Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 13:38
Tiskni
Sdílej:
Díky. Spotřeba mě u auta, které má být i pro zábavu moc netrápí. Osobně očekávám u ST i OPC dlouhodobý průměr někde mezi 12 a 15 l/100km.
Vieš prečo sa robia Ople? Aby Ford nebol najhorším autom na svete.
Amigapower
Hospodská moudra typu "Ford a Opel jsou sračky", "italský auta se furt serou", "francouzský auta stojej za hovno" a podobně bych z diskuze rád vynechal.
Samozřejmě informace bývalého vlastníka jsou už něco jiného a děkuju za ně. Jaký to byl rok výroby, jaká motorizace, kolik to mělo najeto, bylo to koupené nové nebo ojeté, kdo a jak dělal údržbu?
Právě proto se výše ptám na původ, stav a údržbu auta. To bývá často největší příčina podobných historek. Podobně jsou na tom s pověstí třeba motory TwinSpark Alfy Romeo. Stačí si přitom hlídat olej, měnit ho včas a nepoužívat svinstvo a ty motory super.
No, mě AR 156 2.0 JTS žere tak litr na 2000km. Nejhorší je dálnice ... takže kontrolovat olej je naprostá nutnost.
Co jsem pozoroval ja, tak olej to zere nerovnomerne.To je na tom nejzákeřnější. Po městě a volnější jízdě po okreskách si neveme skoro nic, ale na dálnici ten olej mizí slušně. Ale jinak si na to auto nemůžu stěžovat ...
Co to je jako prase? Tyhle dvě auta jezděj průměrně tak za 12-15. Když se člověk moc snaží, tak se na prázdných silnicích dá dostat i pod 10. Když se baví, tak je to tak 20-25, ale třeba v alpských serpentinách se dá dostat i o dost výš.
Mazdu (6) teď právě dojíždím. Mám tuhle značku moc rád, ale už si novou nekoupím s výjimkou MX-5. Ale k té je potřeba ještě druhé auto na normální ježdění, což momentálně nechci. Dvě auta v rodině mi stačí.
No, ono ST má 184 kW a OPC 206 kW. Je to na projetí moc fajn. Ani jedno auto není moc tvrdé na běžné ježdění po rozbitých okreskách.
Jinak jediné auto to samozřejmě není. Jenom nechci mít v rodině tři auta (1 žena a 2 já). Proto ten požadavek na částečnou praktičnost a celoroční provoz.
Ale jde o to, že na běžné ježdění mi je natrhávání prdelí ostatním řidičům na nic.no tak to bych si dovolil nesouhlasit - když začneš předjíždět s bohatou rezervou, a pak to dokončuješ těsně před horizontem modle se, aby se tam nic neobjevilo, neb to ten kokot, co celou dobu jel 70, rozjel na 120, a moc nemáš kam se vrátit, tak bys ocenil každý watt navíc ... s autíčkem, co "natrhává prdele", často předjedeš dřív, než si takovej exot všimne, že je předjížděn, a začne šlapat na plyn
Co je pubertální kravina? To že chce předjet někoho, kdo jede výrazně pomaleji? Další věc jsou nájezdy na nějakou rychlejší silnici – někdy jsou dost krátké a tam to potřebuješ dostat rychle skoro z nuly na rychlost, kterou jedou ostatní (80, 90 nebo víc).
To že chce předjet někoho, kdo jede výrazně pomaleji?V klidu. S takovým staříkem co chytl druhou mízu jezdím dnes a denně, takže o tom jak potřebuje jen „předjet někoho, kdo jede výrazně pomaleji“ aby mohl pokračkovat v poklidné jízdě a přitom na okresce valí 140km/h z pruhu do pruhu, horizont, nehorizont vím docela svoje. A kavol mírně senilní. Na tom jsme se tu shodli několikrát.
Další věc jsou nájezdy na nějakou rychlejší silnici – někdy jsou dost krátké a tam to potřebuješ dostat rychle skoro z nuly na rychlost, kterou jedou ostatní (80, 90 nebo víc).Jel si někdy se starou naloženou 3,5t? Řidiče TIR si snad ani nepředstavuju. Ti musí mýt za ocasem raketový motor aby to vůbec vyakcelerovali.
Jel si někdy se starou naloženou 3,5t?
Ne, ale mám zkušenost s jedním 4×4 veteránem, který taky moc neakceleruje – buď to vyjde a je tam dlouhá mezera, nebo to nevyjde a pak musíš v podstatě zastavit a čekat, až bude volno – resp. volno na té silnici nebude nikdy, ale až tam pojede skupinka aut, která to tam znají a preventivně uhýbají do levého pruhu, protože ví, jak blbě se tam najíždí. A ani tak to není úplně příjemné. Pro pocit sucha a bezpečí je prostě lepší, když na to můžeš šlápnout a v okamžiku jedeš stejně rychle jako ostatní.
Takže si myslím, že pokud tomu nebrání objektivní skutečnosti (potřebuješ auto do terénu nebo dodávku na stěhování krámů) a jezdíš v osobáku, je dobré mít něco dostatečně výkonného.
To že chce předjet někoho, kdo jede výrazně pomaleji?ano, jistě, nikdo totiž nemá nárok jet rychleji než Grunt na své babetě když jsem jezdíval Třebíč-Kuřim, měl jsem tam víc než půl hodiny rozptyl - když nebyl provoz a jel jsem si po svým, tak 50 minut s feldou, s ochcáfkou ftédéíčku i míň, aniž bych na to nějak šlapal; když provoz byl, tak hodinu a čtvrt a klidně i víc ... ale chtít si ten čas užít jinak než sezením za volantem je pubertální senilita, su prostě jedinec na odstřel
ano, jistě, nikdo totiž nemá nárok jet rychleji než Grunt na své babetě
když jsem jezdíval Třebíč-KuřimKurňa, samí senilní dědek z Rosic, Kuřimi a jiného blízkého okolí a přitom se hledají nový členové do klubu aktivních dědků na stroje přímo z pekla. Ideální kandidáti.
Ale i pri beznem jezdeni potrebuje i usedly nesoutezivy ridic dostatecny vykon na to, aby mohl s bezpecnou rezervou v pripade potreby akcelerovat.Ale no tak. Taky si myslím, že čim větší výkon, tim lépe, ale tvrdit, že auta pod 100kW na silnici nepatří je přehnané. Ono to chce taky s tím autem umět zacházet (nelze čekat, že tam narvu pětku a pak jen šlápnu na plyn a ono to pojede) a nepouštět se s tím do věcí, kde to ten motor nedá. A pak taky nízkoobjemová auta s malym krouťákem není ideální auto pro pět svalnatejch chlapů a plnej kufr dlaždic.
a nepouštět se s tím do věcí, kde to ten motor nedá.viz výše, nemá-li řidič křišťálovou kouli, tak to leckdy dopředu neví, jestli "to dá" když budu předjíždět auto, který jede celou dobu 70, předpisově 90 km/h na začátku třísetmetrový rovinky, tak mám ještě dvě stě metrů k dobru když mi při tom začne zrychlovat, tak je ve hvězdách, jestli to vůbec stihnu co teď? jak mám odhadnout, jestli tedy zrychlovat nebude, a tedy můj motor to v pohodě dá, nebo jestli sice bude zrychlovat, ale málo, a můj slabej motor to s odřenejma ušima dá, anebo jestli bude zrychlovat hodně, a můj motor to nedá, a tudíž se nemám do takové pubertální kraviny, jako je předjíždění, vůbec pouštět, i když teda vidím víc než tři sta metrů před sebe, okolnosti viz výše?
A co takhle se prostě zařadit zpátky když to nevychází?to samé jako výše - máš křišťálovou kouli, abys věděl, kdy to už nevychází, jestli předjížděný bude zrychlovat ještě víc, anebo už skončil a aktuální rychlostí se před něj teda předsuneš ještě bohatě bezpečně kam máš rozhled? a co když jsi druhý v koloně, předjíždíš prvního, a třetí (čtvrtý, pátý ...) se rozjel na rychlost toho prvního nebo i víc (doufá, že by taky předjel), a máš se nacpat do pár metrů jejich odstupu, a to ještě navrch ne s vyrovnanou rychlostí, ale musíš značně zpomalit, abys toho prvního pustil zpátky před sebe? - to už je bezpečnější snažit se to dokončit ...
když nevíš jestli to vyjde tak to nedělej.to znamená, že nemám předjíždět vůbec?
