Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 11:36
Tiskni
Sdílej:
Tý jo, obdivuju tu vytrvalost.
děkuji, ale obdiv si zaslouží lidi co k tomu ještě dělají těžké fyziky na fyzikálních oborech
Hezky
držím palce, ale myslím si, že nebudeš mít velké problémy, vypadá to že víš do čeho deš :)
jen abys nebyl pote moc prekvapen
mam na mff inf par spoluzaku z gymplu a kdyz porovnam kolik prace vyzadovala skola ode mne a kolik od spoluzaku na mff, tak jsem se nestacil divit
na mff maji [zatim] spoluzaci o dost mensi zatez pocas semestru, jeden z nich se mi otevrene priznal v pulce semestru ze jeste zadna skripta nespatril
to jsem bral jeste s rezervou, no kamen urazu bylo programovani
na mff patrne neexistuje zadna kontrola plagiatu
jeden z tamnich spoluzaku je altruisticke, submisivni povahy a vsechny programy do projektu kodil jen on, ostatni dva si je okopirovali a jen mirne modifikovali
to vsechno im zatim prochazi, a pokud se na mff nic nezmeni, tak jeste dlouho bude
jen pro srovnani, u nas na VUT FIT, polovina lidi neudelala zaklady programovani, vecsina prave kvuli plagiatorstvi
ve vysledku, prvni rocnik inf mff neni problem prolezt ikdyz clovek [temer] nic nenaprogramoval
to bylo kdysi bezne, ale ted na mff v 1. rocniku je predmetu, kde se vyskytuje programovani, srovnatelne s technikama
kdybych mel porovnat kolik toho po prvnim roce na VS vim ja, a kolik spoluzaci na mff, tak sice v matice nejsem expert, ale rozdil v informatickych predmetech je propastni
priznal v pulce semestru ze jeste zadna skripta nespatrilK přednáškám jsou většinou dostupné slajdy a k těm několika předmětům, kde dostupná nejsou, se dají stáhnout skripta z webu vyučujícího. Když má člověk poznámky, tak obvykle skripta nepotřebuje. A kdo je lempl, nemá nic. Přirozeně.
jen pro srovnani, u nas na VUT FIT, polovina lidi neudelala zaklady programovani, vecsina prave kvuli plagiatorstviTo trochu o škole, resp. o studentech vypovídá, ne?
to bylo kdysi bezne, ale ted na mff v 1. rocniku je predmetu, kde se vyskytuje programovani, srovnatelne s technikama"Programovacích předmětů" je na informatice v prvním ročníku pořád stejně. Vlastně o jeden míň, protože Céčko přesunuli do druháku. Takže jsou dva: Programování I a Programování II. Úvod do UNIXu nepovažuju za "programovací předmět". Máš velice pochybné zdroje. Raději bych se zdržel posuzování fakulty na základě svědectví několika lemplů. Takoví jsou všude, bohužel i na MFF. Ale je jich minimum. Konkrétně já už neznám asi ani jednoho. Většinou se jejich lemplovství projevilo i v klíčových předmětech jako je analýza a nevydrželi tady ve většině případů víc než rok.
ja jsem prave dodelal na FIT prvak a musim rict, ze kecas - a) IZP (zaklady programovani) neudelala pouze 1/3 lidi (a 1/4 z nich se vubec neobjevila ve skole), b) problemu s plagiatorstvim bylo uplny minimum (kdyz nekdo chtel podvadet, tak si bez problemu poradil i tak)
jakmile dojde na tymove projekty, tak altruisti, kteri delaji praci za ostatni, se u nas najdou taky - znam takovy, kteri delali v operacnich systemech tymove projekty sami a jeste souhlasili s rovnym rozdelenim bodu
ke skriptum - verim, ze skoro vsechny predmety se u nas daly udelat bez skript, stacilo se podivat na testy z minulych let a velmi slusny vysledek byl prakticky jisty
a k zatezi behem semestru - sice se obcas neco muselo delat, ale zadny projekt nazabral vic nez 2 dny neprilis intenzivni prace (a zas tak moc jsme jich nemeli, ze)
uprimnou soustrast na mff poznas jednu vec, nemusis bejt az tolik chytrej ale hlavne se musis hodne ucit
a matice predevsim
Obdiv patří mojí lásce Katce, která to ten poslední rok se mnou vydržela a pro kterou bylo někdy dost náročné vybojovat si ty společné výkendy :)Nejvyšší čas, se po matematice začít opět věnovat trochu češtině
![]()
ja vim to je jedna z mych hodne slabych stranek, uz to jdu opravit
1) urcis limitni funkci f(x) pro n jdouci do nekonecna z funkcni posloupnosti (na x se divas jako na parametr)
2) urcis definicni obor te ziskane f(x) a dostanes obor konvergence (interval pro x na kterem funkcni posloupnost konverguje bodove), pokud mas jeste zadan interval na kterem mas posloupnost vysetrit, delas prunik tohoto intervalu s oborem konvergence
3) pokud mas urcit stejnomernou konvergenci na sledovanem intervalu, pouzijes supremalni kriterium, ale to koukam v tech prikladech nechteji
kdyztak se zkus zeptat tady, kdybys mel problem s konkretnim prikladem: forum.matweb.cz/index.php
Jestli to třeba nebude tím, že matika v Děčíně je hoooooodně slabý odvar toho, co se vyžaduje v Praze . Také se s oblibou říká, že úrovně matematiky na FJFI jsou následující:
A - pro nejlepší matematiky
B - pro fyziky a část softwarářů
C - pro chemiky a podobné "odpadlíky"
D - Děčín
No jo, to byval "denni chleba".
Zaplatpriroda, uz je to daaaaavno za mnou. Dneska bych uz mel problem spocitat primitivni integral Inu, skoro ctvrt stoteti od statnic ...
Jses frajer clovece !
Mas muj obdiv, ja bych tohle nedokazal.
Gratuluji.
No, SOFE jsem vždycky považoval za tu skoro největší ulejvárnu co na FJFI je. Vůbec jsem neočekával že by tam byl někdo, kdo by se dokonce učil. Jinak ta matika není tak strašná jak se v tom článku píše, stačí mít trochu nadhled, při cvičeních chápat co se tam děje, chodit na přednášky, před přednáškou si přečíst co se dělalo předchozí hodinu.... Fyzika je vlastně jen cvičení z matematiky, která se příští rok probere. A programování za moc nestojí (v základním studiu).
Upozornil jsem na chybu. Za to ty jen blbě kecáš.
Příslovce zato užíváme ve významu ‚náhradou za něco, místo něčeho‘ (Vrátil se s nepořízenou, zato rozčílený.). Zato také funguje ve významu spojky odporovací, synonymickým výrazem je však: Učit se nechtěl, zato se uměl prát. V ostatních případech píšeme výraz za to zvlášť (Mám za to, že je schůze už zbytečně dlouhá.).
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.