Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 15:13

Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)

Právě vyšlo Ubuntu 7.10 s kódovým označením Gutsy Gibbon. Novou verzi můžete stáhnout nebo upgradovat z 7.04.

18.10.2007 13:34 | ronny | Nová verze


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (4) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

18.10.2007 14:33 Adolf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kriste pane - a je to tu :)
satanatas avatar 19.10.2007 11:56 satanatas | skóre: 14 | blog: vše co můžete s klidem hodit za hlavu ze světa linuxu i jiných světů | Graveyard
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
kriste pane, já na to zapomněl a neoslavil jsem to nijak. :-}
Limoto avatar 18.10.2007 14:33 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak to už asi budou brzo posílat předobjednávky :-)
18.10.2007 14:48 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Pokud je někdo z Brna a okolí a chtěl by 32bitovou nebo 64bitovou verzi Ubuntu, Kubuntu nebo Edubuntu, nechť se mi ozve a domluvíme se na předání hned, jakmile mi přijdou (pokud to bude podobné jako minule, tak asi do 14 dní).
Limoto avatar 18.10.2007 15:25 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Zájem nemám, ale přesto se zeptám, za kolik?
18.10.2007 17:15 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Samozřejmě za to vůbec nic nechci.
18.10.2007 17:08 michalel911 | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
ak budes objednavat pripis si 2x ubuntu a 2x kubuntu, je to pre mna a kamosa, dik
18.10.2007 17:14 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Mám schválenou objednávku 10 CD s Ubuntu (z toho 2 CD pro 64bit), 10 CD s Kubuntu (z toho 2 CD pro 64bit) a 2 CD s Edubuntu. Ale nejprve bych rád věděl, z jakého důvodu si to nechcete objednat během dvou minut sami.
Honza Balák avatar 18.10.2007 18:40 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Mám objednaný Ubuntu i Kubuntu 32 i 64-bit, takže pokud PT dojdou média, tak můžu taky podarovat (Brno - FI MU)
<null>
freshmouse avatar 18.10.2007 14:49 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je to super (RC měla ještě nějaké problémy, ale teď všechno jede, jak má).
18.10.2007 15:27 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Ako je na to výstup z notebooku do externého monitora (s väčším rozlíšením)? V RC som príliš nepochodil a ešte som neupgradoval.
Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
freshmouse avatar 18.10.2007 15:41 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Nemám notebook, bohužel tedy neporadím. S rozlišením jsem ale měl v RC (první den) problém, ale potom to hned druhý den opravili.
18.10.2007 15:43 tired joe | skóre: 17 | blog: rootlet | Trenčín/Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
No, neostáva mi nič iné, len to vyskúšať. Držme mi palce.
Človek sa riadi zdravým rozumom, až keď už nezostáva žiadne iné riešenie.
18.10.2007 15:52 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Vidíš, já jsem aktualizoval hnedka na RC, a rozlišení mě jede špatně stále... Resp rozlišení je správné, ale obnovovací frekvence je 60 místo 75. Vždycky musím pustit ten jejich nový nástroj a zase to nastavit. Bylo by pěkné, kdyby si to aspoň pamatovalo nastavení...

Ale jinak větší problémy nemám, akorát jsem delší dobu zápasil s Firefoxem, ve kterém nefungovalo vyhlazování, ale už je to lepší...
Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
freshmouse avatar 18.10.2007 15:54 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Zkus nový i starý dialog pro rozlišení (Rozlišení obrazovky, Obrazovka a grafické karty) a ulož to.
18.10.2007 15:28 duxford | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Nefunkční eclipse
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nové Ubuntu je moc pěkné a je tam znát pokrok směrem k "User Friendly" ... škoda jen, že kvůli tomu zanedbávají jiné věci. Nepovedlo se mi totiž zatím rozchodit "eclipse ide" tak, aby nedělala potíže (přitom ve Feisty to bylo O.K.). BTW: Používám 64bit verzi.
freshmouse avatar 18.10.2007 15:39 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nefunkční eclipse
Nevím, Eclipse nepoužívám, takže o tom nic nevím. Osobně bych se ale mrknul, jestli máš Javu od Sunu atd.
18.10.2007 15:33 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Asi před pěti dny jsem provedl upgrade dvou desktopů. Naprosto hladký průběh u obou. Konečně mi perfektně funguje suspend to RAM s GeForce 6150 na A8N-VM-CSM, a to i s Compizem. GNOME je zase o něco lepší. Z Texlive 2007 a Emacs 22 mám druhé Vánoce. Nová verze je docela velkým krokem dopředu.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Martin Ždila avatar 18.10.2007 16:10 Martin Ždila | skóre: 10 | Košice, Slovensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
no a mne prave suspend to ram prestal fungovat po upgrade feisty -> gutsy :-(. bug som samozrejme reportoval a reportovali ho aj dalsi. (k)ubunu tym padom kleslo v mojich ociach, kedze ho vydali pred ostranenim tychto bugov (viem este o dalsich neopravenych bugoch :-( ).
18.10.2007 16:26 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
I mně po jednom upgradu přestal fungovat, a sice z Dappera na Edgyho. Ani ve Feisty nešel. Jde až teď. Bug byl známý, ale způsobený proprietárním ovladačem karty, takže jsem se s tím prostě smířil, no... Přítomnost neopravených bugů je nevyhnutelná. Kdo jich chce mít co nejmíň, neměl by používat Ubuntu (ani jiné progresivní distro), nýbrž by měl sáhnout třeba po Debianu Etch.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
18.10.2007 17:21 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
A nebo může pár týdnů nebo měsíců počkat na vydání oprav pro nejzávažnější problémy, přeci jen mnoho lidí si to nainstaluje a vyzkouší až jim dorazí domů objendávka a ostrou verzi používá řádově více uživatelů než betaverze a RC, tam teprve vyleze na porvch spousta ostrých hran. Podobně je to i u jiných distribucí s obdobnými vývojovými a udržovacími cykly. Nebo můžou použít odladěnější dlouhodobě podporované vydání (6.06 LTS), případně obdobu SLED u Novellu namísto openSUSE a Red Hat namísto Fedory atd. A nebo distribuce se staršími verzemi softwaru, ale o to odladěnější, jako například již zmíněný Debian 4. To je jen na každém, nakolik chce mít to nejnovější a "nejlepší" vyvážené vyšším rizikem chybovosti a nestability.
18.10.2007 17:59 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Nebo můžou použít odladěnější dlouhodobě podporované vydání (6.06 LTS)...
Ano, samozřejmě.
...případně obdobu SLED u Novellu namísto openSUSE
To raději ne, pokud nechtějí podporovat Microsoft a jeho plány na pokoření svobodného softwaru.
Red Hat namísto Fedory atd.
Taky možnost.
To je jen na každém, nakolik chce mít to nejnovější a "nejlepší" vyvážené vyšším rizikem chybovosti a nestability.
Přesně tak.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
18.10.2007 18:38 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
To raději ne, pokud nechtějí podporovat Microsoft a jeho plány na pokoření svobodného softwaru.
Novell je bezpochyby jedním z nejvýznamnějším přispěvatelů softwaru s otevřeným zdrojovým kódem. Zaměstnává nejlepší vývojáře z celého světa, aby pomáhali vyvíjet nejinovativnější software pro linuxové počítače (linuxové jádro, GCC, OpenOffice.org, KDE, GNOME, Tomboy, F-Spot, Banshee, Beagle, (K)NetworkManager, Kickoff, SLAB, Evolution, XEN, Xgl, Compiz, AppArmor, Banter a mnoho dalších včetně Open Invention Network). Kromě toho Novell zaměstnává také vývojáře linuxového jádra Grega Kroah-Hartmana (správce PCI, USB, I²C, základních ovladačů a jádra sysfs) a umožňuje mu vylepšovat kompativilitu hardware v rámci projektu Linux Driver Project.