Zařadit se mezi auta jedoucí víceméně podobnou rychlostí mi teda přijde o dost bezpečnější než se snažit předjíždění za každou cenu dokončit a někde na horizontu čelně taranovat protijedoucí auto.jo, "víceméně podobnou" ... jistě - ve srovnání s rychlostí toho protisměru, kterážto má opačný směr, je víceméně podobná, nicméně pořád dost na hovno pokud jde o to zařazení - a "bezpečnější než", to je falešné dilema, je tam víc možností než se jen čelně srazit s protisměrem
to znamená, že nemám předjíždět vůbec?to asi zjevne ne, ale pokud nejses schopen na 300 m vyhodnotit situaci a provest prislusny manevr (napr. zaradit se zpet), tak bych tuhle variantu (vubec nepredjizdet) urcite zvazoval
a "bezpečnější než", to je falešné dilema, je tam víc možností než se jen čelně srazit s protisměremprohlasit, ze moznost A je bezpecnejsi nez B neni falesne dilema, nebot to nijak neimplikuje, ze jsou jen dve moznosti,jen autor vyjadruje presvedceni, ze A je podle nej bezpecnejsi nez B
ne, opravdu nejsem schopen to vyhodnotit, už jsem tu psal několikrát, že nemám křišťálovou koulito znamená, že nemám předjíždět vůbec?to asi zjevne ne, ale pokud nejses schopen na 300 m vyhodnotit situaci a provest prislusny manevr (napr. zaradit se zpet), tak bych tuhle variantu (vubec nepredjizdet) urcite zvazoval
ROFLa "bezpečnější než", to je falešné dilema, je tam víc možností než se jen čelně srazit s protisměremprohlasit, ze moznost A je bezpecnejsi nez B neni falesne dilema, nebot to nijak neimplikuje, ze jsou jen dve moznosti,jen autor vyjadruje presvedceni, ze A je podle nej bezpecnejsi nez B
no, podstatou logických klamů je, že nemusí lhát, jen navozují nějaký dojemaha, no, u me "A je lepsi nez B" nastesti nic nenavozuje, ale radeji toho necham - kdo vi, co by to v tobe navodilo a kolik bys tam pak nasel argumentacnich klamu
no samozřejmě že je tam víc možností. například že to předjíždění tak nějak dokončíš=těsně před protijedoucím autem to tomu předjížděnému strhneš těsně před čumák. Pro vylepšení je možný ještě dupnout na brzdu. Z toho jistě budou mít všichni kolem radost.no, já myslím, že mnohem větší radost by měli, kdybych mu to nestrhl před čumák ale na čumák a povedlo se mi takovýho hajzla vytlačit ze silnice do stromu
A pak je ještě opačná varianta. Předjíždíš, předjíždíš, najednou už nepředjíždíš protože se z toho stala souběžná jízda.stane-li se z toho (zavčas) souběžná jízda, nemám problém vrátit se zpátky; to ale jaksi mírně neodpovídá té modelové situaci ...
A o tom to je. Lidi si jdou na nervy zbytečnýma hovadinama. Jeden blbec zrychluje a brání v předjíždění. Další musí předjíždět protože kdyby měl jet za někým tak asi utrpí jeho mužná síla nebo dostane bolestivé svědění konečníku.sorry, ale předjet pomalu jedoucí auto nepovažuju za zbytečnou hovadinu - jak píšu, jestliže mi to na nicmoc trase dělá půl hodiny rozdíl, to ten čas radši využiju jinak, já řízení jako koníčka a sport nemám (navíc jet za někým mi přijde únavnější a nebezpečnější, než když můžu jet podle svýho a nic mi nebrání ve výhledu) a opravdu nechápu, proč skoro všichni tuto ryze praktickou věc neustále spojujou s egem ... já nemám žádnej problém naopak nechat se předjet, když se někdo dostane za zadek mně a evidentně by rád jel rychleji (až na konečný počet vyjímek - jako např. když konečně po půl hodině dostanu příležitost předjet nějakýho exota co jede 70 vyjma okamžiků kdy zrychlením brání předjíždění, a v nejbližší vesnici se mi nalepí na zadek a snaží se mě předjíždět, protože těch 70 jede i v tý vsi, zatímco já se držím lehce nad 50, tak to ho teda klidně zablokuju)
hmm, kousek výš ti připadá strašně nebezpečný přerušit předjíždění a zařadit se zpátky a tady s tím najednou nemáš problém.nepřehlídnul jsi tu poznámku "to ale jaksi mírně neodpovídá té modelové situaci"? - je snad zřejmé, že za různých okolností bude to zařazování se různě riskantní, a tedy podle toho mi přijde "strašně nebezpečný" anebo naopak ne
Předjíždění jako takové není zbytečná hovadina. Ale když předjíždíš riskantně a blbě tak to hovadina je.rač se prosím vrátit na začátek této části vlákna, vzniklo to z toho, že prej člověk nemá dělat věci, co motor nedá, a já jsem oponoval, že to nelze říci dopředu, zda to ten motor dá - tedy v důsledku, jestli se z normálního manévru nestane riskantní záležitost kvůli chování ostatních řidičů ... kdy to tedy je hovadina, to jako když já udělám úplně nachlup stejnej manévr, tak to ode mně je nebo není hovadina v závislosti na tom, jak na něj budou reagovat ostatní? - to snad ne ...
Celou dobu se tady točíme kolem problému předjíždění prudících "sedmdesátníků", těch co jedou 70 furt a všude a zrychlí jen když je chceš předjet. Proč je nemůžeš předjet? Protože to děláš blbě. Úplně stejně blbě jako to dělají oni. Sedmdesátníkovi nesmíš dát čas na zrychlování. Když se za ním povlečeš a pak chceš zrychlit tak musíš vědět jak. Obzvlášť se slabým autem. Většina lidí ignoruje řadící páku a netuší jak z motoru dostat maximální výkon. Nestačí jen šlápnout na plyn. U nafťáků to sice vyvolá malebný kouřový efekty ale zrychlení nikde žádný. Nejdřív je potřeba trošku odpadnout, udělat si prostor na zrychlení protože řádný auto nezrychlí na dostatečnou rychlost hned. Pak podřadit na kvalt který mi při dané rychlosti dostane motor do otáček blízkých maximálnímu výkonu a přitom bude mít rezervu abych nemusel během předjíždění řadit. A pak už jen zašlápnout plyn do podlahy. Než sedmdesátník zjistí že zrychluju tak už dávno jedu 90 a ve chvíli kdy ho předjíždím už může zkoušet zrychlovat jak chce.dík za rady, ale je mi to tak trošku k hovnu; s řazením mám problém jen dokud si to auto neosahám ... na Feldě jsem si nechal vyměnit řídící jednotku ne kvůli těm pár wattům navíc, ale kvůli tomu, aby mě nezařezával omezovač otáček právě v oblasti největšího výkonu; když "trošku odpadnu", tak tím tomu exotovi dávám prostor navíc - nejlíp se mi naopak osvědčilo(*) držet se za ním a zrychlovat v zatáčce před rovinkou, zatímco on na to šlápne až za zatáčkou ... jinak viz někde tady okolo, za optimální výkon (resp. akceleraci) auta považuju takovej, kterej právě umožní zrychlit na předjížděcí rychlost "než sedmdesátník zjistí, že zrychluju" - jenže i pak je to otázka, jestli náhodou on nemá auto ještě lepší, který můj náskok ve zrychlení smaže (*) samozřejmě, opět záleží na okolnostech ... někdy taky dělám to, že odpadnu, pak se začnu rozjíždět, a když je místo, tak jedu a jsem před ním hned, a když ne, tak to dobrzdím a zkusím jinde ... dosti záleží na znalosti místních poměrů resp. na přehlednosti (např. rovinka s vlnama, vím, anebo to vidím podle patníků, za kterou bouli vidět je a za kterou by se mi protisměr schoval)
samozřejmě že to zařazování zpátky bude různě riskantní ale riziko kolize s protisměrem mi teda připadá horší.o těch rizikách nám tu zrovinka vyšel hezký díl XKCD, nicméně já bych toto téma raději opustil já myslím, že na pointě se nicmoc nezmění jestli se budeme bavit o problému při zařazování zpět anebo o možné kolizi s protisměrem, podstatné je, že takovým chováním (zrychlováním předjížděného) je ten problém vyvolán, a já tvrdím, že to chování nelze dopředu odhadnout dostatečně dobře na to, aby mohl člověk jednoznačně říci, jestli "to dá"
Když nedokážeš odhadnout jestli to ten motor dá, jak můžeš tvrdit že je to menší riziko?asi by chtělo upřesnit, o čem údajně tvrdím, že je menší riziko než co ...
