Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 19:28
V Česku v obchodech rozkrademe zboží za cirka 10 miliard korun českých.Kdy, zítra?
Skoro si myslim, ze to je i bez jednotky jasne.Já ti tvůj názor neberu.
Nemas nejaky psychicky problem, ze hned tak utocne?Ale copák, pán nesnese ždibíček kritiky a hned to obrací na psychický problém? Znáš rčení „podle sebe soudím tebe“?
Jo a pro priste - porad pisu o nicem, tak abys to snad radeji ani necetl.Všiml jsem si.
Ale copák, pán nesnese ždibíček kritiky a hned to obrací na psychický problém? Znáš rčení „podle sebe soudím tebe“?Zdibicek kritiky?
...pako, který plká o ničem a neumí ani napsat jednotku...prijde mi to spis jako nadavka s osobnim utokem. Docela by me zajimalo, jak vypada v tvem podani kritika naostro? Vsimni si, ze ti neoplacim
Docela by me zajimalo, jak vypada v tvem podani kritika naostro?To nechtěj vědět :D.
Vsimni si, ze ti neoplacimPřestal jsi oplácet, takže možná přecejenom máš tochu smyslu pro legraci. Tomeš by mě odpálil znovu a ještě víc :D. Ale jenom abych tě nepřecenil.
Čtu co píšeš a s tvým názorem souhlasím. Začni u sebe a neukazuj na druhé. Pěkná poznámka!Že zrovna ty ukazuješ na druhé.
Slušelo by se zmínit naprosto katastrofální školství, které je pro člověka v drtivé většině případů naprosto k ničemu.
Za rok odřídím nějakých 20k km. Na dálnicích tedy minimum, ale dusno mi nepřijde. Občas se objeví jednotlivý příklad že se někdo chová jako debil, nebezpečně. ...občas? já za rok najedu o něco míň, cirka 15 k, a potkávám furt něco dneska, po Praze celkem klid, nasral mě akorát jeden kokot, co se neobtěžoval hodit blinkr při odbočování na kruháči, takže jsem kvůli němu zbytečně celkem ostře dobržďoval s netriviálním nákladem na střeše (a tedy sevřenou prdelí, jestli to mám dobře zajištěný) (a proč ostře, proč jsem nejel opatrnějš? - no protože to vypadalo, že když pojede rovně nebo dál po kruhu, tak projede dávno přede mnou, tak nebyl důvod brzdit dřív, jenže jak zpomalil, aby odbočil, tak to přestalo vycházet, a já mu holt musel dávat přednost a zastavit, nemohl jsem se spolehnout, že když zpomaluje, tak odbočovat bude, i když nebliká ...) ale včera z Brna na Třebíč a pak přes Jihlavu do Prahy to byl porod ... o výjezdu z Brna raděj nemluvit, ale dál když už bylo klidnějš, tak třeba za Zastávkou do serpentýn do kopce jsem dojel nějakou dvojici, první jel jak s hnojem a druhej vypadal, že mu to vyhovuje (nezačal předjíždět jak mohl), tož na výjezdu z poslední zatáčky podřadím, hodím blinkra a jdu předjíždět - samozřejmě se mi tam to druhý auto nasralo, tak jako budiž, trochu jsem s tím počítal, v tu chvíli jsem ještě ani nebyl úplně v protisměru ... ale přestupek to od něj už byl (§17 odst. 2) ... no tak jede jak kdyby mu to nejelo, takže v závěsu nepředjíždím co to dá nýbrž plyn jen lechtám, a trvá to asi do půlky rovinky, pak se řadí, já zůstávám v protisměru, plyn na podlahu, stále podřazeno, feldu točím už kolem 5000 otáček čili maximální výkon, a nic, když už se blížím limitu omezovače otáček, tak se teprv začnu k autu před sebou lehce přibližovat, načež jsem to vzdal, neb ke hraně kopce zbývalo snad jen 200 m, poněkud málo v dané situaci ... tedy druhý přestupek (§17 odst. 4) v zatáčce na vršku zpomalila, z kopce dolů se samozřejmě zas rozjela, navíc byly protisměry, tak jsem se ani nesnažil na svém oblíbeném místě mezi Vysokými Popovicemi a Rapoticemi jsem neměl na předjetí šanci, neb značka konce vsi je asi od toho, aby se mohlo začít zrychlovat, sotva ji člověk v dáli uvidí (a to se přiznávám, že ani já jsem nejel předpisových 50 ...) na výjezdu z Rapotic je zatáčka, takže tam jsem se v závěsu udržel, a kousek za nima dost ostrá levotočivá, kterou jsem chtěl využít k předjetí s tím, že ji znám a dokážu střihnout významně rychleji než 95% řidičů co tam potkávám ... no tak jsem si před ní zas podřadil a jdu na to - hm, tak když jsem jel tak cirka o 20-30 km/h rychleji než předjížděné auto a byl už skoro "kufr na kufr", tak vidím, že nejsem sám, kdo jede přes protisměr, auto přede mnou v půlce pruhu protisměru, dupu na brzdu a čekám, jestli se hodlá vrátit ... no hodlá, tak rychle zpět na plyn, na rozjezdu jsem pohotovější a s otáčkama za hranicí omezovače (njn, vylepšená řídící jednotka) se konečně předplazím - a vidím, že za volantem baba s mobilem u ucha, OMFG, tak to je teda příklad, jak ty ženské jezdí bezpečně dál to probíhalo v podobném duchu, bral jsem vozejk, tak jsem měl odpich ještě menší, zase jsem dojel nějaký šneky 70-80, ale za Přísekou po nový a vyrovnaný silnici mi 110 km/h nestačilo na předjetí, a když jsme klesali do Jihlavy po ještě širším kusu se dvěma pruhama v protisměru, od kterejch mě bohužel dělila dvojitá plná, tak zase zpátky svých necelých 80 ... v Jihlavě jsem si schválně předjel (když jsem za semaforem vystřelil co to šlo na dvojpruh a roztočil to ve městě sprostě na 90, tak jsem se tedy pomalu předsunul), a co nevidím, druhej šnek/resp. závodník ve chvílích když se ho někdo pokouší předjet opět baba (a první, kterej nám teda na tom klesání do Jihlavy ujel, nějakej cirka 35-40 let týpek s rodinkou) o kokotech oslňujících na dálnici dálkovkama (pokud možno vytuzenejma), bezdůvodná jízda v prostředním pruhu ze tří, atd., atd., to už darmo mluvit, to už je normálka, to se jako "dusno" asi nepočítá, že ... ale určitě jsem ten pirát a agresivní řidič já, že jsem si vůbec dovolil chtít někoho předjíždět, a ještě po něm chtít, aby dodržoval příslušná zákonná ustanovení :-/
... pokud mě nebo jiného svým chováním neohrozil.no, za těma Rapoticema jsem měl dost co dělat
Spíš tihle lidé neumí jezdit, než že by to byli piráti. Je to špatně, ale tady v tom boj proti tzv. pirátům nepomůže, řešení neznám.ale pomohl by, pomohl ... akorát by se nesmělo bojovat za bukem měřením 55 km/h u cedule obce
ostře dobržďoval; první jel jak s hnojem; jede jak kdyby mu to nejelo; jsem neměl na předjetí šanci; že ji znám a dokážu střihnout významně rychleji než 95% řidičů co tam potkávám; jsem dojel nějaký šneky 70-80
Jo tak, každý, kdo si dovolí (taková drzost) být před tebou nebo snad jet rychlostí šneka (podle tebe), je debil a chová se nebezpečně. Co takhle prostě a jednoduše zpomalit?
