Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 21:18
Není například možné, aby byl jeden neplatič nájemného postihován a jiný chráněn, s poukazem na to, že je každý jiné národnosti. Jednoduše: neplatíš, letíš. Tečka. Totéž práce - žádné kvóty pro tu či onu skupinu (dámy prominou, mám na mysli též kvóty na počet žen), žádné zvýhodňování lidí podle podle národnostní příslušnosti apod. Prostě tu platí určitá pravidla a ta jsou pro všechny stejná.Pravidla jsou stejná pro všechny, ale ne všichni mají stejnou výchozí pozici. A je-li ta horší pozice vinou společnosti (která např. smýšlí rasisticky) nenapadá mě lepší prostředek jak tuto křivdu napravit než pozitivní diskriminace. Věci mají tendenci zůstávat ve svém současném stabilním stavu, k tomu, aby poposkočily do jiného (naším rozumem hodnoceného jako lepší a spravedlivější) stabilního stavu, je potřeba nějak aktivně zasáhnout.
Pravidla jsou stejná pro všechny .Jasně - asi tak jako, že všichni jsme si rovni. Jen si zkus vše prodat odstěhovat se na čas pryč a pak se vrátit. Naše úřady se o tebe pak určitě rádi postarají včetně nového bytu, doplacení všech možných dávek, apod.
Není například možné, aby byl jeden neplatič nájemného postihován a jiný chráněn, s poukazem na to, že je každý jiné národnosti. Jednoduše: neplatíš, letíš. Tečka. Totéž práce - žádné kvóty pro tu či onu skupinu (dámy prominou, mám na mysli též kvóty na počet žen), žádné zvýhodňování lidí podle podle národnostní příslušnosti apod. Prostě tu platí určitá pravidla a ta jsou pro všechny stejná. Vražda/krádež/bití/znásilnění apod. jsou stále stejnými zločiny, bez ohledu na to, kdo je páchá. A bez ohledu na to, zda jsou "podle jeho kultury" v pořádku. To, co se nedávno stalo u německého soudu, je učebnicovou ukázkou porušení této zásady.Souhlasím, kvóty přinášejí zlo. A mám o tom rozepsaný zápisek, zítra ho pošlu.
O sobě si myslím, že nejsem rasista ale s Čunkem v tomhle souhlasím a myslím si, že jediného čeho se dopustil je, že řekl veřejně to, co si myslí drtivá většina lidí.Že si něco myslí většina lidí, to ještě neznamená, že to třeba není rasistické. Zrovna Čunkův výrok lze za rasistický považovat bez váhání, protože prostě naznačuje, že dělání bordelu a zneužívání sociálních dávek je záležitostí jedné rasy. Posuzuješ-li, jestli je nějaký výrok rasistický, tak je celkem bezpředmětné, jestli je také pravdivý (případně jestli odráží názor většiny občanů).
politicka reprezentace pred tim naprosto vedome a planovite ze strachu z nepopularity zavira oci, tak je to naprosto legitimni vyrok.Všimni si, že jsem nepolemizoval s pravdivostí toho výroku. Ale především: ten výrok velmi populisticky obrací věci na hlavu. Říká totiž, že člověk musí a) být opálený, b) dělat bordel, aby si ho politici všimli a začali snášet dary. To je totální nesmysl. Politici si cikánů všímají jen tehdy, když cítí příležitost se s jejich pomocí nebo na jejich úkor zviditelnit. V tom jsou si cikáni s ostatními občany zcela rovni. Že je náš systém sociálních dávek nastavený tak nešetrně a nešikovně, že lze snadno zneužívat, to je věc, která nijak nesouvisí s tím, jestli někdo je nebo není cikán, případně jestli dělá nebo nedělá bordel. To znamená, že Čunek se naváží do cikánů (a je bezpředmětné, jestli bordel dělají nebo ne), protože dobře ví, že většina lidí cikány nemá ráda. Odvrací tedy pozornost od stupidního systému na problém s cikány, což zcela nepochybně rasistické je. Říká tím, že chyba je v tom, jak cikáni systém zneužívají, ne v tom, jak je systém blbý. To se lidem samozřejmě líbí, protože by nejraději, aby ti cikáni, kteří dělají bordel, žádné dávky neměli, zatímco bílí, kteří systém zneužívají ve vší spořádanosti, by dávky dostávali dál.
Jisté je, že jeho tzv. vsetínské "řešení" nebylo žádným řešenímTakze je mel nechat v rozpadajicim se dome nebo je (plne v souladu s rozhodnutim soudu) proste jenom vykopnout na ulici?
