Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 15:13

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
13.9.2007 12:06 me
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
O jeje. Cestin muj kobyl. :) Lidi, proboha, kdyz nezvladate dlouha souveti, piste kratke, ale vystizne texty.
Shadow avatar 13.9.2007 12:08 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
O. Čem. To. Mluvíte?
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
Luk avatar 13.9.2007 12:28 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Nevhodná stavba věty (navozuje dojem, že rootu přibyl další jabber server). Lepší by bylo (bez dalších zásahů do věty, které by to také chtělo):
Seznam místních jabber serverů se dnes rozšířil o další, a to pod vlajkou serveru root.cz.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
hwsoft avatar 13.9.2007 12:10 hwsoft | skóre: 19
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
no tak to ma byt, jen vic a husteji ;)
ITF FreeNet Liberec
13.9.2007 12:13 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jenze ten pod vlajkou root.cz provozuje stejne jako zname jabber/jabbim/netlab ta sama plzenska firma- humboltec. Transporty jsou stejne jako u zminenych sluzeb, doufam ze alespon jabber server je jiny (= lepsi dostupnost) :)
Luboš Doležel (Doli) avatar 13.9.2007 12:18 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Ne, je to zase jen další doména na serverech Netlabu...
$ host -t SRV _xmpp-server._tcp.jabber.root.cz
_xmpp-server._tcp.jabber.root.cz has SRV record 5 0 5269 nezmar.netlab.cz.
_xmpp-server._tcp.jabber.root.cz has SRV record 5 0 5269 soumar.netlab.cz.
13.9.2007 12:22 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Takhle kdyby svůj Jabber server spustilo abclinuxu, to by bylo něco...
Quando omni flunkus moritati
13.9.2007 12:30 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
na tom neni nic tezkeho. leose by urcite potesil treba openfire. s nim se da jabber server rozjet za pohodove tri minutky..
13.9.2007 12:47 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Evidentne jsi se nikdy nesetkal s adminama netlabu... lehke to zas tak neni.
hwsoft avatar 13.9.2007 12:59 hwsoft | skóre: 19
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Ted nevim co myslis, ze neni lehke se domluvit s pinkym? S tim souhlasim, ale rozjet jabber server neni problem. Linjab byl zprovoznen za cca tyden, ale je to jen projekt tri lidi nespokojenych s urovni na netlabu, kteri ho delaji ve svem volnem case.
13.9.2007 13:32 KIE
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Rozjet samotny jabber server neni tezke a zvladne to i mene talentovany jedinec /natoz 3/, udrzovat v chodu jabber server pro X tisic aktivnich uzivatelu, udrzovat v chodu nekolik transportu /pro X tisic uzivatelu/, vcetne tech, co poskytuji nejaky obsah prip. dohodnout se s poskytovateli obsahu, je uz o necem uplne jinem.

Pinky dela NJS o prescasech :), protoze neni spokojen s ICQ.

"delaji ve svem volnem case" je takova univerzalni (vy)omluva pro pripad, ze se neco po*ela, delam to ve volnem case = za nic nerucim.
14.9.2007 06:58 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Pinky dela NJS o prescasech :), protoze neni spokojen s ICQ.
Myslím, že ani nie - minimálne podľa webu sa tvári, že je zastrešený HumboldTecom.
14.9.2007 12:45 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Jakým způsobem váš výrok popíra ten KIEův?
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
13.9.2007 17:17 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
hele nahodil sem pár jabber serverů. openfire dokáže nahodit i legendární slepice. instalace je tak jednoduchá, že kdyb se to nestahovalo tak už by to každej měl naistalovaný. to že by se to líbilo leošovi sem řek proto že to je postavený na javě takže by to bylo efektivní celkem. ale je fakt ze administrovat openfire je neco jako řídit bmw. když se něco posere tak se to šroubovákem dohromady nedá.
13.9.2007 17:30 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Ty musíš být ale velký drsňák.
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
13.9.2007 19:58 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
ale ma pravdu :)
14.9.2007 01:07 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
To má. Jenom mi sloh toho příspěvku nedovolil takhle nezareagovat :-)
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
13.9.2007 20:36 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
když se něco posere tak se to šroubovákem dohromady nedá.
To je jasný. Na opravu je přece potřeba kladivo ;-)
Luk avatar 13.9.2007 21:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
A kdyby ani tohle nepomohlo - tak normálně, krumpáčem... :-D
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
13.9.2007 21:11 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Teda na opravu například náramkových hodinek mi to už připadá přeci jen krapet velké ;-)
cezz avatar 13.9.2007 12:30 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Nemuseli by sme sa krcit na abclinuxu.cz@conference.jabber.org
Computers are not intelligent. They only think they are.
hwsoft avatar 13.9.2007 13:00 hwsoft | skóre: 19
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Pokud by se ti libilo vic, tak muzu nahodit MUC abclinuxu@linjab.net
hwsoft avatar 13.9.2007 13:02 hwsoft | skóre: 19
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Oprava, adresa je: abclinuxu@chat.linjab.net a je spustena.
jnc avatar 13.9.2007 13:31 jnc | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
založte ešte abclinuxu aspoň na jabbime, jabber.sk a na dev-it
cezz avatar 13.9.2007 19:41 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Pre mna je riesenie jedine abclinuxu@abclinuxu.cz ;-)

