Portál AbcLinuxu, 26. dubna 2024 17:20


Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Luk avatar 13.10.2009 15:26 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zjevně odpovídal někdo, kdo tomu rozumí jako ... (a kdo netuší, co je to reverzní záznam, k čemu je, jak se nastavuje). S legislativou to pochopitelně nemá naprosto nic společného.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
otasomil avatar 13.10.2009 15:35 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

>>>Chtel jsem, aby mi udelali....

Tak to jste chtel moc.....

To jak to pochopili oni ci Vy jak jste se vyjadril je jiz vec dalsi.

Predpokladam ze vsichni telefonni operatari se chovaji stejne a jakmile po nich chcete takove veci tak raci reknou ze to nelze - maji to vyrizene a zakaznik snad uz nebude "otravovat"

Pro kontrolu a zvedavost jsem se na zakaznicke lince O2 dotazal tez se stejnou veci - proste jen obecne jestli je mozne takove info poskytnout.

Operatorka c 1 - prepojim vas na techniky.

Operator c 2 - Takoveto informace vam bohuzel nemuzeme poskytnout. mate jeste nejake prani .....

NE

 

Moje rada tedy zni:

Zkuste dotaz vznest jeste nekdy jindy - treba narazite na sdilnejsiho operatora ....

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
Jendа avatar 13.10.2009 18:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
proste jen obecne jestli je mozne takove info poskytnout
Asi mi něco uniká, ale autor zápisku chtěl IMHO nastavit reverzní záznam, ne? Tak jaké info?
otasomil avatar 14.10.2009 16:26 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?

No jo mate pravdu.

Kazdopadne operatorum muj dotaz divny neprisel. Tak nevim.

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
Shadow avatar 13.10.2009 15:43 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pěkný. :-D Ještě schází, aby ti řekli, že ze stejných důvodů ti odeberou veřejnou IP adresu. Můžeš jim zkusit odepsat, že jsi schopen se dostat do databáze, kde jsou uloženy reverzní záznamy, a získat záznam kteréhokoliv jejich zákazníka. A že chceš kontakt na nějakého technika, abys mu vysvětlil, jak ses tam dostal, aby si to mohli opravit. To možná zafunguje. :-D
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
13.10.2009 18:33 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
To stojí za pokus, +1 :-D.
multi avatar 13.10.2009 20:05 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
za pokus mit doma zasahovku
13.10.2009 22:28 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
Ovšem za tak nízkou cenu jako je
dig
je to naprosto jedinečná zábava :-).
houska avatar 14.10.2009 08:08 houska | skóre: 41 | blog: HW
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
jdete nekdo do toho ... to zni hodne dobre :D
13.10.2009 15:43 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hmm, tak to vypadá, že zas někdo nepochopil jak funguje DNS a plete si reverzní záznam s údaji z WHOIS databáze (na které se, teoreticky, mohou zákony o ochraně osobních údajů vztahovat). Navíc je odmítání povolení reverzního DNS zánzamu násilněním RFC, konrkrétne RFC 1033/RFC 1912, které v sekci 2.1 praví: Every Internet-reachable host should have a name., tedy že každý z Internetu dostupný stroj by měl mít jméno a dále to, že pokud ho stroj nemá, mohou s ním jiné stroje z tohoto dovodů odmítnou mluvit (to je důležité hlavně u mailserverů).

Rozumní poskytovatelé automaticky přidělují automaticky jména typu 12-34-56-78.unassigned.provider.net (místo unasigned může bít static nebo dynamic podle přidělování) pro IP 78.56.34.12 (třeba zrovna tato IP ma reverzní DNS 78-56-34-12.static.zebra.lt :-) ).

Takové jméno neřekne o nic víc, než je možné zjistit ze samotné IP ze znáznamů v RIPE nebo ARIN nebo obecně organizací zabývajících se přidělováním bloků IP adres, a policie ČR (která nejspíš nebude mít ani potuchy, co se po ní chce) s tím má asi tolik společného společného jako s povolením k přidělováním certifikátů pro rodokmeny čistokrevných koček :-)

Heron avatar 13.10.2009 16:30 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
Every Internet-reachable host should have a name

Už na střední škole jsme byli před slovem varováni. Má = nemusí.

;; ANSWER SECTION:
12.34.56.78.in-addr.arpa. 86400 IN      PTR     78-56-34-12.static.zebra.lt.

