Portál AbcLinuxu, 3. května 2025 15:49

Letní čas mi zničil hodiny

1.4.2010 00:00 | Přečteno: 1684× | Různé | poslední úprava: 31.3.2010 17:27

O škodlivosti či neškodlivosti letního času se vždy s jeho příchodem vždy hojně diskutuje, ale bez pořádných dat se toho moc nedá vymyslet. Já tady mám konkrétní případ, kdy v souvislosti s přechodem na letní čas bylo zničeno zařízení v domácnosti. Na zdi mi doma visí hodiny. Někdy v pondělí jsem se dokopal k přetočení všech hodin a mimo jiné jsem vzal hodiny ze zdi, kolečkem vzadu přestavil čas a zase je vrátil na zeď.

Vteřinová ručička (hodiny vypadají jako staré, proto je ta ručička vteřinová, u novějších hodin mám ručičky sekundové) si vesele obíhala kolem dokola, ale druhý den jsem zjistil, že ostatní dvě ručičky se nehly. Zkontroloval jsem, jestli se někde nemá něco zaklapnout, ale nic jsem nenašel. Ještě jsem zkontroloval, že tím kolečkem vzadu se smí hýbat na obě strany, je tam nakreslená šipka na obě strany.

Hodinový strojek funguje, ale ručičky se nehnou. Jediné dobré, co se dá říct je, že ukazují 2x denně úplně přesný čas.        

Hodnocení: 55 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Dalibor Smolík avatar 1.4.2010 01:12 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Apríl :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
1.4.2010 08:08 Tomáš Pěnička
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Ne, opravdu to není apríl, prostě to tak vyšlo. Ale i jako apríl, by to bylo dobré, kdybych neměl rozbité hodiny.
Jendа avatar 1.4.2010 01:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevydojily se úchytky ozubených koleček a zoubky do sebe nezapadají?
=^..^= AmigaPower® avatar 1.4.2010 12:02 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Nevydojily se úchylky ozubených koleček a zoubky do sebe nezapadají?
LOL! :-D
1.4.2010 14:11 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
No, tomu se nezasmeju, kdyz jsme na prumce probirali hridele a loziska, tak bych ocekaval pro tu mezeru pojem odchylka ze... Ale ne, ona je to uchylka, a kdyz to clovek pouziva cely rok, to slovo... uplne strati tu krasu nevsednosti :(.

V kazdem pripade, hridel se zastrkava do diry a kazdy ma tu uchylku jinou ;P.
Baník pyčo!
=^..^= AmigaPower® avatar 1.4.2010 23:41 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
...a může se pes jmenovat "hřídel"?
2.4.2010 14:28 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Kdyz si ho tak pojmenujes...
Baník pyčo!
Jendа avatar 2.4.2010 14:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Můj pes se jmenuje lEQxmoHIC2d7CYnWPm0y. Bohužel nám ve škole admin nařídil, abychom si nedávali hesla stejná jako jména domácích miláčků, tak jsem si dal jako heslo heslo123.
=^..^= AmigaPower® avatar 2.4.2010 15:02 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Jsi měl psa pojmenovat heslo123. :-D
xkucf03 avatar 3.4.2010 13:00 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Ještě že se nejmenuje třeba Azor'); DROP TABLE students; -- :-)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
1.4.2010 08:06 cccp #1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
letní čas je zvrácenost sama o sobě!
1.4.2010 08:53 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Nene, zimni!!!
1.4.2010 09:22 cccp #2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
ten taky!!! a proto jsem pro normalni!!!
1.4.2010 10:00 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Jsem proti normálnímu a chci letní celoročně
Quando omni flunkus moritati
1.4.2010 10:41 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
+1
=^..^= AmigaPower® avatar 1.4.2010 12:30 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
:2
kotyz avatar 1.4.2010 11:52 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
-1
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
tsLnox avatar 1.4.2010 12:24 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
=0 :-D
3.4.2010 10:36 xurfa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
 +3.141592653589793238462643383279502884197169399375105820974944592307816406286208998628034825342117067982148086513282306647093844609550582231725359408128481117450284102701938521105559644622948954930381964428810975665933446128475648233786783165271201909145648566923460348610454326648213393607260249141273724587006606315588174881520920962829254091715364367892590360011330530548820466521384146951941511609433057270365759591953092186117381932611793105118548074462379962749567351885752724891227938183011949129833673362440656643086021394946395224737190702179860943702770539217176293176752384674818467669405132000568127145263560827785771342757789609173637178721468440901224953430146549585371050792279689258923542019956112129021960864034418159813629774771309960518707211349999998372978049951059731732816096318595024459455346908302642522308253344685035261931188171010003137838752886587533208381420617177669147303598253490428755468731159562863882353787593751957781857780532171226806613001927876611195909216420198938095257201065485863278865936153381827968230301952035301852968995773622599413891249721775283479131515574857242454150695950829533116861727855889075098381754637464939319255060400927701671139009848824012858361603563707660104710181942955596198946767837449448255379774726847104047534646208046684259069491293313677028989152104752162056966024058038150193511253382430035587640247496473263914199272604269922796782354781636009341721641219924586315030286182974555706749838505494588586926995690927210797509302955321165344987202755960236480665499119881834797753566369807426542527862551818417574672890977772793800081647060016145249192173217214772350141441973568548161361157352552133475741849468438523323907394143334547762416862518983569485562099219222184272550254256887671790494601653466804988627232791786085784383827967976681454100953883786360950680064225125205117392984896084128488626945604241965285022210661186306744278622039194945047123713786960956364371917287467764657573962413890865832645995813390478027590099465764078951269468398352595709825822620522489407726719478268482601476990902640136394437455305068203496252451749399651431429809190659250937221696461515709858387410597885959772975498930161753928468138268683868942774155991855925245953959431049972524680845987273644695848653836736222626099124608051243884390451244136549762780797715691435997700129616089441694868555848406353422072225828488648158456028506016842739452267467678895252138522549954666727823986456596116354886230577456498035593634568174324112515076069479451096596094025228879710893145669136867228748940560101503308617928680920874760917824938589009714909675985261365549781893129784821682998948722658804857564014270477555132379641451523746234364542858444795265867821051141354735739523113427166102135969536231442952484937187110145765403590279934403742007310578539062198387447808478489683321445713868751943506430218453191048481005370614680674919278191197939952061419663428754440643745123718192179998391015919561814675142691239748940907186494231960...
1.4.2010 13:39 cccp #3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
tak to jsi kryptofasisticky komunista!!!
1.4.2010 14:12 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
+1 (a at mi kyknos klidne zas zacne nadavat ;-)).
Baník pyčo!
1.4.2010 09:30 kaaja | skóre: 24 | blog: Sem tam něco | Podbořany, Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mě je zase zničil zimní. Mám takové ty hodiny řízené rádiem a od přechodu na zimní nejsou schopny se přes rádio nařídit. Vždycky když je nechám nařídit, tak se tak hodinu točí a nakonec se zastaví, ale správný čas netrefí. Takže je musím řídit manuálně.
1.4.2010 10:08 iMHO | blog: iMHO
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Slabá baterie! Alespoň mě při stejném problému pomohla výměna. :-)
mkoubik avatar 1.4.2010 21:09 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
V roce 1947 už existovaly hodiny řízené rádiem?
MaFy avatar 1.4.2010 10:23 MaFy | skóre: 24 | blog: kecy | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To se mi delo u jednech hodin take. Zkus je naridit znovu, ale toc opacnym smerem, nezli si ridl pred tim. Nevim jak je to mozne, ale doma mi to tak funguje...

