Portál AbcLinuxu, 13. června 2025 11:33


Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby

Nové generace grafických karet od Intelu Skylake a Broxton budou vyžadovat bloby, tj. proprietární binární firmware. [reddit]

10.6.2015 19:30 | Ladislav Hagara | IT novinky


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

10.6.2015 19:42 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To je krok kupředu. Pomůže to lépe chránit Intelu jeho duševní vlastnictví a pokud to nebude fungovat, tak bude odpovědnost vůči zákazníkům na něm. Kapitalismus FTW!
11.6.2015 00:25 Anonym
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Taksi udělejte nějakou socialistickou grafiku a všem všechno dejte. Nikdo vám nebrání.
11.6.2015 09:14 hatatitla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
skor by som povedal, ze aby mohly dosiahnut aky-taky vykon, potrebovali nevyhnutne obslahnut nieco od AMD/nVidia, a kvoli sudom to museli schovat do blobu..
Jendа avatar 11.6.2015 11:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Myslíš že do teď ty grafické karty vůbec neměly firmware?
10.6.2015 20:05 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
At si intel dela se svymi produkty to, co uzna za vhodne. Na druhou stranu nikdo neni nucen jejich produkty kupovat.
xvasek avatar 11.6.2015 10:12 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Ehm, to jsou ale grafiky v procesorech. Problém ani tak není v tom, že by někdo někoho nutil to kupovat, ale že za pár měsíců už pomalu žádná alternativa nebude - Intel myslím už nedělá žádné desktopové a notebookové procesory bez grafiky. Pořád si ale můžeš (zatím) koupit nějaký Xeon. Navíc ten blob může být časem vyžadován i k tomu, aby ta grafická část šla vůbec vypnout.

Jistě, máme tady konkurenci v podobě celé jedné další firmy, kde je blob volitený, ale bude to stačit?
11.6.2015 10:19 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Kde je blob volitelný?

U Nvidie časem moc volitelný nebude: NVIDIA Alerts Nouveau: They're Starting To Sign/Validate GPU Firmware Images - Phoronix

A radeon snad taky závisí na microcode blobu.
Grunt avatar 11.6.2015 12:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
NVIDIA requiring signed firmware images is being done to better protect the hardware from being misprogrammed for security reasons.
To je jako co ty „security reasons“? Nic jiného než Nouveau mě nenapadá.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Václav 12.6.2015 14:04 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Nebude jeden z důvodů taky ten na GPU běžící vir, který se nedávno objevil?
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
12.6.2015 14:17 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
nebude
Grunt avatar 12.6.2015 14:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Na GPU běžící vir? O čem to mluvíš? Oni existujou i nějaké viry a ke všemu ještě na GPU běžící?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Václav 12.6.2015 14:49 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Aha, už to mám. No, proti tomu to asi neochrání.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Jendа avatar 12.6.2015 19:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Ne, to byla nějaká věc v OpenCL. To snad nezakážou (i když když vidím co dělá MS a Apple…).
12.6.2015 15:08 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
NVIDIA requiring signed firmware images is being done to better protect the hardware from being misprogrammed for security reasons. With this initial security implementation, the restrictions are relatively mundane like protecting fuses and ROM from being written by incorrect or malicious software. There's protections for registers dealing with thermal shutdown and the thermal sensors while with GM20x there's now physical memory access restrictions too. However, as Andy mentioned, he expects the restrictions to grow over time for firmware that hasn't been signed by NVIDIA Corp.
Grunt avatar 12.6.2015 15:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
To jsou oficiální kecy, ale jaký je opravdový důvod? To už nikde nepíšou…
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
12.6.2015 19:05 Václav Vanc | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Tak teoreticky může špatněj firmware tu kartu zničit. :D
Grunt avatar 12.6.2015 19:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
  1. Takový HW si ovšem nic jiného ani nezaslouží
  2. Z jakého důvodu by něco takového mělo trápit kohokoliv z nVidie? Je to snad jejich zničená karta? Čím víc zničených karet tím vyšší obraty z prodeje nových.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
12.6.2015 19:25 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Takový HW si ovšem nic jiného ani nezaslouží
Takový je ale dnes prakticky každý HW.
Z jakého důvodu by něco takového mělo trápit kohokoliv z nVidie? Je to snad jejich zničená karta? Čím víc zničených karet tím vyšší obraty z prodeje nových.
Jo to je taky vtipný, tímhle agrumentujou i lidi z Xilinxu.
Jendа avatar 12.6.2015 19:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Takový HW si ovšem nic jiného ani nezaslouží
Jak by sis představoval ochranu např. FPGA před zničením špatným bitstreamem?
12.6.2015 19:29 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Mohli by udělat embedded DRC. Ta by blokovala invalidní nastavení podobně jako MMU zápisy do kernelspace. Ovšem taková legrace by musela blokovat třeba i JTAG, což je blé.
12.6.2015 19:29 Václav Vanc | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
1, To je sice pravda, ale nenapadá mě jak to udělat jinak. Samozdřejmě ten FW tam může být napevno z výroby, bez možnosti další změny, ale to pak přijdou o možnost v něm opravovat nějaké chybičky na které se časem určitě přijde. Tak je to aspoň ošetřený, že to nahraje pouze originální FW, tak zničení nehrozí. :D