ale určitě jsem ten pirát a agresivní řidič já, že jsem si vůbec dovolil chtít někoho předjíždět, a ještě po něm chtít, aby dodržoval příslušná zákonná ustanovení
Je dobře, že to uznáš . Ne, vážně. Tyto popisované případy nejsou nic, co by mě na silnici mělo naštvat (po pravdě bych to ani neřešil). Tak prostě si někdo jede 80, no a co?
Jo tak, každý, kdo si dovolí (taková drzost) být před tebou nebo snad jet rychlostí šneka (podle tebe), je debil a chová se nebezpečně.ano, pokud si někdo dovolí být přede mnou a jet rychlostí šneka ve chvíli, kdy jej předjíždím a jsem téměř již vedle něj, tak je to debil a nebezpečně se chová, v tu chvíli nemá co dělat přede mnou v protisměru, nýbrž držet se hezky na své straně
Co takhle prostě a jednoduše zpomalit?jo, co takhle prostě a jednoduše zpomalit a přečíst si to, nač reaguješ, takovou rychlostí, při které budeš vnímat?
Tyto popisované případy nejsou nic, co by mě na silnici mělo naštvat (po pravdě bych to ani neřešil).tak tomu věřím asi tolik, jako že mě zabije Fukušima
Tak prostě si někdo jede 80, no a co?no nic, tak ať si jede těch 80 i když se ho pokouším předjet, a ne že v tu chvíli mi 120 na předjetí nestačí kdybys četl pozorně, tak bys' třeba i pochopil, že ten "první (co) jel jak s hnojem" mě nijak nenasral - jestli se ti ovšem zatmělo před očima u slova "hnůj", že je to věc sprostá, a tedy dotyčnému nadávám, tak věz, že v našich končinách je to vcelku neutrální popis malé rychlosti, a kdybych v úvodu nepsal jen o brždění a blinkru, ale i o své rychlosti s nákladem, tak bych klidně napsal, že jsem i já včera jel jak s hnojem
dneska, po Praze celkem klid, nasral mě akorát jeden kokot, co se neobtěžoval hodit blinkr při odbočování na kruháči, takže jsem kvůli němu zbytečně celkem ostře dobržďoval s netriviálním nákladem na střeše (a tedy sevřenou prdelí, jestli to mám dobře zajištěný) (a proč ostře, proč jsem nejel opatrnějš? - no protože to vypadalo, že když pojede rovně nebo dál po kruhu, tak projede dávno přede mnou, tak nebyl důvod brzdit dřív, jenže jak zpomalil, aby odbočil, tak to přestalo vycházet, a já mu holt musel dávat přednost a zastavit, nemohl jsem se spolehnout, že když zpomaluje, tak odbočovat bude, i když nebliká ...)Tak to jste se na tom kruháči potkali kokoti dva. Proč? Za prvé náklad mám vždy upevněn tak aby nespadl při sebe prudším brzdění (to se odvíjí i od rychlosti). Netriviální náklady obecně nepatří na střechu, ale do zavazadlového prostoru, přívěsného vozíku atd. Spoléhat se, že někdo udělá něco co má je na silnici krátkozraké a dělají to jen pitomci a začátečníci. Základní chybu vidím v tom, že jsi prostě nedodržel bezpečnou vzdálenost (zvlášť s ohledem na náklad). Ty další příklady to samé. Sám se přiznáš hned k několika přestupkům a na ostatní účastníky provozu nadáváš. Valná většina vozíků mívá limit 90km/h. Takže mermomocí předjíždět někoho kdo jede 70-80km/h je tak trochu píčovina (obzvlášť s felicií, která nikdy neměla výkonu na rozdávání). Předjíždění v zatáčce "kterou znám" už jsem taky párkrát viděl nedopadnout dobře. Jízda po městě 90km/h s vozíkem už je vrchol demence (nevím kolik jsi měl naloženo, ale ovladatelnost auta je někde jinde, o brzdné dráze nemluvě) Takže za toho kokota co dělá na silnici dusno jsi, dle mého názoru ty. A to píšu jako profi řidič s 20-30 tisíci km/rok, hlavně po Praze. Ale na dálnici toho najedu také dost cestou do práce.