Je úplně jedno že situaci zavinil ten sedmdesátník, přistoupils na jeho hru.eh?
Kdyby došlo k nehodě, těžko bys dokazoval že on zrychloval.pravda, kameru ještě nevozím ...
A kdybyses tím hájil tak ti to přišijou zaručeně. Pořád platí že nesmíš předjíždět pokud se nedokážeš bezpečně zařadit před předjížděné vozidlo ať už je důvod jakýkoliv.člověče, nechceš si znova přečíst zákon?
Když budu uvažovat realisticky, člověk který má výkon a navíc s ním umí zacházet se nepovleče sedmdesátkou jen tak pro nic za nic.nějak ti z toho vypadla ta (řekl bych že ne zcela malá) množina, co s tím zacházet neumí ...
A pokud je to jen blbec co ho štve že ostatní mají lepší auto tak ten výkon beztak nemá a použít ho neumí. Ale takový soupeření je v provozu na prd.do tohoto schématu ovšem nezapadá, že jsem jezdil s feldou, tedy byl jsem to já, kdo měl to horší auto, těžko jsem tedy mohl někoho takto štvát
Jestli se tu bavíme o autech, co maj 100+kW výkonu, tak předjet někoho, kdo jede 70km/h snad neni problém?no, bavili jsme se o tom, jestli "to motor dá", tedy spíše jaký výkon je ještě účelný, že se dá jezdit i s míň než 100 kW ... jinak předjet někoho, kdo jede konstantně 70 km/h, samozřejmě problém není ...
Účelný výkon? K max. rychlosti, k max. zrychlení nebo k vezení velkého nákladu?k tomu, co je zrovna potřeba
Otázkou je i zda má smysl soupeřit s idiotem, který zrychluje při předjíždění.problém je, že to nezjistíš, dokud se ho nepokusíš předjet
dokud se ho nepokusíš předjetpravdu díš, dnes jsem se vracel z Brna a takových idiotů jsem potkal dnes mraky. Jede 60 na 90-tce a když ho předjíždíš tak přidá.
když se řekne okreska tak se tím obvykle myslí silnice nejnižších tříd někde mezi vesnicema.tož, já si pod pojmem "okreska" představuju silnici okresního významu, tedy lepší než stezička někde mezi vesnicema, a horší než "státovka", tedy silnice státního významu, které se aktuálně často konvertují na rychlostní anebo aspoň různě napřimují a zobchvatovávají
Z Brna do Třebíče je to trošku o něčem jiným, tam je to přece jen rychlejší. Ale jen o trošku. Než se propleteš přes Rosice a Zastávku, pak ten tobogán lesem nahoru,ten "tobogán" je náhodou docela v pohodě, pomalá je tam jen zatáčka na konci lesa
vesnice jedna za druhou přes který bych nějak moc rychle nejel ani v půl třetí ráno,viz výše, takyže jsem nejel (teda otázka je co je "nějak moc", přes limit to samozřejmě bylo)
taky by záleželo odkud z Brna kam do Třebíče, no byl by to výkon.no, já to za extra výkon nepovažuju, když jsem to tak dal já a s nicmoc autem
tož, já si pod pojmem "okreska" představuju silnici okresního významu, tedy lepší než stezička někde mezi vesnicema, a horší než "státovka", tedy silnice státního významu, které se aktuálně často konvertují na rychlostní anebo aspoň různě napřimují a zobchvatovávají"Okreska" je v zásadě to, co se už dlouho (od roku 1949) označuje jako silnice III. třídy. To byly původně okresní silnice, na rozdíl od silnice zemských (II. třída) a státních (I. třída). I když to převedení nebylo přímé (1:1) a upravovalo se podle dopravního významu. Po roce 1989 se s tím také několikrát hýbalo, protože význam některých úseků silnic I. třídy byl předtím především vojenský (např. bývalá I/33), naopak jiné silnice II. třídy nabyly na dopravním významu.
"tobogán"no pokud myslíš Spálený mlýn tak ze směru na Třebíč je to celkem v klidu, ale obráceně ta točka je hodně někdy pěkně zrádná.
s/ze směru/ve směru/
já myslím, že myslel zatáčky poblíž Habřiny
A to jsem nejel těch "50", ale něco kolem 60, protože to znám a vím, že tam skoro každý den stojí (policie má radar +15% tak je to v pohodě).už jsem psal vedle, doporučuju nedat na procenta, nýbrž držet se do 10 km/h nad (pokud máš přesné měřidlo) těch tvých +15% by bylo na dálnici 149,5 km/h, to si teda myslím, že fakt neprojde (kolega tuším kdysi platil za 146, ale za tu dobu se jednak mohly pokyny změnit a jednak si to vybavuju jen velmi mlhavě ... ale vono by mu to auto asi ani víc nejelo
a kolikrát jsem tam jel něco k 60 a nevzali mneMohli být právě zaujati jiným řidičem, svačinou, konverzací o osobách opačného pohlaví nebo tak. Mně tuhle taky nevzali, když chytali pod Vyšehradem.
znám to tam oni jsou na té "50" na staré dálnici skoro vždyjj, tuhle jsem tam taky jel, nějak jsem se přesně nezorientoval ve značení nebo byl línej brzdit když už jsem se nějak trochu víc rozjel nebo jánevímco, zkrátka najednou situace "hergot poliši a tady je asi 50 a já tam mám skoro 70", ale taky tam zrovinka brali experta, co mě předjel hned už někdy u smyčky, tak mi to prošlo
jo to je ten nejlepší postup, když zjistí že překáží tak začne překážet ještě víc.Tak to je reflex. Prostě si uvědomíš, že jedeš pomalu a jaký je nejlogičtější způsob nápravy? Dupnout na to.
Ale vždycky by si měl uvědomit že na silnici není sám a taky nemá žádné právo ostatní nutit jet pomalu. Je to součást šoférské solidarity a slušnosti. Když nechci nebo nemůžu jet tak rychle jako ostatní, tak nepřekážím, uhnu ke kraji a předjetí umožním.Jakožto zapálený mopedista mám zase teorii o úzkých komunikacích a přerostlých oplechovaných krabicích, takže každému co mu blízké jest.
je to jen jeho věc a nutit ho k rychlejší jízdě je nesmyslTo ani není potřeba. Ono stačí někoho vézt. Člověku tak nějak automaticky do hlavy naskočí hlasy typu „a proč si ho pustil?“, „to vyjde, dupni na to“, atd. To též o něčem svědčí.
Jakožto zapálený mopedistavčera jsem s nostalgií zamáčkl slzu, když jsem viděl staršího pána na Stadionu (kdysi jsem ho také měl).
no to je ten problém že tu jistotu nebudeš mít nikdy.a řešení?
Znám jednoho, co má Aston Martin a jízda v běžném provozu s tímto autem je utrpení, ne s 40kW Fabií.jj kdyz si predstavim ten nadherny V8 zvuk a luxusni interier v Astonovi tak bych urcite s radosti okamzite presednul to 1.2HTP interceptoru
140-150kW mi přijde zbytečně moc. Mám momentálně malé lehoučké kupé s 92kW (shodou okolností také Ford) a přijde mi víc než je potřebaDobry vtip. Mam ted dve auta, rodinny kombik 96 kw a je to ukrutne malo. A druhe auto dvousedadlove kabrio se 114 kw a rozhodne nemam pocit, ze by to bylo premotorovane. Navic nikdo te nenuti jezdit pod plnym, ja beru silny motor, velke kvalitni ventilovane brzdy a dobry podvozek jako nejlepsi bezpecnostni prvky. Klidne ozelim airbagy, ktere poznas az kdyz bouras, ale brzdy nebo motor ti pomohou podstatne casteji a hlavne pomahaji predchazet nehode a ne az nasledkum nehody. Nehlede na to, ze mimo jine kvuli airbagum jsou dnes sloupky tak silne, ze vyhled z auta je horsi a v urcitych situacich se za ne schova i kamion...
