Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 20:47

Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office

Oracle začal vybírat licenční poplatky za plugin umožňující editaci ODF dokumentů v kancelářském balíku MS Office. Přestože tlačítko na stránkách produktu stále(v době psaní zprávičky) hlásá "Get it now. FREE", Oracle požaduje $90 za časově neomezenou licenci pro jednoho uživatele. Minimální odběr je stanoven na 100ks licencí.

21.4.2010 06:51 | Cubic | IT novinky


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Bedňa avatar 21.4.2010 07:07 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Prvá svetová, softvérová vojna práve začala.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
21.4.2010 07:26 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tím rozšíření ODF určitě pomohou...

Nerad to říkám ale opravdu jsem nepříjemně překvapen, jakým způsobem se prasí Oracle produkty/služby Sunu. Za chvíli čekám zrušení nebo aspoň zpoplatnění uzavřené verze VirtualBoxu nebo nějakou podobnou prasárnu.
21.4.2010 07:28 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
sun + oracle = fire
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
21.4.2010 07:36 cronin | skóre: 49
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
... jakým způsobem se prasí Oracle ...
Ono to nie je o Oracle. Je to o svete, v ktorom zijeme. Oracle -- ako jedna firma z mnohych -- len meni svoje spravanie sa tak, aby v tomto svete prezila.
21.4.2010 07:37 cronin | skóre: 49
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Priam sa natiska rukolapny dokaz: Sun to nerobil, tak neprezil.
21.4.2010 10:05 Lubomir RIntel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Za chvíli čekám zrušení nebo aspoň zpoplatnění uzavřené verze VirtualBoxu nebo nějakou podobnou prasárnu.

Uzavrete verzie v prvom rade spoplatnene vzdy boli.
Cubic avatar 21.4.2010 10:34 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
ne pro osobni pouziti

Licensing FAQ
21.4.2010 17:08 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Přesně tak jsem to myslel.
21.4.2010 11:14 DebianFan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
zaplat panboh za qemu
Pavel Půlpán avatar 21.4.2010 11:49 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Díky bohu za KVM. :-)
An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
stativ avatar 21.4.2010 07:30 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Za 9000 USD by to opravdu nikdo nekoupil…
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
stativ avatar 21.4.2010 07:32 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Už jsem to pochopil. V tom případě by to chtělo množné číslo v nadpise.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
21.4.2010 07:32 cronin | skóre: 49
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Oracle uz napriklad aj ziada registraciu na stiahnutie JDK. Za Javu 7 uz mozno budeme tiez platit. (Pre rypalov: predadzajuca veta je ciste osobna spekulacia a momentalny napad, nad ktorym som uvazoval menej ako 10, ale viac ako 5 sekund.) No, svet sa meni. Mozno skutocne nastava doba, kedy Open a Free Software bud preukaze svoju zivotaschopnost, alebo zahynie.
21.4.2010 07:51 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Oracle uz napriklad aj ziada registraciu na stiahnutie JDK.
Fakt :-( Zas aby som si vymýšľal nejaké kontaktné údaje. Čo z toho majú?
21.4.2010 07:54 cronin | skóre: 49
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Pre zabavu to nerobia: dnes sa zaregistrujes, zajtra budes platit.
Vojtěch Trefný avatar 21.4.2010 08:05 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Oracle uz napriklad aj ziada registraciu na stiahnutie JDK.
[citation needed]
21.4.2010 08:07 Stefan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
To je nesmysl JDK je možno stáhnou zcela bez registrace, sice vyskočí okno které žádá přihlášení ale obsahuje volbu skip která přihlášení přeskočí. Navíc tato volba je tam myslím již delší dobu.
21.4.2010 09:13 cronin | skóre: 49
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Prisahal by som, ze par dni dozadu to prihlasenie preskocit neslo. Tiez som sa cudoval, lebo predtym - a ja teraz - to islo a ide.
21.4.2010 15:28 moo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
urcite slo, kedze som ju pred par dnami odtial tak stahoval
21.4.2010 08:22 BlackShark | skóre: 15 | blog: windows
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Včera jsem stahoval update 20 a registraci jsem nepotřeboval.
xkucf03 avatar 21.4.2010 15:41 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Oracle uz napriklad aj ziada registraciu na stiahnutie JDK. Za Javu 7 uz mozno budeme tiez platit.

