Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 02:21

Zpravodaj o Víně – 2. 10. 2012: RandR 1.2 a NVIDIA

4. 10. 2012 | Luboš Doležel
Články - Zpravodaj o Víně – 2. 10. 2012: RandR 1.2 a NVIDIA  

Nové verze Wine. Wine, fullscreen aplikace a RandR 1.2. Globálně instalované aplikace. Wine Mono 0.0.8. Změny v databázi aplikací.

Obsah

Nové verze Wine

link

Od posledního dílu Zpravodaje o Víně vyšly čtyři nové (vývojové) verze Wine.

Wine 1.5.11 vyšlo 17. srpna s těmito změnami:

Wine 1.5.12 vyšlo 31. srpna s těmito změnami:

Wine 1.5.13 vyšlo 14. září s těmito změnami:

Wine 1.5.14 vyšlo 28. září s těmito změnami:

Wine, fullscreen aplikace a RandR 1.2

link

Právě takovýto titulek měl e-mail od Andyho Ritgera, vývojáře proprietárních grafických ovladačů NVIDIA. NVIDIA, kromě toho, že se konečně posunula k RandR 1.2, má zjevně zájem i o to, aby věci dobře fungovaly i v aplikacích pod Wine.

Proběhnuvší debata je současně zajímavým náhledem do toho, jak RandR 1.2 funguje a jaké překážky aplikace používající toto novější rozhraní musí řešit.

Ve verzi 302.xx jsme konečně přidali podporu RandR 1.2 do ovladače pro X od NVIDIA. Současně jsme přepracovali některé věci kolem validace časování režimů (modetiming) a jejich konfigurace ovladačem NVIDIA. Důležitou částí je to, že jsme odstranili implicitní škálování na plochých displejích a místo toho jsme umožnili explicitní konfiguraci skrze MetaModes a RandR 1.2. Pro uživatele se mění jen to, že v seznamu pro výstup RandR jsou pouze režimy získané z EDID displeje.

Trochu informací: modení GPU (alespoň NVIDIA, ale ostatní pravděpodobně také) mají flexibilní zpracování škálování, které se skládá z:

Pokud tedy například váš monitor zvládá režim 1920x1200 a vy chcete mít desktop o rozlišení 1280x720 se škálováním dle poměru stran, aby naplnil 1920x1200 (tedy 1280x720 škálované na 1920x1080 s 60 prázdnými řádkami nad a pod v režimu 1920x1200), tak byste v syntaxi MetaModes od NVIDIA mohli udělat:

„1920x1200 { ViewPortIn = 1280x720, ViewPortOut = 1920x1080+0+60 }“

Ačkoliv je syntaxe MetaModes specifická pro NVIDIA, toho samého lze dosáhnout přes RandR:

V praxi to znamená, že většiny rozlišení (tedy ne jen fixní seznam režimů) z pohledu velikosti desktopu je možné v RandR dosáhnout.

Mé otázky:

Komunikace s Andym se ujal Henri Verbeet. Nejprve mu vysvětlil, že aplikace pro Windows si nevymýšlejí rozlišení samy, ale místo toho se zeptají na seznam dostupných a jedno si vyberou. Dále mu objasnil to, jak se mají věci řešit správně. Nejprve k vytváření seznamu standardních rozlišení:

[...] Řekl bych, že správným způsobem řešení by bylo generovat standardní režimy DMT apod. v jádře a použít vlastnost výstupu „scaling mode“ (režim škálování) pro ovládání škálování, tedy vlastně tak, jak to dělají ostatní ovladače.

A jak je to s určováním primárního výstupu?

Primární displej RandR by měl být CRTC 0, výstup 0. Uživatelé toto typicky mohou změnit přes xrandr nebo xorg.conf. Ale ne všechny ovladače se v tomto ve výchozím nastavení chovají rozumně, takže asi budeme muset přidat kód, kde vybereme první připojený displej pro primární displej Win32, pokud není v RandR žádný primární určen. Aktuálně ale používáme starší RandR, takže se to aspoň nechová hůř než dřív.

A co multihead?

Ano, náležitá podpora multihead je něco, co teprve musíme implementovat. Není ale mnoho aplikací, které by s vícero displeji dělaly něco užitečného, takže to teď nemá vysokou prioritu. Henri:

class="kt_citace" [...] S RandR 1.1 dostáváte jednu velikou obrazovku a můžete si vybrat mezi fullscreen aplikací roztaženou přes všechny displeje, nebo vypnout všechny displeje až na jeden. Ve skutečnosti jde o to, aby si aplikace mohla vybrat mezi fullscreen na konkrétním displeji nebo více displejích, pokud to aplikace podporuje, a všechno ostatní nechala být.

