Portál AbcLinuxu, 3. května 2025 05:34

Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí

Všechny příznivce OOP (zde „opravdového objektového programování“) jistě potěší, že vysoce výkonná implementace Smalltalku zvaná Strongtalk, která Sunu posloužila jako jeden ze základů pro implementaci HotSpot VM současné Javy, byla uvolněna pod BSD-like licencí.

22.9.2006 16:59 | Kyosuke | Zajímavý software


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Mikos avatar 22.9.2006 18:11 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Staticky typovaný Smalltalk je zrůdnost. Statické typování prostě do takovéhoto objektového jazyka vyšší úrovně nepatří a tečka. Je to odporné znásilnění onoho jazyka. Nebýt Strongtalku, možná by tu nebyla ani Java a svět by byl hned krásnější ;-) Ať žijí dynamické jazyky! :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Mikos avatar 22.9.2006 18:16 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Jinak ještě všem "statikům" doporučuju přečíst si tenhle článek: Here's to Dynamic Freedom!

Programátoři v Pythonu, Ruby, Lispu, Smalltaku a dalších dynamických jazycích ho samozřejmě číst nemusí, ti si tu úžasnou sílu dynamického typování uvědomují víc než dobře sami :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
22.9.2006 18:53 xy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
C++ alebo Java su lepsie programovacie jazyky ako Perl alebo Python pri vytvarani rozsiahlych programov.
22.9.2006 18:55 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Kdo mluvil o Perlu? To je samostatná kategorie ;-). V podstatě neznám druhý takový jazyk, ale bývá prý přirovnáván k PL/I.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
22.9.2006 19:33 xy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Medzi Perlom a Pythonom nie je velky rozdiel.
Mikos avatar 22.9.2006 19:34 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Jestli tohle myslíš vážně, tak nevíš o čem mluvíš. Mezi Perlem a Pythonem je setsakramentsky velký rozdíl.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
23.9.2006 00:11 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Medzi Perlom a Pythonom nie je velky rozdiel.
Podle mě tam rozdíl je. Z Perlu člověk velmi rychle vystřízliví a následuje krutý depresivní sešup, který nikdo nechce zažít dvakrát. Naopak Python je silně návykový. Asi se z něj už nevyléčím a když si nenapíšu denně aspoň jeden skriptík v Pythonu, tak mám absťák. Přes dva roky se to se mnou vleče. Ze všeho nejhorší jsou víkendy, kdy je na abclinuxu poměrně mrtvo a nikdo nechce nic naprogramovat. To pak nutně potřebuju vyprošťovák a v zoufalství čtu aspoň dokumentaci.
David Watzke avatar 23.9.2006 00:27 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
:-D To se někdy ozvi, já si vždycky něco vymyslím :-D
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
23.9.2006 00:43 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Guido má štěstí, že je Holanďan. Podle tohohle popisu by u nás byl obviněn z nedovolené výroby omamných a psychotropních látek… :-D
23.9.2006 10:23 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
No já myslím, že Larrymu hrozí něco podobného. Nebo Alan Kay, John McCarthy, případně Charles Moore, ti také mohli zatemnit nejednu programátorskou dušičku závislostí :-D
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
23.9.2006 16:09 myšák | skóre: 26 | blog: EmentuX | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí

Můžeš naznačit, jak nebo proč dochází k vystřízlivění z PERLu? PERL používám k psaní různých skriptů sice zatím jen asi 2 roky, ale tenhle jazyk (při zachování "štábní kultury" kódu) mi připadne naprosto geniální pro tvorbu téměř čehokoliv na co si člověk vzpomene. S Pythonem se začínám teprve seznamovat, tak je pro mě těžké tyto dva jazyky srovnávat srovnávat...

Je nesmírně těžké být idiotem, konkurence je obrovská...
23.9.2006 17:59 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Mohl by ti pomoci Python to Perl conversion, ale je to z roku 1999, spousta věcí může být v Pythonu jinak.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
David Watzke avatar 23.9.2006 22:50 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Spíš by to chtělo Perl2Python ;-)
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
24.9.2006 12:22 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Ono je to fuk. Pro lidi nebývá problém prohodit v hashovacím poli klíč a hodnotu tak, aby to šlo použít i obráceně :-)
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
24.9.2006 13:45 myšák | skóre: 26 | blog: EmentuX | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí

Nepovažuji se za programátora. Psaní "prográmků" je pro mě spíše koníčkem a způsobem jak si ulehčit práci, popř. vyřešit nějaký problém.

