Portál AbcLinuxu, 13. července 2025 13:17


Esmska 0.10.0

Vyšla Esmska 0.10.0. Nově běží na Mac OS X Leopard (s Javou od Apple) a s OpenJDK 6. Opravuje problém s odesíláním zpráv přes t-zones delších než 1 SMS. Byla přidána kontextová nabídka do seznamu kontaktů a do fronty. Dále byl vylepšen import kontaktů, program má novou ikonu atd.

21.6.2008 18:02 | David Watzke | Nová verze


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Kamil Páral avatar 21.6.2008 18:11 Kamil Páral | skóre: 13 | blog: Kamil Páral | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Novinky se šíří rychle :) Velké díky Marianu 'Algi' Boučkovi za integraci do Mac OS X a spoustu dalších věcí.
David Watzke avatar 21.6.2008 21:01 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Mohl bys do příští verze přidat esmska.desktop? Stáhneš ho příkazem:
svn cat svn://svn.watzke.cz/dave/overlay/app-mobilephone/esmska/files/esmska.desktop > esmska.desktop
a patří do /usr/share/applications/. Poslal mi to teď GEDIK, tak jsem to hodil do overlaye.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Kamil Páral avatar 22.6.2008 12:33 Kamil Páral | skóre: 13 | blog: Kamil Páral | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
No, nejsem si jistej, myslím že by to spíš u sebe měli držet packageři. Protože uživatelům stahující archiv je desktop soubor nanic (mohou tam být akorát absolutní cesty), a tvůrci balíčků mohou používat jiné cesty pro instalaci programu, to už je v jejich režii. Myslíš, že je vhodné, bych to přibaloval do výchozího archivu? Marek Palatinus dělající DEB balíky taky má svoji verzi desktop souboru u sebe. Ale nevím jak to chodí, nechám si poradit :)
David Watzke avatar 22.6.2008 12:43 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Ne, máš pravdu, tohle jsem si neuvědomil.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Kamil Páral avatar 23.6.2008 14:03 Kamil Páral | skóre: 13 | blog: Kamil Páral | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Přidal jsem esmska.desktop do zdrojáků programu, tvůrci balíčků ho mohou využít, stejně jako další soubory. Viz trunk/esmska/resources
stativ avatar 22.6.2008 13:31 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
mohou tam být akorát absolutní cesty
A odkdy? Obvykle se naopak používají relativní cesty. Binárku pak hledá někde v PATH, ikonky hledá podle podle tohohle.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
Kamil Páral avatar 22.6.2008 22:07 Kamil Páral | skóre: 13 | blog: Kamil Páral | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Ano, absolutní nebo v předem specifikovaných adresářích (což *není* relativní) a PATH. Takže to nejde využít pro uživatele stahující zip archiv, jen v systémových balíčkách.
stativ avatar 23.6.2008 14:42 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Konečně mi docvaklo, jak to myslíte.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
Quimby avatar 21.6.2008 19:21 Quimby | skóre: 6 | blog: Quimby | Havířov / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Super, az tam bude balice pro OSX tak to urcite vyzkousim.. Diky za snahu
Hlupáci jsou sebejistí a myslící lidé jsou plni pochybností. -- Russell
Kamil Páral avatar 22.6.2008 12:24 Kamil Páral | skóre: 13 | blog: Kamil Páral | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Bude snad ještě dnes.
Algi avatar 22.6.2008 12:37 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
I'm a firestarter, twisted firestarter...