S takovým absurdním názorem a přístupem byste neměl ani co používat.
18.10.2007 18:51 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Nemám chuť flejmovat. Ale ono vlastně není o čem, protože můj (pro PT absurdní) názor se s tím co jste napsal, vůbec nevylučuje.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
18.10.2007 18:59 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Teda až na:
S takovým absurdním názorem a přístupem byste neměl ani co používat.
To považuju za krávovinu.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
18.10.2007 19:08 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Tak můžete vysvětlit, jak jste to myslel to své tvrzení, že by uživatelé použitím SLEDu podporovali Microsoft a jeho plány na pokoření svobodného softwaru.
18.10.2007 19:25 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Pokusím se o částečnou, nikoli vyčerpávající, odpověď. Když někdo chce používat SLED, měl by si ho koupit (je to tak, ne?). Novell podepsal smlouvu s Microsoftem, která zákazníkům Novellu dává "ochranu" před patentovými žalobami ze strany Microsoftu. Novell těží z FUDu šířeného Microsoftem, podle kterého všichni uživatelé GNU/Linuxu využívají "intelektuální vlastnictví" Microsoftu, a hrozí jim tedy riziko žaloby. Podle Microsoftu by mu všichni uživatelé GNU/Linuxu měli platit. A to uživatelé SLEDu a SLESu dělají, narozdíl od uživatelů RedHatu, Mandrivy nebo Debianu. Kdo na tento FUD naletí, dá přednost nákupu distribuce GNU/Linuxu od někoho kdo smlouvu s Microsoftem má. To považuju placení výpalného vyděračům. Management Novellu považuju za stejné zlořády jako ty z Microsoftu. Propaguju tedy bojkot distribucí od nich. Mezi dalšími důvody pro bojkot Novellu vidím jejich podporu OOXML při hlasování v ISO, protlačování Mona a Silverlightu. Počínání Novellu sleduju s velkou nervozitou, protože vidím veliké nebezpečí pro vývojáře, distributory i uživatele svobodného softwaru, pokud Novell s Microsoftem docílí toho o co se evidentně snaží.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
18.10.2007 20:46 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Novell podepsal smlouvu s Microsoftem, která zákazníkům Novellu dává "ochranu" před patentovými žalobami ze strany Microsoftu.
Neměl jste psát FUD a raději si doplnit informace o oficiální pozici Novellu.
Ilfirin avatar 18.10.2007 20:51 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Zbytečná práce Petře.
18.10.2007 20:58 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Že to ten pán nechápe (nebo nechce chápat) neznamená, že si ostatní čtenáři nemohou udělat vlastní názor. K tomu ale potřebují fakta a ta jsem na rozdíl od něj odkázal.toho pána
18.10.2007 21:09 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Trvám na tom, že to chápu. Tomeš sice odkazuje na stránky s fakty, ale takovými která na věci pro mě nic nemění. K utvoření názoru je užitečný tento článek, mimo jiné. K utvoření názoru na Tomeše stačí jakýkoli thread s jeho příspěvky tady.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
18.10.2007 21:44 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
K utvoření názoru na Tomeše stačí jakýkoli thread s jeho příspěvky tady.
To si snad každý posoudí sám. Pokud vám stačí k utvoření názoru na člověka jedno vlákno, pak je mi vás jako člověka docela líto.
18.10.2007 21:48 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Vašeho vystupování si všímám už déle.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
18.10.2007 21:03 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Nepíšu FUD a oficiální pozici Novellu znám už dlouho.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
19.10.2007 10:18 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Bez ohľadu na to čo (ne)robí Novell a čo si o ňom myslím, sa mi žiada povedať: oficiálna pozícia je jedna vec. Dopad na svet okolo je vec druhá.

Oficiálna politika súčasnej Slovenskej vlády je budovať sociálny štát. V praxi: plytvajú peniazmi tam, kde im to prinesie palcové titulky.
18.10.2007 15:38 vredy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vysly take verze Kutsy Kibbon, Xutsy Xibbon :)
Pavel Půlpán avatar 18.10.2007 17:03 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak uz to leze dolu... at zije torrent! :-D
An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
Dent avatar 18.10.2007 17:33 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak viděl jsem, stáhl jsem a nainstaloval jsem... Nevypadá to zle, až na tuhnoucí dialog "Vzhled", díky kterému nemůžu ani vypnout, nebo nastavit compiz... Jediné,co jsem získal:

(gnome-appearance-properties:6502): Gtk-CRITICAL **: gtk_widget_map: assertion `GTK_WIDGET_VISIBLE (widget)' failed
18.10.2007 17:41 . | skóre: 8 | blog: ,
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
hrua ja stahuju :-)
18.10.2007 19:05 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
- nelze ovlivnit výběr instalovaných balíčků, malé možnosti nastavení při instalaci (nastavit více věcí a instalovat a odebírat balíčky lze po instalaci)

- nekompletně přeložený instalační program (ale na dostatečné úrovni)

- textový Grub pro výběr systémů ke spuštění (lze doinstalovat/upravit po instalaci)

- rušivá textová informace o "Kernel mapping" před grafickým znázorněním zavádění systému

- nemožnost zobrazit podrobnosti během zavádění systémů (lze řešit úpravou konfigračních souborů)

- nepoužitelné standardní nastavení s efekty (musím je vypnout, protože se s tím nedá pracovat - v minulých verzích nejen Ubuntu, ale i Mandrivy, Fedory, openSUSE a dalších včetně těch současných nebo vývojových takový problém není)

- nutnost doinstalovat podporu pro MP3, Flash, Javu a dalších pluginů a kodeků z Internetu

- stream ČT24 nefunguje ani po nainstalování pluginu pro xine ani pro Mplayer pomocí průvodce

