Portál AbcLinuxu, 18. dubna 2024 03:49

Jdi se bodnout a vyhraj!

2. 2. 2009 | Redakce
Články - Jdi se bodnout a vyhraj!  

Zúčastněte se soutěže s AbcLinuxu.cz v rámci kampaně Českého červeného kříže. Půjdete-li mezi 1. lednem a 30. březnem darovat krev, můžete se přihlásit do slosování o GPS navigaci a 35 dalších cen (trička a čepice s logem AbcLinuxu.cz apod.).

KONEC: Soutěž byla uzavřena.

Jdi se bodnout!

Jdi se bodnout se strachem - a daruj krev je mírně provokativní název nové kampaně ČČK, kterou chce oslovit mladou generaci a získat tak nové mladé bezplatné dárce krve.

V posledních letech bohužel v ČR počet prvodárců klesá a není tak doplňován úbytek daný tím, že starší dárci již dovršují 60 let. V ČR je dnes cca 260 tisíc dárců krve a jejích složek, přitom dle doporučení WHO by toto číslo mělo být o cca 50 % vyšší...

Červený kříž dlouhodobě na celém světě propaguje dárcovství krve bezplatné, tedy skutečné dárcovství založené na morálních principech, neboť jen tak lze zaručit maximální bezpečí příjemce - léčeného pacienta. Na mladé lidi však bohužel útočí i komerční odběrová centra zaměřená na placené dárcovství a odběr krevní plazmy určené jako surovina pro zahraniční farmaceutický průmysl. I proto se ČČK snaží oslovit mladou generaci právě pomocí populárních osobností, podle nichž dárcovství krve je sexy.

Soutěž s AbcLinuxu.cz

Každý, kdo v období od 1. 1. do 30. 3. 2009 půjde dobrovolně darovat krev (nebo již v daném období daroval), může být zařazen do slosováni o BlueTooth mobilní navigaci Navilock BT-413. Kromě toho je připraveno dalších 35 cen - dárkových předmětů s motivem AbcLinuxu.cz (nová sada triček, kšiltovky atp.).

Povinné údaje jsou jméno, e-mail a naskenované nebo vyfocené potvrzení, které vám vystaví odběrná stanice. Zároveň můžete zaškrtnout, jestli si přejete, aby se vaše jméno po ověření potvrzení objevilo v seznamu dárců na hlavní straně AbcLinuxu.cz. Jména vylosovaných výherců zveřejníme v článku, který vyjde počátkem dubna.

Všechny vyplněné údaje budou použity pouze pro potřeby této soutěže a nebudou sdíleny s třetími stranami. Nepovinné demografické položky poslouží pro sestavení žebříčku profesí a zaměstnavatelů. Telefon pro rychlejší kontakt v případě potřeby ověření dárcovského potvrzení nebo při jiných nejasnostech.

Navilock BT-413
Navilock BT-413

Soutěž byla uzavřena.

Jméno a příjmení:
E-mail/telefon:
Poštovní adresa:
Vložení potvrzení (max. 1 MB):
Zveřejnit vaše jméno na AbcLinuxu.cz?


nepovinné:
Pracovní zařazení:
(programátor, prodejce apod.)
Firma:
Profil/login:

Nechali se bodnout...

Seznam lidí, kteří se již zapojili do akce a soutěže (dohromady již 136, ale někteří nesouhlasili s vystavením svého jména):

  1. Jan Grmela
  2. Dušan Jalůvka
  3. Vladimír Nováček
  4. Jana Bučková
  5. Radek Šíp
  6. Vladimír Vojta
  7. Barbora Jágrová
  8. Petr Konečný
  9. Pavel Pražák
  10. Tomáš Mrázek
  11. Aleš Pilař
  12. Jan Fiala
  13. Filip Krška
  14. Petr Müller
  15. Filip Vaculík
  16. Lukáš Randák
  17. Markéta Oravová
  18. Sylvie Jarošová
  19. Petr Šabata
  20. Ondřej Surý
  21. Jan Kůs
  22. Martin Jansa
  23. Martin Neuwirt
  24. Jiří Janovec
  25. Lenka Ducháčková
  26. Jiří Trávníček
  27. Jakub Hrstka
  28. Martin Jílek
  29. Jan Šťastný
  30. Lukáš Kříž
  31. Petr Černohorský
  32. Miroslav Blažek
  33. Jan Hošek
  34. Petr Tobiška
  35. Tomáš Jirka
  36. Petr Kundera
  37. Martin Klimánek
  38. Leoš Literák
  39. Jaromír Nusl
  40. Dušan Roh
  41. Jan Rábik
  42. Vratislav Benes
  43. Milan Pilař
  44. Štěpán Mazánek
  45. David Kolovratník
  46. Jan Seifert
  47. Milan Roleček
  48. MIlan Kamarád
  49. Michaela Koucká
  50. Miroslav Koucký
  51. Ondřej Čermák
  52. Milan Horák
  53. Václav Kareš
  54. Jan Fenár
  55. Martin Pietryka
  56. Jindřich Čepka
  57. Petr Potoček
  58. Jan Bradler
  59. Zdeněk Novák
  60. Denis Waraus
  61. Vladimír Gábor
  62. Martin Strolený
  63. Radka Slavíčková
  64. Petr Kopáč
  65. Martin Strolený
  66. Miroslav Lábr
  67. Josef Kůstka
  68. Josef Ansl
  69. Petr Balogh
  70. Zdeněk Zeman
  71. Marek Moravec
  72. Petr Gadula
  73. Dan Černý
  74. Linda Kulinová
  75. Zdeněk Frisch
  76. Roman Pořízka
  77. Petr Novák
  78. Josef Krupička
  79. Vladimír Návrat
  80. Zdeněk Pěšina
  81. Petra Kamarádová
  82. Martin Filip
  83. Vít Peprníček
  84. Jiří Šturc
  85. Tomáš Hála
  86. Ladislav Kohout
  87. Tomáš Heger
  88. Ondřej Vodáček
  89. Jaroslav Krejčí
  90. Frantšek Panák
  91. Petr Dudek
  92. Jan Černý
  93. Jiří Hofman
  94. Milana Kopecká
  95. Luboš Vaxmonský
  96. Jakub Purdjak
  97. Tomáš Smolka
  98. Václav Vytiska
  99. Ondřej Jinoch
  100. Anita Beranová
  101. Marián Sauer
  102. Honza Roztočil
  103. Lukáš Březina
  104. Ladislav Novák
  105. Aleš Fifka
  106. Jan Pejša
  107. Jakub Norek

Odkazy a zdroje

Český červený kříž
Jdi se bodnout!

