Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 10:51

Pomozte mi vybrat monitor

6.10.2007 13:39 | Přečteno: 2724× | poslední úprava: 6.10.2007 13:44

Po menším fiasku s UPS bych si rád nechal od zkušenejších poradit jaký LCD monitor zakoupit.

Stávající 17 LCD HYUNDAI B71A mi přestává vyhovovat svou velikostí, poohlížím se po min 20" panelu neširokoúhlém do 15´000kč. Kámoš si koupil HP a je sním nadmíru spokojen. Zatím je to můj jediný kandidát.

Požadavky:

- malé body. Tohle je důvod proč mám 17 místo 19. Mají (měli) stejně rozlišení 1280x1024, tudíž 19 zobrazila stejné množství dat akorát na větší kostičky. Teď vypadá situace dost podobně mezi 20 a 21.

- maska. V tomhle se opravdu nevyznám. Kolega v práci co dělá do HW mi doporučit masku PVA, konkrétně monitory Fujitsu Siemens, nebo rovnou EIZO. Údajně má lepší barvy a naopak horší rychlost odezvy než TN. Potřebuji to k programování a občasnému hraní her. Nebudu editovat profesionální fotografie. Proto nevím, jestli má smysl investovat pár tisíc navíc do PVA.

- NEširokoúhlý poměr stran. Na filmy je to asi výhoda, ale když sedím u kolegovy 22, tak mi připadá, že jsem zbytečně ochuzen o prostor nahoře a dole.

- s vyšším rozlišením nějak souvisí i DVI vstup. Pokud se nepletu, tak DVI je max do 1600x1200, pak je potřeba použít nějaký spec. Co na to grafika?

       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

David Heidelberg avatar 6.10.2007 13:43 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
S tím DVI to se mně nezdá, vždyť DVI je nástupce VGA a s VGA vypotíš i 1920x1080 a víc. Pravda, že potom není myslím tak kvalitní signál nebo co...

0K!AS

PS: pokuď jsem plácnul nějakou blbost, tak promiňte.
Mobilní telefony a tablety s GNU/Linuxem v roce 2020. Proč byste se měli zajímat?
Heron avatar 6.10.2007 13:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Já mám pocit, že pro vyšší rozlišení se snad použijí dva DVI.
6.10.2007 15:18 Jimmy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Singlelink DVI, tj. obyčejné DVI zvládne maximální rozlišení 1920x1200. Pro větší, typicky 30" 2560x1600 (mám v práci na stole ;-) )se používá jeden dual-link kabel, který má 2x tolik drátů a má zapojené všechny piny v konektoru. Musí to umět i grafika, ale od GF 6600 dál to není problém.
Heron avatar 6.10.2007 15:22 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Dík.
6.10.2007 13:47 Martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A co tenhle, poměr, výkon a cena je slušná. Mě akorát vadí, že je širokoúhlý. Osobně mám radši klasické neširokoúhlé monitory :-) Samsung SyncMaster 226BW - LCD 22
Heron avatar 6.10.2007 13:48 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Má hned několik chyb :-) Velké body (nebo nízké rozlišení, jak chcete), širokoůhlý a podezřele levný.
David Watzke avatar 6.10.2007 13:51 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Rozlišení je akorát, širokoúhlost a cena jsou výhody :-) (Nemusíš mi vysvětlovat, že tobě to rozlišení nestačí.)
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
7.10.2007 12:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Samsung dělá i normální 4:3 varianty. Osobně mám Samsung 204B (20 palců, 1600x1200, 4:3) a jsem s ním velice spokojen (a to přesto, že se mi dlouho do LCD moc nechtělo).
David Watzke avatar 6.10.2007 13:47 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já bych šel do SyncMasteru 22". Brutální odezva a pěkná cena.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Heron avatar 6.10.2007 13:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Odpověď viz výše.

Já bych chtěl spíš poradit od někoho, kdo má s nějakým monitorem delší zkušenost a může jej doporučit na základě svých poznatků. Ceník si projdu sám :-).
mess avatar 6.10.2007 16:43 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Já mám dobré zkušenosti s ViewSonicem VP930, ale je to přesně to, co nechceš (19" s rozlišením 1280x1024). Jinak barvy má hezké, papírovou odezvu 8ms (ani při hraní Ballistics jsem neregistroval problém), matrici MVA.
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
Heron avatar 6.10.2007 13:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Brutální odezva

Tohle je snad fetiš :-) 2ms znamená FPS 500. Obnovovací frekvence pro LCD se obvykle nastavuje na 60Hz.