Mimochodem, smyšlené obnovovací frekvence generované z „DynamicTwinView“ také nejsou zrovna ku pomoci. Některé Win32 aplikace očekávají, že režimy 800x600 @60 Hz nebo 1024x768 @60 Hz vždy existují, a pokud ne, tak prostě umřou.

Dále se pokračovalo v diskuzi o tom, jak to podle standardu s primárním výstupem RandR vlastně je. Jak je to ale tedy bude s tím s multiheaded? Andy:

Souhlasím, že displeje, které Wine nepoužívá, by mělo Wine nechat být a ne je vypínat. Ale jak jsi řekl výše, tak většina Win32 aplikací nativně nevyužívá možností multihead systémů. Očekával bych, že by ale někteří uživatelé mohli chtít, aby jejich Wine aplikace běžela napříč vícero displeji. Nezní to snad rozumně?

Henri nevidí v multihead významný „use case“ pro uživatele Wine, zatímco Andy zase nechce, aby uživatelé najednou nemohli dělat něco, co s RandR a hackem v podobě MetaModes mohli. Na to Andy reaguje:

Protože máme odlišné pohledy na věc, což jen tak rychle nevyřešíme, co kdybychom jako kompromis přidali možnost, jak nechat uživatele vynutit RandR 1.1 místo RandR 1.2? Tak by uživatelé alespoň mohli dosáhnout určitých konfigurací, které jinak nepůjdou. Pokud to zní přijatelně, jaký je preferovaný mechanismus pro něco takového? Obyčejná proměnná v prostředí?

Na to Henri odpověděl, že by byla lepší hodnota „UseXRandR“ v registrech. U multihead je zásadním problémem absolutní svoboda, kterou s novým RandR aplikace mají – musí si totiž úplně všechno řešit samy, anebo se musí uživatel spokojit s tím, že nebude mít možnost nastavit to, co chce. Na Windows se tento problém v ovladačích NVIDIA řeší podobně jako na Linuxu s MetaModes. Andy pak odkázal na článek, který ve stejnou dobu náhodou vyšel na Phoronixu. Z něj vyplývá, že problém fullscreen aplikací na multihead je něco o čem se ví. A zde by mohla pomoci nějaká knihovna, do které by se soustředily snahy nadefinovat rozumné chování a usnadnit konfiguraci.

I když na druhou stranu – kolik z vás by rádo mělo hru přes několik displejů?

Globálně instalované aplikace

link

Současný princip fungování Wine je předurčen spíše k tomu, aby si sami uživatelé instalovali aplikace do svých prefixů v HOME. Objevuje se ale problém s „globální“ instalací aplikací pro Windows do umístění, kam mohou přistupovat všichni uživatelé – ale už tam nemohou zapisovat, a to je kámen úrazu.

Scott Ritchie:

Řekl bych, že mám platné využití pro ignorování [kontroly vlastnictví prefixu] a rád bych věděl, jaký patch by prošel.

Představte si distribuci obsahující hru pro Windows v podobě read-only kopie nainstalovaného prefixu (řekněme do /opt). Když uživatel spustí aplikaci (přes soubor .desktop), tak se spustí skript, který udělá následující:

  1. Vytvoří dočasný adresář
  2. Nastaví unionfs-fuse copy-on-write mount mezi ~/.aplikace a read-only prefixem v /opt namountovaným do dočasného adresáře
  3. Spustí aplikaci s WINEPREFIX= v dočasném adresáři
  4. Jakmile aplikace skončí, odpojí dočasný adresář

To teď funguje docela dobře: nové (nebo upravené) soubory v prefixu jsou uloženy do ~/.aplikace, odkud se obnoví při příštím spuštění aplikace. Různí uživatelé mohou mít aplikaci spuštěnou souběžně, neboť mají každý svůj vlastní prefix. Vyhýbáme se zbytečnému kopírování souborů, protože se do domovského adresáře ukládají jen soubory změněné uživatelem.

Má to ale jeden velký háček: unionfs zobrazuje vlastníka jako root, dokud uživatel soubor neupraví/neokopíruje. To znamená, že Wine odmítne spuštění z prefixu pod obyčejným uživatelem. Zakomentování této části kódu Wine to krásně rozchodí, ale rád bych viděl řádné řešení.

Bylo by tu přijatelné něco jako přepínač pro Wine nebo proměnná v prostředí?