2, A nebo by to pro nVidii znamelo zničené karty, co by někdo chtěl vyreklamovat.
12.6.2015 19:32 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Samozdřejmě ten FW tam může být napevno z výroby, bez možnosti další změny, ale to pak přijdou o možnost v něm opravovat nějaké chybičky na které se časem určitě přijde.
To není problém, byly by akorát dvě paměti. Základní mask ROM a patchovací SRAM, která může některé informace z mask ROM přesměrovat na sebe. Takhle to i tuším v současnosti funguje.
Jendа avatar 11.6.2015 11:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Tobě vadí, že v grafice běží blob, a nevadí ti, že v procesoru běží blob? (microcode)
11.6.2015 19:18 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Ehm, to jsou ale grafiky v procesorech.
Ehm, toho jsem si vedom.
Problém ani tak není v tom, že by někdo někoho nutil to kupovat,
Jiste. Nuti vas snad nekdo kupovat cpu s grafikou od intelu? Nenuti.
ale že za pár měsíců už pomalu žádná alternativa nebude
Nevnimam to jako problem. Opet plati to, ze vas nikdo nenuti kupovat nic od intelu. Nelibi se vam nabidka? Dobre, jednoduse ji ignorujte.
Intel myslím už nedělá žádné desktopové a notebookové procesory bez grafiky
No a co? Opet plati, ze vas nikdo nenuti to kupovat. Ignorujte nabidku intelu. Jak jednoduche, ze?

Ja bych si jiste koupil 4096 jadrovy cpu od intelu za cenu deseti dolaru, ale neprijde mi spravne, abych tento svuj pohled vnucoval nejake firme. Proste vybiram z toho, co se nabizi, a to, co se nelibi, nechavam lezet.
12.6.2015 16:02 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Opet plati to, ze vas nikdo nenuti kupovat nic od intelu.
To je takové tvrzení asi jako že obloha je modrá, zelená je tráva a fotbal, to je hra. Je to pravda, ale je nám to úplně k prdu.
12.6.2015 16:43 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

bezobsažné ad hominem

Zobrazit komentář
Grunt avatar 12.6.2015 16:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
A nebo si to ty. A nebo možná já. Těžko říct. Nebudu spojlovat.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
12.6.2015 17:39 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Běž si léčit svoje mindráky na místech k tomu určených, třeba v Bohnicích. Tady se moc psychiatrů nejspíše nepohybuje.
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
12.6.2015 08:24 Michal2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Myslis spatne. Vyssi stredni trida (5820K, 5930K, 5960X) a highend (Xeony) integrovanou grafiku nemaji.
Grunt avatar 11.6.2015 12:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Richard Stallman říká něco jiného.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
11.6.2015 18:41 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
to má blbý...
11.6.2015 19:20 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
RMS si moc vazim, ale to neznamena, ze s nim budu dogmaticky souhlasit ve vsem. Intel si svobodne rozhodne, co a jak zakaznikum nabidne. Ja jako zakaznik si zase svobodne rozhodnu, zda dane nabidky vyuziji. Jednoduche a efektivni.
11.6.2015 21:36 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
MIPS nebo ARM? :-P
12.6.2015 17:49 sam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Čas začít shánět ruský Elbrusy.
Jendа avatar 10.6.2015 20:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hm, a může se to šířit, když třeba u nás nejde zakázat reverse engineering?

Ale tak stejně už tam asi nějaký FW běžel, teď se to jenom přesunulo na nahrávání za běhu.
10.6.2015 21:46 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Na základě čeho si myslíš, že nejde zakázat reversengineering? Jasně, pro svou osobu to dělat můžeš, ale zkus to vyvěsit na net. Hned se dopouštíš nekalé soutěže a mohou tě žalovat. To je teď nějaký trend, že všichni uhrovití tlustí puboši pyčují do práva?
⧠ A = 0 avatar 10.6.2015 21:50 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Jak se mohu dopustit nekalé soutěže, když v jejich bizu nejedu? Žalovat mě pochopitelně mohou, ale to mohou dělat kdykoliv, ať udělám cokoliv.
Nevolte zmrdy.
10.6.2015 21:57 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

Vulgarity.