MaFy
Lidé se dělí do 10 skupin. Na ty, co rozumí binárnímu kódu a na ty ostatní...
1.4.2010 18:55 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
předpokládám že jde o elektrické quartzové hodiny. Zkus s tím zahýbat sem tam, tím nařizováním ruček. Nejspíš se něco vzpříčilo a zaseklo se ručkové soukolí. Většinou to bývá všechno plastové, vůle tam jsou horší než zemědělské ale to na funkci nemá vliv. Ještě by se mohla porouchat třecí spojka mezi strojem a ručkovým soukolím. To je to co umožňuje to nařizování ruček, prostě tam je něco co proklouzne když se za to vezme. To by se poznalo tak že by to nařizování šlo výrazně lehce. A k letnímu času, je to bordel! My hodináři se stovky let snažíme udělat co nejpřesnější stroje a vnést do toho pořádek a pak najednou hodina sem, hodina tam. Pokud to někomu vyhovuje tak ať si podle toho zařídí život a nenutí to všem! A už vůbec nevěřím že to ušetří nějakou energii. To by přece ČEZ nikdy nedopustil!
2.4.2010 08:40 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
My hodináři se stovky let snažíme udělat co nejpřesnější stroje a vnést do toho pořádek
Přečti si Zloděje času od Pratchetta - tam uvidíš, jaký udělali pořádek přesnějším strojem ;-)

A btw. dělat co nejpřesnější stroje v situaci, kdy se každou chvíli objeví nová úprava času jednou za čas (přestupný rok, přestupná vteřina), to nemá cenu.
Quando omni flunkus moritati
2.4.2010 15:31 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Zloděje času samozřejmě znám :-) Přestupný rok a přestupná vteřina (nebo radši sekunda) jsou záležitosti kompenzační, mají za úkol vyrovnat rozdíly mezi našimi umělými časoměrnými systémy a přirozeným chodem vesmíru. Není to svévolné šoupání hodinama podle toho jak se to komu hodí. S přesností hodin jsme dospěli za hranici užitelnosti, hodiny řízené z vysílačů časových normálů mají takovou přesnost že to nevyužije nikdo. To je extrém, ale ještě větším extrémem by bylo tvrdit že přesnost nemá smysl. Jsem ctitel mechanických hodinek a na sekundách nebazíruju ale skákat si hodinu sem a hodinu tam je fakt trochu moc.
2.4.2010 18:36 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Já tedy nevím, jak vy hodináři, ale my informatici víme, že denní čas bez určení časové zóny nemá smysl, a ten tzv. posun času není nic jiného, než že se všichni přepnou na jiné časové pásmo, které budou požívat. Tedy žádná hodina sem, hodina tam.
2.4.2010 19:50 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
proč by se přepínali na jiné časové pásmo když nikam necestujou? Časové pásmo zeměpisně příslušící našemu území je určené poledníkem na 15 stupni východně kterýžto se na našem území vyskytuje skoro uprostřed. A toto časové pásmo je označováno jako UTC+1, CET, SEČ neboli středoevropský čas, ukazující o jednu hodinu více než UTC. Co víc by se mělo určovat? Proč používat čas příslušící Ukrajině a Turecku?
2.4.2010 19:56 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Časová pásma nejsou určena geograficky, ale dohodou.
3.4.2010 18:35 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
ano, ale ta dohoda vychází ze zeměpisné polohy. Samozřejmě jsou odchylky, například Španělsko používá UTC+1 ale zeměpisně by mu spíš příslušel UTC. Ale to je celkem vzato jejich problém a asi je to dáno tradicemi a kulturními vazbami. Ideální stav by byl kdyby se používal jeden čas všude, jako je to v rádiové komunikaci nebo v letectví. Tam se používá UTC, ve vojenské hantýrce zvaný Zulu, všude stejný bez změn a posunů.
3.4.2010 12:08 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
a) Stejně se už teď používá větší část roku

b) Je výhodnější pro lidi, kteří se po práci zabývají nějakými volnočasovými aktivitami venku, protože na to mají dýl světlo.
Quando omni flunkus moritati
Jendа avatar 3.4.2010 14:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
b) Je výhodnější pro lidi, kteří se po práci zabývají nějakými volnočasovými aktivitami venku, protože na to mají dýl světlo.
Má to stejný efekt, jako kdyby se pracovalo ne od 8, ale od 7.
xkucf03 avatar 3.4.2010 14:49 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Jo, ale asi by ovčan nadával, že musí tak „brzo“ do práce, zatímco při změně času nadává* leda 1-2 dny po změně. Byť reálně je to úplně totéž (v obou případech vstává dřív, akorát v jednom si posunul čas na hodinkách, takže to tak nevypadá).

Osobně bych letní čas zrušil a pokud má nějaký podnik pocit, že by mu to ušetřilo peníze, ať stanoví letní začátek pracovní doby jinak než zimní.