Přestaň prosím šířit tyhle fámy a nauč se číst:
Log In for Download (Optional)

Skip this Step
Kromě toho OpenJDK je svobodný software pod GPL licencí, takže i kdyby se v Oraclu zbláznili, nic s tím nezmůžou.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Jardík avatar 21.4.2010 17:03 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
OpenJDK nechutně renderuje fonty a je proto nepoužitelné.
Věřím v jednoho Boha.
21.4.2010 17:29 cronin | skóre: 49
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
OpenJDK je nechutne udelatko. Staci si pozriet, kolkokrat sa len tu na abicku riesili problemy, ktore vzdy koncili jeho nahradenim Sunovskym JDK.
22.4.2010 09:11 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Openjdk je v zásadě totožný se Sun Javou - největším nahrazovacím důvodem je Java plugin, který nebyl uvolněn pod GPL (a taky není součástí specifikace Javy).

Na druhou stranu Java plugin není zhusta kompatibilní ani sám se sebou.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
21.4.2010 17:34 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Tak ono bohatě stačí, aby přestali zveřejňovat bugfixy - nemyslím, že by RedHat + pár dalších lidí utáhlo vývoj.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
xkucf03 avatar 21.4.2010 17:39 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Java
Pár dalších – myslíš IBM, SAP, většina bank, pojišťoven, Google, Apache atd. atd.? Za Javou stojí tolik firem a lidí, že bych se o její osud nebál.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
IBM ti na Sun Javu kašle z vysoka a ty banky,pojištovny,... ty chcou kupovat software, ne ho vyvýjet. Proč asi outsourcujou většinu svého IT,...
xkucf03 avatar 21.4.2010 18:09 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Java ~ Linux
Tady přece nejde o to, kdo tu Javu bude přímo vyvíjet, resp. v které firmě ty lidi budou sedět – ale o to, že na Javě je závislá docela velká část firem a mají zájem na tom, aby fungovala přinejmenším stejně dobře jako teď. Takže pokud ty peníze „dobublají“ od zákazníkům přes outsourcing dodavatelů až k těm vývojářům JDK, bude další rozvoj. To máš jako s Linuxem – firmy (zákazníci) si nekupují linuxové jádro a nerozumí těm věcem uvnitř, kupují si služby, řešení, podporu… ale stejně ty peníze od nich nakonec doputují i ke konkrétním lidem, kteří píší třeba KVM, souborové systémy nebo jiné nízkoúrovňové věci (o kterých ti zákazníci často ani netuší, že je mají, ale potřebují je).
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
MaFy avatar 21.4.2010 21:24 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Java
A co SAP?
Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
22.4.2010 08:41 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Java
Tak zase tak zvysoka ne, přece je to jenom referenční implementace ;-) Navíc si, pokud vím, předávají informace o nalezených chybách.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
22.4.2010 09:02 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Java
Je důležité nemíchat pojmy - já reagoval pouze na OpenJDK, nikoli na Javu.

IBM má svoje vlastní JDK, SAP nerad GPL, většina bank a pojišťoven nehodlají nic vyvíjet a budou využívat komerční implementaci, stejně jako kdokoli jiný.

Google, pokud vím, na žádném JDK nepracuje (Dalvik je něco trochu jiného). Apache má svoje Harmony, ale to nebude vhodné pro produkční nasazení (jednak není kompletní a především ASF nezískalo testy kompatibility).

