Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 20:30
Osobně mi přijde, že zcela záměrně nastavují tarify tak, aby jízdné ve většině případů nebylo možné smysluplně využítJak to dopadlo s tím sdílením konců platnosti SMS jízdenek?
Spis bych napnul svou pozornost k corkarum a korupci na radnici.Jenže ono je to právě spojené. Když na zákony kašlou a myslí jen na sebe většina lidí ve společnosti, budou se tak chovat i mocní. A nic s tím nepůjde udělat, protože na každé úrovni se chovají jen o trochu hůř, než na té předchozí, takže proti tomu nemůže nikdo zasáhnout – protože se každý může snadno bránit „ale vy taky“. Jediné řešení je, že lidi začnou u sebe – právě u takového „běžného“ a „nevýznamného“ porušování zákonů a dohod, jakými jsou jízda na černo nebo porušování dopravních předpisů.
Přijetím trestu se ale to jednání nespraví. To by vrah také mohl argumentovat, že si odsedí trest ve vězení, takže na vraždě vlastně není nic špatného…Hm, tak vražda by se spravila např. povinným zplozením dítěte
porušování zákonů a dohod, jakými jsou jízda na černo nebo porušování dopravních předpisů.Zákony jako dohody mohou fungovat pouze tehdy, když jsou respektovány. Pokud nejsou respektovány, nejde o žádnou dohodu. Například MHD je typický kandidát na službu poskytovanou bezplatně a hrazenou z daní. Namísto toho bude drahá MHD a zároveň se zpoplatní i individuální doprava ve městech. Čehož cílem není ani zajistit lidem dopravu ani snesitelné životní prostředí, ale protočit co nejvíc peněz.
Hele, prirovnavat cerneho pasazera k vrahovi je hodne drsna demagogie.Demagogie je to od vás, já jsem žádné takové přirovnání nepoužil.
A spolecnost je tak schnila spis kvuli pokur**** co aplauduji a dodrzuji kazdou kravinu.Dodržování práva je jedním ze základů demokratického právního státu. V totalitních režimech naopak platí, že právo neplatí stejně pro všechny a někteří nemusí právo dodržovat. V těch chytřejších totalitních režimech se pak toleruje nedodržování práva všem mimo těch nepohodlných – dotyční jsou pak poslušnější, protože v tom jedou taky, navíc dobře vědí, že když se něčím zprotiví režimu, ten na ně okamžitě vytáhne to, což jim až do teď toleroval.
Za valky vesele hajlovat, za komansu rudy satek, presne podle zakona.To je právě ta tragédie, že si většina lidí nevšimla, že se režim změnil. Pak tady má ta demokracie k něčemu vypadat, když proti ní většina národa bojuje.
Kdyby kazdy jezdil na cerno, tak si magistrat s OpenCard muze tak vytrit zadek.Jenže ještě daleko dřív by přestala jezdit MHD. Pak by byli občané konečně spokojeni, jak docílili svého.
To je právě ta tragédie, že si většina lidí nevšimla, že se režim změnil. Pak tady má ta demokracie k něčemu vypadat, když proti ní většina národa bojuje.To je jen tvůj fanatickej pohled, že každej, kdo přejde na přechodu na červenou bojuje proti demokracii. Ve skutečnosti jsou to především politici a velké firmy, kdo bojuje proti demokracii - je to pro ně výhodné.
Jenže ještě daleko dřív by přestala jezdit MHD. Pak by byli občané konečně spokojeni, jak docílili svého.No ono by to dost možná bylo lepší, protože pak by byla příležitost management MHD vytvořit znova a demokraticky. Jenže ty jsi zřejmě pro zachování současného stavu - kdy do OpenCard zahučelo 800 mega a lidé s tím prakticky nemohou nic dělat. Tak si představuješ demokracii?
To je jen tvůj fanatickej pohled, že každej, kdo přejde na přechodu na červenou bojuje proti demokracii. Ve skutečnosti jsou to především politici a velké firmy, kdo bojuje proti demokracii - je to pro ně výhodné.Jenže ti politici a velké firmy to dělají díky tomu, že to lidé obecně tolerují – protože to dělají sami a protože si myslí, že je to pro ně výhodné. A nedochází jim ta spojitost, že když se každý bude chovat tak, jak je to pro něj zrovna v ten okamžik výhodné, bez ohledu na nějaké právo, budou se tak chovat i ti politici a firmy.
hrubá chyba ja rozdělovat populaci na "lidi" a "politici"
politik je normální člověk, který se dostal k moci - je to vidět na všech úrovních - malý politik/úředník/živnostník/zaměstnanec dělá malé prasárny - velký velké
jejich děti se to od nich naučí a jedeme dál ...
a víš proč si pes líže koule??? protože může ...