- uspání na disk doprovázejí nevzhledné textové popisy

- nejde změnit nabídku na styl SLAB (lze doinstalovat)

- malé možnosti nastavení pomocí grafických nástrojů
Petr Tomeš - Blog
18.10.2007 19:17 MiK[3]Zz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Petr, ale no tak. Ved mas svoje opensuse, tak naco stale flamovat? Uzivatelia, ktori ubuntu chcu si ho proste daju, lebo im viac vyhovuje ako iny system. Tebe vyhovuje opensuse, ja proti tomu nic nemam, beriem novell ako prospesnu linuxovu firmu a vobec mi nevadi. To ale nemeni na tejto veci to, ze neustale pises do ubuntu prispevkov, clankov a diskusii same flame zalezitosti. Ved zijeme v "slobodnom" svete, tak naco takyto nazor. Nemozes sa spokojit so svojim systemom? Tak si to nevylievaj na ubuntu, canonical a ubuntakov. Zdar
18.10.2007 19:37 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Žijeme ve svobodném světě, kde se mohou slušně a taktně vyjadřovat názory a zkušenosti tam, kam patří (k tématu, tedy žádný off topic) tak nevím, proč by mě měli nějací anonymní Ubuntu uřvanci osočovat z flamu. Já nenapsal, že Ubuntu je špatná distribuce, není, a psal jsem to již mnohokrát a Root.cz publikoval mou zprávičku o Ubuntu 7.10 (s mnohem vyšší informační hodnotou a dokonce frázemi z oficiálního webu, které by někdo mohl považovat až za lehké PR, včetně odkazu na Ubuntu.cz, ač ještě neaktualizovali obsah) dokonce dříve než Abclinuxu tuto, takže všechny ty vaše poznámky jsou zcela mimo mísu. Vážně. A kdyby mi Ubuntu.cz nesebralo práva pro správu webu, mohli mít aktualizovaný obsah již v poledne, tak rychle jako ho ode mně vždy měli promptně snad u každé minulé verze. Do této chvíle to sami vlastními silami to ještě nedokázali pokrýt a aktualizovat, dobře jim tak. Všechno, co jsem kdy dělal a dělám má jeden polečný jmenovatel: Uživatel vždy na prvním místě jako středobod, od nějž se vše odvíjí. Mně nějaké spory, hádky příliš nezajímají a nehodlám je negativně promítat do své práce a brát si uživatele jako rukojmí... Ano, chápu, že Ubuntu uřvanci toto nevidí a už vůbec nejsou schopni dohlédnout dále, třeba i k tomu, co (i pro ně) udělám v dohledné době...
18.10.2007 19:56 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Ještě jinými slovy: Mně vůbec nevadí, pokud někdo zkritizuje, že se mu na něčem (včetně openSUSE, Firefoxu...) něco nelíbí nebo že mu to nefunguje. A pak se snažím poradit, když vím, co se s tím dá dělat a buď to využije a nebo ne, a nebo se s tím nedá nic dělat a třeba to oznámím jako chybu, aby se o tom vědělo a vývojáři se tím mohli zabývat. Ať si každý používá, co mu vyhovuje, udělá pro sebe nejlépe... Píšu to pořád dokola všude do zblbnutí a pořád jakoby to někdo nechápal... :( V této diskusi třeba zjistím, kdo má (a jestli vůbec anebo zda to nikomu nevadí) podobné problémy nebo jak se dají řešit. To je dost poučné. Od toho je to diskuse, ježiš.
18.10.2007 20:14 Petr Mach | skóre: 9 | blog: Hláska
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
jak jsi poznal, že dotyčný je ubuntu uřvanec? :-) nejsi trochu paranoidní? to že se někomu nelíbí tvůj styl (a musíš vědět, že takových lidí je spousta) ještě neznamená, že má vůbec něco společného s ubuntu, natož aby byl uřvanec, uřvaná mi přijde pouze tvá reakce :-)
18.10.2007 21:00 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Tak náznaky toho ten jeho příspěvek měl. Jinak si pro dotvoření představy stačí vyhledat jeho přezdívku ve vyhledávači.
18.10.2007 22:09 MiK[3]Zz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Prezyvku si kludne mozes najst cez vyhladavac. Ja, ze som ubuntak? Skusal som a pouzival som ubuntu takisto ako ty, takisto ako tisic dalsich ludi, takisto ako tisice inych pouzivam ine distribucie, takisto pouzivam windows, takze neviem do akej skupiny ubuntakov som mal. Myslis si, ze potrebujem system, ktory sa mi sam nainstaluje bez toho, aby som vedel o nejakych zasahov? Podporujem open source, respektive propagujem, ale nikdy nebudem taky, ze ja mam prave teraz toto distroa to je najlepsie ako ty. Za rok povies, ze opensuse je shit a budes pouzivat rhel napriklad. Neviem o com tu tocis stale, ale komplexy by si si mohol riesit inde...
18.10.2007 23:17 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Ale já fakt nevím, co to tu všichni opakujete za nesmysly. Já nikde nenapsal, že openSUSE je nejlepší distribuce a ani si to nemyslím. Píšu to pořád dokola, ať si každý používá, co mu nejlépe vyhovuje, jinak omezuje jen sám sebe. Jste tedy slepí nebo to snad děláte schválně? :-( Také jsem psal mnohokrát, že především kvůli škole nevím o způsobu, jak se zbavit závislosti na Windows. A nepřipadá mi to jako špatný systém, vyhovuje mi (také) a proto ho používám.
Ilfirin avatar 18.10.2007 19:19 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Tak tos neměl ;-)
18.10.2007 19:36 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
- nelze ovlivnit výběr instalovaných balíčků, malé možnosti nastavení při instalaci (nastavit více věcí a instalovat a odebírat balíčky lze po instalaci)
To považuju za mínus také. Určitě bych ve všech instalátorech Ubuntu chtěl vidět tuto možnost.
- nekompletně přeložený instalační program (ale na dostatečné úrovni)
Vážně? Používám jedině angličtinu, ale jak vidím, měl bych se o překlady zajímat víc.

