Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 18:55
to ještě nevíš že v těch tramvajích jsou kamery a přes elektrický dráty to jde přímo do b.i.s.The Big Brother Tramway
ale nechapu co maji vsichni za problemy s tema novymaV zápisku, na který reaguješ, se to píše ;)
Že zvoní jak šílení na každé auto, co jim na 2 sekundy zastaví na kolejích, to chápu, ta auta tam zastavit nesmějí.Na mě zvoní i třeba v díře u Karlových lázní, když přede mnou stojí kolona. Jako bonus potom při předjetí pískují (léto, sucho), asi abych si užil prachu.
S tramvajemi souhlas, vymýšlí "designovky" a účelnost pokulhává. Do jaké míry jsou ty tramvaje věc na zakázku (tedy to DPP přímo ovlivňuje)?Existuje člověk jménem Patrik Kotas, který z nějakých záhadných důvodů hraje roli "dvorního designera DPP". Navrhoval nejen design řady tramvají (mj. 15T nebo propadáku RT6N1), nových vlaků metra (M1), ale taky stanic metra a zastávek tramvaje. Jeho díla se zhusta vyznačují tím, že je jejich realizace podstatně dražší, než by stála v případě, že by se hledělo primárně na účel využití.
Jedna z nich má údajně snad napevno přidělaný kola, takže se náprava neotáčí a v zatáčkách ku*ví koleje
tramvaje se prý nevejdou všude jako starý typy, takže prý nemohou všude po Praze jezdit, obzvláště je prý problém v nějakých zatáčkách, kdy se staré typy mihly a nebyl problém, s novými by došlo ke střetuS tímhle měli problémy Poláci (už nevím, ve kterém městě, ale je to jedno). Nakoupili úžasné nové tramvaje RT6N1, aby pak zjistili, že jsou jednak strašně poruchové, ale hlavně že se na řadě míst nemohou míjet. Nakonec tedy raději koupili ojeté tramvaje z Nizozemska.
Souhlas, proč vyrábět pořád původní T3, když můžeme vytáhnout cenu na několikanásobek a nechat návrh na někom, co nikdy tramvají nejel?
Designově mi T14 vůbec nesedí, T15 se mi líbí
Ale nejradši mám T3R.PLF - http://www.dpp.cz/typy-nizkopodlaznich-vozu/
Klesne cena náhradních dílů
Tramvaj bez podlahy a skateboardy místo sedaček
Příjemně mě potěšilo, že se nejede všude výhradně na oknech Ale je pravda, že kernel panic co jsem viděl nedávno (díky tomu jsem viděl bootování a poznal snad Puppy Linux) vypadal docela vražedně....a co teprve Xka pod rootem a Firefox
Nebyla by k tomu nějaká dokumentace nebo tak? Docela by mě zajímalo jak to funguje. Firefox se ukáže jako malý okno v rohu (číslo linky) a pak se to komplet překreslí (občas to překresluje vteřinu) na modrou kousající se obrazovku se seznamem zastávek.
Nejnovější verze 14T už mají sedadla otočená správně, protože na to bylo opravdu hodně stížností. Řekl bych, že důvod, proč to tak původně udělali, je umístění hnaných náprav pod nimi. Ono, i v tramvaji, která má celou podlahu až u země, musí někam dát motory. Ale řešení to bylo opravdu nešťastné. Teď sice lidé musí šplhat nahoru, protože ten pohon samozřejmě nezmizel, ale ve zbytku tramvaje jsou i místa, na která se jde dostat bez vrcholových sportovních výkonů.
Jinak k další výbavě. Třeba tyče máme v Brně oranžové (i když je to jen nástřik a ne plast jak dříve. Řekl bych, že některé prvky, jako třeba sedadla si kupují může vybrat a je jen blbost pražského DP, že nakoupil ty dřevěné.
aby i finančně silnější skupiny místo sám v autě jeli sockou, a během půl hodiny cesty si v klidu zkontrolovali poštuToho se bohužel dosahuje jiným způsobem než Wifi ve vozidle či dotacema. Doporučuji vzít si za vzor třeba takovou MHD ve Vídni kde se údajně cca. polovina vídeňáků pomocí MHD dopravuje.
Ona taky ta 50 let stará tramvaj po nárazu dopadne mnohem hůřeBTW: staly se nějaké nehody, kde by kvůli tomuhle utrpěli cestující? AFAIK střet s tramvají odnesou nejvíc ostatní vozidla a pokud se pomlátí cestující v tramvaji, tak je to tím, že se prudce brzdilo, ne tím, že by se tramvaj „zmuchlala“, ne?
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.