Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 18:57
Nejspíš jsem součástí nové generace lidí ... naše generace nejspíš zdegenerovala a nejhorší je, že o tom ani nevíme. Nedokážeme se soustředit, jsme zhýčkaní, znudění, otrávení, neustále společně v kontaktu, zabavení.neco v tomto stylu jsem chtel napsat (*)... popravde receno jsem necekal, ze to v zaveru blogu sam napises. Kazdopadne gratuluji, uvedomit si toto je mozna ten nejdulezitejsi krok, aby s tim slo neco delat
Jj, mam ho doma, minimálně DI a II. A půjčit se dá taky.
Sám ho mam z antíku.
o jak ti rozumim. to ja nekdy sem uz tak zoufalej ze i luxuju radsi nez bych se ucil ... myslim si ze ten internet v tom neni zas tak dulezitej. kdyby nebyl, tak misto nej cumime treba do zdito asi ne, tohle je znamy jev, odborne se to tomu rika tusim prokrastinace
Přemýšlím jestli by nebylo lepší najít si psychologa co mě toho zbaví.Dobře, tak ještě jednou: Máš-li problém s učením Matematiky jedním jediným způsobem, je dost možné že to nebude psychologický problém (MHO).
az jestli dostuduju tak se ti na to podivam ...
Problém internetu je v tom, že člověk může jednoduše získat skoro všechny informace které chce. Není to jen o blbostech (facebook nepoužívám, hry prakticky nehraju atp..), můžeš dělat klidně něco užitečného.jasne, ja mel na mysli vetsinovou mladez. Neco se ucit, cist o ruznych zajimavych vecech etc. je bezpochyby uslechtilejsi a navic se to pak muze hodit, kdyz treba dojde k vyhazovu ze skoly, ale ta podstata je stejna - odlozit neco na pozdeji a omluvit si to pred sebou (pripadne i okolim). Sice omluva typu "tohle je desne zajimavy clanek o DNA a chci si o tom precist vic" je o nekolik levelu lepsi nez "ale ja mam na facebooku tolik vzkazu, co si jeste musim precist", nicmene princip je stejny. Hlavne jsem ale chtel napsat, ze v dobe vsudypritomneho internetu je najit si nejaky zastupny duvod (cteni necoho na netu) mnohem jednodussi - preci jen, kdyz clovek uz potreti za den luxuje ten samy pokoj, tak to mozna uz i jemu samotnemu prijde divne
Sice omluva typu "tohle je desne zajimavy clanek o DNA a chci si o tom precist vic" je o nekolik levelu lepsi nez "ale ja mam na facebooku tolik vzkazu, co si jeste musim precist", nicmene princip je stejny.Obávám se toho, že stejné to není. Ano, prokrastinace je prokrastinace, ale myslím si, že je sakra rozdíl, když někdo po několika hodinách za počítačem má otevřených stovky tabů Wikipedie (a v tomhle ohledu jsou i horší weby), nebo když celou dobu stráví na Facebooku (a raději nechci vědět čím). Asi jsem příliš starý a asociální na pochopení tohoto fenoménu, ale děsí mně to. Ne to, že u počítače sedí (my jsme nebyly jiní), ale z toho, co u něj dělají. A to hlavně od doby, kdy jsem narazil na tento blog, kde je velmi dobře vysvětlen rozdíl mezi "straršiny" (zhruba 25+) a "síťovou generací" (většina pod 20). Z některých implikací z toho vyplývajícíh mi běhá mráz po zádech. To, že je dlážděna cesta pro Velkého Bratra 2.0, s tím jsem se už jakš-takš srovnal, ale poslední dobou začínám mít neurčitě děsivý pocit, že tato mezigenerační mezera bude mnohem více mezerovitější, než se na první pohled zdá. Doufám jen, že se v tomhle ohledu mýlím a že neskončíme na půl cesty mezi Orwellovým 1984 a Clarkovým Koncem Dětství ...
Noo, ono se dá doufat, že kdo se spálil a poučil, je zapřisáhlý "něco", ve smyslu odnaučený kuřák je v poměru ke kuřákům nepříjemnější než nekuřák od narození. A tedy kdo nahlédne na pomýlenost svého konání že bude toto kritizovat a mýtit, co to půjde.
Ať nechodim daleko ... vejšku jsem nedodělal a se*e mne to neskutečně. Protože teď dohánět souvislosti je hnusná dřina.
Noo, ono se dá doufat, že kdo se spálil a poučil, je zapřisáhlý "něco", ve smyslu odnaučený kuřák je v poměru ke kuřákům nepříjemnější než nekuřák od narození. A tedy kdo nahlédne na pomýlenost svého konání že bude toto kritizovat a mýtit, co to půjde.Jistě stačí se podívat na Jílka
Kolik je Jílků? Já doufam, že je to jen statistická chyba. Že jo ... no to by byla noční můra ... všude, kam se podívam ...
Já ho blokuju, tak už mam klid.
Mimochodem, Faust taky na sklonku života, jako propadlý ďáblu, konal dobré skutky. Jeden snad známý, třebas fiktivní, příklad.