- textový Grub pro výběr systémů ke spuštění (lze doinstalovat/upravit po instalaci)
Textový mi vyhovuje. Ani bych jiný nechtěl.
- rušivá textová informace o "Kernel mapping" před grafickým znázorněním zavádění systému
Já ji nemám.
- nemožnost zobrazit podrobnosti během zavádění systémů (lze řešit úpravou konfigračních souborů)
To není pravda. Není třeba dělat nic s konfiguračním souborem, stačí umazat dvě slůvka v GRUBu.
- nepoužitelné standardní nastavení s efekty (musím je vypnout, protože se s tím nedá pracovat - v minulých verzích nejen Ubuntu, ale i Mandrivy, Fedory, openSUSE a dalších včetně těch současných nebo vývojových takový problém není)
Bug. Compiz není připraven. To nevidím jako problém distributora. S efekty jako default nesouhlasím.
- nutnost doinstalovat podporu pro MP3, Flash, Javu a dalších pluginů a kodeků z Internetu
Samozřejmě. MP3 a Flash jsou patentované a proprietární, což jejich distribuci (kvůli zákonům v USA) brání. Navíc by byla, IMHO nemorální.
- stream ČT24 nefunguje ani po nainstalování pluginu pro xine ani pro Mplayer pomocí průvodce
To je blbé. Snad se někdo brzo opraví. Vina je ale i na straně ČT, že používá proprietární kodeky.
- uspání na disk doprovázejí nevzhledné textové popisy
Při uspání do RAM ne.
- nejde změnit nabídku na styl SLAB (lze doinstalovat)
Takže jde.
- malé možnosti nastavení pomocí grafických nástrojů
To je věc názoru. Podle mě, i jiných, jsou oblasti nastavení, u kterých by grafický konfigurační nástroj byl spíše na závadu.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
18.10.2007 19:58 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
- nelze ovlivnit výběr instalovaných balíčků, malé možnosti nastavení při instalaci (nastavit více věcí a instalovat a odebírat balíčky lze po instalaci)
To považuju za mínus také. Určitě bych ve všech instalátorech Ubuntu chtěl vidět tuto možnost.
Jenže tam by mohlo být opravdu nejspíš jen odebírání balíčků, na CD není místo pro alternativy. A když někdo bude chtít odebírat, bude nejspíš chtít i přidávat, asi bude lepší, když se obojí udělá naráz po instalaci než to rozdělovat do dvou kroků. V případě Ubuntu ani moc nevadí, když se nainstaluje něco, co člověk ani nepoužívá. Navíc po instalaci bude mít vždy mnohem luxusnější prostředky pro správu balíčků. Není to plus ale jako mínus bych to tedy taky neviděl.
18.10.2007 20:17 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Dobrá poznámka. I to odebírání balíčků bych bral. Chtěl bych mít možnost odškrtnout Mono, Tomboy, F-spot, případně další. Myslím ale, že i na CD by se vešlo několik věcí navíc, třeba Emacs. Každopádně, tahle věc je totálně nedůležitá.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
18.10.2007 21:24 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
- rušivá textová informace o "Kernel mapping" před grafickým znázorněním zavádění systému
Já ji nemám.
Já ano a vadí mi.

- nemožnost zobrazit podrobnosti během zavádění systémů (lze řešit úpravou konfigračních souborů)
To není pravda. Není třeba dělat nic s konfiguračním souborem, stačí umazat dvě slůvka v GRUBu.
Takže se to musí upravovat. Tedy pokud se ví, jak na to. A aby to bylo skutečně trvalé řešení a ne obezlička, tak se musí upravit i ten konfigurační soubor...
- nepoužitelné standardní nastavení s efekty (musím je vypnout, protože se s tím nedá pracovat - v minulých verzích nejen Ubuntu, ale i Mandrivy, Fedory, openSUSE a dalších včetně těch současných nebo vývojových takový problém není)
Bug. Compiz není připraven. To nevidím jako problém distributora. S efekty jako default nesouhlasím.
1) V Mandrivě 2008 mi to jde. Ve Fedoře 7 i 8 mi to jde. V openSUSE 10.3 a v Ubuntu 7.04 také. V Ubuntu 7.10 ne.

2) I pokud nesouhlasíte se standardně zapnutými efekty a byly by tedy vypnuté tak jako v openSUSE 10.3 ( :-) ), tak pokud byste si je chtěl zapnout a nefungovaly by, tak by Vám to bylo k ničemu.
- nutnost doinstalovat podporu pro MP3, Flash, Javu a dalších pluginů a kodeků z Internetu
Samozřejmě. MP3 a Flash jsou patentované a proprietární, což jejich distribuci (kvůli zákonům v USA) brání. Navíc by byla, IMHO nemorální.
1) Pokud někdo nemá práva pro instalaci (další uživatelé systému) nebo připojení k Internetu, má smůlu.

2) Distribuci podpory MP3 v openSUSE 10.3 nic nebrání. Další kodeky lze doinstalovat z DVD bez připojení k Internetu.

3) Drtivá většina uživatelů přehrávat MP3 chce a váš pohled je nezajímá.

- stream ČT24 nefunguje ani po nainstalování pluginu pro xine ani pro Mplayer pomocí průvodce
To je blbé. Snad se někdo brzo opraví. Vina je ale i na straně ČT, že používá proprietární kodeky.
Například v openSUSE 10.3 mi to jde a nemusím přemýšlet o chybách a vinách.
- uspání na disk doprovázejí nevzhledné textové popisy
Při uspání do RAM ne.
Ale někdy je vhodné uspávat na disk, proto tam ta funkce je.
- nejde změnit nabídku na styl SLAB (lze doinstalovat)
Takže jde.
Pokud někdo nemá práva pro instalaci (další uživatelé systému) nebo připojení k Internetu, má smůlu.
- malé možnosti nastavení pomocí grafických nástrojů
To je věc názoru. Podle mě, i jiných, jsou oblasti nastavení, u kterých by grafický konfigurační nástroj byl spíše na závadu.
Kdo chce a potřebuje, může je použít, protože je má dostupné, ale také je používat nemusí. Pokud takové nástroje nejsou, tak: 1) musí upravovat konfigurační soubory anebo psát příkazy

2) musí vědět, jak na to

3) pokud neví, musí trávit čas hledáním na Internetu anebo dotazováním jiných lidí a doufat, že mu bude porazeno
18.10.2007 21:47 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Takže se to musí upravovat. Tedy pokud se ví, jak na to. A aby to bylo skutečně trvalé řešení a ne obezlička, tak se musí upravit i ten konfigurační soubor...
A co je na tom špatného? Já myslím, že to tak je správně.
2) Distribuci podpory MP3 v openSUSE 10.3 nic nebrání. Další kodeky lze doinstalovat z DVD bez připojení k Internetu.

