Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 19:23

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
juraj-bit avatar 7.2.2009 12:28 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Mne by to vyhovovalo nejako takto:

Je to len moj nazor, ostatni to mozu vidiet inak.

Nihil habenti nihil deest
Tarmaq avatar 10.2.2009 15:15 Tarmaq | skóre: 39
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
  • Poradny na homepage zlucit - 5-10 poslednych prispevkov
Toto se da IMHO jiz ted zmenit v nastaveni uzivatele..
Don't panic!
7.2.2009 12:31 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak už jsem psal někde jinde, důležité je podle mne rozhodnout, zda má být titulní stránka pro všechny stejná, nebo zda má novým návštěvníkům ukázat „to nejlepší z Abíčka“, ale stávajícím uživatelům „co je nového od poslední návštěvy a co by je mohlo zajímat“.

Pro nováčka budou třeba přínosnější články, zprávičky, vybrané linuxové blogy, něco z wiki nebo Učebnice, případně nějaké „vzorové“ nebo často používané dotazy z Poradny.

Pro stálého uživatele je zase důležitější, co je v článcích, blozích a zprávičkách nového od jeho poslední návštěvy (a to, co už četl, znova vidět nepotřebuje), co je nového v diskuzích, které ho zajímají (což by asi měly být navštívené diskuze s upřednostněním diskuzí s vlastními komentáři, ale s možností nějakou diskuzi si do tohoto seznamu přidat nebo odebrat ručně). A vedle toho by bylo dobré dát mu větší porci dotazů nevyřešených v poradně, případně i nějaké wiki záznamy, na kterých je možné pracovat.

Nemyslím si, že je udržitelné oba tyhle přístupy cpát do jedné stránky – a i kdyby to nešlo řešit 2 variantami titulní stránky pro nově příchozí a stálé návštěvníky, může zůstat titulní stránka jen pro nově příchozí a stálí návštěvníci můžou chodit přes jiné URL.
xkucf03 avatar 7.2.2009 16:04 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage

jj, něco takového jsem taky navrhoval.

V souvislosti s těmi wiki záznamy mě ještě napadlo, že by bylo dobré záznamy od určitého stáří vytáhnout na povrvch, aby si jich třeba někdo všiml a zaktualizoval je. Něco jako mají lepší CMS systémy, které uživatele/redaktora nutí k pravidelné revizi starých článků.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
8.2.2009 10:47 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Příloha:

Takhle nějak?

Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
=^..^= AmigaPower® avatar 8.2.2009 10:56 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
jj, šikovný! Ale! když si můžu kliknout na Compaq iPaq 3630 i na Davida Kolibáče, proč nemůžu kliknout i na celou sekci hardware? To by taky možná stálo za pokus... ;-)
8.2.2009 10:59 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Na Wikipedii mi připadá užitečná funkce prohlédnout si seznam změn v „mých“ stránkách, tj. ve stránkách, kde jsem udělal nějaké změny. Nevím, zda by bylo dobré tyhle záznamy dát na začátek seznamu změněných wiki záznamů, nebo zda z toho udělat úplně nový seznam – ten druhý případ by asi byl problematický z hlediska designu, protože ten seznam často bude prázdný…
xkucf03 avatar 8.2.2009 11:24 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage

Ad změny: hodil by se vizuální diff na úrovni HTML kódu: abych viděl, jestli někdo jen připsal čárku, přidal odkaz, nebo výrazně zasáhl do textu.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
8.2.2009 11:51 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage

To bych hrozně rád, ale ještě jsem nenašel odvahu se do toho pustit.

Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
8.2.2009 00:22 Veritas | skóre: 13 | blog: veritas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Vynikající nápad, především s těmi dotazy. Pokud by měl každý uživatel možnost si přidat ještě do svého profilu tagy o které má zájem, a ty diskuze s tímto by se mu mohly zjevit nějakým způsobem zvýrazněné(a na delší dobu). Hodilo by se to především, pokud někdo rozumí některé problematice, tak by daleko snáz mohl odpovídat. Přeci jen, 10 dotazů, které mám nastaveno může být položeno i za jeden den a pokud bych i dokázal na některý odpovědět, tak to neudělám jelikož je nevidím.
Nehledej hry v Linuxu. Linux je hra!
8.2.2009 00:30 H4wk | skóre: 9 | blog: H4wkuv_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage

To se mi líbí, poradnu si vždy projíždím a dívám se jestli tam je téma, na které bych dokázal odpovědět. Kdybych si mohl podle tagu odfiltrovat věci, kterým opravdu rozumím, tak se zvětší šance, že najdu dotaz, který dokážu zodpovědět. Mohla by to být třeba další záložka. První by byly všechny poradny dohromady, pak vlastní výběr a pak zbytek rozdělen podle klasického linux, hardware, atd.

Korespondenční Seminář z Programování - Pro každého středoškoláka, který to s programováním myslí vážně.
8.2.2009 12:01 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Příloha:

Zkusil jsem udělat hrubý nástřel poraden využívajících možnost nastavení a AJAX pro rychlou odezvu.