Takže v případě, že Oracle stopne vývoj OpenJDK, ten projekt pravděpodobně umře.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
xkucf03 avatar 22.4.2010 16:47 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Java
Myslíš, že by Oracle přestal vyvíjet OpenJDK a pokračoval by ve vlastní Javě? Možné to je, ale pak by musel přijít s něčím úžasným, kvůli čemu by mělo smysl používat placenou/uzavřenou Javu místo OpenJDK (a riskovat nejen poplatky, ale i závislost na jednom dodavateli).

Možná to vidím příliš optimisticky, ale čekal bych, že po takovém kroku Oraclu by vzniklo nějaké konsorcium zainteresovaných firem a to by pokračovalo ve vývoji OpenJDK. Už jen to, že svobodnou Javu rádi přijmou linuxoví distributoři do svých distribucí a nemusí se nikdo od Javy dělat se zvláštními instalátory, je celkem velké plus.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
22.4.2010 17:27 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Java
Možné to je, ale pak by musel přijít s něčím úžasným, kvůli čemu by mělo smysl používat placenou/uzavřenou Javu místo OpenJDK (a riskovat nejen poplatky, ale i závislost na jednom dodavateli).
Nezdá se, že by to linuxovým uživatelům příliš vadilo. A těm korporátním je to teprve jedno.
Možná to vidím příliš optimisticky, ale čekal bych, že po takovém kroku Oraclu by vzniklo nějaké konsorcium zainteresovaných firem a to by pokračovalo ve vývoji OpenJDK. Už jen to, že svobodnou Javu rádi přijmou linuxoví distributoři do svých distribucí a nemusí se nikdo od Javy dělat se zvláštními instalátory, je celkem velké plus.
Obávám se, že jediná skutečně zainteresovaná firma je RedHat, ale ta by v tom případě musela do OpenJDK investovat řádově více úsilí, než teď. A pokud by ještě Oracle přestal uvolňovat TCK testy, situace by se vrátila tam, kde byla před pár lety - distributoři horko těžko flikující všechno pod gcj.

BTW: instalátory netřeba, enterprise distribuce obsahují balíčky s komerčními implementacemi JDK.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
No ony si ty Enterprise aplikace stejně tahají tu javu sebou, že... :)
22.4.2010 17:38 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Java
Budeš se divit, ale ne vždy. Dost producentů si uvědomuje, že je zbytečné platit za podporu dvakrát a stačí jedna zaplacená v rámci systému, tudíž používají systémovou.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
22.4.2010 22:27 Radim Kolář | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Java
Snad vsechny softy od IBM pouzivaji vlastni javu misto systemove - DB2 a websphere urcite. Oracle taky. Ktery komercni soft pouziva systemovou Javu?
23.4.2010 09:25 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Java
Je pravda, že pokud producent nabízí nějaký archív se svým produktem, mívá tam JVM přibalenou (protože je to pro něj jednodušší). Já mluvil spíše o situaci, kdy se zákazníkům dodávají hotové systémy (OS + JVM + aplikace), kde se (ne vždy, ale poslední dobou čímdál častěji) používá systémová Java, protože je její podpora už zaplacena v rámci podpory OS.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
22.4.2010 19:52 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Java
Apache má svoje Harmony, ale to nebude vhodné pro produkční nasazení

<rýpnutí>Harmony asi pro produkční nasazení vhodný bude jelikož se vyskytuje v několika stovkách tisíc telefonů od Palmu<rýpnutí/>

