Portál AbcLinuxu, 22. července 2025 15:09


Skype bude (prý) open source

Skype bude (prý) open source. Takové odpovědi se dostalo Olivieru Fauraxovi, když mluvil s podporou firmy Skype kvůli verzi programu pro Mandrivu. Dostalo se mu informace, že Skype bude vydán jako open source.

2.11.2009 13:10 | Robert Krátký | Zajímavý článek


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

2.11.2009 13:14 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Myslím, že není nutné otevírat program (ale ne že by to nějak vadilo), ale zveřejnit protokol by bylo jistě záslužné...
2.11.2009 13:16 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
otázkou je zda to je pravda...
Bedňa avatar 2.11.2009 13:20 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Keď zverejnili že bude nová verzia pre Linux tak po 2rokoch vydali betaverziu, takže kľudne kávička, cígo, lahváč, počkať si pár rokov ...
KERNEL ULTRAS video channel >>>
2.11.2009 13:33 erthrteh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Spekuluje se o přechodu Skype na Sip protokol, přesněji na Sip-p2p. Údajně je to způsobeno současným soudním sporem o kodeky/protokol? v současném Skype.
Grunt avatar 2.11.2009 14:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
O čem je řeč? Když do Googlu zadám spojení Skype společně se soudním sporem, tak jediné relevantní co dostanu je Skype vs GPL. No a snad by slavný Skype nerozsápala GPL…
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Cubic avatar 2.11.2009 14:40 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
samozrejme to nevim jiste ale tohle a tohle by mohlo byt ono
Grunt avatar 2.11.2009 14:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Aha. No tak to vůbec nechápu. Chápu správně, že jde o tahanice o intelektuální vlastnictví, protože jiný závěr z toho textu nejsem schopen vyvodit.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Cubic avatar 2.11.2009 15:02 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
bez hlubsiho studovani jsem ziskal ten samy dojem ...tedy ze jde o patentovane technologie, uprimne uplne bych to presel jen ze jsem to nedavno zahledl na The Register myslim... a ted se mi to vybavilo
2.11.2009 15:51 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
intelektuální vlastnictví
Myslel jsem, že lidi na tomto serveru tento propagandistický rádobytermín nepoužívají :-{
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
2.11.2009 15:58 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
A jaký termín byste namísto tohoto zvrhlého pojmu navrhl, pane?
Salamek avatar 2.11.2009 16:10 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
sranec ? :-D
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
Grunt avatar 2.11.2009 16:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
No ten termín bohužel není ani moc jednoznačný. Sranec mám např. v tuto dobu já a s intelektuálním vlastnictvím to toho moc společného nemá(pokud pomineme, že si nějaká banda debilních bakterií nárokuje intelektuální vlastnictví na mé střeva).
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
2.11.2009 16:20 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Debilních bakterií... pch, radši se modli, aby se teď E. coli a další neurazily a nerozhodly by se tě opustit. Zle by se ti vedlo. :-D
Grunt avatar 2.11.2009 16:25 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Ty nejsou debilní. Teda ale to záleží i na místě jejich výskytu. Např. v ruce mi moc dobře nedělaly(ve skutečnosti mě málem zabily) s s chutí bych je odtamtud vykopal.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
2.11.2009 16:31 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Infekce? To je pak průšvih, no.
2.11.2009 16:39 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Žádný. Nemíchejte do jedné směsi patenty, autorské právo nebo třeba ochranné známky. Nemají prakticky nic společného.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Grunt avatar 2.11.2009 16:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Dle mého názoru je to přesně naopak. Sice toho nemají společného moc techniky a je mezi nimi potřeba rozlišovat, ale dle mého názoru toho mají mnoho společného ideologicky.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
2.11.2009 16:46 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Asi jako všechny státem garantované monopoly. Monopol na doručování pošty, monopol na používání tohoto odstínu zelené barvy v logu, monopol na řešení kvadratické rovnice, ...
2.11.2009 16:55 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
státem garantované monopoly
Tohle je možná použitelný kandidát na nahrazení výrazu "intelektuální vlastnictví", ale nejsem si jist.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Grunt avatar 2.11.2009 17:02 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Ale blbost. Zas za úplně všechno neštěstí na světe ten stát nemůže. Max. tak státem posvěcené. Wikina to oficiálně nazývá řada rozdílných typů legálních monopolů nad výsledkem procesu lidského myšlení.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
2.11.2009 17:07 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Nešťastné nedorozumění. Nemyslím monopol v pejorativním smyslu. Možná by šlo "státem garantovaná exkluzivita", nebo "státem garantovaná výhradní práva", nebo nevím. Proti patentům (na technické vynálezy), autorským právům, nebo třeba ochranným známkám vůbec nic nemám.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Grunt avatar 2.11.2009 17:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Proti patentům (na technické vynálezy), autorským právům, nebo třeba ochranným známkám vůbec nic nemám.
Vždyť s patenty (ani těmi softwarovými), autorskými právy, ohranými známkami nikdy nebyl problém. Jen s jejich zneužitím.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
2.11.2009 17:14 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Až na tu závorku si to taky myslím. Se softwarovými patenty těch problémů bylo, je a bude plno. Pro (nejen) svobodný software jsou softwarové patenty označovány za jednu z nejhorších hrozeb do budoucna.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Grunt avatar 2.11.2009 17:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Nechci do toho kecat, ale co vím, tak ani jeden patent na MP3 není softwarový, ale jsou to ty klasické průmyslové patenty na metody, postupy, algoritmy a cojávímcoještě(skoro se až bojím říct patenty na myšlenky) a jsou to ještě větší sračky než ty moje vlastní. A s jinými průmyslovými patenty to není o moc jiné. A spousta z nich zasahuje i právě do oblasti softwaru(třeba už ty jednou jmenované patenty na MP3). Takže nejen vysloveně softwarové patenty nám škodí.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
2.11.2009 17:44 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Děkuju za upřesňující doplnění.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