3) Drtivá většina uživatelů přehrávat MP3 chce a váš pohled je nezajímá.
Nevíte o čem mluvíte.
Pokud někdo nemá práva pro instalaci (další uživatelé systému) nebo připojení k Internetu, má smůlu.
Ano. I to může být dobře. Kdo nemá připojení k internetu, není pro něj Ubuntu vhodnou volbou a měl by si raději stáhnout kompletní Debian.
Kdo chce a potřebuje, může je použít, protože je má dostupné, ale také je používat nemusí. Pokud takové nástroje nejsou, tak: 1) musí upravovat konfigurační soubory anebo psát příkazy

2) musí vědět, jak na to

3) pokud neví, musí trávit čas hledáním na Internetu anebo dotazováním jiných lidí a doufat, že mu bude porazeno
Ano, myslím že to tak je dobře. Dělat grafické konfigurační nástroje na úplně všechno je, myslím, blbost a obávám se, že to ani není možné. Každopádně, Ubuntu dlouhodobě začleňuje s každým vydáním další a další.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
18.10.2007 19:38 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Pro koukání na CT24 v Ubuntu funguje mplayer mms://ct24stream.visual.cz/CT24-High
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
18.10.2007 21:04 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Díky, ale proč bych to měl takto složitě obcházet?
18.10.2007 21:13 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Člověk považující za složité toto nemá asi moc velké chápání. Každopádně, zlobení streamů například na ČT24 je velký problém.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
18.10.2007 21:28 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Zkuste si tohle s podobným přístupem sdělit třeba svým rodičům, příbuzným nebo přátelům, kteří předtím řadu let používaly Windows (nebo něco jiného, kde to fungovalo a nebo třeba nic) a PC pro ně není smyslem života ani práce. V tom lepším případě se vám vysmějí do očí.
18.10.2007 21:30 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Ne, jim bych udělal do lišty pěknou ikonku s logem ČT24.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
18.10.2007 21:52 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Což spolu s ostatními věcmi znamená, že tvrzení o Ubuntu jako nejvhodnější a nejpřívětivější distribuci pro nové uživatele ztrácí na hodnotě, pokud na to potřebují Vás a jinde nikoho. Mimochodem, až budou normálně prohlížet webové stránky a dostanou se k jinému streamu, který nebude fungovat, těžko Vás budou mít pořád po ruce. A i kdyby ano a věnoval jste jim ten svůj čas, nebylo by to hned. A co ostatní lidi, budou zase muset hledat anebo se ptát se na fórech na základní věci? Já si takto komfort a přívětivost nepředstavuju. Zvláště, když jinde to "prostě funguje".
18.10.2007 21:59 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Odsoudit distribuci jako nevhodnou a nepřívětivou pro nové uživatele na základě jednoho problémového streamu je primitivismus. Je to bug. Jeden. Každé distro je má. Někomu vadí ten, jinému onen. Tak to prostě je. Pro mou rodinu a přátele je beze sporu nejvhodnější ta distribuce s kterou jim pomůžu, případně nějaká s kterou jim pomůže někdo jiný, pokud někoho znají. Vím dobře proč použávám a známým instaluji (a vychytávám) právě Ubuntu. Ani já, ani nikdo jiný koho znám, s ním nemá žádný bolestný problém a všichni se tváří spokojeně.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
18.10.2007 22:41 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Tak to se stoprocentně shodneme, já v tom nevidím rozpor. Nešlo jen o jednu věc, jen o souhrn toho, na co jsem si vzpomněl. Já mám tuto zkušenost a nešlo (a bude ji mít každý s tímto HW a modelem notebooku, případně trochu jinou, pokud něco nevyužívá a nebo se setká s jinými problémy a třeba také ne a naopak ocení věci, které já ne). Já to psal ze svého pohledu. Každý SW má slabá místa a chyby, píšu to pořád dokola. Zatímco mi tu někdo vytýká, že údajně dělám z openSUSE dokonalý, bezchybný a ideální systém (nic takového nedělám, protože to nejde, tady to jasně píšu), jen popisuju svou zkušenost, která se třeba může časem vyvinout, pokud:

1) Lidé poradí, jak problémy vyřešit

2) Budou vydány opravy (mohu oznámit chyby)

3) Shledám ostatní přednosti Ubuntu, které má a nemohu je upřít, že jsou pro mě důležité a že se mi v něm bude lépe pracovat. Čekal jsem na ně i v této diskusi pi výměně názorů a zkušeností s ostatními, ale zatím jsem je snad ani neviděl.

To považuji za konstruktivní přístup. Jen se divím, že tu moc lidí asi vůbec nenapadlo, že jsem napsal první dojmy. Až budu Ubuntu používat déle, sepíšu mnohem více postřehů i s klady. Ale někdo se chce prostě za každou cenu vztekat, hádat a napadat. Zbytečně.
18.10.2007 22:44 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Dobře.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
18.10.2007 22:09 jm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Znebo přátelům, kteří předtím řadu let používaly Windows
Ach ta nestastna pocitacova ucebna... :-D :-)
OndraZX avatar 18.10.2007 19:46 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
- nelze ovlivnit výběr instalovaných balíčků, malé možnosti nastavení při instalaci (nastavit více věcí a instalovat a odebírat balíčky lze po instalaci)
No mi se zrovna libi "minimalisticka" instalace Ubuntu - tzn. jedna cinnost = jeden program. Porad lepsi nez preplacene OpenSUSE - kde po standartni instalaci jsou v systemu tri graficke vektorove programy
- nekompletně přeložený instalační program (ale na dostatečné úrovni)
To by nemelo byt - nemohu posoudit - instaloval jsem z alternative CD

- textový Grub pro výběr systémů ke spuštění (lze doinstalovat/upravit po instalaci)
Je mi fuk - mam jen Ubuntu. Ale mohli by s tim neco udelat

- rušivá textová informace o "Kernel mapping" před grafickým znázorněním zavádění systému
Taky mi to vadi
- nemožnost zobrazit podrobnosti během zavádění systémů (lze řešit úpravou konfigračních souborů)
Ta moznost by tam mela byt
- nepoužitelné standardní nastavení s efekty (musím je vypnout, protože se s tím nedá pracovat - v minulých verzích nejen Ubuntu, ale i Mandrivy, Fedory, openSUSE a dalších včetně těch současných nebo vývojových takový problém není)
No ja si myslim ze efekty jsou velmi decentni - nechteli to asi preplacat - udelat z toho cirkusove efekty