Další články z této rubriky

Týden na ITBiz: Vysokoteplotní supravodivá dioda
Týden na ScienceMag.cz: V kvantovém materiálu objevili částici podobnou gravitonu
Týden na ITBiz: Efektivní podnikání se bez edge computingu neobejde
Týden na ScienceMag.cz: Supravodivost i v silném magnetickém poli
Týden na ITBiz: Kvantové počítače a kybernetické hrozby

Diskuse k tomuto článku

2.2.2009 00:50 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Sakra to je výzva! Škoda že se už od mala bojím těch jehel...Brrr.. V dětství do mě píchali jednu za druhou. Pendepon, odběry, penicilin..
/--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
2.2.2009 08:54 PetrF
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

Hele tohle byl přesně můj případ!!!!

Jednou jsem si řek že přece nejsem taková bačkora, aby mi jednou za tři měsíce někdo píchnul jehlu do ruky a udělal jsem ním něco pro druhé (čestný odběr, ne za prachy). No a dnes jich mám 40, takže se neboj - přijemný personál, jídlo, sleva na dani, den volna, možná a nějaká ta výhra z ABClinuxu, ale hlavně ten pocit, že někomu pomůžeš! To je stejně vlastnost většiny linuxáků ...

2.2.2009 08:59 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
přijemný personál, jídlo, sleva na dani, den volna, možná a nějaká ta výhra z ABClinuxu, ale hlavně ten pocit,
Takže vlastně ne zadarmo, že? :-)
2.2.2009 09:09 PetrF
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

Tvůj příspěvek je jak vystřiženej z Blesku nebo z Novy - to hlavní jsi náhodou vynechal :-)

Myslíš si že dostaneš víc než dáš? Mám pocit, že ty jsi krev ještě nedával a možná jen tak nikumu nic neděš ...

vencour avatar 2.2.2009 11:22 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

Lze odpovědět tak, že dobrovolný dárce má nějaké "hýčkání", protože krve je fakt potřeba dost. Sám chodim na UHKT, před odběrem dostanu snad dva rohlíky a čaj/kafe a po odběru něco v hodnotě cca 60Kč. Takže pakatel, symbolická odměna. Den volna nechci, stejně kdo má malé mimi toho volna moc nemá :-); hlavní odměnou je pro mne ta atmosféra, působí to na mne tak nějak uvolněně, prostředí. Sestřičky tam jsou taky spíš hezčí. Pokud jde o zkušenost vpichu jehly - každá sestra je šikovná jinak :-(, s tim nic nenaděláte.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
2.2.2009 14:25 PetrF
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

Je fakt, že jednou jsem měl pocit, že mi místo odběru krve dělaj akupunkturu :-)

kyknos avatar 2.2.2009 20:07 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
to v holesovicich mi obcas bere krev sestra, ktera se trefi v prumeru tak na dvacaty pokus, obcas jsou po ni primo horrorove modriny a jednou me pichla do nervu, to bylo poprve od predskolniho veku, kdy jsme setricku pokousal - temer ve me vypestovala dojem, ze jsem mimozemstan nebo tak neco :) az tuhle tam byla nejaka jina, porad jsme cekal na to tyrani, dival jsme se radeji jinam, a uplne mi uniklo, ze uz je hotova :)

ovsem znam to i z druhe strany - kdyz jsme studoval medicinu a ucili nas tyhle veci na ldnce, jednou mi takova stara nemohouci a nejsopis uplne slepa babicka povida - to je dobre, ze jste tady vy, sestricko, ti medici nas hrozne tyraji, ja se jich bojim :D
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
Saljack avatar 3.2.2009 23:46 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Mě to dělaj pokaždý a všude. Žíly sice mám vidět dobře, ale málokdy z nich teče :-D
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
vencour avatar 4.2.2009 10:19 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

Víc pít a cvičit?

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
16.2.2009 19:30 Andre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

 No ja zas v TV od jednoho politika slysel, ze krve je dost..

Abych se jako ostatni, nekteri, priznal, i ja omdlivam jiz jen pri pomysleni na jehlu.. ;-)

20.2.2009 11:49 niobi | skóre: 10 | blog: Niobi w3b.1og | Liberec city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

+1 .. jehla je pro me smrt uz jenom kdyz ji vidim v tv jak se nekdo necha bodnout ... Brr... jen pomyšlení a je mi nevolno :-D

Totalni paranoia Linuxaka: emerge -C windows-base/windowsXP-meta MAC-WAR.eu - aneb i na apple je warez :-P
Hobit avatar 2.2.2009 20:09 Hobit | skóre: 7 | blog: Kdo si hraje, nezlobí
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Jestli jen studujes a nepracujes, tak sleva na dani je ti na nic a den volna nemas, pac na ty cvika stejnak pujdes, kdyz je absolvovat musis. Takze poklona kazdemu studakovi, ktery jde darovat zadara a ne plazmu za prachy. Pro pracujici je moralni a vyhodnejsi financne jit darovat krev "zadara". Ale o penezich to neni, spis o solidarite.
2.2.2009 00:59 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Heh, to je mi náhodička, jdu se vykrvit asi tak za deset hodin :-) Nakonec můžu být rád, že jsem se objednal až na únor :-D
Jardík avatar 2.2.2009 02:17 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nikdy, nesnáším jehly, je mi z nich blbě a když je vidím, upadám do komatu, obzvlášťe, když do někoho zalejzaj.
Věřím v jednoho Boha.
2.2.2009 06:28 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

Jojo, taky už jsem po odběru 2x zkolaboval a to mi brali jenom vzorek na testování. Jsme to prostě hrdinové. :-D

Petr Konečný avatar 2.2.2009 06:51 Petr Konečný | skóre: 8 | Petrovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Hmmm. Škoda, že jsem byl i s přítelkyní darovat krev 2.1. a tak další možnost darování krve je až 2.4.09 - hned bych se do soutěže přihlásil...