Prozatím jsem se nad tím vždy jen podivil a dál to jenom přešel.... ale u spoustu článků je občas i zajímavý přečíst si reakce lidí a udělat si alespoň částečně objektivnější názor, než ten který je prezentován pouze v článku. diskuze pod články je prostě taková druhá strana mince, protože tam většinou reagují lidi s opačným názorem.Takže když v článku napíšou, že
2+3=7
, a v diskuzi někdo napíše, že správně je ale 2+3=9
, získáte z toho objektivnější názor, že 2+3=8
? To by mne zajímalo, jak lidi neustále docházejí k tomuhle přesvědčení, že pravda je někde mezi (nebo-li pravda jsou zprůměrované lži).
jenom chci slyšet obě varianty a podle svýho rozumu si udělat vlastní názorMyslíte si, že v článku na zpravodajském serveru nebo v diskuzi pod ním bude tolik informací, abyste si mohl udělat vlastní názor? Nebo může pouze některá argumentace vypadat věrohodněji než jiná, může některý názor více než jiný rezonovat s vaším míněním? Obávám se, že "udělat si vlastní názor" je zejména v souvislosti s masovými internetovými diskuzemi pouhá iluze, ve skutečnosti tam každý vykřičí svůj názor a maximálně mu udělá dobře, pokud názor někoho jiného je podobný. Ale že by si tam člověk na něco mohl udělat názor…
Rozhodně ale k tomu abych si udělal subjektivně objektivní názor nestačí jediný článek od jediného člověka byť novináře.Teoreticky by na to jeden článek stačit mohl, ale to by musel článek napsat Pan Novinář. K tomu, abych si mohl na základě nějakého textu udělat názor, potřebuji také vědět, jak je autor textu důvěryhodný – znát jeho „názorovou“ nebo „autorskou“ minulost. A to u anonymních příspěvků na internetu jde dost těžko. Ale ono se nehodí dneska tohle říkat, dnes je moderní tvrdit, že nemáte poznat od koho článek je a že to ani vědět nepotřebujete, že je klidně možné jednoho redaktora vyměnit za jiného a čtenář to nemá poznat.
Nikdo Ti nebrani vyjadrit svuj nazor, moznosti je plno (v Londyne maji k tomutu ucelu Speaker's Corner v nejkem jejich parku, ted nevim presne).
Jine by to bylo, pokud by zpetne mazali prispevky, ktere jsou korektni a jenom se novinam nelibiMluvis o novinky.cz?
Dale pokud si nekdo mysli, ze Cunek ve Zline (nebo kde to bylo...) neco vyresil, tak je na omylu, jen prehodil svuj problem na zada nekoho jineho (okolni vesnice, kam romy prestehoval...). To mi jako reseni neprijde...Tohle je oblibeny argument tech, co jsou lini se nad Cunkovym cinem vubec zamyslet. Cunek se pokusil ty Romy proste rozprasit po republice, protoze je naprosto evidentni, ze nejvetsi bordel delaj, kdyz jsou na kupe v ghettu. Jestli je mozne Romy nejak integrovat do spolecnosti, tak to nikdy nepujde kdyz se budou uzavirat.
Přijeďte se podívat do Českých Budějovic (doplnit další města) a rázem vám vše proti cikánům přestane připadat rasistické, ale naopak se začne zdát velmi realistické.Chtěl bych věřit, že to nebylo myšleno tak hloupě, jak to vyznělo. Omlouvat rasismus kvůli konkrétním problémům v některém z měst je velmi nešťastné.
Nevím co jste slyšeli za výrok vy, ale já slyšel
"To se budete muset jet někam opálit, začít dělat s rodinou binec, na náměstí dělat ohně a potom se vás teprve někteří politici zastanou a řeknou - on je chudák."
Ať to čtu odpředu nebo odzadu nevidím nic rasistickýho, Čunek se jednoznačně naváží do politický korektnosti a pozitivní diskriminace našich politiků.
Jinejma slovama říká: Dokud nebudete dělat bordel tak na vás bude vláda srát.
Nebo mají dost času a peněz ze sociálních dávek na chození do solárka, že?![]()
Trochu mě překvapuje, že se Čunkova výroku zastáváš zrovna ty ...Proč tě to překvapuje? Já reaguji pouze na tento výrok a předkládám alternativní výklady. O tom jestli s výrokem souhlasím nebo ne jsem nepsala nic. Můj názor na danou problematiku je: Diskriminovat by se nemělo! Ani pozitivně. K čertu s politickou korektností!
No to je pro tebe můj názor tak důležitý?Názor každého je důležitý, jen si je poté musí přebrat rozumný člověk.
nejsem rasistka, ale cigány nemám rádaCigánkovic rodina je fajn, zvláště někteří. Nikdo neumí podat historické události jako Radim.
Sice jsem to tu už psala, ale kvůli nějaké chybě se to ztratilo. Tak ještě jednou .