Jinak s tvým postojem, že si za protiprávní/protidemokratické jednání mocných vlastně mmůžou občané sami, se jako demokrat opravdu stotožnit nemůžu.Demokrat se musí především sám starat o demokracii a nemůže odpovědnost za ni svádět na někoho jiného. Pak by se měl také rozhlédnout kolem sebe a zjistit, že všichni se snaží jen získat nějaký prospěch pro sebe (někteří více, jiní méně) bez ohledu na ostatní – a to je v rozporu s demokracií, která se naopak zabývá péčí o věci společné. A pak by si měl uvědomit, jak se asi budou chovat mocní, kteří jsou voleni těmito lidmi. Přece si nemůžete myslet, že by v takové společnosti mohli být u moci lidé, kteří jednají především ve prospěch společnosti. Jak by se tam asi dostali, jak by se tam mohli udržet, kdo by je volil?
a to je v rozporu s demokracií, která se naopak zabývá péčí o věci společné.Imho demokracie není a neměla by být kolektivismem. Důraz na individualitu a svůj vlastní prospěch je pro demokracii klíčový. To ale není v rozporu s tím, co říkáš, protože snahou urvat ze státu co nejvíc jsou lidé sami proti sobě.
S tím, co říkáš, souhlasím, ale nevidím tam žádný důvod, proč politici nemůžou zpětně ovlivňovat lidi. Imho se to dějě.Mohou to ovlivňovat a dělají to. Ale primární jsou občané – nemůžeme čekat, že si nějakým omylem do čela zvolíme morální lidi, kteří z nás vychovají dobré občany. Teda čekat na to můžeme, ale je to dost nepravděpodobné a nespoléhal bych na to.
Imho demokracie není a neměla by být kolektivismem.Nepsal jsem nic o kolektivismu (ať už je to cokoli).
Důraz na individualitu a svůj vlastní prospěch je pro demokracii klíčový.Nepoužil bych slovo „klíčové“. Maximalizace vlastního prospěchu není účelem demokracie – je to jeden z jejích důsledků. Pro lidi, které vlastní prospěch to není moc důležité; pro lidi, pro které je vlastní prospěch důležitý, to může být jeden z argumentů, proč i oni by měli podporovat demokracii.
Mohou to ovlivňovat a dělají to. Ale primární jsou občané – nemůžeme čekat, že si nějakým omylem do čela zvolíme morální lidi, kteří z nás vychovají dobré občany. Teda čekat na to můžeme, ale je to dost nepravděpodobné a nespoléhal bych na to.Jasně že primární jsou občané, nebo by alespoň v demokracii měli být. Nicméně jak se z občanů stanou morální lidi, když je mocní ovlivňují k opaku? To je ten kruh, o kterým jsem mluvil...
Maximalizace vlastního prospěchu není účelem demokracieJj, maximalizaci vlastního prospěchu (ve smyslu za každou cenu) jsem ani neměl na mysli...
Nicméně jak se z občanů stanou morální lidi, když je mocní ovlivňují k opaku?Ovlivňováním ostatních občanů. Nebo tím, že si uvědomí rozpor v tom, že sami dělají přesně to, na co nadávají.
jako že mocní se blbě chovají a občana k blbému chování nabádají a on je vlastně jejich obět?Ne, tak jsem to samozřejmě nemyslel, pochopitelně, že každý je odpovědný sám za sebe.
Nevím, co je áčko nebo béčko (...)Áčko je starší typ stanu, který se dřív používal především pro svoji humornost. Narozdíl od běžných moderních "fádních" stanů totiž vodu neodpuzuje, nýbrž přítahuje dovnitř
Přijetím trestu se ale to jednání nespraví. To by vrah také mohl argumentovat, že si odsedí trest ve vězení, takže na vraždě vlastně není nic špatného…Ty máš koukám nějaké problémy odlišit jízdu načerno od vraždy.