3.2.2009 21:02 jsmach | skóre: 15
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
běž na plazmu (po měsíci už na ní můžeš jít) potvrzení je stejné jako na plnou krev, akorát to je náročnější , odběr trvá cca 40minut.
Heron avatar 2.2.2009 07:38 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Rád bych šel darovat. Nikoliv pro tuto soutěž, ale jako pomoc a udržení rodinné tradice. Jenže zřejmně nemůžu:

Krev mohu darovat, pokud:

- nejsem HIV-pozitivní, ani nepatřím do tzv. rizikových skupin (promiskuitní způsob života, nitrožilní narkomani, pohlavní styk mezi muži)

Přijde mi hloupé klást takové překážky (nejsem si ale jistý zda tato podmínka stále platí a je sama o sobě překážkou), obzvláště, když se každý vzorek testuje. Mohu lhát (a pár kluků tak činí a krev běžně dává), ale to bych nerad - chci takové podmínky odstranit.

Heron
Max avatar 2.2.2009 07:56 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
To jsem nevěděl :-/. Také mne nenapadá důvod, proč to tam mají. Možná to netestují na všechno a chtějí tak eliminovat nějaké nemoci.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Heron avatar 2.2.2009 08:05 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Možná to netestují na všechno a chtějí tak eliminovat nějaké nemoci.

Upřímně doufám, že testují každý vzorek na každou sledovanou nemoc. Nerad bych dostal krev, která má být čistá jen na základě dotazníku.

2.2.2009 08:16 JaMa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Pokud vim tak problem je hlavne v tom, ze oni v te krvi testuji pritomnost protilatek, ktere se vytvori az pozdeji. Nevim jestli se ta protilatka pak vytvori, pokud uz je krev odebrana (pochybuju).

Nejsem rizikova skupina, tak se snazim darovat celkem pravidelne a to vzdy prijemne dopoledne spojene s dobrym skutkem.
2.2.2009 19:22 Štěpán
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Ano, krev se testuje na protilátky, které se po odběru již netvoří.

Proto krev po odběru (označme ho "A") putuje do karantény a je uvolněna až pokud je vyšetření dalšího odběru ("B", za 3 měsíce) v pořádku. Tehdy se dá předpokládat, že v době prvního odběru ("A") byl dárce zdráv - od té doby se u něj nevyvinuly protilátky - a krev "A" se uvolní k použití. Místo ní do karantény nastoupí čerstvý odběr ("B"), který tam bude čekat na zkoumání při dalším odběru ("C").

A tak pořád dokola a dokola…

45. odběr jsem absolvoval v půli ledna, takže zas nic nevyhraju. No co se dá dělat, hlavně, že to pomáhá lidem.
2.2.2009 19:53 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
To máte z nějakého zaručeného zdroje? A to ta krev vůbec tak dlouho vydrží? Navíc je to podle mne docela podstatná informace, že tam člověk nemůže jít jen jednou, ale měl by po třech měsících podstoupit ještě alespoň odběr pro kontrolu protilátek.
2.2.2009 20:31 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

Uvazujeme o tom, ze bychom na rozhovor pozvali nekoho z CCK / lekaru, pokud by byl zajem. Pripadne i ty dve celebrity, at je sranda. Koneckoncu Amiri je felcar, asi by byl fundovanejsi v techto otazkach nez vetsina z nas.

Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
2.2.2009 20:37 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Kdo/co je Amiri?
2.2.2009 20:52 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
kriskami avatar 9.2.2009 15:11 kriskami | skóre: 15 | blog: kriskami | Luka nad Jihlavou
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

a kdo je ten/ta druhý/á? neznalost neomlouvá, já vím, ale když už vím, kdo je ten chlap ...

Když ve slově LÁSKA změníš 4 písmena a jedno odebereš, dostaneš slovo PIVO. Že by náhoda?
9.2.2009 16:35 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

vicemiss

Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
Fluttershy, yay! avatar 9.2.2009 16:43 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Dívka hříchu?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
kriskami avatar 11.2.2009 09:55 kriskami | skóre: 15 | blog: kriskami | Luka nad Jihlavou
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

furt nic, asi žiju na jiný planetě, jméno mi stejně nic neřekne, a proto googlovy procesory opotřebovávat nebudu ;-)

Když ve slově LÁSKA změníš 4 písmena a jedno odebereš, dostaneš slovo PIVO. Že by náhoda?
3.2.2009 01:40 Štěpán
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Mám to přímo od vyšetřujících lékařů tranfuzního oddělení Vinohradské nemocnice.

To bylo tak… Když jsem byl na vojně, tak jsem pochopitelně ve "své" nemocnici nechodil darovat. Asi tak po půl roce mi přišlo předvolání, kde stálo něco v tom smyslu "dostavte se co nejdříve na kontrolní vyšetření - karanténa krve". Protože jsme ani já, ani vojenský ranhojič nevěděli, o co jde, a "karanténa krve" byl dost otřesný tučný text, tak jsem dostal dvoudenní služebku do Prahy, abych si to tam vyřídil. Při příchodu se smrtí v očích (co mi to tak mohli najít, když mám karannténní krev…) jsem dostal uklidnění a výše popsané vysvětlení situace - potřebovali ode mne právě kontrolní vzorek, aby mohli ještě před vojnou odebranou krev uvolnit z karantény do oběhu. Žádný horor se nekonal, žiju zdravě ještě teď.

Mimochodem - troška toho STFW -> Transfúzní oddělení - Pro dárce, doporučuju pročíst komplet, ale v třetím odstavci se píše:
Plazma (…) se ale v rámci mezinárodně platných předpisů podrobuje povinné karanténě. Je zmražena a uložena do doby, kdy dárce přijde opět k odběru a jeho krev je opět předepsaným způsobem testována. Teprve jsou-li tyto testy opakovaně negativní, může být plazma "propuštěna" k použití pro pacienty.
A víte co? Jděte se bodnout! ;-)

Třeba tím můžete zachránit život i někomu blízkému.
3.2.2009 08:04 Aldagautr | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

to se tyka ovsem pouze plasmy

o svobodu prichazi nejsnaze ten, kdo o ni nikdy nebojoval
3.2.2009 10:10 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Díky. Čekal bych, že se tohle dozvím hned na webu ČČK, který stojí za tou kampaní...
2.2.2009 22:17 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Je divne, ze by to tam drzeli tri mesice, kdyz cervena krvinka chudak zije tak kolem sta dni. :-)
3.2.2009 15:49 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Pokud vim tak krev se da zmrazit.