2.11.2009 17:41 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Nejen ty softwarové a nejen pro free/open-source software, bohužel. :-(
2.11.2009 17:41 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Jop :-(
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Grunt avatar 2.11.2009 17:44 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Přesně. Ani v jiných průmyslových odvětvích nejsou někteří z některých patentů moc nadšení. Tam jen bohužel většinou už z podstaty neexistuje nic jako open/free software jako ve světě softwaru.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
2.11.2009 17:59 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
To mně přeběhl mráz po zádech, když jsem se v učebnici Concepts of Genetics nedávno dozvěděl o patentování lidského genomu. Dlouho jsem se pohyboval pouze v rámci "computer science", ale vidím, že s tím svinstvem bude třeba bojovat na všech frontách.
Grunt avatar 2.11.2009 18:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Proti tomu už se bojuje (je třeba hledat druhou část protestu).
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
2.11.2009 16:49 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Nesouhlasím. Na patentech, autorských právech ani ochranných známkách či dalších věcech nic ideologického nevidím.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Grunt avatar 2.11.2009 16:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Tak asi každý vidíme něco jiného, což značí, že máme asi každý jiné brýle. Neočekávané.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
2.11.2009 16:58 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Když se nad tím zamýšlím, tak pro lidi prosazující koncept "intelektuálního vlastnictví" se asi o ideologii jedná, už jenom tím, že zpravidla staví "intelektuální vlastnictví" ve svém hodnotovém žebříčku nad tradiční a přirozená lidská práva a svobody, např. svobodu slova a projevu.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Grunt avatar 2.11.2009 17:06 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
pro lidi prosazující koncept "intelektuálního vlastnictví"
Ta nadávka byla jako na mě?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
2.11.2009 17:07 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Ne.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
2.11.2009 17:09 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Tohle bylo o lidech jako je třeba Steve Ballmer. Ty to označení pouze používáš, ale záměrně tu myšlenkovou zvrácenost neprosazuješ.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Grunt avatar 2.11.2009 16:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Nechápu. To že ho používám snad ještě neznamená, že uznávám. Je dobré vidět jak Skype to na čem postavil svoji existenci ho dohnalo až k rozervání jeho samotného. I když teda nevím, protože když si dám hledat v Googlu nějaké rozepře a Skype tak narazím na barco, ale na nic oficiálního, takže bůhví jak to ve skutečnosti vlastně je.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
2.11.2009 16:19 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Nechápu. To že ho používám snad ještě neznamená, že uznávám.
To víš, tomu GNU býkovi (pakoňovi, whatever) se zatmělo rudě před očima. Takový rozzuřený pakůň pak nezná bratra. :-)
Grunt avatar 2.11.2009 16:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Ale noták. Netřeba hned dělat z lidí uznávající myšlenky GNU debily. Také z toho důvodu, že částečně se mezi ně řadím i já. Stačí jemně upozornit co by mělo být špatně, dovysvětlit, usw.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
2.11.2009 16:29 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Z mistra frdrx bych si debila dělat nedovolil. :-) Rozumím tomu, že to byl obyčejný reflex.
2.11.2009 16:53 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Mimovolní :-)
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
2.11.2009 16:52 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
To že ho používám snad ještě neznamená, že uznávám.
Tohle nechápu zas já. Proč by někdo používal termín, který neuznává. Vždyť používáním termínu nutně dochází k jeho legitimizaci, ne?
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Grunt avatar 2.11.2009 16:54 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Aha a jak to teda pojmenovat? Nijak nebo nic>? To že se jako přou o nic? Přou se o něco co si sami vymysleli, schválili a sami používají. Něco co sice v mém světě neexistuje, což ale neznamená, že neexistuje ve světě jiném, třeba v tom reálném.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
2.11.2009 16:55 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Ale houbelec... jak třeba mám diskutovat se zastáncem intelektuálního vlastnictví, proti kterému chci argumentovat? Mám hovořit o tom výše uvedeném "sranci" nebo co jako?
Grunt avatar 2.11.2009 16:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Taková diskuse je z principu už nemožná. Ani jeden si nebude rozumět, protože oba budou hovořit jiným jazykem.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
2.11.2009 17:02 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Hovoř o konkrétních a jasně definovaných věcech, například o patentech, autorských právech, ochranných známkách, geografických názvech a tak. Snadné.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Grunt avatar 2.11.2009 17:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
A když se budu snažit nějak nazvat celou tuto skupinu, tak se mam vyjádřit jak? Nijak? A nebo si mám vymýšlet vlastní termíny, kterým nikdo nebude rozumět?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
2.11.2009 17:11 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Myslím, že nejlepší je řešení navrhované Moglenem a Stallmanem, že je lepší jablka s hruškami vůbec nemíchat a držet se konkrétních pojmů.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
2.11.2009 14:09 JoHnY2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Od sifrovany binarniho blobu k open sourcu, se mi ani nechce verit. OS by znamenal pluginy do mirandy a podporu v linux, hnedka bych to zacal pouzivat.
2.11.2009 14:19 vlho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
nejak se mi tomu nechce verit. Jeden znamy mi sveho casu vykladal, ze az 60% vyvojaru Skype pracuje na vyvoji technik, ktere dokazi eliminovat identifikaci Skype za ucelem znemoznit potencionalni zablokovani nebo jeste lepe rizeni. A dokazuje to i chovani poslednich verzi klienta. Kdyz jej totiz na firewallu opravdu dokazete zablokovat, coz neni tak jednoduche, vyskoci Vam hlaseni, ze je k dispozici aktualizace, ktera odstranuje nektere bezpecnostni problemy. Nemusim snad popisovat, ze zadna aktualizace v dany cas jeste neni k dospozici a ze vubec nejde o bezpecnostni problem. Smyslem teto vyzvy je pouze zajisteni cesty k verzi, ktera dokaze obejit ten blok...

