Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 02:23
Nedávno jsem psal o aplikaci Můj úřad, kterou provozuje Středočeský kraj. Bohužel, na můj požadavek odeslaný přes rozhraní aplikace jsem ani po měsíci nezaznamenal žádnou reakci.
UPDATE 6.6.2008: Přišla první reakce z úřadu Středočeského kraje. Podrobnosti uvádím na konci zápisu.
UPDATE 9.6.2008: Mám k dispozici podrobnější informace (uvádím na konci).
Aplikace pro elektronický přístup do úřadu je samozřejmě chvályhodná věc. To platí i pro Můj úřad. Ovšem při pokusu s aplikací pracovat jsem narazil na několik docela nepříjemných chyb (jsou popsány v zápisu), které jsem ihned ohlásil přímo prostřednictvím aplikace (konkrétně funkce Otázky).
Člověk by čekal, že pokud zčerstva startuje nějaká taková aplikace, bude mít provozovatel (zde Středočeský kraj) zájem vychytat chyby, které v aplikaci jsou. Jenže i po měsíci (odesílal jsem to 4.5.2008) zůstává moje hlášení stále v původním stavu, tedy bez reakce. Třeba někdo chyby vyřešil, řeší nebo bude řešit, ale nikdo se neobtěžoval odpovědět na mé hlášení.
Toho chování "mrtvého brouka" rozhodně není příkladné. Do kontrastu s tím mohu dát reakci jiné instituce - a to takové, která bývá často proklínána: České pošty. Před časem jsem totiž narazil na nepříjemnou chybu v chování funkce pro vyhledávání pošt a PSČ. Chybu jsem ohlásil a během pár dní mi přišlo poděkování. Nevím, jestli už byla chyba opravena, ale každopádně je vidět, že to u ČP někoho zajímá a je za bugreport vděčný. U Středočeského kraje tomu tak zjevně není.
Dávám jim ještě jednu šanci. Poslal jsem (prozměnu přes jiný formulář) dotaz, proč mi nikdo neodpověděl. Jsem zvědav, jak to dopadne. O výsledku budu informovat. Pokud by nikdo nereagoval ani teď, udělám si poměrech panujících na tomto úřadě hodně špatný obrázek.
UPDATE 6.6.2008: Před chvílí přišla první reakce z úřadu Středočeského kraje, a sice od Petry Svobodové z Informačního střediska StČ kraje. Chyby byly prý opraveny, ještě se mi má ozvat člověk, který to má na starosti. Tak uvidíme. Zatím jsem rád aspoň za toto.
UPDATE 9.6.2008: Přišly podrobnější informace o tom, k jakým změnám v aplikaci Můj úřad došlo. Níže cituji z mailu, který mi přišel. V této souvislosti jsem změnil název zápisu, protože se přece jen něco pod kapotou událo, byť jsem se o tom přímo nedozvěděl.
Vážený pane Jelínku,
Společností Time Import byly Vaše požadavky ohledně fungování aplikace Můj úřad vypořádány následně.:
1) Problém okamžitě opraven
2) Problém okamžitě opraven
3) Problém s certifikátem následně vyřešen ve spolupráci s dodavatelskou firmou.
4) V odpovědním e-mailu (se zasláním hesla) je uživatel informován o možnosti heslo si neprodleně změnit.
5) Údaj Skype byl odstraněn, ICQ zůstal z důvodů toho, že je bezkonkurenčně nejrozšířenějším komunikátorem (ovšem jako údaj je nepovinný). Položka je připravena pro budoucí využití.
Přeji hezký den
Petra Svobodová
Informační středisko Středočeského kraje
Číslování chyb:
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.