23.4.2010 09:28 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Java
Tak já tím produkčním nasazení myslel spíše takové ty tomcaty, jbossy a websphery, než Palmy. ;-)
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
21.4.2010 07:43 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je to sice mrzutý, ale Oracle nakonec dělá jen to, co musí. Tedy stará se o peníze akcionářů.
vain avatar 21.4.2010 07:53 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak to tím pádem bude naopak? Vždyť OpenOffice umí editovat doc soubory.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
21.4.2010 07:57 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Mno ani bych se nedivil kdybychom si za měsíc na Slashdotu přečetli informaci, že se Microsoft chce soudit s Oraclem kvůli patentům na DOC.
21.4.2010 07:57 Peter
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ako a co? kazdy kto bude chciet otvorit odf si sosne openoffice... leda zeby aj openoffcie casome nebol open...
vain avatar 21.4.2010 08:27 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
leda zeby aj openoffcie casome nebol open...
K tomu by snad nemělo dojít, pod jakou licencí je OpenOffice vůbec? Píše mi to tady "License: LGPLv3 and LGPLv2+ and MPLv1.1 and BSD" což mi nepřijde zrovna jako kompatibilní kombinace.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
xvasek avatar 21.4.2010 08:48 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
No, vazba OOo na Sun a tím pádem i Oracle je sice relativně silná, ale jinak je to celkem klíčový produkt, takže by se určitě nějaký použitelný fork někde vyloupnul.

Jinak rozhodnutí Oracle moc nechápu, kolik si asi tak představují, že tímto krokem vydělají? Navíc nové Office mají nějakou podporu ODF nativně.
Max avatar 21.4.2010 08:52 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Souhlasím, takto si asi moc peněz nevydělají a navíc tím naštvou hafo lidí. A to se vyplatí ...
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
21.4.2010 10:10 x
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Spousta lidi stale premysli ve svem omezenem okruhu. Oracle ma koncove uzivatele nebo male a stredni firmy vicemene na haku. Tohle je cilene na velke korporace, ktere se nad tim tak moc zamyslet nebudou a proste to zaplati nez aby riskovali pravnickou bitvu.
21.4.2010 09:49 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
ale jinak je to celkem klíčový produkt, takže by se určitě nějaký použitelný fork někde vyloupnul.
http://go-oo.org/

Pokud se nepletu, Debian používá tuhle verzi OOo
Quando omni flunkus moritati
xvasek avatar 21.4.2010 13:57 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Go-oo není moc fork, je to spíš sada rozšíření standardní OOo. Fork se podle mých představ nevrací cyklicky k původnímu produktu, ale od jisté doby jde plně samostatnou cestou. Za fork bych považoval spíš Lotus Symphony, ale to se teď taky vrací "domů" a pokud dobře tipuju, tak verze 3 bude vycházet z OOo 3.
21.4.2010 15:40 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Tak dokud je výhodné občas se vrátit k původní větvi, tak proč ne. Každopádně je ale na go-oo vidět, že jsou lidi, co jsou ochotní pracovat mimo původní verzi. - tudíž kdyby bylo opravdu potřeba forkovat, nebude potřeba hledat lidi.
Quando omni flunkus moritati
belisarivs avatar 21.4.2010 16:28 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
No, ono to neni obcasne vraceni k puvodni verzi.

Spise pripominaji (v principu) ruzne kernelove patche jako treba BFS. To taky neni fork.

Proste maji porad za zaklad aktualni OO.o s tim, ze pridavaji vlastni rozsireni.
IRC is just multiplayer notepad.
22.4.2010 10:43 bobbin | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
21.4.2010 11:20 DebianFan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
<Vestba>OpenOffice skonci ako Lotus Office alebo StarOffice - prezije oo-go a vyvinie plugin pre Windows...</Vestba>
21.4.2010 11:35 pavel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja bych to nevidel tak cerne. Naopak.
MS za ta leta nebyl schopen do MS Office zabudovat podporu ODF. Coz je jeho vec at uz z marketingovych, nebo jinych duvodu.
Dle doporuceni EU a ministerstva informatiky CR je jako standard pro komunikaci doporucen ODF.