*) nebo ani nenadává, protože mu v televizi řeknou, že se tím ušetří XYZ peněz a on tomu věří.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
=^..^= AmigaPower® avatar 3.4.2010 14:55 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
ale asi by ovčan nadával, že musí tak „brzo“ do práce
...nenene, kdybych měl práci půl hodiny od baráku, tak bych chtěl makat od sedmi (v 15:30 otvíraj hospodu).
3.4.2010 15:12 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Už vidím, jak by se podniky, školy a dopravci v celé Evropě dohodly na stejném datu změny začátku pracovní doby, školního vyučování a změně jízdních řádů…
xkucf03 avatar 3.4.2010 17:05 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Proč by to muselo být stejné datum? Naopak rozdílné datum by přispělo k tomu, že by ta dopravní špička nebyla tak děsná jako teď (aspoň těch pár dní, týdnů) a rozložila by se v čase.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
3.4.2010 17:08 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Kdyby se ti, které dnes VHD stěží odveze s intervalem 15 minut, rozhodli jezdit spoji mimo špičku s intervalem 30 nebo 60 minut, těžko by to bylo zlepšení situace.
=^..^= AmigaPower® avatar 3.4.2010 20:40 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Co to je VHD?
3.4.2010 20:47 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Překlep? MHD?
=^..^= AmigaPower® avatar 3.4.2010 21:01 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Jóóó, Mrdací Homo Doprava, tak tim už pár let nejezdim...
=^..^= AmigaPower® avatar 3.4.2010 21:03 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Překlep?
Tywoe! V je 5 centimetrů vod M... :-D
Jendа avatar 3.4.2010 21:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Ne všichni musí používat qwertz/qwerty klávesy.
Jendа avatar 3.4.2010 21:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Veřejná Hromadná Doprava
=^..^= AmigaPower® avatar 3.4.2010 21:48 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
To je stejná píčovina jako SHD - soukromá hromadná doprava, nebo VJD veřejná jednotlivecká doprava! :-D

