Portál AbcLinuxu, 4. května 2025 15:16

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
26.7.2009 22:44 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak ať to chodí ... mimochodem koukám na ty fotky: Ty máš v aute CBčko?
To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
26.7.2009 22:47 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
JJ mam, ty mas teda zrak jak sokol :-)
26.7.2009 22:49 Ivan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
Co je to to CBcko? :-)
26.7.2009 22:51 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
26.7.2009 22:59 Ivan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
A je to prakticke? Da sa to vyuzit?
27.7.2009 18:39 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů

CB je v autě prima, hodně jezdím a od ostatních řidičů si zjišťuji dopravní situaci (někdy aktivně, ale v případě průseru na silnici stačí jen naslouchat). Také se to hodí pokud jede víc aut do zahraničí např. na dovolenou - šetří se za telefon na volání mezi auty :-)

-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
Martin Stiborský avatar 27.7.2009 14:18 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů

Wow, novinka pro mě, To se mi líbí, to mě zajímá. Díky.

 

Kvík ..
Salamek avatar 27.7.2009 02:49 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
Kde bydlíš ? že by sme zkusili spojení :-)
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
27.7.2009 06:02 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
V udoli u Pardubic, a auto je v garazi, takze prozatim asi smula. A hlavne, zatim s CB neumim zachazet.
=^..^= AmigaPower® avatar 27.7.2009 15:20 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
LOL! :-D nejdůležitější věc na silnici a prej s ní neumí zacházet :-D
27.7.2009 17:12 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
No neumim no :-)
27.7.2009 21:05 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů

co na tom chceš umět? Vymyslíš si "volačku" tedy jméno nebo přezdívku, něco výstižného jednoduchého, hlavně žádný jazykolam. U domácích uživatelů se ještě dodává místo odkud vysílá, u mobilních často typ auta pokud je nějaký netypický, někdy třeba firma na kamionu, prostě něco charakteristického. No a pak jen zapnout přístroj, kroutítkem "squelch" nastavit přijímač tak aby se umlčel šum a slabé nesrozumitelné signály a nastavit kanál. Číslo 10 používají kamiony, 9 se považuje za nouzový, někde to dokonce sledují hasiči ale to spíš výjimečně. Pak jsou zažité místní kanály kde v různých oblastech fungují kecací spolky, třeba tady kolem Velkého Meziříčí se většinou někdo vyskytuje na 27. Ale zlatá éra CB už je pár let pryč, mobilní telefony a internet jsou pohodlnější. Pár nadšenců pořád je ale hlavně to používají kamiony. Je to nejrychlejší dopravní zpravodajství. Ale pozor! platí pro to to co pro mobily, za jízdy to nesmíš vzít do ruky. No ale na ucho se to nedává a tak každej prd pozná jestli se šťouráš v nose nebo koušeš tatranku.

=^..^= AmigaPower® avatar 28.7.2009 10:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
No, globálně se používá spíš dvanáctka a hlídá se devatenástka, ale jestli v čechách jedete na desítce, tak budiž.
Používá se to zhruba takhle:
Modrej jeep do šmidberáka, můžu před tebe? chřřřřřřř.
Dám ti vědět až bude čisto, chřřřřřřř.
Jeep díky, chřřřřř.
:-D :-D :-D
Pokud jedeš dlouho a po jednotvárný silnici, můžeš si taky najít někoho na pokec na volnym kanálu, abys nevytuh. O ušetřenejch prachách za pokuty a čase v zácpách ani nemluvim...

PS: kolik stojí v ČR doladění antény? Tady tak zhruba 120-130Kč.
28.7.2009 10:32 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů

V ČR se skutečně používá pro mobilky desítka. Doladění antény nestojí nic, když si ho děláš doma sám :-)

-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
=^..^= AmigaPower® avatar 28.7.2009 10:46 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
To vysvětluje, proč v ČR chytnu jen cizince. :-D Mně dolaďoval chlapík s něčim jako osciloskop, ufik mi asi 2,5cm a rozdíl je neskutečnej, kdyby mi to někdo jen říkal, tak bych mu nevěřil. ;-)
Salamek avatar 28.7.2009 19:06 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
já mám ve sklepě složenou směrovku s rotátorem a zesilovačem výkonu takže dostřelím daleko , když vím kam, horší je to u těch co mi chtějí odpovědět :-D
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
28.7.2009 11:27 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů

ono tam žádné nařízení kanálů v žádných předpisech není, jde spíš o regionální zvyky. Ale na naprosté většině radiostanic které jsem za ty roky viděl byla zvláštní předvolba na kanály 9 a 19. Taky počty kanálů jsou v každé zemi jiné, u nás je jich povolených 80 ale popravdě řečeno to nikdo nehlídá. Ale jak už jsem psal výše, zlatá éra je pryč a tak se v pohodě vystačí se 40 kanály jak to mají starší přístroje. To doladění antény, nejlíp se poptat po kanálech kde se hodně vykecává, on se někdo s měřákem najde. Většinou se to ladí povytahováním a zasouváním toho prutu ale někdy to nestačí a musí se zastřihnout. Některé antény mají ladící element v té patce. Antény jsou konstruované na montáž do střechy, pokud to je třeba na zrcátku tak se to ladění může výrazně posunout.