Francois Gouget měl nápad, že by stačilo udělat touch na soubor v prefixu a rázem by se změnila práva adresáře prefixu. Scott na to ale řekl:

unionfs bohužel vykazuje smíšenou strukturu práv: soubory jsou vlastněné uživatelem, jakmile byly upraveny, ale samotný název hostujícího adresář není možné takto upravit, což je právě to, co Wine kontroluje.

Jörg Höhle by na to šel úplně jinak. Jeho návrhem je zapsat si bokem všechny klíče v registrech, co instalátor aplikace vytvoří, dále pak všechny soubory, co vytvoří mimo instalační adresář. Samotný instalační aderesář pak pomocí symbolického odkazu dostat do profilu uživatele, kam se nakopírují i ostatní soubory a zapíší data do registru.

Řešení to také je, třebaže složité, jenže Scott na to napsal:

Vypnutí [této kontroly] řeší úplně všechny problémy, na které narážím, aniž bych musel dělat cokoliv složitého nebo něco řešil ručně.

Jak to tedy bude? Zatím se neví.

Wine Mono 0.0.8

link

Krátce po sobě vyšlo Wine Mono 0.0.6 a 0.0.8, ta první jmenovaná verze byla pokažená. Toto je přehled změn od verze 0.0.4:

Změny v databázi aplikací

link

Změny od správců programů

link
ProgramPůvodní stav/verzeNový stav/verzeZměna
Might and Magic VIII 1.1 – GOG.com version Bronze (1.4-rc4) Gold (1.5.13) +2
3D Studio MAX 9.x Garbage (1.5.1) Silver (1.5.12) +2
Killing Floor Steam Silver (1.3.37) Platinum (1.5.14) +2
Juiced 1.01 Garbage (1.3.24) Gold (1.5.11) +3
Diner Dash 2: Restaurant Rescue PopCap Games Garbage (1.1.37) Bronze (1.5.12) +1
Diner Dash 5: BOOM! Collector's Edition CD Garbage (1.3.30) Silver (1.5.12) +2
Bejeweled 2 Deluxe 1.0 & 1.1 Platinum (1.3.7) Gold (1.5.12) -1
Fallout Mod Manager 0.13.21 Bronze (1.3.33) Gold (1.5.13) +2
Torchlight 2 Steam version Silver (1.4.1) Gold (1.5.8) +1
Midway PsiOps Ad Supported Free Download Bronze (1.1.22) Garbage (1.4) -1
Driver 1.0 Bronze (1.1.25) Garbage (1.4) -1
.NET Framework 3.0 Bronze (1.4) Silver (1.5.13) +1
Adobe Reader 1.0 (DOS) Garbage (1.3.8) Gold (1.5.12) +3
Touhou Kaikeidou ~ Marine Benefit 1.0 Garbage (1.5.12) Bronze (1.5.13) +1
BBC iPlayer Desktop AIR version Garbage (1.1.40) Bronze (1.5.12) +1
The Witcher 2: Assassins of Kings GOG Bronze (1.5.6) Gold (1.5.8) +2
No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way Re... Bronze (1.5.11) Silver (1.5.13) +1
Aliens Versus Predator Classic 2000 (Steam) Silver (1.3.35) Platinum (1.5.13) +2
SlingPlayer 1.5 Bronze (1.3.30) Silver (1.5.12) +1
Vocaloid2 2.0.4 Platinum (1.3.24) Gold (1.4.1) -1
SlingPlayer WebSlingPlayer Firefox Garbage (1.3.30) Bronze (1.5.12) +1
Faces of war 1.4.1 Gold (1.3.34) Platinum (1.5.10) +1
Mass Effect 2 1.0 Silver (1.3.30) Bronze (1.5.11) -1
The Settlers – Rise of Cultures Retail Garbage (1.3.34) Silver (1.5.12) +2
The Chronicles of Riddick – Assault on Dark Athena... Silver (1.3.21) Gold (1.5.13) +1
Blades of Time 1.0 Garbage (1.4) Gold (1.5.13) +3
Roblox Latest Bronze (1.3.23) Silver (1.5.11) +1
Galactic Civilizations Ultimate Edition Gold (1.0-rc5) Silver (1.5.10) -1
Hitta Kursvinnare 3.0 Silver (1.2.3) Gold (1.4.1) +1
Space Pirates and Zombies Steam Bronze (1.4) Garbage (1.5.13) -1
Lord of the Rings Online Volume III, Book 3 Gold (1.2.3) Garbage (1.5.10) -3
LDS Scriptures 1.1 Silver (1.4) Platinum (1.5.11) +2
bwin Poker Latest Silver (1.3.18) Garbage (1.5.12) -2
Adobe Reader 10.x Gold (1.4) Garbage (1.5.12) -3
DraftSight V1R1.4 Silver (1.4-rc3) Bronze (1.5.13) -1
Photomatix 4.x Garbage (1.2.2) Gold (1.4.1) +3
Celková změna +26

