Portál AbcLinuxu, 3. května 2025 05:36
Nové verze Wine. Wine, fullscreen aplikace a RandR 1.2. Globálně instalované aplikace. Wine Mono 0.0.8. Změny v databázi aplikací.
Od posledního dílu Zpravodaje o Víně vyšly čtyři nové (vývojové) verze Wine.
Wine 1.5.11 vyšlo 17. srpna s těmito změnami:
Wine 1.5.12 vyšlo 31. srpna s těmito změnami:
Wine 1.5.13 vyšlo 14. září s těmito změnami:
Wine 1.5.14 vyšlo 28. září s těmito změnami:
Právě takovýto titulek měl e-mail od Andyho Ritgera, vývojáře proprietárních grafických ovladačů NVIDIA. NVIDIA, kromě toho, že se konečně posunula k RandR 1.2, má zjevně zájem i o to, aby věci dobře fungovaly i v aplikacích pod Wine.
Proběhnuvší debata je současně zajímavým náhledem do toho, jak RandR 1.2 funguje a jaké překážky aplikace používající toto novější rozhraní musí řešit.
Ve verzi 302.xx jsme konečně přidali podporu RandR 1.2 do ovladače pro X od NVIDIA. Současně jsme přepracovali některé věci kolem validace časování režimů (modetiming) a jejich konfigurace ovladačem NVIDIA. Důležitou částí je to, že jsme odstranili implicitní škálování na plochých displejích a místo toho jsme umožnili explicitní konfiguraci skrze MetaModes a RandR 1.2. Pro uživatele se mění jen to, že v seznamu pro výstup RandR jsou pouze režimy získané z EDID displeje.
Trochu informací: modení GPU (alespoň NVIDIA, ale ostatní pravděpodobně také) mají flexibilní zpracování škálování, které se skládá z:
Pokud tedy například váš monitor zvládá režim 1920x1200 a vy chcete mít desktop o rozlišení 1280x720 se škálováním dle poměru stran, aby naplnil 1920x1200 (tedy 1280x720 škálované na 1920x1080 s 60 prázdnými řádkami nad a pod v režimu 1920x1200), tak byste v syntaxi MetaModes od NVIDIA mohli udělat:
„1920x1200 { ViewPortIn = 1280x720, ViewPortOut = 1920x1080+0+60 }“
Ačkoliv je syntaxe MetaModes specifická pro NVIDIA, toho samého lze dosáhnout přes RandR:
V praxi to znamená, že většiny rozlišení (tedy ne jen fixní seznam režimů) z pohledu velikosti desktopu je možné v RandR dosáhnout.
Mé otázky:
1920 x 1200 1920 x 1080 1600 x 1200 1280 x 1024 1280 x 720 1024 x 768 800 x 600 640 x 480
Dávalo by smysl, aby si uživatel mohl ve Wine určit konfiguraci RandR (aby měl obraz napříč výstupy RandR na obrazovce X)? To asi závisí na tom, jaké mechanismy pro konfiguraci runtime jsou možné.
Komunikace s Andym se ujal Henri Verbeet. Nejprve mu vysvětlil, že aplikace pro Windows si nevymýšlejí rozlišení samy, ale místo toho se zeptají na seznam dostupných a jedno si vyberou. Dále mu objasnil to, jak se mají věci řešit správně. Nejprve k vytváření seznamu standardních rozlišení:
[...] Řekl bych, že správným způsobem řešení by bylo generovat standardní režimy DMT apod. v jádře a použít vlastnost výstupu „scaling mode“ (režim škálování) pro ovládání škálování, tedy vlastně tak, jak to dělají ostatní ovladače.
A jak je to s určováním primárního výstupu?
Primární displej RandR by měl být CRTC 0, výstup 0. Uživatelé toto typicky mohou změnit přes xrandr nebo xorg.conf. Ale ne všechny ovladače se v tomto ve výchozím nastavení chovají rozumně, takže asi budeme muset přidat kód, kde vybereme první připojený displej pro primární displej Win32, pokud není v RandR žádný primární určen. Aktuálně ale používáme starší RandR, takže se to aspoň nechová hůř než dřív.