22.6.2008 05:49 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:
OS X 10.5.3 CoreDuo, obrázek je pokus o spuštění klikátkem a citace je zpráva při pokusu o spuštění .sh
Exception in thread "main" java.lang.UnsupportedClassVersionError: Bad version number in .class file at java.lang.ClassLoader.defineClass2(Native Method) at java.lang.ClassLoader.defineClass(ClassLoader.java:774) at java.security.SecureClassLoader.defineClass(SecureClassLoader.java:160) at java.net.URLClassLoader.defineClass(URLClassLoader.java:254) at java.net.URLClassLoader.access$100(URLClassLoader.java:56) at java.net.URLClassLoader$1.run(URLClassLoader.java:195) at java.security.AccessController.doPrivileged(Native Method) at java.net.URLClassLoader.findClass(URLClassLoader.java:188) at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:316) at sun.misc.Launcher$AppClassLoader.loadClass(Launcher.java:280) at java.lang.ClassLoader.loadClass(ClassLoader.java:251) at java.lang.ClassLoader.loadClassInternal(ClassLoader.java:374)
hmm
DjAARA avatar 22.6.2008 10:58 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Java 1.6 bytecode spuštěný v Java 1.5 runtime?
22.6.2008 11:37 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Jestli to je na mě, tak vůbec nevim o čem mluvíš :-) Prostě když jsem na to kliknul tak se mi objevilo to okno. Verzi javy a podobný bejkárny mě nezajímaj, buď aplikace funguje a já jí používám, nebo jde do koše-jednoduchý a bezstarostný.
hmm
22.6.2008 16:35 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
S tímto přístupem bych nikdy nepřešel z psacího stroje na PC.:)
AsciiWolf avatar 22.6.2008 20:31 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
+1 :-D
23.6.2008 14:09 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
S tímto přístupem bych nikdy nepřešel z psacího stroje na PC.:)
Mam tokovej přístup, aproto používám jabko!
hmm
25.6.2008 13:46 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
no já myslel PC jako komp co se vejde na stůl:) takže jabko je u mě taky PC. btw MacOS až do verzí 9.x prý nesnesitelně padal (víc než w98).
Algi avatar 22.6.2008 11:35 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Pokud máš MacBook, který není 64-bitový, tak si Esmsku bohužel zatím nespustíš. Můžeš samozřejmě vyzkoušet SoyLatte. Je to implementace OpenJDK, avšak není od Apple. Krom toho, GUI aplikace se v ní spouštějí v X11 serveru :-/ No nic, jdu udělat ten balíček :-)
I'm a firestarter, twisted firestarter...
22.6.2008 11:40 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Jo a ještě kvůli tomu instalovat X11... děkuji nechci.
hmm
Algi avatar 22.6.2008 11:46 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
No, X11 bys mel mit standardne nainstalovany v systemu. Ale tvuj odpor k X11 aplikacim chapu. Jenze kdyz mas 32-bitovy MacBook, tak prozatim neni jine volby. Vyzkousim to, jak moc slozite to je pod touto Javou rozbehnout a zda se vyplati SoyLatte zkouset. Pak dam vedet.
I'm a firestarter, twisted firestarter...
22.6.2008 11:54 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Kvůli mě se s tim ne---r, já tu aplikaci nepotřenuju, chtěl jsem to jen zkusit. :-) A jinou javu si taky instalovat nebudu, vše mi běží, tak proč do toho rejpat...
hmm
Algi avatar 22.6.2008 14:25 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
No, pro ty co se nebojí Terminálu, tak je zde malý návod na použití SoyLatte na Mac OS X 10.4 a vyšší (pro Applem nepodporované platformy). Později dám do wiki:

1) Stáhnout Java 6 ze stránky Port of BSD Java
2) Rozbalit a nakopírovat do libovolného adresáře (třeba do Documents)
3) Stáhnout a rozbalit Esmsku (Esmska-0.10.0.zip)
4) Spustit Terminal (v /Application/Utilities)
5) napsat cd<mezera> a přetáhnout ikonku adresáře s rozbalenou Esmskou do Terminálu, pak zmáčknout Enter
6) přetáhnout rozbalený adresář Javy 6 do Terminálu, umazat mezeru a dopsat /bin/java -jar esmska.jar
7) zmáčknout Enter a modlit se :-)

Aplikace se poté nastartuje v X11. Díky tomu bohužel bude mít menu uvnitř okna, což je sice nezvyklé, ale funkčnosti programu to nebrání.
I'm a firestarter, twisted firestarter...
Ilfirin avatar 22.6.2008 11:13 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
OpenSUSE 11.0, Java sun 1_6_0 x64
a moc mi to nefunguje :-/. Program byl až zběsile pomalý a některé věci odmítal vůbec udělat. Proto jsem si ho pustil v konzoli. No těch chyb. Další z důvodů, pro mě, bát se javy :-(.
David Watzke avatar 22.6.2008 11:27 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
To je podivný, u mě na Gentoo 64-bit (se Sun JDK 1.6.0.06) je esmska pomalá jen když nastavím nějakej z těch fancy skinů, s výchozím je pomalá jako klasická Java app a jde v ní vše. Co mě spíš znepokojuje, je spotřeba paměti tak malýho prográmku, která je hned po spuštění 83.4 MB a po chvíli v trayi dost přes 100 MB.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Kamil Páral avatar 22.6.2008 12:26 Kamil Páral | skóre: 13 | blog: Kamil Páral | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
No jo, v tom je i virtuální mašina Javy. Když budeš mít puštěných víc Javových aplikací, tak už požadavky na paměť budou růst mnohem pomaleji :)
Algi avatar 22.6.2008 12:43 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
No, pokud se díváš do sledovátka systému (např. top), tak 83.4 MB je paměť, kterou si Java od systému zažádala. Neznamená to automaticky, že jí skutečně využívá. Jestli chceš pozorovat detailně ty hrůzy, co se s pamětí v Esmsce dějí, pak si nainstaluj Java 6 SDK a spusť si program jconsole. To pak uvidíš teprve věci :-D
I'm a firestarter, twisted firestarter...
Luboš Doležel (Doli) avatar 22.6.2008 12:47 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
No, pokud se díváš do sledovátka systému (např. top), tak 83.4 MB je paměť, kterou si Java od systému zažádala. Neznamená to automaticky, že jí skutečně využívá.
To už je ale prakticky jedno, že ji nevyužívá. Program s únikem paměti uniklou paměť taky nevyužívá, a přesto je to problém.
22.6.2008 13:44 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
To už je ale prakticky jedno, že ji nevyužívá. Program s únikem paměti uniklou paměť taky nevyužívá, a přesto je to problém.
Problém s úniky paměti je v tom, že ta zabraná paměť neustále roste, až přeroste všechno, co je k dispozici. Alokovaná ale nevyužitá paměť problém není, je to někde ve swapu a ostatním programům to nepřekáží.
Luboš Doležel (Doli) avatar 22.6.2008 14:08 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Swap na stroje s RAM >=2 GB nedávám. Se slušnými programy není problém, neslušné raději nepoužívám.
Algi avatar 22.6.2008 14:11 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Patrně nepoužívaš Oracle XE ;-) To bys totiž swap musel mít. Mě to při instalaci dokonce donutilo k tomu, abych jej rozšířil. Jenže tenkrát jsem byl lama a raději jsem Linux přeinstaloval. Když jsem o týden později zjistil, že to šlo udělat i pomocí fstabu, tak mě málem kleplo :-D
I'm a firestarter, twisted firestarter...
22.6.2008 16:45 jk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Nevidim duvod proc nepouzit swap. V beznem provozu ho linuxu nepouzije, takze nepredstavuje zadne zpomaleni. Ale kdyz narazis na nejaky neslusny program, nebo se treba pokusis otevrit 4 gigovy soubor v textovym editoru, tak ti da swap sanci zareagovat a program zabit.
Luboš Doležel (Doli) avatar 22.6.2008 17:42 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Procesy žeroucí více než 1 GB nechávám střílet rovnou, na to swap nepotřebuju.
Jakub Lucký avatar 22.6.2008 21:09 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
U takovýchto procesů já střílím vývojáře ;)

Výše uvedený příspěvek je pouze vtip a nemá nic společného s názorem na vývojáře aplikací
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
22.6.2008 18:40 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Program, který nechá paměť spravovat jádro, místo aby si ji spravoval sám, je neslušný? Ona by si JVM samozřejmě mohla přerovnávat paměťové stránky, nepoužívané odkládat na disk – ale řekl bych, že v systému už je jedna komponenta, která tohle dělá, takže by nebylo zrovna šťastné její práci duplikovat.
Luboš Doležel (Doli) avatar 22.6.2008 18:48 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Jenže to JVM přesně nedělá. Zažere si podstatnou část systémové RAM a tu nechce jen tak uvolnit. Nejde o odkládání, jde o uvolnění.
22.6.2008 18:59 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Ne, JVM nesežere podstatnou část systémové RAM. JVM si vezme systémovou paměť (maximálně množství určené uživatelem), a je starostí systému, aby zabranou paměť rozložil mezi RAM a swap.
Luboš Doležel (Doli) avatar 22.6.2008 19:10 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Takže aby program zažral nějakou paměť, kterou zrovna nepotřebuje a neuvolnil ji, je v pořádku? Podle mě rozhodně ne.
22.6.2008 20:47 jk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Ta pamet se pouziva - potrebuje ji pro svou cinnost GC javy. Urcite by bylo technicke mozne volat malloc/free pokazde, kdyz se zmeni vyuziti heapu, ale zrejmne u Sunu usoudili, ze by to bylo prilis pomale.