Tak to jste se na tom kruháči potkali kokoti dva.no a tady se hned musí hlásit další
Proč? Za prvé náklad mám vždy upevněn tak aby nespadl při sebe prudším brzdění (to se odvíjí i od rychlosti).zajímalo by mě, jestli ten náklad tak opravdy vždy upevněn máš, nebo si to jen myslíš ... vloni zjara jsem viděl, jak se kolegovi přetrhnul popruh od ráčny, jak mám vědět, že se mi zrovna nestane totéž? onehdá mi za jízdy odcestoval jeden roh zahrádky po hagusu asi o 30 cm dál, přestože jsem to při montáži dotahoval tak, až jsem strhal klíč ... co kdyby se to stalo zas, pohnutím zahrádky se uvolnily ráčny a celé to šlo do kytek? a jak já mám vědět, nakolik mám shnilou střechu, když od pohledu vypadá zdravá, tak jestli se mi třeba ty hagusy nevytrhnou? - to jsem prozměnu viděl cirka před osmi lety v Rakousích, jak se na dálnici v zácpě vedle kolony válela po zemi zahrádka s kolama před autem s dírama ve střeše (a nebyl to žádnej starej zrezlej sřot)
Netriviální náklady obecně nepatří na střechu, ale do zavazadlového prostoru,sorry, nemám Avii či větší
přívěsného vozíku atd.ideální nápad když to vezu do místa s omezeným parkováním a jako souprava bych se tam nevešel ... krom toho, převádět případ, zda mi to slítne ze střechy, na případ, zda mi to slítne z vozíku, mi přijde tak trošku na nic ...
Spoléhat se, že někdo udělá něco co má je na silnici krátkozraké a dělají to jen pitomci a začátečníci.ehm, je jistý rozdíl mezi "spoléhat se" a "doufat" ... píšu něco o tom, že bych kvůli tomu kokotovi měl nějakou nehodu? (resp. kvůli všem zmíněným?)
Základní chybu vidím v tom, že jsi prostě nedodržel bezpečnou vzdálenost (zvlášť s ohledem na náklad).základní chybu vidím v tom, že neumíš číst - o bezpečné vzdálenosti bys mohl mluvit, kdybych jel za ním, z toho, že jsem mu na kruháči dával přednost ale jasně vyplývá, že on přijížděl odjinud než já
Ty další příklady to samé. Sám se přiznáš hned k několika přestupkům a na ostatní účastníky provozu nadáváš.paragrafy, paragrafy prosím ... přiznal jsem se k jednomu
Valná většina vozíků mívá limit 90km/h.ROFL
Takže mermomocí předjíždět někoho kdo jede 70-80km/h je tak trochu píčovinahezký logický zkrat, jak jsi vyvodil, že se to musí týkat i mojeho vozíku
(obzvlášť s felicií, která nikdy neměla výkonu na rozdávání).a) vozík byl prázdný, váží něco přes metrák, což je ekvivalent jedné vyžranější persóny, nebo dvou velmi hubených ... takže podle tebe při výkonu cirka 60 kW (přetočená 50) nesmím předjíždět, když vezu spolujezdce? b) předjíždí se podle všech podmínek na silnici, ne podle motorizace - k čemu mi je 400 kW žihadlo s odpichem 4 s 0-100, když jsem 50 m před zatáčkou, do které nevidím? ... a naopak, když je na silnici prostoru tři prdele, tak můžu předjíždět klidně s trabantem - akorát to by ti dementi museli jet těch svých 70-80 furt
Předjíždění v zatáčce "kterou znám" už jsem taky párkrát viděl nedopadnout dobře.no vidíš, a já už jsem párkrát viděl "nedopadnout dobře" předjíždění na rovince ...
Jízda po městě 90km/h s vozíkem už je vrchol demenceasi nevíš, jak to tam vypadá ... v onom místě je to zhruba stejný vrchol demence, jako jet tak městem po obchvatu klasifikovaném jako rychlostní silnice s limitem 80 km/h
(nevím kolik jsi měl naloženo, ale ovladatelnost auta je někde jinde, o brzdné dráze nemluvě)viz výše, nula, takže takhle nemůžu jet ani se spolujezdcem?
Takže za toho kokota co dělá na silnici dusno jsi, dle mého názoru ty.já jsem nikoho neomezil, natož abych ho ohrozil ... ale už si zvykám, že v tomhle státě, kdo si dovolí ozvat se proti nějakému nešvaru, ten je stádem sám udupán, místo aby byl podpořen (viz třeba diskuse pod nedávným blogem o chování mall.cz)
A to píšu jako profi řidič s 20-30 tisíci km/rok, hlavně po Praze. Ale na dálnici toho najedu také dost cestou do práce.jestli takovýmhle způsobem uvažují profi řidiči, že se nemůže s nákladem nic stát, protože oni to přece zajistili dobře, že snažit se někoho předjet je větší kokotina než předjíždějícímu najet do cesty, že slabé (60 kW je slabé???) auto si nemá co dovolit vůbec chtít předjíždět, atd., no tak to teda potěš koště a nedivím se, že to na silnicích vypadá, jak vypadá ... já jsem teda o řidičích obecně neměl valné mínění, průměrný blbec je průměrný blbec, ale přeci jen jsem doufal, že aspoň ty najeté kilometry k nějakým zlepšením u daného jedince vedou :-/
zajímalo by mě, jestli ten náklad tak opravdy vždy upevněn máš, nebo si to jen myslíš ... vloni zjara jsem viděl, jak se kolegovi přetrhnul popruh od ráčny, jak mám vědět, že se mi zrovna nestane totéž? onehdá mi za jízdy odcestoval jeden roh zahrádky po hagusu asi o 30 cm dál, přestože jsem to při montáži dotahoval tak, až jsem strhal klíč ... co kdyby se to stalo zas, pohnutím zahrádky se uvolnily ráčny a celé to šlo do kytek? a jak já mám vědět, nakolik mám shnilou střechu, když od pohledu vypadá zdravá, tak jestli se mi třeba ty hagusy nevytrhnou? - to jsem prozměnu viděl cirka před osmi lety v Rakousích, jak se na dálnici v zácpě vedle kolony válela po zemi zahrádka s kolama před autem s dírama ve střeše (a nebyl to žádnej starej zrezlej sřot)Takže pokud máš náklad zajištěný tak, že se ti utrhne jeden popruh a je pruser tak nemáš za volantem co dělat. To samé zahrádka. Pokud ji neumíš přidělat a nebo máš nějaký levný či poškozený šmejd nebo nedodržuješ předepsaný způsob užití (přetěžování, rychlost). Taky už jsem viděl létat na dálnici kola. Ale zase když mě ten kretén chvíli před tím předjížděl asi tak 140km/h s kolama na střeše neni se co divit. To stou střechou se stát asi může. Ale osobně nevěřím tomu, že řidič dodržel rychlosti předepsané výrobci (zahradky, rakve, hagusu) a to auto nebylo totálně shnilé, jinak poškozené a měl zahrádku řádně přidělanou.
