Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 17:32
PSČ obhajuju, usnadňuje to doručení zásilek - navíc by jinak mohly vznikat problémy, když se víc obcí jmenuje stejně. Ale že se PSČ mění, to je hodně nevhodné...To, ze si Ceska posta interne pouziva PSC, je jeji vec, ale mne jako zakaznika to vubec nezajima. Ony totiz existuji i jine postovni sluzby a ty zadne PSC nepouzivaji. Zakon totiz zna adresu mista. Adresa mista je napr. adresa trvaleho bydliste a PSC tam opravdu nema co delat. K odliseni obci se pouziva jednoduchy figl: v ramci okresu je jmeno obce jedinecne. Tudiz adresa Dolni Lhota c.p. 22, okr. Kocourkov je zcela postacujici. Adresa postovni, naopak neni nijak standardizovana. Jeji jedina formalni definice je jakasi ISO norma, kde se pise postovni adresa je volny text cleneny do nejvyse sesti radku, kazdy o maximalni delce 40 znaku. Velmi mne totiz obtezuje, kdyz nekdo po mne chce zcela zbytecne PSC a nazev dodaci posty. A ponejvice mne stvou ignoranti, kteri si mysli, ze kazdy bydli ve meste s ulicemi a nuti me psat nazev obce do kolonky ulice a do mesta jmeno dodaci posty.
To mi nepřipadá příliš překvapivé - vzhledem k tomu, že je to rozpis inkasa, které se teprve bude strhávat. Jediné, co by se dalo vyčítat, je skutečnost, že info o nedoplatku z minulého měsíce nepřipsali na následující rozpis, asi s tím systém nepočítá.
Jediné, co by se dalo vyčítat, je skutečnost, že info o nedoplatku z minulého měsíce nepřipsali na následující rozpis, asi s tím systém nepočítá.To se zasadne nedela u zadneho typu inkasa, protoze rozumni lide maji na kazde inkaso nastaveny maximalni limit pro transakci. Takze kdybyste k nemu pricetl nedoplatky/dluhy, mohl by snadno byt pretect a operace by se vubec neporvedla. Z toho duvodu hodne sluzeb funguje stylem "preplatky na ucet, nedoplatky slozenkou".
v Brně platí vyhláška, která nařizuje mít na domě ceduli s číslem domu a jménem ulice. Díky tomu není problém daný dům najít a to i na neznámých sídlištích.Takové vyhlášky platí prakticky všude. Jenže je problém s tím, že někdy je těžké poznat, co je která ulice (zvlášť v situaci, kdy mají různé úřady různě označené jednotlivé ulice - pak se snadno stane, že jsou v jedné ulici dva domy se stejným orientačním číslem). Spousta lidí si také plete popisné a orientační číslo - v menších městech se používají více ta popisná.
Takové vyhlášky platí prakticky všude.Nikde jinde jsem neviděl jméno ulice na každém domě - vyhláška (především článek 5) skutečně platí i v praxi.
Na namietku v tomto duchu mi temer vynadala, ze preco vobec chodim v pracovnom case do banky... Na dalsi den som tam zrusil ucet.Přesně z takového důvodu jsem kdysi zrušil účet ve spořitelně. Čekání tam bylo naprosto běžné (i desítky minut), ale když jsem při vyzvednutí nové platební karty čekal už 1,5 hodiny, pohár trpělivosti přetekl. Napsal jsem výpověď smlouvy, strčil do obálky i se starou kartou a poslal jsem to na centrálu ČS. Hotovo
Z tohoto pohledu mi nejvíc vyhovuje KB - tam jsem zatím nečekal déle než 2 minuty.Velmi záleží na pobočce. Když jsem si účet zakládal, byl jsem nadmíru spokojen. Po přestěhování (a změně domovské pobočky) už přemýšlím, kam utéct. Teď se v KB setkávám jen s nedoškolenými, neochotnými a především blbými úředníky. Už mockrát se mi stalo, že mi úřednice oznámila, že to či ono "nejde". Tak jsem trpělivě vysvětlil opět, jen abych sledoval, jak obíhá kolegyně, vzrušeně s nimi diskutuje a pak mi přijde vítězoslavně oznámit, že to doopravdy nejde. Takže musím vzít letáček, který má v přihrádce na stole vystavený, odrecitovat z něj, že to _jde_ a pak čekat, než vytiskne příslušný formulář (přitom říká věci jako "já to tu ale nikde nemám, zase ten systém blbne, oni nám to nedávno měnili a od tý doby jsou s tím pořád problémy" apod.). Pak ho vytiskne a já jedním pohledem zjistím, že to není ten správný. Když jí to oznámím, tak řekne s povzdechem "vždyť jsem vám říkala, že to nejde". Nechám zavolat nadřízeného, ten jí to v počítači najde, vytiskne, mně se omluví. Pak formulář podepíšu, po hodině a půl strávené v bance odejdu a za dva měsíce se celá taškařice opakuje znovu (jde o tentýž úkon), s tou samou (!) úřednicí... KB teď nemohu vystát.
Další věc = otevírací doba.Tohle je právě jeden z důkazů, že to není služba, nýbrž "služba". Mít otevřeno 8-14.30? Pro koho? Na vesnici, kde v tu dobu nikdo není (ve městě v tu dobu mohou posloužit aspoň firmám)? Ať už člověk pracuje 6-14.30 nebo třeba 8-16.30, má vždycky smůlu, zvlášť když se doručuje kolem poledne. Na návštěvu pošty aby si vzal dovolenou (nebo se vypařil z práce v pracovní době). Kdyby pošta chtěla sloužit, fungovaly by přepážky i doručování v době, kdy to lidem vyhovuje. Také by dala pojmu záruka za služby skutečný obsah. Balíky by nechodily rozbité. A v neposlední řadě by nebuzerovala lidi kvůli nesmyslům.
Služby obyčejné doručovatelky jsou 100% v pohodě,ale jak dojde na balíkáře..........
Zásadně nezvoní, vypíšou oznámení,které 2. den donese listonoška a jdou dál.Loni se mi tak stalo 3x ze 4 balíků, které jsem netrpělive očekával a byli jsme doma 2.Nevím,proč předpokládají,že v domě plném důchodců jsou všichni v práci a nebudou otevírat.........
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.