- nutnost doinstalovat podporu pro MP3, Flash, Javu a dalších pluginů a kodeků z Internetu
Ale velmi jednoduse - bohuzel se toho na 1CD moc nevleze - ale porad lepe nez tahat DVD
- stream ČT24 nefunguje ani po nainstalování pluginu pro xine ani pro Mplayer pomocí průvodce
V ktere distribuci neni chyba
- uspání na disk doprovázejí nevzhledné textové popisy
Souhlasim
- nejde změnit nabídku na styl SLAB (lze doinstalovat)
Nastesti - kdo potrebuje neco tak strasneho pouzivat si to muze doinstalovat
- malé možnosti nastavení pomocí grafických nástrojů
A pry je Ubuntu klikaci distribuce - ne, ja jsem rad, protoze neni co nastavovat - system funguje hned po istalaci, a konfigurace je stejna jak u Debianu.
18.10.2007 20:10 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
- nelze ovlivnit výběr instalovaných balíčků, malé možnosti nastavení při instalaci (nastavit více věcí a instalovat a odebírat balíčky lze po instalaci)
No mi se zrovna libi "minimalisticka" instalace Ubuntu - tzn. jedna cinnost = jeden program. Porad lepsi nez preplacene OpenSUSE - kde po standartni instalaci jsou v systemu tri graficke vektorove programy
Tady je na místě otázka: Tak proč si to tak instalujete? Klidně si z toho média můžete nainstalovat minimální systém na půl GB a dohrajte si jen to, co chcete. Vybírat můžete jak z velkých celků, tak z profilů a kategorií i jednotlivých balíčků.
- nepoužitelné standardní nastavení s efekty (musím je vypnout, protože se s tím nedá pracovat - v minulých verzích nejen Ubuntu, ale i Mandrivy, Fedory, openSUSE a dalších včetně těch současných nebo vývojových takový problém není)
No ja si myslim ze efekty jsou velmi decentni - nechteli to asi preplacat - udelat z toho cirkusove efekty
O tom jsem se nezmiňoval (viz odkázaný snímek obrazovky). Jde o to, že pokud mi to nefunguje použitelně, tak je mi to k ničemu a je lepší to vypnout.

- nutnost doinstalovat podporu pro MP3, Flash, Javu a dalších pluginů a kodeků z Internetu
Ale velmi jednoduse - bohuzel se toho na 1CD moc nevleze - ale porad lepe nez tahat DVD
Tak si to DVD přece nemusíte vůbec tahat, stáhnětě si CD (nebo minimální síťovou instalaci na asi 80 MB) a doinstalujte si z Internetu jen to, co chcete. ;-)
- stream ČT24 nefunguje ani po nainstalování pluginu pro xine ani pro Mplayer pomocí průvodce
V ktere distribuci neni chyba
V žádné. Jen píšu, co mi nefunguje a co mi vadí. Jinde to jde bez problémů.
- nejde změnit nabídku na styl SLAB (lze doinstalovat)
Nastesti - kdo potrebuje neco tak strasneho pouzivat si to muze doinstalovat
A potřebuje k tomu práva a Internetu, jinak má smůlu.
- malé možnosti nastavení pomocí grafických nástrojů
A pry je Ubuntu klikaci distribuce - ne, ja jsem rad, protoze neni co nastavovat - system funguje hned po istalaci, a konfigurace je stejna jak u Debianu.
Systém (většinou) funguje, ale pokud chce někdo něco doladit a není pro to nástroj, tak musí trávit čas hledáním toho (nebo psaním dotazů o tom), co a kde v jakém souboru upravit, jaké příkazy napsat...
OndraZX avatar 18.10.2007 20:30 OndraZX | skóre: 27 | blog: OndraZX | Frydek-Mistek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Tady je na místě otázka: Tak proč si to tak instalujete? Klidně si z toho média můžete nainstalovat minimální systém na půl GB a dohrajte si jen to, co chcete. Vybírat můžete jak z velkých celků, tak z profilů a kategorií i jednotlivých balíčků.
To je presne ono.

OpenSUSE jsem pouzival dost dlouho = instaloval mnohokrat. Instalace probihala stylem, boot DVD, casove narocne vyklikani vsech nepotrebnych baliku (pripadne po instalaci zdlouhave odinstalovavani nepotrebnych programu), instalace. Navic zavislosti baliku byly stylem - vse se zavisle se vsim (to pry v 10.3 by melo byt lepsi)

V Ubuntu se proste rychle nainstaluji zakladni baliky (vse potrebne pro bezneho uzivatele) a pote jednoduche doinstalovani dalsich potrebnych programu - bezny uzivatel nema krome kodeku a pripadne ovladace grafiky duvod instalovat dalsi baliky.

To je presne videt v serverovych edicich - po standartni instalaci SLES bezi v systemu plno sitovych sluzeb, po instalaci Ubuntu server ani jedna !!! Co myslite ze je lepsi pro bezpecnost? I Microsoft to pochopil u Windows 2003 serveru - po instalaci nebezi zadna sitova sluzba. To je to co se mi na Debianu/Ubuntu libi - jednoduchost. A co je jednoduche, to se to se moc nepokazi a je to bezpecne.
18.10.2007 21:10 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Tady je na místě otázka: Tak proč si to tak instalujete? Klidně si z toho média můžete nainstalovat minimální systém na půl GB a dohrajte si jen to, co chcete. Vybírat můžete jak z velkých celků, tak z profilů a kategorií i jednotlivých balíčků.
To je presne ono.

