Portál AbcLinuxu, 10. května 2024 15:33


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
2.10.2008 00:18 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nechce se někomu z vás udělat z Deskbaru opět deskbar, tedy se vstupním polem přímo v panelu?
oVirt | SPICE
hajma avatar 2.10.2008 01:12 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A ty náhledy screenshotů jsou takhle blbě omylem nebo naschvál?
21 promarněných znaků
2.10.2008 08:34 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Autor to tak má rád, viz třeba Přehrávače hudby pro GTK+ a GNOME nebo Ubuntu 8.04 LTS Hardy Heron - neohrožená volavka přichází. Mně to připadá zajímavé, tak do toho nezasahuji.
freshmouse avatar 2.10.2008 09:23 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Připadá ti, že tam jsou takhle omylem?
freshmouse avatar 2.10.2008 09:45 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
2.10.2008 15:34 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Což nic nemění na tom, že jsou ty screenshoty naprosto retardovaný a k ničemu.
freshmouse avatar 2.10.2008 16:21 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Dělám je zásadně takto a jiné nebudou.
David Ježek avatar 2.10.2008 17:34 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
původně jsem to vůbec nechtěl napsat, ani když jsem poprvé zaregistroval projekt gnome-česko, ale ta má huba nevymáchaná to nevydrží: škoda, tyto nicneříkající výřezy podle mě celý článek (i web gnome-česko) zbytečně degradují. máš k tomuto nějaký důvod, který by mě přesvědčil, že je to takto lepší, než "klasicky"?
freshmouse avatar 2.10.2008 18:28 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Samozřejmě k tomu mám důvody.

Zaprvé to je moje nenávist k obrázkům (snímkům obrazovky) s jiným rozlišením než původním. Když člověk změní rozlišení fotografie, nic moc se nestane -- nikdo neví, kolika pixelům by měl odpovídat nějaký objekt na té fotce. Když se ale změní rozlišení snímku obrazovky, hned je poznat, že to není "jedna ku jedné" -- je to prostě rozmazané (fotografie je "rozmazaná" už sama o sobě).

Máme tedy názor, že nechci "rozpatlané" snímky obrazovky. Jak tedy do článků umístit obrázky, aniž by byly rozmazané?

První varianta je umístit je tam celé. To by ale bylo dost špatné rozhodnutí: nějakých 90 % výšky článku by byly jen obrázky. A komu by se to chtělo posouvat...

Takže zbývá výřez. Já se rozhodl pro 200x200 pixelů. Z několika důvodů: 1) je to zaokrouhlené na stovky; 2) na GNOME Česku se vedle sebe vejdou tři obrázky; 3) je to plocha, na kterou se vejde takový náhled, aby dokázal aspoň trochu celý obrázek popsat.

Nemyslím, že by to vadilo: 1) informace o tom, co je na obrázku, plyne z textu; 2) v 85 % případů plyne i z náhledu. Takže ta ztráta informace není tak velká.

Dalším důvodem je, že, podle mého názoru, většina čtenářů se seriózním zájmem o obsah článku by chtěla vidět snímek obrazovky 1:1, i kdyby byly v článku náhledy pokrývající celou plochu zachycené obrazovky, ale zmenšené. Jinými slovy: na náhled by klikli v každém případě. Takže se ušetří místo, když poskytnu jen výřez.

Celý text výše mohu shrnout takto: zvolil jsem takový poměr informace, praktičnosti a estetické hodnoty, o kterém si myslím, že je nejlepší.

Doma mám (zejména tedy v hlavě, ale jednou to i napíšu) jakýsi grafický manuál, který přesně říká, za jakých okolností použít jaký typ náhledu (mimo mnoha jiných věcí, kterých se držím).
David Ježek avatar 2.10.2008 18:38 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
nepřesvědčil si mě (a po letech psaní bych ti mohl jmenovat také pár důvodů, ale myslím, že to není nutné), ale už respektuji tvé rozhodnutí. dík za obsažné vysvětlení.
freshmouse avatar 2.10.2008 18:41 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
a po letech psaní bych ti mohl jmenovat také pár důvodů, ale myslím, že to není nutné
Nutné to není, ale rád si to poslechnu.
2.10.2008 20:38 bn1 | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Mno, abych řekl pravdu, tak se musím zastat autora, protože když ty obrázky mají měřítko 1:1, tak vidím, o co tam jde (v případě, že je výrez ze správného místa obrázku) a jedná se spíše o (ne)zvyk :-)

