Portál AbcLinuxu, 12. května 2025 16:10

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
12.2.2009 11:28 razor | skóre: 33
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

No pokud by to znamenalo konec trápení s video pluginama na webu, tak jsem pro rozmach :)

12.2.2009 12:23 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
To tezko, vzhledem k tomu, ze 2.0 uz je davno venku a 3.0 ma brzo vyjit :-D
Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
12.2.2009 13:20 linear | skóre: 9 | blog: pozor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

 naopak, kdyby se Silverlight rozsiril (coz snad zaplatpanbu nehrozi) znamenalo by to mnohem vetsi gulas v pluginech. Firma MS zatim totiz nic jineho nez Windows nepodporuje (takze se da rici ze je to jednoplatformni reseni) a Moonlight je takovy Gnash -> obcas to funguje ale spise ne nebo divne.

12.2.2009 13:32 razor | skóre: 33
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

No pokud to funguje občas nebo divně, tak je to na ... Vo tom žádná. Kdyby to ale fachalo spolehlivě, tak by mi rozšíření této technologie vůbec nevadilo. Ovšem musela by se rozšířit u tvůrců webů pouze ta verze, kterou implementuje moonlight :) Viz komentář výše.

12.2.2009 13:39 Pavel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

No on se rozsiri, uvidis, za chvilku (2 roky) v tom bude hromada DB RIA aplikaci.... ta provazanost a lehkost vyvoje ve VS, no nerikam to rad, ale asi to tak bude...

12.2.2009 15:08 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
ta provazanost a lehkost vyvoje ve VS, no nerikam to rad, ale asi to tak bude...
Nedávno jsem na Silverlight absolvoval na MS školení a můžu potvrdit, že z pohledu vývojáře je to opravdu silně návykové. Beta trojky by měla být venku snad kolem dubna. U Moonlightu vidím jako hlavní mínus, že zřejmě bude co se týče verzí neustále pozadu a z toho plyne jeden nepříjemný efekt: u aplikací napsaných pro jakoukoliv vyšší verzi než je aktuální Moonlight, má uživatel smůlu. V mém PCLOSu mi to ve FF nejelo, pokud máte někdo jinou zkušenost, podělte se.
Jardík avatar 12.2.2009 18:10 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
Mě to jelo (nějaký to silverlightoviny na stránkách MS), teda jenom chvilku, pak se to vždycky zaseklo a musel jsem restartovat prohlížeč.
Věřím v jednoho Boha.
12.2.2009 18:52 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
Stránka, která vyžaduje Silverlight 2.0 jela s Moonlightem 1.0 ?
Jardík avatar 13.2.2009 00:14 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
Tam ještě bejval silverlight 1.0 a moonlight byla nějaká beta.
Věřím v jednoho Boha.
13.2.2009 15:19 Nicco | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
Je mi to jasne.

Developers, Developers, Developers.

V podstate M$ iba parafrazuje vetu z filmu Gladiator: "Ziskaj si masy, ziskas slobodu" v zmysle "Ziskaj si vyvojarov, ziskas si trh", co mi pride logicke. Len dufam, ze takto uvazju aj ine prijatelenjsie firmy.
12.2.2009 13:49 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
Firma Microsoft nic jiného než Windows nepodporuje, a proto dodává Silverlight plugin pro Mac OS X…?
12.2.2009 14:11 linear | skóre: 9 | blog: pozor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

 to jsem nevedel, nicmene na hlavni platforme o ktere se tady vsichni bavime (Linux) je uzivatel odkazany na Moonlight. Oproti napr. Java/JavaFX kde primo Sunem bude podporovan i Linux.

12.2.2009 14:36 freshmouse
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

> Oproti napr. Java/JavaFX kde primo Sunem bude podporovan i Linux.

JFX už je i na GNU/Linux? To bych se divil.

Vykook avatar 12.2.2009 18:24 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

 No, prej se da rozjet verze pro OS X...

Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
12.2.2009 19:27 freshmouse
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

Takže není. A divím se, že to ještě není; podle mě je to v zájmu Sunu.

jist avatar 13.2.2009 00:37 jist | skóre: 17 | blog: bloxnij | Strakonice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

Ze jeste neni neznamena, ze to se nechysta, na rozdil od Silverlight :)

//no code
13.2.2009 08:26 freshmouse
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

Ale to jo. Jenže je to divné. Je to jako kdyby MS vydal nějaký produkt nejdřív pro GNU/Linux a Mac a až pak pro Windows. ;-)

Grunt avatar 12.2.2009 15:38 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
naopak, kdyby se Silverlight rozsiril (coz snad zaplatpanbu nehrozi)

O boty, že to bude integrované v Sedmičkách a pak už to půjde jako obvykle. A nebo už se na incident s Netscapem zapomnělo?

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
12.2.2009 15:56 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
Tipl bych si že ne a to ze dvou důvodů :
1. jednoduchost instalace - pokud user narazí v browseru na Silverlight aplikaci a nemá ho nainstalovaný, tak se mu stejně jako v případě flashe zobrazí odkaz na stažení pluginu, toť vše.
2. po potahování Evropskou komisí za zadrátovaný IE a WMP si dá MS sakra majzla, aby něco podobného neopakoval.
12.2.2009 17:23 ef
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

Zpoplatnění prohlížeče bylo to, co zlomilo vaz Netscape, bundlování IE byla v dané situaci spíš rána z milosti.

12.2.2009 18:35 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
Uz se zacina prepisovat historie? Tolik let zase neuplynulo...
12.2.2009 18:43 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

No sorry, ale jás i to pamatuju. Oba byly z pohledu bfu stejné, ale za jeden se musela zaplatit nezanedbatelná sumička, kdežto IE by zadarmo. Že se bundloval ve win98 těžko mohlo být důležitější než prachy. No, on taky iirc Netscape trochu zakufroval s vývojem v nejmíň vhodnou dobu.

Drom avatar 12.2.2009 20:45 Drom | skóre: 24 | Kdyne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
Nj, tezko stahovat netscape do Windows 98, kdyz by tam nebyl IE :)
13.2.2009 12:05 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

Další, co si myslí, že na download z internetu je zapotřebí browser.

Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
13.2.2009 09:49 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
Netscape byl ziven z prodeje prohlizece, webserver predstavoval mensi cast. Tim, ze MS zacal bundlovat IE, tim Netscape znicil. IE 3.0 byla jeste hodne malo rozsirena vec, ac se MS snazil ji tlacit kde vsude (a ted nemluvim o CR, kde tehdy mimo skoly moc domaciho Internetu jsme si jeste neuzivali). IE 4.0 prinesla "integraci" do systemu a jeho "vylepseni" (fakticky nestabilitu a vetsi zravost v podobe Active desktopu, ci jak se to zverstvo jmenovalo). Zaroven MS tehdy vrhl do vyvoje znacne financni prostredky a zacal chrlit jedno "vylepseni" HTML za druhym. Netscape tohle neustal (generoval usilovne jednu verzi za druhou, s roustoucim mnozstvim chyb, ale na bundlovani proste nemel odpoved, ani zdarma verze nepomohla). Ono se take tezko konkuruje nekomu, kdo klidne zkrypli TCP pro komunikaci dvou aplikaci (IE a IIS), protoze ma na to trzni silu...

Takze bundlovani IE nebyla rana z milosti a Netscape nezlomilo vaz zpoplatnovani prohlizece. On z toho zpoplatnovani zil.
12.2.2009 11:30 Drew | skóre: 15 | blog: Supi_hnizdo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Funguje to s něčím jiným, než s Firefoxem (Opera, webkit?)
Grunt avatar 12.2.2009 15:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

To co je na oficiálních stránkách mi dokonce nefunguje ani jiném prohlížeči se stejným jádrem, protože je to přímo FireFoxový plug-in. Na druhou stranu jsou k tomu zdrojáky, takže možné to je.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
12.2.2009 12:05 Kerala
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

To je divné, všechno by to mělo být nezatížené licenčními poplatky. Psali to jinde. A protože se jedná o opensource, tak se očekává implementace do jiných systémů, které využívají X11.

12.2.2009 12:10 Wire-64
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

Jo no. To je ten Opensource podle Microsoft Novell pact.