Nejen na zaklade vyse uvedeneho jsem tedy presvedcen, ze kdyz Skype svuj protokol otevre jakoukoliv formou, okamzite po nem skoci nejen ISP, ale spousty adminu ruznych spolecnosti, protoze se jedna o bezpecnostni diru a jiste zneuzivani dostupneho trafiku do internetu.
Daniel Kvasnička ml. avatar 2.11.2009 14:28 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevim, proc mate vsichni problem tomu uverit. Skype dlouhodobe neni schopny svym vlastnikum vygenerovat nejake rozumne zisky a v takovych pripadech je otevreni kodu casto volenym resenim...
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
Grunt avatar 2.11.2009 14:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
A tomu jako pomůže jako jak?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
2.11.2009 15:00 linear | skóre: 9 | blog: pozor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Open source Skype by se pravdepobne snadno dostal do zakladni instalace vsech OS na bazi Linuxu (vcetne Androidu) a to je oc tady jde. Skype neprodava SW, oni prodavaji "ktedit" za volani, pro ne je dulezite aby to mel naistalovany kazdy. Asi si mysli ze ten kod (sifrovani) maji zmaknutej tak ze otevreni zdrojaku neumozni kradez kreditu, odposlech apod. Proste si mysli ze "security by obscurity" uz nema smysl.
Grunt avatar 2.11.2009 15:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Open source Skype by se pravdepobne snadno dostal do zakladni instalace vsech OS na bazi Linuxu (vcetne Androidu)
No jestli to bude pokryto všelijakými patenty, licencemi a intelektuálním vlastnictvím, tak by mě teda dost zajímalo jak. V takovém případě je úplně jedno jestli je to otevřené nebo uzavřené.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Daniel Kvasnička ml. avatar 2.11.2009 16:10 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Pokud zaroven nenajdou stabilni business model, tak nijak :-) Stejne jako to vetsinou nijak zavratne nepomuze projektum v podobne situaci. V posledni dobe napr. IntelliJ IDEA, ktera je sice mozna zatracene dobra, ale naskok oproti konkurenci rozhodne nema v radu stovek EUR za licenci (tak jak si to zada) a tak se ted snazi vloudit do prizne vyvojaru open source community edici...
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
2.11.2009 14:44 Andrej Herceg | skóre: 43
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Je otázne, čo presne môžu uvolniť ako otvorený kód (keďže dôležité technológie, ktoré ten program používa, vlastí iná firma).
2.11.2009 14:57 LuciusMare
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Proč?Třeba protože skype stojí a padá na superuživatelích kteří obstarávají konektivitu (viz neslavný postupný pád by microsoft),takhle by se brzo objevilo něco jako klient který blokuje superuživatelství a problém s konektivitou je na světě.Proto.
2.11.2009 18:13 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Mám pocit, že je funkci supernode možné vypnout i u normálního klienta, případně stačí nemít veřejnou adresu.
2.11.2009 19:37 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Takže abychom nebyli supernodem, tak stačí nemít veřejnou adresu. A protože nemáme veřejnou adresu, potřebujeme supernody, abychom fungovali. Je tak? :-)
3.11.2009 00:09 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Přesně tak - když mají oba dva klienti neveřejnou adresu, je třeba minimálně jeden klient s veřejnou adresou, který se buďto použije na UDP hole punching (nebo něco na ten způsob), popřípadě se skrz něj přímo směřuje samotný provoz (síť prý funguje trochu jako cluster s rozkládáním zátěže).

