Portál AbcLinuxu, 24. dubna 2024 05:36


Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
8.5.2016 11:39 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
... takze vsechno dle ocekavani :)
9.5.2016 10:40 yada
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Ocekavani ?
Rád bych nahlásil bug, jenže když zavítám na bugzilla.kernel.org/, tak bug nemůžu nahlásit. Chce to registraci. Už pár let se držím pravidla nikde neregistrovat a porušovat ho nebudu.
Pokud je nekdo linej obetovat 5 minut a udelat si nekde ucet na spam, ma pravo ocekavat akorat "h*vno se vyresi", takze fakticky ocekavani splnena ;-)
24.5.2016 10:27 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Ten bug report by totiz opravdu pomohl ze :-P.
bazil avatar 8.5.2016 12:00 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
On to není problém prostředí, ale ovladačů. Radeoní drivery jsou na tohle neskutečně špatné. Já mám na NB Nvidia Optimus první variantu (Nvidia + Intel), takže D-SUB výstup je připojen natvrdo k intel gravice a DP výstup natvrdo k Nvidii. Musím provozovat 2 grafické drivery, ale na druhou stranu běží všechno hezky. Dual monitory nejsou problém, dokonce si Unity (nebo Gnome, používané dříve) dokázalo zapamatovat, že v práci mám nějak nastavený monitor a doma trošku jinak a správně je umístilo na levou nebo pravou stranu od displaye NB.

PS: Na windows je tento setup hrozně nestabilní a občas nefungoval vůbec.
8.5.2016 12:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Radeoní drivery jsou na tohle neskutečně špatné.

Tradiční logika "já jsem narazil na problém, takže to nefunguje skoro nikomu". Dvojici monitorů na jedné grafické kartě s radeon driverem používám už několik let, kombinace monitorů jsem vystřídal čtyři, kombinace rozlišení tři. Všechny fungovaly hladce.

8.5.2016 12:49 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016

+1 ,zvlast kdyz je problem spise v QT ( skoda ze autor prispevku nezminujejeho verzi .. v 5.5 rade je zanmy bug delajici problemy s vice moniotory)

USE="-gnome -kde";turris
Jardík avatar 8.5.2016 12:50 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Můžete zkusit třeba 10x zapnout a vypnout výstup, jestli se to nekousne v nějaké té smyčce? Jinak zajímá mě, co máte za prostředí, a jestli vám změnu detekuje. Já to teď ještě jednou vyzkoušel a on bude problém už asi přímo v RandR, když displej vypojím, pořád mi ho hlásí jako "connected".
Věřím v jednoho Boha.
9.5.2016 10:33 yada
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
+1 taky mam 2 monitory s radeonem a funguji. Co me ale s*re je neschopnost KDE mit dva monitory s ruznym rozlisenim; v nekterych jinych prostredich to ale funguje.
9.5.2016 10:53 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Jestli "rozlišením" myslíte rozměry v pixelech, tak s tím jsem nikdy problém neměl. Jestli myslíte rozlišení v dpi, tak to je IIRC problém X serveru jako takového (resp. XRandR), ne KDE.
10.5.2016 15:28 7R7 | skóre: 8
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Mám KDE 5.4.3 ale s nvidiou (uzavreté ovládače), dva monitory, po odídení do kremíkového neba jedného z dvojice NEC-ov dočasne používam DELL s iným rozlíšením a žiadny problém nemám, jediné čo môžem potvrdiť bol práve to odpojenie a znova pripojenie monitoru vtedy prišlo kusnutie KDE. Bez problémov si môžem nastavovať pozíciu, poradie monitorov, orientáciu monitora.
Jardík avatar 8.5.2016 12:47 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Nevím, jak je na tom třeba Intel dnes, ale když jsem kdysi provozoval notebook s externím displejem, v dobách, kdy jsem měl PC mimo provoz, tak byla situace stejná. Ten notebook měl X3100 grafiku a HDMI výstup. A ještě navíc mi to vypínalo oba displeje, když jsem zavřel víko, a nešlo to vůbec nijak vypnout - když se nastavilo "nedělat nic" při zavření víka v klikátku, stejně to uvedlo jak interní, tak externí displej do standby.
Věřím v jednoho Boha.
cezz avatar 9.5.2016 11:12 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Do nedavna som pouzival Intel s 3 monitormi (Laptop, HDMI a D-SUB) a vsetko fungovalo ako malo - vratane toho ze si system pameta rozlozenie monitorov na roznych stoloch (doma, v praci, v zasadacke s projektorom,..) a automaticky vybral rozlozenie tak ako som ho nastavil.