Ilfirin avatar 12.2.2009 14:30 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
Microsoft Media Pack je dobrovolná věc. V čem je problém?
Grunt avatar 12.2.2009 14:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

Jasně. Moonlight je OpenSource, ale snad nikdo nečekal, že to bude tak růžové jak to Microsoft maluje…

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 12.2.2009 14:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

…a nebo snad jo?

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
David Ježek avatar 12.2.2009 14:54 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
precti si miguelovo blogpost, je to tam pomerne slusne popsano. je NAD SLUNCE JASNE ze MS nepusti specifikace wmv/vc1 pro opensource implementaci, to by se zblaznil.
12.2.2009 15:01 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
Ono to je ještě horší, protože uzavřenou implementaci WMV od MS si můžete nainstalovat jen do běhového prostředí od Novellu. Tedy svoboda jen pro vyvolené.
12.2.2009 15:08 wire-64 | blog: bbb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

Takže nakonec to ten Microsoft vymslel pěkně. Budeme si ty jeho closed source sračky instalovat i do Linuxu.

12.2.2009 15:33 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
Na druhou stranu, kdo říká, že podporu pro Silverlight budeme potřebovat? Stejně v tom budou na 99% psaný akorát reklamy a prezentační stránky nějakejch mega cooool výrobků, který jdou stejně mimo mně :-D
--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
12.2.2009 15:39 Pavel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

To no se prave pletes, my planujeme prepsat nasi typickou delphi DB aplikaci do silverlightu a takovychto aplikaci, ktere jsou DB orientovane a jsou psany v delphi treba a lidi je musi stahovat instalovat, resit aktualizace, jsou mraky

12.2.2009 16:00 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
Přesně tak. Navíc správa takové aplikace rovná se dotažení jednoho souboru na lokál, toť vše.
Jardík avatar 12.2.2009 18:13 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
Jestli je to v .NET, tak se dá použít dekompiler :-)
Věřím v jednoho Boha.
Jardík avatar 12.2.2009 18:16 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
BTW, pokud nejsou a je to opravdu nějaká knihovna, je to i 64bit? A MS ještě dodnes neuvolnil 64bit silverlight, takže uživatelé IE7, IE8 x64 a Firefox x64 a dalších na Windows mají smůlu.
Věřím v jednoho Boha.
13.2.2009 09:10 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
Podle Moonlight Supported Platforms je to otestováno i na 64bitech, takže by port do Windows nemusel být tak složitý ;-)
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
Grunt avatar 12.2.2009 18:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
Příloha:
2. SCOPE OF LICENSE. The software is licensed, not sold. This agreement only gives you some
rights to use the software. Microsoft reserves all other rights. Unless applicable law gives you
more rights despite this limitation, you may use the software only as expressly permitted in this
agreement. In doing so, you must comply with any technical limitations in the software that only
allow you to use it in certain ways. You also may not
        - work around any technical limitations in the software;
        - reverse engineer, decompile or disassemble the software, except and only to the extent that
applicable law expressly permits, despite this limitation;
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
12.2.2009 19:22 wire-64 | blog: bbb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

Může mi někdo vysvětlit jak lze licencí zabránit reverznímu inženýrství?

12.2.2009 19:47 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
U nas je RE povolene. Takze papa, my tu muzem delat co chcem, a na americany ja z vysoka kaslu... :]
Grunt avatar 12.2.2009 19:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

V USA je zakázán RE? To se mi nezdá.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
m1c4a1 avatar 12.2.2009 21:15 m1c4a1 | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

To sice ano, ale nějak nevěřím, že se v ČR někdo zvedne a začne na takovým projektu, kterej navíc bude legálně používat jen v zemích, který nebudou mít s reverzním inženýrstvím problém (takže o podpoře vývojářů z USA si budem moct nechat jen zdát).

