Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 07:27
Otázka:"Čo je lacnejšie oprava poškodenia motora alebo výmena oleja ?"
Vidim to podobne. Nech tam su vselijake elektronicke vymozenosti, ale nech je to ako doplnok a hlavne, nech sa to da vypnut. Upozorni, ze nieco nie je v poriadku, ale nech ide dalej na moju zodpovednost.
Tiež súhlasim, že niektoré funkcie by mali byť nezávisle na RJ (riadiaca jednotka).
Ako má RJ vedieť, že chceš akcelerovať, keď nemá signal o zmene polohy ? Samozrejme toto platí len ak je riadenie akcelerácie elektronické. Predstav si situáciu, že by došlo k chybnej interpretácii polohy akcelerátora a auto by začalo prudko akcelerovať. Z tohto dôvodu je tam takáto zaražka. Každý stroj je dokonalý, tak ako jeho tvorca.
A lahůdka je jak to najednou přestane táhnout - a třeba povolit plyn a zase zmáčknout?Já musím vypnout a zapnout zapalování, ale jde to i za jízdy. Většinou se to stane na dálnici, takže je zde jen malé riziko, že by se mi přitom zamknul volant :D Trochu adrenalinovka.
Máš na mysli tlačidlo vlastná zodpovednosť ?
přes určitou hranici už odmítne nastartovat - zastavíš u benzinky, ale už neodjedeš.To by slo zkousnout. Ale predstava, ze si nejaka ECU behem predjizdeni usmysli "tak, nedal jsi mi olej, ja ti ukazi zac je toho loket" a vypne vstrikovani, je vrchol idiocie.
pocas predbiehania mi zahlasil porucha motora a prepol sa do "safe" modu ...Ale to je neco uplne jineho nez nevymeneny olej. To ze vam selhala detekce poskozeni motoru, je porucha, nikoliv zamer.
Som rad, ze mam v aute plynove lanko.A mate veterana s karburatorem?
Samozřejmě bude docházet k vyššímu opotřebení, ale podle toho, co jsem se tak dočetl v různých diskuzích, tak různé motory už přežily leccosNo může se ti zadřít píst, což vypadá asi nějak takhle. Pokud se ten píst nerozkřápe (třeba podobně jako tenhle náboj – jo a jen tak mezi náma, i to většinou je schopné provozu akorát pak riskuješ že se ti rozpadne za jízdy píst uvnitř motoru nebo třeba náboj zadního kola což musí být taky docela prča) mělo by stačit vybrousit, pokud je prodřený i kanál tak přebrousit i ten, vyměnit pístní kroužky pro jistotu fakt vyměnit ten olej a můžeš zase lítat dál. Ostatně nový píst též není žádná katastrofa. V servisu by něco takového bylo minimálně na výměnu motorového bloku, pneumatik, blatníků a karoserie.
Ale riesenie je jednoduche - zoberie sa z nejakeho vraku z pasu pracka a ta sa zacvakne do uchytu namiesto skutocneho pasu.S tím by se mělo něco dělat - například by mohl být u navíječe optokodér, který by snímal, jestli je pás vytažený alespoň tak, jak odpovídá hubené osobě. Pokud by se lidé naučili obcházet i toto - například omotáním pásu kolem melounu - ještě by se mělo vyhodnocovat, jestli se pás periodicky trochu napíná a povoluje (osoba musí dýchat). Alternativně by mohl pořádek v autě kontrolovat kamerový systém.
jestli se pás periodicky trochu napíná a povoluje (osoba musí dýchat)To je nápad!
Stejně, jako když vezeš do nemocnice někoho s třeba vykloubeným ramenem nebo zlomeným něčím a pás mu prostě zapnout nemůžeš.Takového člověka ale nepovezeš na předním sedadle...
Na staré Zafiře se zase potentovalo palivové čerpadlo, oficiálně za nové chtěly tak kolem 85 000 Kč nebo tak, tak se sháněl po okolí kdo by mu to repasnul levnější, no auto stejně muselo stát několik měsíců a stejně se muselo dobelhat do oficiální opravny Oplu, kde se musela přeprogramovat centrální jednotka. To bohužel vyžaduje nějaký bezpečnostní kód, kde za to že si ho zjistí z jiné prodejny Oplu budou účtovat 800,- tak se muselo přeházet půl kanclu než se ten zatracený papír k deset let staré Zafiře našel. No samá radost.
Zlatá Babetta, kde vyhodím starý filtr, sroluju drátěnku na nádobí, namočim do oleje a můžu zase jezdit. A když přesměruju sání místo z filtru přímo ze vzduchu, tak také nepípne ani slovo a dvacetikilometrovou rychlostí se belhat do servisu taky nemusím.
staré Zafiře se zase potentovalo palivové čerpadlorepasy stojí někde kolem 35000, dá se sehnat většinou něco na vrakálu, ale to je sázka do loterie pokud ty lidi neznáš.
dobelhat do oficiální opravny Oplu, kde se musela přeprogramovat centrální jednotka.No nevím co si o tom mám myslet, pokud servis má Opel-tech od GM tak není potřeba nějaký speciální kód. Kód je sice na jednotce, ale jde vymazat, to stejné je to s kódem pro rádio. Nemusíš ho znát a přes Opel-tech to spáruješ. U nás v brně jsou lidé co se tím dlouho zabývají, programují a opravují řj celkem v pohodě.