Ked som zavrel laptop (mal som vypnuty suspend) tak sa to spravalo tak ako by som vypol laptopovy monitor a normalne som pracoval na zvysku pripojenych zariadeni.

Vsetko to bolo na pomerne obstaroznom Ubuntu 14.04 lebo preferujem LTS.

Nejake tri roky dozadu som pouzival Fedoru (verziu si nespominam), takisto na nejakom Intel laptope a pripajanie-odpajanie monitorov fungovalo OK, ale tusim si to nevedelo zapamatat rozne nastavenia na roznych miestach, co bol obcas problem, ked som si to pri presuvani sa musel vzdy nastavit. (Rozlisenie a tak bolo OK, ale relativna poloha monitorov nie) Ak si sa nepresuval niekolko krat denne tak ako ja, nebol by to zasadny problem.
Computers are not intelligent. They only think they are.
8.5.2016 13:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
On to není problém prostředí, ale ovladačů.
Nevěřim, že se to dá všechno hodit na ovldače, kór když xrandr příkazy fungují bez problémů. Podpora externích displejů v KDE je prostě příšerně rozbitá.

Mám stroje s Nvidia a Intel GPU, ale připojení externího monitoru je často následováno pádem plasmy na obou. Konfigurace se chová dost náhodně, občas z nepochopitelných důvodů vypne LVDS display a nechá externí jako primární nebo přesouvá displeje na náhodné pozice. Například nemůžu mít externí displej vlevo nebo nad primárním, protože KDE to prostě z nějakého důvodu nevydejchá. Takže jsem postupně našel konkrétní konfiguraci s kterou to víceméně funguje a do té nešahám, jinak by se podělala Plasma nebo celé KDE.

Taky mě vytáčelo, že s externím displejem mám najednou jakoby dvojnásobek virtuálních ploch, což je moc. Je pro mě mnohem snažší a šikovnější brát externí monitor jen jako jednu další plochu. Takže jsem napsal kwin script, který tohle efektivně realizuje tím, že okna na externím displeji nastavuje automaticky jako sticky.
Josef Kufner avatar 8.5.2016 14:14 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Jo, KDE to má rozbité už dlouho a Plasma padá. Naštěstí se ten démon, který displeje sleduje, dá snadno vypnout a pak už stačí mít jen pár skriptů v menu s často používanými předvolbami (arandr je umí vygenerovat po naklikání). Navíc v případě dotykových displejů a tabletů (Wacom) je potřeba je překonfigurovat, což se hodí připsat do toho skriptu.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
8.5.2016 14:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
arandr vypadá dobře, díky, něco takového jsem sháněl...
limit_false avatar 8.5.2016 17:43 limit_false | skóre: 23 | blog: limit_false
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Jak se jmenuje ten daemon, který sleduje připojení/odpojení displaye v KDE a kde se vypíná? Občas by se mi ho hodilo vypnout.

Jinak KDE4 mi přišlo, že více monitorů mělo vyladěno, v KDE5 je tam regrese. Např. externí monitor vlevo mi sice funguje, ale občas se po opětovném připojení zblázní panel, který má být na primárním displayi vpravo. Zatím to řeším restartem procesu plasmashell, ale je to takový ošklivý workaround.
When people want prime order group, give them prime order group.
Josef Kufner avatar 8.5.2016 20:53 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Najdeš ho v systemsettings, spuštění a ukončení, služby na pozadí. Jmenuje se KScreen2, s nečekaným komentářem "Správa obrazovek". Prostě ho odškrtni a vpravo dole zastavit.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
rADOn avatar 9.5.2016 11:56 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Zajimavy, u je zase kscreen jedna vec ktera funguje bezvadne. Zato krunner ma s dualheadem problemy coz ve ctyrkach nemival.
"2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
Josef Kufner avatar 9.5.2016 14:06 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
No... ono to je tak, že KScreen by i fungoval, ale Plasma blbě reaguje a padá, KWin se taky snažil o nějaké blbosti. Co jsem tak pozoroval, Plasma i KWin se snaží reagovat jak na události od KScreen, tak na události od XRanR. Ve výsledku jsou z toho zmatení a padají.