A co multihead?
Ano, náležitá podpora multihead je něco, co teprve musíme implementovat. Není ale mnoho aplikací, které by s vícero displeji dělaly něco užitečného, takže to teď nemá vysokou prioritu. Henri:
class="kt_citace" [...] S RandR 1.1 dostáváte jednu velikou obrazovku a můžete si vybrat mezi fullscreen aplikací roztaženou přes všechny displeje, nebo vypnout všechny displeje až na jeden. Ve skutečnosti jde o to, aby si aplikace mohla vybrat mezi fullscreen na konkrétním displeji nebo více displejích, pokud to aplikace podporuje, a všechno ostatní nechala být.
Mimochodem, smyšlené obnovovací frekvence generované z „DynamicTwinView“ také nejsou zrovna ku pomoci. Některé Win32 aplikace očekávají, že režimy 800x600 @60 Hz nebo 1024x768 @60 Hz vždy existují, a pokud ne, tak prostě umřou.
Dále se pokračovalo v diskuzi o tom, jak to podle standardu s primárním výstupem RandR vlastně je. Jak je to ale tedy bude s tím s multiheaded? Andy:
Souhlasím, že displeje, které Wine nepoužívá, by mělo Wine nechat být a ne je vypínat. Ale jak jsi řekl výše, tak většina Win32 aplikací nativně nevyužívá možností multihead systémů. Očekával bych, že by ale někteří uživatelé mohli chtít, aby jejich Wine aplikace běžela napříč vícero displeji. Nezní to snad rozumně?
Henri nevidí v multihead významný „use case“ pro uživatele Wine, zatímco Andy zase nechce, aby uživatelé najednou nemohli dělat něco, co s RandR a hackem v podobě MetaModes mohli. Na to Andy reaguje:
Protože máme odlišné pohledy na věc, což jen tak rychle nevyřešíme, co kdybychom jako kompromis přidali možnost, jak nechat uživatele vynutit RandR 1.1 místo RandR 1.2? Tak by uživatelé alespoň mohli dosáhnout určitých konfigurací, které jinak nepůjdou. Pokud to zní přijatelně, jaký je preferovaný mechanismus pro něco takového? Obyčejná proměnná v prostředí?
Na to Henri odpověděl, že by byla lepší hodnota „UseXRandR“ v registrech. U multihead je zásadním problémem absolutní svoboda, kterou s novým RandR aplikace mají – musí si totiž úplně všechno řešit samy, anebo se musí uživatel spokojit s tím, že nebude mít možnost nastavit to, co chce. Na Windows se tento problém v ovladačích NVIDIA řeší podobně jako na Linuxu s MetaModes. Andy pak odkázal na článek, který ve stejnou dobu náhodou vyšel na Phoronixu. Z něj vyplývá, že problém fullscreen aplikací na multihead je něco o čem se ví. A zde by mohla pomoci nějaká knihovna, do které by se soustředily snahy nadefinovat rozumné chování a usnadnit konfiguraci.
I když na druhou stranu – kolik z vás by rádo mělo hru přes několik displejů?
Současný princip fungování Wine je předurčen spíše k tomu, aby si sami uživatelé instalovali aplikace do svých prefixů v HOME. Objevuje se ale problém s „globální“ instalací aplikací pro Windows do umístění, kam mohou přistupovat všichni uživatelé – ale už tam nemohou zapisovat, a to je kámen úrazu.
Řekl bych, že mám platné využití pro ignorování [kontroly vlastnictví prefixu] a rád bych věděl, jaký patch by prošel.
Představte si distribuci obsahující hru pro Windows v podobě read-only kopie nainstalovaného prefixu (řekněme do /opt). Když uživatel spustí aplikaci (přes soubor .desktop), tak se spustí skript, který udělá následující:
To teď funguje docela dobře: nové (nebo upravené) soubory v prefixu jsou uloženy do ~/.aplikace, odkud se obnoví při příštím spuštění aplikace. Různí uživatelé mohou mít aplikaci spuštěnou souběžně, neboť mají každý svůj vlastní prefix. Vyhýbáme se zbytečnému kopírování souborů, protože se do domovského adresáře ukládají jen soubory změněné uživatelem.