Problem je spise v tom, kolik pameti Java potrebuje. U noveho pocitace je to celkem jedno, ale u starsich pocitacu muze mit smysl dat prednost aplikaci, ktera je napsana v jinem jazyku. Ale urcite bych aplikaci nezavrhoval proto, ze alokuje 60MB a pritom by ji stacilo 40MB.
Algi avatar 22.6.2008 20:51 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Na druhou stranu, je technicky možné udělat takový GC, který nepotřebuje předem znát rozsah paměti. Skvělým příkladem je Objective-C 2.0. Kdo ví, zda by toto šlo použít i v Javě.
I'm a firestarter, twisted firestarter...
Luboš Doležel (Doli) avatar 22.6.2008 20:53 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
U noveho pocitace je to celkem jedno, ale u starsich pocitacu muze mit smysl dat prednost aplikaci, ktera je napsana v jinem jazyku.
To je právě ten přístup, co se mi nelíbí. Omlouvat zbytečné nároky tím, že je k dispozici více prostředků. To je pak nekonečný závod.

(Tímto nechci vyjadřovat směrem k autorovi programu cokoliv negativního. Je to velmi pěkný program.)
23.6.2008 11:30 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
To mělo smysl v případě, kdy program používal přímo fyzickou paměť. V době, kdy s epoužívá virtuální paměť, nepoužívané stránky se odkládají do swapu, nemá smysl plýtvat prostředky na to, aby program uvolnil paměť, kterou bude vzápětí znova alokovat.Dřívě se muselo programovat tak, že programátor do paměti načetl jen to nejnutnější a jakmile se ěnco zpracovalo, hned se to odložilo na disk. Dnes je ale rozumnější, pokud program nepracuje opravdu s velkým množstvím dat (jako foto, video, databáze) mít data v paměti a serializací a deserializací se zabývat pouze při startu a ukončení programu. Jinak je lepší nechat swapování na OS, protože ten ví líp, jaký je celkový stav systému, jaké procesy jsou aktivní atd. Vracet paměť by mělo smysl snad jenom v případě, kdy by program nějaké velké množství paměti potřeboval pro nějakou operaci, kterou by dokončel a běžel by dlouhodobě dál, ale už by bylo jasné, že se taková operace nebude opakovat. Ale to není zrovna častý případ použití. A aby program vracel paměť, kterou nejspíš bude brzo znova alokovat, to mi nepřijde moc rozumné…
23.6.2008 11:39 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Když si představím 5 programů, co si každý vezme 100MB pro případ, že by je mohl náhodou potřebovat, tak z toho je 500MB, což je celkem slušná velikost pro dalších X desítek programů.
23.6.2008 12:10 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Tohle téma se tady probíralo už před nějakou dobou.
Luboš Doležel (Doli) avatar 23.6.2008 16:22 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
V té diskuzi si lidé bohužel pletou alokaci většího množství paměi, která se nepoužije, s memory leakem, kde se paměť použila. V tom prvním overcommiting pomůže, v tom druhém nikoliv.
23.6.2008 16:26 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Mě představa 500 MB někde na swapu nijak nedrásá. Naopak představa, že program sám bude něco iniciativně uklízet z paměti, zdržovat zápisem na disk, a to jenom proto, co kdyby náhodou, mne moc neláká. Mimochodem, zrovna JVM (alespoň ta Sunovská) je zrovna program, kde můžete určit, kolik paměti má alokovat na začátku a kolik maximálně. Který další program vám nabízí nastavení takového limitu?
23.6.2008 17:07 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Mě celkem jo, protože ta paměť se někdy musí odswapovat a třeba na noťasu 500MB je celkem zabíračka pro systém ;-)