...a je to pouze můj subjektivní názor, nic víc...
..::kliknutím změníte text v patičce::..
freshmouse avatar 2.10.2008 18:38 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Preventivně: lze je samozřejmě rozkliknout, aby se zobrazil celý obrázek.
2.10.2008 19:18 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Dobrá, to už je trochu lepší. Ale i tak si myslím, že jako thumbnail je to vážně bez hodnoty, a spíš to člověka láká/nabádá ke kliknutí, aby se tedy zobrazil celý obrázek. Kdežto u zmenšeného obrázku člověk ihned ví, o čem to celé je a je na něm, zda chce vidět detaily. Nemusí se zdržovat rozklikáváním jen aby zjistil, že to vůbec vidět nechtěl.
freshmouse avatar 2.10.2008 19:20 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Dobrá, to je trochu lepší.
Jen poznámka: ono to tam (a i třeba na GNOME Česko) bylo vždycky; já to tam nepřidal až po těchto komentářích...
2.10.2008 02:02 z0mbie
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na muj vkus az moc podobne clanku na linuxexpresu (http://www.linuxexpres.cz/software/gnome-2-24-vyvoj-s-citem-pro-detail a http://www.linuxexpres.cz/software/gnome-2-24-vyvoj-s-citem-pro-detail-dokonceni)
Luboš Doležel (Doli) avatar 2.10.2008 07:41 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Že by to bylo tím, že se píše o úplně stejné věci?
freshmouse avatar 2.10.2008 09:27 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
1) Na GNOME Česko to vyšlo 25. 9. Na LE (který mimochodem ani nečtu) až 26., resp. 29. 9, takže pláčeš na špatném horbě.

2) Můžu vědět, v čem konkrétně se to má podobat?
2.10.2008 03:47 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Existuje nějaké LiveCD, které by umožnilo toto GNOME vyzkoušet?
Quando omni flunkus moritati
2.10.2008 06:18 akeem | blog: akeems_blog | Uherský Brod / Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
http://torrent.gnome.org/
2.10.2008 08:29 Marek Chlup
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Žel zde není k dispozici Live CD. Já ač debianista jsem proto sáhl po Live CD s Fedora 10 Cambridge (beta). Asi zde není finální Gnome 2.24, ale od finálu se asi moc neliší.
Drom avatar 5.10.2008 11:33 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
No jo, to je pravda, jenom obrazy pro vmware a qemu :(
freshmouse avatar 2.10.2008 09:28 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Ideálně Ubuntu 8.10 (alfaverze).
2.10.2008 13:59 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Hm, já myslel nějakou plnoverzi.
Quando omni flunkus moritati
2.10.2008 18:21 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Mandriva Linux 2009 RC2.
freshmouse avatar 2.10.2008 18:50 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Ubuntu (Intrepid alfa 6) obsahuje GNOME 2.23.91, což je GNOME 2.24 beta 2. Ale mluvím o obrazu CD -- třeba už bude GNOME 2.24 v aktualizacích z repozitářů.

Ubuntu pro tyto účely doporučuju, protože je všechno na jednom CD a mám s tím dobré zkušenosti. Nevím, jak jsou na tom jiné distribuce.
2.10.2008 19:01 Mr_newman
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
SUSE má v buildservice několik GNOME repozitářů, takže bych možná začal tam. Budou nepochybně častěji aktualizované naž ty v Ubuntu.
3.10.2008 01:35 MilanK
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Už je Beta. S Gnome 2.24
Petr Tomášek avatar 2.10.2008 07:34 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Adresář na WebDAV?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevíte, prosím, někdo, zda-li existuje něco podobného i pro jiné „mailové“ klienty a zvlášť na jiných platformách (např. M$ OutLook)?
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
2.10.2008 19:56 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adresář na WebDAV?
Adresář na webdav serveru je zcela běžná věc. Kdysi jsem o tom četl článek na stránkách Zdeňka Burdy.

Pokud to není to co chcete, tak jsem dotaz nejspíš špatně pochopil.
2.10.2008 20:13 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adresář na WebDAV?
Možná jsem slepej, ale ať koukám, jak koukám, vidím v tom článku spoustu informací o sdílení kalendáře, ale o kontaktech ani slovo...
2.10.2008 21:11 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adresář na WebDAV?
Omlouvám se, nějak jsem si "adresář" spletl s "kalendář". :-)
3.10.2008 01:27 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Adresář na WebDAV?
...jsem si to myslel... :-)
2.10.2008 08:29 vencas | skóre: 32
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nechci moc rýpat, gnome vcelku spokojeně používám, jejich vylepšení v nové verzi jsou fajn, ale otravuje mě několik bugů, co se táhnout už roky: Článek nezmiňuje, že evolution má nově možnost psát pluginy v pythonu, takže snad se ty poslední dva body budou dát nějak vyřešit i přes standardizační fašismus hlavních vývojářů (kteří mj. odmítají patche co ten Trash a Spam spravují).
freshmouse avatar 2.10.2008 09:32 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
1) Určitě mluvíš o File Roller (správci archivů)?