Má to ale jeden velký háček: unionfs zobrazuje vlastníka jako root, dokud uživatel soubor neupraví/neokopíruje. To znamená, že Wine odmítne spuštění z prefixu pod obyčejným uživatelem. Zakomentování této části kódu Wine to krásně rozchodí, ale rád bych viděl řádné řešení.
Bylo by tu přijatelné něco jako přepínač pro Wine nebo proměnná v prostředí?
Francois Gouget měl nápad, že by stačilo udělat touch na soubor v prefixu a rázem by se změnila práva adresáře prefixu. Scott na to ale řekl:
unionfs bohužel vykazuje smíšenou strukturu práv: soubory jsou vlastněné uživatelem, jakmile byly upraveny, ale samotný název hostujícího adresář není možné takto upravit, což je právě to, co Wine kontroluje.
Jörg Höhle by na to šel úplně jinak. Jeho návrhem je zapsat si bokem všechny klíče v registrech, co instalátor aplikace vytvoří, dále pak všechny soubory, co vytvoří mimo instalační adresář. Samotný instalační aderesář pak pomocí symbolického odkazu dostat do profilu uživatele, kam se nakopírují i ostatní soubory a zapíší data do registru.
Řešení to také je, třebaže složité, jenže Scott na to napsal:
Vypnutí [této kontroly] řeší úplně všechny problémy, na které narážím, aniž bych musel dělat cokoliv složitého nebo něco řešil ručně.
Jak to tedy bude? Zatím se neví.
Krátce po sobě vyšlo Wine Mono 0.0.6 a 0.0.8, ta první jmenovaná verze byla pokažená. Toto je přehled změn od verze 0.0.4:
Program | Původní stav/verze | Nový stav/verze | Změna |
Might and Magic VIII 1.1 – GOG.com version | Bronze (1.4-rc4) | Gold (1.5.13) | +2 |
3D Studio MAX 9.x | Garbage (1.5.1) | Silver (1.5.12) | +2 |
Killing Floor Steam | Silver (1.3.37) | Platinum (1.5.14) | +2 |
Juiced 1.01 | Garbage (1.3.24) | Gold (1.5.11) | +3 |
Diner Dash 2: Restaurant Rescue PopCap Games | Garbage (1.1.37) | Bronze (1.5.12) | +1 |
Diner Dash 5: BOOM! Collector's Edition CD | Garbage (1.3.30) | Silver (1.5.12) | +2 |
Bejeweled 2 Deluxe 1.0 & 1.1 | Platinum (1.3.7) | Gold (1.5.12) | -1 |
Fallout Mod Manager 0.13.21 | Bronze (1.3.33) | Gold (1.5.13) | +2 |
Torchlight 2 Steam version | Silver (1.4.1) | Gold (1.5.8) | +1 |
Midway PsiOps Ad Supported Free Download | Bronze (1.1.22) | Garbage (1.4) | -1 |
Driver 1.0 | Bronze (1.1.25) | Garbage (1.4) | -1 |
.NET Framework 3.0 | Bronze (1.4) | Silver (1.5.13) | +1 |
Adobe Reader 1.0 (DOS) | Garbage (1.3.8) | Gold (1.5.12) | +3 |
Touhou Kaikeidou ~ Marine Benefit 1.0 | Garbage (1.5.12) | Bronze (1.5.13) | +1 |
BBC iPlayer Desktop AIR version | Garbage (1.1.40) | Bronze (1.5.12) | +1 |
The Witcher 2: Assassins of Kings GOG | Bronze (1.5.6) | Gold (1.5.8) | +2 |
No One Lives Forever 2: A Spy in H.A.R.M.'s Way Re... | Bronze (1.5.11) | Silver (1.5.13) | +1 |