Jenže ono je to právě spojené. Když na zákony kašlou a myslí jen na sebe většina lidí ve společnosti, budou se tak chovat i mocní.A co když je to naopak? :D
právě u takového „běžného“ a „nevýznamného“ porušování zákonů a dohod, jakými jsou jízda na černo nebo porušování dopravních předpisů.Naopak u přísného dodržování všech zákonů a nerozlišování míry společenské nebezpečnosti vede na šikanu a totalitní zřízení.
Ty máš koukám nějaké problémy odlišit jízdu načerno od vraždy.Já ne.
A co když je to naopak?Jako že se slušný člověk snadno nechá svést nějakým politikem během nějakých dvou let?
Naopak u přísného dodržování všech zákonů a nerozlišování míry společenské nebezpečnosti vede na šikanu a totalitní zřízení.Míru společenské nebezpečnosti má posuzovat společnost, ne jednotlivec. Pokud se chová jednotlivec morálně a je v mezích zákona, je to v pořádku. Ale mnoho lidí by se se svou morálkou dostalo mimo rámec zákona, proto mají ten zákon jako pomůcku, která jim tu hranici ukáže. Jenže aby to fungovalo, musí respektovat alespoň ten zákon. Žádné totalitní zřízení nikde nedbá na přísné dodržování všech zákonů. Lidi pak šikanuje právě tím, že co jedněm toleruje, za to druhé potrestá. Představte si to třeba na pravidlech silničního provozu u nás, třeba na maximální povolené rychlosti a jejím měření. Šikana je v tom, že ta pravidla skoro nikdo nedodržuje, všichni s tím počítají, a občas prostě máte tu smůlu, že vás policie vylosuje, změří a dá vám pokutu – mocní se z ní samozřejmě nějak vykroutí. Kdyby se ta pravidla dodržovala, žádná taková šikana nefunguje a mocní by neměli z čeho se vykroutit a jak získat výhodu nad ostatními. Kdyby se měřila rychlost všem a stále, ta pravidla se také začnou dodržovat, a je to převedeno na předcházející případ. Zároveň s dodržováním pravidlem by to vedlo k tomu, že by se odstraňovala nesmyslná omezení (teď na to není tlak, stačí přece porušovat pravidla, a problém je „vyřešen“). Ve skutečnosti ale kde kdo z těch „normálních“ lidí překračuje rychlost s pocitem, jak to tomu státu natřel a nadává na to, jak ti mocní vyváznou bez trestu – a neuvědomuje si (a když se mu to řekne, nechce to připustit), že on je jedním z těch, kdo tenhle systém udržuje v chodu.
Někdo, kdo myslí jenom sám na sebe tady a teď, si může myslet, že se to vyplatí. Ovšem ostatním lidem se z takových sobců dělá nevolno.Mluv za sebe, mě se dělá nevolno jen z některých černých pasažérů a lístek by na tom nic nezměnil.
Jízdné tedy není až tak úplně zanedbatelné.eh, tak tedy nevím, tato věta je tak trochu na hraně mezi ironií a něčím vážně míněným (ano, z předchozí chápu, žes' to myslel vážně, ale ...) 4,2 miliardy je míň než čtvrtina celkové částky, což jistě není věc zanedbatelná, kdybych dostával o čtvrtinu platu míň, tak si sakra všimnu, ale zase z opačné strany, bez čtvrtiny výplaty se dá obejít, bez tří čtvrtin těžko ... a pokud si představím výše uvedené náklady, tak už mi nepřijde vůbec nereálné, že to spolkne samo sebe (když si vezmu počet vlastních prodejen jízdenek, kde někdo sedí u okýnka, a tipnu nějakou stovku revizorů, tak mi jenom ty platové náklady vychází už do řádu miliard ...)
pokud si představím výše uvedené náklady, tak už mi nepřijde vůbec nereálné, že to spolkne samo sebeMůže se to tak zdát, ale když se podíváš do výroční zprávy za rok 2009, tak i z těch velmi hrubých informací je znát, že tomu tak není. "Vlastní prodejny jízdenek" jsou outsourcované (už jsem je našel a činí 189 mil. Kč). Revizoři jsou ve mzdových nákladech (4 mld. Kč), kde ale převažují náklady na řidiče/strojvůdce a dělníky (celkem 2,7 mld.). Jinak těch 4,2 mld. je sice méně než čtvrtina příjmů v roce 2009, ale 31 % výnosů a nákladů (HV je přibližně nulový). Např. nové tramvaje se odpisují 30 let, vozy metra dokonce 40 - čili počítá se, že po nynější obnově parku se do toho dlouho investovat nebude - nebude se to tedy platit a nepůjdou na to samozřejmě ani investiční dotace. Proto je lepší dívat se na poměr jízdného k nákladům, ty jsou v čase zhruba konstantní (inflaci teď neřeším).