Kdyby dostatečně velké množství klientů nemělo veřejnou adresu a NATující router/firewally by neumožnovaly žádné přímé spojení, tak by to síť položilo. Jednou už se to stalo, sice ne kvůli adresám (bylo to kvůli aktualizaci Windows a jejich současným restartům ... nebo alespoň se to tvrdí), ale dává to dobrou představu, co by následovalo, když by byl nedostatek supernodů a nebylo by možné spojovat hovory.

Naštěstí pro Skype většina jeho uživatelů vůbec neví, že něco jako supernode režim existuje (schválně se na to zeptejte svých ne-IT skypích kontaktů), ale s nástupem alternativního klienta by se něco takového mohlo změnit. Pokud by alternativní klienti mohly ovlivnit nastavení přes API knihovny, pravděpodobně by to umožnilo uživatelům zamyslet se, jestli přes svůj počítasč nechají proudit cizí data nebo ne.

Osobně typuju, že knihovna nebude možnost ovlivnit supernode režim, protože jinak by si její tvůrci sami na sebe upletli velmi účinný bič ...
3.11.2009 01:02 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
když mají oba dva klienti neveřejnou adresu, je třeba minimálně jeden klient s veřejnou adresou, který se buďto použije na UDP hole punching
Akorat ze zrovna NAT implementovany Linuxem je prave ten symetricky NAT, na ktery UDP hole punching nefunguje.
3.11.2009 08:59 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
UDP Hole Punching přes klasickou maškarádu co je v iptables funguje bez problémů. Zkuste si to např. s OpenVPN - oba dva počítače za linuxovým NATem, každou OpenVPN nastavíte na venkovní adresu protějšího NATu, normálně se spolu spojí a funguje to.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
3.11.2009 10:41 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source

Funguje to až od posledního jádra. Do té doby čtyřstranný TCP handshake linuxový nfconntrack neuměl.