Bez KScreen se mi sice nepřenastaví monitory automaticky při připojení, ale to ostatní funguje lépe. Navíc mi to přišlo otravné, když jsem měl příliš volný konektor a občas mi vypadl – KScreen zareagoval a KWin rozházel okna.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
8.5.2016 13:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V KDE se nekoná nic jako "pointer barriers", takže mi dělá problém trefit se na posuvníky u maximalizovaných oken, klikat na zavírátka oken, ...
To chce používat klávesnici, příp. kolečko.
What Big Oil knew about climate change
Jardík avatar 8.5.2016 13:56 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Jenže na klávesnici musím přehmátnout z myši a kolečko je hrozné, když se potřebujete posunout rychle o hodně řádků. Ve Firefoxu třeba můžu zapnout autoscroll, ale v nějakém editoru je to bohužel vložení selekce.
Věřím v jednoho Boha.
Jardík avatar 8.5.2016 14:01 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Ale je to zbytečné řešit, když je tu bug s ovladačem, co náhodně zaseká systém při aktivaci druhého monitoru. Já ten monitor nechci mít zapnutý pořád a chci ho zapnout, jen když je potřeba.
Věřím v jednoho Boha.
8.5.2016 15:34 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tyto a podobne problemy mne vzdy na Linuxu stvaly. Gnu/linux je perfektni system, ale dovede cloveka potrapit. Vzdycky se pak sam sebe ptam, jestli mi to stoji za to se takto trapit kvuli systemu v 21. stoleti. Parkrat jsem byl i ve stavu, ze se Linuxu chci kompletne zbavit, ale vzdycky mne to preslo. Linux pouzivam ze setrvacnosti, zvyku a i jiste nostalgie. Pravdou je, ze pokud bych mel z mac os nebo windows prejit v teto dobe, tak bych urcite k Linuxu nepresel.
20.5.2016 20:27 Němec Tomáš | skóre: 15 | blog: muj001
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Ty bys měl chuť na naprosto nepřizpůsobivé 10.
20.5.2016 21:52 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Pokud mas na mysli desetistupnove pivo, pak jiste chut mam.
Tomáš Bžatek avatar 8.5.2016 15:43 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Bugy na drm se nereportuji na kernel bugzillu, ale na freedesktop: https://bugs.freedesktop.org/buglist.cgi?component=DRM%2FRadeon&product=DRI

A pokud nereaguje xrandr, tezko muze reagovat desktopove prostredi.
Koupim litajiciho tucnaka
⧠ A = 0 avatar 8.5.2016 16:02 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Máš to nějaké rozbité. Mně KDE reaguje na připojování/odpojování monitorů už léta.
Nevolte zmrdy.
⧠ A = 0 avatar 8.5.2016 16:03 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Ale teda nemám Radeon.
Nevolte zmrdy.
tsLnox avatar 16.5.2016 21:05 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Mě benzín nikdy nedošel.

Ale teda mám elektromobil.

Sorry, lepší přirovnání mě nenapadlo :-D
⧠ A = 0 avatar 17.5.2016 16:40 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Mě benzín nikdy nedošel.
Tak holt asi chodíš rychleji než benzín. Není divu, benzín nemá nohy. :-)
Nevolte zmrdy.
tsLnox avatar 25.5.2016 00:40 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
8.5.2016 17:28 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevim cim to je ale me ve fluxboxu oba monitory funguji. Nastavovane je to klavesovyma zkratkama, automatiku nemam rad. 4 radky v konfiguraku.

BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
8.5.2016 17:32 Jardik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak jsem ted v livecd LMDE2 s Cinnamonem. Detekce odpojeni monitoru opet nic. Ale zkousel jsem snad 100x zapnout a vypnout vystup pres xrandr a zadny vytuh se nekona. Ma to kernel 3.16. Bohuzel je tu hodne stara mesa, hodne stare llvm a update zadny. Vykon grafiky je tu kvuli tomu mizerny (napr Pillars of Eternity je slideshow), OpenGL je na 3.3 misto 4.2. Docela skoda. Docela cele prostredi je tu nejake pomale a i jak pisu tenhle prispevek, tak se ukazuji s velkym zpozdenim. Bude nejaky problem v akceleraci 2D i 3D.
limit_false avatar 8.5.2016 17:45 limit_false | skóre: 23 | blog: limit_false
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Myslím, že v tvém případě je ten problém s autodetekcí připojení displaye způsoben driverem nebo možná redukcí. U mě to funguje jak na KDE4, tak na KDE5, na intel grafikách.
When people want prime order group, give them prime order group.
8.5.2016 20:12 Jardík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
No redukcí to snad nebude. Je to jen pasivní HDMI na DVI-D redukce, snad jen předrátování. Těžko říct, jestli tam jsou nějaké součástky či ne, třeba resistory či tak.
8.5.2016 21:07 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Ano, DVI-HDMI je len drot, ziadne suciastky.
8.5.2016 17:55 h4ck3r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nasrat na AMD - pouzivat Intel...
Rezza avatar 10.5.2016 14:42 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nefunguje to vubec nikde :). Je to od kernelu/ovladacu az po jednotlive toolkity a desktopy. Nasel jsem workaround - z One Dock Pro ridim jeden monitor, druhy skrze miniDP. Dobre, misto jednoho konektoru zasunu dva. Pak xrandr nachystany a kquitapp5 plasmashell && plasmashell. Rikal jsem si, ze je rok 2016, mohlo by to jet lepe jinde. Tedy zkusil jsem vsechny desktopy a po par dnech byl zpet v Plasme, kde aspon funguje tenhle workaround. Rekorman byl Enlightenment, kde nez jsem to stihl zkusit, tak zatuhl notas :). Dalsi duvod navratu k Plasme byl ten, ze mam 2560x1440 na Carbonu. GNOME me vnuti scaling 1 nebo 2, ja potrebuji 1.5. Kdyz k tomu pak clovek prida dva FullHD externi, tak jest dokonano. V Plasme aspon muzu nastavit kompromisni DPI.
10.5.2016 15:55 Vantomas | skóre: 32 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, koukám, že je to pěkně divoký. Měl jsem v plánu si k desktopu do práce pořídit druhý monitor, nepoužíval bych to tak, že bych ho připojoval a odpojoval jak se mi zachce, ale nechal bych ho připojený stále, vč. toho, že by byl asi stále zapnutý.