a co kdybys začal s těmi důkazy ty a předvedl nám, že na režiji okolo lístků se neutratí tolik, aby se to dalo srovnávat se ziskem z nich? já tu jen bez důkazu plácnu, že od lidí, co se motají kolem železnic, a jeden co studuje nějakou dopravku, jsem už věci v tomhle smyslu slyšel, že kdyby MHD jezdila zadarmo, tak by se typicky ušetřilo, že pár takových experimentů už bylo, a zásadní problémy byly vpodstatě spíše s vandalismem - takovým tím, že když je něco zadarmo (resp. "zadarmo" - plně z daní), tak si toho lidi neváží už vůbec ... a jestliže si někdo myslí, že jízdné náklady na MHD rozumně pokrývá (že jeho výběr nepokryje jen náklady na výběr, nebo možná o trošku víc, nýbrž komplet dopravné), tak jak chce sakra vysvětlit ty nehorázné dotace MHD?Zasadne je treba si uvedomit, ze prodej jizdenek a ta sprava okolo se temi jizdenkami tak akorat zaplati.Tohle je podle mého nefalšovaná blbost. Pokud si to nemyslíte, s důkazy sem.
... tak by se typicky ušetřilo ...jenom doplním, že se počítaly celkové náklady města, tzn. i úspora na nákladech za budování a údržbu silnic, neboť zlevněním MHD klesl automobilový provoz
Jezdím na černo, protože to ten systém umožňuje.Ten systém umožňuje taky krást nebo vraždit. Neznamená to ale, že je to správné.
Je to vlastně má forma protestu.Ne, není. Je to vaše forma obohacení se na úkor jiných. Protest by to byl, kdybyste tu službu nekonzumoval, nebo kdybyste DPP dobrovolně zaplatil minimálně tolik, kolik byste zaplatil při dodržování smlouvy.
Já budu jezdit na černo, dokud to bude možnéTo bude možné do té doby, než se v MHD zavedou věci jako turnikety a jiné překážky a sledování pasažérů. Děkuju nechci – lidé už přišli na to, že je efektivnější na něčem se dohodnout a pak pravidla dodržovat, než když u každého musí stát dráb s klackem.
myslím, že tím ostatním cestujícím neškodímTak to myslíte špatně.
srovnávat to s vraždou nebo GPL je vrchol debilityJá jsem nic takového nesrovnával. Pouze jsem na příkladech uváděl, že přijetí sankcí za nějaký čin není ospravedlněním toho činu. Přijetí trestu za porušení zákona neznamená, že to porušení bylo vpořádku. Přijetím sankce vyplývající ze smlouvy neznamená, že ta smlouva byla naplněna.
Ten systém umožňuje taky krást nebo vraždit. Neznamená to ale, že je to správné.Ne, to afaik žádná smlouva neumožňuje, a pokud by umožňovala, byla by nelegální / právně neplatná.
Když porušíte smlouvuK tomu nedošlo.
Kdyby přirážka k jízdnému byla regulérním způsobem naplnění smlouvy, bude to uvedeno mezi ostatními způsoby platby jízdného – vedle jednorázových jízdenek a předplatních jízdenek by bylo ještě loterijní jízdné, které se platí jen v případě, kdy vás chytne revizor.No ono to ale tak v podstatě je. To, že tobě to zatím třeba nedošlo, na věci nic nemění. Jde jen o to, aby měl DPP spočítáno, co se vyplatí a co ne.
K tomu nedošlo.Došlo. Pokud nepatříte mezi ty, kteří mají nárok na bezplatnou přepravu, nemáte podle smlouvy žádnou možnost, jak jet bez jízdenky.
No ono to ale tak v podstatě je.Není. Smlouva se uzavírá za nějakým účelem, pokud tento účel není naplněn, je to porušení smlouvy. Nic na tom nemění fakt, že jsou v té samé smlouvě uvedeny sankce za její porušení.