;; ANSWER SECTION:
78-56-34-12.static.zebra.lt. 86400 IN   A       78.56.34.12

Výborně, tady to funguje. Už jsem se setkal i s "defaultním" reverzním záznamem bez dopředného. Takový záznam je pak na dvě věci.

povolením k přidělováním certifikátů pro rodokmeny čistokrevných koček

To má na starostí amigapower :-D

13.10.2009 18:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
Every Internet-reachable host should have a name

Už na střední škole jsme byli před slovem varováni. Má = nemusí.

Na úvod každého RFC je vysvětlení pojmů, kde se poměrně jasně vysvětluje, co se v těchto dokumentech míní výrazem SHOULD. Rozhodně to nezní jako nějaké nezávazné doporučení.

13.10.2009 23:25 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
Ano, nezávazné doporučení je may (může), should (měl by) je spíš závazné doporučení, viz RFC 2119.
14.10.2009 17:43 kuly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
Doporučení je doporučení. Není ani závazné ani nezávazné, ani nic mezi tím. Ale k věci - should je prostě should a není to must.
Josef Kufner avatar 14.10.2009 23:26 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
Slovo "doporučení" se k "should" moc nehodí. "Should" znamená, že to tak má být, ale pokud to nebude, tak by to mělo fungovat taky.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
15.10.2009 00:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
"SHOULD" v RFC především znamená, že pokud to tak někdo neudělá, měl by k tomu mít hodně vážný důvod. Přičemž vážným důvodem není to, že byl líný, že se mu nechtělo ani že specifikaci vůbec nečetl.
belisarivs avatar 14.10.2009 13:02 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
povolením k přidělováním certifikátů pro rodokmeny čistokrevných koček

To má na starostí amigapower :-D

Ten chova kocky? Ja myslel, ze to jsou bili usati krtci. :-D
IRC is just multiplayer notepad.
14.10.2009 13:07 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
Jsou (jestli to není něco horšího). Ale on má certifikát, že jsou to kočky, tak jsou to úředně kočky. Oproti tomu když má někdo číču bez certifikátu, tak může stokrát vypadat jako kočka, ale úředně to kočka není. :-)
14.10.2009 13:28 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
hněv krtčího boha tě nemine ...
13.10.2009 15:44 dexík | skóre: 4 | blog: im_back
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
obratil bych se na policii :-D

kdybych nebyl v posteli, tak se valem po zemi :-)
13.10.2009 15:49 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Někdo si popletl reverzní DNS záznam se záznamem v logu.

Jiní si zase pletou HTML značky <pre> a <blockquote> ;-)
houska avatar 13.10.2009 17:50 houska | skóre: 41 | blog: HW
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
hm :( tak na internetu od tmobilu se ti to nepovedlo, zkus kontaktovat o2 at ti udelaji zaznam na tom jejich druhem internetu
13.10.2009 17:58 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
Ale s tím jedním internetem od T-Mobile a těmi dvěma od O2 jsou to už tři internety. Vidím, že v tom máte guláš ...
houska avatar 13.10.2009 18:19 houska | skóre: 41 | blog: HW
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
ty jovka ... ja mam jeste internet od jiny firmy, pak mame jeste jeden internet v praci ... no to je internetu jak naseto
13.10.2009 18:23 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
No jó, číňani ve fabrice na internety musí mít plné ruce práce.
14.10.2009 18:46 12345 | skóre: 41 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
To jsi ještě neslyšel běžnou otázku BFU: „Máš doma internet?“ Ono je asi internetů nejméně tolik, co jejich uživatelů :-). Ta reklama O2 na téhle rozšířené negramotnosti staví. Několik let jsem na tu otázku každému odsekával „ne, nemám, ale mám připojení k internetu“… od jisté doby už ty větrné mlýny nechávám být a rezignovaně odpovídám „jo, mám“ :-)
Luk avatar 14.10.2009 19:50 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
Také má leckdo doma "satelit" (dobrá představa, mít ho opravdu doma ;-)).
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
xkucf03 avatar 15.10.2009 11:21 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše mobilní telefon a automobil
Takových nesmyslů je v běžné řeči hodně. Např. říkáme „mobil“ místo mobilní telefon – a co je základem, co je důležitější – to, že ta věc telefonuje, nebo že je přenosná, mobilní? Podstatou je to telefonování (přenosných je spousta věcí, asi i většina). A naopak je to u auta – říkáme „auto“ místo „automobil“ tedy samohyb – stroj, který se sám hýbe, sám nás někam přepraví, aniž by k tomu potřeboval třeba pár koní, nebo aniž bychom museli šlapat jako na kole. Podstatou je ten pohyb, ale přesto tomu stroji říkáme „samo“ resp. „auto“.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
15.10.2009 11:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: mobilní telefon a automobil
a co je základem, co je důležitější – to, že ta věc telefonuje, nebo že je přenosná, mobilní?