Aliens Versus Predator Classic 2000 (Steam) | Silver (1.3.35) | Platinum (1.5.13) | +2 |
SlingPlayer 1.5 | Bronze (1.3.30) | Silver (1.5.12) | +1 |
Vocaloid2 2.0.4 | Platinum (1.3.24) | Gold (1.4.1) | -1 |
SlingPlayer WebSlingPlayer Firefox | Garbage (1.3.30) | Bronze (1.5.12) | +1 |
Faces of war 1.4.1 | Gold (1.3.34) | Platinum (1.5.10) | +1 |
Mass Effect 2 1.0 | Silver (1.3.30) | Bronze (1.5.11) | -1 |
The Settlers – Rise of Cultures Retail | Garbage (1.3.34) | Silver (1.5.12) | +2 |
The Chronicles of Riddick – Assault on Dark Athena... | Silver (1.3.21) | Gold (1.5.13) | +1 |
Blades of Time 1.0 | Garbage (1.4) | Gold (1.5.13) | +3 |
Roblox Latest | Bronze (1.3.23) | Silver (1.5.11) | +1 |
Galactic Civilizations Ultimate Edition | Gold (1.0-rc5) | Silver (1.5.10) | -1 |
Hitta Kursvinnare 3.0 | Silver (1.2.3) | Gold (1.4.1) | +1 |
Space Pirates and Zombies Steam | Bronze (1.4) | Garbage (1.5.13) | -1 |
Lord of the Rings Online Volume III, Book 3 | Gold (1.2.3) | Garbage (1.5.10) | -3 |
LDS Scriptures 1.1 | Silver (1.4) | Platinum (1.5.11) | +2 |
bwin Poker Latest | Silver (1.3.18) | Garbage (1.5.12) | -2 |
Adobe Reader 10.x | Gold (1.4) | Garbage (1.5.12) | -3 |
DraftSight V1R1.4 | Silver (1.4-rc3) | Bronze (1.5.13) | -1 |
Photomatix 4.x | Garbage (1.2.2) | Gold (1.4.1) | +3 |
Celková změna | +26 |
Program | Původní stav/verze | Nový stav/verze | Změna |
Hell Fighter 32 20.3 | Bronze (0.9.27) | Garbage (1.4) | -1 |
Sid Meier's Civilization III Conquests: 1.22 | Silver (1.0.1) | Gold (1.5.11) | +1 |
Anarchy Online Internet Play | Bronze (1.2.3) | Platinum (1.5.13) | +3 |
ICQ 7.x | Gold (1.4) | Garbage (1.5.12) | -3 |
Torchlight 1.x | Silver (1.5.12) | Platinum (1.5.8) | +2 |
FTL: Faster Than Light 1.0.0.6 | Bronze (1.4) | Gold (1.5.13) | +2 |
Battlefield 2 1.x | Platinum (1.5.10) | Gold (1.5.11) | -1 |
Word Viewer 2007 | Silver (1.3.3) | Gold (1.4) | +1 |
The Elder Scrolls III: Morrowind Construction Set | Garbage (1.3.18) | Bronze (1.5.8) | +1 |
Turbocad Standard V.8 | Garbage (0.9.30) | Bronze (1.4) | +1 |
Unreal II: The Awakening 1000-1403 | Gold (1.2.3) | Silver (1.4.1) | -1 |
Rollercoaster Tycoon 3 Platinum | Silver (1.3.37) | Garbage (1.5.11) | -2 |
Diner Dash Hometown Hero Download | Gold (1.3.16) | Bronze (1.5.12) | -2 |
Sonic Generations Demo | Platinum (1.5.8) | Gold (1.5.9) | -1 |
Nero Burning Rom 6.x | Garbage (1.1.11) | Silver (1.4) | +2 |
Crazy Taxi 1.0 | Gold (1.3.5) | Bronze (1.5.12) | -2 |
Sid Meier's Civilization IV 3.19 | Gold (1.3.37) | Garbage (1.5.11) | -3 |
TeamViewer 7.0.x | Garbage (1.5.11) | Gold (1.5.12) | +3 |
TimeShift 1.2 | Platinum (1.3.21) | Garbage (1.4) | -4 |