Cestující se uzavřením přepravní smlouvy zavazuje dodržovat podmínky Přepravního řádu, Smluvních přepravních podmínek a Tarifu PID.+
Přepravní smlouva je uzavřena, jestliže cestující využije svého práva k přepravě z jízdního dokladu tím, že nastoupí do vozidla nebo vstoupí do označeného prostoru, přístupného jen s platným jízdním dokladem.I.e. vstoupením bez jízdenky smlouvu o dodržování SPP neuzavírám.
Pak bys měl mít problém z toho, že bez dovolení lezeš na cizí pozemekTo bys pak měl mít už z toho, že vystrčíš nos na ulici..
Neuzavíráte smlouvu, ale SPP jsou pro vás platné už ze zákona. Doporučuju přečíst si aspoň ten odkázaný článek na Wikipedii, případně můžete pokračovat i tam zmiňovanými zákony a vyhláškami.Četl jsem to, nic takového, co říkáš, tam není.
Dodržovat smluvní přepravní podmínky společně s tarifem (tarifními podmínkami) a přepravním řádem je povinen cestující, který uzavře přepravní smlouvu.+
Skutečnost, že dodržování vyhlášených smluvních přepravních podmínek je implicitním obsahem přepravní smlouvy, stanoví i § 3 odst. 1 vyhlášky č. 175/2000 Sb., o přepravním řádu pro veřejnou drážní a silniční osobní dopravu. Podle § 49 odst. 3 vyhl. 175/2000 Sb. uzavřením přepravní smlouvy přistupuje cestující na smluvní přepravní podmínky vyhlášené dopravcem.Takže opravdu nevím, o čem to tu mluvíš...
Zákon 111/1994 Sb. o silniční dopravě § 18a (2) Cestující je povinen a) dodržovat přepravní řád, smluvní přepravní podmínky a tarif,V zákonu o drahách to bude podobné. Mimochodem, je to napsané i na té Wikipedii:
Smluvní přepravní podmínky jsou ze zákona implicitní částí obsahu přepravní smlouvy, která obvykle nebývá ze strany cestujícího uzavírána ústně ani písemně, ale pouhým aktem využití služby.
Jenže člověk se stává cestujícím (ve smyslu této vyhlášky) až když provede ten akt využití službyTady jste měl skončit.
Člověk, který jede načerno, není žádný řádný cestující,Není sice možná řádný cestující, ale je cestující.
Proč si myslíš, že by v té výhlášce byla vůbec nějaká řeč o uzavírání smlouvy? Proč by tam vůbec nějaká smlouva byla, pokud by všechna ta pravidla platila pro každého implicitně, ať už jízděnku použil, nebo ne...? To by přece vůbec nedávalo smysl.Zapomínáte, že jsou vedle sebe dvě věci – přepravní řád, smluvní a přepravní podmínky a tarif na straně jedné, a smlouva na straně druhé. To první je dáno ze zákona, platí to pro cestujícího okamžikem využití služby a je to implicitní součástí smlouvy. Vedle toho je smlouva, která se uzavírá např. už nákupem předplatní jízdenky jízdenky. Z té smlouvy pak plynou nějaká práva pro cestujícího – třeba. odškodnění v případě zpoždění, možnost vrácení části peněz za nevyužitou časovou jízdenku apod. Takováhle práva přece nebudete poskytovat někomu, kdo jede na černo. Proč by jinak zákon i SPP vůbec řešily nějaké pokuty, když by se podle vašeho výkladu na černého pasažéra nic z toho nevztahovalo a ten by si mohl vesele jezdit, jak se mu zlíbí. Navíc i v obecné právní úpravě platí, že není rozhodující forma, ale skutečný stav – takže konzumací služby se prostě stáváte účastníkem právního vztahu. Ten zákon o silniční dopravě to jen konkretizuje.
Zapomínáte, že jsou vedle sebe dvě věci – přepravní řád, smluvní a přepravní podmínky a tarif na straně jedné, a smlouva na straně druhé.Ne, tohle sis vymyslel, není nic na straně jedné a na straně druhé, SPP je implicitně součástí každé smlouvy s přepravcem, ten si do té smlouvy může i něco přidat.