Co se týče UDP, tak tam to stojí a padá se schopností předpovědět veřejný port. Vysoká úspěšnost je v nezatíženém překladu, kdy linux může dodržet čísla portů. Jakmile ale dostanete více nešťastníků za stejný překlad soupeřící o stejný port, tak jeden z nich prohraje. Takže obecně to nefunguje, ale prakticky bývá úspěšnost vysoká.

4.11.2009 09:15 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Já to používal už tak 4 roky zpátky, takže věcí posledního jádra to opravdu nebude. Možná to nemusí fungovat vždy (při zatíženém NATu jak píšete), ale já se s takovou situací v praxi nikdy nesetkal. KAždopádně ale NAT je zlo a musí být zlikvidován, už aby se více rozšířilo IPv6.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
2.11.2009 14:34 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Myslím, že GUI Skype pro Linux může být opensource, firmě je to celkem jedno. Protokol ale asi neuvolní, a ten je nejdůležitější.

Skype nepoužívám a SIP-based komunikátory neprojdou FW nebo nemají klienty pro Windows. A další věc, co sráží SIP-based klienty u nás je obrovská rozšířenost Skypu a její uživatelé, kteří nejsou ochotní kvůli "jednomu" člověku nainstalovat jiný program. A mě zase vadí špehovaní, takže Skype zatím nemá u mne šanci.

Najít fungujícího VOIP klienta Linux-Windows je taky celkem zázrak. Uvidíme co Pidgin...
3.11.2009 08:09 x
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Takovy klient existuje pomerne dlouho a je postaven okolo pjsip knihoven, ktere funguje prakticky na vsem co se cloveku dostane do ruky vcetne Symbianu a podobnych http://www.pjsip.org/pjsua.htm

Nehlede na to, ze zatim jako draft u IETF pro standard komunikace pres Internet vcetne videokonferenci a jinych zalezistosti je tady http://silcnet.org/
Shadow avatar 2.11.2009 14:46 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud něco vůbec otevřou, pak to bude spíš klient než protokol, viz:

We are happy to be able to inform you that Skype will from now on be part of the open source community.

Therefore Linux developers wil be enabled to influence the development of the Skype client for Linux - which will most certainly result in specific versions for the different distributions.

Yes, indeed, the Linux Skype version will become open source in the nearest future.

If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
2.11.2009 14:48 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A co je to jako ten "Skype"? Klient, protokol, ... ? To je podle mě dost důležitá otázka.
2.11.2009 14:48 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Aha, takže klient.
xhc avatar 2.11.2009 15:08 xhc | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ak sa dockame jedenho dna ze skype bude opensource tak to chcem vidiet vsetkych tych fanatikov co tu pisu o skype ako o more ako sa im zlomi ten ich xsicht.... ale nebojte oni fanatici si nieco vymyslia..lebo nemozu predsa dopustit ze su blazni ;)