OpenDocument je standardizován jako norma ISO/IEC 26300:2006. To znamená, že formát splnil přísné podmínky standardizačního procesu a byl zařazen mezi celosvětově uznávané standardy. Jedním z důležitých důvodů je i to, že pro uložení a interpretaci dat používá specifikace založené na dalších standardizovaných formátech. OpenDocument byl doporučen Evropskou komisí jak formát vhodný pro komunikaci orgánů veřejné správy s občany i uvnitř samotných orgánů. Toto doporučení se opírá především o technologickou neutralitu formátu, otevřenost specifikace a jednoznačnou právní čistotu (neexistující licenční a patentové otazníky). OpenDocument byl doporučen Ministerstvem informatiky České republiky jako formát vhodný pro komunikaci orgánů veřejné správy s občany. Formát totiž umožňuje beze zbytku splnit povinnosti uložené § 4, odst. 2, zákona č. 106/1999 Sb. (o svobodném přístupu k informacím). zdroj.: www.opendocument.cz

Narozdil od ceskych, velice zaostalych, uradu a uredniku je ODF ve vyspelejsich zemich pouzivan. Pt zpoplatneni ponese jiste financni naklady pro ty, kteri z nejakeho duvodu drzi MS Office, ale potrebuji pouzivat ODF. Takze vysledek bude bud presun k otevrenym office balikum, nebo jisty tlak na MS, aby konecne zabudoval podpru ODF a tim v dusledku sirsi rozsireni mezi lidmi.
default avatar 21.4.2010 11:56 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
MS za ta leta nebyl schopen do MS Office zabudovat podporu ODF.
Jen je hrozně zajímavý, že můj Word a Excel tady ODF umí. Ukládat (spíše exportovat) umí i do PDF.
belisarivs avatar 21.4.2010 13:50 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Vzhledem k tomu, ze to je MS, tak se nabici otazka, jak moc ODF umi.
IRC is just multiplayer notepad.
default avatar 21.4.2010 15:06 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
No, řeknu to takto: když otevírám ODF ve Wordu, tak dokument vypadá stejně jak v OpenOffice.org; když otevírám OOXML v OpenOffice.org, chytnou SEGV a je vymalováno. :-D
David Watzke avatar 21.4.2010 17:08 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
A umí to po instalaci z originálního CD?
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
default avatar 21.4.2010 17:34 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Já koupil download verzi. Placka mi přišla později poštou, ale to už jsem to měl nainstalovaný… Takže nevím. :-) A jestli to přišlo z Windows Update nebo z toho zipáče, to už si taky nepamatuju. :-D
xvasek avatar 22.4.2010 07:46 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Podle servicepacku. Office 2007 obsahuje podporu ODF tuším od SP2, Office 2010 už bude obsahovat ODF vždy.
David Watzke avatar 22.4.2010 17:10 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Aha, dík za info.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
default avatar 22.4.2010 22:06 default | skóre: 22 | Madrid
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
OKi, takže to byl Service Pack 2 (tudíž Windows Update).
21.4.2010 11:47 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A za jednu licenci na Oracle OpenOffice chtějí $49.95. Píšou, že to je přejmenovaný StarOffice. Takže se nic neděje.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Ruža Becelin avatar 21.4.2010 12:29 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Přestože tlačítko na stránkách produktu stále(v době psaní zprávičky) hlásá "Get it now.

Tak uz to nejde.
21.4.2010 14:08 Ladislav
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zatial sa to da este sosnut odtialto: https://cds.sun.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/CDS-CDS_SMI-Site/en_US/-/USD/ViewFilteredProducts-SingleVariationTypeFilter. Bez platenia a registracie. Licencia od Sunu.
Bilbo avatar 21.4.2010 14:18 Bilbo | skóre: 29
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Už ani tohle nejde, nejspíš i tohle už zazáplatovali.
Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
21.4.2010 21:57 Stevo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Stale to podla vsetkeho ide zo Softpedie: http://www.softpedia.com/progDownload/Sun-ODF-Plugin-for-Microsoft-Office-Download-77947.html
xkucf03 avatar 21.4.2010 15:53 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Nic není zadarmo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Sun/Oracle investoval do vývoje OOo hodně peněz. Proč by měl výsledky svojí práce dávat zadarmo konkurenci (Microsoftu)? Co udělal MS pro to, aby situace byla vyvážená – aby si uživatelé OOo mohli bezproblémově otvírat MS formáty? A nepište, že prosadil svoje formáty jako ISO standard, protože MS sám tyhle standardy nedodržuje a dělá všechno pro to, aby tyhle soubory šlo bezchybně otvírat jen v jeho programech.