Java aplikaci používám jednu - Eclipse. A můžu říct, že když občas čekám třeba půl minuty na to, než se "odswapuje", abych mohl ve zdrojáku něco změnit, tak je to otravné:(
23.6.2008 17:15 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Jenomže ta paměť se odswapuje jenom v okažiku, kdy je to skutečně potřeba. Jenže pokud by ta aplikace řešila sama svůj swap, swapovala by daleko častěji (preventivně). Navíc nezdržuje ukládání z RAM do swapu, které se děje průběžně, zdržuje to, když je potřeba najednou ze swapu nahrát data do paměti. Jediné, co by ta aplikace ušetřila, že by data mohla nějak do svého swapu komprimovat. Na druhou stranu by ale data z disku načítala daleko častěji (protože by musela paměť uvolňovat preventivně). Nejlepší by bylo, pokud by systém mohl poslat aplikacím zprávu „dochází paměť, pokud můžete něco uvolnit, uvolněte to“. Jenže takováhle zpráva neexistuje. A preventivní uvolňování paměti znamená, že paměť v drtivé většině případů uvolníte zbytečně.

eclipse není zrovna moc dobrá ukázka Javovské aplikace, protože pod tím máte nativní SWT.
24.6.2008 08:37 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Eclipse je zatím to nejlepší co jsem našel pro python, pokud víte o něčem jiném tak rád vyzkouším ;-)

Ale s tím swapem si možná trochu nerozumíme, mi jde o to, že já mám třeba 1GB ram. A pokud eclipse využívá průměrně 300 MB, je to 1/3 systémových prostředků. Toto se projeví hlavně když potřebuju něco kopírovat nebo spustit jiné aplikace (které taky žerou), pro které už není tolik paměti a systém začne právě swapovat. Jenže jak můžete vědět, že se netrefí zrovna do místa, které bude eclipse potřebovat když se na něj přepnu a budu chtít něco editovat ?

Toto je podle mě ten problém, systém neví, které data aplikace potřebuje a které ne. Proto si myslím, že by bylo nejlepší, kdyby se to místo radši uvolnilo, protože namapovat se může kdykoliv, ne ?

Ještě mě zajímá jedna věc co se tu diskutovala. Jak časově náročné pro aplikaci je vrátit paměť systému a znova si o ni zažádat ? Berme v úvahu pro zjedodušení třeba jen malloc() a free() - Mi to přijde bleskové, ale možná je něco o čem nevím, nbo jiný problém v oblasti virtuálních mašin ;-)
24.6.2008 11:30 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Ještě mě zajímá jedna věc co se tu diskutovala. Jak časově náročné pro aplikaci je vrátit paměť systému a znova si o ni zažádat ? Berme v úvahu pro zjedodušení třeba jen malloc() a free() - Mi to přijde bleskové, ale možná je něco o čem nevím, nbo jiný problém v oblasti virtuálních mašin ;-)
Přinejmenším je to systémové volání, takže se musí přepnout kontext. Navíc aplikace nežádá extra o každých pár bajtů, ale žádá o celé stránky. Takže pak by musela neustále sledovat, co je kde jak zaplněné a pokoušet se shlukovat prázdná místa, aby dostala celou prázdnou stránku a tu mohla uvolnit. A to vše by dělala preventivně, co kdyby někdy začla docházet paměť.

To je podle mne lepší mít v počítači tolik RAM, aby se do ní vešly všechny současně používané aplikace najednou. Pak ke swapování dojde jenom v okamžiku, kdy jednu aplikaci přestanete používat ale necháte ji spuštěnou – místo uložení stavu a znovunačítání když aplikaci znovu spustíte se pak prostě jen obraz paměti odloží na disk a zase se z něj přečte. Je to podobné, jako s uspáním počítače – taky je výrazně rychlejší odložit obsah RAM na disk a po probuzení počítače jej odsud znovu načíst, než všechny programy startovat znovu.
25.6.2008 21:49 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Takže když to shrnu. Aplikace (nemusí být nutně ani JavaVM) si alokuje mnohem víc paměti proto, aby se ušetřilo řekněme pár systémových volání. Nebudu dělat benchmark systémového volání, ale třeba otevření souboru je taky syscall nebo ne ? A toto je naprosto běžná činnost.