Změny od uživatelů

link
ProgramPůvodní stav/verzeNový stav/verzeZměna
Hell Fighter 32 20.3 Bronze (0.9.27) Garbage (1.4) -1
Sid Meier's Civilization III Conquests: 1.22 Silver (1.0.1) Gold (1.5.11) +1
Anarchy Online Internet Play Bronze (1.2.3) Platinum (1.5.13) +3
ICQ 7.x Gold (1.4) Garbage (1.5.12) -3
Torchlight 1.x Silver (1.5.12) Platinum (1.5.8) +2
FTL: Faster Than Light 1.0.0.6 Bronze (1.4) Gold (1.5.13) +2
Battlefield 2 1.x Platinum (1.5.10) Gold (1.5.11) -1
Word Viewer 2007 Silver (1.3.3) Gold (1.4) +1
The Elder Scrolls III: Morrowind Construction Set Garbage (1.3.18) Bronze (1.5.8) +1
Turbocad Standard V.8 Garbage (0.9.30) Bronze (1.4) +1
Unreal II: The Awakening 1000-1403 Gold (1.2.3) Silver (1.4.1) -1
Rollercoaster Tycoon 3 Platinum Silver (1.3.37) Garbage (1.5.11) -2
Diner Dash Hometown Hero Download Gold (1.3.16) Bronze (1.5.12) -2
Sonic Generations Demo Platinum (1.5.8) Gold (1.5.9) -1
Nero Burning Rom 6.x Garbage (1.1.11) Silver (1.4) +2
Crazy Taxi 1.0 Gold (1.3.5) Bronze (1.5.12) -2
Sid Meier's Civilization IV 3.19 Gold (1.3.37) Garbage (1.5.11) -3
TeamViewer 7.0.x Garbage (1.5.11) Gold (1.5.12) +3
TimeShift 1.2 Platinum (1.3.21) Garbage (1.4) -4
Max Payne 1.05 Gold (1.4) Platinum (1.5.13) +1
The Elder Scrolls IV: Oblivion 1.2.x Gold (1.5.10) Silver (1.5.13) -1
UltraEdit 17.x Platinum (1.3.33) Garbage (1.5.13) -4
Perpetuum Online Live Bronze (1.3.23) Gold (1.4) +2
StarCraft II Retail Garbage (1.4) Gold (1.5.10) +3
E.Y.E.: Divine Cybermancy Steam Release Gold (1.3.26) Silver (1.5.9) -1
Manhunt 1.x Silver (1.2.2) Gold (1.5.10) +1
Wargame: European Escalation Steam Silver (1.5.10) Gold (1.5.11) +1
Adobe Photoshop CS6 (13.0) Bronze (1.5.1) Silver (1.5.10) +1
Hardwar UIM.06 Bronze (1.1.29) Gold (1.5.13) +2
Internet Explorer 6.0 Silver (1.2-rc1) Garbage (1.5.11) -2
PDF-XChange PDF Viewer 2.5.x Silver (1.5.10) Bronze (1.5.11) -1
Sun Java JRE 1.6.x Gold (1.3.7) Bronze (1.4) -2
The Elder Scrolls V: Skyrim Steam Platinum (1.5.13) Gold (1.5.14) -1
The Elder Scrolls IV: Oblivion Steam Bronze (1.5.10) Platinum (1.5.7) +3
Empire Earth 1.0-2.0 Bronze (1.3.21) Garbage (1.5.12) -1
CorelDRAW 11 Silver (1.2.3) Gold (1.4.1) +1
Portal 2 Steam Silver (1.4) Platinum (1.4.1) +2
Hitman: Blood Money Steam Download Gold (1.3.9) Platinum (1.5.11) +1
Rage Steam release Platinum (1.5.10) Garbage (1.5.12) -4
SimCity 4 Deluxe Silver (1.5.11) Gold (1.5.13) +1
Steuer-Spar-Erklärung 2012 Garbage (1.3.37) Silver (1.4) +2
Call Of Duty: Modern Warfare 3 Steam Platinum (1.2.3) Bronze (1.5.13) -3
FlatOut 2 1.2 Platinum (1.3.36) Gold (1.4) -1
Quicken 2012 Premiere Gold (1.3.37) Garbage (1.4) -3
Rosetta Stone 3.4.7 Platinum (1.5.1) Gold (1.5.11) -1
Touhou Sangessei ~ Great Fairy Wars 1.00a Bronze (1.2.1) Gold (1.5.12) +2
Shaiya relic of mystra Gold (1.3.28) Silver (1.5.11) -1
Spotify 0.8.x Bronze (1.4.1) Silver (1.5.11) +1
Total War: Shogun 2 1.1.0 Silver (1.4) Gold (1.5.11) +1
BIT.TRIP RUNNER Steam Gold (1.3.21) Platinum (1.5.13) +1
Cultures 2: The Gates of Asgard 1.0 Gold (1.0.1) Silver (1.4) -1
MathType 6 Gold (1.0.0) Silver (1.5.11) -1
Bus Driver Gold Silver (1.3.10) Platinum (1.5.10) +2
The Book of Unwritten Tales Steam Garbage (1.5.10) Platinum (1.5.13) +4
Adobe Acrobat 9.0 Professional Silver (1.3.19) Platinum (1.5.8) +2