4) O vývojových věcech bude víc v některém z dalších článků, i když nevím, jestli zrovna tohle (z hlavy nevím, ale nebylo to spíš Mono než Python?).

A jinak nevím, co je fašistického na dodržování platných standardů...
2.10.2008 09:59 vencas | skóre: 32
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Je to trochu nadsázka, s tím "fašismem"; v tomto případě je však potíž v tom, že obvykle se to dělá tak, jak jsem popsal (Thunderbird, Outlook, upstream bugreport), nikoliv podle standardu (RFC), kterým se však vývojáři ohánějí a nechtějí ani připustit, že by to volitelně mohlo být i jinak.
freshmouse avatar 2.10.2008 10:05 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Ale pak "jsme" pokrytci: např. po IE vyžadujeme standardy, ale sami se oháníme tím, že se něco takhle "obvykle dělá"...
2.10.2008 10:10 vencas | skóre: 32
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Příloha:
1) No, to mě znejistilo, ale ano, mluvím. Pro jistotu screenshot toho příšerného asociačního dialogu. Nautilus soubor .cls otevře normálně. Tím že je file roller samostatný, tak taky nedělá náhledy. neumí zobrazit soubory jako ikony (což mi teda zrovna vůbec nevadí), a konečně (to opravdu nechápu) nelze z něj přetáhnout soubor do nautilu -- aby se rozbalil a na příslušné místo zkopíroval.

Naštěstí existuje gvfs modul do nautilu postavený na libarchive (screenshot), ale nevím, jestli v té nové vezi defaultně bude čili nic.
Drom avatar 5.10.2008 11:40 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Pretahovani z file rolleru do okna nautilu za ucelem rozbaleni mi funguje i s 2.22.3 a ve 2.20 to slo taky (i kdyz, nevim proc, obcas se rozbaleni proste neprovedlo a clovek musel pretahovat znovu).
grubber avatar 2.10.2008 10:56 grubber | skóre: 6 | blog: grubber | Břeclav / Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Když už jsme u file-rolleru: Nevím, jestli je to moje blbost neno blbost toho programu, ale když chci rozbalit soubor, otevře se file dialog (to je v pořádku), ale když kliknu na "Rozbalit", aniž bych předtím změnil adresář, tak se nic nestane. Takže když chci rozbalit soubor do výchozího adresáře, tak musím jít nejdřív o adresář výš a pak zpět, aby to fungovalo :-(.

Dělám něco špatně? Je to bug? Je to známý, nahlášený bug?
Tarmaq avatar 2.10.2008 16:24 Tarmaq | skóre: 39
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
mam stejny problem, ale nikdy me to nedokopalo k tomu abych se to snazil nekde zjistovat ;] takze pokud na to nekdo napise nejakou chytrou radu, budu rad ;]
Don't panic!
Drom avatar 5.10.2008 11:45 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Nerozumim, me to funguje s 2.22.3 v pohode. Jestli ale mluvime o tom samem: Poklepu na archiv a ten se otevre ve file rolleru. Klepnu na tlacitko Rozbalit v nastrojove liste, otevre se okno pro rozbaleni. Vyberu adresar a pripadne podrobnosti rozbaleni a klepnu na Rozbalit. Rozbaleni probehne, soubory jsou dostupne na vybranem miste.

Opet problemy s tim byly v 2.20 a niz, ale od 2.22 mi vse funguje ok.

Nepouzivate nahodou nejakou distribuci, ktera neupdatuje GNOME, nebackportuje opravy nebo aplikuje neoficialni patche do GNOME?
Drom avatar 5.10.2008 11:48 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Ah, uz je mi jasne, co myslite, v okne rozbaleni se nic nestane, pokud se nevybere (nejaky) adresar, jako by ve vychozim stavu nebyl cil rozbalovani nastaven. Hm, je to feature nebo bug? :D
Drom avatar 5.10.2008 11:57 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Bug 319874 – Folder chooser dialog is confusing

Zda se, ze to je zamerne do nalezeni lepsiho reseni, ale reseni neprichazi...
Drom avatar 5.10.2008 18:49 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Pro Gtk+ je tu take bug ohledne vyberu... vypada to tedy, ze hlavni zavada je v Gtk+, ne v GNOME. Ale moc jsem po tom nepatral...
2.10.2008 17:11 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
zdravim,

ono by to obcas chtelo nektere veci udelat, i tak, aby znaly veci, ktere porusuji standart.