nevhodné slovo
"píčovina"
3.4.2010 18:49 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
proč by se museli na něčem dohodnout? Copak se v celé Evropě dělá stejně? Copak všichni jezdí ze stejného místa stejným spojem? Doporučuju občas nakouknout do reálného světa. Někdo dělá od pěti, někdo od devíti. Někdo osm hodin, někdo dvanáct, někdo od pondělka do pátku, někdo na přeskáčku ve všelijakých směnách. Někdo jede do práce deset minut tramvají, někdo hodinu vlakem, někdo půl hodiny autem a kdyby šel pěšky tak je tam za dvacet minut. Jízdní řády nikdo měnit nebude. Tebe se někdo ptá když jdeš do práce jestli ti vyhovuje dojíždění? Pokud by to znamenalo zisk, hodně cestujících, tak dopravce rád spoj upraví. Pokud ne, jezdi si jak chceš.
3.4.2010 19:12 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Tak si popišme, jak ten reálný svět vypadá. Vyučování ve škole začíná v 8 hodin, takže tam musí být na osmou všichni žáci a učitelé. To zajišťuje několik autobusových spojů z okolních obcí, které přijíždějí mezi 7:30 a 7:45. Těmi spoji ale zároveň jezdí žáci do dalších škol ve stejném městě, do podniků… Takže by se celé to město a jeho spádová oblast musela dohodnout, a změnit čas najednou. Jenže všechno se neodehrává jen v té spádové oblasti, někteří dojíždějí do sousedního města, spoje tam také jezdí nebo na sebe navazují – takže je nutné přizpůsobit i to. A takhle se to šíří dál a dál.
4.4.2010 13:16 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Opět zásadní nepochopení věci! Přestaň uvažovat na základě svého mikrokosmu. Na světě není jen tvá škola a tvůj autobus. Například já chodil do školy na půl osmou. Do práce chodím tak brzo že to radši ani nebudu psát a kdybych měl jet autobusem tak budu muset vstávat v naprosto nemožnou hodinu a byl bych tam o tři čtvrti hodiny dřív. Pracovníci v obchodech které otvírají v devět určitě taky nejezdí autobusem v 7:30. Ale co je nejpodstatnější, mluvíš úplně o něčem jiném. To co popisuješ je přesně to co se v současnosti děje. Posune se čas všem v celé oblasti bez ohledu na to jestli to vyhovuje nebo ne. Řeč byla o tom aby si ten posun udělali jen tam kde jim to bude vyhovovat. Oni si to stejně na spoustě míst dělají bez ohledu na čas. Tím myslím třeba zemědělce a podobně. A každý si může život zařídit po svém, domluvit si individuální pracovní dobu případně změnit zaměstnání. Já vím že to vypadá divně ale je to otázka priorit. Buď se přizpůsobím já nebo to nejde a tak musím jinam. Kamarád takhle musel opustit dobré místo protože nezvládal noční směny. Zničil by se zdravotně a tak šel jinam. Nemůžeš vstát za tmy? Tak jdi tam kde se začíná v devět. Chceš mít volné odpoledne? Tak si hledej místo kde se končí brzy.
4.4.2010 14:05 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Ten, kdo to nechápe, jste tady vy. Samozřejmě, že pokud někomu vadí změna času, může si to zařídit individuálně, jak píšete – a pravděpodobně to tak dělá. Ale ta většina, která nechce v zimě obědvat za svítání nebo v létě vstávat za plného světla, by si stejně denní rozvrh nějak posouvala. Akorát vzhledem k „hromadným“ začátkům a koncům (školy, pevná pracovní doba) by si ten termín přesunu musela spousta lidí dohodnout na jeden den, a vzhledem k provázanosti například dopravou by se to stejně muselo udělat najednou na velkém území, nejlépe v celé Evropě. Zkuste konečně pochopit, že organizovaná změna času v jeden den je daleko lepší, než neorganizovaná změna v průběhu týdnů, která by z praktických důvodů stejně musela být složitě organizována na jeden den.
4.4.2010 16:18 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
opět špatně! Už teď na začátku dubna vychází slunce kolem půl sedmé letního času čili ti co jdou na osmou do školy stejně vstávají do plného světla, čímž tento pseudoargument padá. Ti co musí vstávat dřív to vnímají přesně opačně, depresivní je chodit do práce potmě. A ten zimní oběd za svítání je úplně mimo kastról. Čas lidově zvaný zimní, správně středoevropský UTC+1 se nikam neposouvá ale víceméně odpovídá času slunečnímu, tedy tomu který je dán přirozeným během vesmíru. Tedy poledne je v poledne. Jediný trošku přijatelný argument pro letní čas je to delší světlo večer. Ale vzhledem k tomu že naprostá většina toho normálního národa sedí stejně v půl sedmé večer u seriálu, což je asi tak čas západu slunce pro duben tak je to asi jedno. A dál v létě už je to úplně fuk. A těch pár bláznů co kdesi blbne venku, ti by to taky pár dní vydrželi až by se západ slunce posunul přirozeně. Takhle jim ty večery zas vezmou na podzim. A jestli je lepší organizovaná změna? Já myslím že nejlepší je žádná změna. Troufám si nepochybovat že kdyby se čas neměnil nuceně, tak by všichni spokojeně žili dál a vůbec ničeho by si nevšimli. Režim by si měnili jen ti co to stejně dělají, například ti zemědělci kteří prostě jdou ven až se rozední.
=^..^= AmigaPower® avatar 4.4.2010 16:33 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
4.4.2010 17:42 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Argument pro letní čas je také delší tma ráno… Jinak po změně času na letní nikde nevidím houfný přesun „o hodinu dál“ (že by někdo navzdory letnímu času chodil o hodinu později do práce nebo že by dřívější autobusy byly prázdnější a pozdější plnější), takže to nevypadá, že by to vadilo moc lidem.
4.4.2010 19:01 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
to jsem tedy zvědav jaké pozitivum má delší tma ráno. Napadá mě třeba depresivnější vstávání a nebezpečnější cesta do práce. A lidem to samozřejmě vadí jenže s tím nenadělají nic a tak to nějak přetrpí. Stejně jako by naprosté většině lidí vůbec nevadilo kdyby se čas neměnil, s tím rozdílem že by nemuseli vůbec nic. Jen žít v klidu dál. Problém je že ta otázka je blbě položená, jak už to tak bývá. Na otázku "vadí vám letní čas?" dostaneme většinou odpověď "ani moc ne" nebo "vadí ale nějak to zvládnu". Kdyby se čas neměnil tak otázek netřeba, nikdo by si ani nevzpoměl. Život by běžel dál. Proč se nezeptají opačně? Jestli by vadilo čas neměnit?
4.4.2010 19:29 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
to jsem tedy zvědav jaké pozitivum má delší tma ráno. Napadá mě třeba depresivnější vstávání a nebezpečnější cesta do práce.
Pokud cestujete do práce ve čtyři ráno… Jinak to má to pozitivum, že vás ráno vzbudí slunce až o hodinu později.
A lidem to samozřejmě vadí jenže s tím nenadělají nic a tak to nějak přetrpí.
V předminulém komentáři jste psal, jak si mohou denní režim změnit či zachovat bez ohledu na nějaké změny času.
Kdyby se čas neměnil tak otázek netřeba, nikdo by si ani nevzpoměl.
Já bych si teda rozhodně vzpomněl. A myslím, že i spousta dalších lidí, kteří by zjistili, že když už vstávají dřív, mohou jít i dřív do práce (pokud by tedy měli to štěstí, že by jim to k něčemu bylo dobré)…
4.4.2010 20:34 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
vykati netřeba, tak starej ještě nejsem ikdyž zřejmě patřím ke starší části zdejšího osazenstva. Do práce cestuju až kolem půl šesté čili kvůli změně na letní čas musím dvakrát tak dlouho zažívat jízdu přesně v té denní době kdy to stojí úplně za hovno. Ani světlo ani tma, mlha, občas ještě ranní mrazík a srnci vylézají na pastvu. Užíval jsem si to půlku března a díky bordelu v čase to budu zažívat ještě tak půlku dubna. K druhému bodu, kdyby se čas neměnil tak by si lidi MOHLI změnit svůj režim, kdyby chtěli. Takhle si MUSÍ změnit režim povinně, všichni. A to je podle mě docela rozdíl. A ke třetímu bodu, nevzpoměl. Možná při nějaké debatě o tom jak to bylo hezké když člověk měl pár týdnů nabořené biorytmy. Ale jinak by život šel dál, tím plynulým běžným způsobem.
5.4.2010 09:03 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Kdyby se čas neměl, lidé by mohli změnit svůj režim, když se čas mění, lidé také můžou změnit svůj režim. Jediný rozdíl je v tom, zda je jednodušší udělat změnu nebo „nezměnu“. Na změnu času bych si samozřejmě vzpomněl, protože bych si v půlce března začal říkat, že slunce vychází už nějak moc brzo a chtělo by to změnu času, a protože bych se jí nedočkal, udělal bych si jí nejdýl někdy v průběhu dubna sám. A se mnou spousta dalších, akorát jak by to bylo nekoordinované, těžko by se tomu přizpůsobovala doprava atd.
=^..^= AmigaPower® avatar 5.4.2010 11:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
...udělal bych si jí nejdýl někdy v průběhu dubna sám. A se mnou spousta dalších, akorát jak by to bylo nekoordinované...
LOL! :-D
    Ukázkový případ, jak někdo potká Filipa na ulici :-D