Uz se da delat i to, ze az se vam narodi dite, tak muzete nechat zmrazit a uschovat pupecnikovou krev, pro pripad ze treba za tricet let bude potrebovat genovou terapii.
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
3.2.2009 09:59 JaMa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Aha, zajimave info, diky.

A karantena (databaze vzorku) je sdilena mezi odberovymi centry nebo kazde ma svoji? Chci jit ted darovat jinam, protoze tam kam jsem chodil predtim to mam celkem daleko a tak bych nerad svuj posledni odber nechal vyloucit jenom kvuli tomu, ze dalsi daruji jinde.
JaMa avatar 20.2.2009 12:01 JaMa | skóre: 1 | blog: jama
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

Tak dnes jsem zjistil, ze databaze je sdilena, to co mam na karticce z jineho centra (UVN), bylo videt na pc i v transf. stanici na karlaku (UHKT).

 

3.2.2009 10:26 Katechista
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

No já nevím, mám pocit, že jsem kdesi na internetu jsem četl, že odebraná krev se skladuje cca 30dní. Při nevyužití se likviduje.

vencour avatar 3.2.2009 10:45 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

Hm, hlavně se snad skladují odděleně plazma, červené, bílé apod., jelikož mají různou životnost (?).

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
vencour avatar 2.2.2009 11:24 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

Co vim, testují to sakra dost, i proto se při odběru bere 450ml jako odebraná látka a asi 10ml (?) na ty vzorky.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
2.2.2009 11:29 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Ale stejně to stojí a padá s přesností použítých testů :-) I kdyby brali na testování 10l :-)
vencour avatar 2.2.2009 11:31 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

Hm, tady jde spíš o princip/metodu a ne přesnost, něco v krvi poznáš a něco se tam projeví až pozdějš :-/

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
2.2.2009 19:15 ilicz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

No ty testy nejsou zase az tak buhvijake...

Ty prvni testy, ktere vam delaji z odebraneho vzorky se testuji tusim jen na DVE pohlavni nemoci, a hlavne delaji krevni obraz, (nejen) na zaklade ktereho vas lekar bud pripusti nebo nepusti k odberu samotnemu.

Dalsi /podrobnejsi) testy se na krvi delaji az po odebrani konzervy.

12.2.2009 02:03 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
No já teda nevím, ale jedné mojí známé při transfuzi krve napíchli "něco." Prý to byl nějaký typ žloutenky. Asi půl roku to s ní vypadalo hodně špatně a do konce života už má následky.. Bohužel nevím, jestli se tohle stalo ještě za komančů, nebo někdy v 90. letech.
/--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
2.2.2009 08:20 Tosuja
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

No, jsi proste rizikova skupina. Taky je tam otazka, jestli jsi zil mezi lety 1981 a 1986 ve Velke Britanii. Pokud jsi zil, tak to taky neznamena, ze jsi k nicemu, je to jenom riziko. Taky je tam otazka, jestli jsi dostal transplantovanou ocni rohovku.... Jinymi slovy - pokud bys napsal "ano, mel jsem pohlavni styk mezi muzi", jsi si jisty, ze te odmitnou?

Mimochodem, nevim, jak ve meste (Praha), ale na vesnici (Brno) funguje uz nekolik let objednavkovy system - clovek se objedna na den, kdy chce darovat krev. Obcas se dozvi, ze je ten den plno, obcas (zridka) se stane, ze dostane SMS nebo mu cinknou, jestli by nemohl prijit darovat. Nedostatkem krve zjevne netrpi.

2.2.2009 08:33 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Nedostatkem krve zjevne netrpi.
Nebo spíš prostě nemají víc místa.
Quando omni flunkus moritati
2.2.2009 08:48 Tosuja
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

Ano, i to je mozne, ale porad je nejake procento odebrane krve, ktere se nepouzije v urcitem terminu (i krev ma nejake to "best before" :-) ), aktualne jsou to cca 2 procenta. takto male procento je podle transfuzky prave proto, ze si reguluji pocet odberu sami. Podle jejich udaju to bylo >5% pred zavedenim objednavkoveho systemu.

Heron avatar 2.2.2009 08:49 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

Jak jsem pochopil z různých diskusí, tak dárců je relativně (v relaci k jiným evropským zemím) málo a navíc jejich počet klesá. Proto chtějí touto kampaní nabrat mladé dárce. Taktéž odběrných míst není tolik.

No, jsi proste rizikova skupina.

Možná na základě předsudků. Je tam též otázka na promiskuitní způsob života. To vidím jako směrodatnější, než dotaz (ještě takto nepřímý) na sex. or. - člověk se může chovat rizikově bez ohledu na to s kým "to" dělá. Ale oficiální dotazník to není, takže je otázkou jak je to v reálu.

2.2.2009 15:50 xavier | skóre: 10 | blog: borkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
U nás to funguje taky tak. Ten telefonát(mě choděj maily) se neřídí tím jestli zrovna mají nebo nemají krev, ale tím jak si kdo řekne, jak často chce chodit.

K těm rizikovým skupinám si myslím, že asi nestestujou na všechno nebo aspoň ne dostatečně rychle. Jednou jsem tam přišel asi týden potom co jsem měl klíště a poslali mě domů, že bych mohl mít jednu z těch klíštěcích nemocí.

Jinak jsem si všimnul, že aspoň u nás je daleko vyšší procento dárkyň než dárců.
2.2.2009 09:48 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
nepatřím do tzv. rizikových skupin ([...] pohlavní styk mezi muži)
Kreténi. Či spíš svině. K tomu se nedá nic jiného říct. Člověk by myslel, že organizace jako ČČK nebude homofóbní. Zjevně to tak není.
David Ježek avatar 2.2.2009 09:59 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
no jestli si dobře pamatuji, tak kdysi panoval názor, že "něčím takovým" (homosexualita, jiná barva pleti, ...) se můžeš během transfuze nakazit. zdá se, že se tu blbost zdaleka nepodařilo kompletně vymýtit (ale tohle konkrétně počítám pochází z konce 70s a vzestupu oné tzv. "rakoviny homosexuálů"). achjo.
Heron avatar 2.2.2009 10:26 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

Nemyslím si, že toto je ten důvod i pro ČČK. Podle mě je to klasický předsudek hom. or. = promiskuitní a nebezpečný způsob sexu. Což zejména dneska u mladých lidí (na které chce tato reklama působit) neplatí. Dneska je relativně vysoká tolerance a ti lidé mohou vytvářet pevné svazky (a ještě na to mít razítko). A naopak v dobách starších (jak píšeš kolem 70-80 let) se tito lidé skrývali, najít v takové situaci stálého partnera bylo složité a tak docházelo k náhodných stykům (a to ještě bez ochran, protože se o HIV nevědělo) v nevhodných podmínkách - což je mimochodem další ukázka toho (Freshmouse, Randy, Doli zamyslete se nad tím), jak může většinová společnost přinutit menšinu se chovat negativním způsobem k čemuž by za normální situace vůbec nedošlo.

