Portál AbcLinuxu, 6. května 2025 09:20

OpenXML neprošlo v USA

Podle serveru Ars Technica Spojené státy neschválily rychlé přijetí OpenXML jako standardu ISO, a to o jeden hlas. Z účastníků hlasování přišly negativní hlasy od IBM, Oracle, Lexmarku, ministerstva obrany a dalších.

13.8.2007 07:05 | Luboš Doležel (Doli) | IT novinky


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

cezz avatar 13.8.2007 09:01 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na toto sa mi hodi to typicke Nelsnovo "Ha Ha!" :-)
Computers are not intelligent. They only think they are.
Pavel Půlpán avatar 13.8.2007 09:38 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
:-D
An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
13.8.2007 09:50 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
Je zajímavé, že přesně tohle ha-há! dělal už desítky let před ním Hurvínek. Odkud to asi Nelson pochytil... No ale to je mimo téma, zprávička mi udělala radost. :-) Nicméně článek tak optimistický není, tvrdí, že se standardizace OOXML tím zamítnutím zpomalila, nikoli však definitivně zavrhla. Ještě není vyhráno.
freshmouse avatar 13.8.2007 12:02 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
Ti chuligáni jsou ze Simpsnů úplně nejlepší... "To mýmu sebevědomí nedělá dobře!" :-)
andree avatar 13.8.2007 09:13 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
neprijemneee :-D ale nieco mi hovori ze m$ to nakoniec aj tak nejak pretlaci... a ked nepretlaci, aj tak bude este par rokov standardy ignorovat
Ilfirin avatar 13.8.2007 09:18 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
Přesně tak. Standa je přece on. Tak i nadále bude dodávat bez pluginu, jako dodával. Nic se nestane.
13.8.2007 09:53 phero | skóre: 17 | blog: techblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
Když to nebude standard, tak přijdou o největší odběratele. Holt jim to možná nevyšlo se sázkou na styl uděláme, implementujem, nedá se změnit, schvalte.

Taky mě dostal ten týpek z MS jak obhajal že čárky mezi keywordama nebo co keyword to tag nemá na parsování žádný vliv :-)
andree avatar 13.8.2007 10:42 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
no tymi odberatelmi by som si prave tak isty nebol - kedze doteraz tiez nikomu prilis nevadilo, ze office .doc nie je standard.. ale snad sa to vykristalizuje casom...
Jiří P. avatar 13.8.2007 09:37 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
nojo-a kluci od M$ nebudou mít co žrát...
In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?
Pavel Stárek avatar 13.8.2007 11:13 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
Tak toho se nebojím.
Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
Josef Kufner avatar 13.8.2007 11:52 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Akorát mě trochu děsí, že to bylo jen o jediný hlas.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Ilfirin avatar 13.8.2007 12:02 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
V Americe? To je ještě úspěch. Spíš jsem čekal: o jeden hlas prošlo
13.8.2007 12:40 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
Tam o takových věcech rozhodují zástupci průmyslu, takže to je normální. Konkrétně pro hlasovaly firmy Apple, Hewlett Packard, Intel, Sony, zatímco proti byla IBM, Lexmark, Oracle, dokonce i ministerstvo obrany... To se takový dramatický průběh dá očekávat.
Ilfirin avatar 13.8.2007 12:43 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
Intel byl pro? To je překvapení (jde na blacklist)
13.8.2007 12:49 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
Intel je přece odjakživa s Microsoftem zadobře, asi nechtěl narušit partnerství dané érou Wintelu. :-)
13.8.2007 14:20 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
Od HP a Sony jsem to očekával, ale od Apple mě to mrzí. Myslel jsem si, že je to lepší a rozumnější firma. No jo, zklamali mě chlapci.
Ilfirin avatar 13.8.2007 14:42 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
Apple jako rozumnější firma? :-O
13.8.2007 14:58 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
No asi jsem byl naivní. Nějak jsem měl zakódováno, že Apple je fajn firma. Ale vlastně o ní vůbec nic nevím.
Ilfirin avatar 13.8.2007 15:18 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
Tak budu holt v roli štváče.
Ale je to firma, která prodává service packy ke svým OS, která blokuje nahrávání softwaru třetích stran do svých zařízeních, která nutí používat svůj špatný software k nahrávání písniček do Ipodu... a jiní by tu jistě napsali horší prohřešky.
Applu open-source taky moc nevoní.
13.8.2007 16:30 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
Uf! Oni opravdu prodávají service packy? To s tím ipodem jsem věděl, ale bral jsem, že je to daň za to, když ho někdo chce mít. A že Apple open source moc nevoní mě taky překvapuje, protože jsem slyšel, že se podílí na vývoji KHTML, a že to použili pro safari. Koneckonců mají BSD jádro v Mac OS X, všude samé open source. Ale asi se zdá, že je to trochu jinak.
Ilfirin avatar 14.8.2007 08:28 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
S těma service packama jsem to asi nenapsal dobře. Spíš takhle: místo opravy dosavadní verze MacOS, vydají jeho novou verzi, kterou si zákazník, pokud chce, musí koupit.
Takže jsem to nazval "placenými service-packy"