  1. Dobrý den, nevíte prosimvás kolik je hodin? Jdu na pohovor kvůli práci a zdá se že nestíhám.
  2. ...bude půl dvanáctý.
  3. Jé, tak to je v pohodě, to mam ještě hodinu času...
5.4.2010 14:26 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
tak mě napadá že pokud jsi na té změně času tak závislý, děláš si ji i jindy v průběhu roku? Když tak bazíruješ na té hodině posunu, budeš si dělat za měsíc další? A v červnu zas? A v červenci? A pak zas zpátky? Najdi si tabulky východů a západů slunce, to přece bez posunů nemůžeš přežít.
xkucf03 avatar 5.4.2010 14:55 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Tyhle skokové změny jsou stejně na nic, ideální by bylo si posouvat hodinky každý den o pár minut/vteřin :-)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
5.4.2010 23:40 Martin Mareš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
A nebylo by pak lepší řídit se pravým slunečním časem? :-)
xkucf03 avatar 6.4.2010 00:01 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Ono by to vůbec neškodilo :-) Myslím, že dnes se moc honíme za tím časem. Člověk pořád stíhá nějaké termíny, autobusy, začátek práce… Nemyslím, že by člověk měl vstávat v poledne a být neproduktivní jako někde na jihu, ale trošku návrat k přírodě :-) vstávat když je světlo a ne zrovna ve chvíli, kdy mi zazvoní budík. Chce to ale mít trochu pružnější práci…
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
6.4.2010 15:20 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
vstávat když je světlo a ne zrovna ve chvíli, kdy mi zazvoní budík
Tak brzo? :D
xkucf03 avatar 6.4.2010 15:39 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
No dobře, tak ve chvíli, kdy se sám probudím – to by mělo být optimální, ne?
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
6.4.2010 18:11 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Jo, to by bylo fajn. :)
5.4.2010 15:42 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Sice by se v červnu ještě jedna hodila, ale na nějaký měsíc se to nevyplatí. Navíc je noc stejně tak krátká, že by zase o to víc „chyběla“ večer.
5.4.2010 12:21 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Tedy poledne je v poledne.
Opravdu si nařizuješ hodinky přesně podle své pozice, nebo tvé "poledne je v poledne" platí přibližně plus mínus autobus?
Režim by si měnili jen ti co to stejně dělají, například ti zemědělci kteří prostě jdou ven až se rozední.
Tys asi nikdy neviděl zemědělce o žních, viď?
Troufám si nepochybovat že kdyby se čas neměnil nuceně, tak by všichni spokojeně žili dál a vůbec ničeho by si nevšimli.
Kolik lidí ti musí říct opak, aby sis přestal troufat?
Quando omni flunkus moritati
5.4.2010 14:37 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
budeme se rejpat v extrémech? Hodinky si nařizuju podle místně příslušného časového pásma kteréžto zhruba odpovídá času slunečnímu. Odpovídá zhruba, plus mínus autobus ale za to může nebeská mechanika a ne něčí zlovůle. Vysvětlovat asi netřeba, když tak si to každej může najít. Zemědělce jsem viděl, na nejbližší pole to mám cca 100 metrů. Žně jsou sezónní práce silně závislá na počasí, to se nechodí do práce podle hodin. Dnes je běžné že kombajny jsou v poli třeba celou noc. Takže blbý příklad. A ke třetímu bodu jsem se vlastně vyjádřil o kousek výš. Když tak strašně nutně potřebujete tu hodinu v dubnu, budete si dělat ten posun i v květnu? To je totiž další posun východu a západu slunce který by měl zas hrozně vadit. A další měsíc zas. Jak ten rok vůbec můžete přežít?
6.4.2010 14:40 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Hodinky si nařizuju podle místně příslušného časového pásma kteréžto zhruba odpovídá času slunečnímu. Odpovídá zhruba, plus mínus autobus ale za to může nebeská mechanika
No vidíš, letní čas taky zhruba odpovídá.
Žně jsou sezónní práce silně závislá na počasí, to se nechodí do práce podle hodin. Dnes je běžné že kombajny jsou v poli třeba celou noc.
No vidíš, tak proč jsi o příspěvek výše napsal, že "například ti zemědělci kteří prostě jdou ven až se rozední" ?
Quando omni flunkus moritati
6.4.2010 19:44 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
pořád rejpáme do detailů? Středoevropský čas odpovídá v rozsahu řekněme minut, během roku se to mění, tabulky jsou snadno k nalezení. S tím bohužel nic nenaděláme, holt ten vesmír má své podivnosti. Letní čas se liší o hodinu plus ta odchylka jako u středoevropského, to mi přijde fakt hodně. Pasuje to u slunečního času ale to se zas nedá moc používat v dnešním světě, to by se docela blbě dělaly jízdní řády. A k zemědělcům, zemědělci jdou ven až se rozední s výjimkou žní, dnů kdy se jim nechce vstávat, dnů kdy je tak hnusně že se stejně nedá nic dělat, dnů kdy mají všecko hotový, v neděli když jdou do kostela a většinou taky v zimě když je pole pod sněhem. To si jdou do práce jak se to hodí a jak je to potřeba a nepotřebujou k tomu drbání s hodinama. A myslím tím zemědělce, ne zaměstnance nějakého hypersupermega zemědělského podniku kteří se musí řídit tabulkama které jim nějakej vocas od počítače v teplé kanceláři diktuje.
8.4.2010 10:48 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
pořád rejpáme do detailů?
Spíš do toho, že jsi neustále a v mnoha věcech nekonzistentní.
Letní čas se liší o hodinu plus ta odchylka jako u středoevropského, to mi přijde fakt hodně
Vidíš, mě ne. Opravdu mi netrhá žíly, když čas na hodinkách neodpovídá tomu, kde je zrovna slunce.
Quando omni flunkus moritati
3.4.2010 12:07 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
jsou záležitosti kompenzační, mají za úkol vyrovnat rozdíly mezi našimi umělými časoměrnými systémy a přirozeným chodem vesmíru.
Jenže i kvůli těmto kompenzačním záležitostem je potřeba ty hodiny přeřizovat, jinak nejdou přesně. A zrovna u mechanických hodinek se to projevuje, protože ty neumí ani přestupný rok (dost často ani jiný měsíc než s 31 dny) ani přestupnou vteřinu.
Quando omni flunkus moritati
3.4.2010 18:15 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
tak zkus nějak ukecat zeměkouli aby nezpomalovala a přestupné vteřiny jednou za nevím kolik let nebudou potřeba. Kalendář bez přestupných roků taky ještě nikdo pokud vím nevymyslel. To je prostě nutné zlo se kterým se musíme smířit. U mechanických hodinek datum ani nenařizuju, kdyby tam nebylo, vůbec by mi to nevadilo. Důvod je prostý, mám čtvery hodinky které střídám a prostě se mi nechce s tím pořád kroutit. Datum mám nařízené jen na Prim Sport quartz, ty jdou pořád a používám je jako pracovní otloukánky. Mechanické Poljoty s budíkem datum nemají. Mechanické Prim Sport II a švýcarské automaty Droz datum mají ale oboje používám jen občas. Takže je nařídím jen na čas, datum potřebuje moc kroucení.
4.4.2010 13:10 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Takže je nařídím jen na čas, datum potřebuje moc kroucení.
Jo takhle, takže "vy hodináři" se stovky let snažíte udělat co nejpřenější hodiny, přičemž odchylka několik dní je OK. Tak to jo...
Quando omni flunkus moritati
Jendа avatar 4.4.2010 13:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
To víš, mechaničtí hodináři. Digitálky z tržnice za 50 Kč s tím už velmi dlouho nemají nejmenší problém. Ty o trošku dražší dokonce zvládají i přestupné roky.
=^..^= AmigaPower® avatar 4.4.2010 13:51 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Jako v devadesátejch letech, kdy rákosníci uměli ještě hovno česky: "Máte hodinky s vodotriskem?" "žejtla, žejtla..." :-D
=^..^= AmigaPower® avatar 4.4.2010 13:53 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
rasistický podtext
rákosníci