Max Payne 1.05 | Gold (1.4) | Platinum (1.5.13) | +1 |
The Elder Scrolls IV: Oblivion 1.2.x | Gold (1.5.10) | Silver (1.5.13) | -1 |
UltraEdit 17.x | Platinum (1.3.33) | Garbage (1.5.13) | -4 |
Perpetuum Online Live | Bronze (1.3.23) | Gold (1.4) | +2 |
StarCraft II Retail | Garbage (1.4) | Gold (1.5.10) | +3 |
E.Y.E.: Divine Cybermancy Steam Release | Gold (1.3.26) | Silver (1.5.9) | -1 |
Manhunt 1.x | Silver (1.2.2) | Gold (1.5.10) | +1 |
Wargame: European Escalation Steam | Silver (1.5.10) | Gold (1.5.11) | +1 |
Adobe Photoshop CS6 (13.0) | Bronze (1.5.1) | Silver (1.5.10) | +1 |
Hardwar UIM.06 | Bronze (1.1.29) | Gold (1.5.13) | +2 |
Internet Explorer 6.0 | Silver (1.2-rc1) | Garbage (1.5.11) | -2 |
PDF-XChange PDF Viewer 2.5.x | Silver (1.5.10) | Bronze (1.5.11) | -1 |
Sun Java JRE 1.6.x | Gold (1.3.7) | Bronze (1.4) | -2 |
The Elder Scrolls V: Skyrim Steam | Platinum (1.5.13) | Gold (1.5.14) | -1 |
The Elder Scrolls IV: Oblivion Steam | Bronze (1.5.10) | Platinum (1.5.7) | +3 |
Empire Earth 1.0-2.0 | Bronze (1.3.21) | Garbage (1.5.12) | -1 |
CorelDRAW 11 | Silver (1.2.3) | Gold (1.4.1) | +1 |
Portal 2 Steam | Silver (1.4) | Platinum (1.4.1) | +2 |
Hitman: Blood Money Steam Download | Gold (1.3.9) | Platinum (1.5.11) | +1 |
Rage Steam release | Platinum (1.5.10) | Garbage (1.5.12) | -4 |
SimCity 4 Deluxe | Silver (1.5.11) | Gold (1.5.13) | +1 |
Steuer-Spar-Erklärung 2012 | Garbage (1.3.37) | Silver (1.4) | +2 |
Call Of Duty: Modern Warfare 3 Steam | Platinum (1.2.3) | Bronze (1.5.13) | -3 |
FlatOut 2 1.2 | Platinum (1.3.36) | Gold (1.4) | -1 |
Quicken 2012 Premiere | Gold (1.3.37) | Garbage (1.4) | -3 |
Rosetta Stone 3.4.7 | Platinum (1.5.1) | Gold (1.5.11) | -1 |
Touhou Sangessei ~ Great Fairy Wars 1.00a | Bronze (1.2.1) | Gold (1.5.12) | +2 |
Shaiya relic of mystra | Gold (1.3.28) | Silver (1.5.11) | -1 |
Spotify 0.8.x | Bronze (1.4.1) | Silver (1.5.11) | +1 |
Total War: Shogun 2 1.1.0 | Silver (1.4) | Gold (1.5.11) | +1 |
BIT.TRIP RUNNER Steam | Gold (1.3.21) | Platinum (1.5.13) | +1 |
Cultures 2: The Gates of Asgard 1.0 | Gold (1.0.1) | Silver (1.4) | -1 |
MathType 6 | Gold (1.0.0) | Silver (1.5.11) | -1 |
Bus Driver Gold | Silver (1.3.10) | Platinum (1.5.10) | +2 |
The Book of Unwritten Tales Steam | Garbage (1.5.10) | Platinum (1.5.13) | +4 |
Adobe Acrobat 9.0 Professional | Silver (1.3.19) | Platinum (1.5.8) | +2 |
Google SketchUp 8.x | Gold (1.4) | Silver (1.4.1) | -1 |
Rollercoaster Tycoon 2 Triple Thrill Pack | Gold (1.2.3) | Bronze (1.5.10) | -2 |
Need for Speed – Porsche Unleased 3.5 | Bronze (1.3.34) | Silver (1.4) | +1 |
Microsoft Office (installer only) 2007 | Platinum (1.4-rc5) | Garbage (1.5.11) | -4 |