  1. tabový přístup, při změně tabu se AJAXem nahradí obsah. Virtuální poradny mají navíc sloupeček s názvem poradny.
  2. možnost vlastní poradny (defaultně vypnuta) zobrazující dotazy splňující podmínku, například štítky debian nebo NFS. Takový filtr je už u jednotlivých poraden. Mohlo by být hezké přidat další podmínky, například podle počtu komentářů či stavu dotazu.
  3. dohromady zobrazuje všechny dotazy ze standardních i skupinových poraden
  4. skupiny zase všechny jen ze skupin
  5. vrituální skupiny nemají tlačítko Položit dotaz
  6. nevirtuální poradny by měly mít odkaz na stránku poradny
  7. v nastavení si můžete naklikat, o co máte zájem
  8. možná by se hodily další virtuální poradny, například nezodpovězené dotazy nebo náhodné dotazy
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
David Watzke avatar 7.2.2009 12:31 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mně ta hlavní stránka nepřijde tak hrozně velká, mám tam jen nový články (který můžete zkrátit, jak jsi psal), poradnu, blogy, skupiny a služby. Z toho si spoustu věcí člověk může nastavit (a tím třeba zkrátit), takže já bych nic neměnil. I když sem lezu přes mobil (GPRS), tak je to celkem v pohodě.

PDA verze je docela k ničemu, hlavně kvůli tomu jak je nepřehledná kvůli zvolenýmu stylování (nebo spíš kvůli tomu že v podstatě není nastylovaná ;-)) a taky tam úplně chybí výpis z poradny a login, ale to už je OT.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
7.2.2009 16:18 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage

PDA prakticky nepoužívám, takže ani nemám chuť do toho moc vrtat. A zřejmě to nikomu natolik nevadí, aby ji adoptoval a upravil. K tomu člověk nemusí být programátor, i Robert freemarker šablony dokáže upravovat. Nejvíce práce by asi dalo rozjet lokálně abíčko, to by zabralo pár hodin. Samotné úpravy PDA verze by byly hraním. Pokud by to někdo chtěl zkusit, rád mu poradím.

Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
steky avatar 7.2.2009 12:33 steky | skóre: 4 | blog: Zápisníček | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:

Bych pravdu řekl, mnoho věcí bych neměl. Rozhodně ne barevné rozložení (líbí se mi světlé). Jediné, co mě napadá, je udělat jen jeden sloupeček, nicméně pak by některé položky nebyly viditelné hned po načtení HP.

Konkrétně k obsahu sloupečků, anketu bych posunul klidně níže, protože ta se tak často nemění a ze svého vlastního pohledu bych rád viděl aktuální zprávičky nebo novinky. Nevím, jestli zkrácením výpisu myslíte i zkrácení výpisu začátku zprávičky, protože v levém sloupci si nechávám zobrazovat 10 nejnovějších zpráviček a jejich anotace bývají dlouhé. Zabírají přibližně polovinu celého sloupce. Délku těchto textů bych výrazně zkrátil, ale určitě bych je úplně nerušil, protože ne vždy je název článku dostatečně výstižný.

Teď mne z hlavy asi víc nenapadá, ale případně dopíšu ještě později. Každopádně dávám svůj upravený CSS do přílohy. VYřadil jsem si zobrazování některých částí, které mne při prohlížení rušily. Dále nefunguje JavaScript pro skrytí a zobrazení levého sloupce správně (po znovuzobrazení mám mezi levým sloupcem a hlavní části bílou mezeru - margin-left je totiž nadefinován v JS).

Josef Kufner avatar 7.2.2009 12:49 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já bych na titulce upustil od sloupečkování. Skládat obsah jako kostičky je praktičtější.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
8.2.2009 11:40 HLuPaCeK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Naprostý souhlas. A ještě bych přesunul rozcestník na viditelnější pozici.
Dent avatar 7.2.2009 12:51 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Jenom nápad - co pro stále návštěvníky udělat modifikovatelnou hlavní stránku ve stylu iGoogle? Každý uživatel by si mohl zvolit, co všechno chce na hlavní stránce zobrazit a kde to chce mít umístěné. Defaultně by mohla být nechána nějaká předdefinovaná hlavní stránka (bez JS apod.), aby nedošlo k omezení přistupnosti. Nevím, jak složité by to bylo na implementaci, tak mne nekamenujte, pokud je to šílenost :))

7.2.2009 13:41 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Jo, to by se mi taky líbilo, i když netuším jestli by to nebylo až moc náročné na implementaci - něco jak je zmíněný iGoogle nebo HP Seznamu. Každý má fakt natolik jiné požadavky, že bez toho bude těžké se shodnout na nějaké jednodušší HP. Třeba někdo tady myslím někde zmiňoval, že desktopy by se měly zobrazovat někde nahoře, ale např. já to absolutně nepoužívám a ani nechi - a jiným lidem by zas nevyhovovalo, že já mám výpis blogů na HP nastavený tak, že se mi jich tam vejde 30 - pokud nebudete chtít spoustu lidí naštvat tím že jim vezmete něco pro ně důležitého, tak ta stránka bez customizace asi moc jednoduchá nebude.

Za dobrý nápad považuju vypisovat na HP méně článků, ty se zas tak rychle nemění, a je zbytčné mít na HP článek, který jsem přečetl kdysi před devíti dny. Taky anketa se tak často nemění a ani jí nepřikládám moc velkou důležitost, klidně bych ji někam upozadil.

Obecně... čím rychleji se daná oblast mění a čím je důležitější, tím více prostoru a rychlé dostupnosti. Např. zprávičky jsou asi pro hodně lidí důležité a rychle se mění (díky nim chodím na ábíčko několikrát denně), to zn. je potřeba aby měly místo někde nahoře, hodně místa, a zobrazovaly se celé, aby člověk nemusel klikat aby si je přečetl. Navíc, čím rychleji se něco mění, tím víc reloadů to generuje a tím víc zobrazení reklamy pro vás.