Google SketchUp 8.x Gold (1.4) Silver (1.4.1) -1
Rollercoaster Tycoon 2 Triple Thrill Pack Gold (1.2.3) Bronze (1.5.10) -2
Need for Speed – Porsche Unleased 3.5 Bronze (1.3.34) Silver (1.4) +1
Microsoft Office (installer only) 2007 Platinum (1.4-rc5) Garbage (1.5.11) -4
MotoGP 3 Retail Silver (1.3.37) Gold (1.4.1) +1
Brothers in Arms: Road to Hill 30 1.0 Platinum (1.4) Bronze (1.5.11) -3
Pro Evolution Soccer 2013 Demo 1.0 Gold (1.5.10) Platinum (1.5.13) +1
Adobe Photoshop Elements 6.0 Bronze (1.2.2) Silver (1.5.12) +1
Collins Cobuild 1.0 Gold (1.0.1) Bronze (1.4) -2
Silkypix Developer Studio 3.1 SE Silver (1.3.10) Garbage (1.5.11) -2
Driv3r 1.0 Garbage (1.1.35) Gold (1.4.1) +3
Lineage 2 Chronicle 4 Gold (1.1.9) Platinum (1.5.11) +1
Assassin's Creed: Revelations 1.01 Garbage (1.5.0) Silver (1.5.13) +2
LEGO Digital Designer 4.x Silver (1.3.12) Platinum (1.4) +2
Bulk Rename Utility 2.7.x Bronze (1.0.1) Silver (1.5.11) +1
Microsoft Outlook 2010 (32bit) Silver (1.5.4) Gold (1.5.7) +1
Diner Dash Big Fish Games Garbage (1.3.16) Gold (1.5.12) +3
Need For Speed Hot Pursuit 2010 (NFS11) NFS11 1.0.... Garbage (1.3.18) Bronze (1.5.10) +1
Origin Official Release Garbage (1.5.11) Bronze (1.5.13) +1
PFPortChecker 1.0.39 Platinum (1.3.14) Gold (1.4) -1
SuperMemo UX Garbage (1.1.26) Silver (1.4.1) +2
Heroes of Might and Magic III In the Wake of Gods:... Garbage (1.2.3) Gold (1.4.1) +3
Gothic 3 1.x Bronze (1.3.32) Gold (1.5.11) +2
Moray 3.5 Garbage (1.2-rc2) Platinum (1.4) +4
Visual SourceSafe 6.0 Bronze (1.1.12) Silver (1.4.1) +1
Divine Divinity II Dragon Knight Saga Silver (1.3.21) Gold (1.5.8) +1
Adobe Flash CS3 Silver (1.3.9) Bronze (1.4.1) -1
Gensou Shoujo Taisen Scarlet 1.1.2 Silver (1.2.3) Platinum (1.5.13) +2
Land of the Dead: Road to Fiddler's Green 1.1 Silver (1.2.3) Garbage (1.5.10) -2
Grand Theft Auto: San Andreas 1.0 Platinum (1.4) Gold (1.5.10) -1
Counter-Strike: Global Offensive beta Gold (1.4.1) Silver (1.5.11) -1
Heroes of Might and Magic III Complete: 4.0 Bronze (1.5.1) Gold (1.5.13) +2
Darkstar One 1.3 Gold (1.3.22) Bronze (1.5.13) -2
Anno 1404 1.00.1762 Silver (1.3.9) Gold (1.5.10) +1
Rollercoaster Tycoon 3 1.00 Bronze (1.0.0) Gold (1.5.12) +2
Darkstar One Steam Bronze (1.3.21) Gold (1.5.13) +2
Mathcad 2001 Professional Garbage (1.1.19) Gold (1.2.3) +3
Borderlands Steam Platinum (1.5.1) Gold (1.5.10) -1
Crash Time 3 1.00.1 Silver (1.2-rc4) Platinum (1.5.10) +2
Blitzkrieg 1.2 Platinum (1.1.35) Silver (1.4.1) -2
MDK 2 HD 5033 Bronze (1.3.29) Silver (1.5.11) +1
The Journeyman Project 3: Legacy of Time 1.0 Silver (0.9.49) Platinum (1.5.12) +2
Rosetta Stone 1.7.x Silver (0.9.40) Bronze (1.0.1) -1
EVE Online Current Silver (1.5.13) Gold (1.5.14) +1
Dungeon Siege III Release Gold (1.3.29) Silver (1.4) -1
CDisplay 1.8.1.0 Bronze (1.0.1) Gold (1.5.13) +2
Knights of Honor 1.x Gold (1.1.42) Garbage (1.4.1) -3
The Settlers II: 10th Anniversary 1.x Platinum (1.3.24) Gold (1.5.11) -1
Final Fantasy XI Online Final Fantasy XI Gold (1.4-rc4) Bronze (1.5.11) -2
Counter-Strike: Global Offensive 1.0 Silver (1.4.1) Gold (1.5.14) +1
Pro Evolution Soccer 2010 DEMO Gold (1.2-rc2) Platinum (1.5.14) +1
Desperados: Wanted Dead or Alive Demo .1.0 Bronze (1.3.13) Gold (1.4) +2