Abych Jílkovi nekřivdil. Možná, že se snaží ostatní napravit. Do toho až tak nevidim.
Problémem internetu je to, že to máš na co svést. A že najdeš, co chceš, někam to napíšeš, co jsi hledal ... a souvislosti, kostru vědomostí Ti to neposílí, nepostaví.
Na internetu se najde mozaika všeho. Kostru pro mozaiku máš nebo ji budeš těžko hledat a stavět.
Řeknu to ještě jinak: přijde mi, že tak jako "štěstí přeje připraveným", tak kdo má informace a ví, kam s nimi, protože má systém ve znalostech, tak je na tom líp, než ten, kdo sedí u internetu a vidí tu informační smršť ... jenže si to nezatřídí a ze souvislostí nesestaví něco víc (nebo aspoň ne tak rychle).
Já si spíš občas uvědomím, co všechno bych mohl dělat, zatočí se mi hlava a jdu nic nedělat.+1!
Třeba doporučovala každý den si pro trošku lepší náladu říct, co se nám podařilo... Já jsem tohle začal dělat z toho důvodu, že bych si jinak vůbec nepamatoval, co jsem celý den dělal. A taky když se nad tím třeba po večeři zamyslím, řeknu si, že bych mohl něco užitečného ještě udělat, když se celý den flákám. Pomáhá to.A co si tak většinou říkáš? Já si posledních pár let nepamatuji skoro nic, když vynechám drogy, alkohol, nemocniční lůžko a ...(TO JSEM ZAPOMĚL TAKY).
Špatnej přístup a učitel.
Zase, já jsem asi druhej pól, když tvrdim, že "vše je k něčemu dobré" ... navíc, mozek se má cvičit, aby vydržel.
Nasratjo tento pristup me z prednasek hodne utkvel v hlave, v na fit vut maji pro tento vyraz i nejaky cisleny kod
Pamatuju, že jsem se v jednom zkouškovym drtil v cyklu 3h matika, pauza, 3h fyzika, pauza. A znova. Čili jen dvě věci a opakovat je i střídat.
Na střední škole jsme sice matematiku měli, ale nehrotilo se to. Hodina vypadala tak, že první dvě řady lavic dávaly pozor a ostatní se mezi sebou volně bavily. Naštěstí jsem seděl v první lavici přímo naproti učitelce, takže jsem si i něco odnesl, ale popravdě mě to nikdy nezajímalo, bylo to spíš nutné zlo a ostatní předměty jako elektronika nebo výpočetní technika byly milionkrát zajímavější. Na matice jsem se jeden týden něco naučil a do příštího to zase zapomněl. Zdálo se mi že to není podstatné, navíc to po nás ani nikdo moc nechtěl, ale i tak jsem měl na konci roku a v pololetí vždy za 2, jen v prváku za 3.Tohle vypadá na zásadní selhání učitele matematiky na střední škole. Jakmile učitel připustí, že se většina lidí v hodině volně baví, je něco špatně a celkově to nemůže stát za nic. Samozřejmě učitel k tomuto stavu může být částečně dotlačen situací a vedením školy, a podle toho popisu jde o extrém. Zažil jsem podobnou situaci u jednoho předmětu půl roku na střední škole, umím si to představit. Mě naopak středoškolská matematika přivedla k pochopení podstaty a významu matematické vědy. Šlo o odbornou elektro školu, a celé 4 roky jsme měli perfektní učitelku. Nikdy se nezapomnělo na uvedení praktických aplikací probírané látky. A to i u diferenciálního a integrálního počtu, který se díky zájmu části třídy probral kvalitně, lépe než na mnohých gymnáziích. Konečně jsem pochopil, jak a proč fungují některé věci, které jsme dříve brali jako fakt. Objevily se i aplikace pokročilých matematických metod v elektronice. Jistě, že pro víc jak půlku třídy to celé byla otrava a nezájem, ale i oni byli nuceni k soustavné práci. Takže nakonec spolužáci, co měli o matematiku aspoň trochu zájem, a šli na FEL/FAV ZČU neměli v první semestru s matematikou zásadní problémy.