Naopak bych HP vyčistil vyhozením věcí, které jsou více méně statické a ne až tak každodenně zajímavé - třeba kvízy, nebo "programmers at work", to je jistě zajímavé na přečtení, ale je nutné aby to bylo na HP? Nebo kalendář akcí? No, to vy musíte vědět nejlíp, na co se z HP stejně málo kliká - vyhodit. Nemusí to tu službu IMO nutně zabít, pokud má svou skupinu fanoušků kteří tam budou chodit, a pokud ji to zabije, tak si stejně nic jiného nezasloužila - evoluce.

Líbí se mi ta představa, že mi z HP budou mizet věci co už jsem přečetl a kde se neudála žádná změna, a naopak bude ještě lépe vyznačeno, kde přibyl příspěvek v diskusi, v mém threadu etc.

Je fakt skvělé, že nás zahrnujete do procesu. Takže se dá předpokládat, že to lidi vezmou za své, nezahrnou vás obvyklou vlnou nevole vůči změně, a až naběhne nový systém, určitě bude vstřícnost hledat způsoby, jak to dotáhnout do konce a třeba objevit nové metody, jak někde vytěžit něco užitečného, co je teď těžké si představit, to se prostě musí zkusit a pak se uvidí... s vstřícnou komunitou bych se až tak nebál to dotvářet až za chodu.

Sorry za tak dlouhý příspěvek.

Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
7.2.2009 20:11 michal | skóre: 24 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage

Kdyby se implementoval něco na přesouvání sekcí jako má seznam tak by byli spokojení snad všichní. Ale protože to moc webů nepoužívá tak je to asi dost náročné na implementaci. Další problém je že je toho na hlavní stránce strašně moc, když se to vezme od shora tak třeba ty kvízy to už je tam pěkně dlouho a moc se nemění, ty bych vyhodil úplně. Dále anketa šikovná by byla možnost ji po odhlasování zmenšit a mohla by se vrátit zpět při změně otázky.

Na konci stránky zase jsou sekce služby, skupiny, videa. Vy sami asi nejlépe usoudíte které má cenu kvůli těm pár lidem co se na to kdy kouknout zachovávat a které vyhodit. Na jednu stranu když to nebude a hlavní stránce tak se na to koukne mnohem méně lidí a tím spíše to odumře, na druhou stranu na hlavní stránce je toho moc a chtělo by to proškrtat.

Věcí na vylepšení by bylo dost, ale všechny trochu větší změny by byly asi dost náročné pro implementaci

Daniel Kvasnička ml. avatar 8.2.2009 20:19 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Nevím, jak složité by to bylo na implementaci, tak mne nekamenujte, pokud je to šílenost
Podle me to neni silenost, ale spis nutnost -- nemusi to byt samy JS jako u iGoogle, ale nejak to umoznit deaktivovat. Jinak totiz co koliv odeberes z HP, vzdycky se najde urcite procento lidi, ktere te za to posle do pekel, protoze to tam milovali...
FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
xkucf03 avatar 8.2.2009 20:34 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage

 

nemusi to byt samy JS jako u iGoogle

Chtělo by to něco jako „Uzamknout widgety“ a pak by z toho byla obyčejná XHTML stránka a člověk by si většinu toho JavaScriptu zapnul, jen když chce měnit uspořádání stránky (kromě toho JS, který je potřeba na jiné věci).

 

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Jendа avatar 7.2.2009 13:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Ahoj,
já osobně vždy na HP skroluju jenom cca. do půlky, protože mě zajímá jen poslední (nepřečtený) článek, zprávičky a nové dotazy v poradně. Teď jsem byl překvapený, kolik tam toho vlastně je :-) - blogy a bazar odebírám z RSS a na obsah služeb (HW, SW, ovladače, slovník, faq, kdo je) se dostávám až v případě potřeby (kupuju nový HW...) z vyhledávače. Takže by bylo dobré, kdyby všechny ty boxíky šly vypnout.

Mimochodem, bylo by hezké, kdyby šel rozcestník šoupnout nahoru.

7.2.2009 13:33 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mně v podstatě jediné co vadí je rozdělení diskuzí. To byl podle mě krok mimo, aspoň co se týče výsledného vzhledu. Možná by stačilo thread označit podle příslušnosti a přidat možnost řazení podle označení.
David Watzke avatar 7.2.2009 13:56 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Nevím jestli o tom víš, ale to rozdělení se dá vypnout v nastavení profilu.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
7.2.2009 14:09 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Tak to jsem nevěděl, díky. Teď už to mám vypnuté, takhle to má vypadat ;-)
8.2.2009 02:37 letec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
...Nevím jestli o tom víš, ale to rozdělení se dá vypnout v nastavení profilu...

Ale předpokládám, že je to podmíněno přihlášením. Kdo by se otravoval přihlašováním.

Většina lidí, co znám, tak na servery, kde se musí přihlašovat, raději vůbec nechodí.