MotoGP 3 Retail | Silver (1.3.37) | Gold (1.4.1) | +1 |
Brothers in Arms: Road to Hill 30 1.0 | Platinum (1.4) | Bronze (1.5.11) | -3 |
Pro Evolution Soccer 2013 Demo 1.0 | Gold (1.5.10) | Platinum (1.5.13) | +1 |
Adobe Photoshop Elements 6.0 | Bronze (1.2.2) | Silver (1.5.12) | +1 |
Collins Cobuild 1.0 | Gold (1.0.1) | Bronze (1.4) | -2 |
Silkypix Developer Studio 3.1 SE | Silver (1.3.10) | Garbage (1.5.11) | -2 |
Driv3r 1.0 | Garbage (1.1.35) | Gold (1.4.1) | +3 |
Lineage 2 Chronicle 4 | Gold (1.1.9) | Platinum (1.5.11) | +1 |
Assassin's Creed: Revelations 1.01 | Garbage (1.5.0) | Silver (1.5.13) | +2 |
LEGO Digital Designer 4.x | Silver (1.3.12) | Platinum (1.4) | +2 |
Bulk Rename Utility 2.7.x | Bronze (1.0.1) | Silver (1.5.11) | +1 |
Microsoft Outlook 2010 (32bit) | Silver (1.5.4) | Gold (1.5.7) | +1 |
Diner Dash Big Fish Games | Garbage (1.3.16) | Gold (1.5.12) | +3 |
Need For Speed Hot Pursuit 2010 (NFS11) NFS11 1.0.... | Garbage (1.3.18) | Bronze (1.5.10) | +1 |
Origin Official Release | Garbage (1.5.11) | Bronze (1.5.13) | +1 |
PFPortChecker 1.0.39 | Platinum (1.3.14) | Gold (1.4) | -1 |
SuperMemo UX | Garbage (1.1.26) | Silver (1.4.1) | +2 |
Heroes of Might and Magic III In the Wake of Gods:... | Garbage (1.2.3) | Gold (1.4.1) | +3 |
Gothic 3 1.x | Bronze (1.3.32) | Gold (1.5.11) | +2 |
Moray 3.5 | Garbage (1.2-rc2) | Platinum (1.4) | +4 |
Visual SourceSafe 6.0 | Bronze (1.1.12) | Silver (1.4.1) | +1 |
Divine Divinity II Dragon Knight Saga | Silver (1.3.21) | Gold (1.5.8) | +1 |
Adobe Flash CS3 | Silver (1.3.9) | Bronze (1.4.1) | -1 |
Gensou Shoujo Taisen Scarlet 1.1.2 | Silver (1.2.3) | Platinum (1.5.13) | +2 |
Land of the Dead: Road to Fiddler's Green 1.1 | Silver (1.2.3) | Garbage (1.5.10) | -2 |
Grand Theft Auto: San Andreas 1.0 | Platinum (1.4) | Gold (1.5.10) | -1 |
Counter-Strike: Global Offensive beta | Gold (1.4.1) | Silver (1.5.11) | -1 |
Heroes of Might and Magic III Complete: 4.0 | Bronze (1.5.1) | Gold (1.5.13) | +2 |
Darkstar One 1.3 | Gold (1.3.22) | Bronze (1.5.13) | -2 |
Anno 1404 1.00.1762 | Silver (1.3.9) | Gold (1.5.10) | +1 |
Rollercoaster Tycoon 3 1.00 | Bronze (1.0.0) | Gold (1.5.12) | +2 |
Darkstar One Steam | Bronze (1.3.21) | Gold (1.5.13) | +2 |
Mathcad 2001 Professional | Garbage (1.1.19) | Gold (1.2.3) | +3 |
Borderlands Steam | Platinum (1.5.1) | Gold (1.5.10) | -1 |
Crash Time 3 1.00.1 | Silver (1.2-rc4) | Platinum (1.5.10) | +2 |
Blitzkrieg 1.2 | Platinum (1.1.35) | Silver (1.4.1) | -2 |
MDK 2 HD 5033 | Bronze (1.3.29) | Silver (1.5.11) | +1 |
The Journeyman Project 3: Legacy of Time 1.0 | Silver (0.9.49) | Platinum (1.5.12) | +2 |
Rosetta Stone 1.7.x | Silver (0.9.40) | Bronze (1.0.1) | -1 |