Mam ted dve auta, rodinny kombik 96 kw a je to ukrutne malo.probůh a co je to zač, kolik to váží? nebo s tím taháš dvoutunovej karavan? není to spíš o tom, že máš plečku dobrou jen na papíře? - to jsem taky potkal, onehdy jsem měl z půjčovny nějakýho Megana, a když jsem se chtěl rozjet z Kuřimi od kruháče do kopečka, což jsem tehdá měl naježděný tisíckrát (ehm) s Feldou, tak to bylo úplně stejně zdechlý, přestože výkonu měl mít skoro dvakrát tolik (zatímco hmotnosti ne)
probůh a co je to zač, kolik to váží? nebo s tím taháš dvoutunovej karavan?Lancia Lybra, vaha neco kolem 1350 kg. Kdo si to pujcoval tak se mu to zdalo zivy (porovnavali s Mondeem), ale ja mam trochu jinou predstavu o zivym aute...
ale "rodinný kombík" a "živý auto" mi jaksi nejde moc dohromadyTakové Volvo 850 T5/R nejede vůbec špatně
Mozna se mijime v predstavach. Muj hlavni pozadavek je, abych rodinu dovezl bezpecne bez nutnosti testovani deformacnich zon, kvality pasu ci airbagu. A obcas je potreba na to slapnout a nejakymu exotovi radeji ujet. Nebo predjizdis a z vedlejsi ti tam klidne vjede auto a miri primo proti tobe, pak na to potrebujes poradne slapnout a manevr dokoncit...takze proc by rodinne auto nemelo byt i zive?jenže to je takový coby-kdyby, který nemá hranici, co už je "dost" živý ... co když ti tam z tý vedlejší najede přímo před čumák a ani raketovej pohon by tě nezachránil, apod. nemám nic proti svižnější akceleraci, viz výše na téma předjíždění, ale tedy nevím, co bych hodnotil jako "ukrutně málo" (jako kde dát hranici, jinak co se konkrétních aut týče, tak samozřejmě ta felda, co teď odepisuju, nějaká ta fóbie-hovno-to-pojede co jsem měl jednou na služebku, atd.) ... v souladu s tím, co říkám vejš, jako "dost" bych hodnotil, když je to schopno rozjet se z nějakejch těch 60-70 na rozumnou předjížděcí rychlost za takovou dobu, než předjížděný zvládne zareagovat a začít se snažit mě nepustit (což splňuje i ta naše blbá ochcáfka ftédéíčku, která má papírově 66 kW - reálně nevim, kolik po chipnutí dává)
Jinak Phedra ok?zatím jsem s tím ujel asi 200 km a nebylo to v servisu, tak nevim, uvidim, co se dozvim, až se kámoš podívá do motoru pořádně, a ne jen těch dvacet minut bez nářadí u prodejce ... jak jsem psal, zrovna svižný mi to nepřipadá, ale je to taky trošku o tom, že si musím zvyknout jak řadit, a taky by tomu asi prospělo vyhodit FAP, a vůbec ... jinak se mi jeví celkem fajn, trošku jsem si to testoval třeba na retardérech (konstruovaných jako široké prahy) v ulici, který to vcelku v pohodě dává dvakrát rychlejš než felda/oktávka (teda, ne že bych tomu chtěl takhle dávat zabrat dlouhodobě, ale prostě musel jsem si to zkusit, jestli mi ten retardér zabrání jet 50
Predpokladam interier v alcantere.jo ... bohužel dost dodrbaný, ale aspoň mi nebude líto, že to ničí děcka a pes jen mě zklamalo vyhřívání sedadel - než začne bejt cejtit, tak to se už pomalu ohřeje motor a topí celý auto (na druhou stranu, když mi nenastydly vaječníky ve feldě, tak tady bych se taky obešel
Mam ted dve auta, rodinny kombik 96 kw a je to ukrutne malo. A druhe auto dvousedadlove kabrio se 114 kw a rozhodne nemam pocit, ze by to bylo premotorovane.92 kw je proste malo. Jasne, kdyz nekdo presedne z atmosfery 1.4, tak ma pocit jak to jede, ale tu iluzi clovek casem ztrati. Jednou budes chtit dokoncit predjizdeni co nejdrive, protoze se blizis horizontu a zjistis ze to zas tak nejede...
Ne. Skutečně buď Astra OPC nebo Focus ST. Nechci vyměnit jedno rodinné auto střední třídy za jiné.
Uvažoval si o Cliu?
http://renaultclub.cz/novy_renault_clio_rs_-_podrobne_predstaveni.htmlNe, protože má pouze automat. Od divize Renault Sport jsem uvažoval o Megane RS. To auto je super, ale na denní ježdění už to moc není. Mluvím tedy o verzi Cup se samosvorným diferenciálem a tvrdším podvozkem. To je auto spíše na okruhy.
To auto je super, ale na denní ježdění už to moc neníA to chceš na ježdění do práce?
Díky. Kamarádovy zkušenosti by mě opravdu zajímaly. Na mě to auto (OPC) fakt zapůsobilo a největší negativní dojmy, které na mě zanechalo byl poměrně výrazný turboefekt (zmenší se po přepnutí do ostrého jízdního režimu OPC) a dlouhé dráhy řadící páky. Jinak samá pozitiva a sociální jistoty.
Problém je, že 130i už se nevyrábí a koupit slušnou jetou je skoro nemožné. No a současná M135i je už finančně mimo rozpočet.
Audi S3 je velikostně ta samá kategorie jako ST nebo OPC. Je ale dražší a pak nemám koncern VW moc rád. Stačí, že máme doma jedno jejich auto. Z toho důvodu jsem vyřadil i dvojče S3 na stejné platformě -- VW Golf GTI R.
jiných nepříjemností levostranné řízeníco mi kdosi říkal, za podobné ceny resp. s nějakým malým příplatkem si člověk může vzít i normální naše řízení (myslím, že se to týkalo jen BMW,AUDi), jeden známý si v Anglii kupoval M5, která měla normální naše řízení a tehdy co si pamatuji to vycházelo o cca 20% níže než někde jinde. Jel jsem i v RS modelu i v M3 modelu od BMW, prostě velice slušná autíčka na takové to hraní. Naše ceny u Opelu jsou jen katalogovým číslem, většinou lze od prodejců vyrazit dost podstatnou slevu, někdy stačí počkat zvolit nějakou tu akci Opel na které se dá ušetřit podstatně víc.
Musíš mít velkou PETku.Jako na co? Na babettu? Kdepak. Tipl bych si, že by to na jednu nádrž po dálnici dát mohla (nádrž = 4l, tzn 2× 2l PET od Coca-Coly)
Nebo s nějakým spalovacím motorem ze sekačkyJá žeru jak jak se motor od sekačky bere jako nějaký etalon toho nejmenšího možného výkonu a přitom by si se divil. Mi to připomíná jak jsem se pustil do opravy motoru jedné staré zasviněné no-name sekačky z Metra (co jiného taky s tím krom vyhození do šrotu) a když jsem si vygooglil specifikaci, zjistil jsem že to je velice slušný čtyřtaktní motor o obsahu 125ccm a výkonu téměř 4kW (na poměry tedy docela dělo).
legálně to je furt ještě kolo (můžeš na cyklostezky nebo do vlaku, pustí tě i do budovy)Huh? Já s tím jezdím po chodnících a dopravu vlakem už taky někteří borci zkoušeli. Akorát tady máme předraženou MHD a tak se to tím vlakem ani nevyplatí. Je to drahé.
a taky se na tom dá líp jezdit i bez motoru.Já osobně pátrám po nějakém slušném variátoru aby byly šlapátka neustále v záběru. Mám zkrácené koleno, takže se to moc v nízkých otáčkách moc nerozjíždí a je potřeba sem tam přišlápnout. A když přišlapuješ tak zjistíš, že ten motor až zas tak moc síly oproti nohám nevydá nehledě na to že by to bylo další šetřidlo spotřeby. Není nad kombinovanou sílu šlapadel a 50ccm motoru. Teda pro ty moje pneumatiky co mám kolem pasu určitě. Škoda že u libovolného vozítka z kategorie moped jsou ty šlapátka víceméně na okrasu. Jinak by to byla hodně zajímavá kategorie.
Jako na co? Na babettu?Ne, na DeLorean (furt nevím, co to je).