Tvůj příspěvek není zas až tak dlouhý (ten dole).
Domnívám se, že si nerozumíme, protože, přestože používáme stejná slova míníme pod tím každý něco jiného. Za současné situace, bych pro to, co naši politici pro menšiny dělají (pokud vůbec), považovala označení pozitivní diskriminace za trefné.
Jenze v tom prave spociva princip cele te veci (affirmative action). Nejake skupine lidi co byla/je diskriminovana se daji neprimerene vyhody, tak aby se takova skupina rychleji posunula ve vyvoji oproti ostatnim a dostala se na podobnou uroven.
Nepřiměřené výhody nikdy nikoho nikam neposunou, proto jsou nepřiměřené. Vedou na jedné straně ke snaze udržení statutu quo, aby jim tyto výhody byly dále poskytovány, a na straně druhé přinejlepším k mírné závisti. V konečném důsledku vedou nepřiměřené výhody pouze k prohloubení vydělení dotyčné menšiny ze společnosti.
Dediskriminace a začleňování do společnosti by se mělo provádět spíše pomocí motivace a výhod přiměřených a přesně směrovaných. Stipendia, programy pro rodiče, čím mohou svým dětem pomoci, bezúročné půjčky na určité účely.
Všechno to je o motivaci. V příspěvku dole se ptáš, proč romské děti, které odjely do Kanady se tam naučí anglicky a mohou studovat. Odpověď zní motivace. Už to že odjedou prokazuje, že mají motivaci se sebou něco dělat. Tady je k zemi stahují právě ty nepřiměřené výhody a také příbuzní a přátelé, kteří motivaci nemají (ti IMHO především).
Na asimilaci a přizpůsobení jedné kulturu kultuře druhé je potřeba několik generací. Cikánům u nás byly před cca 60 lety zabaveny vozy a koně a asimilace byla prováděna násilím. 60 let jsou asi dvě generace. To už je pozdě aby se vrátili zpět k původnímu stylu života, ale je to také příliš brzy na to, aby se začlenili a přizpůsobili oni nám a my jim. Situace je o to horší, že počátek asimilace probíhal násilím.
Srovnáváš s amerikou. Když navážu na to, co jsi napsal, v americe měli čtyři generace, my tady měli stěží tři. Situace tam byla jiná také v tom, že otroci měli sen o svobodě. Sen – motivaci, touhu. I mezi "bílými" byl sen. Sen o rovnosti. Během komunismu v nás byly sny a touhy systematicky ničeny a ještě jsme se z toho nevzpamatovali. Z těch dvou nebo tří generací o kterých jsem mluvila, můžeme jako skutečný počátek dediskriminace považovat stěží tu poslední. Ty předtím byly jen ztěžování naší dnešní práce.
Ještě k politické korektnosti. Inspiruji se částmi příspěvku někoho jiného (bohužel nevím koho), který se také ztratil. "Affirmative action" je nic neříkající spojení, můj překlad dediskriminace se ti pravděpodobně líbit nebude, není politicky korektní. "Souhlasná akce", "kladné jednání" nebo "potvrzující" to nic neříká. V podstatě je to stejné jako když se řekne "collateral damage". Doslovný překlad je něco jako přidružené škody, nevinné že, ve skutečnosti se tím označují civilisté mimochodem zabití bombardováním. A německé "konečné řešení židovské otázky" patří do stejného soudku. Vlastně i slovní spojení "politická korektnost" je politicky korektní. Ve skutečnosti to znamená lhaní. Lhaní ze strachu, že bych někoho mohla urazit pravdou, vyhýbání se slovům, kterým by ten druhý nemusel rozumět a mohl je špatně pochopit (místo abych mu nové pojmy vysvětlila).
Za komunistu museli cikani(dnes se rika romove) pracovat.Není pravda. Museli mít zaměstnání (jako každý), ale ne pracovat. Bylo nemálo těch, kteří vybydlovali byty a dostávali místo nich nové. Vrcholem byla potom operace, při které bylo do Čech direktivně přestěhováno velké množství slovenských cikánů, a to těch nejproblematičtějších (říkalo se tomu "Husákova pomsta"). Tady jim byly přiděleny byty. Do každého se nastěhovali další slovenští příbuzní, a ... pak si šli požádat o další byty, protože 10 lidí ve 2+1 je jaksi moc. A ty byty dostali - leckdy si pomáhali i násilím, když jim na úřadech nechtěli vyhovět.
Za komunistu museli cikani(dnes se rika romove) pracovat. Dneska chodi na socialku a dostavaji penize za nic.No, zrovna Romové si na 48--89 nemohou stěžovat, byli doslova Stranou rozmazlováni (asi pro jejich průměrný počet vrhů mláďat / rok).
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.