Je vcelku neprijemne, kdyz zjistite, ze najednou ze dne na den nemuzete pristupovat ke imap zpravam v Lotusu pres evolution, protoze ID-cka zprav jsou nestandartni a server je nejak divne pregeneroval (presneji bych to musel hledat-report a nepouzity patch).

Necham se prekvapit, jak to bude se zrychlenim veci a vubec zobrazeni veci z Javy (SWT,JFC a gtk port) - bugy na strane gtk. plus takove srandy, jako ze se Lotus Notes beta je nepouzitelny - okno je skutecne az moc minimalni (5x800px).

Jinak zmeny vypadaji zajimave.

bye gf
2.10.2008 08:36 Marek Chlup
Rozbalit Rozbalit vše Nautilus - kompaktní pohled
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kompaktní pohled v Nautilu může opravdu pomoci těm, co byly léta zvyklí třeba na Explorer ve Windows. Zejména práce s klávesnicí při označování souborů zde může být lepší. Pokud však jedu šipkou dolů a dorazím na poslední položku, měl bych po dalším stisku šipky dolů přejít na první položku v následujícím sloupci - a tak to žel nefunguje.
freshmouse avatar 2.10.2008 09:41 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nautilus - kompaktní pohled
Neumím posoudit; Explorer neznám. Jinak navrhuji hlásit to do GNOME Bugzilly.
4.10.2008 13:12 petr_
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nautilus - kompaktní pohled
mně to takto funuje ;-) (Ubuntu 8.10 beta)
2.10.2008 08:47 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Velmi zajímavým počinem jsou zvukové motivy.
Jen čistě ze zvědavosti - používá někdo přehrávání zvuků (nejen v Gnome)? Zatím mi přišlo, že jediným dobrým motivem zvuku je Ticho, ale možná se najde někdo, kdo tohle používá ...
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
freshmouse avatar 2.10.2008 09:23 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Osobně mám všechny zvuky vypnuté. :-)
2.10.2008 13:45 MilanK
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Také vypnuté, ještě musím přijít na to, jak se zbavit pípnutí speakeru v Geditu, např. při pohybu na konci dokumentu. V terminálu to šlo tuším vypnout.
freshmouse avatar 2.10.2008 19:00 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Systém → Volby → Zvuk → karta Systémové zvukové znamení?
3.10.2008 21:55 MilanK
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Pravdu díte, přehlédl jsem. Díky.
Josef Kufner avatar 2.10.2008 21:03 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Jediné zvuky, které používám jsou cinknutí při příchozí zprávě po jabberu a krátká znělka při nahození a shození síťovky.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Drom avatar 5.10.2008 11:59 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Ano, napriklad ja. A napriklad i lide se zrakovym handicapem, ale v tehle oblasti je jeste co dohanet.
Grunt avatar 2.10.2008 11:42 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Díky moc za článek, nového GNOME už se nemůžu dočkat.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
freshmouse avatar 2.10.2008 21:55 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Díky, já už jsem se bál, že to nikdo nepochválí. :-(
3.10.2008 09:45 kotz | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Taky děkuju, už se podařilo minimalizovat evolution do sys. tray?
Čas, který ušetříš tím, že si na to napíšeš program, strávíš tak, že se kocháš, jak dobře to funguje.
2.10.2008 12:06 salam
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Podpora karet v Nautilu? Má smysl cpát všude ten solitaire?
2.10.2008 12:39 salam
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Aha, nejspíš půjde o záložky. Ty ale byly přidány už ve verzi 2.23.5.
freshmouse avatar 2.10.2008 16:14 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
1) Karty = anglicky "tab". V GNOME se to tak překládá (a poměrně logicky -- nikdo nic nikam nezakládá; původ to má v kartotékách).

2) 2.23 je vývojová verze 2.24.
2.10.2008 15:15 FT
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
?? :-)
2.10.2008 15:38 akeem | blog: akeems_blog | Uherský Brod / Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
"Podpora karet v Nautilu? Má smysl cpát všude ten solitaire? "