Cities XL 2012 Bronze (1.5.11) Gold (1.5.13) +2
Crimsonland 1.9.93 Gold (1.3.11) Platinum (1.5.10) +1
Bryce 7.1.0.44 Garbage (1.3.8) Silver (1.5.7) +2
World of Warcraft 4.3.x Silver (1.5.11) Platinum (1.5.13) +2
FX-Manager 2.0 Platinum (1.3.35) Gold (1.4) -1
Trainz 2012 Garbage (1.3.19) Bronze (1.5.13) +1
7 Sins 1.0 Bronze (1.1.42) Platinum (1.5.11) +3
Titan Quest Immortal Throne 1.30 Silver (1.3.37) Platinum (1.5.11) +2
OneNote 2007 Bronze (1.3.21) Garbage (1.5.13) -1
Caesar III GoG.com version (1.0.1.0) Gold (1.5.0) Platinum (1.5.10) +1
Touhou Kaeizuka ~ Phantasmagoria of Flower View 1.... Silver (1.2.3) Platinum (1.5.13) +2
Python 2.7.x Platinum (1.3.20) Garbage (1.4.1) -4
Poser 7.0 Silver (1.3.14) Gold (1.5.12) +1
Hitomi – My Stepsister English version Bronze (1.1.5) Silver (1.5.11) +1
Grand Fantasia 005.070.05.05 Gold (1.4) Garbage (1.5.11) -3
Bully: Scholarship Edition 1.2 Bronze (1.3.27) Garbage (1.5.10) -1
Project64 1.6 Silver (1.3.37) Platinum (1.4.1) +2
TablEdit 2.65 Platinum (1.1.2) Gold (1.4.1) -1
Multi Theft Auto: San Andreas 1.3 Garbage (1.4) Gold (1.5.12) +3
Summoner 1.40 Bronze (1.3.34) Silver (1.4.1) +1
Tom Clancy's H.A.W.X Full Game Gold (1.3.35) Bronze (1.5.10) -2
League of Legends 1.61.xx Garbage (1.5.10) Gold (1.5.9) +3
Age of Empires II The Conquerors Expansion: Demo Garbage (1.1.13) Gold (1.5.11) +3
Brain Challenge 1.x Garbage (1.1.42) Silver (1.4) +2
Amazon Kindle for PC 1.10.1 Gold (1.5.11) Silver (1.5.12) -1
Slam! 1.0 Bronze (1.3.4) Platinum (1.5.13) +3
Sid Meier's Civilization V 1.0.0.17 Gold (1.4-rc5) Platinum (1.5.10) +1
Space Colony 1.0 Gold (1.1.43) Platinum (1.4) +1
The Sims 3 All Platinum (1.5.0) Bronze (1.5.10) -3
The Ball Steam Garbage (1.3.7) Platinum (1.5.13) +4
Quicken 2012 Home and Business Gold (1.5.1) Garbage (1.5.13) -3
Warcraft III World Editor 1.21 & 1.22 Bronze (1.3.6) Garbage (1.4) -1
War Chess 1.0 Silver (1.4) Platinum (1.4.1) +2
Unepic 1.0.18 Gold (1.3.34) Silver (1.5.12) -1
Steam Official Release Gold (1.5.11) Platinum (1.5.7) +1
PhonerLite 1.x Bronze (1.0.0) Platinum (1.5.13) +3
Grand Prix Legends 1.2.0.1 Gold (1.1.16) Platinum (1.5.12) +1
Dead Space 2 Steam Digital Download Garbage (1.3.34) Platinum (1.5.8) +4
Sonic Generations Steam version Garbage (1.5.6) Bronze (1.5.8) +1
Winamp 5.x Garbage (1.4) Bronze (1.5.10) +1
ALEPH 500 client 20 Bronze (1.2.2) Garbage (1.4) -1
Nexus: The Jupiter Incident 1.01 Gold (1.3.32) Platinum (1.5.13) +1
Touhou Fuujinroku ~ Mountain of Faith 1.00 Silver (1.5.5) Platinum (1.5.7) +2
The Witcher GOG Bronze (1.5.5) Gold (1.5.8) +2
Winamp 2.x Gold (0.9.9) Silver (1.4) -1
Command & Conquer: The First Decade 1.x Silver (1.3.23) Garbage (1.4.1) -2
Gundemonium Recollection Steam Garbage (1.5.0) Gold (1.5.13) +3
Empire Earth The Art of Conquest: 2.0 Silver (1.2.2) Garbage (1.5.11) -2
HxD – Hexeditor 1.7.x.x Platinum (1.1.26) Silver (1.5.6) -2
Mirror's Edge 1.01 Bronze (1.4.1) Platinum (1.5.11) +3
A-10 Cuba! 1.0 Garbage (1.3.3) Silver (1.5.11) +2
Cisco IP Communicator 8.6(1) Bronze (1.4-rc2) Gold (1.4.1) +2
Anime Studio Pro 8.1 Silver (1.2.3) Platinum (1.5.12) +2
Mystery PI: The Lottery Ticket 1.0.0.5 Silver (1.1.19) Platinum (1.5.10) +2
SmartTrak 2.x Gold (1.3.36) Bronze (1.5.11) -2
Celková změna +66