Netriviální náklady obecně nepatří na střechu, ale do zavazadlového prostoru, sorry, nemám Avii či větší přívěsného vozíku atd. ideální nápad když to vezu do místa s omezeným parkováním a jako souprava bych se tam nevešel ... krom toho, převádět případ, zda mi to slítne ze střechy, na případ, zda mi to slítne z vozíku, mi přijde tak trošku na nic ...Za tím s tim netriviálním nákladem si stojím. To, že něco jde na auto přidělat a jde to tak převézt ještě neznamená, že je to bezpečné. Jinak bych to spíš viděl na převedení případu kdy to "nějak" převezu na střeše na případ kdy to bezpečně převezu ve vozíku. A ano někdy je lepší si najmout (půjčit) Avii. Jinak pokud vezeš něco co jsi schopen naložit na střechu pak to v místě určení nebývá až takový problém vyložit z vozíku a pár metrů dopravit jinak než autem. Mimochodem není moc míst kam by dobrý řidič s vozíkem nebyl schopen najet a pak zase vyjet.
a to se chlubíš jak moc jezdíš a tedy jak často to vidíš? - limit 90 km/h nemá skoro žádný, bývá 80, 100 a 120S těmi rychlostmi máš pravdu. Vypadlo mi tam slovíčko "kolem" 90km/h (a ano viděl jsem teď nedávno paleťák s rychlostí 110km/h což také není úplně obvyklé)
ehm, je jistý rozdíl mezi "spoléhat se" a "doufat" ... píšu něco o tom, že bych kvůli tomu kokotovi měl nějakou nehodu? (resp. kvůli všem zmíněným?)Jinak na silnici neplatí ani "spoléhat se" ani "doufat. Chyby totiž děláme všichni. Takže například pokud někdo na vedlejší jede ke křižovatce rychleji než se mi líbí tak preventivně zpomalím i když jsem na hlavní a "nedoufám" ani "nespoléhám", že mi tu přednost dá. Ale uznám, že jsem spíše měl napsat, že jsi nedodržel bezpečnou rychlost nájezdu na kruhový objezd. Pokud ty máš někomu dát přednost a ty musíš prudce brzdit tak pak jsi se ty nechoval bezpečně. To že on nakonec odbočil bez znamení na to nemá vliv. Taky mohl zpomalit např. kvůli orientaci atp. a ty by jsi musel ostře dobržďovat tak jako tak.
a) vozík byl prázdný, váží něco přes metrák, což je ekvivalent jedné vyžranější persóny, nebo dvou velmi hubených ... takže podle tebe při výkonu cirka 60 kW (přetočená 50) nesmím předjíždět, když vezu spolujezdce? b) předjíždí se podle všech podmínek na silnici, ne podle motorizace - k čemu mi je 400 kW žihadlo s odpichem 4 s 0-100, když jsem 50 m před zatáčkou, do které nevidím? ... a naopak, když je na silnici prostoru tři prdele, tak můžu předjíždět klidně s trabantem - akorát to by ti dementi museli jet těch svých 70-80 furt Předjíždění v zatáčce "kterou znám" už jsem taky párkrát viděl nedopadnout dobře. no vidíš, a já už jsem párkrát viděl "nedopadnout dobře" předjíždění na rovince ... Jízda po městě 90km/h s vozíkem už je vrchol demence asi nevíš, jak to tam vypadá ... v onom místě je to zhruba stejný vrchol demence, jako jet tak městem po obchvatu klasifikovaném jako rychlostní silnice s limitem 80 km/h (nevím kolik jsi měl naloženo, ale ovladatelnost auta je někde jinde, o brzdné dráze nemluvě) viz výše, nula, takže takhle nemůžu jet ani se spolujezdcem?Prázdný vozík ve vyšší rychlosti větší svinstvo než plný. Jinak právě pro případ prázdného vozíku jsem zmínil jak brzdnou dráhu tak ovladatelnost. Napsal jsi ve městě. Pokud to je obchvat a rychlostní silnice s 80km/h, měl jsi to napsat. Pokud to tak není definováno a jen ti to tam tak připadá stojím si za uvedenou demencí. V opačném případě beru zpět. Pokud zahajuješ předjíždění manévrem kufr na kufr tak určitě nedodržuješ bezpečnou vzdálenost, jak jsi blikal či neblikal nevím. Předjíždění v zatáčkách prostě nemám rád. Ale pokud ta zatáčka je přehledná, plochá atd. je to tvoje věc (než se něco stane). To že ta ženská telefonovala za jízdy bez handsfree by mě taky sralo. Obecně já jsem pro zákaz telefonování z vozu i s handsfree. Osobně než použít handsfree tak si radši zastavím a to to handsfree mám. Pokud je to prkotina tak to chvilku vydrží. Pokud je to důležité je lepší zastavit a na věc se plně soustředit.
jestli takovýmhle způsobem uvažují profi řidiči, že se nemůže s nákladem nic stát, protože oni to přece zajistili dobře, že snažit se někoho předjet je větší kokotina než předjíždějícímu najet do cesty, že slabé (60 kW je slabé???) auto si nemá co dovolit vůbec chtít předjíždět, atd., no tak to teda potěš koště a nedivím se, že to na silnicích vypadá, jak vypadá ...To jsi nepochopil. Dobrý profi řidič předpokládá, že se s nákladem může něco stát a proto ho zajistí dvojnásobně. Jede jen takovou rychlostí a by i relativně prudké brzdění bylo pro náklad bezpečné. A věnuje se řízení tak aby nebezpečným situacím předcházel a nemusel tudíž prudce brzdit (což ty jsi neudělal). Takže se nebude spoléhat na to, že vozidlo pojede po kruhovém objezdu konstantní rychlostí. Nebude se spoléhat, že při sjíždění dá ono vozidlo znamení. A už vůbec se nebude spoléhat na to, že vozidlo dávající znamení skutečně odbočí či sjede. Dobrý profi řidič totiž, pokud to bude potřeba, klidně před tím objezdem zastaví a najede na něj až to bude bezpečné.