Ale co to tak čtu, tak to bude jedna velká divočina. Řešit okna na druhém monitoru jako sticky, nestabilita tak nějak všude kolem čeho ta cesta obrazu do monitoru jde - KDE, ovladače, ... To mi to to těšení a přemýšlení nad tím pěkně obrátilo naruby.
⧠ A = 0 avatar 10.5.2016 18:48 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Problémové jsou asi radeony, jinak nechápu, co tu všici mají. Mně na inteláckých grafikách doma a nvidiáckých grafikách v práci funguje vše naprosto bez problémů.
Nevolte zmrdy.
11.5.2016 08:48 Leinad | skóre: 18 | blog: spheniscidae
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Mám Intel Broadwell a od kernelu 3.19 je problém s dockem a monitory v něm. Nahlášeno včetně přesného commitu, co to rozbil, nikdo neřeší...
Václav 11.5.2016 06:38 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Hlavní problémy jsou při připojování a odpojování. Pokud jsou oba monitory stále přiojené, mělo by to být v klidu.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
10.5.2016 18:19 citanus | skóre: 12 | Cork (Ireland)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Ja to nejak nechapu. Multimonitorovy setup pouzivan cca 8let. Jedu na awesomewm, mel jsem setup s nvidiou, ted provozuji amd+intel na notasu(funguje to jak s radeonem tak s fglrx). Nikdy jsem nemel problem s multimonitorovym setupem a pritom stejny rozliseni(px) nemeli ty monitory nikdy.

Jo je fakt, ze autodetekci neresim a po pripojeni/opojeni reloaduju (awesome.restart) wm. Ale to jen proto, ze sem linej si napsat obsluhu detekce.

11.5.2016 19:41 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Používam v práci len externý monitor (notebook neotváram) a doma monitor notebooku s KDE4. Bohužiaľ vždy to musím nastaviť znova pri externom monitore. A potom a trápi ma ešte jedna vec. A tou je displaymanager. Konkrétne KDM. Keby som nemal externý monitor na d-sub tak podružný by bol na DVI a musel by som notebook ktorý dávam do kolísky otvárať a prihlasovať sa tam.

Mam DEll6520

Bolo by dobré aby pri zapojení sa randr nastavil podľa detekcie EDID. Podľa toho ako si to prednastavím. A to platí o randr pre DM (hocijaké) aj pracovné prostredie(hocijaké).

Viem dá sa to nastaviť v xorg ale potrebujem pružné nastavenia, takže.........

A ideálne by bolo grafické nastavovátko aj pre DM nielen randr pre pracovné prostredie.
12.5.2016 09:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Když už jsme to téma nakousli, zeptám se: Které GPU je v Linuxu aktuálně lépe podporované? Nvidia nebo Radeon?
What Big Oil knew about climate change
Josef Kufner avatar 12.5.2016 22:16 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Intel.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Václav 13.5.2016 06:14 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Nové radeony vypadají s amdgpu driverem velmi dobře.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Tomáš Bžatek avatar 13.5.2016 16:18 Tomáš Bžatek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016

Tak tak, intel. Mel jsem ted moznost primo porovnat radeon, fglrx a intel a byly tam opravdu obrovske rozdily ve 2D akceleraci. DRI3 a Present delaji divy.