Huh? Já s tím jezdím po chodnícíchPodle mě to tady není legální (po chodnících určitě ne a kolo je to do 1 kW) a v Praze by mě brzo někdy chytil. Holt jiný kraj…
Akorát tady máme předraženou MHD a tak se to tím vlakem ani nevyplatí.Hm, no já když jel třeba do HK nebo do Krna, tak jsem si kolo samozřejmě vzal s sebou - abych se mohl nějak dopravit od nádraží dál, že.
A když přišlapuješ tak zjistíš, že ten motor až zas tak moc síly oproti nohám nevydáJá mám 200 W. Kolik má motor? 2 kW?
Škoda že u libovolného vozítka z kategorie moped jsou ty šlapátka víceméně na okrasu. Jinak by to byla hodně zajímavá kategorie.JJ. Zařízení mých snů :). Už jsem přemýšlel, že bych si přestavěl kolo na elektro (spalovací je pro mě inženýrsky příliš náročné).
Ne, na DeLorean (furt nevím, co to je).To ale nejezdí na benzín ani na jiné kapalné palivo. Na to už potřebuješ nějaký generátor.
Podle mě to tady není legální (po chodnících určitě ne a kolo je to do 1 kW) a v Praze by mě brzo někdy chytil. Holt jiný kraj…Asi ne, ale po cyklostezkách tím ucpané město předjíždím normálně a policajti mi ještě nic neřekli.
Hm, no já když jel třeba do HK nebo do Krna, tak jsem si kolo samozřejmě vzal s sebou - abych se mohl nějak dopravit od nádraží dál, že.No tak to se asi vyplatí. Stačí vylít benzín z nádrže, vyhodit na ramena a mělo by to být klasifikováno jako kolo (Stadiony jsou v tomhle ještě blíž, ale o tom si zatím můžu nechat jenom zdát)
Já mám 200 W. Kolik má motor? 2 kW?1,75kW při 5000ot/min. Ti říkám, že to klasifikované jako kolo s přídavným motorem.
Už jsem přemýšlel, že bych si přestavěl kolo na elektro (spalovací je pro mě inženýrsky příliš náročné).Bez vůně spáleného M2T to není prostě ono. Takové kola existují, ale jinak pěkná pálka za ně taky.
Ne, na DeLorean (furt nevím, co to je).Legendární auto.
JJ. Zařízení mých snů :). Už jsem přemýšlel, že bych si přestavěl kolo na elektro (spalovací je pro mě inženýrsky příliš náročné).Něco takového má náš soused už asi 15 let, resp. ne elektrokolo, ale spalovací záležitost. Má malej spalovací motor vzádu místo nosiče. Nejsem si jistej, jak má pořešenej přenos pohybu na zadní kolo, ale co jsem viděl, podezírám, že prostě přímo přes plášť
Něco takového má náš soused už asi 15 let, resp. ne elektrokolo, ale spalovací záležitost. Má malej spalovací motor vzádu místo nosiče. Nejsem si jistej, jak má pořešenej přenos pohybu na zadní kolo, ale co jsem viděl, podezírám, že prostě přímo přes plášťTak miniaturní spalovací motor zavěšený za řídítka bicyklu, to se dá sehnat i dneska. Pár borců tady tak jezdí a na poměry na tom docela lítají. Koncepčně to vychází ze slavného VeloSolexu. Ale (libovlný) moped má většinou lépe řešený převod na kola, spojku, světla, je celkově robustnější než rám bicyklu a tak.Asi by to šlo i líp...
Ne, jedině DeLorean. Z Prahy do Brna za -2 hodiny.Nj., ale jezdí jenom za bouřky.
S Opely nemám zkušenost, takže jsem rád za každou zmínku někoho, kdo to auto skutečně používá. Z mého nejbližšího okolí má tchýně Astru G s 1.8 atmosférickým benzínem a to auto potřebuje jenom běžnou údržbu jako třeba moje současná Mazda. Narozdíl od ní ale nerezne.
Jinak samozřejmě, že čím nižší cena, tím budu raději. Na druhou stranu, skutečně chci sportovní verzi. Prostě jsem se rozhodl, že místo průměrně vybaveného auta střední třídy tentokrát koupím za podobnou cenu slušně vybavený sportovní auto nižší střední. Navíc mám ještě jeden důvod proč v případě Opelu chtít OPC. To auto má ve srovnání s běžnou Astrou jinou přední nápravu, vyztuženou zadní nápravu s variabilními tlumiči, jiné brzdy (obří Brembo s plovoucími třmeny), hydraulický posilovač řízení, mechanický samosvorný diferenciál a pak samozřejmě ten motor co táhne jako blázen.
Jinak při koupi auta nemá moc význam dívat se na ceníkové ceny. Skutečné nabídky od prodejců se pohybují někde jinde a vámi zmíněná sleva u slušně vybavené Astry OPC není vůbec nereálná.
Z těch dvou ani jedno a asi nic od těchto značek (když nepočítám mustangy a některá 4x4 monstra od Fordu).
Vypadá to, že nehledáš úplně levné auto Myslím, že v téhle cenové kategorii by šlo vybrat mnohem líp… Navíc při dražším autě a malém ročním nájezdu fakt nemá cenu řešit nějaký litr na spotřebě.
Pokud jsou pro mě důležité priority zmíněné na začátku blogu, nic lepšího v dané cenové kategorii jsem nenašel. A fakt jsem hledal. Auta typu off-road nebo nedej bože SUV mě nezajímají a velká kupé typu Mustang nebo Camaro mají sice silnější motor, ale jízdní vlastnosti mnohem horší a nedovedu si představit vyrazit s tím z naší vesničky na Vysočině v zimě. Stačil mi zážitek s osmiválcovým Camarem za hustého deště. 318 kW a 569 Nm na 275 mm širokých zadních kolech je ve vodě v hustém provozu už trochu za hranicí zábavy.
Jinak tyhle dvě značky mi vyšly jako výsledek naprosto praktického výběru. Ani jednu z nich nepreferuju, a dokonce jsem ani od jedné nikdy žádné auto nevlastnil. Měl jsem vždycky rád italská auta, vlastnil jsem několik Lancií, ale bohužel, italové jsou mrtví. Fiat nemá v nabídce nic zajímavého. Lancia je už po smrti a prodává jenom přeznačené Chryslery. Alfa Romeo leží na smrtelné posteli se dvěma převlečenými modely Fiat v nabídce a příslibem kupé 4C v nedohlednu.
Přemýšlel, ale cenově je to už nad limitem a provozní náklady jsou taky vyšší.
Myslím, že v téhle cenové kategorii by šlo vybrat mnohem líp… Navíc při dražším autě a malém ročním nájezdu fakt nemá cenu řešit nějaký litr na spotřebě.Asi tak. Aspoň nějaké Mini-SUV nebo něco takového. Do toho se dají aspoň nacpat nějaké krámy a jestli tu spotřebu pozoruju správně, tak to nesežere o moc víc. K čemu může být jedno z těchhle aut vůbec dobré? (teda krom blbnutí samozřejmě)
Naprostu vacsinu casu clovek nic neprevazaPři jednom pasažérovi? Nic krom téměř 1.5t (při každé akceleraci musíš do této 1.5t vložit energii aby si ji dostal na požadovanou rychlost a čím máš větší váhu nebo čím dříve tu určitou rychlost požaduješ, tím musíš vložit větší množství energie) zbytečného železa a krabice 4×2×1,5m, která na silnici akorát tak překáží a přitom krom jednoho prďolíka nic neveze.
Až takové auto někdy budeš řidit a poznáš, že ty auta jsou schopná i ve 200 km/hod ještě za-hrabat tak už nikdy nebudeš chtít řídit něco jiného.Tak netvrdím že ne. Ale za ty prachy se dají sehnat ve sportovní kategorii i lepší auta (i když starší generace). S tím zas ale asi těžko budu chtít jezdit den co den do práce (maximálně se vyblbnout na silnici o víkendech). A Zafira je krám (s tím jezdím a to chápu ještě míň než tohle).