--------------------------
nevhodné slovo
hovno
4.4.2010 14:15 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Co máš s tím "Admin power"? :D
=^..^= AmigaPower® avatar 4.4.2010 14:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
No, je jasný, že Robert nemůže stíhat cenzurovat všechny moje nevhodný věci, takže je třeba ho na ně upozornit ;)
xkucf03 avatar 4.4.2010 19:54 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Tady jsme pod blogem.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
=^..^= AmigaPower® avatar 4.4.2010 21:06 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Tady můžu bejt sprostej jak dlaždič? :-D
4.4.2010 21:25 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
JJ.
=^..^= AmigaPower® avatar 4.4.2010 21:33 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Když já se bojim roberta. :-( Napiš nejdřív ty nějaký hnusný prasárny a když to projde, napíšu je i já. :-D
kotyz avatar 4.4.2010 21:44 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
ty ze se bojis? tak to te asi vubec neznam :-D rebelove vymekli, uz to stoji za hovno ... :-(
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
=^..^= AmigaPower® avatar 4.4.2010 22:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Drž hubu ty přiteplená cikánská jehovistická svině! :-D
=^..^= AmigaPower® avatar 4.4.2010 22:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Osobní útok
"Drž hubu"

---------------------
ukazovací zájmeno
"ty"

---------------------
Sexuální diskriminace
"přiteplená"

---------------------
Rasová diskriminace
"cikánská"

---------------------
Náboženská diskriminace
"jehovistická"

---------------------
Váhová diskriminace
"svině!"

---------------------
Vrchol drzosti
":-D"
kotyz avatar 4.4.2010 21:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
treba jako dlazdicka, to je fu(c)k ;-)
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
4.4.2010 21:02 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
a to je přesně ten rozdíl který odlišuje uživatele od nadšenců. Uživatel si nechá nainstalovat upirátěný Win, nadšenec si kompiluje kernel. Uživatel si koupí digi u bambusa, nadšenec má stroj kterému dává život vlastní rukou, který třeba nemá vůbec žádné "funkce". A že si nenařizuju datum? To je přece moje volba! Většinou datum nepotřebuju a když si beru své sváteční vintážní švýcary tak už vůbec ne.
5.4.2010 12:34 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Nicméně pak nejsou na místě příspěvky typu "my hodináři se snažíme o co nejpřesnější stroje", když se nakonec ukáže, že vteřina sem nebo tam není tak moc podstatná a datum vlastně taky není podstatný údaj.
Quando omni flunkus moritati
5.4.2010 14:52 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
co je na tom k nepochopení? To že už pár století vyvíjíme co nejpřesnější hodiny je skutečnost. A to že si nenařizuju datum je moje volba. Na Poljotech dokonce datum vůbec nemám, je to přestupek nebo trestný čin? Jsou moje a tak je moje věc jak si je nařídím. A k těm vteřinám se člověk tak nějak dopracuje.
6.4.2010 14:44 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
To že už pár století vyvíjíme co nejpřesnější hodiny je skutečnost.
Ovšem jenom v předem stanoveném rozsahu hodnot (tj. moc velké jednotky ignorujeme a moc malé taky), aby jste si mohli plácat na ramena, jak se vám to daří.
Quando omni flunkus moritati
6.4.2010 20:54 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
napadají mě snad jen některé z Výroků Vysokého. Například tenhle: "Hloupý člověk a hašteřivý všemu se vysmívá, jedno však nezná, co by měl znát: vlastní své slabosti." A ještě jednou: JÁ na SVÝCH hodinkách můžu využívat či nevyužívat jejich funkcí a schopností dle SVÝCH přání a potřeb. Když je vůbec nenatáhnu a nechám doma tak je to jen a pouze MOJE věc. Zatímco zhovadilé a zbytečné posouvání času je mi direktivně a bezohledně vnucováno. Stačí to takhle nebo k tomu mám udělat prezentaci v páurpojntu?
6.4.2010 21:06 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Tak si ty hodinky nařiďte třeba na UTC a máte po starostech. Nebo si pořiďte hodinky, které změnu na letní čas a zpět zvládnou samy. Když se stovky let snažíte udělat co nejpřesnější stroje, neměl by snad kalendář být problém.
6.4.2010 22:43 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
kurvadrát copak je to vážně tak těžký pochopit? Mám hodiny nařízené na UTC, mám takové kde se čas na letní změní pouhým stiskem tlačítka, mám i takové které se přenastaví samy páč jsou řízené signálem DCF77. Ale mě nejde o to přeřizování hodin, mě jde o to že je mi vnucovaná dosti podstatná změna denního režimu, s tím spojené narušení biorytmů a celkové nepohodlí aniž by to přinášelo nějaký v dnešní době prokazatelný užitek.
7.4.2010 09:02 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Pro někoho asi je těžké pochopit, že vám to sice vadí, ale spousta jiných lidí je ráda, že se jejich biorytmus může alespoň částečně přizpůsobit slunečnímu času i v době, kdy je taková spousta věcí vázána na místní čas. A rádi obětují ten týden nepohodlí za to, že nemají nepohodlí půl roku.
7.4.2010 20:40 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Leda prdlačky! za tři neděle je ten sluneční čas zhruba tam kde byl před rozjebáním hodin takže to přizpůsobení slunečnímu času je chabá výmluva. Viz tabulky východů a západů slunce které si průměrně inteligentní zvědavec jistě sám najde. Holt když si lidi nechají blbnout hlavu propagandou , vrchnost přece ví co je pro nás nejlepší a když to do nás budou hučet dost intenzivně tak tomu sami uvěříme. A kdo je proti, je extrémista. Holt zatím s tím nesmyslem nic nenadělám ale to neznamená že s tím musím souhlasit.
8.4.2010 08:03 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
To, že má někdo jiný názor, než vy, ještě neznamená, že si nechává blbnout hlavu (neexistující) propagandou – zkuste taky na chvíli připustit, že někdo může mít vlastní zkušenost, odlišnou do té vaší.