Vedle toho je smlouva, která se uzavírá např. už nákupem předplatní jízdenky.Ne, smlouva je uzavřena tehdy, když cestující použije dopravu na základě práva ze své jízdenky. Cituji z ropid.cz ze SPP PID:
Přepravní smlouva je uzavřena, jestliže cestující využije svého práva k přepravě z jízdního dokladu tím, že nastoupí do vozidla nebo vstoupí do označeného prostoru, přístupného jen s platným jízdním dokladem.
Proč by jinak zákon i SPP vůbec řešily nějaké pokuty, když by se podle vašeho výkladu na černého pasažéra nic z toho nevztahovalo a ten by si mohl vesele jezdit, jak se mu zlíbí.Ne, nemohl, protože ho k tomu nic neopravňuje.
Znám víc lidí, kteří takto "protestují" proti OpenCard. Já osobně ji také rád nemám, ale na revizory mám fakt smůlu a kontrolují mě vždy, když nějakého vidím.Mě zas nekontrolují skoro nikdy, a to i když jdou okolo třeba v tramvaji nebo když odchytávaj v metru. Prostě si mě nevšímaj, nechápu proč
Asi jako se snažit udělat státní převrat doma v obýváku s Jožkou od vedle.Ja bych mne nepodcenoval...
Je to vlastně má forma protestu. jelikož už teď máme jedno z nejdražších jízdných v Evropě. Když vidím ty nové tramvaje, jak při jízdě rachotí, jakoby se měly co nejdříve rozpadnout, navíc mají špatně vyřešená místa k sezení, tak nemám chuť někde shánět lístkyTak tím sakra nejezdi! (jak jste už asi poznali, DPP nemám zrovna v oblibě, ale lidi, kteří „protestují“ využíváním jeho služeb (byť načerno), mi přijdou pokrytečtí, že si zdůvodněním „protestem“ ospravedlňují jednání, které jim přijde nemorální)
Dokonce i personál na výdejních místech o nich někdy neví.Hlavně si jde "přenosné" časové jízdenky koupit jen na několika místech po Praze. Zjevně dělají všechno pro to, aby se využívaly co nejméně a všichni si pořídili OpenCard.
Prakticky veskery prechod z konvencnich postupu na ty elektronicke, datove je urcen k tomu, aby provozni naklady se hodily nenapadne pozdeji na spotrebitele.
Datove schranky - tendence je napalkovat firmam (a organizacim jimz zakonem vnutily tuto datovou ohavnost) mesicni pausal aby ony pomyslnne naklady presly na toho komu je zprava urcena tzn zcela naopak nez to rika selsky rozum.
Opencard - je na tom velice podobne....
Přijde mi to totiž jako absolutně nehorázné vydírání a snaha donutit všechny bez rozdílu k tomu aby si tuhle pitomou kartu pořídili a navíc si tuto srandu nechat zadotovat od mimopražských návštěvníků.Tento tlak ze strany DPP vnímám už minimálně rok, například v červnu 2010 mi zrušili papírovou permanentku. Zareagoval jsem nevyužíváním služeb DPP a všem ostatním nespokojeným doporučuji udělat totéž. openkrad ale mám, na pokusy s RFID čipy.
Zajímavé je časové srovnání.Pěšky 45 minut, DPP 40 minut, na kole 15 minut. Bez tlačenic, bez trmácení se na zastávku, bez agresivních revizorů, bez DoS útoků, bez šmírování, bez lží a s přepravou věcí zakázaných v přepravních podmínkách. Problem solved.
Očividně, nejsem sám kdo takto dopravuje sebe včetně potomka. Nedávno se mě na náš stroj ptal jeden človíček, který rovněž drandí se synátorem, a zrovna dnes jsem na Jungmannově náměstí minul dalšího tatínka s hošíkem - rovněž na kolobrndě.Já jsem zase překvapen, kolik potkávám cyklistů. Akorát nevím, kolik se jich jelo „jen tak projet“ a kolik jich používá kolo jako normální dopravní prostředek.
Pěšky 45 minut, DPP 40 minut, na kole 15 minut.Pěšky 2 hodiny, DPP 30 minut, kolo nemám a i kdyby tak to bude sice tak 30 minut, ale bez možnosti se v destinaci osprchovat, takže fuj fuj (i když, jsem linuxák tak by to snad tak vadit nemuselo :D ). A teď jak?
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.