(nejen) Z toho odkazu mi přijde, že Python je pravděpodobně jednodušší na studium, vzhledem k unifikovaným operátorům a funkcím bez ohledu na použitý kontext.

Nicméně prasárny se dají napsat v jakémkoliv jazyce, jen PERL k tomu možná dává více příležitostí než jiné jazyky ... jen jsem stále ještě nepochopil, v čem spočívá to vystřízlivění :-(

Je nesmírně těžké být idiotem, konkurence je obrovská...
24.9.2006 17:39 Jan Martinek | skóre: 43 | blog: johny | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Je to příliš kontroverzní téma, a opravdu nechci způsobovat flamewar. Takže se zkusím raději pohádat sám se sebou než bych nějak kazil atmosféru ;-)

Pl: Perl je o chlup rychlejší než Python

Py: No a? Rozdíl je nepatrný. A vůbec - oba jazyky mohou použít knihovnu napsanou v céčku a pak je to celkem jedno.

Pl: Perl má víc knihoven

Py: Nojo - modulů pro Perl je hodně. Ale jsou příliš často z nějakých důvodů nepoužitelné - nejdou zkompilovat, jsou zastaralé, neudržované, jejich funkcionalita se vzájemně překrývá a především panuje strašný chaos ve verzích.

Pl: To je FUD. Prostě to neumíš.

Pl: CPAN nemá v Pythonu ekvivalent.

Py: Bohužel :-(

Py: Perlovská syntaxe je hrozná - samý speciální znak. Na Pythonu je vidět, že je naprosto zbytečné, aby na konci příkazů musel být středník, aby před proměnnou musel být dolar nebo bůhvíco, aby se používaly složené závorky - tohle všechno dělá Python daleko hezčí na čtení.

Pl: Když píšeš rozumně, dá se to i Perl číst. A vůbec - Python zase používá bílé znaky coby součást kódu, což se spoustě lidí nelíbí.

Py: Pro Python se daleko snáze píšou moduly v Céčku.

Pl: To se ti zdá.

Py: Python je daleko lépe přenositelný. Funguje na všem možném včetně windows, PDA, Palm, některé mobily atd.

Pl: Kdyby ses snažil, rozjel bys Perl taky všude ...

Py: Samotný Python obsahuje ve standarní knihovně daleko víc věcí než samotný Perl.

Pl: Však snad není problém si ty moduly nainstalovat, ne?

Pl: V Perlu platí "there is more that one way to do it" a je dobrodružné nalézat nejkratší kód.

Py: No, to je opravdu výhra, že se někde ušetří pár znaků. Pak vzniká nečitelný kód. A protože každý je zvyklý uvažovat (a psát) trochu jinak, vypadá každý kód jak z jiné planety.

Pl: Snad máme štábní kulturu, ne?

Py: Python je daleko čistší jazyk. Je od začátku navržen objektovitě, všechno je tam takové hezké a dynamicky typované.

Pl: Houby. Je to mišmaš funkcí a metod. Spoustu vlastností z OOP Python nemá. A vůbec - v Perlu jsou jakési objekty taky.

Py: Perlovská kontextovitost je hrozná. A ty jeho speciální proměnné dolar-něco taky.

Pl: Buď si na to zvykni nebo to nepoužívej. Já ty vlastnosti považuju za výhodu.

Py: Napsat v Perlu byť jen trochu složitější datovou strukturu je humus. Samý pseudo-pointer, samý dolar, zavináč, šipka, složená závorka, kontext, "přetypovávání" ...

Pl: No a? V Pythonu jsou zase mutable/immutable věci a kdo se v tom má vyznat?

Py: Python je daleko jednodušší jazyk na naučení.

Pl: To je relativní.

Py: Perl nemá ...

Pl: Slyšel jsi o Perlu 6? Ten bude mít všechno! Všechny vlastnosti všech jazyků světa v jednom.