Teď jen doufám, že jsem se nesekl, jinak mě tu profíci sežerou :-)
25.6.2008 22:27 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Aplikace (nemusí být nutně ani JavaVM) si alokuje mnohem víc paměti
Obvykle to nebývá aplikace, ale alokátor jakožto součást standardní knihovny. Obvyklé alokátory to mimochodem dělají velmi podobně, akorát u javovského heapu je velmi dobře vidět obrovská velikost inkrementu (vždy rovna aktuální velikosti, čili z 64 MB se heap zvětšuje rovnou na 128 MB, to je celkem nemilé, i když to asi má nějaké principiální důvody stran jednoduchosti a efektivity implementace, fragmentace a já nevím čeho).
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
27.6.2008 16:43 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Otevření souboru je běžná činnost, ale jinak než systémovým voláním to dělat nejde. Paměť také nejde alokovat jinak, než systémovým voláním, ale aspoň je možné to nedělat pro každý bajt zvlášť – jeden bajt vám jádro myslím stejně nedá, ale ani knihovní alokátory podle mne nealokují paměť od systému po nejmenších možných jednotkách a nevracejí ji okamžitě zpět.
27.6.2008 17:15 Deleted [8409] | skóre: 14 | blog: darkblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Alokátor používá bloky dejme tomu 1MB (takže pro každé MB syscall), potřebuju 100 MB (postupně) == 100 systémových volání. Ptám se, je to moc ?

Toto je obrazná situace, přijde mi, že to právě není vůbec moc. Jak říkám, nedělal jsem nikdy bechmark, ale například při spuštění eclipse mi to trvá asi 20 až 30 sekund, pochybuju, že ušetření 100 nebo klidně 1000 syscalů bude mít nějaký efekt:)

OT: Zajímalo by mě jak toto řeší např. .NET, protože ty aplikace mnohem míň žerou, a přijdou mi i rychlejší, ale nechci o tom flejmovat :)
Jakub Lucký avatar 27.6.2008 23:08 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Imho je .NET už naloadovaný předem, takže se do toho nezapočítá všechno (jako u Javy celý JVM)...

Ale z .NET mám teda dost podobný pocit žravosti...
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
Luboš Doležel (Doli) avatar 23.6.2008 16:27 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Tady už se ale diskuze dostala pryč od původního problému. Pokud by stále jak alokovala a uvolňovala, tak to nesmysl je. S tím souhlasím.