Není pravda, že s tím nic nenaděláte. Nikdo vám nebrání udělat přesně to, co jste sám doporučoval. Tedy zachovat si denní režim stejný, bez ohledu na změnu všeobecně používaného místního časového pásma. Pořád tvrdíte, že ta změna času vadí většině lidí, takže vás takových brzy bude většina, a ono se na to brzo přijde, že to posouvání času je zbytečné, protože lidé si jen posunou hodinky, ale denní režim nezmění.
8.4.2010 10:59 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
JÁ na SVÝCH hodinkách můžu využívat či nevyužívat jejich funkcí a schopností dle SVÝCH přání a potřeb.
To ti samozřejmě nikdo nebere. Ale na začátku jsi se oháněl tím, že se vy hodináři snažíte dělat co nejpřesnější stroje a letní/zimní čas vám to kazí. A nakonec se ukázalo, že i s tím se nechá vypořádat a jediné, co brání přechodu tvých hodinek na letní čas, jsi ty sám.
Holt když si lidi nechají blbnout hlavu propagandou , vrchnost přece ví co je pro nás nejlepší
A je to tady... kdo nemá stejný názor jako ty, je automaticky blbec a (soudím podle paurpojntu) zmrd. Trochu mi to přijde jako DFensovský přístup "pravdu mám já a tečka." (Vlastně ne, DFensovský přísup je v poslední době "při prosazování vlastních myšlenek můžu dělat to, co na ostatních kritizuju" - k tomu jsi ještě nedospěl.)

Jinak +1 k příspěvkům F. Jirsáka v tomhle vlákně.
Quando omni flunkus moritati
8.4.2010 21:25 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
ano zcela správně! Přechodu na letní čas se bráním já, hodinky jsou jen stroj. A k příspěvkům F. Jirsáka, logika "uděláme změnu a pak ji vykompenzujem když nám nevyhovuje" mi vážně není blízká. To je jako "všichni povinně jedem do Mongolska a komu se to nelíbí může jít pěšky zpátky".
8.4.2010 22:25 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Logika je „uděláme změnu, která většině vyhovuje“. Pokud by většině nevyhovovala, zařídí se po svém a změna nebude k ničemu – na což by se rychle přišlo a změna by se zrušila. Vzhledem k tomu, že lidí, kteří kromě reptání na internetu skutečně svůj denní rozvrh při změně času zachovají stejně vůči hvězdnému času (a posunou jej tedy o hodinu proti dohodnutému času), je minimum, dá se z toho snadno odvodit, že ta změna lidem tolik nevadí (nebo jim vadí v době změny, ale chápou, že v kontextu celého roku je pro ně přínosná). Nebo to má ještě druhé vysvětlení, totiž že většina lidí jsou hlupáci, kteří si nechají posouvat čas, jak koho napadne, a nic s tím neudělají, i když jim to vadí. Já dávám přednost prvnímu vysvětlení, ale vy si klidně dál označujte většinu lidí za hlupáky.
9.4.2010 13:41 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
to není změna která většině vyhovuje. Nebo se snad někdo ptal? Bylo snad referendum? Existuje nějaký oficiální průzkum? Z toho co se dá najít vyplývá jen že to že to mírně nadpoloviční většině tak nějak moc nevadí. jak by to asi dopadlo kdyby se ptali jestli vyžadují letní čas? Jestli by jim vadilo kdyby se čas neměnil? To posouvání denního rozvrhu je věcí možností a priorit. Pro většinu lidí je přijatelnější přetrpět ten chaos z přechodu než se stavět proti direktivě. Ale to neznamená že jim to vyhovuje. a ta většina lidí možná nejsou hlupáci, třeba by s tím i rádi něco udělali ale ono to jaksi nejde. Pokud znáš způsob, sem s ním. Ten pekař který se tím zabýval, shromažďoval informace, lékařské studie o škodlivosti takových změn byl pravidelně v médiích zesměšňován a prezentován jako pomatený protiproudník. Až uvidím výsledky solidního průzkumu zda je nutné přecházet na letní čas, co to přinese ekonomicky a co na to lidé, tak v případě že bude dejme tomu nadpoloviční většina odpovědí "ano, přeji si letní čas" a ne nějaké to "ono mi to vlastně vadí jen tak chvilku", tak řeknu ano. Zatím je pro mě letní čas jen reliktem z dob na které je lepší nevzpomínat.
9.4.2010 14:02 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Rozhodují činy, ne bohapusté plácání. O tom, jak změna času vadí, sice plácá kde kdo, ale důležité je, jak se lidé doopravdy chovají. A lidé změnu času akceptují, přestože by si spousta z nich mohla snadno denní režim zachovat. Pro ostatní by to bylo těžší, ale pořád proveditelné, pokud by jim změna času opravdu vadila. Takže pro většinu lidí je přijatelnější přetrpět ten chaos z přechodu než zachovat svůj denní režim vzhledem k hvězdnému času místo k domluvenému.
Jendа avatar 9.4.2010 15:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
to není změna která většině vyhovuje. Nebo se snad někdo ptal? Bylo snad referendum? Existuje nějaký oficiální průzkum? Z toho co se dá najít vyplývá jen že to že to mírně nadpoloviční většině tak nějak moc nevadí. jak by to asi dopadlo kdyby se ptali jestli vyžadují letní čas? Jestli by jim vadilo kdyby se čas neměnil?
9.4.2010 19:32 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
anketa nic neřeší. Ono jaksi ABCL není reprezentativní vzorek obyvatelstva. Nerad bych se mýlil ale odhaduju že větší část zdejšího osazenstva jsou IT, informatici, programátoři, správci sítí, serverů, webů a navíc ještě s poruchou osobnosti jak se tady občas říká. Plus nějací ti studenti kteří vlastně ještě neví jak budou žít. Kolik je tady lidí starších čtyřiceti nebo padesáti let? Lidí kteří chodí utahaní z práce, začínají mít zdravotní potíže a pro které hodina spánku znamená doslova to padnutí na hubu. Myslím že jen pár. Mě je čtyřicet a před deseti, možná jen před pěti lety mi taky nevadilo probdít víkend. Možná jsem s některýma z vás pařil někde na conu v Chotěboři nebo v Brně. Dneska to sice taky dokážu ale pak budu týden rejt držkou v zemi. A za deset let takhle budu padat na hubu ze změny času. Dnes to cítím jen jako nepohodlí, večer se mi nechce spát, večeřím nezdravě až kolem dvacáté hodiny a ráno se budím až s jekotem budíku což je dosti nepříjemné.
8.4.2010 11:01 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Jo a btw. - ze zmiňovaných tabulek si jistě jako průměrně inteligentní zvědavec vyčteš, v kolik by zapadalo slunce podle zimního času. Jak se v téhle diskuzi ukazuje, spoustě lidí ta hodina navíc vyhovuje.
Quando omni flunkus moritati
8.4.2010 20:56 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
ale jo, ještě něco napíšu. To slunce by zapadalo o tu hodinu "dříve". Což je jen důkazem že není žádná hodina navíc. To co na jednom konci přibude, to na druhém chybí. Jednomu hodina přibude, druhému chybí. a na podzim to budou mít opačně. Já, který brzy vstávám si pohodlně přispím a vy kteří jste obhajovali světlo večer abyste mohli blbnout venku se propadnete přímo do noci. Dobře vám tak! Ale klid, on nás ten vesmír dohoní a za pár dní bude tam co by byl stejně i bez našeho dělání chaosu v čase. Zůstane jen pár dětí s rozhozenýma biorytmama, špatné spaní a tak podobně. A proč? Protože to kdysi dávno ušetřilo trochu energie která se hodila na výrobu zbraní. Ano, zvyknout se dá na cokoliv, i dvanáct hodin posunu se dá přežít ale musí to být? Kvůli chvíli světla na pár dní? Kvůli chvíli světla které se stejně jen přesune z rána na večer a zas zpátky?
9.4.2010 00:10 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
To co na jednom konci přibude, to na druhém chybí.
A to je právě to, co zatvrzele odmítáš pochopit. Spoustě lidí ta hodina světla na druhém konci nechybí. Naopak jim chybí ta hodina na prvním konci, když se přejde zpět na CET.
Ale klid, on nás ten vesmír dohoní a za pár dní bude tam co by byl stejně i bez našeho dělání chaosu v čase.
Ještě jednou ti doporučuji, aby ses podíval do těch tabulek a zkusil odečíst tu hodinu. Vesmír dohoní prdlajs, protože teď se možná dny prodlužují rychle, ale tak to asi nebude furt, že ne...
Zůstane jen pár dětí s rozhozenýma biorytmama, špatné spaní a tak podobně.
A jéje, už jsou tu i děti, nejpádnější to argument do jakékoliv diskuze. Ještě by to chtělo přihodit nějakou tu matku s kočárkem, pokud možno u silnice oslněnou autem, které ráno víc svítí, protože je tma.
Kvůli chvíli světla na pár dní? Kvůli chvíli světla které se stejně jen přesune z rána na večer a zas zpátky?
Jo. A těch pár dní jsou ve skutečnosti měsíc + téměř celé prázdniny. A btw. k tomu "zas zpátky". Já jsem všema deseti pro používat CEST a na CET se v zimě úplně vykašlat. Člověk by aspoň po práci nemusel sedět jenom doma, protože venku je tma.
Quando omni flunkus moritati
9.4.2010 14:00 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
a spoustě lidí zas ta hodina chybí. A dokud se neudělá solidní průzkum tak se výsledku nedoberem. Energetici už přiznávají že úspora energie je diskutabilní. Někde bych našel odkaz ale asi to je zbytečný. Takže zůstává názor lidí a ten jaksi nikdo neráčí zkoumat. S tím používáním času UTC+2 stabilně, nebylo by to ideální ale rozhodně lepší neš to šoupání hodinama. Zas by se blbě pozorovaly hvězdy, taky focení západu slunce by se protáhlo do pozdních hodin. Problém je že by se to asi muselo řešit v rámci EU. Nejspíš by to šlo separátně ale k tomu by asi naše předpos.... politiky nikdo nedokopal. Oni dokážou svádět na Brusel snad i to že se ožrali v kantýně a zapoměli hlasovat. Ale to je jiný příběh.
9.4.2010 14:07 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
A dokud se neudělá solidní průzkum tak se výsledku nedoberem.
Solidní průzkum se provádí každoročně od dubna do října. Praktická zkouška je daleko lepší, než nějaký průzkum - podle průzkumů názorů se např. nikdo nedívá na Novu a všichni sledují ČT2, prakticky je to ale trochu jinak.