Hardaware, ktery se necha znicit si nezaslouzi fungovat.Platí to třeba pro SDR (TX), když nastavíš frekvenci, na kterou není výstup dimenzován, a usmažíš koncák? Měl by výrobce zabránit nastavit takové parametry? Co když ten HW chci hackovat a výstup si přizpůsobím?
Aby to byla chyba Samsungu a nebranili se záruční opravě.To by copak mohli, i kdyby to znicil komunitni ovladac? Za to, ze vyrabi smejdy prece nemuzu. A je snad nekde napsano, co na nem muzu/nemuzu provozovat za SW?
Muzu tvrdit, ze jsem na nem provozoval pouze "certifikovany" software a stejne odesel.Jenom aby to z typu toho poškození nešlo poznat…
Niekedy sa da sice aj ten prepisat, ale to uz nebude nahoda.Fakt? Máš tu flashku namapovanou někam do paměti nebo jako blokové zařízení a na začátku je prostě bootloader.
Lidem, jejichž notebooky skončily kvůli tomuto problému v servisu, to asi moc humorné nepřijde. Jaká důležitá fakta chybí této zprávičce? Jedná se o zprávičku, ne o článek nebo odbornou analýzu. Je tam odkaz na původní článek. Je tam odkaz na konkrétní chybu. Koho podrobnosti nezajímají, ze zprávičky ví, že při instalací Ubuntu 12.04 na notebooku od Samsungu může mít problém a má použít denně aktualizovaný instalační obraz. Ve zprávičce uvádím, že problém mohou mít i další distribuce. Předpokládám, že uživatel se podívá na jejich stránky. Koho podrobnosti zajímají, může si přečíst odkazovaný článek i popis chyby.
Greg Kroah-Hartman 1:59 PM - Public Hm, who would have thought that just randomly poking memory of a laptop would brick it. Long ago Samsung told me that it was just fine to be doing this, and that there would not be any problems (I based the samsung-laptop driver on code that Samsung themselves gave me.) Turns out, it wasn't true, which is sad. Yes, the real solution is to fix the BIOS. If you have this hardware, just blacklist the samsung-laptop driver and all should be fine.
Samsung told me that it was just fine to be doing this, and that there would not be any problemsCo mohl Samsung po této větě čekat
Ty mas boot partition na konci disku?
Jo kdyby dali na desku JTAG, tak by nemuseli v servisu měnit desky...Kolik může stát výrobce deska? Litr? (no jo, je to i s CPU…) A kolik stojí člověk, který desku vezme, zdiagnostikuje, zkusí opravit (nemá ani zdaleka 100% úspěšnost) a jak dlouho mu to bude trvat? Navíc když linuxáků, kteří si takhle dokurví stroj a pošlou to do servisu, bude v daném městě/státě co bys na prstech jedné ruky spočítal (2^5-1), takže kolik asi bude stát setup laboratoře na tohle? Je to smutné, ale často se fakt nevyplatí desku/spotřební elektroniku opravovat.
Je to smutné, ale často se fakt nevyplatí desku/spotřební elektroniku opravovat.No nevím kámošovi se rozbila LCD TV a v servisu mu řekli, že je to neopravitelná chyba desky a ať si to buď za 100Kč odnese nebo, že mu to zdarma sešrotují. Vsadil bych se i, že to bude nějakým vyschlým kondíkem.
Doufám ale, že tu desku opraví aspoň v centrále (to tam pájej?) a ne že jí rovnou skartujou.Například mobily se pájí v nějaké firmě kus za Prahou (jméno jsem zapomněl). Nedělá se to nějak hloubkově, ale základní problémy vyřešit umí. Zbytek se skartuje a vymění.
No, většina mých desek má flashbios buď v DIL nebo PLCC patici.Mate bud predpotopni desky nebo nejake specialy.
Samsung může zničit LinuxVzhledem k výše uvedenému Gregovu citátu se obávám, že už se stalo
commit e0094244e41c4d0c7ad69920681972fc45d8ce34
Author: Matt Fleming <matt.fleming@intel.com> Date: Thu Jan 3 09:02:37 2013 +0000 samsung-laptop: Disable on EFI hardware It has been reported that running this driver on some Samsung laptops with EFI can cause those machines to become bricked as detailed in the following report, https://bugs.launchpad.net/ubuntu-cdimage/+bug/1040557 There have also been reports of this driver causing Machine Check Exceptions on recent EFI-enabled Samsung laptops, https://bugzilla.kernel.org/show_bug.cgi?id=47121 So disable it if booting from EFI since this driver relies on grovelling around in the BIOS memory map which isn't going to work. Cc: Corentin Chary <corentincj@iksaif.net> Cc: Matthew Garrett <mjg59@srcf.ucam.org> Cc: Colin Ian King <colin.king@canonical.com> Cc: Steve Langasek <steve.langasek@canonical.com> Cc: <stable@vger.kernel.org> Signed-off-by: Matt Fleming <matt.fleming@intel.com> Signed-off-by: H. Peter Anvin <hpa@linux.intel.com>
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.