Navíc filtrování podle dotazníku považu za poměrně nebezpečné. Jednak se připravují o další možné dárce (zdravé, všechno ok, jen neprošli papírem) ale hlavně to může dát pocit bezpečí u těch, co papírem prošli. Ale předpokládám, že se opravdu všechno testuje.

Luboš Doležel (Doli) avatar 2.2.2009 10:32 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
což je mimochodem další ukázka toho (Freshmouse, Randy, Doli zamyslete se nad tím), jak může většinová společnost přinutit menšinu se chovat negativním způsobem k čemuž by za normální situace vůbec nedošlo
Teď jsem nepochopil, proč jsem tady zmíněný :-)
Heron avatar 2.2.2009 10:52 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Viz ty neštastné diskuse o přistěhovalcích ve Francii. Tam je to podobné. Přislušníci menšiny tam na základě pravidel a přístupu většiny též začalali dělat věci, které by se za běžných okolností nestaly.
Luboš Doležel (Doli) avatar 2.2.2009 10:55 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Vinit z tehdejšího ve Francii okolní společnost mi nadále přijde zcela absurdní.
Heron avatar 2.2.2009 11:18 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Dobrá, tímto bych Francii uzavřel, diskusí bylo hodně, prostě se neshodneme. Ale to co jsem napsal platí. Zkus se zamyslet nad tím, že by jsi byl členem hodně nepopulární skupiny obyvatel. Tvé chování by to jistě změnilo. A možná by to změnilo tak negativně, že by na základě toho bylo na celou skupinu pohlíženo negativně. A je to začarovaný kruh. Nedostaneš práci, protože máš např. fialové oči. No a pak se začně říkat, že lidé s fialovou barvou očí jsou nemachčenko, protože 99% z nich jsou nezaměstnaní. To je obrovský problém, protože to jde poznat na první pohled. U mě to není tak snadno poznat. Klidně se můžu pohybovat v homofobním prostředí a nic se mi nestane a lidé mě berou. Ale jinak vypadající člověk tuto možnost nemá, tam dostane nálepku (podle předsudků) jen co vejde do dveří.
Luboš Doležel (Doli) avatar 2.2.2009 11:37 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Nic z toho neodůvodňuje, ani neomlouvá ničení majetku náhodných lidí. Navíc jde jen o "image", kterou si vybudovali sami - odkázal bych na Vietnamce, které taky poznáš na první pohled a nikdo s nimi nemá problém.
Heron avatar 2.2.2009 11:48 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Nic z toho neodůvodňuje, ani neomlouvá ničení majetku náhodných lidí.

To zcela jistě ne a nic takového jsem ani netvrdil. Spíše je to smutný konec. Jenže až tak daleko to vůbec nemuselo zajít.

odkázal bych na Vietnamce, které taky poznáš na první pohled a nikdo s nimi nemá problém.

Což ale neplatilo hned od začátku. Viz urážky typu rákosníci, došlo i k napadání. Ale okolní lidi byli spokojeni, protože tam mohli levně nakoupit (sice zboží s nízkou kvalitou a neznámým původem, ale to nevadilo). Ale to už se probíralo též.

2.2.2009 12:21 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
odkázal bych na Vietnamce, které taky poznáš na první pohled a nikdo s nimi nemá problém.
To se nedá takhle generalizovat. V mém okolí bohužel vidím rasismus vůči Vietnamcům dost hysterický. Stejně jako dříve.
2.2.2009 19:22 ilicz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

Nefiltruje se jen na zaklade dotazniku.

Vstupni dotaznik setri CCK penize - odebrani krve, vsechny potrebne testy na ni, skladovani etc etc neni zrovna dvakrat levna zalezitost a pokud jste nevhodny darce, slo by doslova o liti penez do kanalu.

I kdyz projdete doatznikem, vase krev je testovana plnym souborem testu a i pote co je vam krev odebrana, muze byt vyrazena jako nevhodna. Takto se uz nekterym z mych kamaradu darcu stalo, ze prisel dopisy, ze si maji skocit ke sve obvodacce, ze maji nejake pochybne vysledky jaternich nebo jinych testu.

vencour avatar 2.2.2009 19:41 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

Co vim, tak výsledek bílých krvinek souhrnně, celkem a pak poměrně co do jednotlivých typů bílých krvinek rozhoduje ... já mám standardně bílých tak tak, sami odebírající mi radili, abych častějš pil pivo :-)

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
9.3.2009 13:59 KJL
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

No ono pokial viem tak tie dotazniky co su sluzia iba na ziskavanie informacii...nerobia podla nich nejake obrovske sito. v pripade ak zadas ze si napr. homosexual alebo nieco take, tak dana transfuzka ta sice zacne povazovat za rizikovejsieho ( na zaklade tejto kolonky ti budu spravene ine testy ), ale nezakazuju ti darovat krv. Krv ti vezmu, ale takisto ti ju presustruju o to viac