=^..^= AmigaPower® avatar 28.7.2009 14:12 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
Jo jasný, 12 polsko, 19 mezinárodní, otočil sem to. ;-) Zlatá éra rozhodně neni pryč, aspoň né tady. :-D V ČR je to ještě nějak zákonem omezovaný na výkon nebo co . . . myslim?!
28.7.2009 18:07 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů

V ČR jsou povolené 4W, ale dost lidí topí desítkama watů a přitom kecá se sousedem přes ulici. V Polsku je výkon nelimitován? Ono to vypadá, že je nelimitován asi i na Ukrajiňě, protože chytám nějakou taxislužbu z Kijeva či co to je :-)

-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
28.7.2009 18:51 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů

to je trochu jinak, CB pásmo 27 MHz spadá do krátkých vln a tak se šíří jednak při zemi, což je ten případ nejčastějšího užití na pár kilometrů. Ale taky se odráží v ionosféře a to pak signály jdou na stovky až tisíce kilometrů. To závisí na stavu ionosféry a má na to vliv hlavně sluneční aktivita. Proto hlavně v létě je CB zamořené někdy do nepoužitelna rozmazanýma signálama z Ukrajiny, Itálie, někdy i z blízkého východu. Na radioamatérských pásmech je to jev žádoucí a vyhledávaný, na CB to spíš obtěžuje. Ale jsou i na CB lovci dálek, takzvaných DX kteří se snaží navázat spojení právě tímhle způsobem.

28.7.2009 19:04 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů

Já vím, ale je to moc složité vysvětlení a ten zesilovač je tak lákavý :-) Vím jak se to šíří a chvilku jsem toho i využíval, když jsem zkoušel právě dálkové spojení.

-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
28.7.2009 19:09 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů

Já jsem vlastně z toho skládal i maturitu, joj, to je ale doba, co jsem se šířením signálu nezabýval. Možná bych mohl oživit další skorozapomenutý konířek.

-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
=^..^= AmigaPower® avatar 29.7.2009 09:01 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
V Polsku je výkon nelimitován?
...v Polsku je všeobecná anarchie! :-D

Ještě jsem tu nic o limitech neslyšel, to ale neznamená že tu třeba nejsou...
Michal Fecko avatar 27.7.2009 17:15 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
Ty mas CBcko ? :-D
=^..^= AmigaPower® avatar 27.7.2009 20:47 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
Že váháš, vrátilo se mi po přejetí prvních 150km. :-D
Michal Fecko avatar 27.7.2009 22:20 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
Info o fizloch? :-)
=^..^= AmigaPower® avatar 28.7.2009 10:11 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
Jak jinak ;-)
27.7.2009 18:41 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů

Myslíš, že tě chytnu na mobilce v Srchu? :-) Mám jen magnetku na autě, ale Bohdaneč jsem chytal přímo luxusně.

-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
27.7.2009 19:23 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
to netusim, jak jsem psal jsem v udoli a auto v garazi - Jezborice u Pardubic, kousek od Barchova
28.7.2009 09:39 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů

Tak Jezbořice určitě nechytám.

-- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
26.7.2009 23:09 marallo | skóre: 4 | blog: marallo | Dubnica nad Vahom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů

Ja som si CBčko všimol na fotke ako prvé, takže až tak neviditeľne nieje. Čo je to za stanica?

diakritiku neuznavam, a na chyby kaslem...
Petr Tomášek avatar 26.7.2009 23:01 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Hm, a nechces si tu propagandu mototerorismu strcit nekam? :-(

multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
26.7.2009 23:03 Ivan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
Serie ta ze niesi v autach zrucny?
26.7.2009 23:04 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
jee, tak potrefena husa se ozvala...
26.7.2009 23:15 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
V čem je problém?

Já teda nevím, po silnicích jezdí hodně hovad, kterým bych nejradši urazil ruce, aby na volant nebo na řídítka už v životě nemohli sáhnout, ale tenhle skoro muzejní kousek? Děláš si srandu? :-)
27.7.2009 10:16 Raduz | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
"Mototerorismus"? A to je jako sakra co?
27.7.2009 22:04 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
Jo, radsi vic zapisu o kocickach... :)
26.7.2009 23:03 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To by me fakt zajimalo, komu a hlavne proc se ty zapisy nelibi, ze klika na ten link spatne hodnoceni...
26.7.2009 23:13 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
Důvodů by se našlo hned několik, od závisti po demenci. :-)

Mně třeba auta nezajímají a ani jim nerozumím, ale vzhledem k tomu, o jakých ptákovinách se tu někdy píše, v tvé sérii zápisků nevidím problém. :-)
26.7.2009 23:18 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
Ta zavist me teda fak nenapadla. Zatim to je jen prace a konicek. Beru to tak, ze kdyz tu muzu blogovat, tak si tu pisu takovej denik, a treba to bude nekomu uzitecny.
26.7.2009 23:59 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
Tak nemusí to být jenom závist kvůli tomu, že to auto vlastníš. Může to být závist kvůli tomu, že děláš něco zajímavého, že děláš do něčeho, o čem někdo jiný nemá ani páru a čemu nerozumí, vysvětlení by bylo víc.