Takže pokud máš náklad zajištěný tak, že se ti utrhne jeden popruh a je pruser tak nemáš za volantem co dělat.jo, a pokud mi upadne jedno kolo a je průser, tak taky ne, co? když se jeden urve, je o to větší zátěž na ostatní ... když jeden nevydržel něco, nevím, proč by ostatní měly vydržet víc pak se můžem bavit o redundanci, dát dva místo jednoho - ok, a jaktože se urval, když na něj byla poloviční zátěž, a jsme zas zpět u případu když mohl jeden, mohou ostatní btw, dneska jsem na vázání mj. vybaloval novou ráčnu, psali na ní 330 kg ... jako co je to za údaj? - jakože udrží 330 kg * 9,80665 m*s^-2 = 3236 N? ok, tak si mám zjistit rozložení hmotnosti nákladu, sednout na pár hodin s počítačem a nasimulovat rozložení maximální možné síly na jednotlivé popruhy, abych si mohl dát třeba 200% rezervu? jo a navíc si dovoluju šetřit, nepoužívat pokaždé nové, takže mám ještě ty staré milimetr po milimetru kontrolovat na sebemenší poškození, tak jak se to dělá u lana lanovky, a když na něco přijdu, tak to hodit do laborky k přetestování pevnosti? opravdu to takhle pokaždé děláš?
To samé zahrádka. Pokud ji neumíš přidělat a nebo máš nějaký levný či poškozený šmejdaha, a jak to poznám, že mám "levný či poškozený šmejd" (pokud to poškození není zjevné ale uvnitř, viz výše lanovka)?
nebo nedodržuješ předepsaný způsob užití (přetěžování, rychlost).ach ano, samozřejmě musí být chyba u mě, nic se prostě nemůže posrat únavou materiálu apod.
Taky už jsem viděl létat na dálnici kola. Ale zase když mě ten kretén chvíli před tím předjížděl asi tak 140km/h s kolama na střeše neni se co divit. To stou střechou se stát asi může. Ale osobně nevěřím tomu, že řidič dodržel rychlosti předepsané výrobci (zahradky, rakve, hagusu) a to auto nebylo totálně shnilé, jinak poškozené a měl zahrádku řádně přidělanou.nevím, v jakém státě co ti za tebe utírá prdel žiješ, ale v tom, kde se kupovala naše Felda a zahrádka na ní, výrobce žádné rychlosti nepředepisoval, prostě uvedl, že maximální konstrukční rychlost je tolik a tolik a hotovo, že se s hagusama nesmí jet víc než X nikde psáno není a jinak stejně jako výše - jako poznáš tu "totální shnilost či jiné poškození" když od pohledu nic vidět není? nebo jak z vyrezlých zadních dveří vyvěštíš, jestli střecha shnila taky a zahrádka uletí nebo jestli vydrží přípustné zatížení ještě dalších dvacet let?
hele víš co? - právě mě přestalo bavit se s takovým idiotem, který si myslí, že je tak dobrý řidič, že se do místa, které má cirka 5 m na dýlku, vejde s autem, co má 4,2 m, a vozíkem, co má 3,5 m, tedy celkem skoro 8 m, zatímco všichni ostatní jsou podle něj totálně neschopní, že ani neumí utáhnout šroubideální nápad když to vezu do místa s omezeným parkováním a jako souprava bych se tam nevešel ...Mimochodem není moc míst kam by dobrý řidič s vozíkem nebyl schopen najet a pak zase vyjet.
No měla by tam být, a na většině semaforů podle mě je, prodleva mezi červenou pro chodce a zelenou pro auta. A ta by měla odpovídat době potřebné na přechod z jedné strany na druhou.Mám pocit, že byla řeč o tom, když auto odbočuje, čili při jeho zelené mají zelenou i chodci, jejichž dráhu kříží.
Jistě, že ta doba závisí na nepredikovatelné rychlosti chodce. Ale ten taky nemůže přecházet libovolně pomalu.Může. Pokud nemůže jít rychleji, může jít pomalu, i velmi pomalu. Je otázka, zda by se měl takový člověk vůbec účastnit silničního provozu, ale protože není předem vyloučen, tak je účastníkem a jde tak rychle, jak může.
Mám pocit, že byla řeč o tom, když auto odbočuje, čili při jeho zelené mají zelenou i chodci, jejichž dráhu kříží.Potom, ano. To je problém, a hodně řidičů na to zapomene. Obzvlášť pokud se tam chodci moc často nevyskytují, a jezdím tam 4× denně - už se z toho stane návyk. A pak se tam objeví chodec ... tohle obecně považuji za jeden z velkých nedostatků, ale nevím, jak to řešit. Samostatné pruhy pro odbočování vpravo všude být nemůžou a ani by to všude nemělo význam.