Uživatelé buď zaplatí, nebo si zdarma nainstalují OpenOffice. Lidi si konečně musí uvědomit, že když se vydají cestou nesvobodného softwaru, že zaplacením licence za Windows (případně MSO) to nekončí – že z nich pořád bude někdo tahat další a další peníze, jednou za antivirus, příště za nějaké utilitky potom za plugin na otevírání ODF atd. Kdo chce kam… :-)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
22.4.2010 22:21 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nic není zadarmo
Lidi si konečně musí uvědomit, že když se vydají cestou nesvobodného softwaru, že zaplacením licence za Windows (případně MSO) to nekončí – že z nich pořád bude někdo tahat další a další peníze, jednou za antivirus, příště za nějaké utilitky potom za plugin na otevírání ODF atd. Kdo chce kam… :-)
Proč, nevidím jediný logický důvod proč by to tak mělo být. Na linuxu může existovat payware, na windows směle běží FOSS. Ale ruku na srdce, widle jsou k FOSS přítulnější, než linux k paywaru (nebo i jen closed source sw)...
Jardík avatar 21.4.2010 17:05 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ten plugin neměl zdrojáky? Ale stejně, v MS Office 2010 beta mi ODF funguje i bez pluginu (ale je pravda, že je to nic moc).
Věřím v jednoho Boha.
21.4.2010 19:41 vladaf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mě hlavně překvapuje, jak se rychle zbavili tak známé značky jako Sun. Sunw, to byl vždycky pojem. Teď už je pod tímhle jménem snad jen Sun Studio.
Jardík avatar 21.4.2010 19:44 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle žádá $9000 za ODF plugin pro MS Office
Ubuntu 9.10 už má ve splashscreenu OOo obrovským písmem napsáno ORACLE, hnus.
Věřím v jednoho Boha.
xkucf03 avatar 21.4.2010 20:28 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Oracle vs. IBM a značka Sun
+1 taky je mi té značky líto, byla to jedna z mých nejoblíbenějších. Např. IBM se takhle necitlivě nechová – značky jako Lotus nebo Rational a další se používají pořád – i když spadají pod křídla velké modré.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
22.4.2010 14:47 pavel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle vs. IBM a značka Sun
Jj. Oracle si neuvedomuje, ze nepohltil nejakou bezvyznamnou firmicku, ale cely jeden svet. Spolecnost, ktera tvorila IT dejiny.
22.4.2010 17:33 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle vs. IBM a značka Sun
Na celém příspěvku je důležité slovo - tvořila, minulý čas. Navíc tohle není nic nového pod sluncem, Digital by mohl vyprávět.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
22.4.2010 19:05 vladaf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle vs. IBM a značka Sun
Ano, ale vem si třeba Compaq, HP s tou značkou stále pracuje.
23.4.2010 09:37 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle vs. IBM a značka Sun
No tak Compaq nechal svoji stopu v dějinách akorát jako ten, kdo pomáhal rozšířit monokulturu PC. To bych s Digitalem, který světu přinesl PDP a VAX, či třeba procesory Alpha, nesrovnával.

Každopádně pointa byla v tom, že sebeslavnější minulost je značce po akvizici k ničemu.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
xkucf03 avatar 23.4.2010 14:16 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Oracle vs. IBM a značka Sun
viz Lotus, Rational a další značky v portfoliu IBM. Akvizice ještě nemusí znamenat zánik značky, dá se těžit z obojího – jak ze slavné minulosti značky, tak ze silného zázemí nového vlastníka.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.