2.2.2009 10:28 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
To není homofobie, to je vyloučení rizikových skupin. Stejně tak je tam třeba promiskuita nebo nitrožilní narkomani -- vše jsou to případy, kdy je prokazatelně vyšší riziko přenosu HIV. Vzhledem k tomu, že odebranou krev nelze 100% otestovat na přítomnost HIV, je lepší rizikové skupiny odfiltrovat tímto způsobem, než politicky korektně brát krev od každého a občas někoho při transfúzi nakazit. Navíc je tam jasně uvedeno, že jsou to obecné podmínky, ale vhodnost každého dárce posoudí lékař na transfúzní stanici.
2.2.2009 10:43 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
To jsou z podle mě jen výmluvné řeči. Když už to tedy rozebíráme, tak proč je tam "promiskuitní život" _a_ "styk mezi muži"? Podle tvého zdůvodnění by zcela stačilo to první. Btw, krev nelze otestovat na HIV? To se mi nějak nezdá.
2.2.2009 10:52 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Btw, krev nelze otestovat na HIV? To se mi nějak nezdá.
Neprovádí se náhodou testování jen na protilátky?
5.2.2009 19:21 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Btw, krev nelze otestovat na HIV? To se mi nějak nezdá.
Neprovádí se náhodou testování jen na protilátky?
provádí, protože je to jednodušší ;-)

nicméně lze prokázat i přímo virus (hint: PCR), ale co jsem naposledy hledal, v ČR by to zvládly asi tak dvě laboratoře (ovšem jen teoreticky, prakticky HIV nedělají)
2.2.2009 11:53 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Vychází to takhle ze statistik (a nejde jen o HIV, ale i další nemoci). Nevím, zda statistiky zkoumaly i rozdíl mezi promiskuitními homosexuály a nepromiskuitními, ale pro účely odběrů krve se jistě nepátrá po příčinách, které vedou k takovýmto statistickým výsledkům, ale berou se pouze výsledky samotné. Možná někdo udělá nový výzkum, který bude mít podrobnější výsledky, a půjde rizikové skupiny vymezit přesněji. A rozhodně nejde jen o český problém: MSM blood donor controversy.

Ona je sporná spousta položek v tom seznamu a každá položka by si zasloužila vysvětlení. Mladí nebo staří lidé se zase můžou cítit diskriminováni věkem, pečlivý narkoman, který pokaždé používá novou jehlu, se může cítit dotčen tím, že za rizikové jsou označeni všichni narkomani užívající drogy nitrožilně...

Testuje se na protilátky, které se vytvoří až nějakou dobu po nakažení. Proto se testuje až po nějaké době od potenciálního nakažení, v mezidobí není jak přítomnost HIV zjistit (nebo je takový test příliš drahý, nevím).
2.2.2009 20:02 honzik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

To je proste statistika. Medicina je exaktni veda a na statistice stavi predevsim. Takze to neni blbost, to sou obecna fakta (pravda neindividualni).

Heron avatar 2.2.2009 11:08 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Stejně tak je tam třeba promiskuita nebo nitrožilní narkomani -- vše jsou to případy, kdy je prokazatelně vyšší riziko přenosu HIV

Toto jsou případy, kdy je riziko relativně jasné. Pokud si mnoho lidí půjčuje jehlu a píchají si bez desinfekce, je to riziko. Totéž u sexu ma ulici - stovky partnerů s neznámým původem. Ale u gayů se jedná o běžný sex tak jako u hetero. Se stálým partnerem a za běžných podmínek. To riziková skupina sama o sobě není.

2.2.2009 11:16 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Nitrožilní narkoman, který si vždy bere čistou jehlu taky takové riziko nepředstavuje. Proč automaticky předpokládáš, že nitrožilní narkoman je socka, která nemá na čistý matroš a nářadíčko? ;-)
Heron avatar 2.2.2009 11:21 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Nic takového nepředpokládám, viz Pokud si mnoho lidí půjčuje. Takže trochu méně konfrontace. :-)
2.2.2009 11:57 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Jenže to pokud v tom oficiálním seznamu není. Stejně jako tam není u toho pohlavního styku mezi muži. Mělo by být v obou případech a v mnoha dalších. A z několikabodového seznamu by se pak stal dokument se složitostí zákona. Na webu by bylo místo ke každému bodu dát odkaz proč -- a je podle mě špatně, že to tam ČČK nemá. Ale nemyslím si, že by to zpochybňovalo ten seznam jako takový.
Hobit avatar 2.2.2009 19:55 Hobit | skóre: 7 | blog: Kdo si hraje, nezlobí
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Nitrozilni narkonam s vlastnim naradickem mozna nebude rizikovy, ale spolehej na to, kdyz si nekdy v abstaku pichnul jinou a jen si to nepamatuje. A za druhe, asi bude mit krapet horsi jaterni ci jine testy. Nepredpokladam, ze existuje dokonala nenavykova droga, ktera nevychyli narkomanuv metabolismus. A cpi pak takovou krev do nekoho, kdo je pod kudlou na nejake narocne operaci (treba transplantace) a jakakoliv komplikace ho muze zabit.
5.2.2009 14:16 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Nemusí být na náročnější operaci, ale ani u těch jednoduchých není možné někomu podat krev, která obsahuje drogy (nebo pozůstatky po nich)
Quando omni flunkus moritati
2.2.2009 12:03 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
To riziková skupina sama o sobě není.
Podle statistik pravděpodobně ano. Možná to souvisí s vyšším rizikem poranění a vyšším rizikem přenosu krví. Stejně by se to dalo zpřesňovat u ostatních případů -- třeba chráněný sex je stejně bezpečný s jedním partnerem i se stovkou, přesto je v seznamu zmíněn jen druhý případ. Předpokládám, že ten seznam nevznikl jen na základě logického rozboru, co může být rizikové, ale že vznikl i na základě statistik. Je možné, že ty statistiky nerozlišily věci, které by rozlišit mohly -- to ale není problém ČČK, ale autorů těch statistik.
2.2.2009 12:05 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Ne, je to samozřejmě problém těch co těm statistikám věří...
2.2.2009 12:50 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Nemám důvod myslet si, že jsou ty statistiky zfalšované.
2.2.2009 14:35 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Je to velice nevkusná aplikace statistiky, která podle mého překročila hranici. Skoro bych se vsadil, že většina HIV pozitivních lidí u nás jsou bílé pleti. Znamená to, že bychom měli bílou barvu pleti považovat za rizikovou, a preventivně všechny bílé dárce odmítat?