K tomu webkitu.. to je fakt, to vyvíjejí, to jsem jim křivdil.
xvasek avatar 13.8.2007 18:12 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
Celkem zásadní je taky to, že AFAIK nevydává aktualizace OS pro počítače, která by nový OS v pohodě utáhly, ale Apple raději "donutí" uživatele koupit si i nový hardware. Podobně Palm. Hnus.
13.8.2007 12:18 kerala
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jenom aby US nebyly osamoceny. Strýček MS má dostatek U$ na účtech.
13.8.2007 12:42 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Za podstatné považuji vysvětlení způsobu hlasování od zástupce NIST, totiž že “conditional approval should be submitted as a disapproval vote”. Tedy odpor k MS-OpenXML není tak silný, jak by se podle hlasování mohlo zdát.
13.8.2007 13:15 pexxi
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
NIST sa, v podstate, vyjadril pre ANO s vyhradami, t.j. v hlasovani NIE. S tym celkom suhlasim. Pokial MS upravi v OOXML vlastnosti, podla poziadaviek a vyhrad, moze konkurencia ODF a OOXML priniest iba vyhody...
13.8.2007 13:28 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
moze konkurencia ODF a OOXML priniest iba vyhody...
To je zajímavá myšlenka, že konkurence standardů přináší jen výhody. Na jednu stranu máte pravdu, v jednom standardu se může něco udělat lépe a něco hůř, nějaký třetí standard si pak vezme to nejlepší z obou předchozích. Ovšem jestli už to pak není trochu protimluv. Ještě že někoho nenapadne třeba zavést dva standardy na silnicích – podle jednoho by se jezdilo vpravo, podle druhého vlevo. A každý si může vybrat…
13.8.2007 14:24 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
Ale ano, nechť je standardů plný pytel. Určitě se alespoň uživí dostatek programátorů na konverzních utilitách. Jiný význam to nemá.

Problém je, že ani ODF, ani OOXML nejsou dotáhnuté standardy. Ale stokrát raději bych nechal dotáhnout ODF a na OOXML raději zapomněl.

Jinak bych si přál, aby se konkurence ve _schválených_ standardech raději moc neprojevovala. Je to pak bordel na entou.
13.8.2007 12:50 Nicco | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše kto bol proti
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ale pozrime sa kto to vlasne hlasoval za. Toto je na tom najzaujimavejsie. Okrem samotneho Boha, Otca i jeho Syna - MIcrosoftu, co asi nikoho neprekvapi, su tam aj velky podporovatelia OSS alebo kernelu GNU/Linuxu: HP a Intel (k Sony a EMC sa nedokazem vyjadrit, iba ak, som cakal, ze Sony bude proti M$, ako je to pri Bluray vs HD a PS3 vs XB a EMC ktore robi storage riesenia pre UNIX, no neviem) Takze nie vsetko je take, ako sa zda. Ak ste boli napriklad v Prahe HP ma budovu spolu s Acenture hned vedla M$, asi nie nahodov.
13.8.2007 13:30 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: kto bol proti
Co je na tom divného? OpenXML není špatný proto, že pochází od Microsoftu, nebo že nepochází ze světa OSS. Vztah hlasujících k OSS nebo Linuxu by tedy s tím, jak kdo hlasuje, neměl vůbec souviset.
13.8.2007 14:48 Nicco | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: kto bol proti
Jedna z jeho chyb je ze nepochadza z OSS a tak ako MSOffice je de facto standard ale de jure nie, potom mozeme hovorit, ze pritomnost M$ je zla vlastnost.
13.8.2007 15:02 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
Rozbalit Rozbalit vše Re: kto bol proti
To, že standard nepochází z OSS by ani nevadilo. Kdyby ten standard byl dobrý. A kdyby měl zaručenou volnou použitelnost standardu kýmkoli (to netuším, jestli je, nebo není u OOXML zajištěno).
Bob Bobovich avatar 13.8.2007 13:28 Bob Bobovich | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
"Spojené státy neschválily rychlé přijetí OpenXML". Jsem jediný komu tohle nedává smysl?

Přijetí OpenXML jako čeho? (způsobu komunikace mezi ledničkou a Indiánem? ;-))
14.8.2007 00:46 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
Jako iso standardu.
Luboš Doležel (Doli) avatar 14.8.2007 03:41 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: OpenXML neprošlo v USA
Opravdu mě nenapadlo, že o OpenXML ještě někdo neví :-) Přidáno.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.