S tím bych rozhodně nesouhlasil. Obě auta jezdí skvěle. ST má sice slabší motor, ale úžasně táhne vpodstatě kdykoliv. Co se týče podvozku, je OPC dále. Tam kde ST potřebuje v zatáčce povolit plyn aby se srovnal zadek se může u OPC stát na plynu a to auto jde stále řídit. Takže jak jsem říkal, obě jedou skvěle, jenom každé jiným způsobem. S ST je tak trochu větší legrace, kdy je občas třeba dorovnávat nedotáčivost plynem, OPC je zase rychlejší v naprosto čistých průjezdech zatáček pod plynem. Alespoň takhle na mě ty auta zapůsobily po zhruba 300 km v každém.
Servis jsem zatím (tři roky, 72000 km) kromě pravidelných prohlídek (Charouz na Poděbradské) ještě nepotřeboval, takže s tím moc nepomůžu. Spolehlivost tudíž zatím maximální, ale to po dobrých zkušenostech s Escortem od tři roky starého auta tak nějak očekávám. Celkově bych řekl, že na svou kategorii auto velmi dobře "sedí" a má výborně promyšlený interiér - za Oktávku bych neměnil, ani kdyby mi chtěli připlatit. Z toho, co by zasloužilo vylepšit, bych zmínil
Prodejce (Charouz Mělník) byl vstřícný a korektní, všechno proběhlo hladce až na týdenní zpoždění kvůli tomu, že české zastoupení nedodalo včas velký techničák (ale nepospíchal jsem, takže jsem nepátral po detailech, možná to vázlo někde na úřadech).
zatímco u Escorta mi bez ohledu na počasí při rychlosti nad 60 km/h nepřistála na zadním skle ani kapka, tady ho mám zasviněné každou chvíli; ale možná je to normální a s Escortem jsem měl jen štěstíZa to může aerodynamika mezní vrstvy, pokud se odtrhne moc brzo, tak se za zadním oknem vytvoří víry a ty způsobí to "zasvinění", viz například tento obrázek. Tudíž pokud má auto dobrou aerodynamiku, zadní stěrač teoreicky nepotřebuje (viz Why don't sedans have a rear windshield wiper? na Yzahoo Answers), ale v praxi nastanou situace, kdy se auto pohybuje příliš pomalu na uplatnění tohoto efektu a stěrač se hodí, například během pojíždění v koloně.
Při akceleraci a deceleraci trošku pocukáváMožná ušpiněný motor karbonem ale spíše stálá bolest Aster -. EGR ventil, to lze vyčistit popř. použít nějaký sprej na karbon.
První cca 0,5 cm nereaguje vůbecNo na to jsem se ptal již někdy v roce 2003 a tehdy mi bylo řečeno, že je to u všech modelů, a je to prý kvůli dodatečné montáži tempomatu.
Jinak na japonce sem od lidí slyšel jen chválu.no, chválu jsem slyšel na různý vlastnosti japonců, ale hanu zásadně na jednu věc, jak už zde v diskusi taky padlo, a to že reznou - i od lidí, který je jinak chválí
Mezi výměnami oleje (jednou za rok - cca po 13 tkm) tak 2 litry dolejvám.hm ... tak trošku mě dostává, že se to považuje za normální, neb do starý 120 jsem do roka dolil tak nanejvejš tři deci, do Feldy jsem nedolejval skoro vůbec, a do Oktávky už nic, tam se jen mění ... teď jsme pořídili Phedru, při prohlídce že prej z toho mírně teče ale že je to úměrný k věku, a když jsem se podíval do návodu, tak tvrděj, že má spotřebu oleje až čtyři deci na tisíc kilometrů - tzn. vpodstatě ke každý natankovaný nádrži dolejt půl flašky oleje? WTF?
Octavii si měl TDI? Protoze ty zraly olej spolehlive.stále ještě máme TDI a nehodláme se jí zbavovat ... tak já nevim, asi je to dobrej kousek, ale fakt mezi výměnama nic nedolejvám, a není to proto, že bych se neobtěžoval zkontrolovat hladinu a nechal máti jezdit nasucho
U te Phedry nevim, tam je motor PSA, s tim moc zkusenosti nemam, ale JTD od Fiatu olej moc nezere ja jsem mezi vymenama (interval 20.000 km) doleval pul litru.no, labelovaný je to jako JTD ... uvidíme, jak to bude v reálu, jen říkám, že mě po předchozích zkušenostech překvapil údaj v návodu
Ad TDI, asi mas dobry kousek, protoze TDI fakt oleje zere pomalu vic nez benzinu.to věřím, neb to jezdí na naftu
Jinak Ethanol a Methanol je oproti klasickému benzínu odolnější proti samozápalu (má vyšší oktanové čislo) a u správně seřízeného motoru (vyšší kompresní poměr) z něj lze vytáhnout vyšší okamžitý výkon.To ano, ale vyžaduje výrazně jiný poměr se vzduchem (podstatně bohatší směs v porovnání s benzinem), proto ho nelze bez úprav použít místo benzinu.
Ono toho potřebuje mnohem víc než jiný poměr vzduchuTen poměr směsi je nejvýznamnější rozdíl mezi palivy. Dál je samozřejmě potřeba řešit například různá těsnění (ethanol je "sušší"), vyšší výparné teplo (což ale většinou nevadí, spíš naopak), kompatibilitu oleje, problémy s korozí atd.
ethanol je narozdíl od benzínu hygroskopickýBenzin je částečně taky (zvlášť když se do něj povinně přidává ethalon jako biosložka).
Výparné teplo trochu vadí při studených startech,A přitom se taková kravina dá řešit velice lehce. Zrovna jsem si rozpouštěl na plotně slivovici s medem (a citrónem – jednak je to parádní kombinace na škrábání v krku a jednak se to velice dobře používá místo prášků na spaní). Stačí podpálit malý hořák na minimum a čichnout si. Oči ten vypařený etanol může vypálit (a to je ještě v kombinaci 1:1 s vodou) kolik ho je. Pamatujete ještě jak se novinama a sirkama zehřívaly válce u V3S aby nastartovala?
Pamatujete ještě jak se novinama a sirkama zehřívaly válce u V3S aby nastartovala?Ano, a moc nechápu, jak to mohlo fungovat. I když teď jsem to zkusil spočítat a není to tak strašné - metrákový motor má 100 kJ/K a papír má výhřevnost 14 MJ/kg.
to bych teda vážně rád věděl co to znamená že ethanol je "sušší"Nižší mazací účinek - při vzájemném pohybu kov-kov vyšší tření než u benzinu.
Záleží na tom jestli se dokáže s tím vyrovnat vstřikovací soustava.Ona se vždycky do určité míry přizpůsobí na základě informací z lambda sondy. Ale jde o to, jestli dostatečně (při pouze částečném nahrazení benzinu lihem je dost vysoká pravděpodobnost, že se to "vejde do rozsahu").
Takže se to moc neřeší, ono to jezdí celkem stejně
Hůř to jezdí. Protože ethanol má menší výhřevnost než benzín. Změnit mísící poměr a předstih nestačí. V podstatě je to plýtvání palivem. Aby se vytáhla energie, která v Ethanolu je (viz p-V diagram) je potřeba zvýšit kompresní poměr natolik, nakolik je to možné.
Benzín = cca. 46,4 MJ/kg, Ethanol = 28,8MJ/kgPodle mých propočtů rozdíl ve stechiometrikcým spalovacím poměru (cca 1:9 vs 1:15) přibližně dorovná výhřevnost té směsi. Každpádně se tam toho musí narvat víc a o úspoře už by se pak asi moc nedalo mluvit...
přibližně dorovná výhřevnost té směsi.Vlastně jo. Ono se to dneska už nesaje, ale vstřikuje se to tam pod tlakem. Na to sem zapomněl.
Každpádně se tam toho musí narvat víc a o úspoře už by se pak asi moc nedalo mluvit...Tak, tak. Však taky průmyslový denaturovaný ethanol nestával 1,3€/kg. To až s vidinou masivního nasazení ethanolu a methanolu jakožto paliva (odkdy se to povinně přidává ethanol do N95?) Ještě trochu a ethanol bude na litr pomalu o polovinu dražší než běžný benzín (ten stojí kolem 15Kč/l). Pak už stačí jen daně a je vymalováno.
E85 je snad osvobozen od spotřební daněJe, ale jeho cena je tak vysoká, že pokud spočteš spotřebu na nějakou delší vzdálenost (ethanol prostě ubývá rychleji) tak to co nezaplatíš do daně u benzínu zase dáš za výrobní cenu samotnou. Plus mínus nějaký ten autobus.