Rozdělení byl nepochybně krok zpět. Nebo alespoň zvětšit počet řádků v poradně pro Linux.
8.2.2009 04:02 JohnnyDoe | skóre: 11 | blog: _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Mimochodem, neuvažovalo se o zakázání diskusí neregistrovaným? Ja bych byl všemi deseti pro, přispělo by to myslím ke zkvalitnění diskusí. Mimo to k podobnému kroku (regulace diskusí) ze zřejmých důvodů přistupují i velké portály - iDnes, novinky, aktuálně.cz, čili odůvodnění to jistě má.
8.2.2009 09:41 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage

To by ale vedlo k poklesu zájmu o abíčko. Poradna rozhodně musí být pro neregistrované, nechceme klást žádné překážky lidem, kteří chtějí poradit. U zpráviček, anket a blogů jsme takové pravidlo zavedli, odpor byl silný, vyslechl jsem si spoustu urážek a nakonec jsme vrátili původní stav. Nicméně u wiki registrace je potřeba, pomáhá to odrazovat lidi, kteří by sem náhodně přišli a zkusili jen tak z nudy škodit.

Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
Josef Kufner avatar 7.2.2009 14:25 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Na tohle se mi líbí myšlenka tabů. První tab sesypávající všecko s checkboxama filtrujícíma co všecko tam bude a v dalších tabech jednotlivé poradny. Jednotlivé poradny by tak dostaly obrovské množství místa a přitom by ho nezabíraly. Zátěž by ubral kousek ajaxu, kterým by se ostatní taby načítaly a v případě vypnutého javascriptu by ouško tabu vedlo na stránku poradny (takže by uživatel nebyl o nic ochuzen). Na dalších tabech by pak na místě filtru mohla být krátká charakteristika poradny a odkaz na její stránku.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
unknown_ avatar 7.2.2009 13:47 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vim, ze se asi resi defaultni vzhled, ale myslim, ze by bylo dobry, umoznit uzivatelum velkou nastavitelnost vzhledu (neco uz tedka funguje, ale zdaleka ne vse). Treba si povyhazovat z horni listy veci, co cloveka nezajimaji/nepouziva. Stejne tak si myslim, ze by mohly byt konfigurovatelny bocni sloupce. Proste kdyz treba nekoho vubec nezajimaji ankety (popravde receno imho zabira anketa dost mista na docela dulezity pozici), tak by je nenechal zobrazovat. A tak. Jinak si myslim, ze predelani vzhledu navenek nutny neni.
Josef Kufner avatar 7.2.2009 14:39 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Velká nastavitelnost je problém. Obtěžuje to uživatele nutností to nastavovat a programátory nutností s tím počítat (omezuje to možnosti vývoje). Ideální by bylo najít řešení, které vyhovuje všem a nikoho neobtěžuje. Toto ideální řešení je teoreticky nedosažitelné (jinak by nebylo ideální), ale prakticky se to dá udělat tak aby to aspoň moc neobtěžovalo.

Třeba právě ta zmíněná anketa nemusí být zrovna vypínatelná někde v nastavení. stačí, aby měla malinké tlačítko, které by z ní udělalo jen jednořádkový proužek, který by se po kliknutí rozbalil zpět do celé ankety. V případě zpráviček by to tlačítko mohlo nastavovat mezi sbalením, krátkým výpisem a dlouhým výpisem. Podobně by se dalo udělat nastavení všech věcí na titulce. Což přináší bohaté možnosti ale celek se tím nijak moc nekomplikuje.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
7.2.2009 14:47 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Nutnost něco nastavovat by vyla "vyřešena" nějakým defaultním rozvržením.
unknown_ avatar 7.2.2009 15:59 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
No, myslím, že proužek k zobrazení ankety (a dalšího) je dost nešťastnej, protože mě by třeba vadilo, že se tím prakticky té věci nezbavím, ale "pouze to nebude zavazet" co se prostoru týče.
7.2.2009 13:49 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nápady co byly popsány Leošem se mi líbí. Hlavně zkrácení výpisu článků a sloučení poraden. Dál pokud jde o můj názor bych klidně vynechal nebo zkrátil blogy (ale chápu, že to nebude vyhovovat všem), pokud skupiny nezískají větší využití a oblibu (zatím mi přijdou poměrně "hluché"), tak je taky na hlavní stránce nepotřebuji, wiki záznamy bych klidně nechal tak (nebo možnost nastavit si, které kategorie zobrazit a které ne) a desktopy a videa tam taky nepotřebuji, na druhou stranu zas tak moc nezavazejí.

