21:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Nevím jak kde, ale na FELu se mi běžně stávalo, že jsem měl velmi divoký rozvrh, kdy třeba v pondělí začínala výuka v 16.15 a končila v 19.30, v úterý byla od 11.00 do 16.00, ve středu od 18.00 do 19.30 a ve čtvrtek od 7.30 do 18.00. V pátek nebylo nic. Záleželo na tom, jaké předměty jsem si napsal a ke komu (cílem bylo mít všechny požadované předměty bez kolizí, u co nejlepších učitelů a ještě pokud možno ne brzy ráno). Jiní lidé s velmi podobnou skladbou předmětů to měli často úplně jinak, ale obvykle také dost divoce. Takže o nějaké synchronizaci čehokoliv s čímkoliv nebo kohokoliv s kýmkoliv nemohla být ani řeč. A zmatek byl tak jako tak, takže nějaký letní čas do toho... :-D
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Luboš Doležel (Doli) avatar 12.9.2009 21:53 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Pche, správný FELák si dává předměty do třech dnů :-) Volná pondělí a pátky, to nemá chybu :-)
Luk avatar 12.9.2009 22:36 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Jenže často je lepší to mít ve čtyřech dnech a mít dobré cvičící, než si to dát k horším cvičícím a mít to jen ve třech dnech. "Velký kompresní poměr" navíc může znamenat přesuny mezi Dejvicemi a Karlákem během čtvrthodinové přestávky, což je komplikace (hlavně pokud má člověk předměty jako Přenos dat, kde už po začátku cvičení nechtějí vpouštět do laborky a současně se vyžaduje 100% účast).
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Luboš Doležel (Doli) avatar 12.9.2009 23:08 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Naštěstí mám v třetím semestru všechny hlavní předměty na Karláku.
Luk avatar 12.9.2009 23:40 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Já jsem byl blb, který si dobrovolně zapisoval dost předmětů i v Dejvicích (různé věci jako FMM, BUP, PRP atd.).
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
mkoubik avatar 12.9.2009 20:59 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
To já většinou při přechodu z letního na pásmový říkám: "Hele, já už musim, zejtra mám školu" -- pohled na hodinky -- "Ty vole! Co se děje! To jsou teprve tři? Dáme panáka?"

Takže rozhodně nerušit.
12.9.2009 20:42 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jsem zcela pro. S přechodem na zimní čas (pro toho rejpala z Brna středoevropský) mě ráno budí světlo dřív, než chci vstávat a po celé období, kdy se používá je večer zbytečně brzo tma.

Quando omni flunkus moritati
12.9.2009 21:07 wo | skóre: 2 | blog: wo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co čas, kdy 6:00 bude o východu Slunce (třeba na poledníku příslušného časového pásma - už to tu kdysi bylo, stačí kouknout na orloj)? Pak se to bude posouvat samo a hodináři budou mít radost s vymýšlením složitějších hodinek. Jinak před zavedením elektrického osvětlení se v továrnách často pracovalo jen za světla. V zimě míň v létě víc.
14.9.2009 09:34 skonciljsem | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Skoro trefa - den začíná za somraku.
13.9.2009 00:01 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Jo zrušení by bylo super, ale zimní čas se týká celé Evropy, takže dost pochybuji že by to šlo zrušit jen u nás bez odezvy EU.

13.9.2009 09:24 Martin Mareš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Naopak: nešachovat s časem (nechat stále středoevropský, který na našem území docela dobře odpovídá slunci) a posunout pracovní dobu.
13.9.2009 11:35 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

jelikož jsem v problematice času utrpěl odborné vzdělání, dovolím si k tomu taky něco napsat. Tohle drbání s časem dnes už má opravdu pramalý význam. Za války a pak v dobách různých krizí a hospodářských veletočů socialismu a zřejmě i v odpovídajícím období na západě měl letní čas jistý význam. Svícení bylo dost významnou částí spotřeby energie, za války navíc potíže se zatemněním, v tom všem mohl posun času mít kladný vliv. Dnes ale většina továren ani nemá okna, spousta kanceláří taky ne. Fabrika kde pracuju má dílny malé a staré, okna máme velká ale bez celodenního svícení se většina provozů stejně neobejde. Zemědělství se většinou přizpůsobuje přirozeným přírodním rytmům bez ohledu na čas anebo to jsou taky fabriky. Takže by čas mohl mít vliv jen v domácnostech, ale to by museli mít všichni přibližně stejnou pracovní dobu. Někdo vstává do práce v pět a někdo v devět. Někdo přijde domů ve tři odpoledne a někdo až skoro večer. To se pak posun času může projevit úplně opačně. A to do toho radši nekombinuju vícesměnné provozy. Nějakou seriozní studii se mi nepodařilo najít, možná ani žádná není ale myslím si že přínos letního času je podle mě nepatrný, ne-li nulový. A pokud nějaké továrně či instituci vyhovuje mít v létě jinou pracovní dobu tak co jim brání mít to upravené vnitřním předpisem? My hodináři se celá staletí snažíme udělat pořádek v měření času a vrchnost nám v tom dělá bordel. Copak je to normální jen tak si pohazovat s časem, hodina sem hodina tam?

14.9.2009 15:34 freshmouse
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Osobně mi to bylo vždycky buřt, jaký je čas, ale až nedávno zesnulý pan Pecka mi na jasném a jednoduchém příkladu ukázal, proč je změna času z pohledu člověka špatná: jako pekař vstával v nějakou hodinu velmi brzy ráno a při změně času to velmi pocítil. To beru.

Já vstávám v pět a svítit tedy budu muset patrně bez ohledu na čas. Energetická úspora tedy u mě doma není žádná. :-)

Fluttershy, yay! avatar 14.9.2009 15:37 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Kdy chodíš spát? Tam je ta potenciální úspora.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
15.9.2009 20:49 freshmouse
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě

V průměru tak v deset.

kyknos avatar 15.9.2009 16:29 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ty vole!

Ze si par idiotu neumi nastavit budik o hodinu driv v lete, to sice nechapu, ale tak nejak jsem se s tim smiril. Tohle uz je ale trosku moc :)

Udelam si firmu na narizovani budiku :)))
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
16.9.2009 08:10 freshmouse
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas v zimě
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Změna času mi vyhovovala na střední škole, kdy jsem přicházel v den, kdy se to měnilo, vždycky o hodinu nebo dvě později s výmluvou, že jsem si špatně nařídil budík. Vzhledem k tomu, že ani dodnes nejsem pořádně schopný říct, kdy se čas posunuje a kam, tak jsem usoudil, že bude lepší vždy předpokládat, že se to posunuje tak, aby si člověk přispal...

Zajímavé bylo, že někteří vyučující k tomu říkali něco jako: "No jo, mně ty změny času taky dělají problémy..." :-)

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.