Jsem zvědav jak by se na tuto možnost/zařízení stavěl stát když "Jednotka je schopna vyrobit 35 galonů (132 litrů) stoprocentního etanolu týdně".Stát by se k tomu stavěl tak, že je to přestupek podle § 30, odst. 1, písm. d) zákona č. 200/1990 Sb., za který lze uložit pokutu až 3000 Kč. Při vyrobení většího množství ethanolu by se jednalo o trestný čin Zkrácení daně, poplatku a podobné povinné platby podle § 240 TrZ, který se trestá odnětím svobody na šest měsíců až tři léta, případně dvě léta až osm let (výroba ethanolu společně s nejméně dvěma dalšími osobami nebo daňový únik značného rozsahu), resp. pět až deset let (daňový únik velkého rozsahu). Tedy stále se bavíme o výrobě pro vlastní potřebu, při prodeji by to bylo ještě brutálnější.
Jestli čtu zákony dobře tak se to všechno týká konzumního lihu, ne?Ne, týká se to veškerého lihu. Jakýkoli líh lze vyrábět pouze v lihovaru (§ 3, odst. 1 zákona č. 61/1997 Sb.) a na základě koncese (kromě pěstitelských pálenic).
A methanol si můžu destilovat z dřeva?Ano. Kdysi byl zařazen mezi zvlášť nebezpečné jedy (tato kategorie dnes není, ale existuje seznam jedů v podobě vládního nařízení č. 467/2009 Sb.), dnes je to "pouze" látka toxická.
To potom nedává smysl. To v tom zákoně asi něco chybí, ne?Ty zákony jsou nastavené tak, aby generovaly co největší daňové příjmy, o nic jiného nejde.
Nemyslím si, že by stát zavedl daň z etanolu a z plynu jak se hodně spekuluje. Defacto by to bylo rozloučení se s ekologií a návrat k fosilním palivům.
Z LPG už daň nějakou dobu je, u E85 nevím.
Vyšším oktanovým číslem nedochází ke zvýšení výkonu motoru. Zvýší se tím odolnost proti klepání, takže moderní motor s čidlem klepání může trochu přidat na předstihu, což něco málo přidá, ale spotřeba se nezmění (zvýší se akorát účinnost, takže řidič tomu pak může teoreticky o něco míň šlapat a tím se může spotřeba trochu snížit). Zvětšením komprese by ses dostal ještě někam jinam. Mimochodem podobně je to i s LPG.
jestlipak to má nějaký reálný základ nebo je to jen lidová legenda kterou všichni jen opisujou?Trochu jsem zapátral a něco k tomu našel. Podle této studie koncentrace ethanolu opravdu významný vliv nemá, naopak tato tvrdí pravý opak. I když každá z nich má trochu jiné podmínky a hlavně první se zabývá širokým rozsahem koncentrací ethanolu, kdežto druhá jen oblastí do 20 %.
A pokud jde o motorsport, tak myslim ze americka indycar porad jezdi na metanol.AFAIK se už používá i ethanol.
Ja z toho paliva mam respekt uz kvuli tomu jak hori...Nepleteš si to s nitromethanem (používaný např. pro závody dragsterů)? Methanol hoří úplně normálně, podobně jako ethanol. Nitrovaná paliva jsou trochu jiná káva...
Nitrovaná palivaOxynitrovaná paliva, proboha! Dusík nepodporuje hoření a trvalo mi kvůli takovým kravinám spoustu let než jsem zjistil že to co nás na ZŠ učili opravdu platí.
Oxynitrovaná paliva, proboha! Dusík nepodporuje hoření a trvalo mi kvůli takovým kravinám spoustu let než jsem zjistil že to co nás na ZŠ učili opravdu platí.Nevím, ale odjakživa jsem měl za to, že "nitrace uhlovodíku" (kterou se získá nitrovaný uhlovodík - nitromethan, nitrobenzen...) spočívá v substituci atomu vodíku nitroskupinou. Ale třeba žiju v omylu
Ja z toho paliva mam respekt uz kvuli tomu jak horiJak?
Ostatně, pan Diesel to prý postavil údajně snad na arašidový olej.Na uhelný prach.
... Je to takový zajímavý jev. Bionaftu nikdo nechce protože to prý ničí motory ale jak mají v Pennymarketu v akci rostlinný olej tak to lidi tahají po balíkách. ...No, jestli ono to nebude tim, ze na naftu je giganticka spotrebni dan, protoze je to palivo a tim nepritel civilizace a znasilnovac planety, kdezto na repkovy olej je gigantica dotace, protoze je zachrana krajiny a trvale udrzitelny rozvoj. Jeste ze mame stat a jeho moudre uredniky, jinak nevim, kdo by misto nas rozhodoval, za co vlastne chceme utratit sve penize.
Tu břečku, co z toho pak vyteče při výměně, bych ani nechtěl vidět..."bych nechtěl"? - takže jsi ji neviděl, jen blbě pindáš, protože ty hrozný socialistický auta prostě nemůžou fungovat normálně?
Ale já mám svoje japonské auto rád. Jízdní vlastnosti má super, jenom má poněkud slabý motor (100 kW). Jediné skutečné problémy jsou koroze a poddimenzované brzdy. Když na německé dálnici třikrát za sebou zabrzdím z 220 na 100 km/h, protože ta paní v Golfu se před předjížděním kamionu nepodívala do zrcátka, brzdy prakticky dobrzily.
S tím pokrokem bych to nepřeháněl. Například současná generace Mazdy 6 používá v rámci šetření nákladů levnější a jednodušší přední nápravu než moje šestka první generace. Jízdně je na tom ale naštěstí dost podobně. Pokrok bych u nich viděl v motorech. Mají celkem dobré atmosférické benzínové motory, ale třeba nejsilnější 2.5 l je v nabídce pouze s automatem a je stejně celkem slabý. Mimochodem před osmi lety platily mírnější emisní předpisy, takže automobilky nemusely produkovat hrůzy typu litrový tříválec s turbem větším než on sám a podobně.
Co mi ale na japoncích vadí nejvíc je, že nejsou prostě konstruované na evropské poměry. Mám pocit, že dnes snad ani nejde koupit evropské auto, které by nemělo pozinkovanou karoserii. Minimálně v nějaké rozumné cenové kategorii. Mazda ani Toyota ani dnes stále nezinkují. Žiju na Vysočině a celou zimu jezdím ve sněhu, slané břečce a na ledu posypaném štěrkem. Antikorozní ochrana je pro mě jednou z priorit.
takže automobilky nemusely produkovat hrůzy typu litrový tříválec s turbem větším než on sám a podobně.A na litrovém tříválci s turbem je něco špatného?
To auto je hezké, má výborný motor, ale bohužel nemá podvozek. Ta parodie na podvozek z Fiatu Bravo se těm dvěma autům z výběru nemůže rovnat. A to říkám přesto, že italská auta mám moc rád.
Jsem tu jediný, kdo nemá rád auta?
Hodně lidem ale právem zvedají tlak někteří lidi, když si stěžují, že jim to blbě brzdí když na dálnici potřebují přibrzdit z 220 (!) na 100.a to je co za právo? a mimochodem, když už tam dáváš vykřičník, proč jsi vynechal "německé"?
a mimochodem, když už tam dáváš vykřičník, proč jsi vynechal "německé"?
Protože pak bych už nevypadal jako ten pirát co o nich píšou v novinách a mluvěj v televizi, který jezdí po dálnici 220, ve městě 150 a na potkání vraždí matky s kočárky a důchodce. Zajímavé je, že v poslední době mě na silnici nejvíc ohrozily shnilé felicie předjíždějící se navzájem v 70 km/h do kopce těsně před zatáčkou nebo horizontem. Pirát jedoucí nad povoleným limitem nikdy.
Pro plno lidí je vždycky důležité vymezit se vůči nějakému nepříteli. Piráti teď v médiích letí, tak jdeme na ně. Co si mají co individuálně jezdit kdy a kam chtějí a navíc ještě jezdit rychle nebo se při tom dokonce bavit? Já bych je nechal zavřít až zčernaj mámo.
Peníze je potřeba utratit do voleb, pak přijde znárodňování a měnová reforma.
* Všechny postavy v tomto příběhu jsou smyšlené. Jakákoliv podobnost s realitou je čistě náhodná.
"Franta Votoček udělá"Pro záruku apod. se musí jezdit do servisu, který je autorizován ne do servisu garáž made.