Podle mne je správný postup použití průkazných testů a vyhodnocení člověka lékařem na stanici. Když tam někdo příjde s popíchanýma rukama, špinavým oblečením a nevkusným tetováním přes celou hruď, tak ať ho vyhodí, a neptají se, s kým spal. Naopak, když tam příjde příjemně oblečený, čistotný člověk, a testy bude mít v pořádku... asi se těžko ověří, že nežije promiskuitním životem, a to je podle mne ten skutečný rizikový faktor. Orientace je irelevantní.
5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
2.2.2009 15:47 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Je to velice nevkusná aplikace statistiky, která podle mého překročila hranici.
Nevkusná aplikace statistiky? To je zajímavý pojem. Vyšetření na rakovinu tlustého střeva u lidí nad 40 (myslím) je také nevkusná aplikace statistiky?
Skoro bych se vsadil, že většina HIV pozitivních lidí u nás jsou bílé pleti.
Což je ale opačný vztah. Máte k dispozici statistiky, které definují určité skupiny lidí a u nich ze statistiky plyne, že je u nich riziko, že budou HIV pozitivní, výrazně vyšší. Nedokážete se 100% jistotou detekovat přítomnost HIV v krvi. Ty statistiky zahodíte, aby to bylo vkusné? Nebo zaplatíte neuvěřitelnou sumu peněz za výzkum toho, které znaky zvyšují pravděpodobnost, že bude dotyčný HIV pozitivní?
Orientace je irelevantní.
Ano, je. V tom seznamu také nic o orientaci není... To si tam vkládáte vy.
vencour avatar 2.2.2009 15:49 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

Z mojeho pohledu se tímto postupem zbavují případných potíží, když někoho odmítnou, diskusí o tom, co je ještě a co není už ok. Vidim v tom něco jako vývěsku v hospodě, že se podnapilým nenalévá. Taky si ušetřují dohady a tahanice.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
2.2.2009 16:47 Aldagautr | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

 

 

Podle mne je správný postup použití průkazných testů

kdyz takove testy dodas, urcite ty otazky odstrani

 

o svobodu prichazi nejsnaze ten, kdo o ni nikdy nebojoval
2.2.2009 22:09 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Ono tam muze klidne prijit dobre obleceny a dobre vypadajici mladenec a ten klidne muze byt HIV pozitivni nitrozilni narkoman. ;-)
Jardík avatar 2.2.2009 11:13 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Asi ví, proč to tam je. Víš, kolik je v těch střevech bacilů z ho*en? Nebo stačí, když si špatně utře otvor, ty mu tam pak zejedeš penisem a máš to všechno na něm a můžeš z toho i něco chytnout. Ale to vlasně můžeš i ve vagině.
Věřím v jednoho Boha.
AsciiWolf avatar 3.2.2009 20:12 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

Ehm, myslíš si snad, že anální sex praktikují pouze homosexuálové? ;-)

kyknos avatar 3.2.2009 20:33 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
ty jsi hustej clovece :)
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
AsciiWolf avatar 3.2.2009 20:10 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

Heh, i když jsem heterosexuál, takové členění do skupin mi připadá jako pěkná blbost.

Řekl bych, že ryziko přenosu pohlavní choroby/whatever choroby je vždy stejné - na pohlaví partnera nezáleží.

Nejspíše si myslí, že každý homosexuál chodí růžově oblečený a žije promiskuitní život... Achjo, jak já tyhle předsudky nesnáším...

2.2.2009 09:18 MO
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Skoda, ze jsem byla darovat krev uz 30.1.2009. :-( Jsem zena a ty muzou dávat 1x za 4 měsíce, coz mne tímto vyřazuje z účasti v soutěži. Nedá se, snad to alespon prilaka nove dárce. Hodne stesti!

vencour avatar 2.2.2009 11:29 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

Vim o tom, že u nedostatkových krevních skupin, s menším procentuálním zastoupením v populaci, v případě nutné potřeby se na tu minimální pauzu mezi odběry nekouká, dárce se požádá a teprve po vyšetření se přijme/odmítne. Laicky: někdomu se krvinky množej rychlejš a proto to v nouzi lze.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
2.2.2009 16:06 Jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Jak vypada to potvrzeni?

2.2.2009 16:08 Tykef
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Kdybych nebyl vyřazen pro jatrerní problémy, tak bych se přihlásil i do rok staré soutěže.

Redaktory prosím o opravu roku - do 30.4.2008 to nestihne už nikdo.

Většinou mi taky dělá problém si uvědomit který je vlastně rok.....

Luboš Doležel (Doli) avatar 2.2.2009 17:43 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Redaktory prosím o opravu roku - do 30.4.2008 to nestihne už nikdo.
Opraveno, díky.
2.2.2009 19:56 Jumperman | Liběšice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Moc mě mrzí že nemůžu darovat... Ani kvůli tý soutěži ale kvůli tomu malýmu... Jsem totiž epileptik a beru 8 prášků denně... :-(

2.2.2009 21:58 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
take darovat nemuzu, bohuzel.. jinak bych o tom alespon uvazoval.
MaFy avatar 3.2.2009 17:54 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Skoda ze nemuzu. Pry az pul roku po chirurgickem zakroku. Takze brezen :-)

Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
3.2.2009 19:14 koffr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

jít darovat mám v plánu, snad si na to dopoledne najdu ;) a jsem zvědavej, jestli ze čtenářů abclinuxu půjde víc jak 10 lidí (nepočítám ty, co potvrzení zfixlujou v gimpu :))

3.2.2009 20:59 jsmach | skóre: 15
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
škoda, chodil jsem každý měsíc dávat plazmu a zrovna tento týden mě na 6 měsíců vyřadili z registru dárců (asi jsem pojedl něco nezdravého) a tak to tričko nedostanu :o(
vencour avatar 3.2.2009 23:35 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

Že se přihlásim jen proto, abych někomu tim tričkem udělal radost ;-)

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
4.2.2009 09:40 Radek | skóre: 10 | Kromeriz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Je to velmi nespravedlive !!

Krev davam pravidelne jiz 9let, byl sem na krev v prosinci, cili dalsi odber je az zacatek dubna.

V tomto smeru je pro me toto omezeni spise zklamanim.

Chapu ze je zamerem nalakat nove lidi pro opravdu dobrou vec. Jen sam za sebe rikam, ze me to mrzi.

 

6.2.2009 14:18 taky Radek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

 Muži na krev mohou chodit každé 3 měsíce, nevidím problém abys nemohl jít v březnu, i kdybys šel v prosinci na silvestra, tak 30.3. je to bez dne jeden měsíc.