David Ježek avatar 6.10.2007 14:00 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
2ms je papírová PR báseň dané firmy, reálně tyhle LCD mívaj cca 20ms (plus/mínus něco) odezvu.
6.10.2007 19:13 Jirka P.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
2ms znamená "má RTC". Tenhle monitor má maximální dobu odezvu kolem 20ms, většina přechodů se vejde pod 5ms, viz http://www.xbitlabs.com/articles/other/display/22inch_13.html

Bez RTC (=odezva 8ms a podobně) vyjde odezva tak na 30ms.

Jinak odezva nemá s FPS nic společnýho, pokud se ptáte na odezvu, tak se ptáte na situace typu "Po obrazovce mi jede objekt rychlostí xxx px/snímek, jak moc bude ten objekt rozšířený/rozmazaný"
David Ježek avatar 6.10.2007 21:02 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
já snad tvrdím něco jiného?
6.10.2007 15:03 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
TN technologie - velmi malé skutečné pozorovací úhly, vadné (sub)pixely svítí, barvy se nezobrazují rovnoměrně.
David Heidelberg avatar 6.10.2007 13:52 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
PS: nevíte někdo, jestli má cenu kupovat k 19* 1440x900 LCDčku DVI kabel? (má: 2x VGA 1x DVI)
Mobilní telefony a tablety s GNU/Linuxem v roce 2020. Proč byste se měli zajímat?
otula avatar 6.10.2007 14:58 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
DVI má vždy cenu. Nepodléhá rušení (u nás v práci na mnoha místech obraz na klasickém monitoru poskakuje a na LCD přes analog bliká - přes DVI je naprosto super - a ani odborná firma nedokázala zjistit příčinu rušení) a také obraz různě neujíždí, nerozmazává se a nedělá jiné podobné srandičky. A to, že se nemusí 2× překódovávat (do analogu a zpět) už je jen třešinka na dortu, protože právě tento uváděný rozdíl v kvalitě obvykle poznat není.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
6.10.2007 15:12 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Jiste, pripojovat LCD pres VGA kabel je holy nesmysl, pokud tomu nebrani nejake rozumne duvody.

Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
David Heidelberg avatar 6.10.2007 21:06 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
díky vám všem za radu :-) a ještě malinký poddotázek: je jedno jaký DVI kabel, nebo je tam taky nějaký podstatný rozdíl jako u VGA stíněný a nestíněný? Jestli je to jedno, tak koupím klidně ten nejlevnější, jestli ne, tak to si radši trochu připlatím ;-)

0K!AS
otula avatar 6.10.2007 22:09 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Nevím, jestli se vyrábějí stíněné/nestíněné, ale zatím jsem neměl s DVI žádný problém, a určitě nemám žádné spešl drahé kabely
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
David Ježek avatar 6.10.2007 13:59 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
takže technologie:
TN - 6bit, inverze barev pri velkych zornych uhlech, ale levné
PVA/MVA - 8bit, kvalitka, EIZO zbytečné, jediné, co má navíc, je jejich brutus soft a 12/14/16bit interní zpracování obraazu
(A/S)-IPS - největší luxusec na foty (i pře drobné mouchy), takovej monitor fakt netřeba

Co se týče DVI, tak původní single-link končilo na 1600x1200 resp 1920x1200. dual-link, který mají dnes i grafiky za pár stovek (a ta tvoje 8600 jej má taky) zvládnou 2560x1600. Pro rozlišení 1600x1200 už je DVI poměrně vhodné. Jen si říkám, proč fakt nejím to 22inch 1680x1050, sice torchu chybí "nahoru" ale zas máš víc do stran. Ale volba je na tobě.
Jinak PVA/MVA trpí ve větší či menší míře input lagem, doporučuju nejdřív vidět to v akci. Kolega, co kupoval tu 24inch potvoru (psal jsem to tu do blogu), tak jí už během 14denní lhůty vracel, protože ten input lag byl pro něj nezkousnutelný.
Heron avatar 6.10.2007 14:14 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor

Na odpověď od tebe jsem čekal a nezklamal jsi mě. :-)

Input lag má i to kámošovic HP. Nikde jsme se nedočetli typ masky, je možný že má PVA? Je to velký pařan stříleček a říkal, že si na to zvykl dost rychle. To by mi asi nevadilo.