:-D celkem sem se pobavil, zkus to hodit do bugzilly, treba se to ujme :-D
tajny_007 avatar 2.10.2008 21:57 tajny_007 | skóre: 8 | /dev/null
Rozbalit Rozbalit vše blbá otázka :-/)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
můžu nové gnome nainstalovat do ubuntu hh? nebo mám raději počkat pár týdnů na final ubuntu ii?
HP Elitebook 8440p
freshmouse avatar 2.10.2008 21:58 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: blbá otázka :-/)
Pokud si ho zkompiluješ nebo najdeš repozitáře, tak si ho můžeš dát i do HH (o obojím pochybuju). Jinak raději počkej na II.
8.10.2008 17:02 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:
Nenašel jsem obrázek toho zobrazení nautilu, je to, viz příloha? To by bylo supr je to strašně rychlí na procházení. Jo a ty výřezy jsou fakt otřesný a lepší nic než toto.
hmm
freshmouse avatar 8.10.2008 17:16 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Ne, to zobrazení by tam nemělo být, pokud vím.
Tarmaq avatar 8.10.2008 17:30 Tarmaq | skóre: 39
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
me ty vyrezy nevadej. chapu, mozna se to uplne nehodi pro screenshoty, ale je to docela dobra vec pro ruzny galerie, clovek se nemusi zabejvat tim, ze je jeden na vejsku a druhej na sirku..
Don't panic!
freshmouse avatar 8.10.2008 19:09 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Je to dobré i pro snímky obrazovky. Viz například tato (dle mého názoru) příšernost z jiného článku tady na ABC. Není tam vidět nic a navíc to zabírá místo.
8.10.2008 19:52 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Jenomže ta příšernost je jenom náhled. Plná verze je tady. Taky se z té "příšernosti" člověk alespoň zhruba doví, co může od plného obrázku čekat.

IMHO o užitečnosti tvého způsobu tvorby náhledů jsi přesvědčen jen ty sám. :-)

Ale měně je to celkem jedno, protože stejně klikám, abych viděl velké obrázky.
freshmouse avatar 8.10.2008 22:31 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Ale vždyť i ty mé výřezy jsou jen náhledy!

Osobně jsem se z toho náhledu, který jsem odkazoval, nedověděl nic, protože to je tak zmenšené. Je to nějakých 300 krát 250 pixelů velké, což je sice jen o trošku větší než mých 200x200, ale autor tam umístil celou plochu.

Kdežto na mých výřezech je téměř vždy vidět nějaký text (symbol, obrázek...), který může sloužit jako vodítko (např. je vidět, že Nautilus má karty, je vidět, že v terminálu je volána aplikace vino-passwd, je vidět karta s nápisem "Zvuk" atd.). Co je vidět na odkazovaném obrázku? Jen to, že je na ploše otevřené nějaké okno... A to je dost málo.
9.10.2008 00:22 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Ty z toho děláš detektivku. :-)

Já (a snad všichni ostatní tady) nechceme řešit nějaký puzzle, ale mít představu o tom, na co klikám. Z rozmazané zmenšeniny obrázku mám stále lepší přehled, než z výřezu o velikosti 1/5 obrazovky. A i když jsou v tom výřezu taby (jako hint), tak na pozadí můžeš mít třeba Paroubka ve spodním prádle a toho už z výřezu neuvidím. Mohl bych z toho pak mít ošklivé noční můry. :-D
9.10.2008 08:57 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Mě je to jedno, když se dobře zvolí detail výřezu tak je to možná i lepší.

Spíš by mě zajímalo, jestli už jde v Gnome file dialogu zobrazit náhled obrázku, když třeba vybírám obrázek, kterej poslu nekam na web. To mě nejvíc štve na Gnome že to nejde.
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
freshmouse avatar 9.10.2008 09:09 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Náhled obrázku lze v dialogu zobrazit už poměrně dlouho (ani si nevzpomínám, kdy to nešlo). Záleží jen na tom, jestli to aplikace implementuje, nebo ne. (Já to teď zkusmo vyzkoušel v Epiphany a jde to.)
9.10.2008 23:34 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Takže za to může Firefox?? Můžu ve firefoxu použít nějakej jinej file dialog, kterej to umí? Mám Firefox 2, 3ka se zasekavala, ale jestli to umi, klidne ji znovu zkusim, mam dojem ale ze nikoliv.
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
freshmouse avatar 10.10.2008 08:37 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
Ve Firefoxu je standardně nějaký jeho vlastní dialog, ale distribuce si tam přidávají jiný dle prostředí, takže např. v Ubuntu (s GNOME) tam je GTK dialog.

Zkoušel jsem to jen ve Firefoxu 3 -- a tam to funguje.

Obecně ty náhledy na obrázky jsou jen tam, kde mají smysl, takže např. v Geditu nejsou.
12.10.2008 17:29 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GNOME 2.24 (nové možnosti starých aplikací)
aha ja to potrebuju ve firefoxu tam to je docela dulezity, ale jestli to ve verzi 3 je, tak ji mozna zase zkusim, pred nakym tim mesicem se zasekavala kazdou pulhodinku,.
My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.