Medzi Linjab a netlab alebo jabber.org nevidim moc rozdiel v tejto veci..
Computers are not intelligent. They only think they are.
13.9.2007 23:23 thingie
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
To ovšem není oprava ale zcela jiná diskuse. Tahle tvoje odpověď je spíš než co jiného sprostý scam. Nazdar.
kyknos avatar 13.9.2007 14:00 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
na hromadné konferencování je přeci irc :)
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
13.9.2007 16:15 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
irc je přežitek :-)
kyknos avatar 13.9.2007 17:09 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Přežitek? ale ten "přežitek" hostuje stovky nebo tisíce vynikajících kanálů, jak vývojářských tak i jinak zaměřených. Zkoušel jsem ledacos, ale nikde jsem na srovnatelný systém nenarazil. Na IRC jsou hlavní vývojářské i uživatelské diskuse většiny pro mě důležitých programů (celé GNOME...), na IRC jsme škdálili ESA a NASA a IRC je jedniný komunikační kanál, který spolehlivě funguje, má-li UPC špatnou náladu a zahazuje většinu mých paketů. Neznám všechno, ale pochybuji, že exiustuje fenomén srovnatelný s IRC, hlavně co se komunity týče.

Jabber je fajn náíhrada za ICQ, ale pro komunikaci větších skupin lidí? Ehm, ne.
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
13.9.2007 17:36 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
To byl jen vtípek :-) Myslel jsem, že to bude dostatečně patrné :-)
cezz avatar 13.9.2007 19:43 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Nevadi ta horliva odpoved stala za to :-)
Computers are not intelligent. They only think they are.
14.9.2007 00:36 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
A proč by jako Jabber neměl být vhodný pro komunikaci větších skupin lidí? Jabber MUC je k tomu více než dobrý, je to výborná náhrada za dnes již obstaróžní IRC. To že je IRC tak rozšířené, že ho využívá taková spousta lidí, nemá nic společného s tím, že by neexistovala kvalitnější náhrada (ta existuje - Jabber MUC) - to je dáno pouze tím, že je IRC mnohem mnohem starší a tudíž zaběhlejší.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
kyknos avatar 14.9.2007 01:30 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
v čem je jabber kvalitnější?

technický rozdíl jsem v praxi zaznamenal jen jeden - irc je použitelné i na síti, na které se už jabber není schopen připojit - doma, kde mám mizerné připojení, je to často jediný použitelný komunikační kanál

a sociální faktory jsou u komunikačního sw klíčové
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
14.9.2007 02:19 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
V čem je Jabber lepší? Tak např. bezpečnost (sice IRC taktéž může podporovat SSL, ale v době kdy jsem ho víc používal to podporovalo naprosté minimum serverů), autorizace (na Jabberu má každý unikátní adresu, nechodí tam neautorizovaní anonymové jako na IRC, NickServ je jen nadstavba IRC... samozřejmě že si každý může vytvářet další a další duplicitní identity i na Jabberu, ale jsou jednoznačně unikátní), provázání s IM, možnost využívat další Jabber XEPy a služby, taktéž to že se jedná (narozdíl od IRC) o moderně navržený protokol, atd.