Seriál Zpravodaj o Víně (dílů: 42)

První díl: Zpravodaj o Víně - 339, poslední díl: Zpravodaj o Víně – 25. 6. 2014.
Předchozí díl: Zpravodaj o Víně – 13. 8. 2012: K čemu je a není winelib
Následující díl: Zpravodaj o Víně – 4. 3. 2012: Změny v práci se zařízeními ALSA

Další články z této rubriky

Týden na ITBiz: Fotonické čipy ze stolní tiskárny
Týden na ScienceMag.cz: Model Lambda CDM celkem sedí, ale kosmologická konstanta se může měnit
Týden na ITBiz: Vysokoteplotní supravodivá dioda
Týden na ScienceMag.cz: V kvantovém materiálu objevili částici podobnou gravitonu
Týden na ITBiz: Efektivní podnikání se bez edge computingu neobejde

Diskuse k tomuto článku

Marián Kyral avatar 4.10.2012 07:19 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 2. 10. 2012: RandR 1.2 a NVIDIA
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Díky za zajímavé počtení.

Ten nápad s unionfs vypadá zajímavě. Dalo by se to využít i u jednouživatelské instalace. Když se něco pokazí, tak stačí smazat konfiguraci v domovské složce a jede se od začátku.
Luboš Doležel (Doli) avatar 4.10.2012 08:02 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 2. 10. 2012: RandR 1.2 a NVIDIA
Mně hlavně překvapuje, že tam je s unionfs nějaký problém, protože to takhle doma na jednom místě mám a funguje to bez problémů. Že by tam tu kontrolu práv přidali až nedávno?
Marián Kyral avatar 4.10.2012 08:38 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 2. 10. 2012: RandR 1.2 a NVIDIA
Máš na to nějaký wrapper?
Luboš Doležel (Doli) avatar 4.10.2012 08:49 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 2. 10. 2012: RandR 1.2 a NVIDIA
Dělám jen přesně to, co je popsané v článku. Akorát že ta uživatelská data jsou v tmpfs, protože to je systém bootovaný ze sítě:

Prefix s hrou je na NFS. Systém připojí NFS, udělá tmpfs, pak použije unionfs pro sloučení toho tmpfs s prefixem hry a Wine s tímhle funguje jak z praku.
4.10.2012 21:46 s
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 2. 10. 2012: RandR 1.2 a NVIDIA
Přesně co popisují mi s unionfs-fuse funguje stačilo jen přihodit UID a GID parametr, kdo má soubory vlastnit
4.10.2012 16:05 mankind_boost
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 2. 10. 2012: RandR 1.2 a NVIDIA
Nevim jak dnes, ale dřív byl UnionFS hlavně šílenej bastl. Mám radši AuFs.
Luboš Doležel (Doli) avatar 4.10.2012 18:18 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 2. 10. 2012: RandR 1.2 a NVIDIA
Tohle je jinej unionfs, je přes FUSE.
4.10.2012 08:53 Honz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 2. 10. 2012: RandR 1.2 a NVIDIA
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak mě napadá - neznáte někdo nějaký repositář, kde by někdo dělal balíčky vývojových verzí pro Mageiu?
4.10.2012 10:35 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 2. 10. 2012: RandR 1.2 a NVIDIA
V Cauldron repozitári je vždy najnovšia verzia (takže práve teraz tam majú 1.5.14).
4.10.2012 10:37 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 2. 10. 2012: RandR 1.2 a NVIDIA
Každopádne netuším, či tam nie sú závislosti na nejakom príliš novom balíčku, ktorý nie je v bežnej verzii. Ja som to v Mandrive riešil tak, že som použil srpm balík a skompiloval som si ho sám.
Grunt avatar 4.10.2012 12:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 2. 10. 2012: RandR 1.2 a NVIDIA
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Při pohledu na dlls/winex11.drv/xrandr.c zjišťuji, že seznam režimů prvního RandR CRTC/výstupu je používán pro vytvoření výčtu dostupných režimů ve Wine. Probíhá komunikace mezi Wine a aplikacemi pro Windows vždy tak, že musíte hlásit seznam tvořený prvky (šířka, výška, obnovovací frekvence)? Nebo někdy aplikace říkají Wine, jaké rozlišení samy chtějí?
Aha, takže nVidia dělá své uzavřené ovladače na Linux pro platíc business zákazníky. Aha. A teď prosím tu o karkulce.
Wine Mono
Windows Mono, Unix Mono, Wine Mono,… já už se v tom pomalu ztrácím.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Hans1024 avatar 4.10.2012 18:14 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 2. 10. 2012: RandR 1.2 a NVIDIA
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nojo, mam porad nvidia ovladace 295, protoze u vsech 30X.XX co jsem zatim zkousel byly 2 podstatne problemy:
1. zrusili GPU skalovani - misto toho aby se mi male rozliseni zobrazilo hezky s cernymi okraji, rozplzne se po celem velkem monitoru. A pritom tohle byl krok vstric standartum. Nevim jestli ma na to ten skvely genialni RandR reseni.
2. Xka se casto zasekavaji v 3D, horsi nez windows :D
Veni, vidi, copi
stativ avatar 4.10.2012 18:21 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 2. 10. 2012: RandR 1.2 a NVIDIA
1. zrusili GPU skalovani - misto toho aby se mi male rozliseni zobrazilo hezky s cernymi okraji, rozplzne se po celem velkem monitoru.
Je v metamodes.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
Hans1024 avatar 4.10.2012 18:50 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 2. 10. 2012: RandR 1.2 a NVIDIA
Kdyz jsem to naposledy zkousel, nektere aplikace (ve wine) to z nepochopitelneho duvodu ignorovaly a vsechna rozliseni se tam musi jednotlive vypsat - to je teda pokrok.
Veni, vidi, copi
stativ avatar 4.10.2012 19:42 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 2. 10. 2012: RandR 1.2 a NVIDIA
Možná to bude ten zmiňovaný problém, kdy s RandR 1.1 některá nastavení fungují, ale s Randr 1.2 už ne. Snad tedy přidají možnost vynutit 1.1 brzo.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
5.10.2012 09:16 Rovano | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 2. 10. 2012: RandR 1.2 a NVIDIA
S 302.x se nezasekávali Xka, ale ovladač Nvidia. Zkus však této řady nejnovější verzi. Byly tam opravy.
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ enough of this! ♫♫♫ԅ(ˆ⌣ˆԅ)♫♫♫
5.10.2012 20:55 Yontalcar
Rozbalit Rozbalit vše Re: Zpravodaj o Víně – 2. 10. 2012: RandR 1.2 a NVIDIA
1. zrusili GPU skalovani - misto toho aby se mi male rozliseni zobrazilo hezky s cernymi okraji, rozplzne se po celem velkem monitoru. A pritom tohle byl krok vstric standartum. Nevim jestli ma na to ten skvely genialni RandR reseni.
xrandr --output LVDS --set 'scaling mode' 'Full Aspect'
nefunguje?

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.