EVE Online Current | Silver (1.5.13) | Gold (1.5.14) | +1 |
Dungeon Siege III Release | Gold (1.3.29) | Silver (1.4) | -1 |
CDisplay 1.8.1.0 | Bronze (1.0.1) | Gold (1.5.13) | +2 |
Knights of Honor 1.x | Gold (1.1.42) | Garbage (1.4.1) | -3 |
The Settlers II: 10th Anniversary 1.x | Platinum (1.3.24) | Gold (1.5.11) | -1 |
Final Fantasy XI Online Final Fantasy XI | Gold (1.4-rc4) | Bronze (1.5.11) | -2 |
Counter-Strike: Global Offensive 1.0 | Silver (1.4.1) | Gold (1.5.14) | +1 |
Pro Evolution Soccer 2010 DEMO | Gold (1.2-rc2) | Platinum (1.5.14) | +1 |
Desperados: Wanted Dead or Alive Demo .1.0 | Bronze (1.3.13) | Gold (1.4) | +2 |
Cities XL 2012 | Bronze (1.5.11) | Gold (1.5.13) | +2 |
Crimsonland 1.9.93 | Gold (1.3.11) | Platinum (1.5.10) | +1 |
Bryce 7.1.0.44 | Garbage (1.3.8) | Silver (1.5.7) | +2 |
World of Warcraft 4.3.x | Silver (1.5.11) | Platinum (1.5.13) | +2 |
FX-Manager 2.0 | Platinum (1.3.35) | Gold (1.4) | -1 |
Trainz 2012 | Garbage (1.3.19) | Bronze (1.5.13) | +1 |
7 Sins 1.0 | Bronze (1.1.42) | Platinum (1.5.11) | +3 |
Titan Quest Immortal Throne 1.30 | Silver (1.3.37) | Platinum (1.5.11) | +2 |
OneNote 2007 | Bronze (1.3.21) | Garbage (1.5.13) | -1 |
Caesar III GoG.com version (1.0.1.0) | Gold (1.5.0) | Platinum (1.5.10) | +1 |
Touhou Kaeizuka ~ Phantasmagoria of Flower View 1.... | Silver (1.2.3) | Platinum (1.5.13) | +2 |
Python 2.7.x | Platinum (1.3.20) | Garbage (1.4.1) | -4 |
Poser 7.0 | Silver (1.3.14) | Gold (1.5.12) | +1 |
Hitomi – My Stepsister English version | Bronze (1.1.5) | Silver (1.5.11) | +1 |
Grand Fantasia 005.070.05.05 | Gold (1.4) | Garbage (1.5.11) | -3 |
Bully: Scholarship Edition 1.2 | Bronze (1.3.27) | Garbage (1.5.10) | -1 |
Project64 1.6 | Silver (1.3.37) | Platinum (1.4.1) | +2 |
TablEdit 2.65 | Platinum (1.1.2) | Gold (1.4.1) | -1 |
Multi Theft Auto: San Andreas 1.3 | Garbage (1.4) | Gold (1.5.12) | +3 |
Summoner 1.40 | Bronze (1.3.34) | Silver (1.4.1) | +1 |
Tom Clancy's H.A.W.X Full Game | Gold (1.3.35) | Bronze (1.5.10) | -2 |
League of Legends 1.61.xx | Garbage (1.5.10) | Gold (1.5.9) | +3 |
Age of Empires II The Conquerors Expansion: Demo | Garbage (1.1.13) | Gold (1.5.11) | +3 |
Brain Challenge 1.x | Garbage (1.1.42) | Silver (1.4) | +2 |
Amazon Kindle for PC 1.10.1 | Gold (1.5.11) | Silver (1.5.12) | -1 |
Slam! 1.0 | Bronze (1.3.4) | Platinum (1.5.13) | +3 |
Sid Meier's Civilization V 1.0.0.17 | Gold (1.4-rc5) | Platinum (1.5.10) | +1 |
Space Colony 1.0 | Gold (1.1.43) | Platinum (1.4) | +1 |
The Sims 3 All | Platinum (1.5.0) | Bronze (1.5.10) | -3 |
The Ball Steam | Garbage (1.3.7) | Platinum (1.5.13) | +4 |
Quicken 2012 Home and Business | Gold (1.5.1) | Garbage (1.5.13) | -3 |