Nejkřiklavější jsou asi případy "druhého pruhu", kdy jeden řidič (typicky v pravém pruhu) zastaví před přechodem, řidič v dalším pruhu pokračuje v jízdě a srazí chodce.ale tohlento je přesně případ 2 - že jedno auto zastaví nezbavuje chodce zákonný povinnosti neskákat pod jiný
Ve sporu s fyzikou možná tehdy, když jede nepřiměřenou rychlostí.ano, jistě, budeme všichni jezdit krokem, to je vzhledem k chodci jediná přiměřená rychlost, takže vlastně nemusíme autem jezdit vůbec
On tedy k tomu přechodu přijel později a dobře viděl (pokud by vnímal), že už hodlám přecházet a ostatní to respektují."už hodlám přecházet"? - no sorry, ale to teda fakt není důvod k zastavení, když než se teda rozmyslíš, že tam fakt vlezeš, tak už bude půl kilometru pryč
ano, jistě, budeme všichni jezdit krokem, to je vzhledem k chodci jediná přiměřená rychlost, takže vlastně nemusíme autem jezdit vůbecBlizi se prechod - zpomalim. Stejne jako kdyz se blizim ostruvku pro chodce. Nevim, kdo mi tam skoci, tak radsi jedu pomaleji at stihnu zareagovat. Nevidim v tom zadny problem.
"už hodlám přecházet"? - no sorry, ale to teda fakt není důvod k zastavení, když než se teda rozmyslíš, že tam fakt vlezeš, tak už bude půl kilometru pryčTo neni o tom, ze premysli, ze tam vleze, ale ze uz se rozhodl tam vlezt a skoro s tim zacal. Tak nejak se nemuzu zbavit pocitu, ze je pro tebe dulezitejsi dojet nekam o pet minut driv nez to, ze nekoho muzes zmasakrovat. Chapu, ze te lidska blbost sere. to me taky. A chodci jsou v prumeru stejna jelita, jako ti ridici. Na druhou stranu, opravdu k sobe nemuzeme byt vice ohleduplni?
Blizi se prechod - zpomalim. Stejne jako kdyz se blizim ostruvku pro chodce. Nevim, kdo mi tam skoci, tak radsi jedu pomaleji at stihnu zareagovat. Nevidim v tom zadny problem.sorry, ale opravdu nehodlám brzdit jenom tak co kdyby třeba před prázdným ostrůvkem
To neni o tom, ze premysli, ze tam vleze, ale ze uz se rozhodl tam vlezt a skoro s tim zacal.což samozřejmě řidič netuší, dokud to ten chodec nedá jasně najevo stalo se mi onehdá, že jsem se blížil k přechodu, u kterého hlídal policajt, no a k přechodu se zároveň blížil chodec tak, že bychom se tam akorát potkali, resp. on by byl nejmíň v půlce pruhu když bych tam dojel ... jenže dva-tři kroky před přechodem chodec zastavil a stál, tak jsem jel dál ... policajt se na mě tak podíval, jestli se dívám, a udělal demonstrativní krok do přechodu - v tu ránu jsem samozřejmě stál (resp. dobrzdil k přechodu) a on dal pokyn chodci ať přejde, načež se na mě zatlemil, jakože dobrý přesně podle zákona - kdyby ten chodec pokračoval dál (aspoň na kraj obrubníku), tak bych mu samozřejmě zastavil bez toho policajta, ale když neprojevil úmysl přecházet, no tak já tam nebudu zastavovat a zkoumat, jestli čeká na Godota nebo co ... to jsou pak přesně takový ty situace, kdy se dvě maminky s kočárama zakecaj na rohu, nějakej snaživej blbec to tam na poslední chvíli zadupne těsně před přechodem, a auto za ním ho ťukne, protože s tím prudkým bržděním nepočítá, jasně vidí že drbou a nepřechází, a místo na auto před sebou víc kouká na ty maminky, buď jestli se přece jen nepohnou, anebo prostě protože jsou pěkný
Tak nejak se nemuzu zbavit pocitu, ze je pro tebe dulezitejsi dojet nekam o pet minut driv nez to, ze nekoho muzes zmasakrovat.opravdu není jenom prostě přijímám určitou míru rizika - nebojím se toho, vědomě, nebojím se si to riziko přiznat, a ne jak kolega nade mnou, kterej je přesvědčenej, že jím přivázaný náklad prostě slítnout nemůže apod. je hezký si říct, jak budeš jezdit pomalu, abys nikomu neublížil atd. - a pak se ti stane to, co spolužákovi, že si to šinul po ulici 30, a stejně mu zvládla holka vyběhnout pod kola tak, že neměl šanci zareagovat a zmasakroval jí (ne úplně, jen asi na půl roku v nemocnici) ... kdyby šlo o normálního chodce na přechodu, tak stihne zastavit třikrát, měl tam povoleno 50, jel fakt opatrně jo, můžem se hádat, že kdyby jel 50, tak by ji určitě zabil, takže dobře, že jel 30, aspoň to přežila - a neměl náhodou radši jet jen 15, aby to bylo jen na pár modřin? a neměl to auto radši tlačit?
Chapu, ze te lidska blbost sere. to me taky. A chodci jsou v prumeru stejna jelita, jako ti ridici. Na druhou stranu, opravdu k sobe nemuzeme byt vice ohleduplni?no to nevím, proč nemůžeme - tak mi vysvětli, proč si chodec jnd vynucuje přednost a nemůže ohleduplně ty auta nechat projet ... já nemám problém s tím, když se jako chodec blížím k přechodu, a vidím, že jede jen pár aut a za nima mám místa na přecházení dost, tak třeba zvolnit krok a počkat až projedou (případně porušuju předpisy, jdu podél silnice a pak to střihnu mimo přechod zrovna když nic nejede, místo abych si vynucoval zastavení aut právě když jsem došel k přechodu) (na druhou stranu, když vidím, že jede kolona a čekal bych dlouho, tak tam teda někomu vlezu) a rozhodně jako chodec nedělám naschvály typu že jdu na červenou přes přechod s tlačítkem pro chodce, a jak jdu kolem sloupku, tak to tlačítko zmáčknu, aniž bych se zastavil a čekal na zelenou, nýbrž jen tak proto, aby se autům rozsvítila červená a musely čekat před prázdným přechodem ... (ano, i to jsem potkal - ne že je někdo netrpělivý, zmáčkne, a za tři sekundy jde, že nevydrží čekat, ale vyloženě prostě že to zmáčkne naschvál při cestě kolem; shodou okolností jsem to viděl dělat i spolubydlícího, tak že prý "nemá rád auta", hm ...)