Úplně nejlepší by ale bylo to udělat tak, aby byla nějaká defaultní stránka (podle tipů uživatelů) a každý registrovaný by měl možnost si nastavit co a kde chce zobrazovat (ale nevím, jak složité je to na implementaci).
7.2.2009 14:18 Ignor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Reknu to uprimne a nalozte si s tim jak chcete. Z tohohle textu naprosto nemam pocit, ze vite, ceho chcete dosahnout a ze mate stanoveny nejake priority. Ctu bud - mohli bychom udelat tohle, ale nectu uz proc to chcete udelat. Nebo chceme ono, ale na druhou stranu neco. Bohuzel tohle vede k tomu, ze se implementuji funkce, ktere k pak vubec nicemu nejsou (skore, stitky) a vznikaji sluzby, o ktere nikdo nestoji (skupiny, videa). To druhe lze samozrejme pochopit, kdyz to nezkusite, tak nezjistite, ze to lidi nechteji. Co ale nelze pochopit, ze chcete zestihlit a zprehlednit stranku a jako prvni vec neudelate to, ze sluzby, ktere nikomu neslouzi, nemilosrdne nevyhodite. Dalsi pro me nepochopitelna vec je pro me to, jak vylozene kaslete na neregistrovane uzivatele. Obcas mam i pocit, ze jim delate schvalnosti - napr. wysiwyg editor, ktery nejde/nebo nesel? vypnout. A kdyz si nekdo postezuje, tak reknete, ze vypnuti je vyhoda registrovanych uzivatelu (to jsem se musel opravdu smat). Je vasi strategii vytvaret "vyhody" tak, ze neregistrovanym budete vytvaret nevyhody? Jestlize neexistuje technicky duvod, proc ma byt neco jen pro registrovane, ma to byt i pro neregistrovane.
kozzi avatar 7.2.2009 14:26 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Ač výjmečně, tak v tomto s tebou částečně souhlasím.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
=^..^= AmigaPower® avatar 7.2.2009 15:45 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Částečně s tebou souhlasím v tom, že s Ignorem v tomto souhlasíš částečně, ač to je pouze výjimečně. ;-)
kozzi avatar 7.2.2009 16:03 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
:-D, LOL.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
7.2.2009 16:07 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
  • Skupiny stále považuji za dobrý nápad, který se neujal. Věřím, že když najdeme pár zajímavých funkcí a zlepšíme vzhled, lidé je začnou používat.
  • Tvůj pocit o neregistrovaných uživatelích je správný. Když dělám nové nastavení,  tak pouze pro registrované. Je to pro mně jednodušší, nemusím mít dvojí implementaci, dvojité kontroly (if else if else) a zajišťuje to konzistenci ovládání skrz prohlížeče. Tedy ať jsem doma nebo v práci, všude vidím stejná data stejným způsobem. Nemusím se starat o blokaci cookie a vysvětlovat / hledat, proč někomu nějaké nastavení nefunguje. Tuto strategii ignorování neregistrovaných uživatelů u nastavení hodlám držet dále. Sorry.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
7.2.2009 16:41 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Jediné řešení, které mne napadá v souvislosti s registrací, je odstupňovat registraci:
  1. jenom cookie v prohlížeči (+ třeba umožnit jí zobrazit a zadat v jiném prohlížeči) – když uživatel ztratí v prohlížeči profil a s ním cookie, má smůlu, měl se zaregistrovat na vyšší úrovni
  2. jméno + heslo, když uživatel heslo zapomene, má smůlu, měl poskytnout i e-mail
  3. jméno, heslo, e-mail
  4. další možnosti nastavení (jako v současném profilu)
S tím, že by se dalo přecházet z nižší úrovně na vyšší (ke cookie si doplním i jméno a heslo atd.). Snad by se tím snížila nechuť lidí se zde registrovat. V databázi by všechny profily měly být stejného druhu, tj. i uživatel identifikovaný jen cookie by si mohl nastavit WYSIWYG editor, předvyplňovanou přezdívku, styl atd. Jenom by bylo nutné třeba pro ty „menší“ profily nějak omezit jejich trvanlivost, aby se jimi zbytečně neplnila databáze (ale to by se dalo řešit až časem, až se ukáže, zda se v DB hromadí nepoužívané profily).

Pro nijak neregistrované uživatele se nic udělat opravdu nedá, když bude chtít 50 % uživatelů WYSIWYG editor a 50 % bude proti, vždy bude mít polovina neregistrovaných uživatelů pocit, že jim Abíčko svou defaultní volbou schválně hází klacky pod nohy. Oni by možná ti neregistrovaní chtěli, aby se to nastavení ukládalo jenom do cookie, jenže těch voleb už je spousta – proto mi přijde lepší udělat z toho „light“ profil, který bude uložen někde v DB a tam bude potřebné nastavení.

Osobně ale ty stížnosti neregistrovaných uživatelů nechápu, při registraci není požadováno moc údajů a všechny dávají smysl. Neregistrovaní uživatelé působí potíže ostatním uživatelům (těžko se jednoznačně identifikují, těžko se hledají další jejich příspěvky atd.), takže už takhle mi jednání neregistrovaných pravidelných návštěvníků připadá sobecké, takže stížnosti, že se na ně málo myslí, už pro mne patří do stěží uvěřitelné kategorie. Pokud má někdo problémy s registrací, že musí zadat moc údajů, to bych ještě chápal a v tom by se jim podle mne dalo vyjít vstříc (jak jsem popsal na začátku komentáře). Pokud se neregistrují z principu, je na to podle mne jediná odpověď – je to vaše volba.
7.2.2009 17:44 Ignor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Osobně ale ty stížnosti neregistrovaných uživatelů nechápu, při registraci není požadováno moc údajů a všechny dávají smysl.
Stokrát nic umořilo vola :-) Abcl zatím ještě není středem světa.

Já mám pocit, že se tu vyskytují pořád ti samí lidi, nikdo nový nepřibývá* - spíš naopak. Já tu politiku nechápu, ale to je jen můj problém.

*Uživatelé ale díky různým tuxclusterům, chameleónům a dalším pakům jistě přibývají hojně :-D
7.2.2009 18:17 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
A na co si pak stěžujete? Nechcete se registrovat, nechcete. Zřejmě je nechuť k registraci vyšší, než přínos, který byste registrací získal. Ono by vám stejně nastavení profilu dalo víc práce, než vyplnění těch asi 3 údajů, které jsou k registraci potřeba.
7.2.2009 18:02 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage

Proč ztrácet čas vymýšlením takových složitostí? Copak je tak složité strávit 30 sekund vyplněním registrace?

Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
unknown_ avatar 7.2.2009 18:31 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Na druhou stranu, ja znam par lidi, co se silene neradi registrujou kamkoli, proste protoze maj pocit, ze neco, co vytvorili (registrace) nepujde vzit zpatky (smazat), kdyz ji nebudou chtit... Ale to je jenom takovej drobnej postreh.
xkucf03 avatar 7.2.2009 20:15 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage

Používání Linuxu je běh na dlouhou trať, pokud jsi Čech nebo Slovák, tak se dřív nebo později na Ábíčku a na Rootu zaregistruješ. Ze začátku jsem tu taky nebyl registrovaný, když jsem jen četl, tak mi to bylo jedno, ale když jsem začal přispívat do diskusí, tak jsem se prostě zaregistroval, nevidím v tom problém.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
8.2.2009 02:41 letec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Většina lidí, které znám, se nikde neregistrují. Raději vůbec nechodí tam, kde je nutné se registrovat.
8.2.2009 09:36 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage

U nás se registrovat nemusí, abíčko funguje slušně i pro anonymy. Registrovaní mají své výhody, berte to třeba jako odměnu za to, že přemohli svou nechuť.

Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
Luboš Doležel (Doli) avatar 7.2.2009 17:06 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Jestlize neexistuje technicky duvod, proc ma byt neco jen pro registrovane, ma to byt i pro neregistrovane.
Technický důvod je ten, že se konfigurace ukládá do profilu.
7.2.2009 17:58 Ignor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Hmm a přesto na rootu vidím, že má článek nové komentáře. Zázrak.
7.2.2009 23:26 Jan Včelák | skóre: 28 | blog: Fcelda
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Zázrak jménem cookies
xkucf03 avatar 7.2.2009 15:52 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Ty taby pro poradny jsou dobrý nápad.

Svoji představu jsem psal už minule – a možná by nebylo od věci mít dvě titulní stránky, jednu pro všechny uživatele a druhou pro přihlášené uživatele, která by sloužila jako seznam novinek na tomto portálu od jejich poslední návštěvy.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
8.2.2009 00:43 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Ty taby pro poradny jsou dobrý nápad.
Viz návrh vzhledu, který jsem k tomu vytvořil již dávno (v příloze odkazovaného komentáře).
7.2.2009 15:53 06078 | skóre: 15 | blog: 06078
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud myslím na záložky myslel bych to tak, že záložka "Homepage" - výpis článků a poradny. Záložka "Blogy / Uživatelé / Něco podobného" - výpis blogů (jako články) a pod ně desktopy.
Hobit avatar 7.2.2009 17:59 Hobit | skóre: 7 | blog: Kdo si hraje, nezlobí
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V ofiko tmavem stylu, pri snizenem jasu na monitoru, splyva tmave modre podbarveni novych prispevku s okolni cernou. Totez plati pro tmave zelenou pisatele, ale tam se clovek najde podle ikonky. ;o)
=^..^= AmigaPower® avatar 7.2.2009 18:20 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
CSS-LOL :-D
frEon avatar 7.2.2009 18:38 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Me to vyhovuje tak jak to je. Ackoli chapu, ze to je dost slozite, pral bych si mit v profilu zaskrtavatko: oldskul design.
Talking about music is like dancing to architecture.
=^..^= AmigaPower® avatar 7.2.2009 18:50 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co se týče poradny na HP, celkem šikovně to má na HP linuxos.sk (s diskuzema) - nejnovější, njn. bez odpovědi a nejvíc odpovědí. Zdá se mi to jako šikovný řešení...
I♥DRX * www.KERNELULTRAS.org
=^..^= AmigaPower® avatar 7.2.2009 18:52 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
ops! né ten link, na to neklikat, ten měl jít někomu jinýmu :-D správně je tenhle. ;-)
7.2.2009 20:23 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:

Trochu jsem si pohrál a přikládám mockup mé představy, jak řešit wiki na úvodní stránce. Ukazuje mimo jiné dva koncepty, které bych rád zavedl.

  1. možnost nastavení daného boxíku, viz druhý obrázek. Po kliknutí na ikonku Nástroje by se do boxíku vložilo nastavení, v tomto případě počet řádek a vybrané typy dat. Připomínám, že tohle by mělo jít nastavit v profilu, tudíž uživatelé lynxu atd o nic nepřijdou.
  2. možnost AJAXem dotáhnout více dat. Teď už to používáme pro poradny. Jedná se o třetí a čtvrtý boxík v obrázku. Nicméně pro doplnění dalších dat by asi bylo potřeba vypisovat záznamy po řádcích, ne po sloupcích. V případě výpisu po sloupcích bych totiž musel vyměnit celý obsah obou sloupečků a to by moc blikalo.

Jak se vám to líbí? Která varianta je lepší? První nebo třetí obrázek? Jsem zvědav na vaše komentáře.

Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
=^..^= AmigaPower® avatar 7.2.2009 20:53 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Chá-Chá, než mi došlo o co v tom jde, viděl jsem Kolibáče mezi osobnostma... :-D :-D :-D
Fluttershy, yay! avatar 7.2.2009 22:40 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
ROFL! Ale pravda, ten sloupek přiřazující tu záležitost do sekce wiki by se hodil spíše vlevo, aby nedocházelo k problémům na způsob toho Kočičákova.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
7.2.2009 23:19 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage

Nechapu, jak to myslis "tu zalezitost dat doleva". Mozna by pomohlo pridat radek s nadpisem. Take jsem uvazoval o nejake pidiikonce pred typem pro rychlejsi oerientaci.

Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
Fluttershy, yay! avatar 7.2.2009 23:33 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Prohodit sloupce Typ a Titulek.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
7.2.2009 23:35 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage

To by sice technicky pomohlo, ale typ je jen pomocny udaj, nejdulezitejsi informace je popisek, proto musi byt prvni.

Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
Fluttershy, yay! avatar 7.2.2009 23:45 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Copak není důležité první vědět, oč běží?

Pak se ale může stát to, co se stalo Kočičákovi...
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
7.2.2009 23:29 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Příloha:

Ukázka s nadpisem.

Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
=^..^= AmigaPower® avatar 7.2.2009 23:44 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Hmmm, tak takhle se mi to líbí ;-) ...jen jedna připomínka: nedalo by se ještě něco udělat s tim tlačítkem "rozbalit"? Zabírá tam zbytečně řádek a půl. Nešlo by to hodit na tu lištu kde je ten otazník a "sněhová vločka" (nebo co to je?)?
8.2.2009 09:34 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage

Z hlediska ergonomie to musí být dole. Bylo by nepohodlné lítat myší/očima dolů a pak se zase vracet nahorů, abys přidal další řádky, následně zase hledat, kde jsi skončil a číst dále. A kdybys chtěl přidat další řádky, tak zase nahorů a dolů. Když je to tlačítko dole, umožňuje ti to plynulé čtení. Nicméně tento mockup je návrh ovládání, nikoliv designu. To tlačítko může být výrazně menší nebo jinak prezentováno.

Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
xkucf03 avatar 8.2.2009 10:25 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage

jj, určitě dole. Jen by to nemuselo být tlačítko, ale text – odkaz – ten zabere méně místa.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
8.2.2009 10:40 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage

Robert preferuje tlačítka.

Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
=^..^= AmigaPower® avatar 8.2.2009 10:27 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Z hlediska ergonomie to musí být dole.
...ale nemusí ;-) Podívej se na okna na desktopu, ovládací prvky jsou nahoře i když by z ergonomického hlediska některé víc pasovali dolu, ale dovedeš si představit třeba shazování okna na taskbar dole? Já to celé vidím na "desktopovém modelu".
xkucf03 avatar 8.2.2009 10:38 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage

V tom případě by to chtělo přidat posuvníky* a nahoru dát maximalizační tlačítko :-)

*) style="… overflow: auto; …"

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
=^..^= AmigaPower® avatar 8.2.2009 10:44 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
+1 JO! To je přesně ono! - v jednoduchosti je síla! ...a nikdo by nemusel skoumat jak se to ovládá, protože to má každý zažité...
frEon avatar 7.2.2009 21:34 frEon | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
uzka nudle?
Talking about music is like dancing to architecture.
Josef Kufner avatar 7.2.2009 22:58 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Jop, napadlo mě totéž.

Chtělo by to nedělat dvousloupcové boxíky, ale boxíky ve dvou sloupcích. Jinak to je celkem dobré.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
7.2.2009 23:23 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage

Ani toto nechapu. Jak ten boxik muze byt uzka nudle, kdyz ma na vysku nejakych sest radku a zabira celou sirku stranky? Na prvni pohled je placaty.

Druhy radek mam tez problem pochopit. Myslis dva boxiky? Nebo jaky je rozdil mezi dvousloupcovym boxikem a boxikem ve dvou sloupcich? Me to prijde jen jako prehozeny slovosled. Obrazek napovi, co myslis.

Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
=^..^= AmigaPower® avatar 8.2.2009 00:04 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Příloha:
Jediný co mě napadá na téma "boxíky ve dvou sloupcích" je něco v tomhle stylu... ;-)
Josef Kufner avatar 8.2.2009 02:47 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Jo, takle jsem to myslel. Prostě se nebát ty boxíky udělat vysoké, ale do šířky to příliš nepřehánět. Ta půlka šířky stránky je tak akorát.

Ale asi bude něco, čemu ta půlka stránky bude úzká. Zvolil bych radši poměr 60:40.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
8.2.2009 09:30 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
  1. K čemu by byla ta druhá půlka stránky? V návrhu je jen zopakován sloučený boxík wiki záznamů, který tam můžeme mít jen jednou. Varianta by byla nadesignovat tam vylepšený bazar, nic jiného mě nenapadá, že by se tam hodilo.
  2. Nebát se je udělat vysoké? Ale to je přesně to, čeho se chceme zbavit. Když se mrknete na historii designu, tak úvodní stránka neustále roste na délku. Člověk musí strašně moc scrollovat, aby se dostal na konec. A i zde diskutující přiznal, že se dostane maximálně do půlky. Služby na konci jsou tím poškozovány, proto se chceme udělat stránku co nejkratší. A vícesloupcový výpis nám umožní zobrazit dostatek informací. Ideální by bylo zobrazit počet sloupečků podle rozlišení, na netbooku třeba jediný sloupec, nad 1600 pixelů sloupečky tři.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
Josef Kufner avatar 8.2.2009 11:03 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Na stávající titulce je kopec malých věcí: Služby, skupiny, anketa, kalendář akcí, blogy... Tohle všecko není nijak náročné na šířku, takže by tomu stačil trošku užší prostor. Na druhou stranu věci jako poradna nebo články potřebují trošku víc...