Grunt avatar 12.2.2009 19:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

Nijak. Ale pokud budeš chtít použít to co něj získáš, tak nemůžeš a ještě tě zažalují za porušování licence. Jinak je to snad součástí každé EULy kterou znám,

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 12.2.2009 15:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

Jasně. Vždyť to ani nikdo už nechce:

 $ ffmpeg -formats 

DEA wmav1 Windows Media Audio 1
DEA wmav2 Windows Media Audio 2
DEVSD wmv1 Windows Media Video 7
DEVSD wmv2 Windows Media Video 8
D V wmv3 Windows Media Video 9
D V D wmv3_vdpau Windows Media Video 9 VDPAU

To já napsal jen pro ty co opravdu čekali, že Moonlight bič a konec všelijakých těch proprietárních okénkových přehrávačů a proprietárních kodeků jak se výše ozývají.

Co se týče mě, pokud si mám vybrat mezi VP6/H.264 a nebo WMV, tak volba je pro mě jasná. Jinak máme otevřených a nelicencovaných video kodeků málo?

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
12.2.2009 18:46 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

h.264 je tzaky součástí Silverylight. Pravděpodobně se to ještě nedostalo do Moonlightu (je možné, že podpora přibyla po verzi 1.0, už nevím).

Grunt avatar 12.2.2009 21:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

Aha, je fakt že se tam cosi kutí:

test/supp/ffmpeg.supp: {
put_h264_chroma_mc8_c addr1
Memcheck:Addr1
fun:put_h264_chroma_mc8_c
}

{
put_no_rnd_h264_chroma_mc8_c
Memcheck:Addr1
fun:put_no_rnd_h264_chroma_mc8_c
}
{
avg_h264_chroma_mc8_c
Memcheck:Addr1
fun:avg_h264_chroma_mc8_c
}
{
add_pixels_clamped_c
Memcheck:Value4
fun:add_pixels_clamped_c

BTW: Microsoft drží práva na MP3?

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
12.2.2009 21:50 Pavel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

No von byl nejak za MP3 zazalovanej spis a pak to pro celej svet vyhral, matne tusim...

Grunt avatar 12.2.2009 22:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0

No to mě pos…fakt že jo. Ovšem to nemění nic na tom, že ho tam znova sáčkují a v licenci o něm nevidím ani slovo. A navíc mám pocit, že to tam staticky nasáčkovali odněkud.(Tím chci říct: neví někdo co je to za soubor? V Macu jsem v životě nedělal)

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
13.2.2009 16:46 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
je NAD SLUNCE JASNE ze MS nepusti specifikace wmv/vc1 pro opensource implementaci, to by se zblaznil.
Ehm... VC-1 je SMPTE standard (neboli, specifikace samozřejmě je k dispozici). A WMV i VC-1 jsou už léta implementované ve FFmpegu, ostatně jako prakticky všechny relevantní formáty.
13.2.2009 18:14 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
Jedna věc je specifikace, druhá věc jsou patenty.
13.2.2009 19:01 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Moonlight 1.0
To samozřejmě, ale v tom se VC-1 nijak neliší od MPEG-2, MPEG-4 Part 2, H.264 a dalších (za všechno, včetnjě VC-1, vybírá patentové poplatky MPEG-LA, nikoli třeba Microsoft). Autor původního příspěvku nicméně výslovně psal, že je NAD SLUNCE JASNÉ, že Microsoft nikdy nevydá specifikaci VC-1, přitom VC-1 je specifikace, kterou Microsoft přímo od začátku vydal s tím úmyslem, aby z ní byl průmyslový standard, nikoli uzavřený formát jednoho výrobce, což se skutečně stalo (byl např. přijat do specifikace Blu-ray). Stejně tak to, že jsou to všechno formáty zatížené patenty, nás jako Čechy moc trápit nemusí, když nežijeme v USA, tudíž můžeme klidně legálně používat dekodéry FFmpegu, který to všechno implementuje už dlouhé roky, všichni celé roky používají jeho nativní dekodéry v MPlayeru, xine, VLC, Gnashi a dalších, přitom o tom vůbec neví a šíří zvěsti o tom, že bez kodeků Microsoftu se na Linuxu neobejdeme.

Proto bych se moc přimouval za to, aby si člověk nejdřív zjistil elementární fakta, než začne v diskusích plácat o něčem, co JE NAD SLUNCE JASNÉ.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.