Zobrazit komentář
⧠ A = 0 avatar 11.6.2015 00:53 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Hypotetickému žalobci s takovým přístupem bych v mém případě popřál hodně štěstí zde.
tak mě nechytej za slovo, ty buzerante špinavej
To říká ten pravý ;-)
Nevolte zmrdy.
11.6.2015 08:48 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Pitomec jako ty co nema ani paru o tom, ze to primo a vyslovene povoluje cesky AZ ...
11.6.2015 09:14 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Ty jsi další pitomec co neví, že mezinárodní smlouva je víc než zákon a že i na stejné úrovni může být něco povoleno, ale pak omezeno...
xvasek avatar 11.6.2015 10:15 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Zaprvé mezinárodní smlouvy není víc než zákon a zadruhé i kdyby byla, já jsem žádnou takovou v tomto směru nepodepisoval a tak si můžu dle AZ reverse engeneerovat co se mi zlíbí. :-)
11.6.2015 10:46 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
článek 10 vole
⧠ A = 0 avatar 11.6.2015 10:48 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
trololo
Nevolte zmrdy.
11.6.2015 09:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Pitomec jako ty co nema ani paru o tom, ze to primo a vyslovene povoluje cesky AZ ...
Klid, to je troll, píše v podstatě víceméně náhodný věty...
11.6.2015 15:42 koudy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Když bude miliarda trolů psát náhodně miliardu let text - vznikne Hamlet, nebo mají větší šanci opice? :)
10.6.2015 22:13 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Svině.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Jendа avatar 10.6.2015 22:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Proč? Pouze se jejich blob přesunul z interní flashky na disk.
Václav 10.6.2015 23:06 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Není to v tomtom ohledu spíše pozitivum? Blob na disku by mohl jít studovat líp než blob flashnutý přímo v paměti čipu.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
11.6.2015 21:36 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
+1, Pomůže to reverzingu.
10.6.2015 23:20 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
OT: podla mna v CPU ani chipsetoch nie je flash ale skor mask ROM.
Jendа avatar 10.6.2015 23:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Já bych zase čekal, že v tom budou hledat a opravovat chyby i po začátku výroby, ale nevím.
11.6.2015 21:41 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Nejspíš bude v procesoru něco jako OTP PROM. Ta se dá udělat tak, aby šla programovat třeba přepalováním můstků laserem nebo eletricky už na hotovým čipu. Ale u některých chyb například výrobci píší, že oprava bude až v příští revizi masky.
11.6.2015 00:15 Václav Vanc | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
V CPU to napevno určitě není. Resp. napevno tam asi bude nějaká základní verze, kterou může BIOS (popř. OS) přepsat.
Jendа avatar 11.6.2015 00:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Ale ten přepis vydrží jenom do nejbližšího rebootu, takže to je nějaká volatilní runtime paměť.
11.6.2015 00:47 Václav Vanc | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Ano, ale při startu to tam BIOS (OS) zase nahraje znova. :)
Jendа avatar 11.6.2015 02:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Ale to vůbec nesouvisí s tím, jestli je prvotní kód ve flash nebo ROM :)
11.6.2015 09:39 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Protože veškerý software má být svobodný.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
11.6.2015 16:18 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Nemá. Netuším, jak tě taková blbost napadla.
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
12.6.2015 20:14 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Koukám, že na mě reaguješ, mankind_boost. Absolutně mě nezajímá co píšeš a nehodlám na nic odpovídat, protože jsi jedinej uživatel, kterýho blokuju, a to dlouhou dobu a nepřetržitě.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Vykook avatar 10.6.2015 22:53 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Super, takže když nainstaluju FreeBSD nebo OpenIndiana, tak mám prostě smůlu a grafiku nerozjedu. To je skutečně změna k lepšímu!
Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
Jendа avatar 10.6.2015 22:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Proč? Jejich ovladače nemůžou nahrávat firmware?
Vykook avatar 11.6.2015 01:24 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Nějak mi uniklo to slůvko firmware a představil jsem si něco jako ten binární nvidia ovladač...
Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
11.6.2015 03:05 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby

Je řeč o tom binárním NVidia ovladači, který je na OpenIndianě i na FreeBSD k dispozici a bez problémů tam funguje?

11.6.2015 09:39 Kratos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Změna k lepšímu to není, je to stále stejné od doby co vypustili Atom D2500, D2700 a D2800 s tou "jejich" doprasenou grafikou, u které se zřekli odpovědnosti, protože byla třetí strany (v JEJICH CPU) a ovladač na to nikdy nebyl. Just Intel...
Conscript89 avatar 11.6.2015 18:36 Conscript89 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Problem PowerVR je ale jak sam pises v ovladacich a ne firmwaru. Jak uz bylo receno vyse, grafika uz ted nejaky FW ma, jen neni nahravan driverem, takze to muze byt povazovano za posun k lepsimu (teda pokud nebude nejak extremne spatne licencovan). Jasne, otevreny FW by byl nejlepsi.
I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
Fluttershy, yay! avatar 12.6.2015 19:06 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No já nevím, prd tomu rozumím, ale Kubuntu 15.04 po mě chtělo instalaci nějakého intelovského blobu hned po instalaci na levný Ivy Bridge. To má být pro změnu co?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Václav 12.6.2015 20:28 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Nebyl to mikrokód CPU?
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Fluttershy, yay! avatar 12.6.2015 20:47 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
<bfu>Já nevím, já to nečetl.</bfu>

Ale v předchozích vydáních (Kubuntu, Fedory) jsem na to nenarazil.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
12.6.2015 21:14 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
já jo
Václav 12.6.2015 22:00 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Grafické karty od Intelu budou vyžadovat bloby
Změny v načítání updatů mikrokódu byly i v Archu. Tady to máš pro Ubuntu :)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.