Nejvyšší čas toho nechat.
22.9.2006 18:59 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Ano, je totiž obtížný úkol vymyslet kód v Perlu nebo v Pythonu, který by při stejné funkčnosti musel tak monstrózní jako kód v C++ nebo v Javě. I když COBOL je podle tohoto měřítka ještě lepší … :-D
kouby avatar 22.9.2006 19:14 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Nechybí v tom souvětí nějaké slovo? Nějak to postrádá smysl. ;)
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
22.9.2006 19:15 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
s/musel tak/musel být tak/ (holt tu není edit a já jsem zbrklej… ;-))
22.9.2006 19:31 xy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Rozsiahlost programu myslim podla poctu tried. Program so 100 triedami povazujem za rozsiahly.
Mikos avatar 22.9.2006 19:33 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Tak to jsou v Pythonu napsány i rozsáhlejší programy ;-) A jsou přitom mnohem jednodušší a přehlednější než by byl jejich ekvivalent v Javě :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
kouby avatar 22.9.2006 19:40 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
To bych zas tak odvážně netvrdil, že tak rozsáhlý kód v pythonu bude přehlednější než v javě. Jednodušší (kratší) ovšem určitě..
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
Mikos avatar 22.9.2006 19:42 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Proč by neměl být přehlednější? Libovolný kód na který jsem se kdy podíval byl v Pythonu vždy přehlednější než v jazyku jako Java či C++ :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
kouby avatar 22.9.2006 19:51 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Za prvé sem nemíchejte C++ (to uplně něco jiného).

A za druhé si myslíte, že když se Vám zdá přehlednější, že to i ostatní cítí stejně? Je to subjektivní pocit, takže bych to tak odvážně netvrdil. Určitě se zde najde také spousty lidí co Vám řeknou pravý opak.
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
Mikos avatar 22.9.2006 19:59 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Za prvé sem nemíchejte C++ (to uplně něco jiného).
Tak to nesouhlasím - C++ má k Javě z mého pohledu daleko blíže než Java k Pythonu/Ruby/Lispu/Smalltalku.
Určitě se zde najde také spousty lidí co Vám řeknou pravý opak.
Tak to je snad jasné, já nikde netvrdím že můj názor je Jediná Svatá Pravda (tm). Nicméně bych se vsadil, že jediní kdo budou tvrdit, že Java je přehlednější, budou právě Javisté :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
22.9.2006 20:03 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Mám k Pythonu ambivalentní postoj (v mnoha věcech se mi krutě nelíbí :-D) a přesto sdílím subjektivní pocit jeho o extrémní čitelnosti. ;-)
22.9.2006 20:13 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Pche, co není na tomto kódu přehledného
package org.acme;

import java.rmi.RemoteException;
import javax.ejb.*;

public class JavaBean implements SessionBean {
  private SessionContext sessionContext;
  public void ejbCreate() {
  }
  public void ejbRemove() {
  }
  public void ejbActivate() {
  }
  public void ejbPassivate() {
  }
  public void setSessionContext(SessionContext sc) {
    this.sessionContext = sc;
  }
  public String sayHello() throws java.rmi.RemoteException {
    return "Hello world!";
  }
}
Doufám, že je tu každému jasné, že J2EE (zvláště Java Beans) je to nélepčí, co nám mohl Sun nabídnót. V přehlednosti to už snad překonává už jenom java.lang.reflect API ;-). Kam se na to hrabe Python, nebo třeba Smalltalk.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
22.9.2006 20:33 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Na obranu javistů je třeba říct, že i mnohým z nich secvakává, že je něco špatně. :-D Dokonce i proti Rails vytvořil WhyTheLuckyStiff svůj mikroframework – jmenuje se Camping. Takhle je to asi se všemi přebobtnalými technologiemi:

http://www.artima.com/weblogs/viewpost.jsp?thread=4846
22.9.2006 21:31 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
To byl „xy“, kdo nadhodil C++, ne Mikos. ;-)
22.9.2006 19:41 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Dobře, takže jazyk, který téhož dosáhne s menším počtem tříd, je zákonitě horší. Třeba když místo anonymních tříd použiju uzávěry, hned je to horší. Nebo když napíšu generický kód řízený daty namísto rigidní třídní struktury. No to je taky logika za všechny prachy. :-D Nezačneme měřit vypitá kafe? :-D
22.9.2006 19:43 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Ono není moc jiných metrik, kde by Java vyšla lépe, takže proč ne? :-D
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
Mikos avatar 22.9.2006 19:20 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Prosím nepiš Perl a Python společně v jedné větě tak blízko sebe, dělá se mi jakožto pythonýrovi blivno :-D
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Daniel Kvasnička ml. avatar 22.9.2006 21:25 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
:-D +1
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
Daniel Kvasnička ml. avatar 22.9.2006 21:24 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Vzdycky me fascinuje, kdyz nekdo vyslovi tak nehorazne generalizujici soud o jazycich, ktere maji vsechny X ruznych moznosti a oblasti pouziti . Dalsi vec je, ze dneska kdyz se mluvi o pouziti jazyka pro jisty ucel, vubec uz nestaci bavit se o jazycich samotnych, ale musi se vzit v potaz i ruzne frameworky atp. Takze vase veta, drahy priteli, ma informaci hodnotu 0.
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
24.9.2006 21:02 Sinuhet | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Me tan clanek pripada jako for. Stavet kod na pouzivani konstrukci typu
if( a instanceof ClassA ) {
 ...
} else {
 ...
}
povazuji za prasarnu nejvetsiho kalibru.
24.9.2006 21:03 Sinuhet | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
s/^Me/Mne/
22.9.2006 18:42 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Strongtalk je běžně dynamicky typovaný … :-p ;-)
Mikos avatar 22.9.2006 19:16 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
No četl sem že umožňuje i běh klasického Smalltalkovského kódu... ale už jen to že tam ta podpora statického typování je (a že ten jazyk a interpreter byl vyvinut právě kvůli tomu) mě štve ;-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
22.9.2006 19:33 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
„The type system is both optional and incremental, and operates completely independently of the compiler technology (which means that normal untyped Smalltalk code runs just as fast as typed code).“
Já si myslím, že důležité je především to, že se jedná o špičkovou technologii dynamické kompilace, IMHO možná nejlepší, která je svobodně k dispozici. To by mohlo přijít vhod implementacím mnoha jazyků, třeba i toho Pythonu. ;-) Rubisté si už v mailing listu mnou prsty, tohle se opravdu nedá ignorovat jako malá událost. :-)
Mikos avatar 22.9.2006 19:36 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Hmm, tak to jo :-) To se jistě využít dá ;-) Stačí se vyhnout tomu balastu statického typování a využít jen výhodný výkonný engine :-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
22.9.2006 19:40 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
No, možná se budou vývojáři Parrotu cítit jako sedláci u Chlumce.
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
22.9.2006 19:00 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Mimochodem, nebýt Strongtalku, nebyla by tu rychlá Java – ale Java by tu byla pořád. ;-)
Mikos avatar 22.9.2006 19:19 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Jo, ale třeba by se díky tomu tak nerozšířila ;-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
22.9.2006 20:21 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
rychlá Java - tím myslíš ňákou tu motorku ne voe? :-D
kouby avatar 22.9.2006 20:37 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Víte, to že se spouští rychle interpret nějakého jazyka NEMUSÍ nutně znamenat, že běh té aplikace bude rychlý. Co si takhle oveřit tu rychlost než spolehát na jev JPP (jedna paní povídala..)
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
22.9.2006 20:41 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
no me se interpret spousti jak slimak a aplikace de pomalu, takze vedle. ale javu mam rad, diky ni si kupuju mraky pameti navic, ktere se daji pouzit i jinak.
kouby avatar 22.9.2006 20:48 kouby | skóre: 27 | blog: init | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Koukám, že po spuštění jedné aplikace jste se stal odborníkem přes Javu. Gratuluji. ;)
That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
22.9.2006 21:47 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
bla bla po spusteni jedne aplikace se ze me nestane odbornik, zato si udelam dobrej obraz o tom co to je za hnus! i kdyz ono je to v mode, z FELu se stava jedno velky javovsky uciliste a siri se to jako mor!
22.9.2006 20:05 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Původně jsem myslel, že by stačily nějaký prášky, ale tohle už vidím na svěrací kazajku.
Copak toho není dost?
22.9.2006 20:07 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Ale dynamickou svěrací kazajku, nezapomeň! :-D
22.9.2006 20:15 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
A silně, nebo slabě typovanou?
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
Mikos avatar 22.9.2006 21:54 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Strongtalk byl uvolněn pod BSD-like licencí
Samozřejmě že silně typovanou, ze slabě typované bych se ještě vyvlíkl ;-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.