Jen si říkám, proč fakt nejím to 22inch 1680x1050,

1680x1050-1600x1200 = -156000px. Zobrazí méně informace na ploše pro mě nevyhovujícího tvaru a ještě do větších bodů. 22 má mít rozlišení nějakých 1800 na 1300.

U součastného HYUNDAIe občas vidím ten 6b dithering. Především na gradientu šedé. Trpí tím všechny TN masky?

David Ježek avatar 6.10.2007 14:33 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
ano, všechny TN masky tím trpí, je to vlastnost technologie. Jen ti nepovím, jak moc může výrobce ovlivnit kvalitu ditheringu. Můj acer 2017 je v tomto ohledu zhouba, ale mě to nevadí, koupit před téměř 14 měsíci 20inch 1400x1050 za 6000kč ... to se prostě nedalo odolat :-)

jinak pokud si pařan stříleček zvukl na input lag, tak pak buď nění tak velký "progamer" anebo má jeho moňas input lag jen minimální. ten 24inch ho prej měl fakt burtální.
Heron avatar 6.10.2007 14:53 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
jinak pokud si pařan stříleček zvukl na input lag, tak pak buď nění tak velký "progamer" anebo má jeho moňas input lag jen minimální. ten 24inch ho prej měl fakt burtální.

Jo, tohle není nic hroznýho a dost se musíš soustředit abys ho zaznamenal.

6.10.2007 20:35 Jirka P.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
To není pravda, trpí tím jen ty monitory které mají 6bit převodník. Poznaj (a to ještě jen někdy) se tak, že mají "16,2m" a ne "16,7m" barev :-)

Existují i 6bit MVA i 8bit TN (oboje je vzácné). Ty zkratky (TN, MVA, ...) určují jen uspořádání těch krystalů v displayi.
7.10.2007 22:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
To není pravda, trpí tím jen ty monitory které mají 6bit převodník. Poznaj (a to ještě jen někdy) se tak, že mají "16,2m" a ne "16,7m" barev :-)

To mi připadá jako naprostá ptákovina. Pokud by měl monitor 18-bitovou barevnou hloubku, bude mít pouhých 2^18 = 262144 barev.

Cohen avatar 7.10.2007 23:14 Cohen | skóre: 21 | blog: Drobnosti | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor

Těch 10 bitů se myslí na každou z RGB složek.

Při 10bitové interní barevné hloubce v monitorech EIZO je tedy počet barev při interním zpracování (210)3 = 1 073 741 824.

Při vámi udávané teoretické 18bitové barevné hloubce už by to bylo (218)3 = 18 014 398 509 481 984 barev, což už je slušné číslo, nemyslíte? ;-)

OpenPGP key fingerprint: 489C 5EC8 0FD6 2BE8 9E59 B4F7 19C1 3E8C E0F5 DB61 (https://www.fi.muni.cz/~xruzick7/pgp-klic/)
8.10.2007 00:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Nemluvím o 10 bitech, mluvím přesně o tom, co jsem napsal, a reaguji přesně na to, co jsem citoval. Bude-li mít monitor 6-bitový převodník, bude mít 6 bitů informace na kanál, tedy celkem 18 bitů a 2^18 = 262144 barev, ne žádných "16.2 milionu", jak tvrdí kolega s nickem "Jirka P.".
6.10.2007 14:20 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Sice je dohledatelné, že jsem nedávno tvrdil, že sedmnáctka je pro mě optimální. Ale dneska mám pocit, že bych si dal spíš patnáctku. I ta sedmnáctka mi připadá moc velká.
Heron avatar 6.10.2007 14:21 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Mluvíme stále ještě o monitorech? ;-)
David Ježek avatar 6.10.2007 14:34 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
no ... to já bych se nezlobil za luxusní pětašedesátku, ale předpokládám, že se stále bavíme o filmech :-D
6.10.2007 14:37 Martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Bavíme :-) Jestli chceš profesionální LCD displej s dokonalým obrazem, tak doporučuji 24" LCD HP LP2465 - stříbrno-černý (silver-black), 1000:1, 500cd/m2, 6ms GTG/ 13ms, 1920x1200, DVI, TCO03 24" LCD HP LP2465

Akorát bys musel připlatit 2 432,31 Kč ;-)
Heron avatar 6.10.2007 14:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Přidám si ho do seznamu, papírově vypadá dobře. Širokoúhlá 24 by už nemusela být tak "nízká" jak ta 22. Jaké s ním máš zkušenosti?
6.10.2007 15:22 Martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Zkušenosti s ním mám jen ty nejlepší a mohu jen doporučit. Je znát, že je to profi monitor. Více se můžeš dočíst zde. 24" HP LP2465 - širokoúhlé LCD "kino" na vašem stole

HP LP2465 - další obr v akci
Heron avatar 6.10.2007 15:33 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Recenze jsem četl. Vypadá opravdu dobře, ale budu si muset přebudovat stůl. Pls, kolik je jeho minimální výška? deska stolu - horni hrana monitoru A co ten input lag, projevuje se na něm?
6.10.2007 15:19 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Za tuhle cenu jsem pred lety kupoval 19" LG, jen mi na souvislych plochach trochu vadi ten 6bit dithering.

Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
6.10.2007 21:55 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Je fakt, že do čtrnáctky už bych nešel :-)
Cohen avatar 6.10.2007 15:02 Cohen | skóre: 21 | blog: Drobnosti | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Co potřebujete jsou detailní a kvalitní nezávislé recenze. Zkuste Svět hardware.

Ten odkazovaný HP dopadl v testu opravdu celkem dobře. Kdybych si teď okamžitě měl koupit nový monitor, tak bych do něj šel taky.

Co se týče technologií LCD, doporučuju se podívat na výborný článek na tomtéž serveru.

OpenPGP key fingerprint: 489C 5EC8 0FD6 2BE8 9E59 B4F7 19C1 3E8C E0F5 DB61 (https://www.fi.muni.cz/~xruzick7/pgp-klic/)
Heron avatar 6.10.2007 15:11 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Jo, to HP není vůbec špatné. Asi do něj nakonec půjdu. Spíš přemýšlím, zda-li nejít do vyššího rozměru (teď mě namlsala recenze tý 24).
6.10.2007 15:10 black - aka pol | skóre: 19 | blog: Ze_sveta
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Technologicky PVA nebo MVA je skoro nutnost pokud chceš mít dobré barvy, má lepší úhly a více barev, v podstatě docela dobře dotahuje na normální CRT, plus nižší spotřeba.

Možná že EIZO je až přestřel pro tebe, tu se totiž platí za fakt že je perfektně zkalibrovatelný (tj. spec soft pod windows), umí si sám regulovat jas podle okolního světla a má věrné barvy (10bit a více převodník). Další skvělé značky jsou Samsung, Nec, HP, DELL, iiyama, Viewsonic, Philips...

Zavisí na tom jaké hry, pokud jsi milovník pasiánsu a šachu tak :D, pokud máš rád rychlé akční gamesky typu quake atak tak pozor i na input lag. Ten ale není všude stejný, někde je neznatelný jinde no, už ne.

VP2030b (velikost bodu 0.255)

214t (velikost bodu 0.27, cena asi o tisícovku vyšší, taky je to 21')

200P7ES (velikost bodu 0.255, S-IPS, asi o dvě tisícovky levnější, jenže nejspíš kandidát na input lag)

2070NX (velikost boud 0.255, zase S-IPS a tedy zase možný input lag)

Seřazeno jak se mě líbí. Sám je nemaje, ale mající je pod dohledem už delší dobu. EIZO je totiž dražší a taky si myslím, že možná, bych se bez něj obešel. Mimochodem tady je odkaz na onen famózní input lag.
otula avatar 6.10.2007 15:23 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Z iiyamy jsem už vyléčený. Na všech, co jsme nakoupili, se po čase objevila výrobní vada, a navíc mi místo prvního reklamovaného poslali náhradou ten úplně nejlevnější model s DVI, přičemž DVI kabel mi k němu nedali, ani nevrátili ten původní.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
6.10.2007 19:38 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hm ja mam LG L2000C s S-IPS 1600x1200 cca 16mes stal cca 18 000SK. Odozva super(dokonca ju nevidno ani pri rýchlom skrolovaní), farby 8bit, uhli pohľadu 178/178(s prakticky žiadnou zmenou farby v žiadnom smere uhlu pohľadu) bohužiaľ 2 prakticky neviditeľné zlé body. Proste S-IPS==náhrada za CRT.