Určitě pokračuj. Já sice nemám ani řidičák, ale přečtu si o tom rád. :-)
27.7.2009 06:05 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
Diky za podporu... Btw na opravovani auta nepotrebujes ridicak :-)
27.7.2009 08:37 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
To je pravda, ale to si člověk nemůže snadno užít výsledek oprav...
Quando omni flunkus moritati
Nikola Ciprich avatar 27.7.2009 08:06 Nikola Ciprich | skóre: 23 | blog: NiX_blog | Palkovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů

no mi napriklad vadi to tapetovani - z osmi poslednich blogpostu ktere vidim je 3x tvuj o tom jak si opravujes auto. pomijim to, ze to tady je (IMHO) offtopic, to je i spousta jinych zapisku, ale stejne pak ma zapisek 3 odstavce, co to aspon trochu zhustit a udelat z toho tydenik? ;-)

 

Did you ever touch the starlight ? Dream for a thousand years? Have you ever seen the beauty Of a newborn century?
27.7.2009 08:17 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
Ono nikdy se clovek asi nezavdeci vsem, nekomu by zas text o 10-20 odstavcich vadil. V minulem zapisku jsme dal anketu, zda mam pokracovat v psani blogu a vidim vesmes pozitivni reakce. Zkratka si pisu takovej denik, a skoro i dokumentaci. Az to vsechno opravim, moje zapisky skonci.
Konqui avatar 27.7.2009 08:45 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
Až to všechno opravíš, vysere se něco dalšího - vlastní zkušenost ze starších aut :-D ale jinak zajímavé věci...Rád čtu takovéto zápisky, ne všechno se musí týkat Linuxu/PC, od toho je to blog a lepší než nějaké plky o hovnech.
Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
27.7.2009 09:11 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
Tak třeba poslední zápisek bude o autopilotovi založeném na Linuxu, co ty víš :-)
vlastikroot avatar 27.7.2009 11:00 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
Asi bych se bal aby nebyl opravdu posledni :-D
We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
27.7.2009 11:06 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
Jen piš dál. Auta sice opravovat neumím, ale rád si o tom přečtu. Zápisky mají (narozdíl od jiných tady) úroveň a koho nezajímají, ten je číst nemusí. Nevidím důvod, proč bys nemohl blogovat o krásném Jeepu ;-)
vencour avatar 26.7.2009 23:10 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Dík, že o autech píšeš ;-), štěstí druhého může udělat radost ;-)

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
26.7.2009 23:15 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Sekundové lepidlo nebrat - jediné, co lepí opravdu dobře, jsou prsty :-)

Pokud je díl opravdu namáhaný, je podle mých zkušeností nelepší epoxyd, všechny věci, co jsem s ním kdy slepil, buďto drži dodnes, nebo se zlomily na jiném místě než v lepeném spoji :-) . Já osobně používám klasickou tekutou pryskyřici a tvdidlo (ChS 1200/EP 371, hmotnostní poměr pryskyřice/tvrdidlo 100:7, což dělá 16 kapek tvdidla na 10g gramů pryskyřice), ale dnes není problém sehnat hotové směsi v tubě, které stačí smíchat v poměru jedna ku jedné. Sice jsou o trochu horší než směs pryskyřice+tvdidlo, ale narozdíl o ní trdvou rychleji. V některách je dokonce už plnivo, které dokáže ještě vylepšit mechanické vlastnosti, ale na plast to nejspíš nebude třeba.
27.7.2009 12:01 bl4z4 | skóre: 12 | blog: bl4z4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů

Přesně, taky bych použil epoxid. Mám s ním jen ty nejlepší zkušenosti.

Novinář: "Má podle vás umělá inteligence budoucnost?" A. C. Clarke: "Pevně doufám, že ne jen umělá."
27.7.2009 19:24 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
Ok, tak jsem to zalepil, uvidim, jak to vytvrdne :) Jesteze to mam z letadylek :-)
28.7.2009 13:38 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hele ale kdybys chtel o tom CB napsat zvlast zapise tak to zni fakt dobre :)
28.7.2009 17:13 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
No zrovna to CB je jedna z mnoha veci, ktere funguji. Spis chci dal psat o tom, jak se co rozebira a jak jsem to opravil a dal do kupy.
28.7.2009 17:28 Tomáš Heger (geckon) | skóre: 62 | Praha/Valašsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - oprava spínače blinkrů
Za to bych se taky přimlouval. Matně si pamatuji, že to měl kdysi v autě otec. Teď, když jste mi to připomněli, mě to začíná zajímat ;-)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.