OpenSUSE jsem pouzival dost dlouho = instaloval mnohokrat. Instalace probihala stylem, boot DVD, casove narocne vyklikani vsech nepotrebnych baliku (pripadne po instalaci zdlouhave odinstalovavani nepotrebnych programu), instalace. Navic zavislosti baliku byly stylem - vse se zavisle se vsim (to pry v 10.3 by melo byt lepsi)
Instalace DVD od vložení média do mechaniky po první spuštění systému mi trvala necelou půlhodinu, u Ubuntu 20 minut. Kolikrát instalujete systém, že je to pro vás časově náročné? Naklikat základní prostředí KDE/GNOME se správcem přihlášení trvá pár vteřin.
V Ubuntu se proste rychle nainstaluji zakladni baliky (vse potrebne pro bezneho uzivatele) a pote jednoduche doinstalovani dalsich potrebnych programu - bezny uzivatel nema krome kodeku a pripadne ovladace grafiky duvod instalovat dalsi baliky.
Tedy i ty, které nepotřebuje a nikdy nepoužije (třeba nějaká Ekiga atd.). Pokud si v openSUSE zvolíte například minimální grafickou instalaci, nainstaluje se Vám méně než polovina z toho, co v Ubuntu (2,3 GB).
18.10.2007 21:45 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Instalace DVD od vložení média do mechaniky po první spuštění systému mi trvala necelou půlhodinu, u Ubuntu 20 minut. Kolikrát instalujete systém, že je to pro vás časově náročné? Naklikat základní prostředí KDE/GNOME se správcem přihlášení trvá pár vteřin.
No a mně trvala asi hodinu. Abych byl fér, dodám, že to byla moje první instalace openSUSE vůbec. Nepopírám, že defaultní instalace může být kratší. Ale taky si nemyslím, že není potřeba vytvořit vyvažovací kontinent kvůli těm, co obíhají diskuze a píšou články o tom, že zrovna jim trvala instalace půl hodiny.
18.10.2007 22:28 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Dobrá. V tom souhlasím.
18.10.2007 22:08 jm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
No jejda, z tebe musej mit u SUSE radost... Jsem zvedavej, jak dlouho bude trvat, nez dostanes dozivotniho banana jako u Ubuntu.
18.10.2007 22:15 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
V Ubuntu žádný banán nemám :-). Mimochodem, nepracujete náhodou někde načerno a anonymně ze strachu, aby vás náhodou nemohli vyhodit? :-)
18.10.2007 22:22 jm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
V Ubuntu žádný banán nemám :-)
Ach, opravdu? Tak proc to hekani tady?
Mimochodem, nepracujete náhodou někde načerno a anonymně ze strachu, aby vás náhodou nemohli vyhodit?
Ne, diky za optani. Ale hlavne ze ty tady delas verejne svemu hypertrofovanemu egu uz delsi dobu skvelou "reklamu", mistre.
19.10.2007 00:46 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
V Ubuntu žádný banán nemám :-)
Ach, opravdu? Tak proc to hekani tady?
Aby se to změnilo. :-D
18.10.2007 20:23 jm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
OMFG... zhrzeny ex-Ubuntu urvanec je jeste o 1000 procent horsi nez bezny Ubuntu urvanec. Polopaticky - Tomesi, bez do vole prdele! (Konecne, uz...)
18.10.2007 21:29 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Zalez, anonyme, odkud jsi vylezl. :-)
18.10.2007 21:33 Quest
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
+1
18.10.2007 21:35 jm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Az po tobe, muzes mi prorazet cestu. Jo a bacha at ti nevybouchne ego.
18.10.2007 22:09 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Nějak neposloucháš a máš to nějaké pomatené v hlavince :-). Přinesl jsem do hojně čteného českého média informaci o vydaném Ubuntu 7.10 jako úplně první a to dokonce obsáhlejší, s více informacemi a větším počtem referenčních odkazů a viditelně pozitivních než je například v této zprávičce a ve většině ostatních krátkých zprávách. V takovém kontextu tedy poznámky o zhrzenosti působí vyloženě trapně. Mimochodem, co tak hodnotného jsi předvedl ty kromě napadání, hulvátství a vulgarismů, které máš zapotřebí schovávat za anonymitu? Asi nic.
18.10.2007 21:47 lmanik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
ted jsi se vytahl :) gratuluji.. vyhral jsi cenu jeste vetsiho vola nez je tomes
18.10.2007 21:41 xyzzy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Jestli vam vadi takove drobnosti, nechtel bych cist seznam toho, co vam vadi na Windows. :-) Takove seznamy prkotin jenom dokazuji, ze je Linux totalne pripraveny pro desktop.
18.10.2007 21:59 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Mně toho na Windows XP/Vista moc nevadí. Ty podstatné věci z toho seznamu tam fungují bezproblémově. Jinak všechny věci na seznamu fungují například v openSUSE. Jinak Linux bude totálně připravený na počítače, až se ještě více zlepší podpora HW a až si tam spustí bezproblémů jakýkoliv důležitý program, který si koupil (pro zábavu, kvůli práci, škole) nemající srovnatelnou náhradu a který nutně potřebuje.
18.10.2007 22:14 MiK[3]Zz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
To snad nie. Mimochodom novell ta plati za tvoje reklamy? Myslim, ze by sa mu to veru neoplatilo, pretoze uz kazdy vie co si zac a akym stylom premietas do fora svoje myslienky a potreby. V kazdom prispevku: moje opensuse je top a ubuntu je shit.
18.10.2007 22:19 Mark
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
V kazdom prispevku: moje opensuse je top a ubuntu je shit.
Ale tentoraz si zaklamal, že?
18.10.2007 22:20 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
To bude asi nějaký omyl nebo špatně vnímáte, nic takového jsem nepsal. Jen se asi nedokážete smířit s tím, s čím je v Ubuntu problém a v openSUSE (Mandrivě, Fedoře...) nikoliv.
18.10.2007 22:25 Quest
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Lidi nevím co tady řešíte, všude jsou nějaké problémy...
18.10.2007 22:29 jm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Lidi nevím co tady řešíte
Tady uz se resi akorat to, ze Tomes potrebuje akutne psychiatra, ale nikdo ho tam jeste bohuzel nedokopal...
18.10.2007 22:30 Quest
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Nechcete jít náhodou spolu ;-))
18.10.2007 22:44 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Já nepotřebuji, jsem v pořádku podle několika včetně psychologů... Může toto s klidným svědomím sdělit i kolega? Myslím, že nikoliv. ;-)
18.10.2007 22:54 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Bylo by možné, že člověk, který ví, že je podle psychologů v pořádku, se začne chovat jinak (sebevědoměji, důrazněji...), protože je přece v pořádku? To není osobní otázka.
18.10.2007 23:18 qwertz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Kterej normální člověk se nechá prověřovat několika psychologama?!
Ilfirin avatar 18.10.2007 23:22 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
BLEK ;-)
18.10.2007 23:23 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Ten, který s nimi z vlastní iniciativy řeší záležitosti anebo těžké záchvaty, deprese a sebevražedné sklony týkajících se nejbližších osob, protože k tomu nedokáže být lhostejný. A především kvůli tomu jsem si u svého okolí a přátel, kteří mě znají, a hlavně u těch, kteří mají k psychologii blízko, i od těch samotných psychologů zasloužil obdiv, protože by k tomu vnitřní sílu a vytrvalost po tak dlouhou dobu neměli. Ale možná máte pravdu, hodně normálních lidí by to třbea neudělalo...
19.10.2007 09:42 Robo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
mozna ze budes pricina tych sebevrazednych sklonov; byt dlhodobo v tvojej blizkosti, taky nevim ;)
19.10.2007 10:29 jm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
:-) :-D
19.10.2007 11:09 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Rozhodně nejsem, to je vyloučené. Mám to potvrzeno zcela bez jakýchkoliv pochyb. Kromě toho v mé blízkosti je spousta lidí.
19.10.2007 11:29 jm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Ano, mas uplnou pravdu, blaznum se nema odporovat. :-)
19.10.2007 11:35 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Jistě, že mám pravdu, na rozdíl od vašeho lhaní. Už proto, že vůbec nevíte podrobnosti. Docela by mě zajímal váš psychologický posudek. Pokud se tam tedy nebojíte jít. :-P
19.10.2007 09:45 Robo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
t.j. Ubuntu ala OpenSUSE; dik ale ja som rad, ze Ubuntu je Ubuntu; o niektorych veciach sa da polemizovat, ale . . . naco
18.10.2007 23:22 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ten, který s nimi z vlastní iniciativy řeší záležitosti anebo těžké záchvaty, deprese a sebevražedné sklony týkajících se nejbližších osob, protože k tomu nedokáže být lhostejný. A především kvůli tomu jsem si u svého okolí a přátel, kteří mě znají, a hlavně u těch, kteří mají k psychologii blízko, i od těch samotných psychologů zasloužil obdiv, protože by k tomu vnitřní sílu a vytrvalost po tak dlouhou dobu neměli.
Petr Tomeš - Blog
19.10.2007 00:13 jm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Co mi vadí na Ubuntu 7.10
Ses fuckt kurewsky dobrej, kamo! :-D Boziiinku....
19.10.2007 00:48 mibo | skóre: 12 | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jeeeeee super vec to tlacitko BLOKOVAT, zbavil sem se vetsiny debilnich prispevku a stacilo zmacknout jen u jednoho uzivatele SUPER
19.10.2007 09:32 Jiří Tichý
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Mibo díky za info a motivaci se registrovat. Fakt zázračné tlačítko a diskuse má hned smysl.