Diskuze ale začala s tím, že je alokováno XXX megabajtů, ale ty se z části nepoužívají a jsou zabrané "co kdyby náhodou". Je otázka, zda je to skutečně pravda.
23.6.2008 16:52 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Diskuze ale začala s tím, že je alokováno XXX megabajtů, ale ty se z části nepoužívají a jsou zabrané "co kdyby náhodou". Je otázka, zda je to skutečně pravda.
Za prvé, pokud se nepoužívají, mají ležet někde ve swapu, a tam mne netrápí. Za druhé, pokud si někdo nastaví, že má JVM hned na začátku alokovat 512 MB, když aplikace nikdy nevyužije víc než 20 MB, je to jeho problém. Mimochodem, výchozí hodnota pro maximum heapu je 64 MB.
David Watzke avatar 22.6.2008 12:55 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Dívám se do htopu na hodnotu RES a to je afaik kolik fakt využívá...
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Kamil Páral avatar 22.6.2008 12:59 Kamil Páral | skóre: 13 | blog: Kamil Páral | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Nevím jak to přesně funguje u Javy, ale myslím, že na požádání tu paměť uvoluje. Je zbytečné paměť uvolňovat, dokud ji nikdo nechce, že? Každopádně podle jconsole by mělo být reálné využití paměti po provedení garbage collection zhruba 25-30MB. Ale nejsem v tomhle expert.
Luboš Doležel (Doli) avatar 22.6.2008 14:06 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Nevím jak to přesně funguje u Javy, ale myslím, že na požádání tu paměť uvoluje. Je zbytečné paměť uvolňovat, dokud ji nikdo nechce, že?
Takhle to nefunguje. Jádro procesům určitě neříká "hele, nechceš třeba něco uvolnit?". To případně rovnou střílí.
22.6.2008 16:38 jk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Nezada jadro, ale samotna Java. Sprava pameti v Jave velice zjednodusene funguje tak, ze se nejakou dobu pamet vubec neuvolnuje. Kdyz dosahne mnozstvi pouzivane pameti urcite hranice (ktera se da nastavit), tak se projdou vsechny alokovane objekty a ty nepotrebne se uvolni.
Luboš Doležel (Doli) avatar 22.6.2008 17:40 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Uvolní ji ale jen pro sebe, ne nezbytně systému. A o to jde.
Ilfirin avatar 22.6.2008 12:48 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Teď koukám, že mám nainstalováno i IcedTea. Jestli se mi náhodou nepouští ten ("whereis java" moc nenapovídá) a třeba s ním není Esmska kompatibilní :-/.
Kamil Páral avatar 22.6.2008 13:01 Kamil Páral | skóre: 13 | blog: Kamil Páral | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
V Ubuntu je projekt IcedTea a OpenJDK sloučen do balíčku openjdk. Což by mělo bez problémů jet, pokud nebudeš používat skiny Substance.
Ilfirin avatar 22.6.2008 13:09 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Díky za radu. Po přepnutí skinu Substance na systémový, program evidentně ožil.
22.6.2008 14:49 laco
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Poučen od P.T. jsem zkoušel ten program nikoliv v Linuxu, ale v XP a jede skvěle. Rychle a spolehlivě.
Algi avatar 22.6.2008 14:56 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Jsou dokonce známy i případy, kdy byla Esmska spuštěna pod Windows Vista ;-)
I'm a firestarter, twisted firestarter...
22.6.2008 16:23 laco
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
No to je paráda !
Algi avatar 22.6.2008 16:27 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Systémové integraci jsme s Kamilem věnovali velkou pozornost. Pokud se ti naskytne příležitost spustit Esmsku pod Vistama, tak jí zkus přepnout na systémový vzhled a pošli mě screenshot. Docela by mě zajímalo, jakou práci odvedl Sun při portování Javy na Windows Vista. Díky.
I'm a firestarter, twisted firestarter...
Nicky726 avatar 23.6.2008 12:49 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Ad Systémová integrace: Vzhled GTK je pod KDEmod bezchybný, škoda že zatím není nic pro QT :-(
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
Algi avatar 23.6.2008 13:31 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Pro QT existuje QTJambi, což je knihovna pro Javu. Avšak její použití neplánujeme, znamenalo by to přepsání do jiného frameworku a to by byla práce navíc...
I'm a firestarter, twisted firestarter...
22.6.2008 12:26 slush | skóre: 9 | blog: slushuv_koutek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jen poznamenavam, ze nova verze je zabalena a funkcni v repository pro debian/ubuntu, viz. Ubunti wiki
Ilfirin avatar 22.6.2008 12:51 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mimochodem. Jak se dnes odesílají SMSky? Je na to nějaký trik (ala email), nebo se to pokouší vyplnit formulář na webu? Díky :-)
Kamil Páral avatar 22.6.2008 13:01 Kamil Páral | skóre: 13 | blog: Kamil Páral | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Parsování webových stránek operátorů. Nic světoborného.
Ilfirin avatar 22.6.2008 13:03 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Díky :-). Zrovna se učím PyGTK, tak mám motivaci na malý testovací prográmek.
the.max avatar 23.6.2008 00:35 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevite o nejakem programu/skriptu, ktery dokaze odesilat smsky z prikazove radky?procte neco ve smyslu program $cislo $text ??? nebo to esemesak umi take?
KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
Kamil Páral avatar 23.6.2008 02:13 Kamil Páral | skóre: 13 | blog: Kamil Páral | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
Neumí. smssend. Akorát si asi budeš muset aktualizovat (čti: napsat vlastní) skripty pro české operátory.
Ilfirin avatar 23.6.2008 07:27 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
A co captcha?
Kamil Páral avatar 23.6.2008 11:48 Kamil Páral | skóre: 13 | blog: Kamil Páral | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Esmska 0.10.0
smssend používá gocr

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.