Warcraft III World Editor 1.21 & 1.22 | Bronze (1.3.6) | Garbage (1.4) | -1 |
War Chess 1.0 | Silver (1.4) | Platinum (1.4.1) | +2 |
Unepic 1.0.18 | Gold (1.3.34) | Silver (1.5.12) | -1 |
Steam Official Release | Gold (1.5.11) | Platinum (1.5.7) | +1 |
PhonerLite 1.x | Bronze (1.0.0) | Platinum (1.5.13) | +3 |
Grand Prix Legends 1.2.0.1 | Gold (1.1.16) | Platinum (1.5.12) | +1 |
Dead Space 2 Steam Digital Download | Garbage (1.3.34) | Platinum (1.5.8) | +4 |
Sonic Generations Steam version | Garbage (1.5.6) | Bronze (1.5.8) | +1 |
Winamp 5.x | Garbage (1.4) | Bronze (1.5.10) | +1 |
ALEPH 500 client 20 | Bronze (1.2.2) | Garbage (1.4) | -1 |
Nexus: The Jupiter Incident 1.01 | Gold (1.3.32) | Platinum (1.5.13) | +1 |
Touhou Fuujinroku ~ Mountain of Faith 1.00 | Silver (1.5.5) | Platinum (1.5.7) | +2 |
The Witcher GOG | Bronze (1.5.5) | Gold (1.5.8) | +2 |
Winamp 2.x | Gold (0.9.9) | Silver (1.4) | -1 |
Command & Conquer: The First Decade 1.x | Silver (1.3.23) | Garbage (1.4.1) | -2 |
Gundemonium Recollection Steam | Garbage (1.5.0) | Gold (1.5.13) | +3 |
Empire Earth The Art of Conquest: 2.0 | Silver (1.2.2) | Garbage (1.5.11) | -2 |
HxD – Hexeditor 1.7.x.x | Platinum (1.1.26) | Silver (1.5.6) | -2 |
Mirror's Edge 1.01 | Bronze (1.4.1) | Platinum (1.5.11) | +3 |
A-10 Cuba! 1.0 | Garbage (1.3.3) | Silver (1.5.11) | +2 |
Cisco IP Communicator 8.6(1) | Bronze (1.4-rc2) | Gold (1.4.1) | +2 |
Anime Studio Pro 8.1 | Silver (1.2.3) | Platinum (1.5.12) | +2 |
Mystery PI: The Lottery Ticket 1.0.0.5 | Silver (1.1.19) | Platinum (1.5.10) | +2 |
SmartTrak 2.x | Gold (1.3.36) | Bronze (1.5.11) | -2 |
Celková změna | +66 |
Při pohledu na dlls/winex11.drv/xrandr.c zjišťuji, že seznam režimů prvního RandR CRTC/výstupu je používán pro vytvoření výčtu dostupných režimů ve Wine. Probíhá komunikace mezi Wine a aplikacemi pro Windows vždy tak, že musíte hlásit seznam tvořený prvky (šířka, výška, obnovovací frekvence)? Nebo někdy aplikace říkají Wine, jaké rozlišení samy chtějí?Aha, takže nVidia dělá své uzavřené ovladače na Linux pro platíc business zákazníky. Aha. A teď prosím tu o karkulce.
Wine MonoWindows Mono, Unix Mono, Wine Mono,… já už se v tom pomalu ztrácím.
1. zrusili GPU skalovani - misto toho aby se mi male rozliseni zobrazilo hezky s cernymi okraji, rozplzne se po celem velkem monitoru.Je v metamodes.
1. zrusili GPU skalovani - misto toho aby se mi male rozliseni zobrazilo hezky s cernymi okraji, rozplzne se po celem velkem monitoru. A pritom tohle byl krok vstric standartum. Nevim jestli ma na to ten skvely genialni RandR reseni.
xrandr --output LVDS --set 'scaling mode' 'Full Aspect'
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.