pouzivam skype a je mi sumafuk ci je opensource alebo nie ... vitam vsak tu myslienku samozrejme, bude to prospesnejsie voci komunite..
2.11.2009 15:17 Andrej Herceg | skóre: 43
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Ako tu už bolo niekoľko krát napísané, pravdepodobne uvoľnia len klienta, takže nič prevratné sa nestane (a veľa ľudí nepoužíva Skype nie preto, že nie je open source, ale aj to tu už bolo napísané).
Grunt avatar 2.11.2009 15:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Já nevím, ale když uvolní klienta, tak společně s ním uvolní i přesně ten algoritmus pro přihlašování a fungování v jejich síti, ne? Z čehož by dále mohly vzniknout další nezávislé implementace(právě třeba v těch IM). A nebo ne?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Salamek avatar 2.11.2009 15:56 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
no ale nebude to oficialni, dale by se musel rozebrat skype a zjistit jak to vlastne funguje, nebyly by zadne oficialni specifikace,etc
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
Grunt avatar 2.11.2009 18:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Na co specifikace? Pokud uvolní zdrojáky programu obsahující ten algoritmus nutný pro fungovaní v jejich síti, tak se min. bude dát zkopírovat a propojit s něčím jiným a bude to fungovat i jinde a nepotřebuju k tomu specifikace(jen teda musí být podmínkou, že ten algoritmus neobsahuje nějaké asymetrické klíče a nebo není nějak obfuskovaný).
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Salamek avatar 2.11.2009 19:51 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
a to prave nebudem vedet dokud jej neotevrou ;-)
Nebo zmeni protokol
nebo jej take vydaji
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
Grunt avatar 2.11.2009 19:54 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Salamek avatar 2.11.2009 21:21 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Dik,hmm tak to si muzou strcit do sraci diry...
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
2.11.2009 18:10 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Nemusí. Samotná komunikace může být nacpaná do uzavřené knihovny, která se z vnějšku bude tvářit stejně blackboxovitě jako dnešní klient. I tak to bde výhodné, protože uzavřená knihovna je mnohem méně problematická než uzavřená aplikace.
Grunt avatar 2.11.2009 18:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
No to jsem potom zvědav jak z toho chtějí udělat open-source nebo nedejbože free-software.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
2.11.2009 18:18 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Podle mě s tím dopadnou jak Xara se Xara Xtreme
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Grunt avatar 2.11.2009 18:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
To už je ale holt nebezpečí open-sourcu a ne free-softwaru.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
3.11.2009 16:43 xhc1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
iste viem co mas na mysli ... poviem ti ze na "takych" mam svoj nazor .. ;)
2.11.2009 15:11 zdenek-hbr | skóre: 10 | blog: .
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
uz se tesim na plugin do kopete :)
2.11.2009 15:51 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ať všechno uvolní pod svobodnou licencí, nebo zkrachujou.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
2.11.2009 18:17 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Update: Vyjádření Skypu na jejich blogu pro Linuxovou verzi
vim ~/.emacs
Grunt avatar 2.11.2009 18:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Aha, takže ve skutečnosti by se slušelo napsat, že se neotvírá vůbec nic.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
2.11.2009 19:05 linear | skóre: 9 | blog: pozor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
naopak, ted je to oficialne potvrzeny.
Grunt avatar 2.11.2009 19:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source

You speak of an "open source UI".

Does this mean that the protocol will remain closed ? (as most people predict) Will it be possible to third-party clients to use this closed lib to support the skype protocol ?

Thanks to Joerg for the news

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
2.11.2009 19:24 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Takže bude nějaká uzavřená libskype-1.2.3.so (a libskype-1.2.3.a + hlavičkové soubory), která bude zajišťovat veškerou komunikaci. Opensource bude jen GUI.
Grunt avatar 2.11.2009 19:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
No vždyť jo. Ale koho zajímá UI? To už se i tak dalo odchytat trasováním komunikace s QT knihovnami. Maximálně půjde vytvořit podle toho UI nějaký alternativní klient(či alternativní UI) nalinkovaný na tu libskype-1.2.3.so, ovšem která bude(a to se klidně vsadím) náležitě licenčně ošetřená. Takže oficiálně zase nic. Obdoba nVidia ovladačů.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
2.11.2009 19:33 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
No vždyť jo. Ale koho zajímá UI?
Uživatele. Ti pak můžou dostat od nějakého "vendora" vlastní, "lepší" UI pro daný účel než to defaultní.
vim ~/.emacs
Grunt avatar 2.11.2009 19:35 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
A koho zajímají uživatele?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 2.11.2009 19:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
No dobře, tak špatný vtip. Ale jinak znova opakuji, že se vsadím, že to budou mít náležitě ošetřené a to tak že v defaultu to zase nebude možné mít v žádném distru. Vlastní, "lepší" UI(třeba právě ten plug-in do Kopete) bude možné jen neoficiálně. Takže vlastně nebude otevřeno nic důležitého. Právě jako u nVidie.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Sešívaný avatar 2.11.2009 20:39 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Podle všeho vývoj klienta opensourcují, protože to chtějí mít v linuxových distrech, aby si to lidi nemuseli doinstalovávat. Pak dost dobře nechápu myšlenkový posun, který vás dovedl k tomu, že to patentově ošetří, aby se to nemohlo do distribucí nainstalovat. Osobně to vidím tak, že klient bude open-source a tedy bude moct být v základní instalaci a při prvním spuštění se stáhne nějaká binárka, jak je to třeba u instalace ovladačů pro některé tiskárny. Taky nevidím moc důvod, proč by měli bránit ostatním klientům v používání oné binárky. Jim je z pohledu příjmů úplně jedno, co uživatel používá, hlavně že musí být připojený do jejich sítě a může platit jen jim.
2.11.2009 20:44 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Já teda nevím, ale pokud jsem správně pochopil podstatu sporu, který vede eBay s původními majiteli Skype (kteří drží práva k protokolu?), tak snad eBay nemůže opensourcovat vše (včetně protokolu), aniž by to eBay nedovolili původní majitelé. A ti to nejspíš nepovolí, protože pak by to muselo být pod GPL nebo volnější, aby se to dalo šířit, nebo ne?