My to teď takhle máme taky, v matice a fyzice. Odešla celkem dobrá matikářka a v podstatě byl odejit matfyzák, protože si na něj skoro všichni soustavně stěžovali, že učí moc složitě. Přitom to bylo poprvé, kdy jsem se ve fyzice dozvěděl něco, co jsem už předtím neměl nastudováno odjinud. Dostali jsme novou učitelku. Sedím kvůli tomu v první lavici a občas mám problém slyšet. Úroveň extrémně poklesla. Na matiku ani fyziku jsem se od začátku roku ještě ani jednou doma nepodíval a už mám nějaké jedničky. Štve mě to, protože matiku bych docela potřeboval. Co s tím?Na střední škole jsme sice matematiku měli, ale nehrotilo se to. Hodina vypadala tak, že první dvě řady lavic dávaly pozor a ostatní se mezi sebou volně bavily. Naštěstí jsem seděl v první lavici přímo naproti učitelce, takže jsem si i něco odnesl, ale popravdě mě to nikdy nezajímalo, bylo to spíš nutné zlo a ostatní předměty jako elektronika nebo výpočetní technika byly milionkrát zajímavější. Na matice jsem se jeden týden něco naučil a do příštího to zase zapomněl. Zdálo se mi že to není podstatné, navíc to po nás ani nikdo moc nechtěl, ale i tak jsem měl na konci roku a v pololetí vždy za 2, jen v prváku za 3.Tohle vypadá na zásadní selhání učitele matematiky na střední škole. Jakmile učitel připustí, že se většina lidí v hodině volně baví, je něco špatně a celkově to nemůže stát za nic. Samozřejmě učitel k tomuto stavu může být částečně dotlačen situací a vedením školy, a podle toho popisu jde o extrém. Zažil jsem podobnou situaci u jednoho předmětu půl roku na střední škole, umím si to představit.
Co s tím?To je celkem problém. Nelze počítat s tím, že se něco vyřeší hned, a že řešení přinese zlepšení přímo pro tebe. Nicméně s pár lety nadhledu nad dokončenou SŠ a s možností vidět do fungování střední školy bych doporučil najít aspoň jednoho člověka, který to vidí podobně, a nebát se jít s tím za vedením školy. Zpětně si nadávám, že jsme na střední na některé problém víc neupozorňovali, a báli jsme se, že by nás pak někdo kvůli tomu neměl rád. Myslím, že na školách s aspoň trochu rozumným vedením to nehrozí. Na státních školách je situace bohužel taková, že ředitel na učitele "nemůže", ať učí jakkoliv blbě, pokud má kvalifikaci. Jediná možnost jsou stížnosti od žáků nebo rodičů, případně nález inspekce, která obvykle stejně řeší jen formální věci. Pokud si spolužáci ve velké většině neuvědomují, že ke studiu na vysoké škole se jim budou znalosti hodit, a že hezké známky jim možná ulehčí přijetí, nikoli však setrvání na VŠ, pak je to těžko řešitelné. Teoretická možnost je hledat si jinou školu, jenže těžko najít takovou, kde bude vše podle představ, a to i v budoucnu.
Mně přijde na prd, když neudělám nějaký předmět, opakuju ho a oni ho mezitím natolik změní, že studuju jiný, ale rovněž obtížný předmětNo, co jsem tak zaregistroval, přijde mi, že někteří vyučující mají pro ty, co předmět opakují a studovali starší verzi možnost být hodnocen podle starých osnov. Ale přijde mi to asi stejně legitimní jako požadavek mít při opakování předmětu stejného přednášejícího, cvičícího i zkoušejícího.
Například Úvod do operačních systému už ani nezajišťuje Katedra počítačů, nýbrž Katedra měření :-OA Struktury a architektury počítačů katedra elektrických pohonů a trakce :))) Souhlas, vypadá to blbě. Ale na druhou stranu, zrovna ÚOS je předmět, který by mohl učit i dost velký podíl místního osazenstva.
Dále pak sloučili Tvorbu elektronické dokumentace a Profesionální komunikaciSouhlas, taky mi to přijde divné, ale třeba mě to ještě příjemně překvapí (pokud se do LS dostanu).
[...] Ale přijde mi to asi stejně legitimní jako požadavek mít při opakování předmětu stejného přednášejícího, cvičícího i zkoušejícího.Legitimní požadavek by spíš byl mít někoho jiného. Zapsat se dvakrát na stejný předmět ke stejnému vyučujícímu je hloupost (prakticky ověřeno). Jiný vyučující látku podá trochu jinak a je tak větší šance na úspěch.
Ale na druhou stranu, zrovna ÚOS je předmět, který by mohl učit i dost velký podíl místního osazenstva.Jak se to vezme. Zatímco já měl poctivou variantu předmětu se Žďárkem (člověk musel k testům opravdu s Unixem umět), nyní to funguje tak, že si můžou řešení volně googlovat...
> stane se z vás jen stroj na přepisování slajdůProboha to jeste existuje? Ja z toho mel vzdy takovy divny pocit jako ze jsem v klastere pred vynalezem knihtisku kde se rucne prepisuji knihy... Smutne je, ze v pripade pouziti kopirky pripadne odkazani studentu na nejakou ucebnici by rada "vyucujicich" uz nemela na prednaskach co delat. Hodne z nich neni schopno k tomu syrovemu studijnimu materialu dodat neco sveho, neco zajimaveho.
neni to "prebrane", na dobrou knizku to proste nema.Souhlas, ale tady se dopouštíte tak trochu nefér srovnání. Srovnáváte _veškerý_ obsah na internetu s _dobrou_ knížkou. Srovnání veškerého obsahu na internetu a veškerých knih by bylo lepší :)
DescartaNeznám.
The number of first-time students at the country's universities declined in the autumn session overall, but the number of new students from other countries increased ahead of the introduction of tuition fees for non-EU students next year.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.