Jinak ještě jsem se nesetkal s připojením, kde by Jabber nefungoval (ani doma když mi odcházel kabelový modem a měl jsem ztrátovost packetů okolo 70% nebyl s Jabberem problém... narozdíl třeba od ICQ).

A co se týče sociálních faktorů, tak stačí aby velké projekty začaly místo IRC kanálů podporovat Jabber MUC kanály a situace se hnedle obrátí (což se nestane určitě moc brzy, ale do budoucna se to IMHO bude vyvíjet tímto směrem... alespoň v to doufám).
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
kyknos avatar 14.9.2007 08:46 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Inu, UPC i s funkčním modemem má běžně ztrátovost hluboko pod 50%, alespoň tady v Holešovicích.

O tom, že by se to obracelo pochybuji, protože si neřekl ani jednu reálnou výhodu. Modernější protokol? Ano, vi ani emacs také nejsou hypermoderní textové editory. Ale stejně jako IRC fungují a velmi dobře. Nickserv funguje, ale řada sítí ho vůbec nepoužívá, nikomu to nechybí. Já bych naopak řekl, že ona možnost připojit se bez jakéhokoliv přihlašování atd je právě (já například řadu služeb/webů atd nutících mě k vytvoření účtu s radostí oželím).
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
kyknos avatar 14.9.2007 08:48 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
je právě výhodou IRC.
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
14.9.2007 12:00 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Tu větu o UPC mám chápat tak, že i s funkčním modemem máte ztrátovost dlouhodobě větší než 0%? To bych si tedy okamžitě stěžoval na technickou podporu, já používal UPC už ve třech lokalitách v Praze (z toho ve dvou dlouhodobě) a nikde jsem s ním neměl sebemenší problémy. Ztrátovost packetů vždy 0%, odezvy vynikající.

Ještě zpět k tomu IRC - pro mě to co jsem popsal jsou setsakramentsky velké klady Jabberu. A navíc jak kolega uvedl níže Jabber oproti IRC řeší kódování, to je taktéž obrovský klad, hlavně pro ne-anglické kanály.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
kyknos avatar 14.9.2007 14:05 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Ztrátovost 0% jsem s UPC v podstatě nezažil. Pohybuje se mezi cca 5%-100%, podle nálady a konstelace hvězd. Stížností bylo už asi sto, opravit to ale schopni nejsou.

Nevím, jak jabber či IRC interně řeší kódování, ale na jabber mi neustále chodí čeština zmršená (pravda, z transportu), zatímco na irc se mi to nestalo (pravda, windowsáci irc asi moc nepoužívají).
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
14.9.2007 15:19 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Jabber je celý XML, tedy unicode. Ta poznámka o transportu je _velice_ významná, protože to je pak chyba transportu a ne jabberu a je to v téhle diskusi naprosto irelevantní.

IRC neznám, ale slyšel jsem, že s kódováním tam bývaly problémy a na unicode se přechází postupně a záleží to na klientu.
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
kyknos avatar 17.9.2007 08:50 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
To nic nemění na praktické zkušenosti, že se zmršenou češtinou se setkávám v jabberu, nikoliv v IRC kanálech. Budete si muset opravit ty transporty.
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
17.9.2007 14:25 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Transporty jsou v poradku. Na 99% je na druhe strane QiP. QiP je rusky produkt, qip a cestina . O cestine na IRC prosim radeji nemluvte. To uz je na tom lepe i zminene ICQ. Jabber byl, je a bude UTF-8.
Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
23.9.2007 03:20 zenek | skóre: 8 | blog: Hello_world
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
FYI: Já vám používání IRC neberu.