Pokud můžeš až na začátku dubna, tak pak to znamená že jsi nebyl v prosinci ale v lednu, je to tak? :P

6.2.2009 14:21 taky Radek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

oprava: "jeden měsíc" –> "tři měsíce"

+ dodatek: já také šel jednou o týden dřív před 3měsíčním limitem když jsem pak jel na dovolenou, na to se nehraje: buď testy vyhoví nebo ne, hrát na jeden týden v intervalu čtvrt roku by byla akorát buzerace lidí a oni jsou rádi že jsi přišel

7.2.2009 12:15 dd
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

U mužů je minimální interval mezi jednotlivými odběry 10 týdnů, ne 3 měsíce.

9.2.2009 12:04 taky Radek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

tak to bude tím :)

každopádně o důvod víc proč původní autor threadu se může zůčastnit akce přestože byl v prosinci :)

12.2.2009 10:57 5time
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

Mno dneska jsem byl a psali 8týdnů  :-D

27.2.2009 09:38 Milan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

Jo, byl jsem na odběru 25.2. a prý se jim změnila nějaká vyhláška. Takže už nemusí řešit, pokud někdo přijde o den, dva dříve než za 3 měsíce. Jinak podle nové vyhlášky prý můžou muži již 5x za rok a ženy 4x (dříve to bylo o jeden méně). Takže mi další možný odběr stanovili na konec dubna.

Mimochodem se chci zeptat, jak často se obnovuje seznam dárců dole, protože jsem hned ten samý den jsem posílal data o mě, ale nikde tam nejsem. Odběr byl 25. 2. v Náchodě. Jestli jsem něco udělal špatně, nebo jestli je chyba jinde.

9.2.2009 10:16 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak dlouho po bakterialni nemoci muze jit clovek na odber?
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
10.2.2009 07:04 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Období pro platné darování krve (k přihlášení do soutěže) bylo prodlouženo na celý začátek roku, tj. od 1. ledna.
12.2.2009 14:05 Chameleon | skóre: 21 | blog: bezbarve_zapisky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
CENZURA na ABC? Ať koukám, jak koukám, včera večer jsem tu napsal jeden příspěvek o známé které napíchli nemoc a on už tu není?
/--OpenSUSE, prdel Linuxu.--\
12.2.2009 15:51 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

Doporucuji pouzivat hledani. Asi myslis tento komentar.

Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
18.2.2009 21:01 deadmail
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Slovenska sa to asi netyka, co? :-(
4.3.2009 10:26 Tomáš
Rozbalit Rozbalit vše Pochvala
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Musím pochválit, tohle je jeden z mála počinů které vedou ke zvyhodnění dárců.

Když se na ten zdravotní systém tak koukám, tak je v něm opravdu velký bussines. Farmaceutické firmy, lékárnící, prostě kdokoliv v tomhle stroji mají celkem pevné postavení, které jim umožní ždímat pacienty přímo, či formou pojištění. Vždyť pokud jde o zdraví, pak snad neexistuje žádná částka tak vysoká že bychom ji neobětovali, pokud ji máme. Může se nám zdát jakkoliv vysoká, můžeme jakkoliv brblat, ale zdraví je prostě na prvním místě a tak ji nakonec akceptujeme.

Je pak smutné když se jako dárce dostáváte do tohoto kolosu jako zdroj surovin bez nároku na odměnu. A pokud se z Vás pak stane pacient, budete platit naprosto stejně jako všichni ti kteří na něaké dárcovství zvysoka kašlou.

Netvrdím že by dárce měl dostávat nějakou finanční, nebo jinou materialní odměnu. Ale Obdržet benefit například ve formě slevy za zdravotní služby, nebo na vstup na koncert, fitnes, či hrad, by jistě byla hezká forma odměny.

Minulý měsíc jsem byl nemocen, tak nevím zda to do konce měsíce zvládnu, at už ano, či ne, jsem rád že někdo podporuje dárcovství takovým počinem jako je tato soutěž.

12.3.2009 17:04 Petr K.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Já jsem posílal taky oskenovanou kartičku z darování krve, ale vůbec nejsem v seznamu a ani nepřibyl počet lidí. Psalo to jen, že jsem úspěšně odeslal a toť vše. Poslal jsem to druhý den znova, ale to samé. Asi mám smůlu :"-((( Petr K.

13.3.2009 16:16 George | skóre: 18 | blog: haluz | Usobrno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

jsem na tom stejne

18.3.2009 11:10 goliash | skóre: 11 | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Taky :-(
25.3.2009 18:28 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

Děkuji za trpělivost, Robert je teď na dovolené, chytá tasmánské čertíky. Až se vrátí, tak to zaktualizuje. Ja to doplnit nemůžu, protože nevím, kde skončil.

Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
31.3.2009 06:48 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Ano, to je pravda, ale tito lidé už podle dat komentářů posílali svá potvrzení před dlouhou dobou - to jsem ještě na dovolené zdaleka nebyl.

Aktualizace seznamu probíhala každý týden. Prosím ty, kteří se v seznamu neocitli, aby se mi ozvali - muselo dojít k nějaké chybě.
31.3.2009 07:03 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Petr K.: V seznamu jsou tři jména, která odpovídají "Petr K.": Petr Konečný, Petr Kundera, Petr Kopáč. Všichni byli zveřejněni. Pokud mezi nimi nejsi ty, ozvi se prosím - tvůj formulář v takovém případě asi nebyl korektně odeslán/uložen.

George: Našel jsem tě v seznamu - ve formuláři jsi nezaškrtl políčko "publikovat", takže tvé jméno nebylo zveřejněno záměrně - pouze jsi byl započten do celkového počtu dárců.

goliash: Mezi odeslanými formuláři není žádný záznam, který by měl tvůj nick. Pošli mi prosím e-mail s pravým jménem, abych se tě mohl pokusit dohledat.
2.4.2009 10:24 PET | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!

Zdravím, psal jsem mail a prosil o změnu nicku z u jména  69. Petr Balogh  z PET na nick balogh

Já mám totiž viditelnej nick PET ale ve skutečnosti je to balogh, tak jsem si to spletl.. 

Tak díky za tu opravu..

vencour avatar 15.3.2009 20:03 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jdi se bodnout a vyhraj!
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Ptal jsem se na ÚHKT, zda o tom ví a pak jim ukázal zdejší článek. Podrobnosti jsem nezkoumal, proč nevěděli.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.