... Pokud riskujes s tim, ze jsi pripraven nest nasledky, budiz. Tva volba. Ja jenom vyjadruju sve nepochopeni nad tim, ze to jsi ochoten podstoupit kdyz tim v podstate nic moc neziskas.ještě jednou: jenom prostě přijímám určitou míru rizika - nebojím se toho, vědomě, nebojím se si to riziko přiznat, a ne jak kolega nade mnou, kterej je přesvědčenej, že jím přivázaný náklad prostě slítnout nemůže apod. v praxi to znamená, že nereaguju přehnaně, "nestahuju kalhoty když brod je ještě daleko" to není ani tak moc o nějakým zisku (i když občas to není od věci), ale o přístupu to, co jsem ochoten podstoupit, není o nic větší než spousta dalších rizik, která si lidi většinou neuvědomují a směle se do nich vrhají, nemám potřebu vybírat si nějaké examplární příklady, kde budu dělat neúměrně větší opatření než jinde tady se budou lidi dohadovat o brždění na přechod, ale pak budou předjíždět cyklistu s bočním odstupem pár centimetrů ... a podobně (hm, zrovna s těma cyklistama to tu onehdá někdo pěkně rozepisoval)
S tou smetenou holkou reknu jenom to, ze za to IMHO muze sama (ci osoba za ni zodpovedna).pokud vím, toho názoru byl nakonec i soud, ale rozhodně to pro kolegu nebylo nijak příjemné (už jen ten soud ...)
Proste nemam problem se chovat ohleduplne a uvedomuju si, ze ackoliv se u nas ryje skoro jenom do ridicu, tak chodci a cykliste nejsou o nic lepsi.no a to je právě to, co mě pěkně s... tuhle se mi stala menší nepříjemnost, že jsem coby chodec strávil na silnici více času než bylo radno a nevšimnul jsem si auta, které se zatím stihlo přiblížit, až teprv když za mnou brzdil ... stydím se, že jsem tuto chybu udělal, a jsem řidiči neskonale vděčen, že se mě nesnažil přejet - ale jak to tady obvykle vypadá, stát se to průměrnému občanovi, tato historka by byla nejspíš líčena "a v tom se přiřítilo to hovado, musel jet děsně rychle, protože jsem ho ani neviděl, no taktak že jsem uskočil"
Blizi se prechod - zpomalim. Stejne jako kdyz se blizim ostruvku pro chodce. Nevim, kdo mi tam skoci, tak radsi jedu pomaleji at stihnu zareagovat. Nevidim v tom zadny problem.
Také tak. Kavol tomu říká brždění, já jen sundám nohu z plynu a preventivně přesunu na brzdu (pro minimalizaci latence v případu nutnosti brždění). Naopak mám hodně velký problém s řidiči (a není jich málo), kteří kolem narvaného nástupního ostrůvku jedou výrazně rychleji, než povolených 50km/h.
Tak nejak se nemuzu zbavit pocitu, ze je pro tebe dulezitejsi dojet nekam o pet minut driv nez to, ze nekoho muzes zmasakrovat.
Opět souhlas. I když, reálně si nemyslím, že by chtěl někoho zabít, pouze se ostřeji vyjadřuje. Takových nerozních řidičů za volantem znám dost, při pozorování z venku (kde nejsou slyšet ty nadávky), jezdí ale relativně normálně (tedy ne nebezpečně).
Chapu, ze te lidska blbost sere. to me taky. A chodci jsou v prumeru stejna jelita, jako ti ridici. Na druhou stranu, opravdu k sobe nemuzeme byt vice ohleduplni?
A to se ještě nebavíme o cyklistech . Těch skupin účastníků silničního provozu je více.
§ 5 Povinnosti řidiče
(1) Řidič je kromě povinností uvedených v § 4 dále povinen
...
i) snížit rychlost jízdy nebo zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, sníží-li rychlost jízdy nebo zastaví-li vozidlo před přechodem pro chodce i řidiči ostatních vozidel jedoucích stejným směrem
...
To je utopie, to je hloupe tohle chtit... Nastavit spolecensky system tak, aby korupce nebyla spolecensky vzor... to ... znamena to predevsim odbourat nerovnost mezi lidmi. Pokud bude spolecnosti cenena lidska prace, a ne snadne zisky, tak lide nebudou hledat korupci jako zpusob chovani.Taky utopie. Uz vidim korupcniky, jak nastavuji system branici korupci... uz vidim jak menite vetsinu lidi tak, aby zacali idealisticky ocenovat praci namisto penez... jak odbouravate nerovnost mezi lidmi...
S pristupem "nejde to, nejde to" to skutecne utopie asi bude.Priklad uspesneho postupu by nebyl?Ale kdyz se podivate do historie, najdete zeme, ktere to tak udelaly.
Myslim, ze lide v Cechach radeji rikaji nejde to, nez aby si uvedomili, co je pro to potreba (a to je i sebekritika). Vazim si velmi Luka, ten se aspon snazi.Luk = Luk Skywolker???
Kdyz jsem psal Robert Kratky zapisek o duchodove reforme, byla v Praze demonstrace proti ni (a take zvyseni DPH). Na demonstraci jsem zapomnel, ale mel jsem tam jit. I kdyz je odborarska a v odborech nejsem. Bylo to asi 1000 lidi. Jenze uz slysim, co mi reknete - to jsou odborari, bla bla bla. Co na tom, ze budete stat vedle Sobotky - copak zere lidi? Pokud nenajdeme spolecnou rec s jinymi lidmi, tak se to fakt nepodari.A to ma byt priklad ucinneho postupu proti korupci? Jit demonstrovat za partikularni zajmy korupci prolezle partaje a jejih noshledu (odboru)?