Nedá mi to…
volba japonské značky nebyla v některých ohledech úplně ideální. Po stránce funkčnosti a jízdních vlastností je to fajn, ale co se týče antikorozní ochrany, nemůže se s evropskou produkcí měřit.
Myslím si, že se pohybuješ v opačném rytmu, než co je momentálně lepší v oblasti koroze (pokud vezmu v úvahu japonské jako Toyota a Honda), starší Japonci 12 a spíše více let na tom byli/jsou hůře, ale nyní jsou na tom už dlouhých několik let Japonci spíše lépe a v srovnání zrovna s Fordem (i když bych si jej určitě vybral, kdybych musel volit mezi těma dvěma), tak to platí určitě.
Už jen podle přímého srovnání Ford-ů, které mám možnost vídat staří 5+ let a porovnám to třeba s jednou již prodanou Tyotou (8+ let v provozu bez garáže) rez ani ťuk a druhou stále provozovanou 12+let kde vlastně také žádná zerz není, tak je Ford na méně než polovině do času „začínám rezivět“.
praktické zkušenosti se servisem, zárukou a jednáním jejich autosalonů a servisů obecně.
To je těžké, to hodně záleží na konkrétním salonu a servisu, nicméně můžu napsat následující skoro osobní zkušenosti.
Kamarád má druhého Ford-a (první byl zakoupen jako nový) a vozili a vozíme se vzájemně do servisů pokud je to třeba. Už neservisuje ve značkovém servise a v autosalonu si jen tak něco nekoupí (si myslím).
ad servis: když jsem tam dojel poprvé myslel jsem, že jsme se vrátili o 15let zpět. Což následně doplnila i doplnila naprostá neshopnost cokoliv naplánovat a sdělit relevantní informaci a na náhradní díl čekal i týden. Servisuje už jen u soukromníka a myslím, že je na tom mnohem lépe byť nemá to patřičné zázemí a přístup k informacím.
ad saloon: První prodej vozu jakž takž, s nepřesným a nejasným časováním a s prvky které by mě osobně u koupi nového vozu kalili radost. Pak tam chtěl vyměnit(doplatit) vůz za větší nový/jetý. Dovolil bych si označit některé informace od oficiálního autosalonu jako lež a když jsme dohledali historii jetého nabízeného vozu se zárukou na kilometry (nedali si pozor, byli to pronajímaný vůz s kompletní dohledatelnou historií) tak tachometr neseděl a tím špatným směrem. Domluvit se na zkušební jízdě, byl hloupý vtip „dojdeš a auto tam není“. Nenakoupil druhý vůz tam, ani první tam neprodal a jak říkám myslím, že se tam hned tak neukáže, ale s Fordem jako autem byl a je spokojený.
U tuctových aut je nevýhoda větší riziko krádeže – rozeberou je a snadno rozprodají díly.
Mám Opla Zafiru. Ale asi ti moc neporadím, protože z jízdních vlastností se u aut starám akorát o stav jede/nejede, ostatní je mi ukradené (před koupí mě ani nenapadlo ho zkoušet). Vybral jsem ho, protože má 7 míst (to tě nezajímá) a je to CNG (to tě asi taky nezajímá).
Co by tě mohlo zajímat, tak aspoň u těch Zafir má Opel problémy s dodržením termínů dodávek. Do smlouvy si dali měsíční rezervu a nakonec ho dodali ještě o měsíc později. Jak jsem dodatečně na Internetu zjistil, nejsem jediný, kdo se s tím setkal.
Vybral jsem ho, protože má 7 míst (to tě nezajímá)přesně s tímto požadavkem jsme skončili u výše zmíněné Phedry ... Zafira byla chvíli můj favorit, s tím, že těch víc míst budem potřebovat vyjímečně (pokud se v dalším pokusu nepovedou dvoj/trojčata), takže sklápění sedadel do podlahy značka ideál, a bylo by to jako relativně malý auto s hlavním využitím na popojíždění, a na delší cesty s větší náloží by se kdyžtak pořídila "rakev" nebo i bral vozejk, ale když jsem se podíval na parametry, že na to popojíždění prd ušetřím neb spotřebu má tak o deci menší než Sharan, a když jsme to vzali tak kolem a kolem, tak nám z toho vyšlo, že radši koupíme tu velkou krávu, a já se odnaučím jezdit po Krně autem
Přiznávám se, že Megane jsem skutečně vynechal, přestože je všude skvěle hodnocen. Vedly mě k tomu dva důvody.
Nicméně díky za komentář. Jdu volat do Renaultu zeptat se na detaily a případně si domluvit testovací jízdu nebo zapůjčení.
Tak je to jasné. Podle informací prodejce i dovozce současný Megane končí, připravuje se facelift. Nejdříve přijdou na trh běžné varianty, časem normální kupé, a pak až po nějaké době pak možná RS. Na jednu stranu škoda, na druhou stranu mám jednodušší rozhodování.
Děkuji všem za názory a podněty. Tak jako tak, pořád mi obě auta vycházejí dost podobně a služby prodejců a servisů budou zřejmě dost podobné také. Pokud bych měl obě auta porovnat a každé charakterizovat pouze jedním jediným slovem, je Astra OPC rychlejší a Focus ST hravější. Vzhledem k tomu, že ani k jedné z těchto značek nemám žádný vztah, rozhodl jsem se nakonec vybrat podle výhodnější cenové nabídky prodejce.
Mimochodem, třeba se s někým potkáme po zimě někde na okruhu. Kdy a kam kdo jezdíte a proč zrovna tam? Samozřejmě vynechte Nordschleife Nürburgringu. To je naprostý unikát a každý by si tam měl alespoň jednou sjet. Délka, charakter široké okresky s jednosměrným provozem a neomezenou rychlostí, se všemi kopci a převýšeními nemá mezi okruhy konkurenci. A ještě jaké máte rádi silnice pro radost? Musím říct, že moji nejoblíbenější jsem objevil naprostou náhodou, když jsem se rozhodl jet z továrny Ferrari na pobřeží do Forte dei Marmi přímo přes Apeniny místo objížďky po dálnici. Můžu to všem doporučit jako super výlet. V Modeně a Maranellu se můžete podívat do Museo Case Enzo Ferrari a Museo Ferrari, případně na prohlídku do některé z okolních továren na supersporty (Ferrari, De Tomaso, Lamborghini, Pagani, Maserati). Pak si užejete nádhernou cestu po okreskách přes Apeniny plnou zatáček s minimálním provozem. Skončíte na riviéře na západním pobřeží s pravou italskou středomořskou atmosférou. Cesta vede přes Montefiorino a San Pellegrino In Alpe, což jsou dvě místa z mnoha, kde vám doporučuji zastavit. Stojí to za to.
Pokud jde o Opel, tak raději benzín, oprava jejich naftových čerpadel je v řádu několika deseti-tisíců. (říká kamarád automechanik)
To by mě zajímalo, u jaké značky to tak není
Evropský Ford dělá dost špatné karoserie, často se objeví rez po roce ježdění v zimě. (zkušenost s firemním autem a pár kamarádů)Z jaké doby?
Pokud o tom nic nevím tak se nepletu do diskuse
Příště se prosím zeptej nebo se podívej na ceny náhradních dílů ať nejsi za blázna
nedostatek letišť je nejvíc odrazující?Prý patříme ke státům s nejvyšší hustotou letišť na jednotku území
Další poplatky nebo něco jiného?Těch poplatků až tak moc není a nejsou kdovíjak vysoké. Letištní poplatky, případně za uskladnění letadla v hangáru (ledaže ho má člověk někde u sebe a před letem si ho přiveze na letiště a sestaví), pak pojištění, technické kontroly, prohlídky u leteckého lékaře... To je asi všechno. Tedy když nepočítám získání pilotního průkazu, to je po pořizovací ceně letadla jednoznačně největší položka (pokud si to člověk neodmaká brigádnicky v nějakém aeroklubu) - v Praze asi 70 000 Kč, jinde o něco méně.
Tam si bohužel nedovedu představit i tu praktickou stránku používání. Sportovní auto se dá pořád ještě použít pro vyzvednutí dětí ze školy. S letadlem bych to fakt nedal;)
Sportovní auto se dá pořád ještě použít pro vyzvednutí dětí ze školy.Tahle „tatínkovksá“ logika mi vždy přišla strašná
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.