Ty transporty bych spíš vypnul, když to XMPP/Jabberu takhle kazí jméno.
Stop Skype Plague. , moje Jabber ID: zenek.k@jabbim.cz. Nejlepší XMPP server. DRM.
xkucf03 avatar 22.3.2008 19:07 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Na Jabberu si přece pořídíš jedno JID a to pak můžeš používat celosvětově v MUC, i když jsou na jiných serverech. Tak v čem je problém? Vždyť to přece není o tom, že by ses musel regisrovat jednou u Gnome, podruhé u KDE a potřetí...
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
14.9.2007 04:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Kromě výše uvedeného bych doplnil, že Jabber na rozdíl od IRC řeší otázku kódování textu.
14.9.2007 23:56 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Jo, mate pravdu, Jabber MUC je asi technicky "lepsi".... ale IRC mam mnohem radsi :)
13.9.2007 16:41 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Tfuj, takovej zastaralej přežitek jako IRC, blé... jedině Jabber MUC konference! ;-)
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
kyknos avatar 13.9.2007 17:10 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
a to jako proč?
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
13.9.2007 12:32 kub. | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Třeba pinky přispěchá s nabídkou :-)
13.9.2007 13:55 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Uz tri roky rikam ne. Kdyz ctu blogy o nespokojenosti s netlab ci jabber.cz, proc bych si mel myslet, ze to zvladneme lepe? Spise udelat jabber extenze abicka, at uz to zasilani komentaru nebo nove vyhledaci transport (#878).
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
13.9.2007 14:05 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Pokud nainstalujete ejabberd a budete mit pure xmpp server bez transportu s MUCem, nebudete o nem vubec vedet, dopsat externi autentizaci proti databazi uzivatelu je pro vas otazka 30 minut. Pri nekolika stovkach uzivatelu online ejabberd ani neuvidite v topu... Prusvih neni provozovat xmpp server v ramci komunity, prusvih je provozovat public server se spoustou sluzeb a podporou. Navic pro portal vaseho kalibru to muze fungovat i jako slusny marketingovy nastroj (upozornovani na zpravicky, nove clanky, odpovedi na komentare, odpovedi v poradne). BTW, i ten vyhledavaci transport je jen komponenta, ktera se musi nekam napojit. Nebojte se toho a uvidite, ze se s tim poperete, mate zazemi silne spolecnosti. Drzim palce.
Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
13.9.2007 17:08 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Paměťová náročnost?
13.9.2007 17:17 pinkolin | skóre: 10 | blog: pinkolinov
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
600 lidi online, 1-2% CPU, 120MB RAM zabrano. Realny server, jabber.pilsfree.czf.
Quidquid latine dictum sit, altum viditur :-)
13.9.2007 21:04 Murry | skóre: 16 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
Ano, toto je skělý nápad! Spustit zatím jen robota, kterýho si dám do seznamu a on mi občas pošle:
  • že mi někdo odpověděl
  • nové články
  • atd...
    15.9.2007 07:56 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
    Diky za info. Dal jsem do bugzilly novy bug #879 - zrizeni jabber.abclinuxu.cz. Ted to zalezi na ctenarich, zda pro nej budou hlasovat.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    19.9.2007 01:26 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
    Nebylo by lepší udělat anketu na hlavní stránce? Nebo alespoň nějaký odkaz na tu bugzillu, přece jenom diskuzi k týden staré zprávičce čte málokdo...
    Quando omni flunkus moritati
    19.9.2007 07:32 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
    Anketu na HP se mi delat nechce, jeste by se o tom dozvedelo moc lidi, hlasovalo by jich dostatek a ja to pak musel splnit :-) Ale nejspise na to upozornim v dalsim blogu.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    13.9.2007 15:34 Saša
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
    Nemusel by být stejný, se stejno vizí. Co jsem pochopil, tak hlavním důvodem nestability jabber.cz jsou transporty do sítí ICQ apod. Okolo ABCLinuxu by se možná našlo dost lidí, co transporty nepotřebují, ale raději by stabilitu. Má to pro ně smysl dělat? To já nevím. Byl by jen obyčejný jabber server nez super hyper transportů pod úroveň ABCLinuxu? Otázka je, jestli hledět "na imidž" a jestli se snažit o "imidž" vyhovující umělé poptávce.
    13.9.2007 16:59 Tomas Krause
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
    Já ti nevím, možná nečtu ty správné blogy, ale o problémech netlabu nijak mohutně nečtu. Navíc používám jabber na netlabu mnoho let a nemám problém. Jistě, parkrát za ty roky došlo k výpadku, někdy nejde ICQ transport (je to chyba netlabu nebo ICQ jako takového?), ale nikdy to nepřeroste mez, kterou jsem ochoten akceptovat za službu zdarma.
    15.9.2007 13:30 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Jardík avatar 13.9.2007 12:34 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
    Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
    A jak to souvisí s Linuxem? Já jen, že zprávička o reactos mi neprošla právě proto, a tohle se tu objeví ...
    Věřím v jednoho Boha.
    13.9.2007 12:46 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber

    Zřejmě si místní bossové neuvědomili, že uživatele linuxu by mohl reaktos, jakožto další alternativní OS, také zajímat. (Pravda ale také je, že neznám obsah a charakter nezveřejněné zprávičky.)

    Poslední dobou se mi zdá, že tu čím dál tím více přibývá omezení, občas i více než odpovídá mému vkusu...

    13.9.2007 13:04 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
    Poslední dobou se mi zdá, že tu čím dál tím více přibývá omezení, občas i více než odpovídá mému vkusu...
    Ta omezení, jak tomu říkáš, jsou pouze snahou o udržení zaměření webu. Většina lidí od abclinuxu očekává poměrně značnou tématickou vyhraněnost. Proto sem chodí - najdou tu právě to, co hledají - pro zprávy o jiných oblastech chodí zase jinam. Admini jsou jen nástroj - co dělají, to z většiny určují sami návštěvníci. Už proto jsou řeči typu "místní bossové" zbytečné.
    13.9.2007 13:57 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
    Poslední dobou se mi zdá, že tu čím dál tím více přibývá omezení, občas i více než odpovídá mému vkusu...
    Ta omezení, jak tomu říkáš, jsou pouze snahou o udržení zaměření webu. Většina lidí od abclinuxu očekává poměrně značnou tématickou vyhraněnost. Proto sem chodí - najdou tu právě to, co hledají - pro zprávy o jiných oblastech chodí zase jinam. Admini jsou jen nástroj - co dělají, to z většiny určují sami návštěvníci. Už proto jsou řeči typu "místní bossové" zbytečné.

    Podle mne jsou právě potřebné, pokud mají admini (pokud vám toto oslovení přijde příjemnější) vědět, co si myslí uživatelé. A v tomto případě konkrétně já.

    Podle mého názoru obzor Linuxu nekončí u jádra. On je totiž problém definovat co vlastně s Linuxem souvisí v dnešních propojených systémech. Kde ta souvislost s Linuxem končí? U jádra - to je Linux? GNU/Linux? Nebo to rozšíříme na distribuce? V Linuxu je použito i mnoho z ostatních *nixů něco i z windows, patří to sem také? A co rozšiřující software, samba a MS technologie? Vmware a vnořené systémy? Týká se to jen OpenSource, FreeSoftware nebo se připustí i komerční sw (takový vmware, Oracle aj.)? Co lidi okolo Linuxu? Co podpůrné technologie, jako je jabber, ano je oblíben mezi uživateli Linuxu, ale IMHO s ním přímo nesouvisí? Co sítě? Můj oblíbený zpěvák kdysi prohlašoval: "Country je všechno co se mi líbí." a v tohoto mohu klidně říci: "Linux je všechno co se mi líbí". Takže se logicky ptám: Jak je zde definována souvislost s Linuxem?

    A pořád tu je ta původní otázka: Jak souvisí jabber server na serveru root.cz s Linuxem?