Koupim litajiciho tucnaka
13.5.2016 19:53 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Intel v té rovnici v podstatě nefiguruje, protože většina nových laptopů má buď Intel nebo Intel + dedikovanou GPU a používají GPU switching, takže ten Intel tam bude vždy. Ptal jsem se kvůli té dedikované.

Je pravda, že vůbec nevim, jestli v Linuxu funguje/nefunguje GPU switching; pokud ne, byl by možná nejlepší laptop bez dedikované GPU.
13.5.2016 20:45 citanus | skóre: 12 | Cork (Ireland)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016

Je pravda, že vůbec nevim, jestli v Linuxu funguje/nefunguje GPU switching; pokud ne, byl by možná nejlepší laptop bez dedikované GPU.
IMO to funguje docela dobre, ale je treba shodit a nahodit xka, teda aspon pro moji kombinaci intel+amd
Václav 14.5.2016 15:38 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Pokud jsou použity OSS ovladače (což v případě AMD ani není tak hrozné, jsou celkem výkonné), stačí spustit aplikaci s DRI_PRIME=1 a jede přes dedikovanou grafiku (pokud je nastaveno DRI3, v případě DRI2 je potřeba ještě jeden příkaz navíc při startu XServeru)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
14.5.2016 21:54 citanus | skóre: 12 | Cork (Ireland)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
To zni zajimave. Bohuzel, vykon oss driveru a vzhled vyslednych renderu(gamesky na vinu, jedinej duvod proc to obcas pouziju jsou hry) je tragicky. Nemluve o spotrebe, ktera mi vyskoci o tretinu az polovinu nahoru, kdyz pouziju oss.

Je teda fakt ze jsem to zkousel naposledy pred 5 mesicama. Doslo k nejake vyznamne zmene v driverech, ktera by stala za vyzkouseni?
Václav 15.5.2016 05:35 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
U Radeonu ten propad výkonu není tak hrozný a pořád se to zlepšuje. NVIDIA oss drivery jsou na tom ovšem asi stále ještě bídně.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
15.5.2016 10:46 citanus | skóre: 12 | Cork (Ireland)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016

No tady to vychazi pekne, ale v praxi to nemuzu potvrdit. Napr. ace combat horiznt. S radeon driverem vypada jak z dob win98 a dava 20-25fps a s fglrx 65 - 80fps a vypada moc tak pekne, ze mi ani nevadi ze hra stoji z prd : )

 

Ale, kazdopadne vyzkousim to jadro zminovane v clanku, at jen neremcam.

Václav 16.5.2016 00:56 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Budu rád za výsledky… Radeon mohu testovat jen na Dell E6540 s 8790M , kde porovnávám Windows 10 a momentální Manjaro. Výkon je trochu nižší, ale hry jsou docela hratelné. Největší brzda tu ovšem nejsou drivery, ale naprosto nezvládlý design laptopu (i7 a relativné „výkonný“ radeon, oboje chlazené jedním větráčkem. Než to dosáhne plného výkonu, začne to brutálně podtaktovávat aby se to nepropálilo deskou stolu v obou OS)

Ovšem na „přepinání“ grafických karet si nelze stěžovat.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
16.5.2016 19:58 citanus | skóre: 12 | Cork (Ireland)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Budu rád za výsledky… Radeon mohu testovat jen na Dell E6540 s 8790M , kde porovnávám Windows 10 a momentální Manjaro. Výkon je trochu nižší, ale hry jsou docela hratelné. Největší brzda tu ovšem nejsou drivery, ale naprosto nezvládlý design laptopu (i7 a relativné „výkonný“ radeon, oboje chlazené jedním větráčkem. Než to dosáhne plného výkonu, začne to brutálně podtaktovávat aby se to nepropálilo deskou stolu v obou OS)

Ovšem na „přepinání“ grafických karet si nelze stěžovat.
Rad poslouzim, jen si rekni co te zajima: ), mam ted dost casu, takze muzu testovat habadej. BTW muj hw je podobnej hp zbook g2 - i7-4710MQ + AMD Radeon R9 M200X Series (01:00.0 VGA compatible controller: Advanced Micro Devices, Inc. [AMD/ATI] Venus XT [Radeon HD 8870M / R9 M270X/M370X]), sw mam fedoru 22
Josef Kufner avatar 14.5.2016 21:02 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
ale je treba shodit a nahodit xka
Což efektivně znamená, že to nefunguje.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
4.6.2016 22:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Více monitorů a rok 2016
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Teď jsem zjistil, že Okular mi při spuštění vypíná externí monitor - WTF?!?
What Big Oil knew about climate change

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.