Dalsi priklad je to scitani. Marcela (ta od Jilka) chtela podepisovat nejakou petici. To je priklad ztraty casu a energie, i kdyz neni to zdaleka tak nesmyslne, jako vyplnit to spatne (petice je aspon forma protestu, spatne to vyplnit neni ani to - nikdo se o tom nedozvi). O co mi jde - kdyz uz proti necemu zasadne protestovat, tak za nejakou vec, ktera aspon trosku pozitivne zmeni ten system, treba za primou demokracii nebo za nejake protikorupcni opatreni (abychom proti tomu samemu nemuseli zase protestovat zitra). Zruseni scitani, ktere probiha jednou za 10 let nicim nepohne.Takze demostrace je dobra, petice spatna? Demonstrace proti (nutne) reforme verejnych financi dobra (ted neresim zpusob, jakym ji vlada chce provadet), odpor proti (zbytecnemu) scitani hloupy?
Takze, nez zacnete priste na neco nadavat, udelejte si alespon maly pruzkum a zauvazujte - je to ten hlavni problem, co by se mel vyresit? Nejde ten problem malicko zobecnit, aby se postihl system, a ne konkretni lide? Jsem ochoten spolupracovat na reseni i s lidmi, s kterymi se jinak neshodnu?To stejne mohu doporucit vam - udelejte si alespon maly pruzkum a zauvazujte. Nu a ke spolupraci bych si predstavoval partnery, nevidim jako uzitecne a ucelne sprahnout se s certem, abych vyhanel dabla.
To je utopie, to je hloupe tohle chtit. Vzdycky tam polezou lide, co jsou zkorumpovatelni.S pristupem "nejde to, nejde to" to skutecne utopie asi bude.
je to utopie
proč:
varianta 1) chceš jít do politiky aby si něco změnil a na to musíš mít moc (pokud nechceš jen plameně hřímat na sjezdu KSČM) a ta je dneska hlavně o penězích, nebo o tom pro někoho moci něco udělat pokud chceš víc peněz, nebo moci, musíš podnikat (většinou) - aby si se dostal k víc penězům (lukrativním zakázkám), na 99% musíš korumpovat a jak chceš potom vystupovat proti korupci když si sám už zkorumpovanej a může tě někdo vydírat?
varianta 2) jsi úředník (politik) potřebuješ podporu - chceš pro své voliče nové sportoviště/byty/silnice - musíš na ně sehnat prachy - kolega politik ti řekne - já ti podpořím tvojí cyklostezku, ale bude ji dělat můj kamarád a jedeš v tom zase - jednou ho nabonzuješ a skončíš - v životě už nic neprotlačíš a vyštípou tě
nedokazuje nic, co by nebylo obecně známéTo sice ano, ale některým je potřeba připomínat i obecně známé věci.
Já jsem schopen se vrátit i kvůli kvasnicím za 2,50 s tím, že je zapomněla započítat.Tohle mi něco připomnělo (mírně off-topic, ale trochu to souvisí). Vyjížděl jsem kdysi z Billy a z košíku mi vypadl pytlík se sušeným droždím (cena asi 3 Kč nebo tak nějak). S těžkým vozíkem jsem udělal ještě asi dva kroky, než jsem ho zastavil, mezitím se člověk jdoucí za mnou (odhadem asi 60 let) hbitě sehnul a strčil si droždí do kapsy. Když mu řekl „Vraťte mi prosím mé droždí“, podíval se na mě vysloveně vražedným pohledem (jako kdybych to byl já, kdo něco ukradl) a vrátil mi ho až po delším přemýšlení a zjevně s velkou nelibostí.
(odhadem asi 60 let) hbitě sehnul a strčil si droždí do kapsyTohle me jenom utvrzuje v presvedceni, ze prave ta generace je nejhorsi. Neradno skatulkovat, ale k tomuto pozorovani jsem nedospel jenom ja.
Ze u nas slusna spolecnost byt muze.Chtel jsem napsat: "Ze u nas slusna spolecnost byt muze, tim jsem si jist."
Ti, co vyrustali za komancu jako v kleci a mysleli si, ze jsou pupkem sveta, jsou tim proste poznamenani. Dnes, kdyz je moznost vyjet za hranice a podivat se, jak vypada slusna spolecnost, to vidim jenom lepe.Jenže ti současní si to myslejí taky. A hlavně jsou (a budou) tak blbí, že nějaký pojem "slušná společnost" vůbec nedovedou pochopit, pokud vůbec budou svých možností využívat. Koneckonců i dnešní šedesátníci se už přes dvacet mohou podívat za hranice taky. A dle zdejších příspěvků se nezdá, že by to pomohlo.
Jenže ti současní si to myslejí taky.A hlavně jsou (a budou) tak blbí, že nějaký pojem "slušná společnost" vůbec nedovedou pochopit, pokud vůbec budou svých možností využívat.To je vec nazoru.
Koneckonců i dnešní šedesátníci se už přes dvacet mohou podívat za hranice taky. A dle zdejších příspěvků se nezdá, že by to pomohlo.Co se v mladi naucis...
Dovoluji si upozornit, že žádná odkázaná data neříkají jaká korupce v ČR je. Transparency International (nikoliv AmnestyNaprosty souhlas. Vyzkumy korupce bud nejsou nijak presne, nebo jsou drahe. Ze to u nas neni v poradku, na tom se predpokladam shodneme. Transparency - opraveno, dik.) počítá Index vnímání korupce a stejně i ostatní odkázané (snad relevantní) výzkumy se nesou v duchu "Celkem 60 procent malých a středních podniků se domnívá, že veřejnou zakázku není možné získat bez provize nebo úplatku."
To je sice pravda, ale koho volit, když v nabídce je pořád totéž? Nové strany jsou jen recyklát starých.Kecy. Odporný český hospodský alibismus. TOP09 není jedinou novou politickou stranou.
To je sice pravda, ale koho volit, když v nabídce je pořád totéž? Nové strany jsou jen recyklát starých.Ja se to snazim delat tak, ze jdu na kohovolit.eu a podle toho pak volim (i kdyz v poslednich volbach jsem to - nakonec ke sve skode - neudelal). Kdyby to takhle delali vsichni, nakonec bychom si ty strany vycvicili, aby delaly, co chceme (alespon v ramci moznosti systemu - je tam fundamentalni omezeni dane tim, kolik baudu muzete tem politikum vnutit).
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.