Ale pozor teraz robia s podobným názvom (zmenia len jedno písmeno) TN paneli.

ps. už to veľmi nesledujem čo vyrábajú lebo som veľmi spokojný :-)
6.10.2007 19:56 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
http://www.alza.cz/lcd-panel-lg-flatron-l2000cn-sf-d75722.htm

LG L2000CM (MVA)

LG L2000CE (TN 1400*1050)

LG L2000CN (TN 1600*1200)

LG L2000C (S-IPS)

Zdá sa že to S-ips sa u nás nedá už dostať.
7.10.2007 00:42 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Cau, ja 22' panely nechapu, to co je za bastl, pouze s TN technologii, ty pozorovaci uhly a vernost barev, to je proste hruza. Podobnou otazku jsem resil nedavno, v uvahu prichazely 20tipalcove monitory s PVA nebo AS-IPS technologii (nejaky NEC, uz si nepamatuju ktery, problem byl v tom, ze byl leskly). Pokud chces dat 15 000, tak to urcite budes ochotny jeste nejakou tu stovku pridat na 24 palcovy sirokouhly. To jsem presne udelal ja a poridil DELL 2407WFP-HC, nelituju. Hodne lidi odrazuje od toho, ze 24 palcove monitory zbytecne sviti, ale je jen na tobe, kolik bileho prostoru na plose mas. Pomerne dobry seznam dostupnych monitoru je zde http://lcd24.asp2.cz/
Heron avatar 7.10.2007 09:45 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Hmm, ten tvůj Dell má input lag 3x nižší než ta 24 HP. Těch 50ms asi vadilo i kolegovi Ježka a pravda, je to trochu moc. Navíc má lepší barvy. A podle rozměrů se mi ještě vleze do stolu :-)
Cohen avatar 7.10.2007 10:59 Cohen | skóre: 21 | blog: Drobnosti | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor

Ten NEC byl určitě NEC MultiSync LCD20WGX² Pro. To je můj druhý favorit (raději bych širokoúhlý), ale ten lesklý povrch opravdu nepřekousnu. :-/

Co se týče nějaké té stovky, tak se obávám, že pokud 15 000 Kč stojí kvalitní 20" panel, tak stejně kvalitní 24" panel bude podstatně dražší, než jen o pár stovek.

OpenPGP key fingerprint: 489C 5EC8 0FD6 2BE8 9E59 B4F7 19C1 3E8C E0F5 DB61 (https://www.fi.muni.cz/~xruzick7/pgp-klic/)
7.10.2007 13:21 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Stoji, ale ne v CR. Kdyz se kouknes na ebay.de, tak tam dell 2407wfp-hc najdes treba za 629E. Paradoxne se ten monitor vyrabi v CR, ale v CR je drahy. Prvni 3 roky je zaruka primo od Dellu, ukazes fakturu a dell by ti mel v pripade problemu monitor spravit nebo vymenit, dalsi 2 roky je zaruka od prodejce, celkem tedy 5 let, to se taky jen tak nevidi. O HP LP2465 jsem taky uvazoval, ale nelibil se mi pocet moznych vstupu, dell mel lepsi moznosti. V CR bych mona uvazoval o LG L245WP... http://lcd24.asp2.cz/Monitor/LG/Flatron-L245WP/Default.aspx
Cohen avatar 7.10.2007 22:04 Cohen | skóre: 21 | blog: Drobnosti | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor

HP jsem myslel HP LP2065. Ten mi přijde dostatečný a cenově přijatelný.

Má jen dvě (a to dost relativní) mouchy – není širokoúhlý a neumí HDCP.

Širokoúhlost je spíš věc názoru a HDCP bych viděl spíš jen „pro jistotu“. Osobně očekávám, že výrobci co nevidět DRM stejně sami přestanou používat a i pokud ne, tak pod Linuxem to asi stejně bude vypadat jinak než na DRM prolezlých Windows.

OpenPGP key fingerprint: 489C 5EC8 0FD6 2BE8 9E59 B4F7 19C1 3E8C E0F5 DB61 (https://www.fi.muni.cz/~xruzick7/pgp-klic/)
7.10.2007 21:04 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Lesklý povrch na stolním LCD bych ještě jako tragédii neviděl, průser je to ale na notebookách, které se používají venku na ostrém světle... Naštěstí výrobcům došlo, že ty křišťálově čisté displeje jsou dobré tak akorát k machrování a náhradě kapesních zrcátek, a nabízejí opět matné displeje i v širokoúhlém provedení.
Cohen avatar 13.10.2007 13:18 Cohen | skóre: 21 | blog: Drobnosti | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomozte mi vybrat monitor
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Tak po dnešku mám nový tip na monitor. Vize můj zápisek.

OpenPGP key fingerprint: 489C 5EC8 0FD6 2BE8 9E59 B4F7 19C1 3E8C E0F5 DB61 (https://www.fi.muni.cz/~xruzick7/pgp-klic/)

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.