Pokud jsem to pochopil špatně, tak se rád nechám přesvědčit o jiném výkladu.
Sešívaný avatar 2.11.2009 20:47 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
eBay Skype prodal před měsícem a mám takový pocit, že investorům, kteří jsou napojení na původní majitele. Onen spor měl pravděpodobně jediný účel - srazit cenu před prodejem dolů.
2.11.2009 20:51 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Aha, tak to mi nějak uniklo.
Grunt avatar 2.11.2009 21:20 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Pravda. Neznáme jejich pravý záměr. Já myslel že se to jen snaží nabundlovat na všechny ty Androidy a nějaké GNU je jim zcela ukradené. Ale nevíme zatím ani ň a ještě je brzo na spekulace. Teda na spekulace není nikdy brzo.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
3.11.2009 07:24 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Ne - to je dobrá otázka. Nikoho. Výrobce zajímají jen platící uživatelé - a to je rozdíl...
Grunt avatar 2.11.2009 19:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Prostě další blob.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
3.11.2009 09:07 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Dobře jsem se nasmál:
@mkryshen You are wrong. Skype is and has always been free software. Now we will open source the parts we _can_ open source. I think this is quite a good development.
To jsou ale kokoti :-D
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
Shadow avatar 3.11.2009 09:49 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Očividně dotyčnému termín free software nic neříká. Proč mě to jen nepřekvapuje?
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
3.11.2009 10:22 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Protože slovo free je mnohoznačné? OSI má trademark na open source, ale neslyšel jsem o tom, že by FSF měla trademark na free software. A jak daleko je od freewaru k free softwaru? Moc ne.
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
Grunt avatar 3.11.2009 10:46 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
A jak daleko je od freewaru k free softwaru?
Hodně kilometrů.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
3.11.2009 10:49 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
No, já ať počítám jak počítám, mám editační vzdálenost 5 :-) A ten výraz free software ve významu software zdarma zdaleka neslyším poprvé. Takže možná vylézt z ulity by to chtělo :-)
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
Grunt avatar 3.11.2009 10:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Já ho teda slyším poprvé takto použitý. Vždyť na free software má pomalu patent FSF.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 3.11.2009 10:55 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
A hele. Ten výraz má dokonce i nějakou definici. A to se s freewarem plete dost těžko.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
3.11.2009 11:06 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Asi není náhoda, že první věta toho článku odkazuje na článek o freewaru… Jo, no. Zřejmě jsou součástí spiknutí, jehož cílem je zdiskreditovat pojem free software.
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
Grunt avatar 3.11.2009 11:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
This article is about … that use the …. For other uses, see …
Co je na tom špatného? Ba naopak je to dokonce chvályhodné, že se už v zárodku někdo snaží předejít zmatení pojmů.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
3.11.2009 11:12 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Nevím proč, ale zkusil jsem napsat do adresního řádkufirefoxu "free software". Otevřel se mi tento odkaz. Nečekal jsem to, ale fsf.org a gnu.org jsou v Googlu dost hluboko. Jakto?!
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Grunt avatar 3.11.2009 11:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Tak ale to už spiknutí určitě je.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
3.11.2009 11:16 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Právě že není. Google by se měl spiknout s FSF, aby jejich stránka byla na prvním místě.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
3.11.2009 10:50 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
OSI má trademark na open source
Nezdá se mi. Trademark na open source sice v USA existuje, ale vlastní ho někdo jiný (Lydon McGrath, Inc. CORPORATION DELAWARE 7 Webster Road Milton MASSACHUSETTS 02186). OSI vlastní tak akorát trademark na OSI. Je to nějaké podivné. BTW na co trademark na `free software', když asi nehrozí, že ten název někdo komerčně zneužije :-)?
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
3.11.2009 11:01 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Aha, ono je to fakt jakési zvláštní. Wikipedie tvrdí:
The term “Open Source” was originally intended to be trademarkable; however, the term was deemed too descriptive, so no trademark exists. The OSI would prefer that people treat Open Source as if it were a trademark, and use it only to describe software licensed under an OSI approved license.