Nejdůležitější je jakou má barvu, kolik LEDek na ní bliká a a kolik má megapixelů. :-)

Heron avatar 15.10.2009 12:40 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: mobilní telefon a automobil
14.10.2009 20:46 Martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
Připojení k internetu by mi teda nestačilo. Já mám raději připojení k Internetu :)
14.10.2009 21:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
Já doma Internet mám. Samozřejmě ne celý, ale kousek ano.
15.10.2009 08:37 quanti | skóre: 16 | blog: ch1x0r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
tohle už je taková běžná synekdocha, že se nad tím ani nepozastavím :)
xkucf03 avatar 13.10.2009 22:39 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Formátování
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Co je to za zlozvyk, cpát citace do <pre>? Už jsem si toho všimnul u víc lidí. Máme přeci <blockquote>. Pokud je cílem, aby text vypadalo „jako na stroji“, tak bych prosil alespoň zalomit řádky, ať se nezobrazuje ten posuvník.

K věci: narazil jsi na nějakého blba, který neví o co jde. To se při komunikaci s technickou podporou, nebo alespoň s její první linií, stává často.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
13.10.2009 23:34 Piki_ | skóre: 10 | blog: Pikiho_blog | Horno Porno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Formátování
opraveno blockquote ;-)
Az pokacite posledni strom a zabijete posledni zvire, tak zjistite, ze penez se nenajite.
14.10.2009 08:03 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Formátování
No, pokud by to na help desku nevěděli a tohle odepsali, tak buď to takto mají v KB, nebo se na to vys*...kašlali a něco si vycucali z prstu, nebo to poslali níž "odpovědnějším" a ti se na to taky "tamto". Na věci to ale nic nemění - prostě v T-Mobile zase vyběhli se zákazníkem.
14.10.2009 14:21 Jan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pred tydnem mi muj ISP reverzni DNS zridil, stacil jeden telefon a 2x email (ten prvni mi prave kvuli reverznimu DNS jejich postovni server zahodil) a za par minut bylo hotovo :)
14.10.2009 14:22 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
Tak hlavně nepište, kdo to byl, aby z toho neměli problémy. :-)
Jendа avatar 14.10.2009 15:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
Problémy kvůli tomu, že bychom se na ně vrhli, jaktože si dovolují zahazovat maily podle reverzního záznamu odesílatele? :-)
14.10.2009 15:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
Ne, problémy kvůli tomu, že poskytují kdejakému hejhulovi reverzní záznamy, na které mám právo pouze PČR. :-)
15.10.2009 14:18 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Budete se divit, ale už jsem viděl WiFi operátora, který zákazníkům nastavoval reverzní záznamy ve stylu olbrachtova-1.chrudim.operator.cz.
xkucf03 avatar 15.10.2009 14:25 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
A co na to zákazníci?
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
16.10.2009 13:41 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
Co by na to zákazníci? Ve whoisu u mých IP adres najdeš selou mou adresu, včetně mého telefonního čísla na mobil :-) Nevidím na tom nic špatného.
17.10.2009 13:01 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Reverzní DNS podleha zákonu o ochraně osobních udaju ?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Jak jeden můj kamarád řekl ..

Prosil bych k telefonu vašeho nejlepšího technika, protože je u něj největší pravděpodobnost, že bude rozumnět alespoń části mého výkladu.

:-D

xkucf03 avatar 17.10.2009 13:18 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Skříňky
Ty „skříňky“ jsou fakt burutus :-D Už jsem četl různé strojové překlady, ale tohle je fakt síla.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
17.10.2009 21:19 Jiří J. | skóre: 34 | blog: Poutník | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skříňky

No jo, ale oni to, koukám, asi už opravili. :-(

Stejně tak už tam není Enemy Territory, pan Dodávka, aj. Škoda.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.