K tématu : Jsem spokojen s touto distribucí, další krok vpřed na desktopu. A ať je xxBuntu jakékoliv tak určitě pro mnoho lidí přináší dost pozitivního pro rozšíření komunity (I já začínám reálně zvažovat používání na úkor Widlí), přesně jako nové SuSE a Mandriva.
19.10.2007 07:14 SigTERM
Rozbalit Rozbalit vše Petr Tomes je lhar
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
P. Tomesi, jste bezpaterni clovek a lhar. V me pameti je dosud situace, kdy jsem se vas ptal, jak zprovoznit na Ubuntu streamy CT24. Tou dobou jste jeste lobboval za Ubuntu. Bylo mi od vas, bez jakychkoli dalsich argumentu receno, ze VAM TO FUNGUJE BEZ PROBLEMU HNED A CHYBA JE U ME, nasledne, kdyz jste presel delat ostudu jinak (openSUSE), tak rikate, ze chybou Ubuntu je, ze to nejde... co si o tom mam myslet?? Asi zalozim vas anti-fanclub, pomuzete mi ho vytvorit?
19.10.2007 10:58 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Petr Tomes je lhar
Bylo mi od vas, bez jakychkoli dalsich argumentu receno, ze VAM TO FUNGUJE BEZ PROBLEMU HNED A CHYBA JE U ME
Bylo by nanejvýš vhodné, kdybyste danou diskusi odkázal. Nic takového jsem nepsal. Bezproblémů mi (a spoustě dalších lidí, které znám osobně a viděl jsem to) to fungovalo například podle návodu administrátora fóra Ubuntu CZ Lukáše Svobody - 16. bod.
Cubic avatar 19.10.2007 10:13 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já jen Petře doufám, že všichni uživatelé a vývojáři openSUSE dokáží tvoji nezištnou práci pro dobro distribuce náležitě ocenit a dojdeš konečně zaslouženého uznání, jež ti nebyli ostatní schopni nebo ochotni poskytnout.
Do you like what you see? No? Well, bloody look harder.
19.10.2007 11:05 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Ledy se začínají hýbat úplně všude. Já jsem spokojen. :-)
19.10.2007 12:24 jm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Nepochybne. Par "nezistnych" "prispevku" jako je tenhle a Petrovi je jiste dostane zaslouzeneho uznani v podobe tropickeho ovoce. :-D
19.10.2007 12:58 fettgesicht
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hahaha, tady to hoří... miluju flamewary s Petrem Tomešem. Měli byste s ním udělat interview.
19.10.2007 13:02 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
19.10.2007 15:14 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zatím nejvíc mě překvapilo, že Gaima nahradili Pidginem. Potěšilo mě, že Pidgim si přebral nastavení Gaimu. Víc jsem zatím netestoval.
Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
Ilfirin avatar 19.10.2007 17:01 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Spíš si myslím, že víc vás překvapilo, že nahradili Ubuntu 7.04 Ubuntu 7.10 (ano, je tam jistá analogie ;-) )
Honza Balák avatar 19.10.2007 20:43 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Jestli to nebude tím, že Pidgin je přejmenovaný Gaim :-D
<null>
19.10.2007 15:44 error414
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Me tesi ze se dell (nahodou ho mam) rozhodl oficialne podporovat ubuntu (kubuntu to same). Takze sem rad ze se na teto distribuci maka. Budou ovladace, resi se podpora HW, funguje je i modem (ne ze by ho nekdo potreboval).

Takze pro ty co maji NB dell inspiron je *ubuntu jasna volba.
Ilfirin avatar 19.10.2007 17:02 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 7.10 (Gutsy Gibbon)
Takze pro ty co maji NB dell inspiron je *ubuntu jasna volba.
Ani ne. Hardware který běží v Ubuntu poběží dobře i na ostatních distribucích.
19.10.2007 18:28 petr
Rozbalit Rozbalit vše jsem rozcarovan
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak jsem si dnes naistaloval Ubuntu 7.10 z live-cd. System z live-cd nabehl vyborne, zadny problem. Instalace tez beproblemova. Avsak jake me cekalo prekvapeni, kdyz jsem prvne nabootovat do systemu (po instalaci). Rozliseni monitoru bylo primo predpotopni (nejakych 600x480)!!! Rychle pokusy o nastaveni rozliseni nemely zdarnych koncu:-( Integrovana grafika intel 915 v mem NB nedostala prazadnou sanci:-( Proste nove Ubuntu ma problem detekovat moji grafiku:-( Sice bezi na 1024x768, ale na VESA ovladac :-@

Nema nekdo podobny problem???
19.10.2007 18:44 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: jsem rozcarovan
Pokud jste předtím používal jiný systém (jakýkoliv, pravděpodobně Windows), kde jste nemusel takto čarovat s nepoužitelným rozlišením, pak by bylo na místě zvážit, zda Vám třeba některé jiné distribuce nemohou nabídnout méně starostí než Ubuntu...
19.10.2007 19:36 petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: jsem rozcarovan
Aaaa pardon, zapomel jsem napsat, ze jsem pul roku bezel na Ubuntu 7.04, tam proste zadny problem s detekci, funkcnosti a nastavenim Intel grafarny nebyl. Vubec jsem nemusel zasahovat rucne do konfiguraku. A pred 7.04 jsem testoval i 6.10 a i tam nebyl problem. Prijde nova verze a bum :-( Nestve me to, ale mrzi :'-( Pohraju si s tim (sice ztratim drahocenneho casu, kterych bych mohl vlozit do jine konfigurace, ale co nadelam, a nebo zustanu u predesle verze, nechci odejit od Ubuntu :-) ), ale co obycejny uzivatel, na ktereho se Ubuntu zameruje???
19.10.2007 20:07 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: jsem rozcarovan
Není to změnou na ovladač intel? Ale tahle změna je opravdu pozitivní... už není třeba žádných *resolution hacků,...
20.10.2007 12:37 petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: jsem rozcarovan
Kdo vi, ale kdyz nic nepomohlo, naistaloval jsem Ubuntu z alternate cd. Detekce graficke karty problehla dobre, uz to funguje jak ma.

Jo a bezi to na tom ovladaci Intel.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.