Ad výška: Každá věc na stránce si veme plochu, kterou potřebuje a je jedno, kde ta plocha bude. pokud bude toršku vyšší, uvolní místo na straně, kde pak může být něco, co by jinak zabíralo místo dole. Takže v celkovém součtu to vyjde nastejno.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
8.2.2009 10:01 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage

Pokud by byly zobrazeny položky ve více sloupcích, jak by se měly řadit? Po sloupcích nebo po řádcích?

první druhý
třetí čtvrtý

nebo

první třetí
druhý čtvrtý

 

Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
=^..^= AmigaPower® avatar 8.2.2009 10:16 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
tak teď zas ten rozdíl nevidim já...

hrušky jablka

třešně citróny

nebo

hrušky třešně

jablka citróny

...neni to jedno?
8.2.2009 10:43 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage

Motáš hrušky s jabkami :-) Ja mluvil o řazení podle datumu. A je otázka, zda je lepší vypisovat je po řádcích či sloupcích.

Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
=^..^= AmigaPower® avatar 8.2.2009 10:47 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
to jsi ale nenapsal! ;-) podle mně je to lepší:

1 5

2 6

3 7

4 8

8.2.2009 11:56 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Podle me je lepší po řádcích

1 2 3 4 5 6 7 8

... pro člověka je přirozenější číst po řádcích než po sloupcích (kniha) a navíc jde zas o to, jak rychle se obsah mění a jak často sem kdo chodí - když někdo chodí často, stačí mu přečíst první čtyři a v "řádkovém výpisu" nemusí kvůli tomu scrolovat až dolů... a i ten kdo chodí méně často nemusí nejdřív scrolovat dolů a pak se zase vracet nahoru a zase dolů...
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
8.2.2009 11:57 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
ooops, to samozrejme melo byt

1 2

3 4

5 6

7 8

sorry.
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
8.2.2009 12:02 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage

Navíc tento přístup umožňuje hezky a přirozeně přidat AJAXem další řádky.

Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
8.2.2009 13:09 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Při sloupcovém dělení je přirození číst nejprve jeden sloupec shora dolů a teprve pak přejít na další sloupec. Zkuste si třeba tady najít net/libs – schválně, jak dlouho vám bude trvat, než se v tom seznamu zorientujete a zjistíte, jak máte hledat.
=^..^= AmigaPower® avatar 8.2.2009 13:15 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Při sloupcovém dělení je přirození
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
8.2.2009 13:26 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Myslím že ten váš příklad je nevhodný, protože tam nejde o čtení ale o vyhledávání (sám píšete "skuste najít..."), což je dost o něčem jiném, zvlášť když je ten seznam obsáhlý a hlavně řazený abecedně - tam člověk jede jen po prvních písmenech, takže je lepší mít je ve sloupci aby člověk mohl jet okem po svislici a nestarat se o další písmena v řádku, a když najde to správné tak jede po druhých písmenech... prostě algoritmus na vyhledávání v abecedním seznamu, ale předpokládám že ábíčko čtete jiným způsobem.
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
8.2.2009 13:30 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Omlouvám se, vy samozřejmě píšete "zkuste najít", tu hloupou hrubku jsem tam udělal já.
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
=^..^= AmigaPower® avatar 8.2.2009 13:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Takže ty máš raději při čtení "oční ping-pong"? pravá-levá, pravá-levá, pravá-...
8.2.2009 14:34 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Ano, obvykle čtu zleva doprava a rad bych i mezi sloupečky přeskakoval zleva doprava a postupoval dolu až když nahoře mám přečtenou celou šířku... jsem hrozně líný, nerad scroluju víc než je nezbytně nutné.
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
belisarivs avatar 8.2.2009 10:29 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Omlouvam se, ale veta: "Prosím diskutující, aby se jej držely a nerozmělňovaly", me triskla do oci.

IRC is just multiplayer notepad.
8.2.2009 10:41 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage

Nevim, na co jsem myslel.Opraveno.

Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
unknown_ avatar 8.2.2009 12:36 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
No podle toho, ze tam sou tvrdy y, tak asi na holky :o)
8.2.2009 12:16 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Jak se vám líbí ten navržený způsob konfigurace? Podle mě to bude více používáno než nastavení v profilu, o kterém spousta lidí ani netuší. A preferuji vložení HTML do boxíku před nějakými pseudodialogy, viz třeba vkládání odkazu v populárním WYSIWYG editoru,

Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
8.2.2009 12:53 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage

Jak se vám líbí ten navržený způsob konfigurace?

Omlouvam se za natvrdlost, ale tim se mysli co? Nejak nikde nemuzu najit, ze by se nekde psalo o tom co navrhujete pouzivat misto konfigurace v profilu.
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
=^..^= AmigaPower® avatar 8.2.2009 13:03 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
8.2.2009 13:31 h.xman | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Aha. Díky. Jo, tak to se mi líbí, když se věci dají nastavovat tam kde se dělají a nemusí to člověk lovit někde v hlubinách profilu.
Pro poutníky mezi vámi: Camino de Santiago
Josef Kufner avatar 8.2.2009 14:42 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Je to hezký :-)

Možná bych pouvažoval o lehkém rámečku, aby to nesplývalo s okolím.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
unknown_ avatar 8.2.2009 15:16 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Redesign Abíčka - homepage
Ja teda nesnasim zakulaceny tlacitka, ale princip se mi docela libi.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.