K čemu by bylo používání UTC+2 stabilně? To existuje něco, co je pevně vázáno na místní domluvený čas? Podle mne používání UTC+2 je ekvivalentní používání UTC+1 s posunutím denního režimu o hodinu.
Jendа avatar 9.4.2010 15:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
A jéje, už jsou tu i děti, nejpádnější to argument do jakékoliv diskuze. Ještě by to chtělo přihodit nějakou tu matku s kočárkem, pokud možno u silnice oslněnou autem, které ráno víc svítí, protože je tma.
A dítě, které bylo zneužito pedofilem, protože se kvůli přechodu na CET vracelo ze školy za tmy! A dítě, které bylo zneužito pedofilem, protože kvůli přechodu na CEST šlo do školy za tmy!
1.4.2010 19:02 Roman Schulz | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Čau Tome, s těma hodinama je to holt smůla... Nejlepší by bylo kdyby se čas vůbec neměnil a zůstal pouze letní, ten zimní mi nějak nevyhovuje:-)
Jiří Poláček avatar 2.4.2010 08:35 Jiří Poláček | skóre: 47 | blog: naopak | Sivice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Jestli zdroj nekecá, tak takové štěstí měli v roce 1941.
Sudoku omrzelo? Zkuste bobblemaze! | Statistiky jsou jak bikiny. Napoví hodně, všechno ale neukážou.
8.4.2010 21:27 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
a to podstatné jsme úplně zasklili. Rozchodily se ty hodiny nebo ne?
20.4.2010 22:32 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Letní čas mi zničil hodiny
Ta diskuse se nějak rozjela poté, co jsem ji přestal sledovat. Hodiny se nerozchodily. Hýbal jsem s nimi na všechny strany, ale nic. Po odloupnutí krytky je vidět strojek zavařený v plastu, ten bych nerad rozebíral (asi bych ho už nesložil). Momentálně hodiny ukazují něco po půl dvanácté, tikají a vteřinovka se hýbe.

A některým diskutujícím: co vám brání být slušní i pod blogem? Amigapower je hračička, takže to všude zvýraznil.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.