OSI Certified is a trademark licensed only to people who are distributing software licensed under a license listed on the Open Source Initiative's list.
S tím zneužíváním výrazu free software je to druhá alternativa: záměrně používají výraz free software, aby zmátli enklávu FSF :-D
Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
Shadow avatar 3.11.2009 12:49 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
To byla řečnická otázka, pane kolego. Člověk, který ví, co je svobodný software, nebude používat termín "free software" k popisu nekomerčního proprietárního softwaru (freewaru). To znamená, že dotyčný vůbec netuší, že existuje něco jako svobodný software. Což je velmi paradoxní vzhledem k tomu, že hovoří o open source. Ale jak říkám, u člověka pracujícího pro Skype mne to skutečně nepřekvapuje.
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
3.11.2009 10:50 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Napsal, že Skype je a byl vždy zdarma, co je na tom kokotského? Je 99.999% anglicky mluvící populace kokotská, jen proto, že jí na stěně nevisí plakát se Stallmanem? Ten termín je prostě nejednoznačný, tečka. Stejně jako pojem "open source", i když tam je aspoň ta zmínka o otevřenosti zdrojáků (samozřejmě ale to, že mám k dispozici zdrojáky neznamená, že je daný software open source).
Grunt avatar 3.11.2009 10:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Napsal, že Skype je a byl vždy zdarma, co je na tom kokotského?
Koktského na tom je, že i kdyby byl zdarma sebevíc, tak stejně nesplňuje pár podmínek na to aby mohl do distribučních repositářů, na LiveCD nebo nedejbože v defaultu do nějaké instalace.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 3.11.2009 10:59 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Co to, ale:
berkus: Every company has some IP they don't want to give up all at once.
Co asi na to asi říká takový frdrx nebo Ríša samotný.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
3.11.2009 11:03 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
V podstatě to, co už jsem tady napsal.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Grunt avatar 3.11.2009 11:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Takže vlastně řekl nic nebo spíš nic neřekl. Pár bajtů prázdného místa. :-)
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
3.11.2009 11:13 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
??
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Shadow avatar 3.11.2009 12:54 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
IP adresu si můžou ponechat, ale Skype protokol by měli otevřít. :-D
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
Grunt avatar 3.11.2009 20:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Ne, ne. Si můžou svoje IP klidně strčit…za NAT.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
2.11.2009 20:34 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zrovna píšu do blogu, že ten Skype 2.1 je konečně trošku použitelný (PulseAudio...)
Later --- Lukáš Zapletal
Sešívaný avatar 2.11.2009 20:44 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Já si na Skype nemůžu stěžovat. Na rozdíl od všech SIP softwarových telefonů funguje všude a za všech okolností. Zařídil jsem si VoIP, v Ubuntu 9.04 jsem se s tím jaštakš domluvil v Ekize. V 9.10 zatím v ničem. Skype nainstaluju, zapnu a jedu, volání na mobily není o tolik dražší, jen je škoda, že není k dostání české číslo a za nějakou rozumnou cenu. To je momentálně pro mě jediná výhoda SIP operátorů oproti Skype. Dřív jsem používal Gizmo, ale ti očividně vzdali vývoj pro Linux.
3.11.2009 00:59 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype bude (prý) open source
Lidi co znam jsou spokojeni se SIP klientem Twinkle.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.