    13.9.2007 14:03 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
    Zpravicky nejsou jen o Linuxu. Je to sluzba ctenarum, povolujeme to, co si myslime, ze bude ctenare zajimat a neni vylozene offtopic nebo blacklistu (microsoft). Jabber je zhave tema, staci se mrknout do blogu. A je to FOSS, takze souvislost s Linuxem tu je.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    Jardík avatar 13.9.2007 14:46 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
    reactos je také FOSS
    Věřím v jednoho Boha.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.9.2007 14:53 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
    O FOSS programech čistě pro Windows se tu také nepíše a přitom jsou také FOSS :)
    13.9.2007 15:08 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
    Za ReactOS bych se take primlouval, je to bezesporu zajimavy projekt
    emorjino avatar 13.9.2007 18:46 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
    +1
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 13.9.2007 14:05 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
    A pořád tu je ta původní otázka: Jak souvisí jabber server na serveru root.cz s Linuxem?
    Tuhle zprávičku bych jednoduše okomentoval tak, že se jedná o novou aktivitu českého linuxového portálu. Nové funkce/výpadky Ábíčka jsou také někdy oznamovány prostřednictvím zpráviček a nikdo se nad tím nepozastavuje. Upgrade Linux.com tu byl IIRC také tak oznámen.
    13.9.2007 15:20 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
    Podle mne jsou právě potřebné, pokud mají admini (pokud vám toto oslovení přijde příjemnější) vědět, co si myslí uživatelé. A v tomto případě konkrétně já.
    Neohrazoval jsem se proti kritice/názoru, nýbrž proti sarkasmu (bossové mi přišlo jako označení pro někoho, kdo se svojí mocí pyšní, aniž by hleděl na to, co chtějí ostatní).
    Jak je zde definována souvislost s Linuxem?
    Kromě toho, že zprávičky nemusejí být pouze o Linuxu (i když občas asi zamítnutí některých zpráviček admini zdůvodňují nesouvislostí s Linuxem - především pokud jde o win věci, které jsou tu prostě offtopic), tak v některých případech nakonec záleží na úsudku redakce (tj. konkrétního admina, který se většinou ještě poradí s dalším adminem). Snažíme se být konzistentní a řídit se vlastními pravidly, ale občas se nějaký přehmat stane. Už jen to, že admin, který zamítá zprávičku, musí napsat důvod, je IMHO velmi vstřícné - zkus tohle navrhnout na slashdotu :-).
    13.9.2007 13:56 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
    Netlabi server funguje obstojne a nabyva na fcich, o reactosu nema smysl psat (za rok se skoro nic nezmenilo)
    Pavel Půlpán avatar 13.9.2007 16:50 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
    Nerek bych ze u ReactOS nic nezmenilo, kdyz vcera vysla nova verze... :-D

    Tak trochu bych se za nej primluvil, i kdyz je to projekt s patrne bohuzel minimalni sanci probit se do sveta bezne pouzivanych systemu. Uz proto, ze vyvojari kousek po kousku lamaji principy Wirdouz. :-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    13.9.2007 18:40 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
    Psal jsem skoro nic! Vim, ze vysla nova verze, otestoval jsem ji. Nicmene po nalezeni x bugu a dvojitem padu exploreru (ci jak se to zovalo), jsem radeji reactos ukoncil.
    Pavel Půlpán avatar 13.9.2007 18:48 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
    To ale nesrazi zajimavost projektu... vyvojari si ukousli hodne velke sousto. Ale porad pevne verim, ze zkusenosti, ktere timto projektem naberou, budou nekdy k necemu uzitecne. :-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    13.9.2007 19:12 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
    Duke Nukem Forever byl hodne let zajimavy projekt...
    ... vyvojari si ukousli hodne velke sousto. Ale porad pevne verim, ze zkusenosti, ktere timto projektem naberou, budou nekdy k necemu uzitecne. :-)

    (ten kousek tveho komentare se tam opravdu hodi, snad ted pochopis, jak jsem to myslel :-) )
    Pavel Půlpán avatar 13.9.2007 19:28 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
    Dobra... :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    Pavel Půlpán avatar 13.9.2007 19:29 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
    A propo... koukam zes taky zacejnal na RedHat 6.2 :-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    13.9.2007 20:32 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
    To je taaak davno, ze jsem si to musel napsat do profilu, abych to nezapomel :-)
    Pavel Půlpán avatar 13.9.2007 20:50 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
    :-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    13.9.2007 14:01 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: root.cz spustil vlastní jabber
    Zpravicky nejsou omezeny na Linux. O vhodnosti rozhoduje redakce, ktera prihlizi nazorum ctenarum (stiznosti v komentarich, ze nemela byt schvalena).
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.